Termin naprawy aparatu w serwisie

Data: 2010-07-20 15:55:27
Autor: Mumin
Termin naprawy aparatu w serwisie
Witam!

Czy istnieje jakieś prawo, które nakazuje naprawić uszkodzony produkt na gwarancji w ciągu 14 dni, czy jest tu dowolność w zależności od tego co dany producent sobie ustali?
Mój aparat jest już 16 dni roboczych w serwisie, który z kolei czeka na dostawę części i nie potrafi określić kiedy mogą go zreperować. Czy mam prawo ubiegać się o nowy egzemplarz u producenta? Chodzi o firmę SE. Pani w salonie powiedziała, że kiedyś w gwarancjach były zapisy o 14-dniowyn terminie naprawy, ale producenci ostatnio je właśnie pousuwali. Nie mogę sprawdzić własnej gwarancji bo pojechała razem z telefonem. Może ktoś się orientuje jak to jest od strony prawnej?

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-20 15:59:41
Autor: Liwiusz
Mumin pisze:
Witam!

Czy istnieje jakieś prawo, które nakazuje naprawić uszkodzony produkt na gwarancji w ciągu 14 dni, czy jest tu dowolność w zależności od tego co dany producent sobie ustali?

   Jeśli kupującym jest konsument, to firma może dowolnie ustalać warunki gwarancji.

[...]

   Jak się umówisz z gwarantem, tak masz.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-20 16:06:41
Autor: Tomek
Termin naprawy aparatu w serwisie

Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał :

Czy istnieje jakieś prawo

Istnieje, nazywa się to Prawo Handlowe. Tam dowiesz się co to znaczy GWARANCJA, a co Niezgodność towaru z umową, z której powinienneś był skorzystać reklamując wadliwy aparat. Z Gwarancji mało kto już korzysta, bo to tylko dobra wola producenta.

Data: 2010-07-20 14:11:54
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 20 Jul 2010 16:06:41 +0200, Tomek napisał(a):

[...]

I to jest wypowiedź typu Totalne-Pitu-Pitu. Szacun!

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

Data: 2010-07-20 16:10:32
Autor: Liwiusz
Tomek pisze:

[...]

   Co to jest Prawo Handlowe?

--
Liwiusz

Data: 2010-07-20 16:19:03
Autor: Mumin
Tomek pisze:

  Z Gwarancji mało kto już korzysta,
bo to tylko dobra wola producenta.

Jaka dobra wola, skoro EU każe producentom udzielać gwarancji na 24 miesiące? Chyba nie dobra wola, a obowiązek.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-20 15:35:18
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 20 Jul 2010 16:19:03 +0200, Mumin napisał(a):

Jaka dobra wola, skoro EU każe producentom udzielać gwarancji na 24 miesiące? Chyba nie dobra wola, a obowiązek.

Serio??? Od kiedy? W jakim akcie prawnym?

"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS
i HD proste i logiczne"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-07-20 16:46:45
Autor: Mumin
Waldek Godel pisze:

Serio??? Od kiedy? W jakim akcie prawnym?

  Nie wiem, nie orientuje się szczegółowo, ale dlaczego producenci samochodów nagle musieli zacząć udzielać gwarancji na 2 lata, a nie jak dotąd na rok?

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-20 15:51:47
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 20 Jul 2010 16:46:45 +0200, Mumin napisał(a):

  Nie wiem, nie orientuje się szczegółowo, ale dlaczego producenci samochodów nagle musieli zacząć udzielać gwarancji na 2 lata, a nie jak dotąd na rok?

chyba ci się grupa pomyliła - ta jest o komórkach a nie samochodach.
Ewentualnie pl.rec.humor jeżeli chodzi o Radio Erewań.

"Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta
czemu nie zacytowales stanowiska Apple ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-07-20 16:56:04
Autor: Mumin
Waldek Godel pisze:
[...]

Wiesz więcej ode mnie to napisz, a nie jak zwykle się wymądrzasz. Na wszystkich grupach gdzie jesteś zawsze wypowiedzi w tym samym tonie. Jak jesteś czymś sfrustrowany to idź do psychologa.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-20 16:20:49
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 20 Jul 2010 16:56:04 +0200, Mumin napisał(a):

Wiesz więcej ode mnie to napisz, a nie jak zwykle się wymądrzasz. Na wszystkich grupach gdzie jesteś zawsze wypowiedzi w tym samym tonie. Jak jesteś czymś sfrustrowany to idź do psychologa.

Już ci napisano - zgodnie z prawdą - że gwarancja jest świadczeniem w pełni
dobrowolnym. Może być świadczona przez kogokolwiek na dowolnych warunkach.
Może byc realizowana w Pcimiu Górnym w Wielki Piątek w godzinach 12:05 do
12:07 a czas trwania gwarancji może być 6,25 miesiąca.

"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam
sie Jan Strybyszewski"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-07-20 17:21:13
Autor: ALEX
W dniu 20-07-10 16:51, Waldek Godel pisze:

chyba ci się grupa pomyliła - ta jest o komórkach a nie samochodach.
Ewentualnie pl.rec.humor jeżeli chodzi o Radio Erewań.

pl.listserv.chomor-l jeżeli już :-P

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-20 16:20:57
Autor: Mumin
Tomek pisze:
  Z Gwarancji mało kto już korzysta,
bo to tylko dobra wola producenta.

Idąc tym tokiem rozumowania to producent w ogóle może odmówić naprawy bo na przykład nie ma dobrej woli. Bez sensu moim zdaniem.
--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-20 17:31:34
Autor: Tomek
[...]

No i co w tym dziwnego? Będziesz dalej z innymi zadawał 100 pytań zamiast doczytać w googlach co to jest GWARANCJA?
Sami widzę fachowcy od prawa handlowego się znaleźli. I jeszcze pouczać im się zachciewa.

Data: 2010-07-20 19:34:36
Autor: Mumin
Tomek pisze:

[...]

Czyli co dokładnie powinienem był zrobić? Do gwarancji mam kwitek, a jak tą niezgodność się je nie mam pojęcia.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-20 18:56:47
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 20 Jul 2010 19:34:36 +0200, Mumin napisał(a):

Czyli co dokładnie powinienem był zrobić? Do gwarancji mam kwitek, a jak tą niezgodność się je nie mam pojęcia.

W internecie i archiwum grupy jest pierdyliard poradników jak to zrobić
krok po kroku. Zasady kultury w internecie zwane netykietą mówią, że powinieneś się
zapoznać z archiwum zanim coś napiszesz, i sprawdzić czy nie ma gotowej
odpowiedzi zanim zadasz pytanie. Nie zrobiłeś tego i jeszcze jęczysz.
Jest też wiele stron www na których jest to szczegółowo opisane - ruszy
palce (bo nawet nie tyłek) i sobie sprawdź. To nie jest grupa wsparcia dla
leni.

"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł