Tesla

Data: 2013-07-22 00:42:52
Autor: J.F.
Tesla
Data: 2013-07-22 07:58:21
Autor: megrims
Tesla
Data: 2013-07-22 11:06:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tesla
Hello megrims,

Monday, July 22, 2013, 7:58:21 AM, you wrote:

[...]

I Tesla buduje stacje ladowania
http://consumerist.com/2013/05/30/tesla-tripling-its-supercharger-station-network-making-cross-country-road-trips-possible/
no to kto pierwszy:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/tesla-andere-s-model-60-kwh-livange/182034727.html

30 minut tankowania po 370km czołgania się z prędkością ekonomiczną...
Dałoby się wytrzymać. Tylko jeszcze przydałby się własny wiatrak, bo
dociągnięcie do domu linii o obciążalności 150kW może być trudne.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-07-22 12:40:43
Autor: J.F
Tesla
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał
[...]

Zaplacisz, dociagna. I potem podatkiem obloza.

Ale do domu nie potrzebujesz 150kW, rzadko sie zdarza ze z jednej trasy w druga jedziesz.
Spokojnie moze sie 8h ladowac.

Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem w elektrycznym samochodzie, ot tak na wypadek dluzszych tras czy kumulacji..

J.

Data: 2013-07-22 14:48:59
Autor: Andrzej Lawa
Tesla
W dniu 22.07.2013 12:40, J.F pisze:

[...]

Hammerhead Eagle i-Thrust ? ;->

PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

Data: 2013-07-22 15:07:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tesla
Hello J.F,

Monday, July 22, 2013, 12:40:43 PM, you wrote:

[...]
Zaplacisz, dociagna.

140PLN za 1kW mocy zainstalowanej - o ile się nie mylę. 21 kPLN za
"warunki".

I potem podatkiem obloza.

Specjalne liczniki, pajęczarstwo...

Ale do domu nie potrzebujesz 150kW, rzadko sie zdarza ze z jednej trasy w druga jedziesz. Spokojnie moze sie 8h ladowac.

Ale to też jakieś 10kW ciągłej mocy...

Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem w elektrycznym samochodzie, ot tak na wypadek dluzszych tras czy kumulacji..

Ale to przekreśla trochę ideę. Mi się cały czas marzy turbina gazowa w
hybrydzie współpracująca z dużym akumulatorem właśnie. Idealne
warunki pracy. Tak ze 20-30kW, włączająca się gdy 2/3 energii zostanie
zużyte.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-07-22 15:22:38
Autor: J.F
Tesla
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Hello J.F,
[...]

Zwroci ci sie w kosztach paliwa po paru latach :-)

Poza tym my tu o samochodzie za 300 tys zl - bedziesz zalowal na garaz ? :-)

Ale do domu nie potrzebujesz 150kW, rzadko sie zdarza ze z jednej
trasy w druga jedziesz. Spokojnie moze sie 8h ladowac.
Ale to też jakieś 10kW ciągłej mocy...

Czyli minimalna moc doprowadzona ? (16A na faze).

Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem w
elektrycznym samochodzie, ot tak na wypadek dluzszych tras czy
kumulacji..
Ale to przekreśla trochę ideę.

Nie, czemu, 300km zasiegu (liczyc sie z tym ze po latach spadnie do 150), a w razie czego normalny samochod.

Mi się cały czas marzy turbina gazowa w
hybrydzie współpracująca z dużym akumulatorem właśnie.

Turbina czy ogniwo paliwowe - kwestia techniczna, byleby sie dalo dotankowac szybko w trasie.

Kiedys mi sie spodobaly akumulatory Na-S - to tez by mozna tankowac na stacjach

Idealne warunki pracy. Tak ze 20-30kW, włączająca się gdy 2/3 energii zostanie
zużyte.

Z tym ze ja to jednak chce zazwyczaj pradem z gniazdka tankowac.

J.

Data: 2013-07-22 15:31:40
Autor: Myjk
Tesla
Mon, 22 Jul 2013 15:22:38 +0200, J.F
Nie, czemu, 300km zasiegu (liczyc sie z tym ze po latach spadnie do 150), a w razie czego normalny samochod.

Podobno dają 8 lat na akumulatory bez limitu km (na największe pojemności).
Ja pierdziu, od dawna marzy mi się takie auto, które nie generuje hałasu ze
strony silnika.

Turbina czy ogniwo paliwowe - kwestia techniczna, byleby sie dalo dotankowac szybko w trasie.

Nie mogłem znaleźć specyfikacji jak są zainstalowane akumulatory. Domyślam
się, że na całej podłodze. Pytanie czy dałoby się to zrobić szybko
demontowalne i zamiast stacji ładujących z postojem 2h podmieniać
(maszynowo) akumulatory. --
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-22 16:25:23
Autor: J.F
Tesla
UĹźytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale czy gwarancje zasiegu tez daja ?
Niestety - li-ion sie zuzywaja i pojemnosc coraz mniejsza.

