Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku

Data: 2012-11-29 03:57:39
Autor: perypatetyk1
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
On Thursday, November 29, 2012 11:37:46 AM UTC+1, rad...@konto.pl wrote:
Przerabiał już kto¶? Da się czy "system nie dopuszcza"?

Da się.

Data: 2012-11-29 13:46:32
Autor: radekp@konto.pl
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
Thu, 29 Nov 2012 03:57:39 -0800 (PST), w
<3b355122-49bb-486c-994b-73831e4e0248@googlegroups.com>, perypatetyk1@gmail.com
napisał(-a):

On Thursday, November 29, 2012 11:37:46 AM UTC+1, rad...@konto.pl wrote:
> Przerabiał już kto¶? Da się czy "system nie dopuszcza"?

Da się.

Super, dzięki. A da się przez mPunkt czy "nie maj± kompetencji"?

Data: 2012-11-29 05:35:30
Autor: czikolatino
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
Ja mam na 3 kontach (ja+rodzice) jeden numer telefonu.

Data: 2012-11-29 14:52:03
Autor: zlotowinfo
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
Uzytkownik "czikolatino" <artikpl@gmail.com> napisal w wiadomosci news:694b4a00-c4dd-4d69-8810-9a12e7cb4e93googlegroups.com...
Ja mam na 3 kontach (ja+rodzice) jeden numer telefonu.

czy chodzi o to ze masz 3 karty SIM z tym samym numerem?
w sumie czasami by sie to przydalo

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-11-29 14:16:04
Autor: Rafal Grzelak
zlotowinfo wrote:

Uzytkownik "czikolatino" <artikpl@gmail.com> napisal w wiadomosci
> Ja mam na 3 kontach (ja+rodzice) jeden numer telefonu.

czy chodzi o to ze masz 3 karty SIM z tym samym numerem?
w sumie czasami by sie to przydalo

Era/Tmobile kiedys dawala 2 karty na jeden numer w tandemie, ale nie
wiem czy jeszcze to oferuja.

--
Pozdrawiam, Rafal.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-11-29 16:28:12
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-11-29 15:16, Rafal Grzelak pisze:

czy chodzi o to ze masz 3 karty SIM z tym samym numerem?
w sumie czasami by sie to przydalo

Era/Tmobile kiedys dawala 2 karty na jeden numer w tandemie, ale nie
wiem czy jeszcze to oferuja.

Chińczycy sprzedają jakiś diwajs pozwalający klonować karty SIM.

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-11-29 19:30:01
Autor: Rafał Grzelak
SQLwiel wrote:

> Era/Tmobile kiedys dawala 2 karty na jeden numer w tandemie, ale nie
> wiem czy jeszcze to oferuja.
> Chińczycy sprzedają jakiś diwajs pozwalający klonować karty SIM.

Pytanie jak zachowa sie siec, jesli sprobujesz zalogowac obie karty
jednoczesnie. :)

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-11-30 08:06:38
Autor: neoniusz
On 2012-11-29 16:28, SQLwiel wrote:
[...]

Wzglednie nowych kart nie da sie skopiowac. Jedynie te najstarsze.

Data: 2012-11-30 14:07:42
Autor: Maseł
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
W dniu 2012-11-29 16:40, SQLwiel pisze:> W dniu 2012-11-29 11:37,
radekp@konto.pl pisze:
Przerabiał już ktoś? Da się czy "system nie dopuszcza"?

Na moje oko (nick zobowiÄ…zuje) klient jest PESELem i to jest primary
index w tablicy klientĂłw. Dalej pod klientem wiszÄ… konta. Klient moĹĽe
mieć kilka kont. Np. swoje-własne i swoje-wspólne-z-żoną. Jest tablica
kont. Większa. Dalej - do konta jest przypisany telefon. Do każdego może
być inny, ale do wielu kont może być ten sam. Pytanie: Czy zachodzi
potrzeba wyszukania konta po numerze tf? Na moje oko - nie.
Ale to tylko logika. MoĹĽe ja siÄ™ nie znam. MoĹĽe "logika bankowa" jest
inna.

Tu jak widac - ktos podejrzewa, ze jednak klient jest nie PESELEM, a
numerem telefonu :-)
Z innej beczki wiadomo, ze w tym zastosowaniu PESEL jest tak samo zlym
pomyslem, jak numer telefonu, czy numer buta...

Pozdro

Maseł

Data: 2012-11-30 16:09:42
Autor: radekp@konto.pl
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
Fri, 30 Nov 2012 14:07:42 +0100, w
<b72a47df4e37b2c36e85523bbda9ff72@masel.cs.put.poznan.pl>, Maseł

radekp@konto.pl pisze:

> [...]
inna.

Tu jak widac - ktos podejrzewa, ze jednak klient jest nie PESELEM, a

Nr telefonu może też być jako unique :>.

Z innej beczki wiadomo, ze w tym zastosowaniu PESEL jest tak samo zlym
pomyslem, jak numer telefonu, czy numer buta...

Dlatego wymy¶lono już CIF.

Data: 2012-11-30 17:27:54
Autor: TrzyLinie
W dniu 2012-11-30 14:07, Maseł napisał(a):
Z innej beczki wiadomo, ze w tym zastosowaniu PESEL jest tak samo zlym
pomyslem, jak numer telefonu, czy numer buta...

Czy chodzi o ograniczony zakres lat 1800-2299, czy jest jakaĹ› inna przyczyna
tego, ĹĽe PESEL siÄ™ nie nadaje?

--
TrzyLinie

Data: 2012-11-30 17:43:56
Autor: Kamil Jońca
TrzyLinie <trzyKASUJlinie@USUNo2.pl> writes:

W dniu 2012-11-30 14:07, Maseł napisał(a):
Z innej beczki wiadomo, ze w tym zastosowaniu PESEL jest tak samo zlym
pomyslem, jak numer telefonu, czy numer buta...

Czy chodzi o ograniczony zakres lat 1800-2299, czy jest jaka¶ inna przyczyna
tego, że PESEL się nie nadaje?

1. Obcokrajowcy 2. firmy To tak na szybko.
KJ

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
A hundred thousand lemmings can't be wrong!

Data: 2012-11-30 10:48:03
Autor: luc
W dniu pi±tek, 30 listopada 2012 17:43:56 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
TrzyLinie <trzyKASUJlinie@USUNo2.pl> writes:

> W dniu 2012-11-30 14:07, Maseďż˝ napisaďż˝(a):

> Czy chodzi o ograniczony zakres lat 1800-2299, czy jest jakaďż˝ inna przyczyna

> tego, �e PESEL si� nie nadaje?

1. Obcokrajowcy 2. firmy To tak na szybko.

3. Duplikaty - chodz± po ulicach ludzie o tym samym numerze PESEL
4. Nieprawidłowe numery - złe oznakowanie płci, zła suma kontrolna.

KJ

pzdrwm
luc

Data: 2012-11-30 21:55:03
Autor: Borys Pogoreło
Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
Dnia Fri, 30 Nov 2012 10:48:03 -0800 (PST), luc napisał(a):

1. Obcokrajowcy 2. firmy

3. Duplikaty - chodz± po ulicach ludzie o tym samym numerze PESEL
4. Nieprawidłowe numery - złe oznakowanie płci, zła suma kontrolna.

 5. Zmiana płci

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-12-03 10:36:15
Autor: Maseł
W dniu 2012-11-30 21:55, Borys Pogoreło pisze:
[...]

pierwsze 4 - OK
Piatka, to juz totalne kuriozum - osobnik dostaje nowy pesel, ale co z
jego dotychczasowa historia? Czy chce ja wiazac z poprzednim zyciem, czy
tez nie... Podobnie jest z wyjsciem za maz i zmiana (badz nie) nazwiska.
Pozniej w wielu sytyacjach trzeba oprocz aktualnego dowodu przedstawiac
takze akt slubu... Tak wiec 5 to problem nie tylko dla ewetualnego
systemu bankowego, ale i dla klienta...

Dorzuce jeszcze:
6. Facet oficjalnie uznany za zmarlego, "wrocil do swiata zywych" po
kilku latach. W zwiazku z tym, ze system nie pozwala na
"zmartwychwstanie" - czlowiek ten dostal nowy PESEL...

Pozdro

Maseł

Data: 2012-12-03 02:17:57
Autor: krzysztofsf
On 3 Gru, 10:36, Maseł <mma...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Patrzac pod katem "tolerancji" to zaszywanie plci w peselu faktycznie
jest takie lekko "wsteczne". A dlaczego nie nie przeznaczyc  ktores
cyferki na kolor skory orientacje seksualna czy wyznanie?

Ciekawe czy i kiedy np. homoseksualisci zaczna walczyc z tym
oznaczeniem?

Maseł

Data: 2012-12-03 02:37:31
Autor: luc
W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 11:17:57 UTC+1 użytkownik krzysztofsf napisał:
> [...]

cyferki na kolor skory orientacje seksualna czy wyznanie?

Ciekawe czy i kiedy np. homoseksualisci zaczna walczyc z tym

Wg niektórych to SB stało za powstaniem tej bazy, więc może w następnej wersji takie dane się znajd± ;-)

http://forsal.pl/artykuly/590823,historia_informatyzacji_w_polsce_system_pesel_najwiekszym_osiagnieciem.html

pzdrwm
luc

Data: 2012-11-30 19:14:18
Autor: Ralf
W dniu 2012-11-30 17:43, Kamil Jońca pisze:
[...]

Nawet gdyby to byli jedynie Polacy, jest jeden wystarczaj±cy powód żeby tego nie robić dla danych typu pesel i podobnych. NIGDY nie nakładaj warunków dla danych generowanych przez zewnętrzny system, którego nie znasz.

Data: 2012-12-02 23:35:26
Autor: Chris94
Dnia Fri, 30 Nov 2012 17:43:56 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

[...]

Obcokrajowcy przebywaj±cy w Polsce mog± dostać polski numer PESEL.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-12-03 10:28:09
Autor: Maseł
W dniu 2012-12-02 23:35, Chris94 pisze:
[...]

A jaki promil z nich faktycznie sie o niego ubiega?

Pozdro

Maseł

Data: 2012-12-04 20:50:59
Autor: Chris94
Dnia Mon, 03 Dec 2012 10:28:09 +0100, Maseł napisał(a):

[...]

Chyba każdy, który chce legalnie przebywać w Polsce powyżej 6 miesięcy.

Data: 2012-12-03 10:42:42
Autor: Maseł
W dniu 2012-11-30 17:27, TrzyLinie pisze:
[...]

Mysle, ze pod koniec tego okresu bedziemy mieli juz wszczepione tycle
roznych chipow, ze w zasadzie sami staniemy sie naroślą białkową wokół
tych chipĂłw... Wtedy problem PESELa zejdzie niejako na dalszy plan :-).
Jak widzisz w kolejnych postach masz przynajmniej kilka innych powodow
dla ktorych nie nalezy uzwac PESELa i innych tego typu identyfikatorow
jako kluczy w systemach bazodanowych...

Pozdro

Maseł

Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku