Termin wykonania usługi, księgowania

Data: 2016-04-05 00:32:50
Autor: Adam
Termin wykonania usługi, księgowania
Szanowni Grupowicze

Cieszę się, że rozwija się ciekawa dyskusja na temat uproszczonych,
ale teoretycznych modeli podatkowych:) Jeśli, mógłbym prosić, abyście jeszcze raz przyjrzeli się mojemu pierwszemu
postowi, ale w kontekście obecnie obowiązującego prawa, a nie modeli
idealnych ;)

Nadal nie podjąłem decyzji co z MOSS (to w kontekście poprzedniego mojego tematu).

W tej chwili jestem bliżej konkluzji, że pisanie oprogramowania
na zamówienie to nie jest usługa elektroniczna (nie podlega MOSS).

Mimo, że cała operacja: konwersacja i dostarczenie źródeł programu
odbywa się przez Internet - ale nie z konieczności tylko z praktyczności
i dzięki mniejszym kosztom (Zawsze mogę wysłać płytę CD, będę wtedy niesamowicie
konkurencyjny na rynku ;) Nie jest to usługa elektroniczna, ponieważ:

1. nie odbywa się automatycznie, bez udziału (czy też ze znikomym
   udziałem) człowieka

2. pisanie oprogramowania nie jest jednoznaczne z dostawą
   oprogramowania, które jest wymienione w załączniku do dyrektyw.
   Dostawę rozumiem jako sprzedaż (licencji) kopi gotowego
   programu

3. założeniem (duchem) nowego prawa o VAT było ukrócenie zakładania
   firm w krajach o niskim VAT w celu MASOWEJ zautomatyzowanej
   sprzedaży produktów cyfrowych.
   Działam na bardzo małą skalę i produkty nie są gotowe, są
   indywidualnie tworzone (nietypowe/unikalne) dla każdego klienta
   (w tym "nie podatnika" z UE).

4. Odprowadzam wyższy VAT niż istniejący w tamtych krajach (AUT / GB = 20%).
   I do w dodatku wspieram nasz polski budżet, tak potrzebujący kasy na
   rozdawnictwa ;)

Jak myślicie utrzyma się taka koncepcja?

Jak rozumiem wtedy (bez MOSS) taką transakcję księguję w Małej Księgowości Rzeczpospolitej, jako typ: krajową. I odprowadzam 23 % VATu do polskiego budżetu ;)

Pozdrawiam.

Termin wykonania usługi, księgowania