Data: 2015-03-02 20:39:32 | |
Autor: t-1 | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu 2015-03-02 o 18:00, Marek pisze:
Czy w dobie różnych ECO-funkcji jest jakaś marka samochodu, gdzieTo już syrenka i warszawa miały taki "tempomat". Wyciągało się według życzenia cięgno linki sprzężonej z pedałem gazu. |
|
Data: 2015-03-02 11:46:42 | |
Autor: kogutek444 | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 20:39:33 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
W dniu 2015-03-02 o 18:00, Marek pisze: Miałem warszawiankę 223 i nie było czegoś takiego. |
|
Data: 2015-03-02 21:45:26 | |
Autor: stryq | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu 2015-03-02 o 20:46, kogutek444@gmail.com pisze:
W Syrenie było i w PF125 z 1972 też.To już syrenka i warszawa miały taki "tempomat". |
|
Data: 2015-03-02 22:06:19 | |
Autor: Hinek | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu 2015-03-02 o 21:45, stryq pisze:
W dniu 2015-03-02 o 20:46, kogutek444@gmail.com pisze:Nic takiego w Syrenie 105 nie było. -- Hinek |
|
Data: 2015-03-02 22:22:05 | |
Autor: nadir | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu 2015-03-02 o 22:06, Hinek pisze:
W dniu 2015-03-02 o 21:45, stryq pisze: Może tylko wersje eksportowe i lux miały takie "tempomaty"? W każdym razie widziałem to w kilku Maluchach, Dużych Fiatach i UAZ-ach, a kilku znowu nie widziałem. Może to były jakieś akcesoria tuningowe naszego, rodzimego rzemiosła a nie montaż fabryczne, tego to już nie wiem. |
|
Data: 2015-03-03 19:42:44 | |
Autor: yabba | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości news:54f4d47e$0$2208$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2015-03-02 o 22:06, Hinek pisze: W którym miejscu w Maluchu był ręczny gaz? Może to były jakieś akcesoria tuningowe naszego, rodzimego rzemiosła a nie montaż fabryczne, tego to już nie wiem. Ale chyba nie mylisz ręcznego gazu z ręcznym ssaniem? Bo efekt podobny i w razie pęknięcia linki gazu można się ratować jazdą na ssaniu. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-03-03 11:24:19 | |
Autor: kogutek444 | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu wtorek, 3 marca 2015 19:40:03 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości news:54f4d47e$0$2208$65785112news.neostrada.pl... Ręczny gaz w starych maluchach był obok wylotu ciepłego powietrza. Pomiędzy kolumną kierownicy a wylotem powietrza. Wyglądał jak drut zakończony kółkiem z tego drutu. To było wyposażenie fabryczne. W pewnym momencie z tego zrezygnowali. Miałem frędzla z tym wynalazkiem. Przy oszałamiającej mocy silnika jaką miały małe fiaty wynalazek był chybiony. Samochód zwalniał na takich wzniesieniach których kierowca nie widział. |
|
Data: 2015-03-03 22:37:49 | |
Autor: nadir | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu 2015-03-03 o 19:42, yabba pisze:
Element numer 15.Może tylko wersje eksportowe i lux miały takie "tempomaty"? http://www.eles.pl/fiat/akcesoria.htm a tak to wygląda w zbliżeniu: http://tnij.org/dg3phj8 pierwsze zdjęcie Nie mylę. Dźwignię ssania maluch miał między fotelami.Może to były jakieś akcesoria tuningowe naszego, rodzimego rzemiosła a |
|
Data: 2015-03-03 23:26:42 | |
Autor: yabba | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości news:54f629ae$0$2169$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2015-03-03 o 19:42, yabba pisze: Czytam, że ręczny gaz był montowany do 1979. Rodzice mieli 600 z 1980 lub 1981 i w nim już nie było ręcznego gazu. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-03-04 07:45:08 | |
Autor: J.F. | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Dnia Tue, 03 Mar 2015 22:37:49 +0100, nadir napisał(a):
W dniu 2015-03-03 o 19:42, yabba pisze: No tak, modele do 1977. To tylko najstarsi grupowicze pamietaja :-) J. |
|
Data: 2015-03-03 19:28:16 | |
Autor: J.F. | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości grup
W dniu 2015-03-02 o 21:45, stryq pisze: To już syrenka i warszawa miały taki "tempomat". W 104 tez nie bylo ... no chyba ze skleroza :-) Ale cos mi chodzi po glowie ze w jakims samochodzie tak bylo ... Ursus ? J. |
|
Data: 2015-03-03 19:50:28 | |
Autor: yabba | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:54f5fd48$0$2198$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości grup Ursusy na 100% miały ręczny gaz. :) W samochodzie osobowym ręczny gaz widziałem w Fiacie 131 albo 132. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-03-03 20:28:02 | |
Autor: Adam | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu 2015-03-03 o 19:50, yabba pisze:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości U mnie 2 z 3 szt. FSO125p miały ręczny gaz. OIDP oba cięgna, tj. ssania i gazu, były obok siebie gdzieś po prawej stronie pod kierownicą. Poldek, pomimo, że był w wersji GLS, to chyba nie miał. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-03-03 14:48:57 | |
Autor: kogutek444 | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 21:45:18 UTC+1 użytkownik stryq napisał:
W dniu 2015-03-02 o 20:46, kogutek444@gmail.com pisze: Miałem włoskiego 125 1300 z wajchą do zmiany biegów przy kierownicy.. Nie kojarzę żeby ręczny gaz w nim był. Miałem kilka 125p i też w nich czegoś takiego nie było. W Borewiczu i późniejszych też nie było. |
|
Data: 2015-03-04 11:54:46 | |
Autor: Gof | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:
To już syrenka i warszawa miały taki "tempomat". Suzuki Hayabusa w 1 generacji tez ma. Nazywa sie to Fast Idle i ma inne zastosowanie (ulatwienie rozruchu zimnego silnika, bo nie ma silniczka krokowego), ale sprowadza sie do delikatnego uchylenia przepustnicy. Inna sprawa, ze jazda motocyklem na zablokowanym gazie (zeby w razie czego puszczenie gazu nie spowodowalo zejscia z obrotow) to ryzykowny pomysl... -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2015-03-04 13:20:36 | |
Autor: yabba | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Użytkownik "Gof" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości news:gof.pms.1425470086news.chmurka.net...
t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote: To chyba jest ssanie ręczne? Inna sprawa, ze jazda motocyklem na zablokowanym gazie (zeby w razie czego Żeby wrócić do domu Komarkiem z urwaną linką gazu, to nie takie rzeczy się robiło. :) Tak BTW, to w latach niedoborów towarów i nadmiaru pieniędzy koledzy wymyslili sposób na reanimację linek gazu przy pomocy żyłki do naciągu rakiet tenisowych. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-03-04 13:43:31 | |
Autor: J.F. | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości
Użytkownik "Gof" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości Suzuki Hayabusa w 1 generacji tez ma. Nazywa sie to Fast Idle i ma inne To chyba jest ssanie ręczne? Ssanie generalnie ma wzbogacic mieszanke. W wielu gaznikach przede wszystkim zamyka dodatkowa przepustnice na dolocie powietrza, dzieki czemu rosnie podcisnienie na dyszy i ciagnie wiecej benzyny. Owszem, w wielu gaznikach dodatkowo uchylalo przepustnice glówna - ale to funkcja niejako dodatkowa. W maluchu akurat bylo inaczej, tzn przynajmniej w pozniejszych modelach - przepustnica glowna nie byla ruszana, dzwignia ssania otwierala tylko dodatkowy kanal benzyny. J. |
|
Data: 2015-03-04 14:52:26 | |
Autor: Jaśko | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
On Wed, 4 Mar 2015, J.F. wrote:
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości Zgadza się, a fast idle z hayabusy tego właśnie nie robi. Znam też gaźniki, w których uchylenie przepustnicy służy do uruchamiania ciepłego silnika. Ale tak czy siak raczej nie można tego porównywać do ręcznego gazu, bo regulacja jest tylko zero-jedynkowa. -- Pozdrawiam, Jaśko z Krakowa |
|
Data: 2015-03-05 14:37:49 | |
Autor: Gof | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Jaśko <Quantifier666@gmail.com.nospam.example.net> wrote:
Zgadza się, a fast idle z hayabusy tego właśnie nie robi. Znam też gaźniki, w których uchylenie przepustnicy służy do uruchamiania ciepłego silnika. Ale tak czy siak raczej nie można tego porównywać do ręcznego gazu, bo regulacja jest tylko zero-jedynkowa. Nie jest, to normalna dźwigienka. Możesz ją ustawić w dowolnej pozycji. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2015-03-05 00:29:55 | |
Autor: yabba | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:54f6fdfb$0$20093$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości Podejrzewam, że Fast Idle to właśnie ssanie, jeśli ma ułatwiać rozruch zimnego silnika. Chyba, że tam jest sonda lambda, wtrysk, przepustnica na lince i tylko i wyłącznie brakuje silniczka krokowego wolnych obrotów. Wtedy to faktycznie nie jest pełnoprawne ssanie, a proteza silniczka krokowego.
-- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-03-05 14:39:39 | |
Autor: Gof | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Podejrzewam, że Fast Idle to właśnie ssanie, jeśli ma ułatwiać rozruch zimnego silnika. Chyba, że tam jest sonda lambda, wtrysk, przepustnica na lince i tylko i wyłącznie brakuje silniczka krokowego wolnych obrotów. Wtedy to faktycznie nie jest pełnoprawne ssanie, a proteza silniczka krokowego. We wczesnych rocznikach nie ma lambdy, ale reszta się zgadza. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2015-03-05 15:48:14 | |
Autor: yabba | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Użytkownik "Gof" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości news:gof.pms.1425566379news.chmurka.net...
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote: Ciekawe jakie powody miał konstruktor, żeby zrobić taki półwtrysk z półręcznym ssaniem? Koszty? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-03-05 14:37:04 | |
Autor: Gof | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Suzuki Hayabusa w 1 generacji tez ma. Nazywa sie to Fast Idle i ma inne Nie. To jest w miejscu, gdzie w gaźnikowcach jest ssanie ręczne, ale zasada działania jest inna. Komputer nijak nie rozróżnia, czy przepustnica jest uchylona przez fast idle, czy przez ręczne dodanie gazu. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |