Teoretycznie o kryzysie, czyli co wtedy robić?

Data: 2009-03-12 16:40:42
Autor: Karol Y
Teoretycznie o kryzysie, czyli co wtedy robić?
Witam, tak teoretyzując tylko, młody jeszcze jestem i tak się zastanawiam.

- przychodzi hiperinflacja, co zrobić z oszczędnościami? Wypłacić, trzymać, przewalutować?

- banki zaczynają padać, uciekać w żywą gotówkę (jeżeli jeszcze możliwe), przelać do innego / najpewniejszego banku, zainwestować szybko w coś?

Oczywiście zakładam, że nic takiego się u nas nie stanie, ale gdybym był Argentyńczykiem to co byście radzili? :-)

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-03-12 16:42:59
Autor: Wojciech Frybyśu
Karol Y pisze:
Witam, tak teoretyzując tylko, młody jeszcze jestem i tak się zastanawiam.

- przychodzi hiperinflacja, co zrobić z oszczędnościami? Wypłacić,
trzymać, przewalutować?

Przeczytaj jakieś wspomnienia sprzed wybuchu wojny, albo z Usa.

- banki zaczynają padać, uciekać w żywą gotówkę (jeżeli jeszcze
możliwe), przelać do innego / najpewniejszego banku, zainwestować szybko
w coś?

Zastanow sie co piszesz. jeśli mamy hiperinflację to znaczy, ze
pada dolar. Nie ma pewnego banku. Chyba, że w szwajcarii, a i to
nie za wiele.

Oczywiście zakładam, że nic takiego się u nas nie stanie, ale gdybym był
Argentyńczykiem to co byście radzili? :-)

Zalożyć konto po za Argentyną.

Data: 2009-03-12 16:51:37
Autor: Jan Werbiński
Teoretycznie o kryzysie, czyli co wtedy robić?
Użytkownik "Wojciech Frybyśu" <wfru8548222@pocztaNO-SPAM.iUSUNTOnteria.pl>
napisał w wiadomości news:gpbb2v$b67$3nemesis.news.neostrada.pl...
Karol Y pisze:
Witam, tak teoretyzując tylko, młody jeszcze jestem i tak się
zastanawiam.

- przychodzi hiperinflacja, co zrobić z oszczędnościami? Wypłacić,

Jak najwięcej wydać na dziwki i alkohol. Pozostałe przepuścić.

Ewentualnie dywersyfikować inwestycje. Strat nie unikniesz, możesz je tylko minimalizować.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-12 18:52:21
Autor: ST- LM
Teoretycznie o kryzysie, czyli co wtedy robić?
Zastanow sie co piszesz. jeśli mamy hiperinflację to znaczy, ze
pada dolar. Nie ma pewnego banku. Chyba, że w szwajcarii, a i to
nie za wiele.
Ciekawe spojrzenie... to zależy jaka waluta szybciej traci i objęta jest
hiperinflacją... hiperinflacja w Polsce raczej nie spowoduje hiperinflacji
dolara...
bardziej powszechna waluta może aczkowiek nie musi pociągnąć za sobą slabszą
(od siebie zależną), a póki co dolar jest bardziej międzynarodowy niż zł...
Za dolara będzie trzeba więcej zapłacić, jeśli on nie padnie...

> Oczywiście zakładam, że nic takiego się u nas nie stanie, ale gdybym był
> Argentyńczykiem to co byście radzili? :-)

Zalożyć konto po za Argenty
wszystko zależy od punktu siedzenia...
ST

Data: 2009-03-12 20:20:13
Autor: Wojciech Frybyśu
ST- LM pisze:
[...]

Wyobrażasz sobie hiperinflację w Polsce bez jakiegoś kryzysu
swiatowego?
To ciekawe. Nienawidzę unii, ale skoro juz wleźlismy w to bagno
to unia ma obowiązek ratowac nasza walutę. Tak ma zapisane w
swoim traktacie.
Interesy Austrii i Niemiec sa przeogromne. Więcej by stracili
niż zyskali dokopujac Polsce.

Chcesz miec rodzine na zachodzie?
Wyjedź na wschód.

Data: 2009-03-12 16:50:21
Autor: totus
Karol Y wrote:

[...]

Jak ja bym był Argentyńczykiem to bym przyjechał do Polski.

Data: 2009-03-12 20:10:00
Autor: M

Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpbavo$c78$1inews.gazeta.pl...
Karol Y wrote:

[...]

Kupic ziemie rolna.Ale nie w Europie.

Bartek

Data: 2009-03-12 19:45:59
Autor: Gonzo
Teoretycznie o kryzysie, czyli co wtedy robić?
Jesli bedzie inflacja to gielda tez bedzie rosla, a najlepsze spolki beda rosly szybciej. Wystarczy wiec kupowac te najlepsze spolki aby jeszcze zarobic.

ps. dla potrzeb postu najlepsze=najszybciej rosnace

Data: 2009-03-12 21:43:50
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Gonzo" <gonzo@ned.net> napisał w wiadomości news:gpbopr$1tq$1news.onet.pl...
Jesli bedzie inflacja to gielda tez bedzie rosla, a najlepsze spolki beda rosly szybciej. Wystarczy wiec kupowac te najlepsze spolki aby jeszcze zarobic.

ps. dla potrzeb postu najlepsze=najszybciej rosnace

Czyli w latach 90-tych należało kupować Universal. :-)

Data: 2009-03-12 21:21:39
Autor: Gonzo

"Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> wrote in message news:gpbsnh$88d$1nemesis.news.neostrada.pl...
Czyli w latach 90-tych należało kupować Universal. :-)

I wiedziec kiedy sprzedac. Narazie szukam danych, zapuszcze moj system na tym.

Data: 2009-03-12 22:23:08
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Gonzo" <gonzo@ned.net> napisał w wiadomości news:gpbud7$j1o$1news.onet.pl...

[...]

Sprzedałem w końcu, jak już się OS zakończyła, popamiętałem... :-]

Data: 2009-03-12 22:22:02
Autor: Gonzo

"Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> wrote in message news:gpbujv$a6g$1atlantis.news.neostrada.pl...
Sprzedałem w końcu, jak już się OS zakończyła, popamiętałem... :-]

A masz gdzies dane historyczne? Z uwzglednieniem splitow, pp czy co tam jeszcze bylo.
Dzieki,

Data: 2009-03-12 23:32:25
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Gonzo" <gonzo@ned.net> napisał w wiadomości news:gpc1ue$t3g$1news.onet.pl...

[...]

W głowie mam. W górę, potem coraz szybciej, potem 3 dni oferta kupna, czyli 10% w górę, aż na trzy razy oferta sprzedaży. Bogaty we wrażenia tydzień. :-D

Data: 2009-03-12 20:35:20
Autor: Kudlaty

Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości news:gpb2k4$1o0$1node1.news.atman.pl...
[...]

akcje firm strategicznych z punktu widzenia danego panstwa,
jaka produkcje exportowa ma argentyna ?

Data: 2009-03-12 21:26:31
Autor: Wojciech Frybyśu
Teoretycznie o kryzysie, czyli co wtedy robić?

Oczywiście zakładam, że nic takiego się u nas nie stanie, ale gdybym
był Argentyńczykiem to co byście radzili? :-)

Jeszcze jedna uwaga. Po krachu w Argentynie wybrali tych samych
polityków. Serio.

Data: 2009-03-12 23:24:25
Autor: Doradca
Karol Y pisze:
[...]

podobno złoto się nadaje ;)
http://tiny.pl/b19f

pozdrawiam

Teoretycznie o kryzysie, czyli co wtedy robić?