Ja pierdziu, od dawna marzy mi się takie auto, które nie generuje hałasu ze
strony silnika.

Hm, jest troche aut dobrze wytlumionych i silnika na autostradzie nie slychac.

[...]

To rodzi sporo problemow ekonomicznych, chocby z ta gwarancja.

J.

Data: 2013-07-22 22:24:58
Autor: z
Tesla
W dniu 2013-07-22 16:25, J.F pisze:

To rodzi sporo problemow ekonomicznych, chocby z ta gwarancja.

Chwila. Gdzieś już czytałem że właśnie stacja ładowania lub szybka wymiana akumulatorów. Nie Tesla?

Data: 2013-07-23 08:10:50
Autor: Myjk
Tesla
Mon, 22 Jul 2013 16:25:23 +0200, J.F
Hm, jest troche aut dobrze wytlumionych i silnika na autostradzie nie slychac.

Tylko kosztują wtedy 3x tyle co TS.
 --
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-23 10:02:23
Autor: z
Tesla

http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Wymiana-akumulatorow-w-Tesli-duzo-szybsza-od-tankowania,wid,15762116,wiadomosc.html?ticaid=110fea

http://tiny.pl/hvdvc

Data: 2013-07-23 10:13:58
Autor: Myjk
Tesla
Tue, 23 Jul 2013 10:02:23 +0200, z
http://tiny.pl/hvdvc

O proszę. Nie wpadłem żeby poszukać w tak prosty sposób. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY
http://www.youtube.com/watch?v=5VH4JloWFEI

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-23 13:39:09
Autor: Myjk
Tesla
Tue, 23 Jul 2013 10:13:58 +0200, Myjk
Nie wpadłem żeby poszukać w tak prosty sposób. ;)

Borze. Nawet na domowej stoi jak wół. :P
http://www.teslamotors.com/batteryswap

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-22 18:18:37
Autor: Tomasz Pyra
Tesla
Dnia Mon, 22 Jul 2013 15:31:40 +0200, Myjk napisał(a):

[...]

Podmienianie akumulatorów to ciężka sprawa, bo jednak akumulator nie butla na propan-butan.
Wyjeżdżasz z nowym akumulatorem z salonu, podjeżdżasz na stacje i wymieniają Ci go na jakiś stary strucel

Data: 2013-07-22 18:41:42
Autor: Myjk
Tesla
Mon, 22 Jul 2013 18:18:37 +0200, Tomasz Pyra
Podmienianie akumulatorów to ciężka sprawa, bo jednak akumulator nie butla na propan-butan.

Jeśli dobrze to skonstruować, to wymiana (od dołu) byłaby łatwiejsza
maszynowo niĹź butli.

Wyjeżdżasz z nowym akumulatorem z salonu, podjeżdżasz na stacje i wymieniają Ci go na jakiś stary strucel

Podobnie jest z butlami gazowymi i jakoś to działa. W takim wypadku
producent musiałby dawać gwarancję na podmieniane akumulatory, co również
zwalniaoby użytkownika z problemu co się stanie z akumulatorami po 8 latach
-- co oczywiście producent odbiłby sobie w wyższych opłatach za
"tankowanie". --
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-22 19:14:32
Autor: megrims
Tesla
W dniu 2013-07-22 18:41, Myjk pisze:
[...]

WyjeĹźdĹźasz z nowym akumulatorem z salonu, podjeĹźdĹźasz
[...]

Butla nie traci pojemności w miarę używania. Pomijam syf, który może
zebrać się w niej.

Data: 2013-07-22 19:47:36
Autor: J.F
Tesla
UĹźytkownik "megrims"  napisał w wiadomości
[...]

Proste - nie placisz za akumulatory, tylko wynajmujesz.
Przy okazji jestes przywiazany do stacji ladowania ... nie wiem - Tesla, Shell czy Panasonic.

J.

Data: 2013-07-22 13:10:32
Autor: A.L.
Tesla
On Mon, 22 Jul 2013 19:47:36 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości
[...]

A gdzie sa te stacje?... Firma ktora oferowala wymienne alumulatory,
niedawno zbankrutowala.

Elektryczny samochodto neistety, kompletna utopia. Nei wiem jak w
Europie, a;le w USA infratsruktura jest w fatalnym stanie. W Nowym
Jorku, jak jest goraco, apeluje sie do mieszkancow zeby wylaczali
klimatyzacje, bo siec nei wytrzymuje. Podziemne kable pamietaja
nieomalze czasy Edisona. W zime, jak posypuje sola chodniki, radzi sie
aby na spacer wybierac sie z pieskiem. Jak gdzies jest pzrebicie
izolacji, to pieska usmierci a nie obywatela.

No i teraz wyobrazmy sobei ze kazdy przychodzi do domu i zaczyna
ladowac swoj samochod. Obciazenie klimatyzatorem to drabny pryszcz.

Beriera do nowych technologii jest infrastruktura. Jak nei bedzie
stacji ladowania (albo wymiany akumulatorow) tak hesto jak teraz sa
stacje benzynowe, to nic z elektrycznych samochodow nie bedzie. No i
ktos bedzie musial produkowac ten pard i jakos go przesylac. Ani
obecne elektrownie tego nie zrobia, ani istniejaca siec nei da rady.
Kto ma za to wszystko zaplacic? Podatnicy? W imie czego? I ile czasu
potrwa zanim sie te infrastrukture zbuduje?

A.L.

Data: 2013-07-22 20:53:48
Autor: J.F
Tesla
Użytkownik "A.L."  napisał w wiadomości
A gdzie sa te stacje?... Firma ktora oferowala wymienne alumulatory,
niedawno zbankrutowala.
Elektryczny samochodto neistety, kompletna utopia. Nei wiem jak w

A co powiesz za 50 lat, jak ropy zabraknie ?
Biodiesel, bioetanol ?

[...]

No to u nas sporo lepiej.
I klimat umiarkowany, wiec latem w nocy mozna swojego elektryka ladowac bez przeciazania sieci.

[...]

No i co - przesiadziesz sie na konia czy na rower, bo ropa sie jednak kiedys skonczy, wegiel tez :-)
Wiec moze warto juz dzis budowac infrastrukture, bo potem bedzie za pozno :-)

J.

Data: 2013-07-22 17:01:55
Autor: A.L.
Tesla
On Mon, 22 Jul 2013 20:53:48 +0200, "J.F"
[...]

Gdzies, na jakiejsc konferecji, juz nei pamietam  jakiej,
pzredstawiano prognoze ze przez najblizsze 75 lat silnik spalinowy
bedzie podstawowym zrodlem napedu. Jak nie bedzie ropy, to bedzie gaz.
Okazalo sie ze Ameryka siedzi na gazie

No i co - przesiadziesz sie na konia czy na rower, bo ropa sie jednak kiedys skonczy, wegiel tez :-)
Wiec moze warto juz dzis budowac infrastrukture, bo potem bedzie za pozno :-)

Ja bym inwestowal, ale inwestowanie w infrasrukture nie jest
politycznie wartosciowe. Nie zbija sie na tym politycznego kapitalu.
Gdyby chciec pomalowac wszystkie mosty w stanie Nowy Jork farba
antykorozyjna (a scicle mowiac, te ktore tego wymagaja) to przy
obecnych srodkach trwaloby to cos 200 lat.

Infrastruktura sie rozpada, i o ile wiem to w Europie nie jest
najlepiej. Tak na marginesie, samochody elektryczne maja sens tylko gdy zostanie
wdrozona energetyka jadrowa na masowa skale. Masowa, to znaczy tak
zeby nie pzreba bylo przesylac energii na tysiace kilometrow

A.L.

Data: 2013-07-22 21:13:23
Autor: anacron
Tesla
W dniu 22.07.2013 20:53, J.F pisze:

No i co - przesiadziesz sie na konia czy na rower, bo ropa sie jednak
kiedys skonczy, wegiel tez :-)

Produkują już ON ze zużytych baterii. Znaczy coś lepszego od ON. Paliwa
syntetyczne to przyszłoś najbliższa. Do póki nie wsadzą reaktora
atomowego do samochodu, elektryki będą tylko dla snobów jeżdżących po
bulwarach.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-22 21:41:50
Autor: megrims
Tesla
W dniu 2013-07-22 21:13, anacron pisze:
[...]

czytałem kiedyś o teorii rodem z NWO i teorii spiskowych, że większość
technologii pozwalających na zwiększenie upakowania energii, która
mogła by zagrozić ropie naftowej jest wykupywana przez producentów ropy.
Może Chińczycy coś wymyślą.

Data: 2013-07-23 01:12:39
Autor: RadoslawF
Tesla
Dnia 2013-07-22 21:41, Użytkownik megrims napisał:

[...]

Bajki.
Jedyna technologia mogąca zagrozić produktom ropopochodnym w
motoryzacji to silniki na wodór. Silnik nie jest specjalnie
skomplikowany i drogi, wodór tanio uzyskasz traktując wodę
prądem elektrycznym tylko brak pojemników do przechowywania
tego wodoru pod ciśnieniem. W efekcie pokazywane pojazdy
demonstracyjne na wodór mają zasięg, sporo mniejszy niż
elektryczne.

Pozdrawiam

Data: 2013-07-22 16:57:48
Autor: kogutek444
Tesla
W dniu wtorek, 23 lipca 2013 01:12:39 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]

tego wodoru pod ciśnieniem. W efekcie pokazywane pojazdy

demonstracyjne na wodór mają zasięg, sporo mniejszy niż

Tanio to ile za odpowiednik litra benzyny? I skąd brać prąd?

Data: 2013-07-22 21:54:51
Autor: Andrzej Lawa
Tesla
W dniu 22.07.2013 20:53, J.F pisze:

A co powiesz za 50 lat, jak ropy zabraknie ?
Biodiesel, bioetanol ?

A skąd weźmiesz, jak nie będzie ropy dla rolnictwa?

PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

Data: 2013-07-22 22:56:08
Autor: Marek Dyjor
Tesla
J.F wrote:
[...]

oczywiście tylko może sie okazać że ci jednak przyłącza 50 czy 100 kW nie zrobią bo niema mocy w trafo...

na wsi typowe trafo słupowe to jest ok 150kW i wystarcza ono na ok 10 do 20 domów.

[...]

Imho sieć przesyłowa konieczna do masowego ładowania elektryków jest podstawowym ograniczeniem rozwoju motoryzacji elektrycznej.

nawet mi się nie chce liczyć ale prawdopodobnie trzeba by rozbudować sieci średniego napięcia (15 20 kV) i odbiorców podpinać bezpośrednio do tej sieci przez własne trafo. Tylko że wtedy koszty przyłacza sie robią troszkę duże.

Sieć elektryczna  jak każda inna jest projektowana przy założeniu że nigdy nie będzie sytuacji gdy wszystcy pobierają maksymalną moc zapotrzebowaną. W przypadku ładowania będzie inaczej.

Data: 2013-07-23 08:20:22
Autor: Myjk
Tesla
Mon, 22 Jul 2013 13:10:32 -0500, A.L.
A gdzie sa te stacje?...

Może przeanalizujesz ile czasu zajęło rozprzestrzenienie się stacji paliw
czy LPG w stosunku do ilości pojazdów aż do obecnego stanu? Będziesz miał
automatyczną odpowiedź.

Firma ktora oferowala wymienne alumulatory, niedawno zbankrutowala.

Do czego te akumulatory były?

Beriera do nowych technologii jest infrastruktura. Jak nei bedzie
stacji ladowania (albo wymiany akumulatorow) tak hesto jak teraz sa
stacje benzynowe, to nic z elektrycznych samochodow nie bedzie.

Nic z tego nie będzie, jak się nie będzie nic robić, za to będzie się
notorycznie pieprzyć że elektryczne samochody są tylko dla ekooszołomów.

No i ktos bedzie musial produkowac ten pard i jakos go przesylac.

Elektrownie mają dużą nadprodukcje w pewnych godzinach stąd powstały dwie
strefy aby zmusić ludzi do wykorzystywania prądu gdy jest go nadto. Co to
za problem podłączyć auto do kontaktu, a elektrownia sama da prąd jak
będzie go wystarczająco dużo i to jeszcze po niższej cenie.

I ile czasu potrwa zanim sie te infrastrukture zbuduje?

Z pewnością szybciej jak się zacznie teraz niż jak się zacznie za lat 20.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-23 10:48:11
Autor: Marek Dyjor
Tesla
Myjk wrote:
[...]

KOSZTY...

prądu sie nie przewiezie w cysternach...

trzeba budować nowe sieci albo przebudować istniejące,

docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej wykorzystywanej ze współczynnikiem jednoczesności bliskim 100%

Data: 2013-07-23 10:49:05
Autor: Myjk
Tesla
Tue, 23 Jul 2013 10:48:11 +0200, Marek Dyjor
prądu sie nie przewiezie w cysternach...

Ale naładowane akumulatory już dowieźć się da.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-23 11:04:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tesla
Hello Myjk,

Tuesday, July 23, 2013, 10:49:05 AM, you wrote:

prądu sie nie przewiezie w cysternach...
Ale naładowane akumulatory już dowieźć się da.

Koszmarny stosunek masy do energii :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-07-23 10:59:53
Autor: Myjk
Tesla
Tue, 23 Jul 2013 11:04:48 +0200, RoMan Mandziejewicz
prądu sie nie przewiezie w cysternach...
Ale naładowane akumulatory już dowieźć się da.
Koszmarny stosunek masy do energii :(

Owszem, ale to przecież w sytuacjach awaryjnych, bo taka stacja będzie
miała AFAIR 10 baterii a zużyte będą ładowane -- to po pierwsze. Po drugie
ew. magazyny baterii gdzie równocześnie będzie następować ich ładowanie
(większym prądem), nie muszą być tak daleko położone jak rafinerie.
Docelowo wyjdzie na jedno, choć oczywiście podniesie to znowu koszty.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-23 11:01:56
Autor: Myjk
Tesla
Tue, 23 Jul 2013 10:59:53 +0200, Myjk
AFAIR 10 baterii a zużyte będą ładowane

....a jednak 50 baterii na kaĹźdej stacji.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-23 11:01:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tesla
Hello Marek,

Tuesday, July 23, 2013, 10:48:11 AM, you wrote:

[...]

I to wielkie.

prądu sie nie przewiezie w cysternach...
trzeba budować nowe sieci albo przebudować istniejące,

Trzeba produkować na miejscu.

docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej
wykorzystywanej ze współczynnikiem jednoczesności bliskim 100%

Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach
bardziej odpowiadających możliwościom dostaw energii.

Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-07-23 12:48:58
Autor: RadoslawF
Tesla
Dnia 2013-07-23 11:01, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

prądu sie nie przewiezie w cysternach...
trzeba budować nowe sieci albo przebudować istniejące,

Trzeba produkować na miejscu.

Nie bardzo się da.

docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej
wykorzystywanej ze współczynnikiem jednoczesności bliskim 100%

Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne

Wiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie
(szybkie) akumulatorów jednego pojazdu to ekwiwalent poboru
przez 20 do 30 gospodarstwa.

akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach
bardziej odpowiadających możliwościom dostaw energii.

I ekologię szlak trafił bo na część pojazdów potrzeba po
kilka zestawów akumulatorów.

Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł.

Tak, z punktu widzenia ich producenta, ostatnio ktoś się
doliczył że w naszych warunkach wyprodukują tyle energii
ile włożono w ich produkcję.

Pozdrawiam

Data: 2013-07-23 13:37:48
Autor: Myjk
Tesla
Tue, 23 Jul 2013 12:48:58 +0200, RadoslawF
Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
Wiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie
(szybkie) akumulatorĂłw jednego pojazdu to ekwiwalent poboru
przez 20 do 30 gospodarstwa.

Nie musi być szybkie, a do tego może być tylko wspomagane tą formą.

akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach
bardziej odpowiadających możliwościom dostaw energii.
I ekologię szlak trafił bo na część pojazdów potrzeba po kilka zestawów akumulatorów.

Ale ich zużycie będzie rozłożone w czasie, więc nie będzie do końca tak jak sugerujesz.

Poza tym, co Wy ludzie z tą ekologią... To pojęcie szerokie jak Rów
Mariański. Każdy mówi "ekologia" a często myśli o skrajnie różnych
rzeczach. Samochody nie były, nie są i nigdy nie będą ekologiczne tak
jakbyśmy sobie tego życzyli.

Ale, mogą być cichsze i nie smrodzić PROSTO w nos. W końcu łatwiej jest
założyć filtr (dużo bardziej efektywny -- że tak odniosę się do naszych
warunków kotłowania węglem) na komin elektrowni położonej za miastem i w
jednym miejscu utylizować syfy, niż pakować kosztowne rozwiązania do
każdego pojazdu (typu DPF). To dla mnie wystarczająca "ekologiczność" by
promować samochody elektryczne.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-23 14:40:37
Autor: RadoslawF
Tesla
Dnia 2013-07-23 13:37, Użytkownik Myjk napisał:

[...]

Przy stacjach raczej musi być szybkie. W garażu może być wolne
bo właściciel wstawia wieczorem na 10 do 12 godzin.

[...]

Z tym rozłożeniem to do końca nie wiadomo. Będzie rozłożone
w czasie będzie potrzebne więcej zmagazynowanych zestawów
akumulatorów.

[...]

A to już zależy czyje życzenia masz na myśli, większość zielonych
sikała w majtki przy pierwszej hybrydzie która paliła na setkę
więcej niż moje auto.

[...]

Z tym smrodzeniem to taka urban legend. Bardziej przydatna będzie
redukcja hałasu.

Pozdrawiam

Data: 2013-07-23 15:00:02
Autor: Myjk
Tesla
Tue, 23 Jul 2013 14:40:37 +0200, RadoslawF
Przy stacjach raczej musi być szybkie. W garażu może być wolne
bo właściciel wstawia wieczorem na 10 do 12 godzin.

Wszsytko zaleĹźy ile będzie stacji i ile będzie pojazdĂłw.
Z tym rozłożeniem to do końca nie wiadomo. Będzie rozłożone
w czasie będzie potrzebne więcej zmagazynowanych zestawów
akumulatorĂłw.

ZTCW akumulator najbardziej niszczy się przez cykle, a najbardziej przez
niewłaściwe składowanie i ładowanie. Stąd w stacjach akumulatory będą
utrzymywać stosunkowo wysoką trwałość.

Z tym smrodzeniem to taka urban legend.

Ja tam nie lubię wąchać spalin, zwłaszcza np. diesla bez DPFu.
Smog w centrach miast to też nie jest coś abstrakcyjnego.

Bardziej przydatna będzie redukcja hałasu.

Już sobie wyobrażam Marszałkowską gdzie drogą śmigają auta a jednak można
normalnie porozmawiać nie podnosząc głosu. ;) Oby tylko tego dożyć. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-23 20:34:39
Autor: RadoslawF
Tesla
Dnia 2013-07-23 15:00, Użytkownik Myjk napisał:

Z tym smrodzeniem to taka urban legend.

Ja tam nie lubię wąchać spalin, zwłaszcza np. diesla bez DPFu.

A to już twój problem.

Smog w centrach miast to też nie jest coś abstrakcyjnego.

U  nas jeszcze jest.

Pozdrawiam

Data: 2013-07-23 13:53:55
Autor: Andrzej Lawa
Tesla
W dniu 23.07.2013 12:48, RadoslawF pisze:

Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne

Wiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie

Może na oświetlenie i jeden mały laptop...

[ciach]

Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł.

Tak, z punktu widzenia ich producenta, ostatnio ktoś się
doliczył że w naszych warunkach wyprodukują tyle energii
ile włożono w ich produkcję.

Jak dobrze pójdzie.

PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

Data: 2013-07-23 20:54:06
Autor: Marek Włodarz
Tesla
W artykule <ksln2r$2uf$1@node1.news.atman.pl>
RadoslawF napisał(a):

[...]

Że się wtrącę... Typowa turbina wiatrowa ma moc od 500 KW do 2 MW.
Oczywiście, mówię o prawdziwych turbinach, a nie wiatraczkach do
zabawy. Gospodarstwo domowe (typowe) pobiera moc 3-5 KW (oddzielny
dom, a nie mieszkanie w bloku). Więc jakby nie w tym problem. Stacje przy autostradach czy innych ekspresówkach stoją zwykle poza
zabudowaniami i nie widzę problemu, żeby przy nich postawić nawet
100-metrowy maszt z 50-metrowym śmigłem. Mocy byłoby raczej za dużo,
niż za mało. Oczywiście, o ile w ogóle będzie wiatr. :>

Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

Data: 2013-07-24 09:43:10
Autor: Myjk
Tesla
Tue, 23 Jul 2013 20:54:06 +0000 (UTC), Marek Włodarz
Stacje przy autostradach czy innych ekspresówkach stoją zwykle poza
zabudowaniami i nie widzę problemu, żeby przy nich postawić nawet
100-metrowy maszt z 50-metrowym śmigłem.

Oj. Nie wziąłeś pod uwagę wpływu wiatraka na życie ptaka. :>

BTW http://pl.wikipedia.org/wiki/Toshiba_4S

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-24 08:20:56
Autor: kogutek444
Tesla
W dniu środa, 24 lipca 2013 09:43:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
Tue, 23 Jul 2013 20:54:06 +0000 (UTC), Marek Włodarz > Stacje przy autostradach czy innych ekspresówkach stoją zwykle poza

> [...]

> 100-metrowy maszt z 50-metrowym śmigłem.

Oj. Nie wziąłeś pod uwagę wpływu wiatraka na życie ptaka. :>

Pomysł nie jest nowy i były praktyczne próby zrealizowania go a ZSRR. paliwo nie nadające się do pracy w elektrowni posiada spory potencjał energetyczny. Chciano go użyć do stworzenia jądrowych pieców do centralnego ogrzewania osiedli na zimnych terenach ZSRR. Zbudowali kilka ale potem był Czernobyl i sprawę wyciszono. Nie jest wykluczone że za jakiś czas tego typu systemy bedą instalowane. To proste konstrukcje wymagające moze i drogich materiałów ale w małych ilościach. Typowy reaktor jądrowy napędzający łódź podwodną ma wielkość lodówki.

Data: 2013-07-24 20:54:06
Autor: Marek Włodarz
Tesla
W artykule <116693b2-2a5b-4dfa-a2c0-25763ad7fb3b@googlegroups.com>
kogutek444@gmail.com napisał(a):

[...]
Typowy reaktor jądrowy napędzający łódź podwodną ma
wielkość lodówki.

No, nieco przesadziłeś. Chłodni na trailerze do tira - zgoda, choć nie
jestem pewien, czy ta "lodówka" nie jest jeszcze większa...

Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

Data: 2013-07-24 14:06:21
Autor: kogutek444
Tesla
W dniu środa, 24 lipca 2013 22:54:06 UTC+2 użytkownik Marek Włodarz napisał:
> [...]

Marek W.

-- Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

Na Discovery kiedyś był program o łodziach podwodnych. Sam byłem zdziwiony że taki nieduży. Pokazywali sztukę nówkę przed wmontowaniem. Oczywiście z całą infrastrukturą zajmowało sporo większą przestrzeń, ale bez szaleństw. Amerykanie chcieli zrobić samolot z napędem jądrowym. Zainstalowali reaktor na pokładzie samolotu. I z tym latali. Wózkiem widłowym go wyciągali z samolotu. Nigdy go nie wykorzystali do napędu. Sprawdzali czy się da. Wyszło że się da pod warunkiem że obsługa będzie jednorazowa. Najlepsze jest to że oni puszczali ten reaktor na jakimś jałowym biegu w czasie lotu. Barierą nie byłą wielkość reaktora a grubość osłon pilotów i obsługi.

Data: 2013-07-24 21:19:31
Autor: Marek Włodarz
Tesla
W artykule <7318d934-efcf-48e9-a309-ff5bfd5a8cbb@googlegroups.com>
[...]

Ale reaktor (praktycznie) nie istnieje bez owych osłon. Zatem jednak
dużo, dużo więcej...

Chyba, że faktycznie "obsługa jednorazowa"... :>

Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

Data: 2013-07-24 14:29:12
Autor: kogutek444
Tesla
W dniu środa, 24 lipca 2013 23:19:31 UTC+2 użytkownik Marek Włodarz napisał:
> [...]

Marek W.

-- Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

Reaktor to miał swoje osłony. Te miały być dodatkowe. Oni wtedy jakieś marne pojęcie mieli bo na wózku widłowym przed operatorem była osłona z blachy ołowianej. I wyciągał gorący reaktor z samolotu.. Pomysły mieli odlotowe. Silnik odrzutowy z napędem jądrowym. Z jednej strony do rury wlata powietrze. Chłodzi reaktor i rozgrzane wylata z drugiej a po drodze napędza turbinę która napędza wentylator na wlocie. W sumie niegłupie bo tak napędzany samolot bojowy broni żadnej nie potrzebuje. Wystarczy że przeleci nisko nad okopami przeciwnika.

Data: 2013-07-25 07:32:34
Autor: Myjk
Tesla
Wed, 24 Jul 2013 08:20:56 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
Typowy reaktor jądrowy napędzający łódź podwodną ma wielkość lodówki.

Natomiast na potrzeby takiej stacji reaktor może być jeszcze mniejszy.
Tylko kto się zgodzi aby w mieście stało coś takiego?

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-25 11:54:16
Autor: Maseł
Tesla
W dniu 2013-07-25 07:32, Myjk pisze:
[...]

A po co ma stac? Jak bedzie mniejszy od lodowki, to mozna go przeciez
wozic ze soba... :-)

Pozdro

Maseł

Data: 2013-07-25 03:38:18
Autor: kogutek444
Tesla
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 11:54:16 UTC+2 użytkownik Maseł napisał:
> [...]

> Tylko kto się zgodzi aby w mieście stało coś takiego?

A po co ma stac? Jak bedzie mniejszy od lodowki, to mozna go przeciez

Kiedyś pewno coś takiego zrobią. Jeśli brać stosunek energii do masy to na razie nic tego nie przebija.

Data: 2013-07-23 22:57:12
Autor: Michoo
Tesla
On 23.07.2013 11:01, RoMan Mandziejewicz wrote:

Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach
bardziej odpowiadających możliwościom dostaw energii.

Nie można - stacje benzynowe mają zazwyczaj "trochę" więcej niż 10 klientów/3 godziny a ładowanie 10 akumulatorów prądem 3 godzinnym to nadal duże obciążenie.

Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł.

Chyba w kalifornii.

Michoo

Data: 2013-07-23 11:03:06
Autor: z
Tesla
W dniu 2013-07-23 10:48, Marek Dyjor pisze:

trzeba budować nowe sieci albo przebudować istniejące,

docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej
wykorzystywanej ze współczynnikiem jednoczesności bliskim 100%

Nie jestem fachowcem (terminologia) ale zwiększone zapotrzebowanie na energię elektryczną w godzinach nocnych nie musiało by być złe ani drogie.

Data: 2013-07-22 15:16:32
Autor: Mirek Ptak
Tesla
Dnia 2013-07-22 12:40,  *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem w
elektrycznym samochodzie, ot tak na wypadek dluzszych tras czy kumulacji..

Opel Ampera / Chevrolet Volt :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-07-22 17:00:24
Autor: kogutek444
Tesla
W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 12:40:43 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]

Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem w elektrycznym samochodzie, ot tak na wypadek dluzszych tras czy kumulacji..

Raczej agregatem ciągniętym za samochodem. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że zniknąłeś idee samochodu elektrycznego.

Data: 2013-07-22 21:39:23
Autor: Marek Dyjor
Tesla
J.F wrote:
[...]

to sobie kupisz w castoramie i już. :)

Data: 2013-07-22 08:06:19
Autor: Myjk
Tesla
Mon, 22 Jul 2013 00:42:52 +0200, J.F.
Tesli S sprzedalo sie 4750, wiecej niz topowych modeli mercedesa, bmw
i audi (w USA)

Nic dziwnego. To auto jest (IMHO) piękne, ma dobre osiągi i wcale nie tak
wysoką cenę (w USA). Niestety jak przyjeżdża do nas to wartość skacze o 20
tys. a dodatkowo waluta zmienia się z dolara na euro, co dyskwalifikuje to
auto na europejskim rynku. Tymbardziej jest przekreślone w naszym pięknym
klimacie, nie wspominając o braku infrastruktury do ładowania akumulatorów.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-22 12:54:42
Autor: Maciek
Tesla
Dnia Mon, 22 Jul 2013 08:06:19 +0200, Myjk napisał(a):

Tymbardziej jest przekreślone w naszym pięknym
klimacie

He he, wlasnie sobie wyobrazilem odpalanie go na kable :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-07-22 12:34:18
Autor: A.L.
Tesla
On Mon, 22 Jul 2013 00:42:52 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Elektryki coraz blizej ?

http://consumerist.com/2013/05/15/enough-people-can-afford-teslas-70k-electric-car-to-beat-sales-of-audis-bmws-mercedes/

Tesli S sprzedalo sie 4750, wiecej niz topowych modeli mercedesa, bmw
i audi (w USA)

Biorac pod uwage wielkosc rynku amerykanskiego, to jest minej wiecej
rowne zeru.

Kupuja oszolomy ekologiczne, ci ktorzy zawsze musa miec najnowsze
nowinki i ci ktorzy nei wiedza co zrobic z pieniedzmi.

Cena w okolicy 100 tysiecy dolcow jest jak na Ameryke totalnym
nonsensem. A.L.

Data: 2013-07-22 21:25:58
Autor: Myjk
Tesla
Mon, 22 Jul 2013 12:34:18 -0500, A.L.
Kupuja oszolomy ekologiczne, ci ktorzy zawsze musa miec najnowsze nowinki i ci ktorzy nei wiedza co zrobic z pieniedzmi.

Nie stać cię i dorabiasz ideologię. :P Ja bym chciał takie auto nie dlatego
że jestem oszołomem ekologicznym, ale ze względu na osiągi i ciszę w aucie.
Od zawsze cięrpię w samochodzie, bo muszę słuchać pierdzenia silnika.

Cena w okolicy 100 tysiecy dolcow jest jak na Ameryke totalnym nonsensem.

Performance ksoztuje 87 tys. Inna sprawa, Ĺźe jeszcze rok temu najwyĹźszy
model cenili na 49 tys.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-22 20:40:34
Autor: Ghost
Tesla

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:10nqdftwtt9u2.1f58t94nul80r$.dlg40tude.net...

Elektryki coraz blizej ?

Oby coraz blizej fiaska.

Data: 2013-07-22 20:49:14
Autor: J.F
Tesla
UĹźytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
Elektryki coraz blizej ?
Oby coraz blizej fiaska.

Czemu ? Ta Tesla calkiem przyzwoicie wyglada.
Az za bardzo, spoko mozna by ja odchudzic.

J.

Data: 2013-07-22 22:57:24
Autor: Pawel O'Pajak
Tesla
  Powitanko,

Czemu ? Ta Tesla calkiem przyzwoicie wyglada.
Az za bardzo, spoko mozna by ja odchudzic.

To juz by nie byla Tesla, to taki Bentley wsrod "elektrykow" full wypas w wyposazeniu i osiagach:
http://www.youtube.com/watch?v=HFhTD7LGUdk#at=31
ze sie tak pochwale filmem kolegi.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹźek)

Data: 2013-07-23 00:32:36
Autor: _Michał
Tesla
On 7/22/2013 12:42 AM, J.F. wrote:

[...]

w krakowie widziałem kilka tych dupianych roadsterów
ale S jest bardzo ok autem i ma w końcu zawieszenie pompowane ;)

fajny filmik z fabryki:
http://www.youtube.com/watch?v=FHzhJjPRnf0

Data: 2013-07-23 08:05:42
Autor: Myjk
Tesla
Tue, 23 Jul 2013 00:32:36 +0200, _Michał
ale S jest bardzo ok autem i ma w końcu zawieszenie pompowane ;)

Przy zaznaczeniu, Ĺźe pompowane jest tylko w wersji Performance.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-23 10:24:15
Autor: Maciek
Tesla
Dnia Tue, 23 Jul 2013 08:05:42 +0200, Myjk napisał(a):

Tue, 23 Jul 2013 00:32:36 +0200, _Michał
ale S jest bardzo ok autem i ma w końcu zawieszenie pompowane ;)

Przy zaznaczeniu, że pompowane jest tylko w wersji Performance.

Ekologiczne (noga)? Czy na prad, znaczy na wegiel brunatny? :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio