Data: 2018-09-26 14:01:47 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Temperatura silnika | |
On Wed, 26 Sep 2018 14:42:44 +0200, kacepr wrote:
witam jaka macie temperature silnika jak sie rozgrzeje? Może być normalne, to zależy +/- 10 st. od samochodu. Jakąś tam wskazówką jest miejsce od którego rozpoczyna się czerwone pole na zegarze. A ścisłą odpowiedź znajdziesz chyba tylko w podręczniku do danego modelu. U mnie (Łada Niva) 90 st. to normalna temperatura pracy, od tylu załączają się wentylatory. W praktyce oscyluje zależnie od jazdy między 85 a 95 st. Mateusz |
|
Data: 2018-09-26 20:25:35 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Temperatura silnika | |
W dniu 26.09.2018 o 16:01, Mateusz Viste pisze:
U mnie (Łada Niva) 90 st. to normalna temperatura pracy, od tylu Strzelasz czy samodzielnie sprawdzałeś? Bo ja jechałem kilkoma autami z podpiętym komputerem i napiszę że te wartości zawsze miały większy rozrzut. W Octavi wskazówka na 90C to wchodziła równo z tym gdy komputer pokazywał dopiero 75-76C. W A3 analogicznie przy 81-82C, w kangoo było to 79-80C. Z kolei powyżej 90C zaczynała się unosić dopiero przy 104-105C w Octavi, 108-109C A3, 98-99C Kangoo. Generalnie podczas jazdy, temperatura płynu chłodzącego potrafi zmieniać się w zakresie od kilku do kilkunastu nawet stopni. Pewnie dlatego taka bezwładność na licznikach. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2018-09-26 18:37:01 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Temperatura silnika | |
On Wed, 26 Sep 2018 20:25:35 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
W dniu 26.09.2018 o 16:01, Mateusz Viste pisze: Podałem to co pokazuje mi wskazówka na tablicy - nie mierzyłem czy zgodnie z prawdą (ani nie sprawdzałem przez interfejs ALDL czy komputer podaje tak samo). Generalnie podczas jazdy, temperatura płynu chłodzącego potrafi zmieniać Całkiem możliwe że jest tam jakaś celowa bezwładność - może po to by nie straszyć użytkownika? A może komputer mierzy po prostu w innym miejscu niż wskaźnik na tablicy? Domniemywam jednak że OP bazował się po prostu na tym co mu zegary wskazują. Mateusz |
|
Data: 2018-09-28 18:06:14 | |
Autor: p0li | |
Temperatura silnika | |
T->Dnia 2018-09-26 20:37:01 niejaki Mateusz Viste napisał:
A może komputer mierzy po prostu w innym miejscu niż wskaźnik na tablicy? z tego co się spotkałem w niektórych cytrynach (wszystkich nie znam) i w moim obecnym dajlikarze (chevy g20) osobny chujnik temperatury płynu jest do wskaźnika na desce i osobny dla kalkulatora silnika i dodatkowo są w innych, oddalonych od siebie miejscach z tego mogą wynikac różnice we wskazywanych temperaturach -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2018-09-29 00:34:22 | |
Autor: PiteR | |
Temperatura silnika | |
na ** p.m.s ** Mateusz Viste pisze tak:
Generalnie podczas jazdy, temperatura płynu chłodzącego potrafi Jest bezwładność a szkoda bo byłoby widać co się dzieje. Miałem zepsute sprzęgło wiskotyczne i nie wiedziałem, że silnik ma 79st i dlatego brał olej. Pojeździłem z termometrem i wyszła Szydło z worka. -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2018-11-28 07:00:08 | |
Autor: Artur Frydel | |
Temperatura silnika | |
Day 26 Sep 2018 18:37:01 GMT, Mateusz Viste wrote:
Trafiłeś Pan w sedno. Tam duża histereza jest, właśnie po to, aby nie straszyć użyszkodnika. -- Artur 'bzyk' Frydel Z próżnego i recover nie odzyska. |