Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

Data: 2012-02-18 11:07:09
Autor: cyklista
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
Witam!
Znajomy podpisał z TP umowę o TV, internet i telefon internet. w technologii satelitarnej.

Umowa została zawarta w dniu 27.01.2012 na 24 miesiące
Teraz chce tę umowę rozwiązać, gdyż nie spełnia jego oczekiwań (kanały TV, na których mu zależało nie są dostępne w technologii sat.)
Poprosił, żebym mu napisał wypowiedzenie, ale powstaje pytanie, z jakim terminem.
Jeżeli umowę zawarto 27.01, to
przy miesięcznym terminie wypowiedzenia umowę wypowiadam z dniem 27. marca, czy 26 marca?
A może nie ma znaczenia data zawarcia umowy, tylko data uruchomienia usługi? W samej umowie niestety nie ma nic o terminie wypowiedzenia w przypadku jej rozwiązania przed upływem 24 miesięcy.

Czy moogę zatem napisać, że wypowiadam umowę ze skutkiem na najbliższy możliwy termin wypowiedzenia i czy takie wypowiedzenie będzie skuteczne?

Pozdrawiam

Przemek

Data: 2012-02-18 11:41:24
Autor: Liwiusz
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 2012-02-18 11:07, cyklista pisze:
Witam!
Znajomy podpisał z TP umowę o TV, internet i telefon internet. w
technologii satelitarnej.

Umowa została zawarta w dniu 27.01.2012 na 24 miesiące
Teraz chce tę umowę rozwiązać, gdyż nie spełnia jego oczekiwań (kanały
TV, na których mu zależało nie są dostępne w technologii sat.)
Poprosił, żebym mu napisał wypowiedzenie, ale powstaje pytanie, z jakim
terminem.
Jeżeli umowę zawarto 27.01, to
przy miesięcznym terminie wypowiedzenia umowę wypowiadam z dniem 27.
marca, czy 26 marca?
A może nie ma znaczenia data zawarcia umowy, tylko data uruchomienia
usługi? W samej umowie niestety nie ma nic o terminie wypowiedzenia w
przypadku jej rozwiązania przed upływem 24 miesięcy.

Czy moogę zatem napisać, że wypowiadam umowę ze skutkiem na najbliższy
możliwy termin wypowiedzenia i czy takie wypowiedzenie będzie skuteczne?

Na pewno takie informacje są w regulaminie.

--
Liwiusz

Data: 2012-02-18 14:52:01
Autor: cyklista
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 18.02.2012 11:41, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-02-18 11:07, cyklista pisze:
Witam!
Znajomy podpisał z TP umowę o TV, internet i telefon internet. w
technologii satelitarnej.

Umowa została zawarta w dniu 27.01.2012 na 24 miesiące
Teraz chce tę umowę rozwiązać, gdyż nie spełnia jego oczekiwań (kanały
TV, na których mu zależało nie są dostępne w technologii sat.)
Poprosił, żebym mu napisał wypowiedzenie, ale powstaje pytanie, z jakim
terminem.
Jeżeli umowę zawarto 27.01, to
przy miesięcznym terminie wypowiedzenia umowę wypowiadam z dniem 27.
marca, czy 26 marca?
A może nie ma znaczenia data zawarcia umowy, tylko data uruchomienia
usługi? W samej umowie niestety nie ma nic o terminie wypowiedzenia w
przypadku jej rozwiązania przed upływem 24 miesięcy.

Czy moogę zatem napisać, że wypowiadam umowę ze skutkiem na najbliższy
możliwy termin wypowiedzenia i czy takie wypowiedzenie będzie skuteczne?

Na pewno takie informacje są w regulaminie.

W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie wypowiedzenia. Myślę  więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy ustawowe.

Data: 2012-02-18 15:19:09
Autor: Liwiusz
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 2012-02-18 14:52, cyklista pisze:

W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku
wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie
wypowiedzenia. Myślę więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy
ustawowe.

Daj linka do tej usługi na stronie TP.

--
Liwiusz

Data: 2012-02-18 16:07:01
Autor: BETON
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jhoc0n$3i6$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-02-18 14:52, cyklista pisze:

W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku
wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie
wypowiedzenia. Myślę więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy
ustawowe.




ja w takiej sytuacji zawsze dzowniłem na infolinie.
Po przedstawieniu sytuacji dostawałem informacje kiedy i do kiedy  musze dostaraczać wypowiedzenia... myśle ze to jest  dobra droga bo unika sie niepewnosci  i daje gwarancje ze ich wersja nie jest inna z jakiegoś powodu o którym nie pomyślałeś albo niedoczytałes...

Data: 2012-02-18 16:10:06
Autor: cyklista
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 18.02.2012 15:19, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-02-18 14:52, cyklista pisze:

W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku
wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie
wypowiedzenia. Myślę więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy
ustawowe.

Daj linka do tej usługi na stronie TP.

http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/funpack_hd/
na dole strony : dokumenty do pobrania

BTW.
Przy okazji proszę o wyjasnienie czy dobrze rozumiem:
Zgodnie z art. 10 regulaminu promocji w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy trzeba zapłacić karę umowną w wysokości odpowiadającej mniej więcej wysokości sumy opłat abonamentowych pozostałych do końca okresu, na jaki umowa została zawarta???

Inaczej mówiąc, obojętnie czy gość wypowie umowę wcześniej, czy też będzie ją realizował do końca, to i tak zapłaci tyle samo???

Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną, a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE wygląda na to, że tak nie jest.

Data: 2012-02-18 15:51:57
Autor: m4rkiz
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
"cyklista" <cyklista0@interia.pl> wrote in message news:jhof0b$vm4$1news.dialog.net.pl...
Przy okazji proszę o wyjasnienie czy dobrze rozumiem:
Zgodnie z art. 10 regulaminu promocji w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy trzeba zapłacić karę umowną w wysokości odpowiadającej mniej więcej wysokości sumy opłat abonamentowych pozostałych do końca okresu, na jaki umowa została zawarta???
Inaczej mówiąc, obojętnie czy gość wypowie umowę wcześniej, czy też będzie ją realizował do końca, to i tak zapłaci tyle samo???
Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną, a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE wygląda na to, że tak nie jest.

czemu?
przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
to swiadczona przez 2 lata

wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata jest
zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca

Data: 2012-02-18 17:09:42
Autor: Czeslawek
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 2012-02-18 16:51, m4rkiz pisze:
Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas
nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną,
a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE
wygląda na to, że tak nie jest.

czemu?
przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
to swiadczona przez 2 lata

wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata jest
zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca

Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul niedozwolonych w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za przedterminowe zerwanie umowy.
--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-02-18 18:00:46
Autor: Gotfryd Smolik news
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
On Sat, 18 Feb 2012, Czeslawek wrote:

W dniu 2012-02-18 16:51, m4rkiz pisze:
Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas
nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną,
a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE
wygląda na to, że tak nie jest.

czemu?
przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
to swiadczona przez 2 lata

wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata jest
zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca

Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul niedozwolonych
w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za przedterminowe zerwanie umowy.

  Myślisz że coś znajdzie, czego operator nie uwzględnił?
  Uzasadnienie:
- usługa bez promocji: 400 zł za instalację, opłata miesięczna 45 zł
- usługa z promocją: 0 zł za instalację, opłata miesięczna 15 zł
  w pierwszej części okresu i 45 zł w drugiej części.

  Jest oczywiste, że "poniesiony koszt umowy" zrywanej w 2 miesiącu
to nie jest 30zł, operator wtopił ZARÓWNO opłatę instalacyjną
jak i spodziewany zysk przyszły, który był powodem udzielenia
promocji.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-18 23:17:23
Autor: Robert Tomasik
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1202181756010.2508quad...
On Sat, 18 Feb 2012, Czeslawek wrote:

W dniu 2012-02-18 16:51, m4rkiz pisze:
Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas
nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną,
a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE
wygląda na to, że tak nie jest.

czemu?
przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
to swiadczona przez 2 lata

wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata jest
zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca

Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul niedozwolonych
w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za przedterminowe zerwanie umowy.

 Myślisz że coś znajdzie, czego operator nie uwzględnił?
 Uzasadnienie:
- usługa bez promocji: 400 zł za instalację, opłata miesięczna 45 zł
- usługa z promocją: 0 zł za instalację, opłata miesięczna 15 zł
 w pierwszej części okresu i 45 zł w drugiej części.

 Jest oczywiste, że "poniesiony koszt umowy" zrywanej w 2 miesiącu
to nie jest 30zł, operator wtopił ZARÓWNO opłatę instalacyjną
jak i spodziewany zysk przyszły, który był powodem udzielenia
promocji.

Masz racje odnośnie strony prawnej, ale oczywiste, to dla mnie wcale nie jest. Oczywistym dla mnie jest konieczność zapłaty opłaty aktywacyjnej. Oczywistym jest również konieczność wyrównania kosztów wliczonych w ten dwuletni okres umowy, jeśli jakieś poniesiono. Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2? Przecież ten abonament 45 zł, to nie jest w całości zysk operatora. Są jakieś opłaty zależne od ilości abonentów - tak podejrzewam.

Data: 2012-02-19 01:59:10
Autor: John Kołalsky
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas
nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną,
a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE
wygląda na to, że tak nie jest.

czemu?
przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
to swiadczona przez 2 lata

wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata jest
zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca

Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul niedozwolonych
w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za przedterminowe zerwanie umowy.

 Myślisz że coś znajdzie, czego operator nie uwzględnił?
 Uzasadnienie:
- usługa bez promocji: 400 zł za instalację, opłata miesięczna 45 zł
- usługa z promocją: 0 zł za instalację, opłata miesięczna 15 zł
 w pierwszej części okresu i 45 zł w drugiej części.

 Jest oczywiste, że "poniesiony koszt umowy" zrywanej w 2 miesiącu
to nie jest 30zł, operator wtopił ZARÓWNO opłatę instalacyjną
jak i spodziewany zysk przyszły, który był powodem udzielenia
promocji.

Masz racje odnośnie strony prawnej, ale oczywiste, to dla mnie wcale nie jest. Oczywistym dla mnie jest konieczność zapłaty opłaty aktywacyjnej.

To jak masz rabat na instalacji tylko. Netia tak robi. Tylko nie ściąga a po 2-ch latach anuluje.

Oczywistym jest również konieczność wyrównania kosztów wliczonych w ten dwuletni okres umowy, jeśli jakieś poniesiono. Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2?

Jaki koszt utrzymania ? Płacisz za te 24 miesiące tak, jak się umówiliście. Jedyny kłopot, że możesz nie mieć alternatywy bo wszystkim usługodawcom odpowiada uzależnienie klienta a Ty potrzebujesz na krócej.

Przecież ten abonament 45 zł, to nie jest w całości zysk operatora. Są jakieś opłaty zależne od ilości abonentów - tak podejrzewam.

Ale Ty się nie przejmuj sprawami usługodawcy. On usługę daje i tego należy od niego wymagać. Nie ma, że kabel ukradli. To jego problem a nie klienta. Jakby Tobie pieniądze ukradli albo byś wyjechał nieoczekiwanie to by Cię nie zwolniło. Nie wywiązał się to trudno. Żadne tam zwracanie 1/30 abonamentu za dzień. Normalne odszkodowanie za straty.

Data: 2012-02-19 15:39:40
Autor: Robert Tomasik
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:jhphhk$85g$1mx1.internetia.pl...
Masz racje odnośnie strony prawnej, ale oczywiste, to dla mnie wcale nie jest. Oczywistym dla mnie jest konieczność zapłaty opłaty aktywacyjnej.
To jak masz rabat na instalacji tylko. Netia tak robi. Tylko nie ściąga a po 2-ch latach anuluje.

To nic do sparwy nie wnosi.

Oczywistym jest również konieczność wyrównania kosztów wliczonych w ten dwuletni okres umowy, jeśli jakieś poniesiono. Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2?
Jaki koszt utrzymania ? Płacisz za te 24 miesiące tak, jak się umówiliście. Jedyny kłopot, że możesz nie mieć alternatywy bo wszystkim usługodawcom odpowiada uzależnienie klienta a Ty potrzebujesz na krócej.

Mogę zawrzeć umowę na czas nieokreślony. Albo jej w ogóle nie zawierać. To, co odpowiada usługodawcom nie zmienia faktu, ze ja nie musze się zgodzić.

Przecież ten abonament 45 zł, to nie jest w całości zysk operatora. Są jakieś opłaty zależne od ilości abonentów - tak podejrzewam.

Ale Ty się nie przejmuj sprawami usługodawcy. On usługę daje i tego należy od niego wymagać. Nie ma, że kabel ukradli. To jego problem a nie klienta. Jakby Tobie pieniądze ukradli albo byś wyjechał nieoczekiwanie to by Cię nie zwolniło. Nie wywiązał się to trudno. Żadne tam zwracanie 1/30 abonamentu za dzień. Normalne odszkodowanie za straty.

