[short rec] Tenderness.

Data: 2009-10-22 12:19:58
Autor: Lech
[short rec] Tenderness.
http://www.imdb.com/title/tt0494864/

Ten, kto twierdzi, że Russel Crowe zagrał fantastyczną rolę w State of Play, niech zobaczy Tenderness. Tak niewiele do zagrania, a tak wiele powiedziane. Trochę chyba za mało na Oskarową rolę dla Akademików, no może mały Oskarek dla drugiego planu :), ale ogląda się go, że palce lizać - dużo bardziej autentyczna postać niż w State of Play.

Hitchcock się uśmiecha i kiwa głową w podziwie tla tego filmu.

Poza tym: rezyseria, reżyseria, reżyseria!!! Oskar powinien być. A jak nie będzie to Akademia sucks!
Ponadto: zdjęcia, zdjęcia!!! Oskar możliwy (ja bym dał).
Jeszcze: muzyka!

W obecnym zalewie rzemieślniczego średniactwa z całego świata, dostajemy akurat z Hollywood kawał porządnego kina pełnego treści i emocji co się zowie.

Koniecznie trzeba zobaczyć, bo to jest film, który powinien być lekcją obowiązkową dla tych, którzy chcą wiedzieć jak się powinno robić genialne klasyczne kino bez "fikołków" formalnych i kosmicznego budżetu.

Lech

P.S. Już mam dość tego "demokretycznego" oceniania filmów na IMBD. Jacyś domorośli krytycy z subiektywnym mocnym przeświadczeniem o swej przenikliwości wypisują tam czasem takie bzdety w recenzjach, że słuchać hadko. Film tam ma 6,3 a w mojej ocenie spokojnie 8,5 po pierwszym obejrzeniu.

Data: 2009-10-22 12:54:50
Autor: Skylla
[short rec] Tenderness.
[...]
To zobacz sobie ocenę i komentarze na Filmweb ;-). (Filmu jeszcze nie widziałem).

Data: 2009-10-22 13:35:53
Autor: Lech
[short rec] Tenderness.

Użytkownik "Skylla" <skylla1@niespamuj.op.pl> napisał w wiadomości news:hbpdmh$hb9$1news.onet.pl...
[...]

Zobaczyłem te komentarze i oniemiałem. To chyba jacyś gimnazjaliści piszą takie opinie. Kompletnie bez pojęcia.

Od filmów obecnie ludzie oczekują rozrywki. Jeżeli nie dostają "entertainment" to jest wielki płacz i narzekanie. Co z tego, że np. w rzeczonym Tenderness mamy fantastyczne zdjęcia, które między innymi pokazują Amerykę taką, jakiej dłuuuugo by szukać w mainstreamowych produkcjach, po prostu kompletnie inną od większości hlyłódzkich przedstawień? Co z tego, że w filmie są fantastyczne nawiązania do Hitchcocka? Co z tego, że moment kulminacyjny filmu jest reżysersko rozwiązany tak, że zęby się łamią od zaciskania szczęk z emocji? Co z tego, że film porusza uniwersalne treści? Co z tego, skoro widzowie w swojej masie tego po prostu nie widzą, bo potrzebują strzelaniny, pościgów, fuck-ów i seksu?

Biedacy.

Lech

Data: 2009-10-22 13:27:07
Autor: Street Fighter
[short rec] Tenderness.
Użytkownik Lech napisał:
http://www.imdb.com/title/tt0494864/

Ten, kto twierdzi, że Russel Crowe zagrał fantastyczną rolę w State of Play, niech zobaczy Tenderness.

A to u nas juz graja?

Data: 2009-10-25 02:15:52
Autor: Monty
[short rec] Tenderness.

Użytkownik "Lech" <lechszukapracyWYWALTO@gmail.com> napisał w wiadomości news:hbpbkp$rr3$1opal.futuro.pl...
http://www.imdb.com/title/tt0494864/

[...]

Nic dodać, nic ująć! Scena na rollercoasterze kapitalna.

Monty

Data: 2009-10-26 19:59:10
Autor: Skylla
[short rec] Tenderness.
Hitchcock się uśmiecha i kiwa głową w podziwie tla tego filmu.

Pomimo wszystkich zalet film jednak jest nudny jak nie wiem co :-). Jakoś mnie nie wciągnął nic a nic i przyłaczam się do dających mu 5 ...
S.

Data: 2009-10-26 23:01:25
Autor: Lech
[short rec] Tenderness.

Użytkownik "Skylla" <skylla1@niespamuj.op.pl> napisał w wiadomości news:hc4ri5$49r$1news.onet.pl...
[...]

Niedorzeczny zarzut wobec filmu: że jest nudny. Z nudą w filmie jest tak, jak ze sprośnymi skojarzeniami - siedzą przeważnie w głowie widza. :)

Stalker jest "nudny". Odysea Kosmiczna jest "nudna". Cały Bergman jest "nudny". Dłuuugo by wymieniać. Albo stosujemy kryteria subiektywne i mówimy: film mi się spodobał bo się nudziłem; albo stosujemy kryteria obiektywne i oceniamy wyłącznie walory filmu i mówimy: film jest dobry/zły bo zdjęcia, gra aktorska, reżyseria (prowadznie fabuły, postaci), treść, forma, etc...

Lech

Data: 2009-10-26 23:35:12
Autor: Skylla
[short rec] Tenderness.
[...]

Na liście moich ulubionych filmów jest wiele "nudnych filmów", ale mają one w sobie to coś, czego w tym filmie dla mnie nie ma po prostu. Zapewne kwestia gustu i osobistych preferencji :-).
S.

Data: 2009-10-26 23:39:20
Autor: Lech
[short rec] Tenderness.

Na liście moich ulubionych filmów jest wiele "nudnych filmów", ale mają one w
sobie to coś,

....dla naprzykładu? ;)

L.

Data: 2009-10-27 08:20:07
Autor: Skylla
[short rec] Tenderness.
Na liście moich ulubionych filmów jest wiele "nudnych filmów", ale mają one w
sobie to coś,

...dla naprzykładu? ;)

The accidental tourist
Lost in Translation
Reconstruction
Fa yeung nin wa
 The Age of Innocence
Życie ukryte w słowach
 itd...itd...
:-)

Data: 2009-10-27 08:37:59
Autor: Lech
[short rec] Tenderness.

Użytkownik "Skylla" <skylla1@niespamuj.op.pl> napisał w wiadomości news:hc66v5$id$1news.onet.pl...
[...]

No to tym bardziej mi dziwno, że nie widzisz cosia w Tenderness.

L.

Data: 2009-10-27 11:41:57
Autor: Ghost
[short rec] Tenderness.

Użytkownik "Lech" <lechszukapracyWYWALTO@gmail.com> napisał w wiadomości news:hc567v$bs6$1opal.futuro.pl...

albo stosujemy kryteria obiektywne i oceniamy wyłącznie walory filmu

hehe dobre

Data: 2009-10-27 23:58:05
Autor: Moon
[short rec] Tenderness.
Ghost wrote:
Użytkownik "Lech" <lechszukapracyWYWALTO@gmail.com> napisał w
wiadomości news:hc567v$bs6$1opal.futuro.pl...

albo stosujemy kryteria obiektywne i oceniamy wyłącznie walory filmu

hehe dobre

no cóż, to kryteria oceny rządu przez TVN :)
obiektywizm rządzi!

moon

[short rec] Tenderness.