Data: 2020-08-31 21:17:37 | |
Autor: Adam | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabit Ă. | |
Cześć.
Takiego informacja znalazłem: https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-baterie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/ Baterie Li-S. Przy 2 tysiącach kilometrów zasięgu zaczyna to mieć sens. Byle się nie ładowało 8 godzin. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2020-08-31 22:47:00 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Hello Adam,
Monday, August 31, 2020, 9:17:37 PM, you wrote: Takiego informacja znalazłem: A jak inaczej? 2000 km to 300 kWh. Przy instalacji 3x400V/63A masz do dyspozycji 43 kW. 300/43 - 7 godzin na goło a w praktyce 8 godzin to minimum. Przy 3x400V/16A (11 kW) ponad doba ładowania od zera do pełna. Ładowanie 2C (30 minut) wymagałoby ładowarki 600 kW - to jest fikcja obecnie. W tej chwili najmocniejszy system ładowania to Porsche w wersji 900 V, 350 kW teoretycznie. W praktyce 320 kW (dokladniej 2x160 kW). Ale to jest system ze stacjonarną baterią 140 kWh... Czyli też nie wystarczy na ładowanie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-09-01 00:13:24 | |
Autor: Adam | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 2020-08-31 o 22:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Adam, Mnie tego nie musisz tłumaczyć. Ale są tacy, co wierzą, że jeszcze trochę, i teslę z gniazdka domowego będzie się ładować pół godziny. Przy większych pojemnościach ma sens wymiana ustandaryzowanych akumulatorów. Wtedy nie było by rozmów o trzech obiadach na jednej niezbyt długiej trasie ;) -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2020-09-01 09:06:46 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Hello Adam,
Tuesday, September 1, 2020, 12:13:24 AM, you wrote: Mnie tego nie musisz tłumaczyć.Takiego informacja znalazłem:A jak inaczej? 2000 km to 300 kWh. Przy instalacji 3x400V/63A masz do Wymiana akumulatorów ma sens tylko i wyłącznie przy pracy ciągłej - dlatego w podnośnikach widłowych używanych w magazynach pracujących 24/7 stosuje się wymienne akumulatory. Obecnie nawet ciężarówki nie jeżdżą ciągle. Tesla planowała system wymiany akumulatorów ale dali sobie spokój - i dobrze. Za dużo rzeczy do przełączania, za dużo możliwości popełnienia błędu. To nie bateria płaska do latarki z dwoma stykami. Tu sprawa jest bardziej skomplikowana. Jest układ hydrauliczny chłodzenia/ogrzewania akumulatorów i już samo to powoduje, że czas demontażu i montażu zbliża się do czasu ładowania. Nie wierzę w to, że nawet dysponując technologią, ktoś do seryjnego samochodu osobowego wsadzi akumulator o pojemności pozwalającej na przejechanie 2000 km. To nie ma sensu ekonomicznego. Nikt tyle nie przejeżdża jednym ciągiem. To pójdzie w kierunku mniejszego i lżejszego akumulatora, z zasięgiem max 1000 km. Doładowanie w czasie przerwy obiadowej zasięgu o 500 km (75 kWh) daje zasięg maksymalny dla dziennej trasy 1500 km i wystarczy. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-09-01 00:26:07 | |
Autor: Przemek Jedrzejczak | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
-- Jest układ hydrauliczny chłodzenia/ogrzewania akumulatorów i już samo to powoduje, że czas demontażu i montażu zbliża się do czasu ładowania.
3 minuty ? w kraju UE mozna miec uzasaniona nadzieje ze Unia ukroci wyglupy producentow i wymusi standard tak np jak zrobila to w przypadku USB IO ES8 & 3-minute Battery Swap Station | FULLY CHARGED for Clean Energy & Electric Vehicles https://electrek.co/2020/06/02/nio-battery-swap-electric-cars-completes-500000-swaps/ https://electrek.co/2018/11/01/nio-battery-swap-station-next-tesla-supercharger/ https://www.youtube.com/watch?v=hTsrDpsYHrw |
|
Data: 2020-09-01 09:33:19 | |
Autor: collie | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
W wtorek, 1.09.2020 o 09:06, RoMan Mandziejewicz napisał:
To nie bateria Ale koniec końcem z tego akumulatora też wychodzą dwa druty: plus i minus. Całkiem jak w baterii płaskiej do latarki. I patrz pan, nawet nie-elektryki naszpikowane elektroniką - te pińcet też skomplikowanych kabli i drucików podłączonych jest do dwóch klem wyjmowanego akumulatora. -- Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy. |
|
Data: 2020-09-01 10:10:50 | |
Autor: Adam | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 2020-09-01 o 09:33, collie pisze:
W wtorek, 1.09.2020 o 09:06, RoMan Mandziejewicz napisał: Poza tym można tymi dwoma przewodami puszczać dodatkowe sygnały sterujące/kontrolne, coś jak I2C. A reszta elektroniki wykonawczej (łącznie z balanserami) zamknięta w puszce z akumulatorem jako kompletny pakiet. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2020-09-01 11:32:09 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Hello Adam,
Tuesday, September 1, 2020, 10:10:50 AM, you wrote: Poza tym można tymi dwoma przewodami puszczać dodatkowe sygnałyTo nie bateria płaska do latarki z dwoma stykami. Tu sprawa jestAle koniec końcem z tego akumulatora też wychodzą dwa druty: Teoretycy-gawędziarze... Hydraulikę też w przewodach mocy umieścisz? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-09-01 13:12:17 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Dnia Tue, 1 Sep 2020 11:32:09 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Adam, Ja tylko czekam aż pierwsza blondynka ruszy spod mega-ładowarki nie odłączywszy kabla :) -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2020-09-01 12:17:54 | |
Autor: K | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
On 01/09/2020 12:12, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Tue, 1 Sep 2020 11:32:09 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Obstawiam, ze elektryczne auta maja odpowiednie zabezpieczenia na taka ewentualnosc. |
|
Data: 2020-09-01 16:41:54 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
A dlaczego spalinowe nie mają?
-- -- - Obstawiam, ze elektryczne auta maja odpowiednie zabezpieczenia |
|
Data: 2020-09-01 16:38:45 | |
Autor: K | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
On 01/09/2020 15:41, ąćęłńóśźż wrote:
A dlaczego spalinowe nie mają? Trzeba by pytac producentow. W swoim aucie nie mam klasycznego zakrecanego korka na wlewie tylko mechanizm easy-fuel, ktory teoretycznie moglby dac znac komputerowi, ze pistolet jest nadal wlozony. Jak jest w praktyce nie wiem bo nigdy mi sie nie przytrafilo zapomniec go odwiesic. |
|
Data: 2020-09-01 16:00:57 | |
Autor: T. | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 2020-09-01 o 13:12, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 1 Sep 2020 11:32:09 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Nie da się ruszyć bez odpięcia kabla. T. |
|
Data: 2020-09-01 22:20:19 | |
Autor: nadir | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 01.09.2020 o 11:32, RoMan Mandziejewicz pisze:
Teoretycy-gawędziarze... Hydraulikę też w przewodach mocy umieścisz? Nie, w rurkach obok. Ale jakby się uprzeć to i złącza rur hydraulicznych mogą być biegunami akumulatorów. Hydraulika, i to dużego ciśnienia to jest jakiś wielki problem. Podłączenie przyczepy/pługa do Ursusa to jakieś 30-40 sekund i rozwiązanie znane od kilkudziesięciu lat. Poza tym baterii nie muszą wymieniać sami użytkownicy, mogą to robić przeszkoleni pracownicy obsługi, tak jak to jest przy LPG. Problem większym, póki co z wymiennymi akumulatorami jest faktyczna pojemność za jaką użytkownik miałby zapłacić. Bez jakiegoś ustandaryzowania wymiarów i pojemności akumulatorów się raczej nie obędzie. A jak jeszcze podjedzie klient, który będzie chciał akumulator naładowany tylko w 50%, to co, założymy mu capacity-locka? |
|
Data: 2020-09-01 22:31:06 | |
Autor: nadir | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 01.09.2020 o 22:20, nadir pisze:
Hydraulika, i to dużego ciśnienia to jest jakiś wielki problem. errata Miało być; "nie jest jakiś wielki problem". |
|
Data: 2020-09-01 18:53:11 | |
Autor: J.F. | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rijsm5$l8$1$Adam@news.chmurka.net...
W dniu 2020-08-31 o 22:47, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Adam, A kiedys mowilo sie o Na-S. Sód tani i praktycznie w nieograniczonej ilosci ... Przy 2 tysiącach kilometrów zasięgu zaczyna to mieć sens. Byle się nie No tak prawde mowiac ... po 2000km, a wrecz po 1200-1500, to pare godzin snu sie nalezy. A nawet jesli w domu gniazdko slabe, to przeciez nie jestem kierowca tira - i nie jezdze z jednej trasy w druga. Bedzie mial z tydzien na naladowanie do pelna ... Przy większych pojemnościach ma sens wymiana ustandaryzowanych akumulatorów. Wtedy nie było by rozmów o trzech obiadach na jednej niezbyt długiej trasie ;) Jesli to litowo-siarkowe, to moze byc mozliwa wymiana samych skladnikow, czy wrecz tankowanie. Lit ma temperature topnienia 180C, sód 98, a siarka 115 ... Albo wymysla jakies sodowo-tlenowe ... J. |
|
Data: 2020-09-01 18:16:10 | |
Autor: K | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
On 01/09/2020 17:53, J.F. wrote:
Albo pojda w wodor co jest najbardziej mozliwe. |
|
Data: 2020-09-01 19:43:04 | |
Autor: J.F. | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rilvkr$7s2$2$horizn@news.chmurka.net...
On 01/09/2020 17:53, J.F. wrote: Albo wymysla jakies sodowo-tlenowe ... Albo pojda w wodor co jest najbardziej mozliwe. Wodor ma troche wad, i jak widac - do te pory jakos nie wszyscy poszli. Widac czekaja na lepsza alternatywe ... J. |
|
Data: 2020-09-02 09:39:22 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Hello K,
Tuesday, September 1, 2020, 7:16:10 PM, you wrote: Albo wymysla jakies sodowo-tlenowe ...Albo pojda w wodor co jest najbardziej mozliwe. Pisałem ze 100 razy - wodór to albo produkcja CO2 albo marnowanie energii w elektrolizie. Totalny bezsens. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-09-02 10:10:51 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Dnia Wed, 2 Sep 2020 09:39:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello K, Współcześnie sprawność elektrolizy sięga 65%. Fotowoltaika i wiatraki muszą mieć znaczny nadmiar mocy zainstalowanej nad średnią wytwarzaną. A to znaczy że czasem będą wytwarzać energię w nadmiarze. Dobrym pomysłem jest jej magazynowanie a jeśli produkt zmagazynowany da się użyć w trakcji to jeszcze lepiej. Więc to nie tak całkiem głupi pomysł a już napewno nie "totalny bezsens". Słyszałeś o planach Islandii (gdzie mają energię prawie za darmo zostania wielkim eksporterem wodoru trakcyjnego? -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2020-09-02 12:14:12 | |
Autor: J.F. | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1a1in0j7qfhue.1tmzp9xvwtkkq$.dlg@40tude.net...
Dnia Wed, 2 Sep 2020 09:39:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Tuesday, September 1, 2020, 7:16:10 PM, you wrote: Współcześnie sprawność elektrolizy sięga 65%. Fotowoltaika i wiatraki A te straty to gdzie sie podziewają ? Bo jesli mozna przy okazji produkować cieplą wode ... to sie nie calkiem zmarnują :-) J. |
|
Data: 2020-09-02 11:40:19 | |
Autor: T. | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 2020-09-02 o 09:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello K,Wodoru na skalę przemysłową nie pozyskuje się z elektrolizy, ale z metanu. https://pl.wikipedia.org/wiki/Reforming_parowy Co ciekawe - wodór może być produktem ubocznym w produkcji polipropylenu (Grupa Azoty). Natomiast w Grupie LOTOS jest coś takiego jak WOW - Węzeł Odzysku Wodoru z przerobu ropy. T. Tu jakieś dodatkowe informacje: https://glowny-mechanik.pl/2020/05/13/startuje-nowy-program-wodorowy-pgnig/ |
|
Data: 2020-09-02 12:08:00 | |
Autor: J.F. | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f4f6884$0$17355$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-09-02 o 09:39, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello K, To teraz - w przyszlosci moze byc z elektrolizy. Co ciekawe - wodór może być produktem ubocznym w produkcji polipropylenu (Grupa Azoty). Ciekawe. A z czego oni ten polipropylen robia ? Bo albo z metanu i faktycznie jest nadmiar wodoru, albo z ropy - wtedy raczej niedomiar. Natomiast w Grupie LOTOS jest coś takiego jak WOW - Węzeł Odzysku Wodoru z przerobu ropy. Ciekawe. Bo raczej potrzebuja wodoru do crackingu ropy. Wodor powoli nadciaga https://www.lotos.pl/322/p,174,n,5087/centrum_prasowe/aktualnosci/pomorska_dolina_wodorowa_ze_wsparciem_lotosu "Do zasilania ogniw wodorowych napędzających silnik elektryczny potrzebny jest wodór o bardzo wysokiej czystości (99,999%). Takie też wymagania będzie wkrótce spełniał wodór produkowany przez Grupę LOTOS i doczyszczany na instalacji oczyszczania wodoru, która powstanie na terenie rafinerii w Gdańsku." i elektrolizery nie straszne https://www.lotos.pl/322/p,174,n,5080/centrum_prasowe/aktualnosci/lotos_inicjuje_kolejny_projekt_w_zakresie_wodoru Ciekawe - tani prad z wiatrakow, czy ta wysoka czystosc zmniejsza koszt docelowego wodoru ... J. |
|
Data: 2020-09-02 13:02:49 | |
Autor: T. | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 2020-09-02 o 12:08, J.F. pisze:
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f4f6884$0$17355$65785112@news.neostrada.pl... Stare, ale chyba aktualne: https://glowny-mechanik.pl/2015/06/10/wow-zwiekszy-efektywnosc-przerobu-ropy-w-lotosie/ T. |
|
Data: 2020-09-02 13:00:19 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Hello T.,
Wednesday, September 2, 2020, 11:40:19 AM, you wrote: Wodoru na skalę przemysłową nie pozyskuje się z elektrolizy, ale z metanu.Pisałem ze 100 razy - wodór to albo produkcja CO2 albo marnowanieAlbo wymysla jakies sodowo-tlenowe ...Albo pojda w wodor co jest najbardziej mozliwe. I generuje wtedy mnóstwo CO2. Gdzie zysk? Co ciekawe - wodór może być produktem ubocznym w produkcji polipropylenu To nie są ilości wystarczające do napędzania milionów pojazdów. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-09-02 13:03:24 | |
Autor: T. | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 2020-09-02 o 13:00, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello T.,A gdzie te miliony? Ma dopiero powstać pierwsza stacja tankowania... T. |
|
Data: 2020-09-02 15:28:28 | |
Autor: J.F. | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f4f7bfd$0$547$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-09-02 o 13:00, RoMan Mandziejewicz pisze: Co ciekawe - wodór może być produktem ubocznym w produkcji polipropylenu Juz w 2050 :-) J. |
|
Data: 2020-09-02 15:53:58 | |
Autor: T. | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 2020-09-02 o 15:28, J.F. pisze:
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f4f7bfd$0$547$65785112@news.neostrada.pl... Jak prawie 30 lat temu kupiłem auto z LPG to też musiałem dobrze planować podróż, bo stacji było bardzo mało... T. |
|
Data: 2020-09-02 16:13:26 | |
Autor: RadoslawF | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 2020-09-02 o 15:53, T. pisze:
Co ciekawe - wodór może być produktem ubocznym w produkcji polipropylenu Nie było mody na miniaturowe zbiorniczki w miejscu koła zapasowego a duże zbiorniki miały od 60 litrów i wystarczały na minimum 600 kilometrów. Wynik sporo lepszy od dzisiejszych elektryków. Pozdrawiam |
|
Data: 2020-09-02 09:35:14 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Hello J.F.,
Tuesday, September 1, 2020, 6:53:11 PM, you wrote: A kiedys mowilo sie o Na-S. Sód tani i praktycznie w nieograniczonejTakiego informacja znalazłem: Przypomnij sobie temperaturę pracy i to, że trzeba ją stale utrzymywać... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-09-02 12:21:17 | |
Autor: J.F. | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9469538484$20200902093517@squadack.com...
