Data: 2015-03-04 03:02:33 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Dnia Mon, 02 Mar 2015 18:00:21 +0100, Marek napisał(a):
Czy w dobie różnych ECO-funkcji jest jakaś marka samochodu, gdzie załączony tempomat nie dodaje pod górkę gazu (niepotrzebnie zwiększając spalanie), bo zadana prędkoiść spadła mu z np. 100 km/h do 95? Ma tylko nie przekraczać zadanej i nie dodawać gazu pod górkę. W automatach spotkałem się, że redukuje i wyje wysokimi obrotami (navara), obłęd. Podjeżdżanie pod górkę z gazem jest właśnie tym oszczędniejszym sposobem jazdy. Jeśli automat w tej sytuacji redukuje bieg, również robi to w celu oszczędzania paliwa, albo po prostu jazda na wyższym biegu byłaby już niemożliwa albo co najmniej niezdrowa dla silnika. Naprawdę ci goście którzy wyprodukowali Twój samochód, wiedzieli co robią :) Swoją drogą nie bardzo wiem jak sobie to wyobrażasz - jeśli nie doda gazu podjeżdżając pod górkę, to samochód się zatrzyma. A pokonywanie gór z gazem to jedna z najbardziej podstawowych technik oszczędzania paliwa, łącząca się z tym, że z góry z kolei zjeżdżasz na biegu i bez gazu (nie zużywając wcale paliwa). |
|
Data: 2015-03-04 16:23:07 | |
Autor: Marek | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
On Wed, 4 Mar 2015 03:02:33 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
NaprawdÄ ci goĹcie ktĂłrzy wyprodukowali TwĂłj samochĂłd, wiedzieli corobiÄ BĹagam, nie zmuszaj mnie do wymieniania kretyĹstw w wspĂłĹczesnych samochodach. ZaczynajÄ c na rÄcznej skrzyni a koĹczÄ c na automatycznym wyĹÄ czaniu wew. obiegu w korku, w najwiÄkszym zadymieniu. Ale kiedyĹ opiszÄ wszystkie. -- Marek |
|
Data: 2015-03-04 16:44:50 | |
Autor: BUNIEK | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
BĹagam, nie zmuszaj mnie do wymieniania kretyĹstw w wspĂłĹczesnych samochodach. ZaczynajÄ c na rÄcznej skrzyni a koĹczÄ c na automatycznym wyĹÄ czaniu wew. obiegu w korku, w najwiÄkszym zadymieniu. Ale kiedyĹ opiszÄ wszystkie. Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ? Bo co do obiegu powietrza jeszcze mogÄ siÄ zgodziÄ, choÄ zakĹadam ze moĹźna te automatykÄ wyĹÄ czyÄ jak dziaĹa nie tak jakbyĹmy tego chcieli. Buniek |
|
Data: 2015-03-04 19:58:33 | |
Autor: Marek | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
On Wed, 4 Mar 2015 16:44:50 +0100, "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl> wrote:
Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ? Ĺťe jest to XIX w. techniczny archaizm? SamochĂłd to narzÄdzie do przemieszczania siÄ w wyznaczonym kierunku z moĹźliwie najmniejsxym udziaĹem kierowcy. PrzekĹadanie biegĂłw w 21 wieku niczym siÄ nie róşni od odpalania silnika na korbÄ. -- Marek |
|
Data: 2015-03-04 12:13:09 | |
Autor: AA | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu środa, 4 marca 2015 19:58:37 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
On Wed, 4 Mar 2015 16:44:50 +0100, "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl> wrote: Może lepiej będzie się przesiąść na taxi, pociąg, autobus, tramwaj? Tam nawet kierownicą nie trzeba kręcić, można swobodnie przez telefon pogadać... pozdr AA |
|
Data: 2015-03-04 21:25:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Hello Marek,
Wednesday, March 4, 2015, 7:58:33 PM, you wrote: Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ? Że jest to XIX w. techniczny archaizm? Samochód to narzędzie do przemieszczania się w wyznaczonym kierunku z możliwie najmniejsxym udziałem kierowcy. Przekładanie biegów w 21 wieku niczym się nie różni od odpalania silnika na korbę. Różni się zdecydowanie. To nie samochód ma rządzić kierowcą a kierowca samochodem. Nie ma nic bardziej wkurwiającego niż jazda automatem, który nie może się zdecydować, na którym biegu chce jechać albo zmienia bieg podczas dynamicznego pokonywana zakrętów. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-03-05 00:12:04 | |
Autor: Marek | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
On Wed, 4 Mar 2015 21:25:36 +0100, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Róşni siÄ zdecydowanie. To nie samochĂłd ma rzÄ dziÄ kierowcÄ akierowca samochodem. Nie ma nic bardziej wkurwiajÄ cego niĹź jazda automatem, PojeĹşdzij takim co umie zmieniaÄ. -- Marek |
|
Data: 2015-03-05 19:31:36 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu .03.2015 o 21:25 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> pisze:
Róşni siÄ zdecydowanie. To nie samochĂłd ma rzÄ dziÄ kierowcÄ a kierowca Ĺwiat idzie do przodu, wspĂłĹczesny automat zmienia biegi lepiej i szybciej niĹź 99,95% kierowcĂłw. Nie ma dla niego znaczenia, czy jedziesz z gĂłrki, pod gĂłrkÄ, czy "dynamicznie" pokonujesz zakrÄt. W kaĹźdych warunkach dobierze optymalne przeĹoĹźenie. Nie ma nic bardziej wkurwiajÄ cego niĹź bezsensowne wachlowanie dĹşwigniÄ zmiany biegĂłw. To jest ten sam archaizm co kupowanie auta z szybami "na korbÄ" i tĹumaczenie sobie, Ĺźe tak jest lepiej "bo mam kontrole nad szybkoĹciÄ podnoszenia szyby". WzglÄdy finansowe sÄ jedyne i rozsÄ dne na podstawie ktĂłrych ktoĹ Ĺwiadomie kupuje taĹszy samochĂłd z manualnÄ skrzyniÄ biegĂłw. MĂłwiÄ oczywiĹcie o zwykĹy dupowozie sĹuĹźÄ cym do przemieszczania siÄ z punktu A do pkt. B. TG |
|
Data: 2015-03-05 19:52:14 | |
Autor: dddddddd | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu 2015-03-05 o 19:31, Tomasz Gorbaczuk pisze:
twierdzisz Ĺźe automat szybciej rusza niĹź ktokolwiek puszcza sprzÄgĹo? manual ma przewagÄ: na skrzyĹźowaniach, przy wĹÄ czaniu siÄ do ruchu. -- Pozdrawiam Ĺukasz |
|
Data: 2015-03-05 20:08:01 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu .03.2015 o 19:52 dddddddd <fejk@email.com> pisze:
Ĺwiat idzie do przodu, wspĂłĹczesny automat zmienia biegi lepiej i Tak, szczegĂłlnie manual w ruchu miejski w duĹźych miastach to sama radaoĹÄ :-) WidzÄ to codziennie w Wawie - jak "specjaliĹci" od manuali szukajÄ jedynki jeszcze 20s po zapaleni siÄ zielonego. TwierdzÄ, Ĺźe 99,95% kierowcĂłw ma w dupie "radoĹÄ z jazdy manualem" a mimo to jak stado baranĂłw mÄczy siÄ wachlujÄ c gaĹkÄ zmiany biegĂłw. Te 0,04% procent to specjaliĹci z PMS, ktĂłrzy rozkoszujÄ siÄ kaĹźdym szarpniÄciem przy zmianie z "dwĂłjki" na "trĂłjkÄ". 0,01% to sport, jazda terenowa, zabawa gdzie "manual" ma jak najbardziej racjÄ bytu. TG |
|
Data: 2015-03-06 01:46:12 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Dnia Thu, 05 Mar 2015 19:52:14 +0100, dddddddd napisał(a):
twierdzisz że automat szybciej rusza niż ktokolwiek puszcza sprzęgło? Ma potencjalną przewagę :) Bo w praktyce, znakomita większość kierowców automatów dawno już jedzie, nim inny kierowca ogarnie sprzęgło. |
|
Data: 2015-03-06 07:06:12 | |
Autor: dddddddd | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu 2015-03-06 o 01:46, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 05 Mar 2015 19:52:14 +0100, dddddddd napisał(a): przy ruszaniu spod świateł tak. Przy włączaniu się z podporządkowanej czy też wyprzedzaniu raczej nie. Mi jakoś ciężko się przyzwyczaić że będąc na podporządkowanej mam wcisnąć gaz w podłogę jak auto mnie jeszcze nie minęło - w manualu byłaby stłuczka, w automacie wyjeżdżam już za tym autem. -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2015-03-06 12:25:47 | |
Autor: Marek | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
On Fri, 6 Mar 2015 01:46:12 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Bo w praktyce, znakomita wiÄkszoĹÄ kierowcĂłw automatĂłw dawno juĹźjedzie, nim inny kierowca ogarnie sprzÄgĹo. A jak jeszcze muszÄ rusiec pod gĂłrkÄ.... -- Marek |
|
Data: 2015-03-04 22:30:45 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Dnia Wed, 04 Mar 2015 19:58:33 +0100, Marek napisał(a):
On Wed, 4 Mar 2015 16:44:50 +0100, "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl> wrote: A ile jest obecnie na rynku modeli w których nie ma możliwości kupienia ich z automatem? Samochód to narzędzie do przemieszczania się w wyznaczonym kierunku z możliwie najmniejsxym udziałem kierowcy. Owszem są ludzie który potrzebują wyłącznie przemieszczania się i samochód jest dla nich złem koniecznym. Ale nie zapominaj jednak o tych dla których samochód to przyjemność, a nie tylko udręka :) Tyle że również nie do końca rozumiem dlaczegu ludzie którzy nie lubią i najczęściej jeszcze nie potrafią sami poprawnie zmieniać biegów, mimo wszystko kupują samochody z manualną skrzynią biegów. |
|
Data: 2015-03-04 22:46:45 | |
Autor: Shrek | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
On 2015-03-04 22:30, Tomasz Pyra wrote:
Samochód to narzędzie do Z drugiej strony większość z tych, co mieli okazję popróbować automatów deklarują, że za Chiny nie chca wracać do manuali - więc widać przyjemniej im w automacie. Żeby nie było - ja do nich nie należę - jeżdziłem silnymi automatami, a i tak więcej frajdy sprawia mi manual. Może dlatego, że tamte automaty były mocne i "wypasione" więc czy jechałeś 50 czy 150 jedne wrażenia. Czyli zero frajdy. Jednak wolę trzeć dupą po ziemi i czuć szarpnięcie jak szybko zmieniam dwójkę na trójkę. Aczkolwiek może specyficzny jestem, a ty już napewno:P Shrek. |
|
Data: 2015-03-05 08:37:16 | |
Autor: dddddddd | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu 2015-03-04 o 22:46, Shrek pisze:
On 2015-03-04 22:30, Tomasz Pyra wrote: mi w mocnym automacie najbardziej przeszkadzają... lagi. Chcę szybko ruszyć, wciskam gaz, automat myśli sobie "zaraz zaraz, po wciśnięciu gazu coś miałem zrobić... aaa chyba włączyć bieg" i już po chwili rusza Manual tego nie ma - strzelam ze sprzęgła i ruszam. Przy ostrej jeździe jak chcę ręcznie wrzucić jakiś bieg to też lagi przeszkadzają - np. robię redukcję a ona występuje po 2 godzinach (takie mam przynajmniej odczucie ;) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2015-03-05 11:12:33 | |
Autor: J.F. | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości
W dniu 2015-03-04 o 22:46, Shrek pisze: Z drugiej strony większość z tych, co mieli okazję popróbować automatów mi w mocnym automacie najbardziej przeszkadzają... lagi. Chcę szybko ruszyć, wciskam gaz, automat myśli sobie "zaraz zaraz, po wciśnięciu gazu coś miałem zrobić... aaa chyba włączyć bieg" i już po chwili rusza Skrzynie DSG maja to zmienic. Sama zmiana biegu szybciej niz reczna, no ale komputer musi sie zastanowic. "Sport mode" i bedzie myslal krotko ... ale niekoniecznie przy ruszaniu. J. |
|
Data: 2015-03-05 18:46:49 | |
Autor: dddddddd | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu 2015-03-05 o 11:12, J.F. pisze:
Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości no właśnie - na co dzień przeszkadza mi to tylko przy ruszaniu, nie mam dsg ale w trybie sport jest lepiej - auto od razu trzyma wyższe obroty i przy wyprzedzaniu często nie musi redukować. Podsumowując: automat to jakiś "techniczny archaizm" - takie lagi to 100 lat temu a nie teraz! Nie znaczy to że nie lubię automatów, ale dopóki będą miały odczuwalne opóźnienia, dopóty będą gorsze. Na co dzień jednak wybieram automat - przy mocy >300KM i normalnej jeździe to najlepsze rozwiązanie - ale jakbym kupował coś przeznaczonego do szybkiej jazdy to wolałbym manual. -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2015-03-06 01:44:42 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Dnia Thu, 05 Mar 2015 08:37:16 +0100, dddddddd napisał(a):
mi w mocnym automacie najbardziej przeszkadzają... lagi. Chcę szybko ruszyć, wciskam gaz, automat myśli sobie "zaraz zaraz, po wciśnięciu gazu coś miałem zrobić... aaa chyba włączyć bieg" i już po chwili rusza W nowoczesnych skrzyniach nie jest tak źle - reagują naprawdę przyzwoicie. Do tego jak na prawdę potrzebujesz mieć zredukowany bieg wcześniej, to prawie każda umożliwia ręczne zrzucenie biegu. Co do algorytmu to mnie denerwuje, jak chcę tak średnio mocno przyspieszyć (nie żaden tam kickdown), wciskam gaz, zaczyna się redukcja i to w jakimś tam płynniejszym-wolniejszym trybie. Trwa to dłuuuuugo, czas ucieka i żeby nadgonić czas zmiany biegu, sytuacja zaczyna wymagać jednak mocniejszego przyspieszenia, wciskam więc gaz coraz mocniej. Jak automat w końcu namyśli się żeby zredukować bieg, to okazuje się że gaz już jest na tyle mocno wciśnięty, że automat stwierdza że będziemy redukować o jeszcze jeden bieg i znowu wszystko od początku. Więc tyle, że automat ma po prostu jakąś swoją specyfikę. Nie przewidzi co chcesz zrobić, więc mu trzeba odpowiednio komunikować własne zamiary. |
|
Data: 2015-03-06 07:10:42 | |
Autor: dddddddd | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
W dniu 2015-03-06 o 01:44, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 05 Mar 2015 08:37:16 +0100, dddddddd napisał(a): nie wiem, z dsg praktycznie nie jeździłem Do tego jak na prawdę potrzebujesz mieć zredukowany bieg wcześniej, to wtedy to można wcześniej wcisnąć gaz... ale to trochę mało naturalne, wciskasz gaz- o! bieg się zmienił, ale trochę za szybko, więc puszczasz gaz itd. Wyjeżdżasz z podporządkowanej - masz miejsce - gaz- zanim się namyśli to miejsca nie ma. W manualu chyba połowę mniejsza luka wystarczy do włączenia się do ruchu (tak żeby nikomu na drodze nie przeszkadzać) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2015-03-05 00:17:12 | |
Autor: Marek | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
On Wed, 4 Mar 2015 22:30:45 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
A ile jest obecnie na rynku modeli w ktĂłrych nie ma moĹźliwoĹcikupienia ich z automatem? Owszem to problem ale tylko spowodowany przez klientĂłw, ktĂłrzy u nas bojÄ siÄ automatĂłw. SprĂłbujj w USA znaleĹşÄ jakikolwiek popularny model z wersjÄ manualnÄ . Owszem sÄ ludzie ktĂłry potrzebujÄ wyĹÄ cznie przemieszczania siÄ isamochĂłd jest dla nich zĹem koniecznym.przyjemnoĹÄ, a nie tylko udrÄka :) PrzekĹadanie biegĂłw przyjemnoĹÄ? :-) -- Marek |
|
Data: 2015-03-06 01:38:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Dnia Thu, 05 Mar 2015 00:17:12 +0100, Marek napisał(a):
On Wed, 4 Mar 2015 22:30:45 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote: Ale jakim problemem jest to że inni kierowcy, w innych pojazdach mają taką a nie inną skrzynię biegów? Idziesz do salonu i kupujesz z automatem, praktycznie każdy model. Na rynku wtórnym masz nawet lepiej, bo automat chyba nadal obniża wartość samochodu. Owszem są ludzie który potrzebują wyłącznie przemieszczania się isamochód Co kto lubi. Jeden lubi automat, ESP i lane-assist, a inny hamulce bez wspomagania, zawieszenie na uniballach i przełączanie biegów. Natomiast istotnie rację masz co do tego, że większość klientów nie podejmuje tej decyzji świadomie, a kierując się tradycją i zabobonem. Natomiast to się będzie zmieniać - podobnie jak do listy rzeczy pożądanych przebiła się klima, tak i pewnie przebije się automat. |
|
Data: 2015-03-06 12:24:25 | |
Autor: Marek | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
On Fri, 6 Mar 2015 01:38:17 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Natomiast to siÄ bÄdzie zmieniaÄ - podobnie jak do listy rzeczypoĹźÄ danych przebiĹa siÄ klima, tak i pewnie przebije siÄ automat. Oby. I nie na znaczenia czy "peĹen" automat czy tradycyjna skrzynia z elektrycznym czy hydraulicznym wybierakiem. Byle zmieniaĹ sam. -- Marek |
|
Data: 2015-03-06 21:45:27 | |
Autor: re | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Użytkownik "Tomasz Pyra"
Ale jakim problemem jest to że inni kierowcy, w innych pojazdach mają taką a nie inną skrzynię biegów? Idziesz do salonu i kupujesz z automatem, praktycznie każdy model. Na rynku wtórnym masz nawet lepiej, bo automat chyba nadal obniża wartość samochodu. -- - Jak wartość jest niższa to źle a nie dobrze. Gdyby cena była niższa to dla kupującego ok :-) |
|
Data: 2015-03-06 22:39:26 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Dnia Fri, 6 Mar 2015 21:45:27 +0100, re napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" Jak już tak ściśle, to cena to jakakolwiek liczba jaką podaje sprzedający, może być dowolnie absurdalna i nadal będzie ceną. Natomiast wartość jako taka, oczywiście nieco zależy od przyjętej definicji, ale będzie to rzeczywista ilość pieniędzy za jaką można dokonać, lub dokonano już transakcji, czyli coś mającego jakiś związek z rzeczywistością. |
|
Data: 2015-03-06 22:50:53 | |
Autor: re | |
Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Użytkownik "Tomasz Pyra"
Jak już tak ściśle, to cena to jakakolwiek liczba jaką podaje sprzedający, może być dowolnie absurdalna i nadal będzie ceną. -- - No właśnie, a wartość to jednak wartość :-) Natomiast wartość jako taka, oczywiście nieco zależy od przyjętej definicji, ale będzie to rzeczywista ilość pieniędzy za jaką można dokonać, lub dokonano już transakcji, czyli coś mającego jakiś związek z rzeczywistością. -- - Nie gadaj, a ja myślę, że to to ile jest coś naprawdę warte :-) Rzecz była tylko w tym dla kogo jest warte. Średnia jest średnią. Spox. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że pewnie coś jest w tym, że rynkowa wartość jest niższa. |
|