Tescomobile Irlandia - microSIM

Data: 2012-11-04 08:48:10
Autor: DooMiniK
Tescomobile Irlandia - microSIM
Jako ciekawostka ;-)
W Irlandii jest sobie b. tania sieć Tescomobile (O2). Sieć
działa, ale sporo rzeczy jest "tanio" - strona WWW (panel
po zalogowaniu) wygląda jak sprzed 15lat, ale przecudowna
jest kwestia microSIM. Procedura jest ogólnie dość prosta:
- zadwonić do operatora,
- przysyłają niekatywną kartę microSIM,
- oddzwaniamy i oni przepinają na nową kartę.

Smaczek jest jednak w samej karcie micoSIM - ktoś siedzi
i je wycina ze zwykłych. Przecudne jest odebranie
karty wyciętej na odwrót (chipem do góry).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-11-04 13:42:27
Autor: Pszemol
DooMiniK <bachus@bachus> wrote:
[...]

:)) A mozna tez kupic sobie wycinarkę taką
http://dx.com/p/micro-sim-card-cutter-black-126906?item=1 i wyciąć samemu
posiadaną kartę, bez przełączania.
Ja zanim sobie taką kupiłem wycinałem też nożyczkami... Też można, żadna
filozofia.

Data: 2012-11-07 06:07:47
Autor: Marek Dyjor
Pszemol wrote:
[...]

:))

[...]

prowadzisz jakiś serwis komórek?

bo w sumie to nie wiem czy jest sens kupować przyrząd w celu jednorazowego przycięcia karty, chyba ze sie jest jakimś przestępcą lubiącym iphony i się zmienia karty co chwila.

Data: 2012-11-07 11:13:57
Autor: Pszemol
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:
Pszemol wrote:
[...]

Wbrew pozorom duzo tanich operatorow nie oferuje mikro SIM. Taka ucinaczka
przyda Ci sie nie raz np przy wyjezdzie zagranice. A cena jest smiesznie
niska w stosunku do problemow z wyborem opa jakich dzieki posiadaniu jej
unikasz.

Data: 2012-11-07 14:05:41
Autor: J.F
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
[...]

No ale jak, przeciez karty nie wsadzasz do jajfona, tylko do dodatkowego routera wifi.
A tylko jajfony potrzebuja mikrosima :-)

J.

Data: 2012-11-07 15:57:49
Autor: Pszemol
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Jak masz iPhona ze zdjętym simlockiem to wkładasz do iPhona, czemu nie?
Poza tym, mikro SIM jest dziś w wielu innych smartfonach robionych przez
inne firmy: http://www.mobicity.com.au/phones/smartphones/micro-sim.html

Data: 2012-11-07 20:20:34
Autor: J.F
[...]

Bo przeciez nie bedziesz co chwila zmienial, jak znajomi moga zadzwonic.

No dobra, odbierac mozna na innym telefonie, ale dzwonic z niego ?
Bez ksiazki, bez wygodnej obslugi ?
A dzwonic z ajfona  z obca karta, to z narazeniem ze znajomi nie odbiora :-)

Poza tym, mikro SIM jest dziś w wielu innych smartfonach robionych przez
inne firmy: http://www.mobicity.com.au/phones/smartphones/micro-sim.html

Nie ma obowiazku ich kupowac :-)
No i sprawa zasadniczo ta sama co z ajfonem - od niecheci po smoka :-)

J.

Data: 2012-11-07 19:28:28
Autor: Pszemol
[...]

Co kto lubi... Zawsze możesz telefonu nie odbierac i nagrac na sekretarce
ze podrozujesz i aby lapano Cie na Skype, Gadu-gadu, Facebook i innymi
metodami... Juz od dawna telefon nie jest jedyna ani ostatnio najwazniejsza
metoda kontaktu...

Smoka?

Data: 2012-11-11 20:07:23
Autor: Marek Dyjor
Pszemol wrote:
> [...]

Facebook i innymi metodami... Juz od dawna telefon nie jest jedyna
ani ostatnio najwazniejsza metoda kontaktu...

buach acha chacha...

Za boga by mi sie nie chciało tak dziadować.

Data: 2012-11-11 18:09:19
Autor: Pszemol
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:k7ot14$gtv$1news.task.gda.pl...
[...]

Gdzie tu dziadowanie? Twoi koledzy oczekują od Ciebie że będziesz
płacił międzynarodowy roaming gdy chcą sobie z Tobą pogadać?
Moi zrozumieją że jestem za granicą i na pogaduchy zadzwonią
jak wrócę lub spotkamy się przy piwku i jakimś befsztyku w knajpie.
Wolę wydać pieniądze na smaczne jedzonko niż nabić kiebzę opowi.

Data: 2012-11-11 20:05:13
Autor: Marek Dyjor
Pszemol wrote:
[...]

jezu... i jak jedziesz za granicę to w każdym kolejnym kraju kupujesz nową kartę i nią karmisz swojego ajfona i ajfony reszty rodziny... bosz...  ;-)

że też ci się chce... jeszcze musisz znajmomy i kontrahentom za każdym razem wysłać info że teraz masz przez dwa dni inny numer..  ;-)

Jak ktoś musi tak dziadowac to raczej go na ajfona nie stać tylko mam jakąś stara nokie za 5$

Data: 2012-11-11 18:16:08
Autor: Pszemol
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:k7ost3$gjv$1news.task.gda.pl...
Pszemol wrote:
[...]

Ty mówisz o jakimś maratonie na przełaj przez Europę - wtedy oczywiście
się to nie kalkuluje aby kupować lokalnego SIMa np. na kilkugodzinny
transfer przez Słowację, Czechy w drodze do Austrii... Ale jak jedziesz
na 2-3 tygodni w jedno miejsce to już opłaca się wsadzić w iPhone
lokalną kartę SIM i wtedy przyda Ci się ucinaczka.

Jak ktoś musi tak dziadowac to raczej go na ajfona nie stać tylko
mam jakąś stara nokie za 5$

Nie rozumiem jaką różnicę widzisz "dziadowania" w kupieniu lokalnego
SIMa i włożeniu go do nokii za 5$ a kupieniu lokalnego SIMa i włożeniu
go (po ucięciu) do iPhone. Nie pogubiłeś się przypadkiem w argumentacji?
Alternatywą do kupienia SIMa jest jazda w roamingu i płacenie jak za
zboże za każdą minutę wychodzącą I PRZYCHODZĄCĄ. Nie mówiąc już
o złodziejskich stawkach za dane, internetowe pakiety. A to czy taką
kartę wsadzisz sobie do tego czy innego telefonu to co za różnica?
Po co mi ta Nokia za 5$?

Data: 2012-11-11 21:08:29
Autor: J.F.
Tescomobile Irlandia - microSIM
Dnia Sun, 11 Nov 2012 20:05:13 +0100, Marek Dyjor napisa(a):
Pszemol wrote:
[...]

jezu... i jak jedziesz za granic to w kadym kolejnym kraju kupujesz now kart i ni karmisz swojego ajfona i ajfony reszty rodziny... bosz...  ;-)
e te ci si chce... jeszcze musisz znajmomy i kontrahentom za kadym razem wysa info e teraz masz przez dwa dni inny numer..  ;-)
Jak kto musi tak dziadowac to raczej go na ajfona nie sta tylko mam jak stara nokie za 5$

Najsmieszniejsze ze przeciez Pszemol sam wymyslil rozwiazanie - kupuje sie
drugi telefon, stary, kiepski i tani, wklada w niego zagraniczna karte,
wlacza udostepnianie internetu przez wifi (wiec taki kiepski znow byc nie
moze), i korzysta w pelni ze swojego ajfona.

Tylko po co wtedy obcinaczka ? :-)
Aczkolwiek nie takie rzeczy kupowalem, bo tanie i male byly, i mogly sie
przydac :-)

J.

Data: 2012-11-11 18:20:57
Autor: Pszemol
Pszemol wrote:
[...]

No ale takie kombinacje maj due wady oprcz zalet, ju to omawialimy.
Fakt, masz dwa numery aktywne dla rozmw przychodzcych, ale masz
dwie baterie do adowania/rozadowywania. A w trybie wifi telefon nie
trzyma dugo na jednym adowaniu, oj nie - ta moja Nokia wytrzymywaa
mniej ni godzin w 3G troch duej w EDGE, ale EDGE to dzi poraka.

Miao to duy sens jak nie byo innej moliwoci bo miaem na iPhone
simlocka - ju go nie mam i za dwa tygodnie jad na narty do Calgary
w Kanadzie i bd na kupnie kanadyjskiej karty SIM.

Ja adnych "kontrahentw" nie mam, wic mj numer nie musi by zawsze
aktywny - i tak wikszoc komunikacji przez telefon odbieram drog
internetow, wanie skype, facebook - ostatecznie mona na domowym
numerze chyba ustawi przekierowanie na midzynarodowy numer komrki
i bdzie to kosztowa mniej ni pogaduchy w midzynarodowym roamingu...

Aczkolwiek nie takie rzeczy kupowalem, bo tanie i male byly, i mogly sie
przydac :-)

Ot to.
Bior t ucinaczk na wycieczk do Kanady - a n widelec si przyda
jak op nie bdzie mia kart mikro, nie bdzie problemu.

Data: 2012-11-12 00:43:07
Autor: ZBK
W dniu 2012-11-11 21:08, J.F. pisze:
Dnia Sun, 11 Nov 2012 20:05:13 +0100, Marek Dyjor napisał(a):
Pszemol wrote:
[...]

Nie zapomnę jak moja siostra ze Szwecji się rzucała i mądrzyła, że matce da telefon komórkowy, bo matka nie ma. Wyciągnęła z torebki jakś mały stary dziadoski telefon ze Szwecji (pewnie z simlockiem), włożyła polską kartę i nawet nie wiedziała, że zdrapkę trzeba zdrapać i kod wprowadzić.

Data: 2012-11-11 18:22:24
Autor: Pszemol
"ZBK" <zbk@wp.pl> wrote in message news:k7pe1t$so9$3node1.news.atman.pl...
[...]

Głupia, nie? Ładnie to tak się z własnej siory publicznie naśmiewać?
Swoją drogą, nie boisz się że nieduża inteligencja może być genetyczna? ;-)

Data: 2012-11-12 08:13:18
Autor: Andrzej
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:

Swoją drogą, nie boisz się że nieduża inteligencja może być genetyczna? ;-)

To ty jestes potomkiem buta i taboretu.

AK

Tescomobile Irlandia - microSIM