Tempomat ekonomiczny (pasywny)

Data: 2015-03-02 18:00:21
Autor: Marek
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Czy w dobie r贸偶nych ECO-funkcji jest jaka艣 marka samochodu, gdzie za艂膮czony tempomat nie dodaje pod g贸rk臋 gazu (niepotrzebnie zwi臋kszaj膮c spalanie), bo zadana pr臋dkoi艣膰 spad艂a mu z np.  100 km/h do 95? Ma tylko nie przekracza膰 zadanej i nie dodawa膰 gazu pod g贸rk臋. W automatach spotka艂em si臋, 偶e redukuje i wyje wysokimi obrotami (navara), ob艂臋d.

--
Marek

Data: 2015-03-02 18:26:50
Autor: yabba
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
U偶ytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:almarsoft.3881534340570066541news.neostrada.pl...
[...]

Ale taka jest idea tempomatu, 偶eby dodawal gazu w celu utrzymania pr臋dko艣ci. ECO tempomat powinien wcze艣niej wiedzie膰 o g贸rce i zwiekszy膰 pr臋dko艣膰 przed wjazdem na zbocze.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-02 19:40:16
Autor: Marek
On Mon, 2 Mar 2015 18:26:50 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
[...]

No zasadniczo tak. Ale w czym by艂by problem, gdyby by艂a taka opcja, 偶eby by艂 bardziej ekonomiczny. Dla mnie to nie jest problem, 偶e pr臋dko艣膰 spadnie o 10  czy 15 kmh.

--
Marek

Data: 2015-03-02 20:10:54
Autor: yabba
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
U偶ytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:almarsoft.1557529953417545536news.neostrada.pl...
[...]

To ustaw od razu mniejsz膮 pr臋dko艣膰. :) A na powa偶nie, to trzeba by wprowadzi膰 dodatkowy parametr typu histereza, do ustawiania przez kierowc臋. Ja wola艂bym, 偶eby tempomat trzyma艂 pr臋dko艣膰, Ty chcia艂by艣 mie膰 10 km/h niedok艂adno艣ci. Jeszcze akcelerometr do wykrywania wjazdu na wzniesienie. Regulacja granicznego k膮ta nachylenia powy偶ej kt贸rego dopuszczamy zmniejszenie pr臋dko艣ci. Troch臋 dzia艂anie i obs艂uga si臋 skomplikuje dla u偶ytkownika.
Jakby mi tempomat zwalnia艂 pod g贸r臋, to bym my艣la艂, 偶e si臋 zepsu艂. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-03 00:05:01
Autor: Marek
On Mon, 2 Mar 2015 20:10:54 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Regulacja granicznego k膮ta nachylenia powy偶ej kt贸rego dopuszczamy

Niekt贸re samochody ju偶 to maj膮, wykorzystywane do wspomaganua ruszania pod g贸r臋. Takie dumne rozwi膮zywanie problem贸w nieistniej膮cych  w innych systemach (czyt. w automatach).

--
Marek

Data: 2015-03-02 23:58:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Hello Marek,

Monday, March 2, 2015, 7:40:16 PM, you wrote:

Ale taka jest idea tempomatu, 縠by dodawal gazu w celu utrzymania
pr阣ko禼i. ECO tempomat powinien wcze秐iej wiedzie o g髍ce i
zwiekszy pr阣ko舵 przed wjazdem na zbocze.
No zasadniczo tak. Ale w czym by砨y problem, gdyby by砤 taka opcja,
縠by by bardziej ekonomiczny. Dla mnie to nie jest problem, 縠 pr阣ko舵 spadnie o 10  czy 15 kmh.

Ale nie jeste sam na drodze. Takie zwalnianie pod g髍k prowokuje
niebezpieczne zachowania kierowc體 za Tob i wcale ale to wcale nie ma
wiele wsp髄nego z oszcz阣no禼i. O wiele wi阠ej oszcz阣za si hamuj眂
silnikiem z g髍ki ni m阠z眂 silnik niedoborem paliwa pod g髍k.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-03-02 23:05:26
Autor: Tomek Ka艅ka
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisa艂(a)
[...]

Ale nie jeste艣 sam na drodze. Takie zwalnianie pod g贸rk臋 prowokuje
niebezpieczne zachowania kierowc贸w za Tob膮 [...]

90% samochod贸w zwalnia pod g贸rk臋 i przyspiesza z gorki. Reszta ma
tempomat:).

--
Tomek

Data: 2015-03-03 09:34:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Hello Tomek,

Tuesday, March 3, 2015, 12:05:26 AM, you wrote:

[...]
90% samochod體 zwalnia pod g髍k i przyspiesza z gorki. Reszta ma
tempomat:).

90% nizinnych kierowc體 zwalnia pod g髍k.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-03-03 13:15:02
Autor: RadoslawF
[...]

90% nizinnych kierowc贸w zwalnia pod g贸rk臋.

Kierowcy z do艣wiadczeniem i lubi膮cy oszcz臋dno艣ci widz膮c
g贸rk臋 przy艣pieszaj膮 przed ni膮 (je艣li jest taka mo偶liwo艣膰).

Pozdrawiam

Data: 2015-03-03 00:16:09
Autor: Marek
On Mon, 2 Mar 2015 23:58:12 +0100, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Ale nie jeste艣 sam na drodze. Takie zwalnianie pod g贸rk臋 prowokuje
niebezpieczne zachowania kierowc贸w za Tob膮 i wcale ale to wcale nie
ma
wiele wsp贸lnego z oszcz臋dno艣ci膮. O wiele wi臋cej oszcz臋dza si臋
hamuj膮c
silnikiem z g贸rki ni偶 m臋cz膮c silnik niedoborem paliwa pod g贸rk臋.

Ale tak si臋 zwykle jedzie bez tempomatu. Serio trzymasz no偶nie sta艂膮 pr臋dko艣膰 precyzyjnie i dodajesz gazu na wzniesieniu gdy pr臋dko艣膰  spadnie o te kilka km/h??

--
Marek

Data: 2015-03-03 09:36:15
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, March 3, 2015, 12:16:09 AM, you wrote:

[...]

