Temperatury

Data: 2010-01-19 00:28:17
Autor: Animka
Temperatury
Czy te temperatury są w normie, czy komputer się przegrzał?

Płyta główna 44 °C  (111 °F)
Procesor   25 °C  (77 °F)
Aux     38 °C  (100 °F)
SAMSUNG SP2504C 40 °C  (104 °F)

--
animka

Data: 2010-01-19 02:08:50
Autor: Animka
Temperatury
LeP pisze:
[...]

  To jak to jest faktycznie, w normie, czy przegrzany?

--
animka

Data: 2010-01-19 03:57:14
Autor: zielony bazyliszek
Temperatury
Użytkownik Animka napisał:
LeP pisze:
[...]

Dysk troche zbvyt cieply, ale podobno samsungi tak maja :)

Data: 2010-01-19 12:13:39
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
Temperatury
Dysk troche zbvyt cieply, ale podobno samsungi tak maja :)

Nie maja.

::f::

Data: 2010-01-19 14:50:25
Autor: Saiko Kila
Temperatury
Proces "::-::dysmorfofob::-::" <lookas_2002@poczta.onet.pl> zwrócił
błąd:
Dysk troche zbvyt cieply, ale podobno samsungi tak maja :)

Nie maja.

::f::

Jak się wentylator zatarł to mają.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2010-01-19 15:40:37
Autor: zielony bazyliszek
Temperatury
Użytkownik ::-::dysmorfofob::-:: napisał:
Dysk troche zbvyt cieply, ale podobno samsungi tak maja :)

Nie maja.

Moje 500-tki samsunga sa o kilka stopni cieplejsze od 500-tek sigejtĂłw...

Data: 2010-01-19 08:17:59
Autor: qwerty
Temperatury
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hj2p8c$of5$1@news.interia.pl...
Czy te temperatury są w normie, czy komputer się przegrzał?

Płyta główna 44 °C  (111 °F)
Procesor   25 °C  (77 °F)
Aux     38 °C  (100 °F)
SAMSUNG SP2504C 40 °C  (104 °F)

Pali się ogniem? Nie? No to w porządku.

Data: 2010-01-19 12:39:17
Autor: Animka
Temperatury
qwerty pisze:
[...]

"Zmierzyłam temperaturę", bo mi dysk ostatnio zaczyna być słyszalny (jak długo pracuje). Słyszę mniej więcej takie odgłosy: u u u u....

--
animka

Data: 2010-01-21 23:58:04
Autor: Michal Lukasik
Temperatury
Dnia 19.1.2010, Animka napisał(a):

"Zmierzyłam temperaturę", bo mi dysk ostatnio zaczyna być słyszalny (jak długo pracuje). Słyszę mniej więcej takie odgłosy: u u u u....

Przy którym 'u' jest najgłośniej?
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2010-01-22 01:10:26
Autor: Animka
Temperatury
Michal Lukasik pisze:
Dnia 19.1.2010, Animka napisał(a):

"Zmierzyłam temperaturę", bo mi dysk ostatnio zaczyna być słyszalny (jak długo pracuje). Słyszę mniej więcej takie odgłosy: u u u u....

Przy którym 'u' jest najgłośniej?

Nie nabijaj się. Mam nagrać i gdzieś to zamieścić? Tego nie da się opisać słowami. Nie było go słychać, a teraz słychać.
Widocznie zaczął się przegrzewać i stęka. Aplikacja dot dysku pokazuje komunikat, że dysk zdrowy.

--
animka

Data: 2010-01-24 23:44:59
Autor: Michal Lukasik
Temperatury
Dnia 22.1.2010, Animka napisał(a):

Nie nabijaj się.

:D

Mam nagrać i gdzieś to zamieścić? Tego nie da się opisać słowami. Nie było go słychać, a teraz słychać.
Widocznie zaczął się przegrzewać i stęka. Aplikacja dot dysku pokazuje komunikat, że dysk zdrowy.

