Termometr zaokienny

Data: 2012-03-07 20:45:46
Autor: BQB
Termometr zaokienny
W dniu 2012-03-01 18:05, Feahisim pisze:
Mam pytanie dotyczące sposobu ochrony termometru przed nasłonecznieniem.
Nabyłem cyfrowy termometr VISION; prostokąt 9 na 10 cm. Moje mieszkanie
ma okna wyłącznie w kierunku zachodnim.
Mam jedno okno dwuskrzydłowe oraz jedno trzyskrzydłowe zagłębione przez
szerokość balkonu.
Przylepiony do szyby okiennej wisiał parę dni ale ponieważ dzień robi
się coraz dłuższy i pozycja słońca zmienia się ostatecznie termometr
"popadł" w dogrzewanie słoneczne.

Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr jeżeli praktycznie
jedyna użyteczna pozycja zawieszenia go to właśnie do szyby abym widział
wskazania.
Jakaś biała osłona, karton, tkanina?

A nie prościej wyciąć jakiś kawałek styropianu w odpowiednim kształcie i umieścić tak, aby na termometr słońce nie padało? Nie rozmoknie, słońce mu nic nie zrobi, dobry izolator, co tu jeszcze potrzeba.

Termometr zaokienny