Ale tak si zwykle jedzie bez tempomatu. Serio trzymasz no縩ie sta潮 pr阣ko舵 precyzyjnie i dodajesz gazu na wzniesieniu gdy pr阣ko舵  spadnie o te kilka km/h??

Nie wiem, gdzie "tak si zwykle jedzie". Ka縟y kierowca, kt髍y
je糳zi sporo po g髍kach wie, jak korzysta z peda硊 gazu, redukowa
bieg pod g髍 i hamowa silnikiem z g髍ki, 縠by naprawd oszcz阣nie
je糳zi i nie wkurwia innych.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-03-03 10:27:04
Autor: Budzik
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
U縴tkownik RoMan Mandziejewicz roman@pik-net.pl.invalid ...

[...]

I zeby jezdzic bezpiecznie...

Data: 2015-03-04 11:48:34
Autor: Gof
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

Ale tak si zwykle jedzie bez tempomatu. Serio trzymasz no縩ie sta潮 pr阣ko舵 precyzyjnie i dodajesz gazu na wzniesieniu gdy pr阣ko舵  spadnie o te kilka km/h??

Czujesz, ze samochod zwalnia i automatycznie dodajesz tyle gazu, zeby przestal zwalniac. Przynajmniej ja tak mam.

No i redukcja przed gorka (jak gorka stroma), co by sie silnik mniej zmeczyl.

--
Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2015-03-03 18:24:05
Autor: J.F.
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
U偶ytkownik "Marek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
No zasadniczo tak. Ale w czym by艂by problem, gdyby by艂a taka opcja, 偶eby by艂 bardziej ekonomiczny. Dla mnie to nie jest problem, 偶e pr臋dko艣膰 spadnie o 10  czy 15 kmh.

Ale myslisz, ze bedzie oszczedniej ?

Owszem, troche bedzie, tak samo jak bys cala trase przejechal 90 zamiast 100 :-)

Bo to wcale nie jest tak ze jak dodaje gazu, to znaczy ze nie jest ekonomiczny.
Gorka wymaga wiecej energii, wiec wiecej paliwa. Strata jest dopiero wtedy, jak z drugiej strony sie hamuje.

Wieksze obciazenie silnika zazwyczaj przenosi go w obszar oszczedniejszej pracy.
Z drugiej strony praca z duzym obciazeniem na niskich obrotach silnikowi nie sluzy ... przynajmniej tak mowia.
Szczegolnie ze pewnie chcesz zejsc w obszar naprawde niezdrowych obrotow :-)

Owszem, miedzy Klodzkiem a Bardem jest pare fajnych pagorkow, dawniej przy dobrym wyczuciu mozna bylo rozpedzic troche na zjezdzie, na tyle aby rozpedem przejechac kolejny szczyt.
Ale potem samochodow przybylo, kapelusznikow przybylo, potem jeszcze FR postawili ... ale ostatnio zdjeli :-)

J.

Data: 2015-03-04 11:52:06
Autor: Gof
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Gorka wymaga wiecej energii, wiec wiecej paliwa. Strata jest dopiero wtedy, jak z drugiej strony sie hamuje.

Dokladnie. A sie raczej nie hamuje z gorki hamulcem, tylko silnikiem - energia nie wraca magicznie (nie ma rekuperacji, nadal sa straty na kompresji), ale tez nie ma dodatkowego zuzycia paliwa (noga z gazu, obroty powyzej jalowych = odciety wtrysk, silnik pracuje na samym powietrzu).

Data: 2015-03-02 20:30:54
Autor: abn140
Tempomat ekonomiczny (pasywny)

-- Marek
chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore.
cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....
no ale scanii chyba nie kupisz?

Data: 2015-03-02 11:34:36
Autor: kogutek444
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
W dniu poniedzia砮k, 2 marca 2015 20:30:54 UTC+1 u縴tkownik abn140 napisa:
> [...]
cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....

To mo縠 126p kupi. Pierwsze mia硑 taki "tempomat".

Data: 2015-03-04 23:05:45
Autor: WildS
On 2015-03-02, abn140 <abn140@googlemail.com> wrote:

-- Marek
chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore.
cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....
no ale scanii chyba nie kupisz?
Scania, teraz te偶 chyba ju偶 Volvo i Mercedes.

Og贸lnie dzia艂a to tak, 偶e na tempomacie ustawia, ze ma jechac 85 km/h,
max 90 i min 80 na przyk艂ad. Dane o wzniesieniach bierze z GPS.
Przed wzniesieniem przyspiesza do max i odpuszcza gaz w momencie, w
kt贸rym z rozp臋du b臋dzie w stanie dojecha膰 do szczytu wzniesienia nie
zwalniaj膮c poni偶ej dolnej pr臋dko艣ci.

Te tempomaty to z艂o i s艂u偶膮 og贸lnie do wkurwiania innych kierowc贸w
ci臋偶ar贸wek a niemc贸w wyr臋czaj膮 w przypieszaniu gdy s膮 wyprzedzani. Teraz
za nich robi to komputer.

Na szczescie zazwyczaj auta z tym wyposa偶eniem  maj膮 te偶 opcje
automatycznego awaryjnego hamowania jesli odleglosc od poprzedzajacego
pojazdu jest za niska ;>

--
WildS

Data: 2015-03-05 07:41:54
Autor: J.F.
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Dnia Wed, 4 Mar 2015 23:05:45 +0100 (CET), WildS napisa(a):
On 2015-03-02, abn140 <abn140@googlemail.com> wrote:
chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore.
cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....
no ale scanii chyba nie kupisz?
Scania, teraz te chyba ju Volvo i Mercedes.
Og髄nie dzia砤 to tak, 縠 na tempomacie ustawia, ze ma jechac 85 km/h,
max 90 i min 80 na przyk砤d. Dane o wzniesieniach bierze z GPS.
Przed wzniesieniem przyspiesza do max i odpuszcza gaz w momencie, w
kt髍ym z rozp阣u b阣zie w stanie dojecha do szczytu wzniesienia nie
zwalniaj眂 poni縠j dolnej pr阣ko禼i.

