Teraz czas na dzienne.

Data: 2013-02-18 10:17:56
Autor: WW
Teraz czas na dzienne.
Witam

Policja zaczęła sprawdzać HID-y. Bardzo dobrze.
Teraz czas na dzienne.
Wiele tych, montowanych samodzielnie, ledwo widać a i wiele świeci w bok zamiast do przodu.
Takie działanie policji popieram.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik

Data: 2013-02-18 10:31:01
Autor: szufela
Teraz czas na dzienne.
Teraz czas na dzienne.
Wiele tych, montowanych samodzielnie, ledwo widać a i wiele świeci w bok zamiast do przodu.

Mysle, ze juz czas wybrac sie do okulisty na badania okresowe, bo mozesz rozjechac jakiegos pieszego albo innego rowerzyste.

sz.

Data: 2013-02-18 11:58:32
Autor: hisjusz
Teraz czas na dzienne.
W dniu 2013-02-18 10:17, WW pisze:
[...]

Po co ludzie zakładają dzienne światła LED? Co im to ma dawać?

Data: 2013-02-18 12:04:56
Autor: Myjk
Teraz czas na dzienne.
Mon, 18 Feb 2013 11:58:32 +0100, hisjusz
Po co ludzie zakładają dzienne światła LED? Co im to ma dawać?

+10 do lansu. :P

Ponadto LED się jednak mniej przepala niż żarnik halogenu narażony na
częste włączanie i wstrząsy (inna sprawa, ze można żywotność halogenów
zwiększyć parokrotnie poprzez zastosowanie "fadera"). Poza tym halogen
jednak żre dużo prądu. --
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-18 12:08:28
Autor: Aleksander
Teraz czas na dzienne.
Po co ludzie zakładają dzienne światła LED? Co im to ma dawać?

Np. rzadsze wymiany żarówek świateł mijania H4/H1... czy jak im tam :P

Data: 2013-02-18 12:29:03
Autor: MadMan
Teraz czas na dzienne.
Dnia Mon, 18 Feb 2013 12:08:28 +0100, Aleksander napisał(a):

Po co ludzie zakładają dzienne światła LED? Co im to ma dawać?

Np. rzadsze wymiany żarówek świateł mijania H4/H1... czy jak im tam :P

A co ile takie H4 się przepalają? Ja mam auto od ledwie 30.000 km więc
jeszcze nie zdążyła żadna żarówka się przepalić, więc wolę zapytać. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-02-18 12:36:49
Autor: BartekK
Teraz czas na dzienne.
W dniu 2013-02-18 12:29, MadMan pisze:
[...]

Mi żarówki H4 średnio przeżywają około 5tyś, góra 10tyś km, jak jest "najzwyklejsza zwykła" ale markowa. Wszystkie +50%, superduper blue cośtam - dużo krócej. H7 wytrzymywały "troszkę dłużej" - tzn więcej z nich dociągało do tych 10tyś, czasem 12 nawet.
I co ciekawe, jak padnie jedna, to mogę mieć pewność, że bardzo szybko padnie i druga, jakoś tak +/-500km i padają symetrycznie. Dane potwierdzone na 5 "nowych" (do 3 lat) samochodach.

Data: 2013-02-18 13:02:06
Autor: MadMan
Teraz czas na dzienne.
Dnia Mon, 18 Feb 2013 12:36:49 +0100, BartekK napisał(a):

[...]

Aa, no tak, moje auto jest pełnoletnie, pewnie dlatego żarówki działają
dużo dłużej niż w nowych...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-02-18 15:53:28
Autor: Yogi\(n\)
Teraz czas na dzienne.
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:l8w48mg04t7l.dlgrower.power.pl...

Dnia Mon, 18 Feb 2013 12:36:49 +0100, BartekK napisał(a):
Aa, no tak, moje auto jest pełnoletnie, pewnie dlatego żarówki działają
dużo dłużej niż w nowych...

W clio były H4 i wymieniałem mniej więcej co 12-15 tys. - niezależnie od tego,czy zwykła za kilka zeta czy za 30 (droższych chyba nie kupowałem). W corolli fabryczne HB4 philipsa padły po 100 tys. - w odstępie dwóch czy trzech miesięcy, wymieniałem na identyczne philipsy (po 20 zeta mniej więcej) i wytrzymały jeszcze 50 tys. W lancerze wytrzymały jak dotąd 45 i świecą nadal (też HB4, ale jakieś japońskie, nazwy nie pamiętam). Żadne niebieskie wynalazki tylko zwykłe żółtawe (tylko te lancerowe są bielsze od philipsa).

--
Yogi(n)

Data: 2013-02-18 13:03:59
Autor: Myjk
Teraz czas na dzienne.
Mon, 18 Feb 2013 12:36:49 +0100, BartekK
Mi żarówki H4 średnio przeżywają około 5tyś, góra 10tyś km, jak jest "najzwyklejsza zwykła" ale markowa.

Włączają się jeszcze przed uruchomieniem silnika? Jakie to marki aut, na F? :P Często niestety trzeba poprawić konstruktorów i zamontować przekaźnik z opóźnionym zapłonem, a koniecznie warto zainstalować do halogenów "fader" (nie wiem jak to nazwać jak ma spełniać rolę w drugą stronę, może po prostu "rozjaśniacz"), aby żarnik nie dostawał strzała z prądu, bo to go zwyczajnie podniszcza, co w połączeniu z drganiami prowadzi do przepalenia. Ja w ciągu 4 lat jazdy Fabią, dwa razy wymieniłem halogeny od świateł mijania. Teraz nie mam w ogóle problemu, bo są ksenony. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-18 15:14:45
Autor: R2r
Teraz czas na dzienne.
W dniu 2013-02-18 13:03, Myjk pisze:
Włączają się jeszcze przed uruchomieniem silnika? Jakie to marki aut, na F?
Odczep się. ;-)
W obu moich na F zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika. :P

(nie wiem jak to nazwać
Termistor? ;-)

Ja w ciągu 4 lat jazdy Fabią, dwa razy wymieniłem halogeny od świateł
mijania. Teraz nie mam w ogóle problemu, bo są ksenony. :P
Tylko wiesz, ze jak się tak nimi świeci non stop, to w ciągu kilku lat odbłyśniki niestety bardzo szybko się zużywają?

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-02-18 15:22:46
Autor: Myjk
Teraz czas na dzienne.
Mon, 18 Feb 2013 15:14:45 +0100, R2r
Włączają się jeszcze przed uruchomieniem silnika? Jakie to marki aut, na F?
Odczep się. ;-)
W obu moich na F zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika. :P

Fjapońskey mojej maszinie włączają się przed. ;) W folkswagen grup vel
szkoda też się włączały przed -- dlatego musiałem je za każdym razem z
palca odpalać. To tylko dlatego pytam. :D

(nie wiem jak to nazwać
Termistor? ;-)

Ale chciałem to nazwać tak po ludzkiemu bardziej. Jednoznacznie.

[...]

Tak. Ponadto szyba klosza matowieje, kurzy się w środku itd. Nikt nie
mówił, że z samochodem jest łatwo. Ale jak już ktoś się porywa na ten
"luksus" to niechże do k...y nędzy o to zadba należycie, a nie robi SOBIE
dobrze kosztem innych. <foch> --
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-18 15:37:50
Autor: tᴏ
Teraz czas na dzienne.
Myjk wrote:

[...]

Nie bardzo sobie wyobrażam, jak dzienne, czy w ogóle jakiekolwiek światła mogą kogoś OŚLEPIĆ w dzień. Chyba chorego. Co najwyżej wygląda to wiejsko lub jest słabo widoczne (ale przecież to dzień, więc całe auto widać).

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-02-18 23:59:10
Autor: Gotfryd Smolik news
Teraz czas na dzienne.
On Mon, 18 Feb 2013, tᴏ wrote:

lub jest słabo widoczne (ale przecież to dzień, więc całe auto widać).

  Ale odwracasz logikę na "normalną".
  A tu już zakorzeniła się logika podatkowa - nic to, że samochód
widać, MA BYĆ ŚWIATŁO ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-19 22:56:33
Autor: BartekK
Teraz czas na dzienne.
On Mon, 18 Feb 2013, tᴏ wrote:

lub jest słabo widoczne (ale przecież to dzień, więc całe auto widać).

  Ale odwracasz logikę na "normalną".
  A tu juĹź zakorzeniła się logika podatkowa - nic to, Ĺźe samochĂłd
widać, MA BYĆ ŚWIATŁO ;)
Logika logiką, prawo sobie a praktyka sobie.
  Nie jestem "zagorzałym zwolennikiem dziennych" ani w ogĂłle "jazdy na światłach cały czas", ale skoro mamy taki przepis, i (powiedzmy) 99% aut jeĹşdzi z _jakimiś_ światłami włączonymi, to wypadało by się dostosować, i teĹź mieć coś świecącego widocznego. Nie dlatego, Ĺźe w dzień auta nie widać - widać, a jak jest na tyle marna pogoda, by nie było widać, to i tak wypada jeĹşdzić na światłach mijania. Ale dlatego, Ĺźe pojazd z wyłączonymi światłami (bez świateł) wygląda (moĹźe zostać rozpoznany wzrokowo intuicyjnie) jako pojazd 'nie znajdujący się w ruchu', optycznie ginie gdzieś między większością aut jadących na światłach. Wprowadza zamieszanie...

Data: 2013-02-18 15:44:02
Autor: R2r
Teraz czas na dzienne.
W dniu 2013-02-18 15:22, Myjk pisze:
[...]

W Skodzie faktycznie tak było a i pasek szwagra też tak miał...
Te moje to - wiadomo - popsute. ;-)

(nie wiem jak to nazwać
Termistor? ;-)

Ale chciałem to nazwać tak po ludzkiemu bardziej. Jednoznacznie.

Termistor rozruchowy. :D

[...]

Dlatego w starszej lalce mam założone ledowe dlr-y (homologowane!), a nowsza ma od urodzenia żarówkowe.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-02-20 13:53:13
Autor: Adam Wysocki
Teraz czas na dzienne.
R2r <bezspamux@arvox.pl> wrote:

Dlatego w starszej lalce mam założone ledowe dlr-y (homologowane!),

DRL.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-02-20 23:43:05
Autor: R2r
Teraz czas na dzienne.
W dniu 2013-02-20 14:53, Adam Wysocki pisze:
R2r <bezspamux@arvox.pl> wrote:

Dlatego w starszej lalce mam założone ledowe dlr-y (homologowane!),

DRL.

Masz rację. Tak mi się jakoś... :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-02-19 00:02:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Teraz czas na dzienne.
On Mon, 18 Feb 2013, R2r wrote:

W dniu 2013-02-18 13:03, Myjk pisze:

(nie wiem jak to nazwać
Termistor? ;-)

  To jest nazwa konkretnej implementacji, a nie mechanizmu ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-19 18:59:11
Autor: BartekK
Teraz czas na dzienne.
W dniu 2013-02-18 13:03, Myjk pisze:
Mi żarówki H4 średnio przeżywają około 5tyś, góra 10tyś km,
jak jest "najzwyklejsza zwykła" ale markowa.
Włączają się jeszcze przed uruchomieniem silnika? Jakie to marki aut, na F?
Oczywiście, na F ;) Fhrancuzkie - peugeot partner III, ale światła zapalają się dopiero po ~5s po uruchomieniu silnika. No i żadne "fadery" (ptc czy inne impulsowe regulatory zasilania żarówki) nie wchodzą w grę, bo auta 1) na gwarancji 2) w upierdliwym leasingu 3) komputer pokładowy zaraz zgłasza błąd żarówki...

:P Często niestety trzeba poprawić konstruktorów
A to fakt. Tylko ile można poprawiać, żeby nie wpaść w paranoję?

Data: 2013-02-18 13:18:08
Autor: atm
Teraz czas na dzienne.
On 2013-02-18 12:29, MadMan wrote:
[...]

A gdy sie juz przepali to lepiej, zebys mial doswiadczenie ginekologa ;]
W Astrze H w instrukcji sugeruja uzycie lewarka. Da sie bez niego ale
kosztuje to za pierwszym razem sporo nerwow.

Ja biore pod uwage montaz ledow glownie ze wzgledu na wymiane zarowek oraz..... glupie menu w Astrze H, w ktorym nie da sie rozsadnie podswietlic ekranu (nie mam czujnika zmierzchu).

Data: 2013-02-18 14:01:47
Autor: MadMan
Teraz czas na dzienne.
Dnia Mon, 18 Feb 2013 13:18:08 +0100, atm napisał(a):

A gdy sie juz przepali to lepiej, zebys mial doswiadczenie ginekologa ;]

Ee, tak jak pisałem mam stare auto, z tego co patrzyłem wymiana będzie
bardzo prosta :P

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-02-18 15:39:24
Autor: atm
Teraz czas na dzienne.
On 2013-02-18 14:01, MadMan wrote:
[...]

A bo to jedno? Dorzuc do tego jeszcze elektrowtryski, odpowiedni olej, serwisowanie filtra DPF, potencjalne klopoty z EDG, droga i stosunkowo szybko sypiaca sie dwumasa. Wyjdzie na to, ze zarowki to najlepsze co moze sie zepsuc.

Data: 2013-02-18 15:07:32
Autor: tor
Teraz czas na dzienne.
A co ile takie H4 się przepalają? Ja mam auto od ledwie 30.000 km więc
jeszcze nie zdążyła żadna żarówka się przepalić, więc wolę zapytać.

