Data: 2012-02-18 11:07:09 | |
Autor: cyklista | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
Witam!
Znajomy podpisał z TP umowę o TV, internet i telefon internet. w technologii satelitarnej. Umowa została zawarta w dniu 27.01.2012 na 24 miesiące Teraz chce tę umowę rozwiązać, gdyż nie spełnia jego oczekiwań (kanały TV, na których mu zależało nie są dostępne w technologii sat.) Poprosił, żebym mu napisał wypowiedzenie, ale powstaje pytanie, z jakim terminem. Jeżeli umowę zawarto 27.01, to przy miesięcznym terminie wypowiedzenia umowę wypowiadam z dniem 27. marca, czy 26 marca? A może nie ma znaczenia data zawarcia umowy, tylko data uruchomienia usługi? W samej umowie niestety nie ma nic o terminie wypowiedzenia w przypadku jej rozwiązania przed upływem 24 miesięcy. Czy moogę zatem napisać, że wypowiadam umowę ze skutkiem na najbliższy możliwy termin wypowiedzenia i czy takie wypowiedzenie będzie skuteczne? Pozdrawiam Przemek |
|
Data: 2012-02-18 11:41:24 | |
Autor: Liwiusz | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
W dniu 2012-02-18 11:07, cyklista pisze:
Witam! Na pewno takie informacje są w regulaminie. -- Liwiusz |
|
Data: 2012-02-18 14:52:01 | |
Autor: cyklista | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
W dniu 18.02.2012 11:41, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-02-18 11:07, cyklista pisze:W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie wypowiedzenia. Myślę więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy ustawowe. |
|
Data: 2012-02-18 15:19:09 | |
Autor: Liwiusz | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
W dniu 2012-02-18 14:52, cyklista pisze:
W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku Daj linka do tej usługi na stronie TP. -- Liwiusz |
|
Data: 2012-02-18 16:07:01 | |
Autor: BETON | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jhoc0n$3i6$1inews.gazeta.pl... W dniu 2012-02-18 14:52, cyklista pisze: ja w takiej sytuacji zawsze dzowniłem na infolinie. Po przedstawieniu sytuacji dostawałem informacje kiedy i do kiedy musze dostaraczać wypowiedzenia... myśle ze to jest dobra droga bo unika sie niepewnosci i daje gwarancje ze ich wersja nie jest inna z jakiegoś powodu o którym nie pomyślałeś albo niedoczytałes... |
|
Data: 2012-02-18 16:10:06 | |
Autor: cyklista | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
W dniu 18.02.2012 15:19, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-02-18 14:52, cyklista pisze:http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/funpack_hd/ na dole strony : dokumenty do pobrania BTW. Przy okazji proszę o wyjasnienie czy dobrze rozumiem: Zgodnie z art. 10 regulaminu promocji w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy trzeba zapłacić karę umowną w wysokości odpowiadającej mniej więcej wysokości sumy opłat abonamentowych pozostałych do końca okresu, na jaki umowa została zawarta??? Inaczej mówiąc, obojętnie czy gość wypowie umowę wcześniej, czy też będzie ją realizował do końca, to i tak zapłaci tyle samo??? Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną, a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE wygląda na to, że tak nie jest. |
|
Data: 2012-02-18 15:51:57 | |
Autor: m4rkiz | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
"cyklista" <cyklista0@interia.pl> wrote in message news:jhof0b$vm4$1news.dialog.net.pl...
Przy okazji proszę o wyjasnienie czy dobrze rozumiem: czemu? przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za to swiadczona przez 2 lata wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata jest zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca |
|
Data: 2012-02-18 17:09:42 | |
Autor: Czeslawek | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
W dniu 2012-02-18 16:51, m4rkiz pisze:
Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul niedozwolonych w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za przedterminowe zerwanie umowy. -- Pozdrawiam, Czesławek |
|
Data: 2012-02-18 18:00:46 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
On Sat, 18 Feb 2012, Czeslawek wrote:
W dniu 2012-02-18 16:51, m4rkiz pisze: Myślisz że coś znajdzie, czego operator nie uwzględnił? Uzasadnienie: - usługa bez promocji: 400 zł za instalację, opłata miesięczna 45 zł - usługa z promocją: 0 zł za instalację, opłata miesięczna 15 zł w pierwszej części okresu i 45 zł w drugiej części. Jest oczywiste, że "poniesiony koszt umowy" zrywanej w 2 miesiącu to nie jest 30zł, operator wtopił ZARÓWNO opłatę instalacyjną jak i spodziewany zysk przyszły, który był powodem udzielenia promocji. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-02-18 23:17:23 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1202181756010.2508quad...
