Termin dla policji

Data: 2012-07-29 19:34:13
Autor: donosiciel
Termin dla policji
Jutro minie równo miesiąc od złożenia zeznań na komisariacie. Ściślej
- sporządzono tzw. notatkę służbową. Obszerną, 8 stron.

Jak rozumiem, policja ma obowiązek powiadomić osobę składającą
zeznanie. W jakim terminie powinni to zrobić?

Data: 2012-07-30 10:33:10
Autor: Docent Zylber
Termin dla policji
zeznanie. W jakim terminie powinni to zrobić?

90 dni z ptego co słyszłąm

Data: 2012-07-30 22:08:12
Autor: donosiciel
Termin dla policji
Docent Zylber <Docent.Zylber@Pan.edu.com> napisał(a):
>zeznanie. W jakim terminie powinni to zrobić?
90 dni z ptego co słyszłąm

Interesujący język, panie docencie...

Z jednej strony "niezwłocznie":

art. 305 KPK
§ 1. Niezwłocznie po otrzymaniu zawiadomienia o przestępstwie organ
powołany do prowadzenia postępowania przygotowawczego obowiązany jest
wydać postanowienie o wszczęciu bądź o odmowie wszczęcia śledztwa.

Z drugiej "6 tygodni":

art. 306 KPK
§ 3. Jeżeli osoba lub instytucja, która złożyła zawiadomienie o
przestępstwie, nie zostanie w ciągu 6 tygodni powiadomiona o wszczęciu
albo odmowie wszczęcia śledztwa, może wnieść zażalenie do prokuratora
nadrzędnego albo powołanego do nadzoru nad organem, któremu złożono
zawiadomienie.

A do tego jeszcze:

art. 307
§ 1. Jeżeli zachodzi potrzeba, można zażądać uzupełnienia w wyznaczonym
terminie danych zawartych w zawiadomieniu o przestępstwie lub dokonać
sprawdzenia faktów w tym zakresie. W tym wypadku postanowienie o
wszczęciu śledztwa albo o odmowie wszczęcia należy wydać najpóźniej w
terminie 30 dni od otrzymania zawiadomienia.

Ktoś to kuma?

Czy doprawdy nie ma przepisu, który jasno mówiłby o terminie
odpowiedzi? W ostateczności nawet takiej: "jeszcze się zastanawiamy, bo
wciąż nie ma pewności, czy ten kot Schroedingera jest faktycznie martwy"?

Data: 2012-07-31 09:10:41
Autor: Artur M. Piwko
Termin dla policji
In the darkest hour on Mon, 30 Jul 2012 22:08:12 +0000 (UTC),
donosiciel <leksykot.WYTNIJ@gazeta.pl> screamed:
>zeznanie. W jakim terminie powinni to zrobić?
90 dni z ptego co słyszłąm

Interesujący język, panie docencie...

Odpowiadasz komuś, kto siedzi u mnie w worku, więc to pewnie kolina.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
[ 09:10:18 user up 13246 days, 21:05,  1 user, load average: 0.24, 0.71, 0.80 ]

      We're going to have the best-educated American people in the world.

Data: 2012-07-31 10:40:04
Autor: madzia z Pokładu idy
Termin dla policji
Odpowiadasz komuś, kto siedzi u mnie w worku, więc to pewnie kolina.

co to znaczy? Możesz rozwinąć?

Madzia

Data: 2012-08-07 10:15:02
Autor: Artur M. Piwko
Termin dla policji
In the darkest hour on Tue, 31 Jul 2012 10:40:04 +0200,
madzia z PokÂładu idy <Magdalena_Surt@wormos.edu.com> screamed:
Odpowiadasz komuÂś, kto siedzi u mnie w worku, wiĂŞc to pewnie kolina.

co to znaczy? Mo¿esz rozwin¹Ì?

Worek to tzw. kill file. Lista tych, których posty są kasowane przed
czytaniem.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
[ 10:14:32 user up 13253 days, 22:09,  1 user, load average: 0.98, 0.95, 0.19 ]

         "You can only be young once, but you can be immature forever!"

Data: 2012-07-31 11:03:04
Autor: grzech
Termin dla policji

Czy doprawdy nie ma przepisu, który jasno mówiłby o terminie
odpowiedzi? W ostateczności nawet takiej: "jeszcze się zastanawiamy, bo
wciąż nie ma pewności, czy ten kot Schroedingera jest faktycznie martwy"?

Sam znalazłeś i nie musisz dłużnej szukać. Do podanych wyżej terminów dolicz dolicz opóźnienie biurokratyczne, czyli sekretariaty, poczta itp.

Data: 2012-07-31 11:24:34
Autor: Sonn
Termin dla policji
W dniu 2012-07-31 00:08, donosiciel pisze:
[...]

I czego tu nie rozumiesz? Proste jak instrukcja obsługi cepa
  Zawiadomienie -> wszczęcie dochodzenia/śledztwa lub czynności w trybie 307 k.p.k., -> odmowa wszczęcia lub wszczęcie i akt oskarżenia lub umorzenie.
To takie trudne do zrozumienia? A terminy sobie dopasuj do decyzji i przepisów

--
Sonn

Data: 2012-07-31 12:31:42
Autor: donosiciel
Termin dla policji
Sonn <costamcostam@paszolwon.pl> napisał(a):
I czego tu nie rozumiesz?

Jak to może być, że "niezwłocznie" == 6 tygodni.

Proste jak instrukcja obsługi cepa

No to wytłumacz takiemu, dla którego kontrukcja cepa jest zbyt złożona,
skoro grzecznie prosi.

Odpowiedź przyjdzie po "niezwłocznym" podjęciu decyzji, czyli nie później,
niż w ciągu 6 tygodni, tak?

  Zawiadomienie -> wszczęcie dochodzenia/śledztwa lub czynności w trybie 307 k.p.k., -> odmowa wszczęcia lub wszczęcie i akt oskarżenia lub umorzenie.
To takie trudne do zrozumienia?

Tak. Bo najkrótszy termin, z jakim spotykam się w pisamach urzędowych,
to 7 dni.

Data: 2012-08-01 10:08:18
Autor: Sonn
Termin dla policji
W dniu 2012-07-31 14:31, donosiciel pisze:
Sonn <costamcostam@paszolwon.pl> napisał(a):
I czego tu nie rozumiesz?

Jak to może być, że "niezwłocznie" == 6 tygodni.

Zapytaj ustawodawcy. Poza tym niektóre fakty mogą wymagać sprawdzenia zanim się podejmie decyzję o wszczęciu lub odmowie wszczęcia dochodzenia. Wyobrażasz sobie, że np. wszczyna się postępowanie w oparciu o anonim bez choćby wstępnego potwierdzenia zawartych w nim faktów? Po to jest właśnie postępowanie sprawdzające w trybie art. 307 k.p.k.. Termin 6 tygodni można natomiast wyprowadzić choćby z tego, że czasem należy sprawdzić pewne dane w jakichś urzędach, a te maja ustawowy termin 30 dni na udzielenie odpowiedzi, a czasami trzeba też dokonać innych czynności, np. przyjąć do protokołu ustne zawiadomienie o przestępstwie, a wezwanie do stawiennictwa powinno zostać doręczone na 7 dni przed terminem itp, itd.
W sumie czasami okazuje się nawet że 6 tygodni to za mało.

Proste jak instrukcja obsługi cepa

No to wytłumacz takiemu, dla którego kontrukcja cepa jest zbyt złożona,
skoro grzecznie prosi.

Właśnie wyżej wytłumaczyłem

Odpowiedź przyjdzie po "niezwłocznym" podjęciu decyzji, czyli nie później,
niż w ciągu 6 tygodni, tak?

Tak powinno być. Po maksymalnie 6 tygodniach powinieneś otrzymać zawiadomienie o wszczęciu śledztwa/dochodzenia, lub postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.

[...]

Bzdura. 7 dni to najczęściej termin do złożenia odwołania/zazalenia na jakąś decyzję.
Prosty przykład innych niż 7-dniowe terminów: masz 7 dni na złożenie wniosku o uzasadnienie wyroku, a potem masz 14 dni od daty otrzymania uzasadnienia na złożenie apelacji.
Jak widać na pierwszym z brzegu przykładzie nie tylko są terminy 7-dniowe

--
Sonn

Data: 2012-08-07 14:43:35
Autor: Bydlę
Termin dla policji
On 2012-07-31 14:31:42 +0200, "donosiciel" <leksykot.WYTNIJ@gazeta.pl> said:

[...]

Oczywiście, że nie. Odpowiedzi może w ogóle nie być.
(a znaczenie "niezwłocznie" sprawdź w słowniku)

--
Bydlę

Data: 2012-08-08 22:48:53
Autor: John Kołalsky

[...]