Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku

Data: 2012-11-29 11:37:46
Autor: radekp@konto.pl
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
Przerabiał już kto¶? Da się czy "system nie dopuszcza"?

Data: 2012-11-29 02:52:01
Autor: krzysztofsf
On 29 Lis, 11:37, "rad...@konto.pl" <rad...@konto.pl> wrote:
Przerabiał już kto¶? Da się czy "system nie dopuszcza"?

Kiedys syn mial na IZZY (bylem opiekunem) moj numer telefonu.

Data: 2012-11-29 03:57:39
Autor: perypatetyk1
On Thursday, November 29, 2012 11:37:46 AM UTC+1, rad...@konto.pl wrote:
Przerabiał już kto¶? Da się czy "system nie dopuszcza"?

Da się.

Data: 2012-11-29 13:46:32
Autor: radekp@konto.pl
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
Thu, 29 Nov 2012 03:57:39 -0800 (PST), w
<3b355122-49bb-486c-994b-73831e4e0248@googlegroups.com>, perypatetyk1@gmail.com
napisał(-a):

On Thursday, November 29, 2012 11:37:46 AM UTC+1, rad...@konto.pl wrote:
> Przerabiał już kto¶? Da się czy "system nie dopuszcza"?

Da się.

Super, dzięki. A da się przez mPunkt czy "nie maj± kompetencji"?

Data: 2012-11-29 05:35:30
Autor: czikolatino
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
Ja mam na 3 kontach (ja+rodzice) jeden numer telefonu.

Data: 2012-11-29 14:52:03
Autor: zlotowinfo
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
Uzytkownik "czikolatino" <artikpl@gmail.com> napisal w wiadomosci news:694b4a00-c4dd-4d69-8810-9a12e7cb4e93googlegroups.com...
Ja mam na 3 kontach (ja+rodzice) jeden numer telefonu.

czy chodzi o to ze masz 3 karty SIM z tym samym numerem?
w sumie czasami by sie to przydalo

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-11-29 14:16:04
Autor: Rafal Grzelak
zlotowinfo wrote:

Uzytkownik "czikolatino" <artikpl@gmail.com> napisal w wiadomosci
> Ja mam na 3 kontach (ja+rodzice) jeden numer telefonu.

czy chodzi o to ze masz 3 karty SIM z tym samym numerem?
w sumie czasami by sie to przydalo

Era/Tmobile kiedys dawala 2 karty na jeden numer w tandemie, ale nie
wiem czy jeszcze to oferuja.

--
Pozdrawiam, Rafal.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-11-29 16:28:12
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-11-29 15:16, Rafal Grzelak pisze:

czy chodzi o to ze masz 3 karty SIM z tym samym numerem?
w sumie czasami by sie to przydalo

Era/Tmobile kiedys dawala 2 karty na jeden numer w tandemie, ale nie
wiem czy jeszcze to oferuja.

Chińczycy sprzedają jakiś diwajs pozwalający klonować karty SIM.

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-11-29 19:30:01
Autor: Rafał Grzelak
SQLwiel wrote:

> Era/Tmobile kiedys dawala 2 karty na jeden numer w tandemie, ale nie
> wiem czy jeszcze to oferuja.
> Chińczycy sprzedają jakiś diwajs pozwalający klonować karty SIM.

Pytanie jak zachowa sie siec, jesli sprobujesz zalogowac obie karty
jednoczesnie. :)

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-11-30 08:06:38
Autor: neoniusz
On 2012-11-29 16:28, SQLwiel wrote:
[...]

Wzglednie nowych kart nie da sie skopiowac. Jedynie te najstarsze.

Data: 2012-11-30 14:07:42
Autor: Maseł
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
W dniu 2012-11-29 16:40, SQLwiel pisze:> W dniu 2012-11-29 11:37,
radekp@konto.pl pisze:
Przerabiał już ktoś? Da się czy "system nie dopuszcza"?

Na moje oko (nick zobowiÄ…zuje) klient jest PESELem i to jest primary
index w tablicy klientĂłw. Dalej pod klientem wiszÄ… konta. Klient moĹĽe
mieć kilka kont. Np. swoje-własne i swoje-wspólne-z-żoną. Jest tablica
kont. Większa. Dalej - do konta jest przypisany telefon. Do każdego może
być inny, ale do wielu kont może być ten sam. Pytanie: Czy zachodzi
potrzeba wyszukania konta po numerze tf? Na moje oko - nie.
Ale to tylko logika. MoĹĽe ja siÄ™ nie znam. MoĹĽe "logika bankowa" jest
inna.

Tu jak widac - ktos podejrzewa, ze jednak klient jest nie PESELEM, a
numerem telefonu :-)
Z innej beczki wiadomo, ze w tym zastosowaniu PESEL jest tak samo zlym
pomyslem, jak numer telefonu, czy numer buta...

Pozdro

Maseł

Data: 2012-11-30 16:09:42
Autor: radekp@konto.pl
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
Fri, 30 Nov 2012 14:07:42 +0100, w
<b72a47df4e37b2c36e85523bbda9ff72@masel.cs.put.poznan.pl>, Maseł

radekp@konto.pl pisze:

> [...]
inna.

Tu jak widac - ktos podejrzewa, ze jednak klient jest nie PESELEM, a

Nr telefonu może też być jako unique :>.

Z innej beczki wiadomo, ze w tym zastosowaniu PESEL jest tak samo zlym
pomyslem, jak numer telefonu, czy numer buta...

Dlatego wymy¶lono już CIF.

Data: 2012-11-30 17:27:54
Autor: TrzyLinie
W dniu 2012-11-30 14:07, Maseł napisał(a):
Z innej beczki wiadomo, ze w tym zastosowaniu PESEL jest tak samo zlym
pomyslem, jak numer telefonu, czy numer buta...

Czy chodzi o ograniczony zakres lat 1800-2299, czy jest jakaĹ› inna przyczyna
tego, ĹĽe PESEL siÄ™ nie nadaje?

--
TrzyLinie

Data: 2012-11-30 17:43:56
Autor: Kamil Jońca
TrzyLinie <trzyKASUJlinie@USUNo2.pl> writes:

W dniu 2012-11-30 14:07, Maseł napisał(a):
Z innej beczki wiadomo, ze w tym zastosowaniu PESEL jest tak samo zlym
pomyslem, jak numer telefonu, czy numer buta...

Czy chodzi o ograniczony zakres lat 1800-2299, czy jest jaka¶ inna przyczyna
tego, że PESEL się nie nadaje?

1. Obcokrajowcy 2. firmy To tak na szybko.
KJ

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
A hundred thousand lemmings can't be wrong!

Data: 2012-11-30 10:48:03
Autor: luc
W dniu pi±tek, 30 listopada 2012 17:43:56 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
TrzyLinie <trzyKASUJlinie@USUNo2.pl> writes:

> W dniu 2012-11-30 14:07, Maseďż˝ napisaďż˝(a):

> Czy chodzi o ograniczony zakres lat 1800-2299, czy jest jakaďż˝ inna przyczyna

> tego, �e PESEL si� nie nadaje?

1. Obcokrajowcy 2. firmy To tak na szybko.

3. Duplikaty - chodz± po ulicach ludzie o tym samym numerze PESEL
4. Nieprawidłowe numery - złe oznakowanie płci, zła suma kontrolna.

KJ

pzdrwm
luc

Data: 2012-11-30 21:55:03
Autor: Borys Pogoreło
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
Dnia Fri, 30 Nov 2012 10:48:03 -0800 (PST), luc napisał(a):

1. Obcokrajowcy 2. firmy

3. Duplikaty - chodz± po ulicach ludzie o tym samym numerze PESEL
4. Nieprawidłowe numery - złe oznakowanie płci, zła suma kontrolna.

 5. Zmiana płci

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-12-03 10:36:15
Autor: Maseł
W dniu 2012-11-30 21:55, Borys Pogoreło pisze:
[...]

pierwsze 4 - OK
Piatka, to juz totalne kuriozum - osobnik dostaje nowy pesel, ale co z
jego dotychczasowa historia? Czy chce ja wiazac z poprzednim zyciem, czy
tez nie... Podobnie jest z wyjsciem za maz i zmiana (badz nie) nazwiska.
Pozniej w wielu sytyacjach trzeba oprocz aktualnego dowodu przedstawiac
takze akt slubu... Tak wiec 5 to problem nie tylko dla ewetualnego
systemu bankowego, ale i dla klienta...

Dorzuce jeszcze:
6. Facet oficjalnie uznany za zmarlego, "wrocil do swiata zywych" po
kilku latach. W zwiazku z tym, ze system nie pozwala na
"zmartwychwstanie" - czlowiek ten dostal nowy PESEL...

Pozdro

Maseł

Data: 2012-12-03 02:17:57
Autor: krzysztofsf
On 3 Gru, 10:36, Maseł <mma...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Patrzac pod katem "tolerancji" to zaszywanie plci w peselu faktycznie
jest takie lekko "wsteczne". A dlaczego nie nie przeznaczyc  ktores
cyferki na kolor skory orientacje seksualna czy wyznanie?

Ciekawe czy i kiedy np. homoseksualisci zaczna walczyc z tym
oznaczeniem?

Maseł

Data: 2012-12-03 02:37:31
Autor: luc
W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 11:17:57 UTC+1 użytkownik krzysztofsf napisał:
> [...]

cyferki na kolor skory orientacje seksualna czy wyznanie?

Ciekawe czy i kiedy np. homoseksualisci zaczna walczyc z tym

Wg niektórych to SB stało za powstaniem tej bazy, więc może w następnej wersji takie dane się znajd± ;-)

http://forsal.pl/artykuly/590823,historia_informatyzacji_w_polsce_system_pesel_najwiekszym_osiagnieciem.html

pzdrwm
luc

Data: 2012-11-30 19:14:18
Autor: Ralf
W dniu 2012-11-30 17:43, Kamil Jońca pisze:
[...]

Nawet gdyby to byli jedynie Polacy, jest jeden wystarczaj±cy powód żeby tego nie robić dla danych typu pesel i podobnych. NIGDY nie nakładaj warunków dla danych generowanych przez zewnętrzny system, którego nie znasz.

Data: 2012-12-02 23:35:26
Autor: Chris94
Dnia Fri, 30 Nov 2012 17:43:56 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

[...]

Obcokrajowcy przebywaj±cy w Polsce mog± dostać polski numer PESEL.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-12-03 10:28:09
Autor: Maseł
W dniu 2012-12-02 23:35, Chris94 pisze:
[...]

A jaki promil z nich faktycznie sie o niego ubiega?

Pozdro

Maseł

Data: 2012-12-04 20:50:59
Autor: Chris94
Dnia Mon, 03 Dec 2012 10:28:09 +0100, Maseł napisał(a):

[...]

Chyba każdy, który chce legalnie przebywać w Polsce powyżej 6 miesięcy.

Data: 2012-12-03 10:42:42
Autor: Maseł
W dniu 2012-11-30 17:27, TrzyLinie pisze:
[...]

Mysle, ze pod koniec tego okresu bedziemy mieli juz wszczepione tycle
roznych chipow, ze w zasadzie sami staniemy sie naroślą białkową wokół
tych chipĂłw... Wtedy problem PESELa zejdzie niejako na dalszy plan :-).
Jak widzisz w kolejnych postach masz przynajmniej kilka innych powodow
dla ktorych nie nalezy uzwac PESELa i innych tego typu identyfikatorow
jako kluczy w systemach bazodanowych...

Pozdro

Maseł

Data: 2012-11-29 12:49:12
Autor: neoniusz
On 2012-11-29 11:37, radekp@konto.pl wrote:
Przerabiał już kto¶? Da się czy "system nie dopuszcza"?

Da sie raczej. Kiedys bralem udzial w konkursie i mnie wykluczyli, bo ktos wczesniej "mial ten numer telefonu podany". Bardzo dziwne, bo swoj numer mialem od wielu wielu wielu lat. Dopiero po awanturze mnie "dopuscili", ale komus innemu moj numer tez wisi jako "jego".

Data: 2012-11-29 16:40:22
Autor: SQLwiel
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
W dniu 2012-11-29 11:37, radekp@konto.pl pisze:
Przerabiał już kto¶? Da się czy "system nie dopuszcza"?

Na moje oko (nick zobowi±zuje) klient jest PESELem i to jest primary index w tablicy klientów. Dalej pod klientem wisz± konta. Klient może mieć kilka kont. Np. swoje-własne i swoje-wspólne-z-żon±. Jest tablica kont. Większa. Dalej - do konta jest przypisany telefon. Do każdego może być inny, ale do wielu kont może być ten sam. Pytanie: Czy zachodzi potrzeba wyszukania konta po numerze tf? Na moje oko - nie.
Ale to tylko logika. Może ja się nie znam. Może "logika bankowa" jest inna.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-11-29 23:02:55
Autor: Ralf
[...]

Daj sobie spokój z wymysłami.

Data: 2012-11-30 12:15:42
Autor: Matt
On Thu, 29 Nov 2012 23:02:55 +0100, Ralf <nospam@nospam.pl> wrote:

[...]

I dlatego systemy IT powinni definiować odpowiedni ludzie (analitycy i  architekci). Ani biznes (np. dyrektorzy pionów banków) ani programi¶ci nie  powinni tego robić, bo maj± zbyt cz±stkow± znajomo¶ć tematu.

Matt

Data: 2012-12-02 23:39:28
Autor: Chris94
Dnia Thu, 29 Nov 2012 11:37:46 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

Przerabiał już kto¶? Da się czy "system nie dopuszcza"?

Oboje z żon± mamy podany ten sam numer telefonu stacjonarnego.