Terenowy rower poziomy - jednak istnieje

Data: 2010-08-25 12:37:47
Autor: Marcin Hyła
On 2010-08-25 11:09, Maciej wrote:
Gdyby ktoś non stop twierdził że nie ma terenowych rowerów poziomych, to radzę
ten fakt zrewidować. Od razu uprzedzam że trasy DH/FR/Dual i inne mają ustawiane
profile trasy więc wtedy jazda jest spektakularna. Często rower terenowy musi
się też ślimaczyć gdy jest np. trudna sekcja - np. mokre wystające korzenie
drzew, błoto, zwalony pień drzewa, itp.

Podaję link gdzie można "rzucić okiem" na terenowe rower poziome:

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=587.0

Czesi od lat produkują terenowe Azuby,
http://www.azub.cz/foto.php?img=galerie/max_1265376125.jpg&fotogalerie=zbo&id_fot=38&id=5
http://www.azub.cz/foto.php?img=galerie/max_1265376104.jpg&fotogalerie=zbo&id_fot=38&id=6

- pokazywałem z pięć lat temu w Niezłej Jeździe jak koleś tym jechał po schodach. (w górę odmówił hehe, ale w dół poginał tak, że miło było patrzeć). Tu też trochę terenowej jazdy widać: http://www.youtube.com/watch?v=YV8jRkVyWAg

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-08-25 05:48:18
Autor: Marek
Terenowy rower poziomy - jednak istnieje
Marcin Hyła:

Tu też trochę terenowej jazdy widać:http://www.youtube.com/watch?v=YV8jRkVyWAg

Bardzo poglądowy film. Widać na nim wyraźnie, że najlepiej ta jazda
idzie lokalnemu kosynierowi na topornej, pionowej kobyle (1min. 53
sek. filmu) :).
Jest jasne, że na poziomym rowerze da się jeździć w górach także poza
szosą. Podobnie jak da się to robić na monocyklu, składaku w spadku po
dziadku czy dziecięcym trójkołowcem. Tego zresztą nikt nie
kwestionuje. Ale wciąż nie da się tego robić na poziomie przynajmniej
porównywalnym z rowerem o tradycyjnej konstrukcji. Nie mówiąc już o
poziomie wyższym.
Zabawki w stylu QBX to świetna sprawa. Ale też nie dorównają zwykłemu
MTB. To ile kosztują i jak tanio można je skopiować nie ma tu
znaczenia. Taki mięśnioquad ogranicza szerokość i waga. Wprawdzie
singletracki można rozjeździć (zresztą spalinowe quady już to w wielu
miejscach zrobiły), ale wiele skalnych dróg i tak pozostanie poza
zasięgiem. Odpada również możliwość przeniesienia maszyny przez zbyt
trudne do jazdy miejsca.
Na razie najbardziej uniwersalny jest tu lekki hardtail o tradycyjnej
konstrukcji ramy, który się po prostu w takim wypadku zarzuca przednim
trójkątem na ramię i niesie. A w sytuacjach skrajnych można go łatwo
rozebrać. Dzięki temu miałem na przykład okazję pojeździć na rowerze w
jednej z jurajskich jaskiń, po pokonaniu zjazdem 28 metrowej studni.
Oczywiście zjazdem na linie, nie na rowerze :). http://tiny.pl/h7sbq

--
Marek

--
Marek

Data: 2010-08-25 14:51:48
Autor: Marcin Hyła
On 2010-08-25 14:48, Marek wrote:
Marcin Hyła:

[...]

Kosynier jedzie bez bagażu. Myślę, że pionowego sakwiarza też by w związku z tym przegonił :-)

Jest jasne, że na poziomym rowerze da się jeździć w górach także poza
szosą.

Nie jeżdżę na poziomach tylko na zwykłych rowerach, nie zamierzam dyskutować o wyższości świąt Wielkiej Nocy nad świętami Bożego Narodzenia, pokazałem filmik na którym widać poziome MTB. To wszystko :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-08-25 12:18:57
Autor: pimpf 101
Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisał(a):
Tu też trochę terenowej jazdy widać: http://www.youtube.com/watch?v=YV8jRkVyWAg

a tu całkiem sporo dh
http://www.youtube.com/watch?v=9uVpw2QYupQ&feature=related

Data: 2010-08-25 14:45:40
Autor: Fabian
W dniu 25.08.2010 14:18, pimpf 101 pisze:
[...]

Dla mnie ten filmik to jest antyreklama zastosowania tego typu rowerów
na takich trasach ;)

Fabian.

Data: 2010-08-25 06:08:19
Autor: Marek
Terenowy rower poziomy - jednak istnieje
Fabian:

Dla mnie ten filmik to jest antyreklama zastosowania tego typu rowerów
na takich trasach ;)

To zobacz jeszcze trochę reklamowej antyreklamy :). http://tiny.pl/h7sbp
Widać jak maszyna się tu męczy nawet w łatwym terenie, a rowerzysta o
bardzo ograniczonej możliwości balansu ciałem nie jest w stanie jej w
tym ulżyć. Blado widzę żywotność komponentów układu zawieszenia przy
stosowaniu tej konstrukcji "zgodnie z przeznaczeniem". Całość robi
wrażenie niezgrabnej jazdy wózkiem inwalidzkim, w wykonaniu osoby
dysfunkcyjnej. Dopiero na zjeździe szosą wygląda to przyjemniej dla
oka i ujawnia przewagę nad tradycyjną konstrukcją. Ale przecież szosa
nie jest dla tej maszyny właściwym środowiskiem.

--
Marek

Data: 2010-08-25 15:25:10
Autor: Fabian
Terenowy rower poziomy - jednak istnieje
W dniu 25.08.2010 15:08, Marek pisze:
Fabian:

Dla mnie ten filmik to jest antyreklama zastosowania tego typu rowerów
na takich trasach ;)

To zobacz jeszcze trochę reklamowej antyreklamy :). http://tiny.pl/h7sbp

Dobrze, że nikt nie próbuje udowadniać, że poziomy nadają się do trialu ;)

Ale nie powiem, taką szosową obudowaną poziomką pojeździł bym sobie z
przyjemnością.

Fabian.

Terenowy rower poziomy - jednak istnieje