Niezle ... ale kierowcom chyba zalezy na czasie - nie da sie ustawic
90, 90 i 90 ? :-)

Te tempomaty to z硂 i s硊勘 og髄nie do wkurwiania innych kierowc體
ci昕ar體ek a niemc體 wyr阠zaj w przypieszaniu gdy s wyprzedzani. Teraz
za nich robi to komputer.

Hm, z tego co piszesz, to wynikaloby ze umiarkowanie. J.

Data: 2015-03-11 16:35:30
Autor: WildS
On 2015-03-05, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Wed, 4 Mar 2015 23:05:45 +0100 (CET), WildS napisa艂(a):
On 2015-03-02, abn140 <abn140@googlemail.com> wrote:
[...]

To by troch臋 sensu nie mia艂o ;)

[...]

Taaa, umiarkowanie, traf na takiego lidera jak jedziesz w
kilkukilometrowym poci膮gu tir贸w na zakazie wyprzedzania po pag贸rkowatym
terenie. Ka偶dy inaczej obci膮偶ny, r贸偶ne moce silnik贸w i inaczej pod g贸rki
wchodzi. Takie zmiany pr臋dko艣ci z przodu id膮 ca艂膮 fal膮 dalej i w efekcie
masz co chwile do艣膰 gwa艂towne przyhamowania gdzie艣tam w 艣rodku stawki.
Ani to bezpieczne ani przyjemne. Te wszystkie tempomaty tego typu powinny byc zakazane na zakazach
wyprzedzania. Jeden "oszcz臋dza" sobie 1% paliwa a 100 aut za nim co
chwile hamuje i przyspiesza zu偶ywaj膮c 10% wi臋cej ni偶 normalnie.
Emisja CO2 na pewno si臋 dzi臋ki temu nie zmniejsza.

--
WildS

Data: 2015-03-11 18:36:31
Autor: J.F.
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
U偶ytkownik "WildS"  napisa艂
On 2015-03-05, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ale ja tu o osczedzaniu czasu, a nie paliwa :-)

[...]

No tak, ale:
a) skoro zakaz wyprzedzania, to i tak nie poradzisz, trzeba jechac w rzadku.
b) zmiany predkosci w tym systemie sa niewielkie, wiec latwe do dostosowania.
c) on dziala w miare naturalnie - przed gorka rozpedza, jak masz wolniejszy ogranicznik, to i tak nie dogonisz, pod gorke zwalnia - ale i innym zwolnic latwo.
    Wystarczy ujac gazu ... no chyba ze oni na pusto i na tempomacie :-)

J.

Data: 2015-03-02 20:39:32
Autor: t-1
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
W dniu 2015-03-02 o 18:00, Marek pisze:
Czy w dobie r罂nych ECO-funkcji jest jaka marka samochodu, gdzie
za潮czony tempomat nie dodaje pod g髍k gazu (niepotrzebnie zwi阫szaj眂
spalanie), bo zadana pr阣koi舵 spad砤 mu z np.  100 km/h do 95? Ma tylko
nie przekracza zadanej i nie dodawa gazu pod g髍k. W automatach
spotka砮m si, 縠 redukuje i wyje wysokimi obrotami (navara), ob酬d.

To ju syrenka i warszawa mia硑 taki "tempomat".
Wyci眊a硂 si wed硊g 縴czenia ci阦no linki sprz昕onej z peda砮m gazu.

Data: 2015-03-02 11:46:42
Autor: kogutek444
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
W dniu poniedzia砮k, 2 marca 2015 20:39:33 UTC+1 u縴tkownik t-1 napisa:
> [...]
To ju syrenka i warszawa mia硑 taki "tempomat".
Wyci眊a硂 si wed硊g 縴czenia ci阦no linki sprz昕onej z peda砮m gazu.

Mia砮m warszawiank 223 i nie by硂 czego takiego.

Data: 2015-03-02 21:45:26
Autor: stryq
W dniu 2015-03-02 o 20:46, kogutek444@gmail.com pisze:

To ju syrenka i warszawa mia硑 taki "tempomat".
Wyci眊a硂 si wed硊g 縴czenia ci阦no linki sprz昕onej z peda砮m gazu.

Mia砮m warszawiank 223 i nie by硂 czego takiego.

W Syrenie by硂 i w PF125 z 1972 te.

Data: 2015-03-02 22:06:19
Autor: Hinek
W dniu 2015-03-02 o 21:45, stryq pisze:
[...]

Nic takiego w Syrenie 105 nie by硂.

--
Hinek

Data: 2015-03-02 22:22:05
Autor: nadir
W dniu 2015-03-02 o 22:06, Hinek pisze:
[...]

Mo縠 tylko wersje eksportowe i lux mia硑 takie "tempomaty"?
W ka縟ym razie widzia砮m to w kilku Maluchach, Du縴ch Fiatach i UAZ-ach, a kilku znowu nie widzia砮m.
Mo縠 to by硑 jakie akcesoria tuningowe naszego, rodzimego rzemios砤 a nie monta fabryczne, tego to ju nie wiem.

Data: 2015-03-03 19:42:44
Autor: yabba
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
U縴tkownik "nadir" <none@hell.org> napisa w wiadomo禼i news:54f4d47e$0$2208$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W kt髍ym miejscu w Maluchu by r阠zny gaz?

Mo縠 to by硑 jakie akcesoria tuningowe naszego, rodzimego rzemios砤 a nie monta fabryczne, tego to ju nie wiem.

Ale chyba nie mylisz r阠znego gazu z r阠znym ssaniem? Bo efekt podobny i w razie p阫ni阠ia linki gazu mo縩a si ratowa jazd na ssaniu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-03 11:24:19
Autor: kogutek444
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
W dniu wtorek, 3 marca 2015 19:40:03 UTC+1 u縴tkownik yabba napisa:
> [...]

Ale chyba nie mylisz r阠znego gazu z r阠znym ssaniem? Bo efekt podobny i w razie p阫ni阠ia linki gazu mo縩a si ratowa jazd na ssaniu.

R阠zny gaz w starych maluchach by obok wylotu ciep砮go powietrza. Pomi阣zy kolumn kierownicy a wylotem powietrza. Wygl眃a jak drut zako馽zony k蟪kiem z tego drutu. To by硂 wyposa縠nie fabryczne. W pewnym momencie z tego zrezygnowali. Mia砮m fr阣zla z tym wynalazkiem. Przy osza砤miaj眂ej mocy silnika jak mia硑 ma砮 fiaty wynalazek by chybiony. Samoch骴 zwalnia na takich wzniesieniach kt髍ych kierowca nie widzia.

Data: 2015-03-03 22:37:49
Autor: nadir
W dniu 2015-03-03 o 19:42, yabba pisze:
Mo縠 tylko wersje eksportowe i lux mia硑 takie "tempomaty"?
W ka縟ym razie widzia砮m to w kilku Maluchach, Du縴ch Fiatach i
UAZ-ach, a kilku znowu nie widzia砮m.

W kt髍ym miejscu w Maluchu by r阠zny gaz?
Element numer 15.
http://www.eles.pl/fiat/akcesoria.htm

a tak to wygl眃a w zbli縠niu:
http://tnij.org/dg3phj8
pierwsze zdj阠ie

[...]

Nie myl. D紈igni ssania maluch mia mi阣zy fotelami.

Data: 2015-03-03 23:26:42
Autor: yabba
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
U縴tkownik "nadir" <none@hell.org> napisa w wiadomo禼i news:54f629ae$0$2169$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czytam, 縠 r阠zny gaz by montowany do 1979. Rodzice mieli 600 z 1980 lub 1981 i w nim ju nie by硂 r阠znego gazu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-04 07:45:08
Autor: J.F.
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Dnia Tue, 03 Mar 2015 22:37:49 +0100, nadir napisa(a):
[...]

No tak, modele do 1977. To tylko najstarsi grupowicze pamietaja :-)

J.

Data: 2015-03-03 19:28:16
Autor: J.F.
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
U縴tkownik "Hinek"  napisa w wiadomo禼i grup
[...]

W 104 tez nie bylo ... no chyba ze skleroza :-)

Ale cos mi chodzi po glowie ze w jakims samochodzie tak bylo ... Ursus ?

J.

Data: 2015-03-03 19:50:28
Autor: yabba
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:54f5fd48$0$2198$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ursusy na 100% mia硑 r阠zny gaz. :)
W samochodzie osobowym r阠zny gaz widzia砮m w Fiacie 131 albo 132.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-03 20:28:02
Autor: Adam
W dniu 2015-03-03 o 19:50, yabba pisze:
[...]

U mnie 2 z 3 szt. FSO125p mia硑 r阠zny gaz. OIDP oba ci阦na, tj. ssania i gazu, by硑 obok siebie gdzie po prawej stronie pod kierownic.
Poldek, pomimo, 縠 by w wersji GLS, to chyba nie mia.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-03-03 14:48:57
Autor: kogutek444
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
W dniu poniedzia砮k, 2 marca 2015 21:45:18 UTC+1 u縴tkownik stryq napisa:

> Mia砮m warszawiank 223 i nie by硂 czego takiego.

W Syrenie by硂 i w PF125 z 1972 te.

Mia砮m w硂skiego 125 1300 z wajch do zmiany bieg體 przy kierownicy.. Nie kojarz 縠by r阠zny gaz w nim by. Mia砮m kilka 125p i te w nich czego takiego nie by硂. W Borewiczu i p蠹niejszych te nie by硂.

Data: 2015-03-04 11:54:46
Autor: Gof
t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

To ju syrenka i warszawa mia硑 taki "tempomat".
Wyci眊a硂 si wed硊g 縴czenia ci阦no linki sprz昕onej z peda砮m gazu.

Suzuki Hayabusa w 1 generacji tez ma. Nazywa sie to Fast Idle i ma inne zastosowanie (ulatwienie rozruchu zimnego silnika, bo nie ma silniczka krokowego), ale sprowadza sie do delikatnego uchylenia przepustnicy.

Inna sprawa, ze jazda motocyklem na zablokowanym gazie (zeby w razie czego puszczenie gazu nie spowodowalo zejscia z obrotow) to ryzykowny pomysl...

Data: 2015-03-04 13:20:36
Autor: yabba
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
U縴tkownik "Gof" <gof@somewhere.invalid> napisa w wiadomo禼i news:gof.pms.1425470086news.chmurka.net...
t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

[...]

To chyba jest ssanie r阠zne?

Inna sprawa, ze jazda motocyklem na zablokowanym gazie (zeby w razie czego
puszczenie gazu nie spowodowalo zejscia z obrotow) to ryzykowny pomysl...

痚by wr骳i do domu Komarkiem z urwan link gazu, to nie takie rzeczy si robi硂. :)
Tak BTW, to w latach niedobor體 towar體 i nadmiaru pieni阣zy koledzy wymyslili spos骲 na reanimacj linek gazu przy pomocy 縴砶i do naci眊u rakiet tenisowych.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-04 13:43:31
Autor: J.F.
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
U縴tkownik "yabba"  napisa w wiadomo禼i
[...]

Ssanie generalnie ma wzbogacic mieszanke.
W wielu gaznikach przede wszystkim zamyka dodatkowa przepustnice na dolocie powietrza, dzieki czemu rosnie podcisnienie na dyszy i ciagnie wiecej benzyny.
Owszem, w wielu gaznikach dodatkowo uchylalo przepustnice gl體na - ale to funkcja niejako dodatkowa.

W maluchu akurat bylo inaczej, tzn przynajmniej w pozniejszych modelach - przepustnica glowna nie byla ruszana, dzwignia ssania otwierala tylko dodatkowy kanal benzyny.

J.

Data: 2015-03-04 14:52:26
Autor: Ja秌o
On Wed, 4 Mar 2015, J.F. wrote:

[...]

Zgadza si, a fast idle z hayabusy tego w砤秐ie nie robi. Znam te ga糿iki, w kt髍ych uchylenie przepustnicy s硊縴 do uruchamiania ciep砮go silnika. Ale tak czy siak raczej nie mo縩a tego por體nywa do r阠znego gazu, bo regulacja jest tylko zero-jedynkowa.

--
Pozdrawiam,
Ja秌o z Krakowa

Data: 2015-03-05 14:37:49
Autor: Gof
Ja秌o <Quantifier666@gmail.com.nospam.example.net> wrote:

[...]

Nie jest, to normalna d紈igienka. Mo縠sz j ustawi w dowolnej pozycji.

Data: 2015-03-05 00:29:55
Autor: yabba
[...]

Podejrzewam, 縠 Fast Idle to w砤秐ie ssanie, je秎i ma u砤twia rozruch zimnego silnika. Chyba, 縠 tam jest sonda lambda, wtrysk, przepustnica na lince i tylko i wy潮cznie brakuje silniczka krokowego wolnych obrot體. Wtedy to faktycznie nie jest pe硁oprawne ssanie, a proteza silniczka krokowego.

Data: 2015-03-05 14:39:39
Autor: Gof
[...]

We wczesnych rocznikach nie ma lambdy, ale reszta si zgadza.

Data: 2015-03-05 15:48:14
Autor: yabba
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
U縴tkownik "Gof" <gof@somewhere.invalid> napisa w wiadomo禼i news:gof.pms.1425566379news.chmurka.net...
[...]

Ciekawe jakie powody mia konstruktor, 縠by zrobi taki p蟪wtrysk z p蟪r阠znym ssaniem?
Koszty?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-05 14:37:04
Autor: Gof
[...]

Nie. To jest w miejscu, gdzie w ga糿ikowcach jest ssanie r阠zne, ale zasada dzia砤nia jest inna. Komputer nijak nie rozr罂nia, czy przepustnica jest uchylona przez fast idle, czy przez r阠zne dodanie gazu.

Data: 2015-03-04 03:02:33
Autor: Tomasz Pyra
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Dnia Mon, 02 Mar 2015 18:00:21 +0100, Marek napisa(a):

[...]

Podje縟縜nie pod g髍k z gazem jest w砤秐ie tym oszcz阣niejszym sposobem
jazdy.
Je秎i automat w tej sytuacji redukuje bieg, r體nie robi to w celu
oszcz阣zania paliwa, albo po prostu jazda na wy縮zym biegu by砤by ju
niemo縧iwa albo co najmniej niezdrowa dla silnika.
Naprawd ci go禼ie kt髍zy wyprodukowali Tw骿 samoch骴, wiedzieli co robi
:)

Swoj drog nie bardzo wiem jak sobie to wyobra縜sz - je秎i nie doda gazu
podje縟縜j眂 pod g髍k, to samoch骴 si zatrzyma.

A pokonywanie g髍 z gazem to jedna z najbardziej podstawowych technik
oszcz阣zania paliwa, 潮cz眂a si z tym, 縠 z g髍y z kolei zje縟縜sz na
biegu i bez gazu (nie zu縴waj眂 wcale paliwa).

Data: 2015-03-04 16:23:07
Autor: Marek
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
On Wed, 4 Mar 2015 03:02:33 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Naprawd臋 ci go艣cie kt贸rzy wyprodukowali Tw贸j samoch贸d, wiedzieli co
robi膮

B艂agam, nie zmuszaj mnie do  wymieniania krety艅stw w wsp贸艂czesnych samochodach. Zaczynaj膮c na r臋cznej skrzyni a ko艅cz膮c na automatycznym wy艂膮czaniu wew. obiegu w korku, w najwi臋kszym zadymieniu. Ale kiedy艣 opisz臋 wszystkie.

--
Marek

Data: 2015-03-04 16:44:50
Autor: BUNIEK
[...]

Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ?
Bo co do obiegu powietrza jeszcze mog膮 si臋 zgodzi膰, cho膰 zak艂adam ze mo偶na te automatyk臋 wy艂膮czy膰 jak dzia艂a nie tak jakby艣my tego chcieli.

Buniek

Data: 2015-03-04 19:58:33
Autor: Marek
On Wed, 4 Mar 2015 16:44:50 +0100, "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl> wrote:
Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ?

呕e jest to XIX w. techniczny archaizm? Samoch贸d to narz臋dzie do przemieszczania si臋 w wyznaczonym kierunku z mo偶liwie najmniejsxym udzia艂em kierowcy. Przek艂adanie bieg贸w w 21 wieku niczym si臋 nie r贸偶ni od  odpalania silnika na korb臋.

--
Marek

Data: 2015-03-04 12:13:09
Autor: AA
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
W dniu 秗oda, 4 marca 2015 19:58:37 UTC+1 u縴tkownik Marek napisa:
On Wed, 4 Mar 2015 16:44:50 +0100, "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl> wrote:
> Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ?

痚 jest to XIX w. techniczny archaizm? Samoch骴 to narz阣zie do przemieszczania si w wyznaczonym kierunku z mo縧iwie najmniejsxym udzia砮m kierowcy. Przek砤danie bieg體 w 21 wieku niczym si nie r罂ni od  odpalania silnika na korb.

Mo縠 lepiej b阣zie si przesi倍 na taxi, poci眊, autobus, tramwaj? Tam nawet kierownic nie trzeba kr阠i, mo縩a swobodnie przez telefon pogada...

pozdr
AA

Data: 2015-03-04 21:25:36
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, March 4, 2015, 7:58:33 PM, you wrote:

[...]

R罂ni si zdecydowanie. To nie samoch骴 ma rz眃zi kierowc a kierowca
samochodem. Nie ma nic bardziej wkurwiaj眂ego ni jazda automatem,
kt髍y nie mo縠 si zdecydowa, na kt髍ym biegu chce jecha albo
zmienia bieg podczas dynamicznego pokonywana zakr阾體.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-03-05 00:12:04
Autor: Marek
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
On Wed, 4 Mar 2015 21:25:36 +0100, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
R贸偶ni si臋 zdecydowanie. To nie samoch贸d ma rz膮dzi膰 kierowc膮 a
kierowca
samochodem. Nie ma nic bardziej wkurwiaj膮cego ni偶 jazda automatem,
kt贸ry nie mo偶e si臋 zdecydowa膰, na kt贸rym biegu chce jecha膰 albo
zmienia bieg podczas dynamicznego pokonywana zakr臋t贸w.

Poje藕dzij takim co umie zmienia膰.

--
Marek

Data: 2015-03-05 19:31:36
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .03.2015 o 21:25 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid>  pisze:

[...]

艢wiat idzie do przodu, wsp贸艂czesny automat zmienia biegi lepiej i szybciej  ni偶 99,95% kierowc贸w.
Nie ma dla niego znaczenia, czy jedziesz z g贸rki, pod g贸rk臋, czy  "dynamicznie" pokonujesz zakr臋t. W ka偶dych warunkach dobierze optymalne  prze艂o偶enie.
Nie ma nic bardziej wkurwiaj膮cego ni偶 bezsensowne wachlowanie d藕wigni膮  zmiany bieg贸w.
To jest ten sam archaizm co kupowanie auta z szybami "na korb臋" i  t艂umaczenie sobie, 偶e tak jest lepiej "bo mam kontrole nad szybko艣ci膮  podnoszenia szyby".
Wzgl臋dy finansowe s膮 jedyne i  rozs膮dne na podstawie kt贸rych kto艣  艣wiadomie kupuje ta艅szy samoch贸d z manualn膮 skrzyni膮 bieg贸w.
M贸wi臋 oczywi艣cie o zwyk艂y dupowozie s艂u偶膮cym do przemieszczania si臋 z  punktu A do pkt. B.

TG

Data: 2015-03-05 19:52:14
Autor: dddddddd
W dniu 2015-03-05 o 19:31, Tomasz Gorbaczuk pisze:

[...]

twierdzisz 偶e automat szybciej rusza ni偶 ktokolwiek puszcza sprz臋g艂o?
manual ma przewag臋: na skrzy偶owaniach, przy w艂膮czaniu si臋 do ruchu.

艁ukasz

Data: 2015-03-05 20:08:01
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .03.2015 o 19:52 dddddddd <fejk@email.com> pisze:

[...]

Tak,  szczeg贸lnie manual w ruchu miejski w du偶ych miastach to sama radao艣膰  :-)
Widz臋 to codziennie w Wawie - jak "specjali艣ci" od manuali szukaj膮 jedynki  jeszcze 20s po zapaleni si臋 zielonego.
Twierdz臋, 偶e 99,95% kierowc贸w ma w dupie "rado艣膰 z jazdy manualem" a mimo  to jak stado baran贸w m臋czy si臋 wachluj膮c ga艂k膮 zmiany bieg贸w.
Te 0,04% procent to specjali艣ci z PMS, kt贸rzy rozkoszuj膮 si臋 ka偶dym  szarpni臋ciem przy zmianie z "dw贸jki" na "tr贸jk臋".
0,01% to sport, jazda terenowa, zabawa gdzie "manual" ma jak najbardziej  racj臋 bytu.

TG

Data: 2015-03-06 01:46:12
Autor: Tomasz Pyra
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Dnia Thu, 05 Mar 2015 19:52:14 +0100, dddddddd napisa(a):

twierdzisz 縠 automat szybciej rusza ni ktokolwiek puszcza sprz阦硂?
manual ma przewag: na skrzy縪waniach, przy w潮czaniu si do ruchu.

Ma potencjaln przewag :)

Bo w praktyce, znakomita wi阫szo舵 kierowc體 automat體 dawno ju jedzie,
nim inny kierowca ogarnie sprz阦硂.

Data: 2015-03-06 07:06:12
Autor: dddddddd
W dniu 2015-03-06 o 01:46, Tomasz Pyra pisze:
[...]

przy ruszaniu spod 秝iate tak. Przy w潮czaniu si z podporz眃kowanej czy te wyprzedzaniu raczej nie.
Mi jako ci昕ko si przyzwyczai 縠 b阣眂 na podporz眃kowanej mam wcisn辨 gaz w pod硂g jak auto mnie jeszcze nie min瓿o - w manualu by砤by st硊czka, w automacie wyje縟縜m ju za tym autem.

kasz

Data: 2015-03-06 12:25:47
Autor: Marek
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
On Fri, 6 Mar 2015 01:46:12 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Bo w praktyce, znakomita wi臋kszo艣膰 kierowc贸w automat贸w dawno ju偶
jedzie,
nim inny kierowca ogarnie sprz臋g艂o.

A jak jeszcze musz膮 rusiec pod g贸rk臋....

--
Marek

Data: 2015-03-04 22:30:45
Autor: Tomasz Pyra
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Dnia Wed, 04 Mar 2015 19:58:33 +0100, Marek napisa(a):

On Wed, 4 Mar 2015 16:44:50 +0100, "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl> wrote:
Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ?

痚 jest to XIX w. techniczny archaizm?

A ile jest obecnie na rynku modeli w kt髍ych nie ma mo縧iwo禼i kupienia ich
z automatem?

Samoch骴 to narz阣zie do przemieszczania si w wyznaczonym kierunku z mo縧iwie najmniejsxym udzia砮m kierowcy.

Owszem s ludzie kt髍y potrzebuj wy潮cznie przemieszczania si i samoch骴
jest dla nich z砮m koniecznym.
Ale nie zapominaj jednak o tych dla kt髍ych samoch骴 to przyjemno舵, a nie
tylko udr阫a :)

Tyle 縠 r體nie nie do ko馽a rozumiem dlaczegu ludzie kt髍zy nie lubi i
najcz甓ciej jeszcze nie potrafi sami poprawnie zmienia bieg體, mimo
wszystko kupuj samochody z manualn skrzyni bieg體.

Data: 2015-03-04 22:46:45
Autor: Shrek
On 2015-03-04 22:30, Tomasz Pyra wrote:

Samoch骴 to narz阣zie do
[...]

Z drugiej strony wi阫szo舵 z tych, co mieli okazj popr骲owa automat體 deklaruj, 縠 za Chiny nie chca wraca do manuali - wi阠 wida przyjemniej im w automacie. 痚by nie by硂 - ja do nich nie nale筷 - je縟zi砮m silnymi automatami, a i tak wi阠ej frajdy sprawia mi manual. Mo縠 dlatego, 縠 tamte automaty by硑 mocne i "wypasione" wi阠 czy jecha砮 50 czy 150 jedne wra縠nia. Czyli zero frajdy. Jednak wol trze dup po ziemi i czu szarpni阠ie jak szybko zmieniam dw骿k na tr骿k. Aczkolwiek mo縠 specyficzny jestem, a ty ju napewno:P

Shrek.

Data: 2015-03-05 08:37:16
Autor: dddddddd
On 2015-03-04 22:30, Tomasz Pyra wrote:

Samoch骴 to narz阣zie do
[...]

mi w mocnym automacie najbardziej przeszkadzaj... lagi. Chc szybko ruszy, wciskam gaz, automat my秎i sobie "zaraz zaraz, po wci秐i阠iu gazu co mia砮m zrobi... aaa chyba w潮czy bieg" i ju po chwili rusza
Manual tego nie ma - strzelam ze sprz阦砤 i ruszam.
Przy ostrej je糳zie jak chc r阠znie wrzuci jaki bieg to te lagi przeszkadzaj - np. robi redukcj a ona wyst阷uje po 2 godzinach (takie mam przynajmniej odczucie ;)

kasz

Data: 2015-03-05 11:12:33
Autor: J.F.
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
U縴tkownik "dddddddd"  napisa w wiadomo禼i
[...]

Skrzynie DSG maja to zmienic. Sama zmiana biegu szybciej niz reczna,
no ale komputer musi sie zastanowic.
"Sport mode" i bedzie myslal krotko ... ale niekoniecznie przy ruszaniu.

J.

Data: 2015-03-05 18:46:49
Autor: dddddddd
W dniu 2015-03-05 o 11:12, J.F. pisze:
[...]

no w砤秐ie - na co dzie przeszkadza mi to tylko przy ruszaniu, nie mam dsg ale w trybie sport jest lepiej - auto od razu trzyma wy縮ze obroty i przy wyprzedzaniu cz阺to nie musi redukowa.
Podsumowuj眂: automat to jaki "techniczny archaizm" - takie lagi to 100 lat temu a nie teraz!
Nie znaczy to 縠 nie lubi automat體, ale dop髃i b阣 mia硑 odczuwalne op蠹nienia, dop髏y b阣 gorsze. Na co dzie jednak wybieram automat - przy mocy >300KM i normalnej je糳zie to najlepsze rozwi眤anie - ale jakbym kupowa co przeznaczonego do szybkiej jazdy to wola砨ym manual.

kasz

Data: 2015-03-06 01:44:42
Autor: Tomasz Pyra
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Dnia Thu, 05 Mar 2015 08:37:16 +0100, dddddddd napisa(a):

[...]

W nowoczesnych skrzyniach nie jest tak 糽e - reaguj naprawd przyzwoicie.
Do tego jak na prawd potrzebujesz mie zredukowany bieg wcze秐iej, to
prawie ka縟a umo縧iwia r阠zne zrzucenie biegu.

Co do algorytmu to mnie denerwuje, jak chc tak 秗ednio mocno przyspieszy
(nie 縜den tam kickdown), wciskam gaz, zaczyna si redukcja i to w jakim
tam p硑nniejszym-wolniejszym trybie.
Trwa to d硊uuuugo, czas ucieka i 縠by nadgoni czas zmiany biegu, sytuacja
zaczyna wymaga jednak mocniejszego przyspieszenia, wciskam wi阠 gaz coraz
mocniej.
Jak automat w ko馽u namy秎i si 縠by zredukowa bieg, to okazuje si 縠 gaz
ju jest na tyle mocno wci秐i阾y, 縠 automat stwierdza 縠 b阣ziemy
redukowa o jeszcze jeden bieg i znowu wszystko od pocz眛ku.

Wi阠 tyle, 縠 automat ma po prostu jak倍 swoj specyfik.
Nie przewidzi co chcesz zrobi, wi阠 mu trzeba odpowiednio komunikowa
w砤sne zamiary.

Data: 2015-03-06 07:10:42
Autor: dddddddd
W dniu 2015-03-06 o 01:44, Tomasz Pyra pisze:
[...]

nie wiem, z dsg praktycznie nie je糳zi砮m

Do tego jak na prawd potrzebujesz mie zredukowany bieg wcze秐iej, to
prawie ka縟a umo縧iwia r阠zne zrzucenie biegu.

wtedy to mo縩a wcze秐iej wcisn辨 gaz... ale to troch ma硂 naturalne, wciskasz gaz- o! bieg si zmieni, ale troch za szybko, wi阠 puszczasz gaz itd. Wyje縟縜sz z podporz眃kowanej - masz miejsce - gaz- zanim si namy秎i to miejsca nie ma. W manualu chyba po硂w mniejsza luka wystarczy do w潮czenia si do ruchu (tak 縠by nikomu na drodze nie przeszkadza)

kasz

Data: 2015-03-05 00:17:12
Autor: Marek
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
On Wed, 4 Mar 2015 22:30:45 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
A ile jest obecnie na rynku modeli w kt贸rych nie ma mo偶liwo艣ci
kupienia ich
z automatem?

Owszem to problem ale tylko spowodowany przez klient贸w, kt贸rzy u nas boj膮 si臋 automat贸w. Spr贸bujj w USA znale藕膰 jakikolwiek popularny model z wersj膮 manualn膮.
Owszem s膮 ludzie kt贸ry potrzebuj膮 wy艂膮cznie przemieszczania si臋 i
samoch贸d
jest dla nich z艂em koniecznym.
Ale nie zapominaj jednak o tych dla kt贸rych samoch贸d to
przyjemno艣膰, a nie
tylko udr臋ka :)

Przek艂adanie bieg贸w przyjemno艣膰? :-)

--
Marek

Data: 2015-03-06 01:38:17
Autor: Tomasz Pyra
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Dnia Thu, 05 Mar 2015 00:17:12 +0100, Marek napisa(a):

On Wed, 4 Mar 2015 22:30:45 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
A ile jest obecnie na rynku modeli w kt髍ych nie ma mo縧iwo禼i
kupienia ich
z automatem?

Owszem to problem ale tylko spowodowany przez klient體, kt髍zy u nas boj si automat體. Spr骲ujj w USA znale兼 jakikolwiek popularny model z wersj manualn.

Ale jakim problemem jest to 縠 inni kierowcy, w innych pojazdach maj tak
a nie inn skrzyni bieg體?
Idziesz do salonu i kupujesz z automatem, praktycznie ka縟y model.
Na rynku wt髍nym masz nawet lepiej, bo automat chyba nadal obni縜 warto舵
samochodu.

[...]

Przek砤danie bieg體 przyjemno舵? :-)

Co kto lubi.
Jeden lubi automat, ESP i lane-assist, a inny hamulce bez wspomagania,
zawieszenie na uniballach i prze潮czanie bieg體.

Natomiast istotnie racj masz co do tego, 縠 wi阫szo舵 klient體 nie
podejmuje tej decyzji 秝iadomie, a kieruj眂 si tradycj i zabobonem.

Natomiast to si b阣zie zmienia - podobnie jak do listy rzeczy po勘danych
przebi砤 si klima, tak i pewnie przebije si automat.

Data: 2015-03-06 12:24:25
Autor: Marek
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
On Fri, 6 Mar 2015 01:38:17 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Natomiast to si臋 b臋dzie zmienia膰 - podobnie jak do listy rzeczy
po偶膮danych
przebi艂a si臋 klima, tak i pewnie przebije si臋 automat.

Oby. I nie na znaczenia czy "pe艂en" automat czy tradycyjna skrzynia z elektrycznym czy hydraulicznym wybierakiem. Byle zmienia艂 sam.

--
Marek

Data: 2015-03-06 21:45:27
Autor: re
Tempomat ekonomiczny (pasywny)

U縴tkownik "Tomasz Pyra"

[...]

-- -
Jak warto舵 jest ni縮za to 糽e a nie dobrze. Gdyby cena by砤 ni縮za to dla kupuj眂ego ok :-)

Data: 2015-03-06 22:39:26
Autor: Tomasz Pyra
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Dnia Fri, 6 Mar 2015 21:45:27 +0100, re napisa(a):

U縴tkownik "Tomasz Pyra"

[...]

Jak ju tak 禼i秎e, to cena to jakakolwiek liczba jak podaje sprzedaj眂y,
mo縠 by dowolnie absurdalna i nadal b阣zie cen.

Natomiast warto舵 jako taka, oczywi禼ie nieco zale縴 od przyj阾ej
definicji, ale b阣zie to rzeczywista ilo舵 pieni阣zy za jak mo縩a dokona,
lub dokonano ju transakcji, czyli co maj眂ego jaki zwi眤ek z
rzeczywisto禼i.

Data: 2015-03-06 22:50:53
Autor: re
[...]

No w砤秐ie, a warto舵 to jednak warto舵 :-)

[...]
Nie gadaj, a ja my秎, 縠 to to ile jest co naprawd warte :-)

Rzecz by砤 tylko w tym dla kogo jest warte. ednia jest 秗edni. Spox. Chcia砮m tylko zwr骳i uwag, 縠 pewnie co jest w tym, 縠 rynkowa warto舵 jest ni縮za.

Data: 2015-03-04 09:26:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 2 Mar 2015, Marek wrote:

Czy w dobie r罂nych ECO-funkcji jest jaka marka samochodu, gdzie za潮czony tempomat nie dodaje pod g髍k gazu (niepotrzebnie zwi阫szaj眂 spalanie), bo zadana pr阣koi舵 spad砤 mu z np.  100 km/h do 95?

  Czekaj moment, bo przeczyta砮m w眛ek i mi wychodzi, 縠 najwyra糿iej
brakuje definicji "g髍ki".
  Zdajesz sobie spraw, 縠 je秎i samoch骴 przy tym samym "poziomie
gazu" zwalnia ze 100km/h do raptem 95 km/h to m體isz o "kolejowych"
nachyleniach, kt髍ych najcz甓ciej go硑m okiem nie przyuwa縴sz ;>,
i 縠 stoi to w mocnej sprzeczno禼i z:

W automatach spotka砮m si, 縠 redukuje i wyje wysokimi obrotami

....bo tu najwyra糿iej jest "zwyk砤 g髍ka" (i niedodawanie gazu
mo縠 sko馽zy si spadkiem pr阣ko禼i do zera, jak kto napisa)?

  Tak, zgoda, "ludzkie sterowanie" mo縠 sprowadza si do zbyt niskiego
"dodawania gazu" (i spadku pr阣ko禼i) tudzie obrot體 i "ni縮zego wycia".

  Ale piszesz o "nie dodaje gazu".

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-04 16:08:19
Autor: BUNIEK
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Czy w dobie r贸偶nych ECO-funkcji jest jaka艣 marka samochodu, gdzie za艂膮czony tempomat nie dodaje pod g贸rk臋 gazu (niepotrzebnie zwi臋kszaj膮c spalanie),.

Spokojnie, to co doda pod g贸r臋 odzyska tam gdzie przymknie przepustnice mimo ze ledwo czu膰 ze jest w d贸艂.
Koniec ko艅c贸w utrzymanie pr臋dko艣ci pod g贸r臋 mo偶e by膰 oszcz臋dniejsze ni偶 jej uzupe艂nienie po zako艅czeniu podjazdu(tak gdybam i zdaj臋 sobie spraw臋 ze jest du偶o zmiennych).
Kilka miesi臋cy temu do艂o偶y艂em sobie Tempomat do autka(Avensis T25). Na trasie kt贸r膮 cz臋sto pokonuje, ok 200km mam wy偶sze pr臋dko艣ci 艣rednie a spalanie podobne w/g kompa, wiec  suma sumarum chyba na jedno wychodzi.

Pozdrawiam
Marcin Gochnio

Tempomat ekonomiczny (pasywny)