On Sat, 18 Feb 2012, Czeslawek wrote: Masz racje odnośnie strony prawnej, ale oczywiste, to dla mnie wcale nie jest. Oczywistym dla mnie jest konieczność zapłaty opłaty aktywacyjnej. Oczywistym jest również konieczność wyrównania kosztów wliczonych w ten dwuletni okres umowy, jeśli jakieś poniesiono. Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2? Przecież ten abonament 45 zł, to nie jest w całości zysk operatora. Są jakieś opłaty zależne od ilości abonentów - tak podejrzewam. |
|
Data: 2012-02-19 01:59:10 | |
Autor: John Kołalsky | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY To jak masz rabat na instalacji tylko. Netia tak robi. Tylko nie ściąga a po 2-ch latach anuluje. Oczywistym jest również konieczność wyrównania kosztów wliczonych w ten dwuletni okres umowy, jeśli jakieś poniesiono. Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2? Jaki koszt utrzymania ? Płacisz za te 24 miesiące tak, jak się umówiliście. Jedyny kłopot, że możesz nie mieć alternatywy bo wszystkim usługodawcom odpowiada uzależnienie klienta a Ty potrzebujesz na krócej. Przecież ten abonament 45 zł, to nie jest w całości zysk operatora. Są jakieś opłaty zależne od ilości abonentów - tak podejrzewam. Ale Ty się nie przejmuj sprawami usługodawcy. On usługę daje i tego należy od niego wymagać. Nie ma, że kabel ukradli. To jego problem a nie klienta. Jakby Tobie pieniądze ukradli albo byś wyjechał nieoczekiwanie to by Cię nie zwolniło. Nie wywiązał się to trudno. Żadne tam zwracanie 1/30 abonamentu za dzień. Normalne odszkodowanie za straty. |
|
Data: 2012-02-19 15:39:40 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:jhphhk$85g$1mx1.internetia.pl...
Masz racje odnośnie strony prawnej, ale oczywiste, to dla mnie wcale nie jest. Oczywistym dla mnie jest konieczność zapłaty opłaty aktywacyjnej.To jak masz rabat na instalacji tylko. Netia tak robi. Tylko nie ściąga a po 2-ch latach anuluje. To nic do sparwy nie wnosi.
Mogę zawrzeć umowę na czas nieokreślony. Albo jej w ogóle nie zawierać. To, co odpowiada usługodawcom nie zmienia faktu, ze ja nie musze się zgodzić.
Normalne odszkodowanie za straty, to nie suma opłat za całą umowę. |
|
Data: 2012-02-19 20:43:29 | |
Autor: Bydlę | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
On 2012-02-18 23:17:23 +0100, "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> said:
Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2? Ekhem, bo poprzednio ZAGWARANTOWAŁEŚ 24 miesiące korzystania. I za złamanie danego słowa, by nie narazić bogu ducha winnego sprzedawcy - masz ponieść karę, której wysokość zaakceptowałeś podpisując umowę. -- Bydlę |
|
Data: 2012-02-19 21:45:09 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:jhrjd1$brr$1cougar.axelspringer.pl...
On 2012-02-18 23:17:23 +0100, "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> said: Konieczność zapłaty jego dochodu rozumiem. Ale czemu mam pokrywać jeszcze koszty, których on nie ponosi? |
|
Data: 2012-02-19 21:58:53 | |
Autor: Bydlę | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
On 2012-02-19 21:45:09 +0100, "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> said:
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:jhrjd1$brr$1cougar.axelspringer.pl... Nie, nie zaglądaj mu do kieszeni, a popatrz na treść umowy - zapewniasz, że będziesz przez dany czas kupoał usługi. Skoro dałeś słowo - to kupuj. A jeśli chcesz się wycofać, łamiąc dane słowo - to zapłać umówioną karę. Tu problemem nie jest to, że ktoś nie zarobi czy zarobi mniej, a wykonanie umowy - podpisanej na trzeźwo po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw. -- Bydlę |
|
Data: 2012-02-18 17:16:38 | |
Autor: Liwiusz | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
W dniu 2012-02-18 16:10, cyklista pisze:
http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/funpack_hd/ Bo funpack składa się z trzech usług (internet, TV, telefon) i w regulaminach tych usług musisz patrzeć jakie są okresy wypowiedzenia i jak liczone. -- Liwiusz |
|
Data: 2012-02-18 17:47:15 | |
Autor: cyklista | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
W dniu 18.02.2012 17:16, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-02-18 16:10, cyklista pisze:Dowiedziałem się już na infolinii, że okres wypowiedzenia wynosi miesiąc od złożenia wypowiedzenia niezależnie od daty zawarcia umowy, ale wychodzi na to,że wypowiadanie umowy nie ma sensu, gdyż i tak trzeba zapłacić tale samo, co przy kontynuacji umowy, tylko nie w miesięcznych ratach lecz od razu. Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem. |
|
Data: 2012-02-18 17:53:01 | |
Autor: Liwiusz | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
W dniu 2012-02-18 17:47, cyklista pisze:
Dowiedziałem się już na infolinii, że okres wypowiedzenia wynosi miesiąc Nieraz trzeba zapłacić więcej, niż suma abonamentów do końca. Co w tym dziwnego? -- Liwiusz |
|
Data: 2012-02-18 18:25:47 | |
Autor: cyklista | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
W dniu 18.02.2012 17:53, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-02-18 17:47, cyklista pisze:Hmm. Może to, że żądanie takich opłat jest ... nie fair? Z jednej strony można powiedzieć czytaj, co podpisujesz, a jak nie czytasz to się później k... nie dziw. Z drugiej strony jednak język jakim napisane są takie umowy jest dla wielu zwykłych ludzi mało zrozumiały (zdania wielokrotnie złożone długie na pół strony, odwołania do różnych paragrafów itd.), więc raczej rzadko zagłębiają się w ich treść. |
|
Data: 2012-02-19 16:00:08 | |
Autor: m4rkiz | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
"cyklista" <cyklista0@interia.pl> wrote in message news:jhomuo$408$1news.dialog.net.pl...
Hmm. Może to, że żądanie takich opłat jest ... nie fair? to nie ma byc fair tylko przyniesc konkretne dochody gdyby podniosl sie krzyk i czarny pr wplynal na zyski to co innego, ale dopoki tak sie nie stanie to mozna kosic kase Z jednej strony można powiedzieć czytaj, co podpisujesz, a jak nie czytasz to się później k... nie dziw. no wiec trzeba albo znalezc kogos kto potrafi przeczytac, przemyslec i zagwarantowac ze tresc jest 'jadalna', albo odmowic podpisania ze wzgledu na zbyt zawila tresc - jak sie nazbiera wiecej takich niedoszlych klientow to firma bedzie musiala cos z tym zrobic (tak, jest to powolny proces) natomiast podpisywanie czegokolwiek w ciemno to strzal do wlasnej bramki |
|
Data: 2012-02-19 20:46:29 | |
Autor: Bydlę | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
On 2012-02-18 18:25:47 +0100, cyklista <cyklista0@interia.pl> said:
Z jednej strony można powiedzieć czytaj, co podpisujesz, a jak nie czytasz to się później k... nie dziw. Można i bez knajackiego języka. A zasada jest jedna od lat: nie podpisuje się czegoś, czego się nie rozumie. Nie i już. ;> Z drugiej strony jednak język jakim napisane są takie umowy... zwłaszcza w części opisującej dostępne kanały... ;>>> -- Bydlę |
|
Data: 2012-02-19 20:44:51 | |
Autor: Bydlę | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
On 2012-02-18 17:47:15 +0100, cyklista <cyklista0@interia.pl> said:
W dniu 18.02.2012 17:16, Liwiusz pisze: Biedny ten znajomy - kupił telewizor, telefon i komputer, a nie potrafi korzystać z żadnego z tych urządzeń. Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem. Tak. -- Bydlę |
|
Data: 2012-02-19 20:49:36 | |
Autor: Liwiusz | |
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej | |
W dniu 2012-02-19 20:44, Bydlę pisze:
Biedny ten znajomy - kupił telewizor, telefon i komputer, a nie potrafi Przecież skorzystał - z telefonu ;) Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem. Nie ma co się w ciemno wypowiadać. Ja na przykład w mijającym tygodniu obaliłem powództwo "t-mobile" o zapłatę kary umownej na tej podstawie, że w umowie nie było wskazanej wartości przyznanej ulgi. -- Liwiusz |
|