Hello J.F., Tuesday, September 1, 2020, 6:53:11 PM, you wrote: A kiedys mowilo sie o Na-S. Sód tani i praktycznie w nieograniczonejTakiego informacja znalazłem: Przypomnij sobie temperaturę pracy i to, że trzeba ją stale Termosy sa dobre. A w razie dluzszego postoju ... 15 minut rozgrzewania ogniwa to i tak mniej niz ladowanie akumulatora :-) J. |
|
Data: 2020-09-02 12:30:59 | |
Autor: Cavallino | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 02-09-2020 o 12:21, J.F. pisze:
15 minut rozgrzewania ogniwa to i tak mniej niz ladowanie akumulatora :-) A to zależy w jakim aucie, na jakiej ładowarce i na jaki dystans. Przy tych najszybszych odzyskasz w tym czasie kilkaset km zasięgu.... https://wysokienapiecie.pl/24338-tesla-model-3-zachwyca-rozczarowuje/ |
|
Data: 2020-09-02 16:39:51 | |
Autor: J.F. | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rins94$ev6$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 02-09-2020 o 12:21, J.F. pisze: 15 minut rozgrzewania ogniwa to i tak mniej niz ladowanie akumulatora :-) A to zależy w jakim aucie, na jakiej ładowarce i na jaki dystans. Zakladam, ze tego nie trzeba bedzie na codzien robic, bo w termosie sie stopione skladniki utrzymaja. Czyli po jakims dluzszym postoju, a wtedy to mniej boli. Poza tym przeciez mozna wczesniej przez apke wybrac "grzej baterie" i spokojnie dokonczyc co sie tam robi i przyjsc do auta na gotowe :-) J. |
|
Data: 2020-09-02 15:39:17 | |
Autor: robot | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 01.09.2020 o 00:13, Adam pisze:
W dniu 2020-08-31 o 22:47, RoMan Mandziejewicz pisze:Owszem. Sam lubię pofantazjować tak jak oni, że mamy napęd warp i sztuczną grawitację. Pamiętam jak w podstawówce na plastyce było zdanie narysować co będzie w roku 2000. Wszyscy rysowali, włącznie ze mną, że ludzie będą mieli takie tornisterki ze śmigiełkiem i będą latać. To że tornisterków ze śmigiełkiem nie dożyłem przeboleje. Ale musze powiedzieć, że ten wolny postęp z bateriami denerwuje mnie. Jednak nie martwię się. Jeżeli historia czegoś nas uczy, to tego że rozwiązanie problemu znajdzie się w zupełnie innym miejscu niż szukamy. Nie traćmy nadziei! |
|
Data: 2020-09-02 15:50:11 | |
Autor: Cavallino | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 02-09-2020 o 15:39, robot pisze:
Pamiętam jak w podstawówce na plastyce było zdanie narysować co będzie w roku 2000. Dożyłeś, tyle że są nieco większe, nieco mniej powszechne, no i mają dyszę silnika odrzutowego zamiast śmigiełka. |
|
Data: 2020-09-02 16:16:24 | |
Autor: robot | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 02.09.2020 o 15:50, Cavallino pisze:
W dniu 02-09-2020 o 15:39, robot pisze: A no tak, rzeczywiście. Widziałem to coś. Tym bardziej -nie traćmy nadziei! |
|
Data: 2020-09-01 16:39:34 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
To tak jakby w domu w kuchni włączyć jednocześnie cztery fajerki, piekarnik i napie....ać całą dobę.
Żeby przejechać ile? -- -- - Przy instalacji 3x400V/63A masz do dyspozycji 43 kW. |
|
Data: 2020-09-01 01:25:12 | |
Autor: collie | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabit Ă. | |
W poniedziałek, 31.08.2020 o 21:17, Adam napisał:
Takiego informacja znalazłem: "Jak mówię to mówię, a jak mówię to wiem". -- Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy. |
|
Data: 2020-09-01 11:48:49 | |
Autor: T. | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabitĂ. | |
W dniu 2020-08-31 o 21:17, Adam pisze:
Cześć. https://glowny-mechanik.pl/2020/08/26/najszybsze-ladowarki-naladuja-samochod-elektryczny-do-pelna-w-zaledwie-20-minut/ T. |
|
Data: 2020-09-01 16:42:49 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. | |
Chłodzenie ciekłym azotem?
-- -- - najszybsze-ladowarki-naladuja-samochod-elektryczny-do-pelna-w-zaledwie-20-minut |
|