Normalne odszkodowanie za straty, to nie suma opłat za całą umowę.

Data: 2012-02-19 20:43:29
Autor: Bydlę
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
On 2012-02-18 23:17:23 +0100, "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> said:

Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2?

Ekhem, bo poprzednio ZAGWARANTOWAŁEŚ 24 miesiące korzystania.
I za złamanie danego słowa, by nie narazić bogu ducha winnego sprzedawcy - masz ponieść karę, której wysokość zaakceptowałeś podpisując umowę.


--
Bydlę

Data: 2012-02-19 21:45:09
Autor: Robert Tomasik
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:jhrjd1$brr$1cougar.axelspringer.pl...
On 2012-02-18 23:17:23 +0100, "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> said:

Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2?

Ekhem, bo poprzednio ZAGWARANTOWAŁEŚ 24 miesiące korzystania.
I za złamanie danego słowa, by nie narazić bogu ducha winnego sprzedawcy - masz ponieść karę, której wysokość zaakceptowałeś podpisując umowę.

Konieczność zapłaty jego dochodu rozumiem. Ale czemu mam pokrywać jeszcze koszty, których on nie ponosi?

Data: 2012-02-19 21:58:53
Autor: Bydlę
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
On 2012-02-19 21:45:09 +0100, "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> said:

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:jhrjd1$brr$1cougar.axelspringer.pl...
On 2012-02-18 23:17:23 +0100, "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> said:

Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2?

Ekhem, bo poprzednio ZAGWARANTOWAŁEŚ 24 miesiące korzystania.
I za złamanie danego słowa, by nie narazić bogu ducha winnego sprzedawcy - masz ponieść karę, której wysokość zaakceptowałeś podpisując umowę.

Konieczność zapłaty jego dochodu rozumiem. Ale czemu mam pokrywać jeszcze koszty, których on nie ponosi?

Nie, nie zaglądaj mu do kieszeni, a popatrz na treść umowy - zapewniasz, że będziesz przez dany czas kupoał usługi. Skoro dałeś słowo - to kupuj.
A jeśli chcesz się wycofać, łamiąc dane słowo - to zapłać umówioną karę.
Tu problemem nie jest to, że ktoś nie zarobi czy zarobi mniej, a wykonanie umowy - podpisanej na trzeźwo po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw.


--
Bydlę

Data: 2012-02-18 17:16:38
Autor: Liwiusz
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 2012-02-18 16:10, cyklista pisze:
http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/funpack_hd/
na dole strony : dokumenty do pobrania

Bo funpack składa się z trzech usług (internet, TV, telefon) i w regulaminach tych usług musisz patrzeć  jakie są okresy wypowiedzenia i jak liczone.

--
Liwiusz

Data: 2012-02-18 17:47:15
Autor: cyklista
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 18.02.2012 17:16, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-02-18 16:10, cyklista pisze:
http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/funpack_hd/
na dole strony : dokumenty do pobrania

Bo funpack składa się z trzech usług (internet, TV, telefon) i w
regulaminach tych usług musisz patrzeć jakie są okresy wypowiedzenia i
jak liczone.

Dowiedziałem się już na infolinii, że okres wypowiedzenia wynosi miesiąc od złożenia wypowiedzenia niezależnie od daty zawarcia umowy, ale wychodzi na to,że wypowiadanie umowy nie ma sensu, gdyż i tak trzeba zapłacić tale samo, co przy kontynuacji umowy, tylko nie w miesięcznych ratach lecz od razu. Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.

Data: 2012-02-18 17:53:01
Autor: Liwiusz
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 2012-02-18 17:47, cyklista pisze:


Dowiedziałem się już na infolinii, że okres wypowiedzenia wynosi miesiąc
od złożenia wypowiedzenia niezależnie od daty zawarcia umowy, ale
wychodzi na to,że wypowiadanie umowy nie ma sensu, gdyż i tak trzeba
zapłacić tale samo, co przy kontynuacji umowy, tylko nie w miesięcznych
ratach lecz od razu. Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.

Nieraz trzeba zapłacić więcej, niż suma abonamentów do końca. Co w tym dziwnego?