Czy aby na pewno to dysk wyje. Może to obudowa rezonuje - zdarza się.
W takim wypadku najlepiej go dobrze dokręcić, albo przełożyć w inną kieszeń - jeśli jest miejsce oczywiście.
Można też zastosować "sanki" (koszt kilka zł) i zamontować go w miejscu przewidzianym na urządzenia 5.25" - będzie miał lepsze chłodzenie.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-01-19 15:43:19
Autor: zielony bazyliszek
Temperatury
Użytkownik qwerty napisał:
[...]

Co mi przypomina dialog z kiedys

- komputer sie spalil, co mam robic?
- ???
- no smierdzialo cos od 2 tygodni a dzisiaj cos warknelo, zasmrodzilo i nie dziala...
- od dwoch tygodni smierdzialo ze sie cos pali?
- tak
- no to sie spalilo na amen
- no jakto tak, bez uprzedzenia!?

Data: 2010-01-19 08:45:15
Autor: JoteR
Temperatury
"Animka" napisała:

Czy te temperatury są w normie, czy komputer się przegrzał?

Płyta główna 44 °C  (111 °F)
Procesor   25 °C  (77 °F)
Aux     38 °C  (100 °F)
SAMSUNG SP2504C 40 °C  (104 °F)

Nie wiem, czym odczytujesz te temperatury, ale najwyraźniej są tu źle przypisane czujniki - 25 st. C. na procesorze przy temperaturze chipsetu 44 st. C. wydaje się mało prawdopodobne. Tym bardziej, że AFAIK masz Pentium 4?

JoteR

Data: 2010-01-19 12:43:13
Autor: Animka
Temperatury
JoteR pisze:
"Animka" napisała:

[...]

Everestem Ultimate odczytuję.

Tym bardziej, że AFAIK masz Pentium 4?

Zgadza się.

--
animka

Data: 2010-01-19 13:38:57
Autor: Mark
Temperatury
Dnia Tue, 19 Jan 2010 08:45:15 +0100, JoteR napisał(a):

[...]

25 stopni dla P4 to nie tyle malo prawdopodobne co wrecz niemozliwe.
Ani na standardowym, ani na w miare przyzwoitym  chlodzeniu nie do
osiagniecia, a nie sadze by inwestowala pare stowek w jakies ekstra
chlodzenie.

--
Mark

Data: 2010-01-19 15:44:11
Autor: zielony bazyliszek
Temperatury
Użytkownik JoteR napisał:
"Animka" napisała:

[...]

nie wiem, jak chipset, ale moj c2d ma 25 stopni ja kmalo robi :) No ale dalem tam niestandardowe chlodzenie :)

Data: 2010-01-19 08:55:11
Autor: Osadnik
Temperatury
Animka pisze:
Czy te temperatury są w normie, czy komputer się przegrzał?

Płyta główna            44 °C  (111 °F)

Odrobinę za ciepło

Procesor              25 °C  (77 °F)
Aux                    38 °C  (100 °F)

coś pomieszane.

SAMSUNG SP2504C         40 °C  (104 °F)

Za ciepło.

Data: 2010-01-19 11:47:52
Autor: Wiktor S.
Temperatury
Płyta główna            44 °C  (111 °F)
Odrobinę za ciepło

SAMSUNG SP2504C         40 °C  (104 °F)
Za ciepło.

Nie na tyle, żeby w to inwestować.

--
Azarien

Data: 2010-01-19 15:45:14
Autor: zielony bazyliszek
Temperatury
Użytkownik Wiktor S. napisał:
Płyta główna            44 °C  (111 °F)
Odrobinę za ciepło

SAMSUNG SP2504C         40 °C  (104 °F)
Za ciepło.

Nie na tyle, żeby w to inwestować.

Czasem wystarczy odkurzaczem odkurzyc troszke w kompie, zwlaszcza wszystkie dziurki i problem zniknie :)

Data: 2010-01-19 16:30:22
Autor: Animka
Temperatury
zielony bazyliszek pisze:
[...]

Czasami przy odkurzaniu mieszkania tak robię. W najbliższym czasie też przystawię rurkę.

--
animka

Data: 2010-01-19 20:37:26
Autor: Wiktor S.
Temperatury
Za ciepło.

Nie na tyle, żeby w to inwestować.

Czasem wystarczy odkurzaczem odkurzyc troszke w kompie

...wciągając powierzchniowo lutowane rezystory i kondensatory.

--
Azarien

Data: 2010-01-19 20:52:12
Autor: zielony bazyliszek
Temperatury
[...]

jeszcze mi sie nei zdazylo, ale moze dlatego, ze nei ciagne pelna moca ssania po plycie ;)

Data: 2010-01-19 21:02:12
Autor: tg
Temperatury

"Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> wrote in message news:hj51lm$tub$1news.onet.pl...
Za ciepło.

Nie na tyle, żeby w to inwestować.

Czasem wystarczy odkurzaczem odkurzyc troszke w kompie

..wciągając powierzchniowo lutowane rezystory i kondensatory.

nie maja prawa odpasc jezeli sie o nie nie zachaczy

Data: 2010-01-20 11:36:21
Autor: qwerty
Temperatury
Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cf511$4b561df6$59647cf9$11762@news.upc.ie...
nie maja prawa odpasc jezeli sie o nie nie zachaczy

Znajomy co pewien czas woził komputer na stację benzynową i kompresorem wydmuchiwał kurz. Do czasu jak po takim czyszczeniu komputer nie podniósł się. :)

Data: 2010-01-21 23:15:11
Autor: tg
Temperatury

"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:hj6mr5$dkg$2achot.icm.edu.pl...
[...]

to sie moze zdazyc, kompresor to troche inna historia niz domowy odkurzacz
i z naderwaniem jakiegos duzego kondensatora nie bedzie mial problemow

Data: 2010-01-19 12:40:00
Autor: Wiesław
Temperatury
Dnia 19-01-2010 o 08:55 Osadnik napisał na pl.comp.pecet:

SAMSUNG SP2504C         40 °C  (104 °F)

Za ciepło.

Temperatura pracy dysków zawiera się w przedziale 0-60 °C.
O co więc chodzi?

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-01-19 13:05:48
Autor: zly
Temperatury
Dnia Tue, 19 Jan 2010 12:40:00 +0100, Wiesław napisał(a):

O co więc chodzi?

O to, że się przegrzał :)
--
marcin

Data: 2010-01-19 13:13:07
Autor: Wiesław
Temperatury
Dnia 19-01-2010 o 13:05 zly napisał na pl.comp.pecet:

O co więc chodzi?

O to, że się przegrzał :)

No to teraz trzeba uważać, coby go nie przewiało bo się przeziębi :)

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-01-19 16:01:48
Autor: Osadnik
Temperatury
Wiesław pisze:
[...]

O rozszerzalność cieplną materiałów i szlag trafi ci dysk od takich częstych zmian, dwa ze dysk który sie grzeje ma coś nie tak w temacie silnika/łożysk wiec nie jest do końca sprawny ja na gwarancje oddałem dysk o temp 55*C.

Data: 2010-01-22 11:23:46
Autor: Wiesław
Temperatury
Dnia 19-01-2010 o 16:01 Osadnik napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Od jakich zmian? Twój dysk będzie poprawnie pracował przy 30°C, a mój
przy 50°C, dwa że jak nagle zaczyna rosnąć jego temperatura to wiadomo,
że coś niedobrego dzieje się z dyskiem.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-01-22 12:47:28
Autor: Dawid
Temperatury
Wiesław pisze:
[...]

No to powodzenia życzę, przy 50*C :-)
Pleciesz jak zwykle.

Data: 2010-01-22 13:07:21
Autor: Wiesław
Temperatury
Dnia 22-01-2010 o 12:47 Dawid napisał na pl.comp.pecet:

No to powodzenia życzę, przy 50*C :-)

Dziękuję. Jak również za bardzo rzeczową dyskusję.

Pleciesz jak zwykle.

Niestety, ja Ciebie z braku percepcji nie wyleczę.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-01-23 01:20:42
Autor: marfi
Temperatury
Użytkownik "Dawid" <maniera@neostada.pl> napisał w wiadomości news:hjc3tf$ns2$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wiesław pisze:
[...]

 Skoro producent pisze o o zakresie temperatur pracy 0-60 to 50 jest w tym zakresie więc gdzie widzisz problem? Chyba, że lubisz sikać na zimne...

BTW:Przez ostatnie ~dwa lata używałem macierzy RAID1 na WDcostam320 i ich temperatura oscylowała w okolicach 50 stopni i ... działały... i co gorsze po w/w czasie jako sprawne wypiąłem i odstawiłem na półkę jako swego rodzaju backup i zamieniłem na nowsze.

  IMO dyski starzeja się szybciej "technologicznie" niż "mechanicznie" czyli częściej wymienia się sprawne dyski na nowe (większe i/lub szybsze) niż uszkodzone na nowe - w efekcie tego posiadam wiele nieużywanych (od 8-320GB wciąż sprawnych) dysków twardych i ani jednego niesprawnego.

--
marfi

Data: 2010-01-19 12:49:16
Autor: Animka
Temperatury
Osadnik pisze:
Animka pisze:
[...]

Coś chyba kłamie ten Everest. Dopiero niedawno włączyłam komputer i jest tak:

Płyta główna 44 °C  (111 °F)
Procesor              25 °C  (77 °F)
Aux    37 °C  (99 °F)
SAMSUNG SP2504C 38 °C  (100 °F)

A jakie temperatury są w normie?

--
animka

Data: 2010-01-19 14:44:27
Autor: Grzegorz Prędki
Temperatury
Animka pisze:
Osadnik pisze:
Animka pisze:
[...]

Sadzac to tym jaka temperatue ma procesor to te odczyty mozna sobie wsadzic gleboko...

Data: 2010-01-19 21:02:27
Autor: BETON
Temperatury

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:hj4d4h$b7e$1atlantis.news.neostrada.pl...
Animka pisze:
Osadnik pisze:
Animka pisze:
[...]

takie zeby dysk nie robił  uu uu uuuu uuuuu

Data: 2010-01-19 23:41:56
Autor: Wiktor S.
Temperatury
[...]

Czyli tak samo jak było.
Grupowiczów dziwi temperatura procesora, bo jest znowu podejrzanie niska. Więc albo pomiary są zupełnie złe, albo któreś zamienione miejscami. 44°C dla procesora to byłaby norma - w każdym bądź razie procesor powinien zgłaszać NAJWYŻSZĄ wartość ze wszystkich, a nie najniższą.

--
Azarien

Data: 2010-01-20 00:26:16
Autor: Animka
Temperatury
Wiktor S. pisze:
[...]

Zainstaluję inny jakiś programik, a tego Everesta odinstaluję, bo z tego co widzę - kłamie.

--
animka

Data: 2010-01-20 07:54:29
Autor: zly
Temperatury
Dnia Wed, 20 Jan 2010 00:26:16 +0100, Animka napisał(a):

Zainstaluję inny jakiś programik, a tego Everesta odinstaluję, bo z tego co widzę - kłamie.

A bios masz zainstalowany?
--
marcin

Data: 2010-01-20 08:06:55
Autor: Jacek
Temperatury
Dnia Wed, 20 Jan 2010 07:54:29 +0100, zly napisał(a):

Dnia Wed, 20 Jan 2010 00:26:16 +0100, Animka napisał(a):

Zainstaluję inny jakiś programik, a tego Everesta odinstaluję, bo z tego co widzę - kłamie.

A bios masz zainstalowany?

Jezeli ma, to niech panel sterowania/dodaj-usun programy/bios hehe.

Temperatury