Tępe stuki i puki....

Data: 2012-09-26 04:43:02
Autor: blount
Tępe stuki i puki....
On Wednesday, September 19, 2012 11:00:07 PM UTC+2, cichybartko wrote:
Czy zużycie piast może powodować takie tępe stuki?
Drugie pytanie czy w suporcie może być jakiś element odpowiedzialny za stukanie ale w momencie braku obrotów na korbie?

Przede wszystkim (zanim zaczniesz rozbierać rower, choć na to już chyba za późno;() sprawdź, czy masz wszystkie szprychy napięte, w obu kołach (jedna luźna szprycha może dawać taki dźwięk).

Data: 2012-09-26 06:01:21
Autor: rmikke
Tępe stuki i puki....
W dniu środa, 26 września 2012 13:43:02 UTC+2 użytkownik blount napisał:
> [...]

za późno;() sprawdź, czy masz wszystkie szprychy napięte, w obu kołach
(jedna luźna szprycha może dawać taki dźwięk).

Eee, nie, luźna szprycha to raczej szczęki i brzdęki, niż stuki i puki
(o tepych nie wspominając).

Data: 2012-09-26 07:01:21
Autor: blount
Tępe stuki i puki....
On Wednesday, September 26, 2012 3:01:21 PM UTC+2, rmikke wrote:
Eee, nie, luźna szprycha to raczej szczęki i brzdęki, niż stuki i puki

(o tepych nie wspominając).

Nie wiem, jak bardzo musiałaby być luźna, żeby były ,,szczęki i brzdęki" (musiałaby chyba luźno latać). To chodzi o lekki luz, który ujawnia się, gdy szprycha jest na samym dole, a gdy jest na górze, następuje gwałtowne napięcie, co powoduje cichy dźwięk podobny do uderzenia śrubokrętem albo młotkiem w plastikową osłonę łańcucha (bynajmniej nie metaliczny). Osobiście doświadczone 2 razy.

Tępe stuki i puki....