--
Liwiusz

Data: 2012-02-18 18:25:47
Autor: cyklista
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 18.02.2012 17:53, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-02-18 17:47, cyklista pisze:


Dowiedziałem się już na infolinii, że okres wypowiedzenia wynosi miesiąc
od złożenia wypowiedzenia niezależnie od daty zawarcia umowy, ale
wychodzi na to,że wypowiadanie umowy nie ma sensu, gdyż i tak trzeba
zapłacić tale samo, co przy kontynuacji umowy, tylko nie w miesięcznych
ratach lecz od razu. Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.

Nieraz trzeba zapłacić więcej, niż suma abonamentów do końca. Co w tym
dziwnego?

Hmm. Może to, że żądanie takich opłat jest ... nie fair?


Z jednej strony można powiedzieć czytaj, co podpisujesz, a jak nie czytasz to się później k... nie dziw.
Z drugiej strony jednak język jakim napisane są takie umowy jest dla wielu zwykłych ludzi mało zrozumiały (zdania wielokrotnie złożone długie na pół strony, odwołania do różnych paragrafów itd.), więc raczej rzadko zagłębiają się w ich treść.

Data: 2012-02-19 16:00:08
Autor: m4rkiz
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
"cyklista" <cyklista0@interia.pl> wrote in message news:jhomuo$408$1news.dialog.net.pl...
Hmm. Może to, że żądanie takich opłat jest ... nie fair?


to nie ma byc fair tylko przyniesc konkretne dochody
gdyby podniosl sie krzyk i czarny pr wplynal na zyski to co innego,
ale dopoki tak sie nie stanie to mozna kosic kase

Z jednej strony można powiedzieć czytaj, co podpisujesz, a jak nie czytasz to się później k... nie dziw.
Z drugiej strony jednak język jakim napisane są takie umowy jest dla wielu zwykłych ludzi mało zrozumiały (zdania wielokrotnie złożone długie na pół strony, odwołania do różnych paragrafów itd.), więc raczej rzadko zagłębiają się w ich treść.

no wiec trzeba albo znalezc kogos kto potrafi przeczytac, przemyslec i
zagwarantowac ze tresc jest 'jadalna', albo odmowic podpisania ze
wzgledu na zbyt zawila tresc - jak sie nazbiera wiecej takich niedoszlych
klientow to firma bedzie musiala cos z tym zrobic (tak, jest to powolny
proces)

natomiast podpisywanie czegokolwiek w ciemno to strzal do wlasnej bramki

Data: 2012-02-19 20:46:29
Autor: Bydlę
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
On 2012-02-18 18:25:47 +0100, cyklista <cyklista0@interia.pl> said:

Z jednej strony można powiedzieć czytaj, co podpisujesz, a jak nie czytasz to się później k... nie dziw.

Można i bez knajackiego języka.

A zasada jest jedna od lat: nie podpisuje się czegoś, czego się nie rozumie.
Nie i już.
;>



Z drugiej strony jednak język jakim napisane są takie umowy...


zwłaszcza w części opisującej dostępne kanały...
;>>>


--
Bydlę

Data: 2012-02-19 20:44:51
Autor: Bydlę
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
On 2012-02-18 17:47:15 +0100, cyklista <cyklista0@interia.pl> said:

W dniu 18.02.2012 17:16, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-02-18 16:10, cyklista pisze:
http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/funpack_hd/
na dole strony : dokumenty do pobrania

Bo funpack składa się z trzech usług (internet, TV, telefon) i w
regulaminach tych usług musisz patrzeć jakie są okresy wypowiedzenia i
jak liczone.

Dowiedziałem się już na infolinii

Biedny ten znajomy - kupił telewizor, telefon i komputer, a nie potrafi korzystać z żadnego z tych urządzeń.


Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.

Tak.




--
Bydlę

Data: 2012-02-19 20:49:36
Autor: Liwiusz
Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 2012-02-19 20:44, Bydlę pisze:

Biedny ten znajomy - kupił telewizor, telefon i komputer, a nie potrafi
korzystać z żadnego z tych urządzeń.

Przecież skorzystał - z telefonu ;)


Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.

Nie ma co się w ciemno wypowiadać. Ja na przykład w mijającym tygodniu obaliłem powództwo "t-mobile" o zapłatę kary umownej na tej podstawie, że w umowie nie było wskazanej wartości przyznanej ulgi.

--
Liwiusz

Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona