Terminy w sprawach o wykroczenia...

Data: 2014-01-17 12:34:53
Autor: anacron
Terminy w sprawach o wykroczenia...
Witam,

Pytanie do艣膰 nietypowe, ale mo偶e kto艣 mi powie, czy si臋 myl臋, czy nie.
Za艂贸偶my, 偶e nie przyjmujemy mandatu, sprawa oczywi艣cie trafi do s膮du
etc. Moje pytanie dotyczy termin贸w.

Kiedy otrzymamy awizo z s膮du o wyroku nakazowym, z tego co si臋 orientuj臋
mamy 14 dni na odebranie przesy艂ki, zanim wr贸ci ona do S膮du i pomimo
braku dor臋czenia zostanie za dor臋czona uznana. A wi臋c mamy pierwsze 14
dni, nast臋pnie 7 dnia wysy艂amy listem poleconym sprzeciw od wyroku
nakazowego. W przypadku niekorzystnego wyroku zn贸w mamy 7 dni na
wys艂anie wniosku o dostarczenie wyroku wraz z uzasadnieniem i zn贸w mamy
14 dni od pierwszego awizo na odbi贸r, po czy zn贸w mamy 7 dni na wys艂anie
apelacji.

A wi臋c ju偶 mamy 14 + 7 + 7 + 14 + 7 = 49 dni.

Teraz aby by艂o zabawniej apelacj臋 wysy艂amy bezpo艣rednio S膮du Okr臋gowego
i przypadkiem tylko zapominamy j膮 podpisa膰. To zn贸w 14 dni odbioru pisma
z wezwaniem do podpisu. Czyli ju偶 64 dni. Niby niewiele, ale gdybym si臋
w ten spos贸b bawi艂 przy ostatniej moje sprawie (kt贸r膮 wygra艂em) sprawa
by si臋 przedawni艂a, bo pomimo, 偶e wszystkie pisma by艂y praktycznie
natychmiast wysy艂ane i nikt nie kombinowa艂 wyrok prawomocny zapad艂 kilka
dni przed przedawnieniem.

Z racji tego, 偶e do艣wiadczy艂em tego, jak bardzo g艂upi i stronniczy s膮
s臋dziowie w s膮dach rejonowych ka偶demu jednak sugerowa艂bym w ten spos贸b
si臋 bawi膰. Pytanie, co艣 pokr臋ci艂em, czy moje wyliczenia s膮 poprawne?

--
anacron

Data: 2014-01-17 12:42:51
Autor: WOJO
Terminy w sprawach o wykroczenia...
Pytanie, co艣 pokr臋ci艂em, czy moje wyliczenia s膮 poprawne?
A nie nale偶y w tych wyliczeniach uwzgl臋dnia膰 jedynie dni roboczych?
Do kompletu podaj prosz臋 jeszcze terminy przedawnienia.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-17 18:49:51
Autor: anacron
W dniu 17.01.2014 12:42, WOJO pisze:
Pytanie, co艣 pokr臋ci艂em, czy moje wyliczenia s膮 poprawne?
A nie nale偶y w tych wyliczeniach uwzgl臋dnia膰 jedynie dni roboczych?

Nie, kalendarzowe wed艂ug tego co wyczyta艂em.

Do kompletu podaj prosz臋 jeszcze terminy przedawnienia.

2 lata od momentu rzekomego wykroczenia.

--
anacron

Data: 2014-01-17 18:44:23
Autor: J.F
Terminy w sprawach o wykroczenia...
U偶ytkownik "anacron"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

Zanim do sprawy dojdzie, to dolicz ze dwa miesiace.
Jak sie ktos nie stawi to kolejne dwa, zwolnienie mozna wyslac  itp.

Z racji tego, 偶e do艣wiadczy艂em tego, jak bardzo g艂upi i stronniczy s膮
s臋dziowie w s膮dach rejonowych ka偶demu jednak sugerowa艂bym w ten spos贸b
si臋 bawi膰. Pytanie, co艣 pokr臋ci艂em, czy moje wyliczenia s膮 poprawne?

Tylko ze jesli postapowanie sie rozpoczelo, to trzeba sie tak bawic dwa lata.

J.

Data: 2014-01-17 18:49:10
Autor: anacron
W dniu 17.01.2014 18:44, J.F pisze:
Tylko ze jesli postapowanie sie rozpoczelo, to trzeba sie tak bawic dwa
lata.

Dwa lata od ujawnienia wykroczenia, a nie od rozpocz臋cia post臋powania.
:) A teraz pierwsze awizo w przypadku wykrocze艅 jest po 3 miesi膮cach, bo
s膮dy s膮 zawalone sprawami o nie przyj臋cie mandatu za pr臋dko艣膰.

--
anacron

Data: 2014-01-20 20:39:59
Autor: J.F
[...]

Skladajac po 7 dni raczej sie tego nie przekroczy - tu trzeba liczyc na te 3 miesiace po pare razy :-)

J.

Terminy w sprawach o wykroczenia...