Data: 2015-03-02 20:30:54 | |
Autor: abn140 | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
-- Marekchyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore. cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem.... no ale scanii chyba nie kupisz? |
|
Data: 2015-03-02 11:34:36 | |
Autor: kogutek444 | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu poniedzia³ek, 2 marca 2015 20:30:54 UTC+1 u¿ytkownik abn140 napisa³:
> -- > Marek To mo¿e 126p kupi. Pierwsze mia³y taki "tempomat". |
|
Data: 2015-03-04 23:05:45 | |
Autor: WildS | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
On 2015-03-02, abn140 <abn140@googlemail.com> wrote:
Scania, teraz też chyba już Volvo i Mercedes. Ogólnie działa to tak, że na tempomacie ustawia, ze ma jechac 85 km/h, max 90 i min 80 na przykład. Dane o wzniesieniach bierze z GPS. Przed wzniesieniem przyspiesza do max i odpuszcza gaz w momencie, w którym z rozpędu będzie w stanie dojechać do szczytu wzniesienia nie zwalniając poniżej dolnej prędkości. Te tempomaty to zło i służą ogólnie do wkurwiania innych kierowców ciężarówek a niemców wyręczają w przypieszaniu gdy są wyprzedzani. Teraz za nich robi to komputer. Na szczescie zazwyczaj auta z tym wyposażeniem mają też opcje automatycznego awaryjnego hamowania jesli odleglosc od poprzedzajacego pojazdu jest za niska ;> -- WildS |
|
Data: 2015-03-05 07:41:54 | |
Autor: J.F. | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Dnia Wed, 4 Mar 2015 23:05:45 +0100 (CET), WildS napisa³(a):
On 2015-03-02, abn140 <abn140@googlemail.com> wrote: Niezle ... ale kierowcom chyba zalezy na czasie - nie da sie ustawic 90, 90 i 90 ? :-) Te tempomaty to z³o i s³u¿± ogólnie do wkurwiania innych kierowców Hm, z tego co piszesz, to wynikaloby ze umiarkowanie. J. |
|
Data: 2015-03-11 16:35:30 | |
Autor: WildS | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
On 2015-03-05, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Wed, 4 Mar 2015 23:05:45 +0100 (CET), WildS napisał(a): To by trochę sensu nie miało ;)
Taaa, umiarkowanie, traf na takiego lidera jak jedziesz w kilkukilometrowym pociągu tirów na zakazie wyprzedzania po pagórkowatym terenie. Każdy inaczej obciążny, różne moce silników i inaczej pod górki wchodzi. Takie zmiany prędkości z przodu idą całą falą dalej i w efekcie masz co chwile dość gwałtowne przyhamowania gdzieśtam w środku stawki. Ani to bezpieczne ani przyjemne. Te wszystkie tempomaty tego typu powinny byc zakazane na zakazach wyprzedzania. Jeden "oszczędza" sobie 1% paliwa a 100 aut za nim co chwile hamuje i przyspiesza zużywając 10% więcej niż normalnie. Emisja CO2 na pewno się dzięki temu nie zmniejsza. -- WildS |
|
Data: 2015-03-11 18:36:31 | |
Autor: J.F. | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Użytkownik "WildS" napisał
On 2015-03-05, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Scania, teraz też chyba już Volvo i Mercedes. Ale ja tu o osczedzaniu czasu, a nie paliwa :-) Te tempomaty to zło i służą ogólnie do wkurwiania innych kierowców Taaa, umiarkowanie, traf na takiego lidera jak jedziesz w No tak, ale: a) skoro zakaz wyprzedzania, to i tak nie poradzisz, trzeba jechac w rzadku. b) zmiany predkosci w tym systemie sa niewielkie, wiec latwe do dostosowania. c) on dziala w miare naturalnie - przed gorka rozpedza, jak masz wolniejszy ogranicznik, to i tak nie dogonisz, pod gorke zwalnia - ale i innym zwolnic latwo. Wystarczy ujac gazu ... no chyba ze oni na pusto i na tempomacie :-) J. |
|