Termometr zaokienny

Data: 2012-03-01 18:05:27
Autor: Feahisim
Termometr zaokienny
Mam pytanie dotyczące sposobu ochrony termometru przed nasłonecznieniem.
Nabyłem cyfrowy termometr VISION; prostokąt 9 na 10 cm. Moje mieszkanie ma okna wyłącznie w kierunku zachodnim.
Mam jedno okno dwuskrzydłowe oraz jedno trzyskrzydłowe zagłębione przez szerokość balkonu.
Przylepiony do szyby okiennej wisiał parę dni ale ponieważ dzień robi się coraz dłuższy i pozycja słońca zmienia się ostatecznie termometr "popadł" w dogrzewanie słoneczne.

Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr jeżeli praktycznie jedyna użyteczna pozycja zawieszenia go to właśnie do szyby abym widział wskazania.
Jakaś biała osłona, karton, tkanina?

Feah

Data: 2012-03-01 09:31:42
Autor: czeremcha
Termometr zaokienny
On 1 Mar, 18:05, "Feahisim" <heni...@poczta.gazeta.pl> wrote:

Jakaś biała osłona, karton, tkanina?

Folia aluminiowa, żeby odbić promienie słoneczne?

Ania

Data: 2012-03-01 18:23:04
Autor: Krzysztof 45
Termometr zaokienny
Feahisim napisał(a):
Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr jeżeli praktycznie
Co byś nie zrobił i tak wskazanie od zachodu po południu będzie zafałszowane i to mocno. I juz może nie tyle co przez operowanie promieni słonecznych, co przez nagrzewania się całej elewacji budynku.
--
Krzysiek

Data: 2012-03-01 22:12:02
Autor: Pooh
Termometr zaokienny
Dnia Thu, 1 Mar 2012 18:05:27 +0100, Feahisim napisał(a):
Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr
Proponowałbym jakąś osłonkę.

--
- bo zaburza naturalną kolejność czytania.
- dlaczego?

Data: 2012-03-02 00:02:19
Autor: Feahisim
Termometr zaokienny
Użytkownik "Pooh"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q1yx92hgeya7$.dlg@pooh.priv.pl...

> Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr
Proponowałbym jakąś osłonkę.

Super, potwierdzam, że właśnie o to pytałem.
Bez urazy.

Feah

Data: 2012-03-02 08:46:49
Autor: Przesmiewca
Termometr zaokienny
"Feahisim" <heniekr@poczta.gazeta.pl> napisał(a):

> Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr
Proponowałbym jakąś osłonkę.

Super, potwierdzam, że właśnie o to pytałem.
Bez urazy.

No dowiedziales sie, ze ma to byc oslonka :)

Data: 2012-03-02 00:56:17
Autor: Kris
Termometr zaokienny
W dniu czwartek, 1 marca 2012, 18:05:27 UTC+1 użytkownik Feahisim napisał:

Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr jeżeli praktycznie jedyna użyteczna pozycja zawieszenia go to właśnie do szyby abym widział wskazania.
Jakaś biała osłona, karton, tkanina?

Kupic termometr z bezp[rzewodowym czujnikiem zewnetrznym i ten czujnik umiescic na nienasłonecznionej scianie

Data: 2012-03-02 01:08:35
Autor: ZbyszekZ
Termometr zaokienny
[...]

Nie napisałeś na którym piętrze, różnica między poziomem gruntu a 10 piętrem może sięgać kilku stopni.
Żadna osłona nic nie pomoże na termometr zaokienny. Jedyne co faktycznie działa to odsunięcie od jakiejkolwiek ściany, osłonięcie od bezpośredniego słońca z zapewnieniem przewiewu powietrza o np. tak:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Klatka_meteorologiczna
Inaczej temperatura wskazywana przez urządzenie ma bardzo nieprecyzyjny odczyt.
Jeśli miernikowi nie możesz zapewnić idealnych warunków szukaj jakiegoś rozsądnego kompromisu np. czujnik bezprzewodowy umieszczony w dobrym miejscu albo pogodzenie się z faktem że w miarę poprawny odczyt masz tylko wcześnie rano.
--
ZZ@private

Data: 2012-03-02 20:21:12
Autor: Feahisim
Termometr zaokienny
Użytkownik "ZbyszekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:28869690.72.1330679316383.JavaMail.geo-discussion-forums@ynbo9...

Nie napisałeś na którym piętrze, różnica między poziomem gruntu a 10 piętrem może sięgać kilku stopni.

Informacje dodatkowe, mieszkam na dziewiątym piętrze. Tymczasem nie będę kupował następnego termometru (z zewnętrznym czujnikiem), chciałem mieć jakiś do zwykłej codziennej obserwacji temperatury.

Żadna osłona nic nie pomoże na termometr zaokienny. Jedyne co faktycznie działa to odsunięcie od jakiejkolwiek ściany, osłonięcie od bezpośredniego słońca z zapewnieniem przewiewu powietrza

Cóż, specjalnej klatki na balkonie nie wybuduję. Pierwsze zdanie powyższego cytatu jest w bardzo kategorycznym tonie; naprawdę żadna?
Termometr raczej nie cierpi od nagrzanej ściany bo jest na szybie a najbliższa ściana to akurat ta, której zachodzące słońce nie nagrzewa. Jednak brzeg okiennej szyby gdzie go przykleiłem już tak (po pewnej godzinie).

pogodzenie się z faktem że w miarę poprawny odczyt masz tylko wcześnie rano.

Prawdę mówiąc te poranne i dopołudniowe odczyty (powtarzam, okna tylko na zachód) najbardziej mnie interesują. Obawiam się nie tyle zafałszowania pomiaru przy zachodzącym słońcu tylko w ogóle jakiegoś nieodwracalnego uszkodzenia elementu czujnika przez nadmierną ekspozycję słoneczną.
Proponowana w sąsiednim poście folia zapewne odbija światło ale (jak to folia) jest przewodnikiem ciepła i raczej nie pasuje do koncepcji.
Moim pomysłem jest osłonka z jakiegoś izolatora (jasny materiał, tekturka, itp.) i oczekiwałem podpowiedzi spośród takich właśnie materiałów.
Gdyby komuś jeszcze coś przyszło do głowy - ale jednak do zastosowania dla tego konkretnego termometru - to bardzo proszę.

Feah

Data: 2012-03-02 21:16:02
Autor: Pooh
Termometr zaokienny
Dnia Fri, 2 Mar 2012 20:21:12 +0100, Feahisim napisał(a):
Proponowana w sąsiednim poście folia zapewne odbija światło ale (jak to folia) jest przewodnikiem ciepła i raczej nie pasuje do koncepcji.

Ogólnie chodzi o to, żeby od osłonki była odpowiednia odległość - aby
cyrkulujące powietrze owiewało osłonkę i szło do góry nie wpływając na
odczyt.
Odczyt będzie jednak w Twoim przypadku sfałszowany ciepłym powietrzem od
nagrzanego parapetu - albo z tym się pogodzisz, albo osłonka będzie też
osłaniała parapet.

--
Obnoszenie się z osobistymi preferencjami heteroseksualnymi uważane jest
za obsceniczne i niesmaczne. Jeżeli natomiast ktoś rozgłasza fakt bycia

Data: 2012-03-02 22:26:01
Autor: MaW
Termometr zaokienny
Użytkownik "Feahisim" <heniekr@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jir6jj$8cm$1inews.gazeta.pl...
[...]

A może telefon z androidem + jakaś aplikacja typu np WeatherBug? U mnie róznice wskazań takiego programu i termometru zaokiennego nie przekraczają 2 stopni. I nie trzeba biegac do okna żeby sprawdzić :)

MaW

Data: 2012-03-03 07:36:58
Autor: Krzysztof 45
Termometr zaokienny
MaW napisał(a):
A może telefon z androidem + jakaś aplikacja typu np WeatherBug? U mnie róznice wskazań takiego programu i termometru zaokiennego nie przekraczają 2 stopni. I nie trzeba biegac do okna żeby sprawdzić :)

Mozna jeszcze koledze polecić termometr umieszczony zgodnie z normą. (2 metry od poziomu gruntu, od
północy).
http://amsnet.pl/term/biskupin/

Przy porannej kawce i czytaniu wiadomości zawsze można filnąć w rzetelnym pomiar. Dodatkowa
ma sie jeszcze historię temperatur :)
--
Krzysiek

Data: 2012-03-03 03:17:12
Autor: czeremcha
Termometr zaokienny
On 2 Mar, 20:21, "Feahisim" <heni...@poczta.gazeta.pl> wrote:

Proponowana w sąsiednim poście folia zapewne odbija światło ale (jak to
folia) jest przewodnikiem ciepła i raczej nie pasuje do koncepcji.

Do tej koncepcji zapewne nie pasowałaby folia umieszczana za
grzejnikami, żeby "odbijać" ciepło. A jednak tak się robi.

"Ekrany zagrzejnikowe odbijają bowiem 90 proc. promieniowania
cieplnego emitowanego przez każdy grzejnik w kierunku ścian. " To
cytat z:

http://termodom.pl/buduj/ogrzewanie/ekrany_zagrzejnikowe

Dlaczego słonecznych promieni nie miałaby odbić?

Zrób obejmę z kartonu na kształt omegi, owiń folią i przyklej do
szyby. Tylko żeby deszcz ci kartonu nie rozmoczył...

Ania

Data: 2012-03-03 17:01:11
Autor: Feahisim
Termometr zaokienny
Użytkownik "czeremcha"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:819c27c6-4c07-40f5-b312-74d9685de934@p13g2000yqd.googlegroups.com...

Zrób obejmę z kartonu na kształt omegi, owiń folią i przyklej do
szyby. Tylko żeby deszcz ci kartonu nie rozmoczył...

OK, nie rozmoczy, rzadko aż tak zacina aby sięgało poprzez balkon na taką wysokość okna.
Chyba mnie przekonałaś. Dodatkowy bonus to pomysł z tym odbijaniem ciepła kaloryferów (folia).
Mam takie żeliwne kaloryfery i pomyślę nad zaoszczędzeniem ciepła walącego w ścianę.

Feah

Data: 2012-03-07 16:01:32
Autor: Feahisim
Termometr zaokienny
Użytkownik "Feahisim"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jir6jj$8cm$1@inews.gazeta.pl...

Obawiam się nie tyle zafałszowania
pomiaru przy zachodzącym słońcu tylko w ogóle jakiegoś nieodwracalnego
uszkodzenia elementu czujnika przez nadmierną ekspozycję słoneczną.

Coś jakby wykrakałem; aż trudni mi uwierzyć.
Jedno popołudnie na słońcu i już pokazuje mi z sufitu...

Feah

Data: 2012-03-07 20:45:46
Autor: BQB
Termometr zaokienny
W dniu 2012-03-01 18:05, Feahisim pisze:
[...]

A nie prościej wyciąć jakiś kawałek styropianu w odpowiednim kształcie i umieścić tak, aby na termometr słońce nie padało? Nie rozmoknie, słońce mu nic nie zrobi, dobry izolator, co tu jeszcze potrzeba.

Data: 2012-03-09 16:10:33
Autor: Ikselka
Termometr zaokienny
[...]

Tak czy inaczej umieszczenie termometru blisko ściany i okna budynku,
powoduje spore zafałszowania w pomiarze - termometr mierzy temperaturę
powietrza PRZY ścianie/oknie, a ta temperatura jest i latem (nagrzewanie
się ścian od słońca), i zimą (ogrzewanie w budynku i promieniowanie ciepła
przez okna) znacznie wyższa niż w pewnym oddaleniu.
Należałoby zainstalowac termometr w zewn etrznym rogu balustrady balkonu,
wtedy pomiar dawałby w miarę realny wynik.
--

XL

Termometr zaokienny