Terminy statystyko-maniaków...

Data: 2009-12-16 07:07:13
Autor: pawel.ad
Terminy statystyko-maniaków...
Witam,
czytam grupę od jakiegoś czasu, i często spotykam się z terminami
których nie rozumiem. Mógłby mi ktoś wyjaśnić co oznacza np PER, VORP
(znalazłem tylko dla baseball'u). Nie chodzi mi tu o wzory, ale o
ogółowe omþwienie danego rodzaju statystyk. Myślę że nie tylko ja mam
taki problem... ;-)

pozdrawiam

Data: 2009-12-16 20:44:25
Autor: kszyhu fr@ckowiak
Dnia 16-12-2009 o 16:07:13 pawel.ad <pawel.ad@gmail.com> napisał(a):

[...]

Może tutaj na poczÄ…tek:  http://www.basketball-reference.com/about/glossary.html (trochÄ™ wyjaÅ›nieÅ„  do najpopularniejszych skrótów).
A potem, jeśli Ci nie wystarczy :D, to...
PER - http://www.basketball-reference.com/about/per.html
WS - http://www.basketball-reference.com/about/ws.html

pzdr
kszyhu

Data: 2009-12-16 23:12:35
Autor: wiLQ
Terminy statystyko-maniaków...
pawel.ad napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

których nie rozumiem. Móg³by mi kto¶ wyja¶niæ co oznacza [...] VORP
(znalaz³em tylko dla baseball'u).

I jesli zrozumiales wyjasnienie to wystarczy ;-) Bo niezaleznie od sportu koncepcja jest ta sama, i wlasciwie rozwiniecie
skrotu dobrze tlumaczy sedno "Value Over Replacement Player".

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-12-17 00:20:10
Autor: Leszczur
On 16 Gru, 23:12, wiLQ <N...@spam.com> wrote:
> [...]

Bo niezaleznie od sportu koncepcja jest ta sama, i wlasciwie rozwiniecie
skrotu dobrze tlumaczy sedno "Value Over Replacement Player".

Tak tylko, ze w koszykowce nie ma jednego uzgodnionego wzoru na VORP.
A terminu tego uzywamy dosc dowolnie w odniesieniu do przecietnego
zmiennika. Metoda liczenia wartosci przecietnego zmiennika jest
powi±zana z celem takich wyliczen. Inny bedzie VORP w fantasy points,
inny w Roto, a jeszcze inny w WP.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-12-17 14:48:01
Autor: wiLQ
Leszczur napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]
> skrotu dobrze tlumaczy sedno "Value Over Replacement Player".

Tak tylko, ze w koszykowce nie ma jednego uzgodnionego wzoru na VORP.

To dobrze sie sklada, ze pawel.ad nie pytal o wzory ;-P

--
pzdr
wiLQ

Terminy statystyko-maniaków...