Yyy.. Nie pamiętam. Ostatnio u siebie zmieniałem chyba z7 lat temu :) . Mam też H1 w drugim i te wytrzymują jakieś 3 lata . Jazda po mieście , czasem jakaś dłuzsza trasa .Nawet słynne Osram wytrzymały jakieś 2 lata i 45tys km. Aha. Oba auta mam na F(rancuskie) i do tego mocno (nie)psujące, Renault :P
Ale z drugiej strony, to chyba wiele zależy od konstrukcji lamp. Sąsiad w punto wymienia żarówki co chwilę (bodaj H1), ale tam to ponoć zmora jest.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-18 18:06:35
Autor: Rafał Grzelak
Teraz czas na dzienne.
MadMan wrote:

> :P

A co ile takie H4 się przepalają? Ja mam auto od ledwie 30.000 km więc
jeszcze nie zdążyła żadna żarówka się przepalić, więc wolę zapytać.

H4 to nie, ale H7 są jakies cherlawe.
Juz od 2 osob uslyszalem, ze H7 generalnie nie nadaja sie do
dlugotrwalego swiecenia.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-02-18 19:44:43
Autor: Axel
Teraz czas na dzienne.

"Rafał Grzelak" <spam@dupa.com> wrote in message news:xn0ieh80hedst000news.atman.pl...

[...]

Z tym "nie nadają" to przesada, ale padają częściej niż H4. Mam w aucie wprogramowane automatyczne światła i zmieniam żarówki średnio raz na rok (~20-25 tys.km, ale głownie na krótkich trasach).

--
Axel

Data: 2013-02-18 21:54:15
Autor: Michał Baszyński
Teraz czas na dzienne.
[...]

te "lepsze" Philipsy u mnie wytrzymywały albo rok, albo 15 tys km.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2013-02-18 12:08:30
Autor: Tadeusz
Teraz czas na dzienne.
W dniu 2013-02-18 11:58, hisjusz pisze:
[...]

oszczędność żarówek i prądu - są bardziej ekologiczny ;)
no i ten szpan :) :)

Data: 2013-02-18 11:31:32
Autor: masti
Teraz czas na dzienne.
Dnia pięknego Mon, 18 Feb 2013 12:08:30 +0100 osobnik zwany Tadeusz
napisał:

Po co ludzie zakładają dzienne światła LED? Co im to ma dawać?

oszczędność żarówek i prądu

a to co zaoszczędzą na prądzie przekazują sprzedawcy lampek :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-02-18 12:33:11
Autor: BartekK
Teraz czas na dzienne.
[...]
Obojętnie czy led, czy żarówkowe - światła dzienne mają sens, pod warunkiem że są widoczne (że świecą). Dlatego dzienne "świecą w twarz" (prawie jak przeciwmgielne).
A światła "krótkie" (używane zamiast dziennych) mają (wg swojego założenia) oświetlać drogę przed autem oraz trochę pobocza, jak najmniej rażąc kierowców - stąd ich widoczność przez kierowców innych aut jest marna. Zwłaszcza jak te "krótkie" są dobre, soczewkowe, czyste klosze itp - to w dzień, z punktu widzenia kierowcy innego auta, trochę z boku i góry - często wcale nie widać że to świeci.

Data: 2013-02-18 12:49:37
Autor: Myjk
Teraz czas na dzienne.
Mon, 18 Feb 2013 12:33:11 +0100, BartekK
Dlatego dzienne "świecą w twarz" (prawie jak przeciwmgielne).

Nie gadaj. Mazda6 ma przeciwmgielne w reflektorze (których swoją drogą
skuteczność jest mizerna), obok świateł mijania i drogowych, więc z całą
pewnością nie świecą w twarz (zwłaszcza, że są soczewkowe z odcięciem
wiązki na 5m przed autem) i spokojnie moga pełnić rolę świateł dziennych. --
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-18 15:37:56
Autor: R2r
Teraz czas na dzienne.
W dniu 2013-02-18 12:49, Myjk pisze:
[...]

No nie bardzo. Trochę to inaczej świeci i warunki stosowania inne. :-] Dlr-y świecą rzeczywiście praktycznie na wprost, a p-m nisko i szeroko przed samochodem. A w ogóle to w p-m masz żarówki halogenowe 55W a w dlr coś ok 20W (LED-y jeszcze mniej) no i z dlr-ami nie muszą się świecić pozycyjne.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-02-18 18:08:02
Autor: Robert Rędziak
Teraz czas na dzienne.
On Mon, 18 Feb 2013 11:58:32 +0100, hisjusz <hisjusz@wp.pl>
wrote:

Po co ludzie zakładają dzienne światła LED? Co im to ma dawać?

 Niektórzy dzięki nim nie muszą w ciągu dnia jeździć z
 podniesionymi lampami. No ale takich są jakieś promile.

 r.
robert rędziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-02-18 19:49:31
Autor: Axel
Teraz czas na dzienne.

"Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrn60ki4rg6.h5g.rekinaripiprazol.wkurw.org...

Po co ludzie zakładają dzienne światła LED? Co im to ma dawać?

Niektórzy dzięki nim nie muszą w ciągu dnia jeździć z
podniesionymi lampami. No ale takich są jakieś promile.

W Vectrze B po zapaleniu świateł w słoneczny dzień nie widziałem nic na wyświetlaczu. Problem rozwiązałem zakładając 'moduł skandynawski', zapalający światła automatycznie, ale bez oświetlenia deski rozdzielczej i tablicy z tyłu.
W Vectrach C na szczęście wyświetlacz jest lepszy :-P

--
Axel

Data: 2013-02-18 20:30:09
Autor: marcink
Teraz czas na dzienne.
[...]

Jak byś miał xenony to pewnie byś wiedział.
A tak na poważnie ja jeżdżę 99% czasu po mieście wg mnie to ogóle w miastach świateł do jazdy dziennej nie potrzebne. No ale przepis jest przepis więc założyłem LED,y a jak ktoś mnie w mieście nie widzi to raczej do okulisty powinien się udać a nie mieć do mnie pretensje że nie widzi moich świateł.
Ja na prądzie to nie oszczędzam bo w sumie to i tak niewiele daje ale już na płynie do spryskiwaczy gdzie mając włączone xenony za każdym razem spryskują się światła  to już oszczędności są jak ich nie muszę stale chlapać.
Co innego to jak jadę np na wakacje to nawet i przepis mi nie był potrzebny aby je włączać. Robiłem to zawsze dla własnego bezpieczeństwa.

Data: 2013-02-18 20:40:04
Autor: Tomasz Pyra
Teraz czas na dzienne.
Dnia Mon, 18 Feb 2013 11:58:32 +0100, hisjusz napisał(a):

Po co ludzie zakładają dzienne światła LED? Co im to ma dawać?

Jedyna konkretna zaleta świateł dziennych to jak dla mnie to, że w dzień
nie musisz wyświecać HID-ów.
Bo niestety ksenon od świecenia się starzeje i gdyby nie świecenie w dzień,
to pewnie wytrzymałby ze 2x dłużej.

Innych zalet chyba brak.

Data: 2013-02-18 16:51:48
Autor: Marek Dyjor
Teraz czas na dzienne.
WW wrote:
[...]

z tymi światłami dziennymi to jest niezły burdel...  szczegolnie genialne sa te nie fabryczne,

albo ich nie widać albo walą po oczach jak głupie...

dodajmy do tego durnote keirowców którzy wciąż zapominają że swiatła dzienne nie zastepują świateł zasadniczych gdy warunki na drodze się pogarszają, mgla, zachmurzenie deszcz śnieg bloto itd.

Data: 2013-02-18 18:12:38
Autor: atm
Teraz czas na dzienne.

[...]

To fakt, ostatnio wracalem podczas dosc mocnych opadow sniegu, widzialem kilku gigantow z mocno zawalonymi sniegiem diodami...

Data: 2013-02-18 23:09:11
Autor: venioo@interia.pl
Teraz czas na dzienne.
W dniu 2013-02-18 18:12, atm pisze:
widzialem kilku gigantow z mocno zawalonymi sniegiem diodami...

Czyli wszystko OK - widziales, wiec byli widoczni.

:)
--
venioo

Data: 2013-02-18 20:46:48
Autor: Tomasz Pyra
Teraz czas na dzienne.
Dnia Mon, 18 Feb 2013 10:17:56 +0100, WW napisał(a):

[...]

Ale lepiej się poczujesz jak będą jeździli z tak samo ledwie widocznymi,
świecącymi w bok, samodzielnie zamontowanymi, ale firmy E4RL00 (zbieżność
nazwy firmy z oznaczeniem europejskiej homologacji lamp czysto
przypadkowa)?

15zł na Allegro takie...

Data: 2013-02-19 08:39:27
Autor: WW
Teraz czas na dzienne.
W dniu 2013-02-18 20:46, Tomasz Pyra pisze:

15zł na Allegro takie...

Zdaje się, że policjant ma prawo skierować samochód na badanie techniczne w celu sprawdzenia.
Światłomierz nie jest drogi.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik   :-P

Teraz czas na dzienne.