Teoria hamowania przy radarze

Data: 2018-01-23 22:26:18
Autor: Marek
Teoria hamowania przy radarze
Grzalem 70 na ograniczeniu 50, w ostatniej chwili zauważyłem szkieła z reczniakiem wycelowanym we mnie. W tym momencie zacząłem hamować. Nie zatrzymał.
Rozmawiałem o tym ze znajomym, który miał kilka identycznycg przypadków czyli ostre hamowanie podczas pomiaru. Znajomy twierdzi, że właśnie niestabilny (zmienny) odczyt spowodowany hamowaniem blokuje  raportowanie zbadanej prędkości, stąd brak zatrzymania. Prawda li to?

--
Marek

Data: 2018-01-24 08:52:36
Autor: sirapacz
W dniu 2018-01-23 o 22:26, Marek pisze:
Grzalem 70 na ograniczeniu 50, w ostatniej chwili zauważyłem szkieła z

czyli jechałeś 60 na 50 ;) licznik pokazuje ci _maksymalną_ prędkość jaką możesz mieć, a będzie ona co raz mniejsza wraz ze zużyciem bieżnika opony:)
nie chciało mu się zawracać d... za taki mały mandat, czekał na bardziej tłustą ofiarę:)

Data: 2018-01-24 09:01:41
Autor: Miroo
Teoria hamowania przy radarze
W dniu 2018-01-23 o 22:26, Marek pisze:
Grzalem 70 na ograniczeniu 50, w ostatniej chwili zauważyłem szkieła z

:) na rowerze?

[...]

Chyba lepiej zapłacić 200 zł niż mieć zderzak tira w kręgosłupie (sąsiedni wątek).
Co do pytania: podobno pomiar nowymi (laserowymi) "radarami" trwa tak krótko, że hamowanie niewiele daje i zwykle jak się zauważy policję, wpadnie na pomysł hamowania i sprawdzi lusterko, to już jest po pomiarze :)
W starych radarach, gdzie pomiar trwa kilka sekund faktycznie ostre hamowanie zakłóca pomiar. Ale gwałtowne hamowanie nie jest zdrowe :(

Pozdrawiam

Data: 2018-01-24 12:33:25
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Teoria hamowania przy radarze
Powitanko,

podobno pomiar nowymi (laserowymi) "radarami" trwa tak krótko, że hamowanie niewiele daje

Pomiar w tych "laserkach" trwa 0,3s. Nie jest mierzona prędkość, tylko jest wyliczana z 2 pomiarów odległosci w takim właśnie odstępie czasu. Efekt jest taki, że drgania ręki mogą wygenerować całkiem szybki ruch np. budynku. Chodzi o Ultralyte 20-20. Taki pomiar, szczególnie wykonany z większej odległości jest z definicji g' warty. Nawet, jeśli mierzący jest strzelcem wyborowym. Rada więc jest taka, by mandatu nie przyjmować. Zawsze.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2018-01-24 16:10:14
Autor: Poldek
Teoria hamowania przy radarze
W dniu 2018-01-24 o 12:33, Pawel "O'Pajak" pisze:
Powitanko,

[...]

I zamiast zapłacić 200 zł mandatu spędzić kilka upojnych dni na kolejnych w sądzie :-(
Wynik rozprawy wciąż niepewny. Przy braku szczęścia sąd podwyższy karę i jeszcze dojdą koszty sądowe.

Ja bym zalecał raczej nie przekraczanie prędkości i spokój :-)

Data: 2018-01-25 13:10:13
Autor: Miroo
W dniu 2018-01-24 o 16:10, Poldek pisze:
[...]

Ale przecież o tym mowa, że nie przekraczasz, a mandat dostajesz.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-25 13:37:59
Autor: tck

Użytkownik "Miroo" <brak_emaila@brak.brak.i.juz> napisał w wiadomości news:5a69c92f$0$585$65785112news.neostrada.pl...
[...]

w instrukcji widziałem ciekawy ficzer tego sprzętu- policmajster mierzy odległość między 2 punktami i nie celując w jadący samochód wciska guzioł gdy przemieszczający się pojazd jest przy pierwszym i drugim punkcie- a 'radar' wylicza prędkość średnią na tym odcinku i pokazuje ją na wyświetlaczu....

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-01-31 21:41:34
Autor: Poldek
W dniu 2018-01-25 o 13:10, Miroo pisze:
[...]

Nigdy w życiu nie dostałem mandatu za przekroczenie prędkości.

Data: 2018-01-24 10:05:48
Autor: Shrek
W dniu 23.01.2018 o 22:26, Marek pisze:
Grzalem 70 na ograniczeniu 50, w ostatniej chwili zauważyłem szkieła z reczniakiem wycelowanym we mnie. W tym momencie zacząłem hamować. Nie zatrzymał.

https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_2CSBOs9AUXLAtJHCIdzqMG9ppmzLjuXK.jpg

Licznik ci zawyża o 5, więc mialeś 65 a oni mieli ustawiony limit na +20 i cała tajemnica:P

Jak raz w życiu zapłaciłem za prędkość, to pytałem się o ile za szybko jechałem - powiedzieli że o trzy bo łapią od 70@50 bo inaczej musieliby parking obok leśnego zabudowanego zbudować:P

Data: 2018-01-24 15:35:30
Autor: Janusz
W dniu 2018-01-24 o 10:05, Shrek pisze:
[...]

I to jest prawda, policja łapie tych grubo przekraczających co innego straże miejskie które nierzadko miały próg +1kmh ustawiony :(

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-01-24 07:23:26
Autor: Zenek Kapelinder
Teoria hamowania przy radarze
Napisales ze +1 a czy to czasami nie bylo +10 +1?

Data: 2018-01-30 13:42:54
Autor: Adam Wysocki
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

Grzalem 70 na ograniczeniu 50, w ostatniej chwili zauważyłem szkieła z reczniakiem wycelowanym we mnie. W tym momencie zacząłem hamować. Nie zatrzymał.

Mnie kiedyś w podobnej sytuacji zatrzymał i pokazał 74/50 (wiarygodny pomiar, tyle mogłem jechać). Jestem pewien, że jak we mnie celował, to już hamowałem.

--
[ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
[ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

Data: 2018-01-30 15:06:27
Autor: Marek
On Tue, 30 Jan 2018 13:42:54 +0000 (UTC), gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki) wrote:
Mnie kiedyś w podobnej sytuacji zatrzymał i pokazał 74/50 (wiarygodny

1.48? Przecież nie mógł Ci 2 prędkości zarzucić.

--
Marek

Data: 2018-01-31 15:01:21
Autor: Adam Wysocki
Teoria hamowania przy radarze
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

Mnie kiedyś w podobnej sytuacji zatrzymał i pokazał 74/50 (wiarygodny

1.48? Przecież nie mógł Ci 2 prędkości zarzucić.

74 na ograniczeniu do 50.

Data: 2018-01-31 14:29:17
Autor: Jacek
[...]
Miałem podobny przypadek. Patrol stał (dla bezpieczeństwa oczywiście) za przystankiem. Dałem mocno po hamulcach, ale mnie zatrzymali. Pierwsze zdanie było: dzień dobry panie kierowco. Dobre hamulce mamy, co?
Po dmuchaniu i sprawdzeniu dokumentów powiedział, że nie mógł zmierzyć, bo prędkość szybko spadała, a jego stary ręczny radar wtedy nie zmierzy. To było już kilka lat temu na głębokiej prowincji koło Żywca. Teraz to pewnie już mają nowszy sprzęt, który lepiej dba o bezpieczeństwo.
Jacek

Data: 2018-01-31 16:20:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p4sgbe$n26$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Teraz dostali nowe laserki, wiec jest duza szansa, ze zmierzy zanim zareagujesz :-(

J.

Data: 2018-01-31 16:37:26
Autor: Jacek
W dniu 31.01.2018 o 16:20, J.F. pisze:

Teraz dostali nowe laserki, wiec jest duza szansa, ze zmierzy zanim zareagujesz :-(
Czytałem, że mierzą nawet z 500 metrów. Z tego widać w drogówce każdy ma rękę snajpera ;-)
Jacek

Data: 2018-01-31 21:22:44
Autor: jerzu.xyz
Teoria hamowania przy radarze
On Wed, 31 Jan 2018 16:37:26 +0100, Jacek
<krystian.mazurek@alektum.com> wrote:

Z tego widać w drogówce każdy ma rękę snajpera ;-)

Nie wiedziałeś? Jak strzalają do uciekajacego pojazdu w opony, to
trafiają kierowcę w kark ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-02-01 09:37:05
Autor: Jatu
Teoria. I tak trzymać.
Użytkownik <jerzu.xyz@irc.pl> napisał w wiadomości

Jak strzalają do uciekajacego pojazdu w opony, to
trafiają kierowcę w kark ;)

I tak trzymać.
Można zmniejszyć ilość więzień,
a przestępcy zatrzymywać się będą na widok policjanta
drapiącego się w szyję , bo go zaswędziało.

Teoria hamowania przy radarze