Termometr

Data: 2009-05-20 08:13:22
Autor: Janusz Pabłocki
Termometr
Witam, potrzebuję mieć możliwość zdalnego odczytu temperatury w pomieszczeniu gdzie stoją komputery.
Wystarczył by mi najprostszy termometr wpięty do jednej z maszyn.
Zna ktoś jakieś takie proste rozwiązanie dostępne na rynku?

--
Janusz

Data: 2009-05-20 08:23:13
Autor: JoteR
Termometr
"Janusz Pabłocki" napisał:

Witam, potrzebuję mieć możliwość zdalnego odczytu temperatury w pomieszczeniu gdzie stoją komputery.
Wystarczył by mi najprostszy termometr wpięty do jednej z maszyn.

Bezprzewodowe? LB-525 z interfejsem LB-526.
http://www.label.pl/po/rek525.html

Zna ktoś jakieś takie proste rozwiązanie dostępne na rynku?

Pytałeś o proste, nie o tanie? ;->

JoteR

Data: 2009-05-20 08:39:39
Autor: Janusz Pabłocki
Termometr
> JoteR pisze:
Pytałeś o proste, nie o tanie? ;->
Tanie i proste ;-)
Bez żadnych tam cudów radiowych i bezprzewodowych.

--
Janusz

Data: 2009-05-20 09:01:32
Autor: JoteR
Termometr
"Janusz Pabłocki" napisał:

Pytałeś o proste, nie o tanie? ;->

Tanie i proste ;-)

A to przepraszam ;-)

Bez żadnych tam cudów radiowych i bezprzewodowych.

Jeśli nie chodzi Ci o urządzenie autonomiczne a termometr ma być podłączony do komputera, to odczyt będzie uzależniony od tego, czy jest on włączony - średnio to wygodne, za to można zrobić to niemal bezkosztowo. Płyty główne zazwyczaj mają jedno niewykorzystywane wejście do pomiaru temperatury - wyprowadzić na dłuższym kabelku termistor 10k, reszta to sprawa programowa (jakiś MB monitor z rejestracją parametrów do pliku na serwerze na przykład).
Albo jakiś termometr USB, coś w stylu
http://gadzetomania.pl/2007/11/16/termometr-w-usb/

JoteR

Data: 2009-05-20 07:02:40
Autor: januszek
Termometr
JoteR napisał(a):

[...]

http://usb.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=00381

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

Data: 2009-05-20 09:07:58
Autor: Janusz Pabłocki
Termometr
> JoteR pisze:
Jeśli nie chodzi Ci o urządzenie autonomiczne a termometr ma być podłączony do komputera, to odczyt będzie uzależniony od tego, czy jest on włączony - średnio to wygodne,
Te komputery są włączone zawsze, więc to nie problem.

Albo jakiś termometr USB, coś w stylu
http://gadzetomania.pl/2007/11/16/termometr-w-usb/
Dokładnie o tego typu gadżet mi biega, tylko nie mogę wygooglać kto takie zabawki sprzedaje w naszym kraju.

--
Janusz

Data: 2009-05-20 09:21:54
Autor: Janusz Pabłocki
Termometr
> Janusz Pabłocki pisze:
http://gadzetomania.pl/2007/11/16/termometr-w-usb/
O'K znalazłem to na Allegro.

--
Janusz

Data: 2009-05-20 10:37:55
Autor: JoteR
Termometr
"Janusz Pabłocki" napisał:

Albo jakiś termometr USB, coś w stylu
http://gadzetomania.pl/2007/11/16/termometr-w-usb/

Dokładnie o tego typu gadżet mi biega, tylko nie mogę wygooglać
kto takie zabawki sprzedaje w naszym kraju.

Też LAB-EL, LB-516.
http://www.label.pl/po/rek516.html

JoteR

Data: 2009-05-20 11:21:54
Autor: Janusz Pabłocki
Termometr
> JoteR pisze:
Też LAB-EL, LB-516.
http://www.label.pl/po/rek516.html
JoteR

Dzięki.

--
Janusz

Data: 2009-05-20 11:41:19
Autor: JoteR
Termometr
"Janusz Pabłocki" napisał:

http://www.label.pl/po/rek516.html

Dzięki.

Nie ma za co, ten link nie był bezinteresowny, ja tam aktualnie pracuję ;->
<spam> A tak BTW - monitoring monitoringiem, ale czy nie powinieneś zrobić akredytowanego badania mikroklimatu pomieszczeń z tymi komputerami? http://www.label.pl/po/laboratorium-badawcze.html
Jak w zamówieniu podasz hasło: pl.comp.pecet, dam Ci 50% zniżki ;->
</spam>

JoteR

Data: 2009-05-20 08:56:49
Autor: qwerty
Termometr
Użytkownik "Janusz Pabłocki" <janusz.pablocki@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gv062q$duv$1@news.interia.pl...
[...]

Zwykły termometr i kamera?

Data: 2009-05-20 09:29:55
Autor: BQB
Termometr
qwerty pisze:
[...]

LOL, na to to bym nie wpadł, ale fakt, jak ktoś ma kamerkę, to właściwie bez kosztowe :D

Data: 2009-05-20 09:40:15
Autor: BartekK
Termometr

Jak masz tam dostępny port com (lub usb) to szukaj pod hasłem DS18b20, DS9097, DS9490 ( http://www.hobby-boards.com/catalog/product_info.php?products_id=1503 ), ds2490 itd - interfejs dallasa/maxima 1wire do (między innymi) czujników temperatury 18b20, 18s20, których możesz na jednym interfejsie podłączyć wiele, są dość dokładne i cyfrowe. Obsługa pod większością systemów conajmniej bezproblemowa, a w linuksach 2.6.x wręcz piękna (jak się wkompiluje w jądro 1wfilesystem).

Data: 2009-05-20 11:03:05
Autor: Dominik & Co
Termometr
BartekK napisał(a):

http://www.hobby-boards.com/catalog/product_info.php?products_id=1503 ),

Jeśli jest RS232 można sobie polutować prosty pasywny interfejs.
http://eko.one.pl/index.php?page=Termometr#elementy

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-05-20 11:55:49
Autor: BartekK
Termometr
Dominik & Co pisze:
BartekK napisał(a):

http://www.hobby-boards.com/catalog/product_info.php?products_id=1503 ),

Jeśli jest RS232 można sobie polutować prosty pasywny interfejs.
http://eko.one.pl/index.php?page=Termometr#elementy

Można ale jest bardzo problematyczny - masa wyjścia 1wire nie jest masą komputera, tylko "wisi" na sygnale przesyłanym, więc cała magistrala 1wire robi za jedną długą antenę (nadającą i odbierającą zakłócenia), poza tym zależnie od portu COM, jego wydajności, napięć (bo przeważnie wcale nie są zgodne z normami +/-15v, czasem nawet bywa +/-5v) działa lub nie, lub działa z 2ma termometrami a z 3ma już nie chce itp czary

Data: 2009-05-20 15:06:01
Autor: Gejzero
Termometr
BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote:
Janusz Pabłocki pisze:
[...]

Ja mam coś takiego
http://www.allegro.pl/item634993738_modul_interfejsu_1wire_na_usb_chipset_ds2490_fv.html

i do tego skompilowałem OWFS, śmiga jak złotko, oczywiście do tego modułu dołączyłem DS18b20.

Wczesniej bawiłem się z interfejsem podłaczanym do COMa ale stwierdzilem że USB jest znacznie "profesjonalniejsze" :)

Pozdrawiam

Gejzero

Termometr