Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Tempomat ekonomiczny (pasywny)

Tempomat ekonomiczny (pasywny)

Data: 2015-03-02 20:30:54
Autor: abn140
Tempomat ekonomiczny (pasywny)

-- Marek
chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore.
cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....
no ale scanii chyba nie kupisz?

Data: 2015-03-02 11:34:36
Autor: kogutek444
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
W dniu poniedzia³ek, 2 marca 2015 20:30:54 UTC+1 u¿ytkownik abn140 napisa³:
> -- > Marek
chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore.
cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....
no ale scanii chyba nie kupisz?

To mo¿e 126p kupi. Pierwsze mia³y taki "tempomat".

Data: 2015-03-04 23:05:45
Autor: WildS
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
On 2015-03-02, abn140 <abn140@googlemail.com> wrote:

-- Marek
chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore.
cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....
no ale scanii chyba nie kupisz?
Scania, teraz też chyba już Volvo i Mercedes.

Ogólnie działa to tak, że na tempomacie ustawia, ze ma jechac 85 km/h,
max 90 i min 80 na przykład. Dane o wzniesieniach bierze z GPS.
Przed wzniesieniem przyspiesza do max i odpuszcza gaz w momencie, w
którym z rozpędu będzie w stanie dojechać do szczytu wzniesienia nie
zwalniając poniżej dolnej prędkości.


Te tempomaty to zło i służą ogólnie do wkurwiania innych kierowców
ciężarówek a niemców wyręczają w przypieszaniu gdy są wyprzedzani. Teraz
za nich robi to komputer.


Na szczescie zazwyczaj auta z tym wyposażeniem  majÄ… też opcje
automatycznego awaryjnego hamowania jesli odleglosc od poprzedzajacego
pojazdu jest za niska ;>




--
WildS

Data: 2015-03-05 07:41:54
Autor: J.F.
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Dnia Wed, 4 Mar 2015 23:05:45 +0100 (CET), WildS napisa³(a):
On 2015-03-02, abn140 <abn140@googlemail.com> wrote:
chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore.
cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....
no ale scanii chyba nie kupisz?
Scania, teraz te¿ chyba ju¿ Volvo i Mercedes.
Ogólnie dzia³a to tak, ¿e na tempomacie ustawia, ze ma jechac 85 km/h,
max 90 i min 80 na przyk³ad. Dane o wzniesieniach bierze z GPS.
Przed wzniesieniem przyspiesza do max i odpuszcza gaz w momencie, w
którym z rozpêdu bêdzie w stanie dojechaæ do szczytu wzniesienia nie
zwalniaj±c poni¿ej dolnej prêdko¶ci.

Niezle ... ale kierowcom chyba zalezy na czasie - nie da sie ustawic
90, 90 i 90 ? :-)

Te tempomaty to z³o i s³u¿± ogólnie do wkurwiania innych kierowców
ciê¿arówek a niemców wyrêczaj± w przypieszaniu gdy s± wyprzedzani. Teraz
za nich robi to komputer.

Hm, z tego co piszesz, to wynikaloby ze umiarkowanie. J.

Data: 2015-03-11 16:35:30
Autor: WildS
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
On 2015-03-05, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Wed, 4 Mar 2015 23:05:45 +0100 (CET), WildS napisał(a):
On 2015-03-02, abn140 <abn140@googlemail.com> wrote:
chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore.
cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....
no ale scanii chyba nie kupisz?
Scania, teraz też chyba już Volvo i Mercedes.
Ogólnie działa to tak, że na tempomacie ustawia, ze ma jechac 85 km/h,
max 90 i min 80 na przykład. Dane o wzniesieniach bierze z GPS.
Przed wzniesieniem przyspiesza do max i odpuszcza gaz w momencie, w
którym z rozpędu będzie w stanie dojechać do szczytu wzniesienia nie
zwalniając poniżej dolnej prędkości.

Niezle ... ale kierowcom chyba zalezy na czasie - nie da sie ustawic
90, 90 i 90 ? :-)

To by trochę sensu nie miało ;)



Te tempomaty to zło i służą ogólnie do wkurwiania innych kierowców
ciężarówek a niemców wyręczają w przypieszaniu gdy są wyprzedzani. Teraz
za nich robi to komputer.

Hm, z tego co piszesz, to wynikaloby ze umiarkowanie.

Taaa, umiarkowanie, traf na takiego lidera jak jedziesz w
kilkukilometrowym pociągu tirów na zakazie wyprzedzania po pagórkowatym
terenie. Każdy inaczej obciążny, różne moce silników i inaczej pod górki
wchodzi. Takie zmiany prędkości z przodu idą całą falą dalej i w efekcie
masz co chwile dość gwałtowne przyhamowania gdzieśtam w środku stawki.
Ani to bezpieczne ani przyjemne. Te wszystkie tempomaty tego typu powinny byc zakazane na zakazach
wyprzedzania. Jeden "oszczędza" sobie 1% paliwa a 100 aut za nim co
chwile hamuje i przyspiesza zużywając 10% więcej niż normalnie.
Emisja CO2 na pewno się dzięki temu nie zmniejsza.

--
WildS

Data: 2015-03-11 18:36:31
Autor: J.F.
Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Użytkownik "WildS"  napisaÅ‚
On 2015-03-05, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Scania, teraz też chyba już Volvo i Mercedes.
Ogólnie działa to tak, że na tempomacie ustawia, ze ma jechac 85 km/h,
max 90 i min 80 na przykład. Dane o wzniesieniach bierze z GPS.
Przed wzniesieniem przyspiesza do max i odpuszcza gaz w momencie, w
którym z rozpędu będzie w stanie dojechać do szczytu wzniesienia nie
zwalniając poniżej dolnej prędkości.

Niezle ... ale kierowcom chyba zalezy na czasie - nie da sie ustawic
90, 90 i 90 ? :-)
To by trochę sensu nie miało ;)

Ale ja tu o osczedzaniu czasu, a nie paliwa :-)

Te tempomaty to zło i służą ogólnie do wkurwiania innych kierowców
ciężarówek a niemców wyręczają w przypieszaniu gdy są wyprzedzani. Teraz
za nich robi to komputer.

Hm, z tego co piszesz, to wynikaloby ze umiarkowanie.

Taaa, umiarkowanie, traf na takiego lidera jak jedziesz w
kilkukilometrowym pociągu tirów na zakazie wyprzedzania po pagórkowatym
terenie. Każdy inaczej obciążny, różne moce silników i inaczej pod górki
wchodzi. Takie zmiany prędkości z przodu idą całą falą dalej i w efekcie
masz co chwile dość gwałtowne przyhamowania gdzieśtam w środku stawki.
Ani to bezpieczne ani przyjemne.

No tak, ale:
a) skoro zakaz wyprzedzania, to i tak nie poradzisz, trzeba jechac w rzadku.
b) zmiany predkosci w tym systemie sa niewielkie, wiec latwe do dostosowania.
c) on dziala w miare naturalnie - przed gorka rozpedza, jak masz wolniejszy ogranicznik, to i tak nie dogonisz, pod gorke zwalnia - ale i innym zwolnic latwo.
    Wystarczy ujac gazu ... no chyba ze oni na pusto i na tempomacie :-)


J.

Tempomat ekonomiczny (pasywny)

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona