Tempomat uniwersalny

Data: 2019-06-11 12:34:54
Autor: Adam
Tempomat uniwersalny
Witajcie.

Kilka lat zastanawiałem się nad zakupem tempomatu uniwersalnego (Waeco Magic Speed MS 50).
Teraz okazuje się, że już nie ma.

Widział gdzieś ktoś coś podobnego, w podobnej cenie, jak Waeco - czyli ok. 500 zł?

Teraz widzę  różne, ale w cenie trzykrotnie wyższej :(

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-06-11 18:24:24
Autor: Irokez
Tempomat uniwersalny
W dniu 2019-06-11 o 12:34, Adam pisze:
Waeco Magic Speed MS 50

A nie ma w Twoim aucie opcji aby założyć oryginalny?
U mnie w Avensis założył serwis Magic Speed MS 400 zamiast po prostu wymienić kierownicę na taką z manetką. No ale nic dziwnego, jak pojechałem do serwisu Toyoty w Wałbrzychu i gość szedł w zaparte że się tak nie da ;)
Ponieważ denerwowała mnie manetka z lewej (zasłaniała przyciski) kupiłem kierownicę oryginalną z tempomatem a Waeco zdemontowałem (została tylko pompka pod maską i wiązka do centralki, ale nie mam jakoś natchnienia do ściągania półki i wyciągania tego).

--
Irokez

Data: 2019-06-11 21:42:22
Autor: Adam
Tempomat uniwersalny
W dniu 2019-06-11 o 18:24, Irokez pisze:
[...]

Gdybyś całość zdemontował, to byłbym chętny.

Chodzi mi o Pajero II, ale po liftingu, rok 2001. Nawet w serwisach nie mają dokumentacji do niego, wg Mitsubishi wersja V46W skończyła się w 1999. A tak naprawdę to była jeszcze później robiona (a częściowo składana z fabrycznych części) m.in. w Indiach do ok. roku 2012.
Mam z silnikiem 2,8 TD, wersja long, automat.

Po włączeniu tempomatu zgłasza się on na tablicy rozdzielczej, a po chwili gaśnie - nie mam dźwigienki (mam ale dla Pajero 2 przed liftingiem - nie pasuje ani mechanicznie ani elektrycznie) i nie mam siłownika. Nie znalazłem nigdzie brakujących części i nie wiem, czy znajdę.

Dlatego wolałbym nie robić doktoratu z cyklu "czy będzie pasować", lecz wolę założyć osobny, uniwersalny. W komorze silnika mnóstwo wolnego miejsca, są dźwigienki do dodatkowego cięgna gazu, są punkty montażowe do siłownika.
Tylko musiałbym wymyślić, jak zasilić czujnik prędkości. Ponoć można wziąć sygnał od ABS, albo iść "po rusku" - dołożyć jakiś hallotron czy cuś w ten deseń.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-06-12 22:57:40
Autor: ToMasz
Tempomat uniwersalny
[...]
rzuciłem okiem na tempomat z conrada. nie bardzo rozumiem jak on ma działać. Czy Twoje auto ma "gaz" rozwiązany jak fiat 126p? Pełna mechanika bez elektroniki? Jeśli tak, to czy jakieś serwo nie mogło by ciągnąć linki gazu?
ToMasz

Data: 2019-06-13 20:01:28
Autor: Irokez
Tempomat uniwersalny
W dniu 2019-06-12 o 22:57, ToMasz pisze:

[...]

Witaj,
tak działa właśnie wspomniane Waeco. Serwo ciągnie linką pedał gazu.
U mnie też tak jest/było (muszę odczepić jeszcze ;) ) mimo że przepustnica w pełni elektroniczna.
Serwo zasilane jest podciśnieniem dostępnym w aucie - przecina się wężyk i trójnikiem podłącza serwo (tu też poległem, bo jak rozepnę to nie mam czym złączyć ;).
Nie wiem tylko skąd impulsy u mnie brała elektronika, ale działało bezproblemowo i idealnie.

--
Irokez

Data: 2019-06-13 19:06:57
Autor: Pszemol
Tempomat uniwersalny
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message news:qdp06t$21i$1$Adamnews.chmurka.net...
Chodzi mi o Pajero II, ale po liftingu, rok 2001.

I ile lat jeszcze planujesz tego starocia eksploatować
że takie spore inwestycje wciąż planujesz?

Data: 2019-06-14 11:43:37
Autor: T.
Tempomat uniwersalny
W dniu 2019-06-14 o 02:06, Pszemol pisze:
[...]

Tempomat droższy od samochodu... :-)
T.

Data: 2019-06-14 14:00:22
Autor: Adam
Tempomat uniwersalny
W dniu 2019-06-14 o 11:43, T. pisze:
[...]

Niekoniecznie droższy.

Jest to jeden z pojazdów, których ludzie się raczej nie pozbywają. Wszędzie wjedzie, wszędzie dojedzie. Bez tykania palcem można przejechać i całą Afrykę, i całą Skandynawię.
Silnik prosty, automat prosty, w zasadzie nie ma się co zepsuć.

Strona kolegi:
http://mudmania4x4.com.pl/

Oczywiście, są w pewnych aspektach auta lepsze, np. LandCruiser HZJ - ale one są tak prymitywnie zrobione, że w zasadzie można je porównywać do Defendera Serii 1. Jako auto przeprawowe tak, ale jako wyprawowe już nie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Tempomat uniwersalny