Terminy ksi?gowania faktury do KPiR i VAT w 2014

Data: 2014-02-14 00:27:11
Autor: Łukasz Widomski
Terminy ksi?gowania faktury do KPiR i VAT w 2014
Witam,

Czy w tym roku zmieniły się terminy księgowania faktur kosztowych?

Podam na przykładzie.

Faktura z Poczty Polskiej za usługi.
Dane na fakturze:
Data sprzedaży: styczeń 2014
Sposób płatności: przelew 14 dni
Termin płatności: 20.02.2014

Nie ma jednoznacznej daty wystawienia faktury przesłanej listem tylko w
nagłówku zapis w postaci: Kraków z dnia 06.02.2014
Fakturę otrzymałem 8 lutego i tego samego dnia dokonałem przelewu.

Czyli księgujemy tak:
- do KPiR na dzień 31.01.2014
- do VAT na dzień 06.02.2014

Jeśli tak to analogicznie pod koniec roku za grudzień 2014 fakturę
otrzymam w styczniu czyli zaksięguję
- do KPiR na dzień 31.12.2014
- do VAT na konkretny dzień stycznia 2015 roku.

Czy moje rozumowanie jest właściwe i jeśli tak to chyba niewiele się
zmieniło w przypadku księgowania faktur kosztowych.

Jeszcze mam jedno pytanie odnośnie deklaracji podsumowujących WNT.
Dotychczas składałem kwartalnie.
Jeśli w miesiącu lutym przekroczę limit 50tys (suma stycznia i lutego)
to będę musiał złożyć deklarację za luty i styczeń do 15 marca i za
marzec do 15 kwietnia.
Czy potem mogę powrócić do deklaracji kwartalnych (za 2, 3 i 4 kwartał)
o ile nie przekroczę limitu?

Czy moje rozumowanie jest słuszne?

Pozdrawiam,
Łukasz W.

Terminy ksi?gowania faktury do KPiR i VAT w 2014