Data: 2013-07-22 00:42:52 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Elektryki coraz blizej ? http://consumerist.com/2013/05/15/enough-people-can-afford-teslas-70k-electric-car-to-beat-sales-of-audis-bmws-mercedes/ Tesli S sprzedalo sie 4750, wiecej niz topowych modeli mercedesa, bmw i audi (w USA) I Tesla buduje stacje ladowania http://consumerist.com/2013/05/30/tesla-tripling-its-supercharger-station-network-making-cross-country-road-trips-possible/ J. |
|
Data: 2013-07-22 07:58:21 | |
Autor: megrims | |
Tesla | |
W dniu 2013-07-22 00:42, J.F. pisze:
no to kto pierwszy: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/tesla-andere-s-model-60-kwh-livange/182034727.html http://tnij.org/xlnb |
|
Data: 2013-07-22 11:06:41 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tesla | |
Hello megrims,
Monday, July 22, 2013, 7:58:21 AM, you wrote: [...] I Tesla buduje stacje ladowaniano to kto pierwszy: 30 minut tankowania po 370km czołgania się z prędkością ekonomiczną... Dałoby się wytrzymać. Tylko jeszcze przydałby się własny wiatrak, bo dociągnięcie do domu linii o obciążalności 150kW może być trudne. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-07-22 12:40:43 | |
Autor: J.F | |
Tesla | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
I Tesla buduje stacje ladowaniano to kto pierwszy: 30 minut tankowania po 370km czołgania się z prędkością ekonomiczną... Zaplacisz, dociagna. I potem podatkiem obloza. Ale do domu nie potrzebujesz 150kW, rzadko sie zdarza ze z jednej trasy w druga jedziesz. Spokojnie moze sie 8h ladowac. Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem w elektrycznym samochodzie, ot tak na wypadek dluzszych tras czy kumulacji.. J. |
|
Data: 2013-07-22 14:48:59 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla | |
W dniu 22.07.2013 12:40, J.F pisze:
Ale do domu nie potrzebujesz 150kW, rzadko sie zdarza ze z jednej trasy Hammerhead Eagle i-Thrust ? ;-> -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes! |
|
Data: 2013-07-22 15:07:43 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tesla | |
Hello J.F,
Monday, July 22, 2013, 12:40:43 PM, you wrote: Zaplacisz, dociagna.30 minut tankowania po 370km czołgania się z prędkościąI Tesla buduje stacje ladowaniano to kto pierwszy: 140PLN za 1kW mocy zainstalowanej - o ile się nie mylę. 21 kPLN za "warunki". I potem podatkiem obloza. Specjalne liczniki, pajęczarstwo... Ale do domu nie potrzebujesz 150kW, rzadko sie zdarza ze z jednej trasy w druga jedziesz. Spokojnie moze sie 8h ladowac. Ale to też jakieś 10kW ciągłej mocy... Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem w elektrycznym samochodzie, ot tak na wypadek dluzszych tras czy kumulacji.. Ale to przekreśla trochę ideę. Mi się cały czas marzy turbina gazowa w hybrydzie współpracująca z dużym akumulatorem właśnie. Idealne warunki pracy. Tak ze 20-30kW, włączająca się gdy 2/3 energii zostanie zużyte. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-07-22 15:22:38 | |
Autor: J.F | |
Tesla | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Hello J.F, Dałoby się wytrzymać. Tylko jeszcze przydałby się własny wiatrak, boZaplacisz, dociagna. 140PLN za 1kW mocy zainstalowanej - o ile się nie mylę. 21 kPLN za Zwroci ci sie w kosztach paliwa po paru latach :-) Poza tym my tu o samochodzie za 300 tys zl - bedziesz zalowal na garaz ? :-) Ale do domu nie potrzebujesz 150kW, rzadko sie zdarza ze z jednejAle to też jakieś 10kW ciągłej mocy... Czyli minimalna moc doprowadzona ? (16A na faze). Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem wAle to przekreśla trochę ideę. Nie, czemu, 300km zasiegu (liczyc sie z tym ze po latach spadnie do 150), a w razie czego normalny samochod. Mi się cały czas marzy turbina gazowa w Turbina czy ogniwo paliwowe - kwestia techniczna, byleby sie dalo dotankowac szybko w trasie. Kiedys mi sie spodobaly akumulatory Na-S - to tez by mozna tankowac na stacjach Idealne warunki pracy. Tak ze 20-30kW, włączająca się gdy 2/3 energii zostanie Z tym ze ja to jednak chce zazwyczaj pradem z gniazdka tankowac. J. |
|
Data: 2013-07-22 15:31:40 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Mon, 22 Jul 2013 15:22:38 +0200, J.F
Nie, czemu, 300km zasiegu (liczyc sie z tym ze po latach spadnie do 150), a w razie czego normalny samochod. Podobno dajÄ 8 lat na akumulatory bez limitu km (na najwiÄksze pojemnoĹci). Ja pierdziu, od dawna marzy mi siÄ takie auto, ktĂłre nie generuje haĹasu ze strony silnika. Turbina czy ogniwo paliwowe - kwestia techniczna, byleby sie dalo dotankowac szybko w trasie. Nie mogĹem znaleĹşÄ specyfikacji jak sÄ zainstalowane akumulatory. DomyĹlam siÄ, Ĺźe na caĹej podĹodze. Pytanie czy daĹoby siÄ to zrobiÄ szybko demontowalne i zamiast stacji ĹadujÄ cych z postojem 2h podmieniaÄ (maszynowo) akumulatory. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-22 16:25:23 | |
Autor: J.F | |
Tesla | |
UĹźytkownik "Myjk" napisaĹ w wiadomoĹci grup
Mon, 22 Jul 2013 15:22:38 +0200, J.F Nie, czemu, 300km zasiegu (liczyc sie z tym ze po latach spadnie doPodobno dajÄ 8 lat na akumulatory bez limitu km (na najwiÄksze pojemnoĹci). Ale czy gwarancje zasiegu tez daja ? Niestety - li-ion sie zuzywaja i pojemnosc coraz mniejsza. Ja pierdziu, od dawna marzy mi siÄ takie auto, ktĂłre nie generuje haĹasu ze Hm, jest troche aut dobrze wytlumionych i silnika na autostradzie nie slychac. Nie mogĹem znaleĹşÄ specyfikacji jak sÄ zainstalowane akumulatory. DomyĹlam To rodzi sporo problemow ekonomicznych, chocby z ta gwarancja. J. |
|
Data: 2013-07-22 22:24:58 | |
Autor: z | |
Tesla | |
W dniu 2013-07-22 16:25, J.F pisze:
To rodzi sporo problemow ekonomicznych, chocby z ta gwarancja. Chwila. Gdzieś już czytałem że właśnie stacja ładowania lub szybka wymiana akumulatorów. Nie Tesla? z |
|
Data: 2013-07-23 08:10:50 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Mon, 22 Jul 2013 16:25:23 +0200, J.F
Hm, jest troche aut dobrze wytlumionych i silnika na autostradzie nie slychac. Tylko kosztujÄ wtedy 3x tyle co TS. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-23 10:02:23 | |
Autor: z | |
Tesla | |
W dniu 2013-07-22 16:25, J.F pisze:
się, że na całej podłodze. Pytanie czy dałoby się to zrobić szybko http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Wymiana-akumulatorow-w-Tesli-duzo-szybsza-od-tankowania,wid,15762116,wiadomosc.html?ticaid=110fea http://tiny.pl/hvdvc z |
|
Data: 2013-07-23 10:13:58 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Tue, 23 Jul 2013 10:02:23 +0200, z
http://tiny.pl/hvdvc O proszÄ. Nie wpadĹem Ĺźeby poszukaÄ w tak prosty sposĂłb. ;) http://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY http://www.youtube.com/watch?v=5VH4JloWFEI -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-23 13:39:09 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Tue, 23 Jul 2013 10:13:58 +0200, Myjk
Nie wpadĹem Ĺźeby poszukaÄ w tak prosty sposĂłb. ;) Borze. Nawet na domowej stoi jak wĂłĹ. :P http://www.teslamotors.com/batteryswap -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-22 18:18:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tesla | |
Dnia Mon, 22 Jul 2013 15:31:40 +0200, Myjk napisał(a):
Mon, 22 Jul 2013 15:22:38 +0200, J.F Podmienianie akumulatorów to ciężka sprawa, bo jednak akumulator nie butla na propan-butan. Wyjeżdżasz z nowym akumulatorem z salonu, podjeżdżasz na stacje i wymieniają Ci go na jakiś stary strucel |
|
Data: 2013-07-22 18:41:42 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Mon, 22 Jul 2013 18:18:37 +0200, Tomasz Pyra
Podmienianie akumulatorĂłw to ciÄĹźka sprawa, bo jednak akumulator nie butla na propan-butan. JeĹli dobrze to skonstruowaÄ, to wymiana (od doĹu) byĹaby Ĺatwiejsza maszynowo niĹź butli. WyjeĹźdĹźasz z nowym akumulatorem z salonu, podjeĹźdĹźasz na stacje i wymieniajÄ Ci go na jakiĹ stary strucel Podobnie jest z butlami gazowymi i jakoĹ to dziaĹa. W takim wypadku producent musiaĹby dawaÄ gwarancjÄ na podmieniane akumulatory, co rĂłwnieĹź zwalniaoby uĹźytkownika z problemu co siÄ stanie z akumulatorami po 8 latach -- co oczywiĹcie producent odbiĹby sobie w wyĹźszych opĹatach za "tankowanie". -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-22 19:14:32 | |
Autor: megrims | |
Tesla | |
W dniu 2013-07-22 18:41, Myjk pisze:
Mon, 22 Jul 2013 18:18:37 +0200, Tomasz Pyra Butla nie traci pojemnoĹci w miarÄ uĹźywania. Pomijam syf, ktĂłry moĹźe zebraÄ siÄ w niej. |
|
Data: 2013-07-22 19:47:36 | |
Autor: J.F | |
Tesla | |
UĹźytkownik "megrims" napisaĹ w wiadomoĹci
W dniu 2013-07-22 18:41, Myjk pisze: WyjeĹźdĹźasz z nowym akumulatorem z salonu, podjeĹźdĹźaszPodobnie jest z butlami gazowymi i jakoĹ to dziaĹa. W takim wypadku Butla nie traci pojemnoĹci w miarÄ uĹźywania. Pomijam syf, ktĂłry moĹźe Proste - nie placisz za akumulatory, tylko wynajmujesz. Przy okazji jestes przywiazany do stacji ladowania ... nie wiem - Tesla, Shell czy Panasonic. J. |
|
Data: 2013-07-22 13:10:32 | |
Autor: A.L. | |
Tesla | |
On Mon, 22 Jul 2013 19:47:36 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości A gdzie sa te stacje?... Firma ktora oferowala wymienne alumulatory, niedawno zbankrutowala. Elektryczny samochodto neistety, kompletna utopia. Nei wiem jak w Europie, a;le w USA infratsruktura jest w fatalnym stanie. W Nowym Jorku, jak jest goraco, apeluje sie do mieszkancow zeby wylaczali klimatyzacje, bo siec nei wytrzymuje. Podziemne kable pamietaja nieomalze czasy Edisona. W zime, jak posypuje sola chodniki, radzi sie aby na spacer wybierac sie z pieskiem. Jak gdzies jest pzrebicie izolacji, to pieska usmierci a nie obywatela. No i teraz wyobrazmy sobei ze kazdy przychodzi do domu i zaczyna ladowac swoj samochod. Obciazenie klimatyzatorem to drabny pryszcz. Beriera do nowych technologii jest infrastruktura. Jak nei bedzie stacji ladowania (albo wymiany akumulatorow) tak hesto jak teraz sa stacje benzynowe, to nic z elektrycznych samochodow nie bedzie. No i ktos bedzie musial produkowac ten pard i jakos go przesylac. Ani obecne elektrownie tego nie zrobia, ani istniejaca siec nei da rady. Kto ma za to wszystko zaplacic? Podatnicy? W imie czego? I ile czasu potrwa zanim sie te infrastrukture zbuduje? A.L. |
|
Data: 2013-07-22 20:53:48 | |
Autor: J.F | |
Tesla | |
Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
A gdzie sa te stacje?... Firma ktora oferowala wymienne alumulatory, A co powiesz za 50 lat, jak ropy zabraknie ? Biodiesel, bioetanol ? Europie, a;le w USA infratsruktura jest w fatalnym stanie. W Nowym No to u nas sporo lepiej. I klimat umiarkowany, wiec latem w nocy mozna swojego elektryka ladowac bez przeciazania sieci. Beriera do nowych technologii jest infrastruktura. Jak nei bedzie No i co - przesiadziesz sie na konia czy na rower, bo ropa sie jednak kiedys skonczy, wegiel tez :-) Wiec moze warto juz dzis budowac infrastrukture, bo potem bedzie za pozno :-) J. |
|
Data: 2013-07-22 17:01:55 | |
Autor: A.L. | |
Tesla | |
On Mon, 22 Jul 2013 20:53:48 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości Gdzies, na jakiejsc konferecji, juz nei pamietam jakiej, pzredstawiano prognoze ze przez najblizsze 75 lat silnik spalinowy bedzie podstawowym zrodlem napedu. Jak nie bedzie ropy, to bedzie gaz. Okazalo sie ze Ameryka siedzi na gazie
Ja bym inwestowal, ale inwestowanie w infrasrukture nie jest politycznie wartosciowe. Nie zbija sie na tym politycznego kapitalu. Gdyby chciec pomalowac wszystkie mosty w stanie Nowy Jork farba antykorozyjna (a scicle mowiac, te ktore tego wymagaja) to przy obecnych srodkach trwaloby to cos 200 lat. Infrastruktura sie rozpada, i o ile wiem to w Europie nie jest najlepiej. Tak na marginesie, samochody elektryczne maja sens tylko gdy zostanie wdrozona energetyka jadrowa na masowa skale. Masowa, to znaczy tak zeby nie pzreba bylo przesylac energii na tysiace kilometrow A.L. |
|
Data: 2013-07-22 21:13:23 | |
Autor: anacron | |
Tesla | |
W dniu 22.07.2013 20:53, J.F pisze:
No i co - przesiadziesz sie na konia czy na rower, bo ropa sie jednak Produkują już ON ze zużytych baterii. Znaczy coś lepszego od ON. Paliwa syntetyczne to przyszłoś najbliższa. Do póki nie wsadzą reaktora atomowego do samochodu, elektryki będą tylko dla snobów jeżdżących po bulwarach. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-22 21:41:50 | |
Autor: megrims | |
Tesla | |
W dniu 2013-07-22 21:13, anacron pisze:
W dniu 22.07.2013 20:53, J.F pisze:czytałem kiedyś o teorii rodem z NWO i teorii spiskowych, że większość technologii pozwalających na zwiększenie upakowania energii, która mogła by zagrozić ropie naftowej jest wykupywana przez producentów ropy. Może Chińczycy coś wymyślą. |
|
Data: 2013-07-23 01:12:39 | |
Autor: RadoslawF | |
Tesla | |
Dnia 2013-07-22 21:41, Użytkownik megrims napisał:
Produkują już ON ze zużytych baterii. Znaczy coś lepszego od ON. Paliwaczytałem kiedyś o teorii rodem z NWO i teorii spiskowych, że większość Bajki. Jedyna technologia mogąca zagrozić produktom ropopochodnym w motoryzacji to silniki na wodór. Silnik nie jest specjalnie skomplikowany i drogi, wodór tanio uzyskasz traktując wodę prądem elektrycznym tylko brak pojemników do przechowywania tego wodoru pod ciśnieniem. W efekcie pokazywane pojazdy demonstracyjne na wodór mają zasięg, sporo mniejszy niż elektryczne. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-22 16:57:48 | |
Autor: kogutek444 | |
Tesla | |
W dniu wtorek, 23 lipca 2013 01:12:39 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:
Dnia 2013-07-22 21:41, Użytkownik megrims napisał: Tanio to ile za odpowiednik litra benzyny? I skąd brać prąd? |
|
Data: 2013-07-22 21:54:51 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla | |
W dniu 22.07.2013 20:53, J.F pisze:
A co powiesz za 50 lat, jak ropy zabraknie ? A skąd weźmiesz, jak nie będzie ropy dla rolnictwa? -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes! |
|
Data: 2013-07-22 22:56:08 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Tesla | |
J.F wrote:
Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości oczywiście tylko może sie okazać że ci jednak przyłącza 50 czy 100 kW nie zrobią bo niema mocy w trafo... na wsi typowe trafo słupowe to jest ok 150kW i wystarcza ono na ok 10 do 20 domów. Beriera do nowych technologii jest infrastruktura. Jak nei bedzie Imho sieć przesyłowa konieczna do masowego ładowania elektryków jest podstawowym ograniczeniem rozwoju motoryzacji elektrycznej. nawet mi się nie chce liczyć ale prawdopodobnie trzeba by rozbudować sieci średniego napięcia (15 20 kV) i odbiorców podpinać bezpośrednio do tej sieci przez własne trafo. Tylko że wtedy koszty przyłacza sie robią troszkę duże. Sieć elektryczna jak każda inna jest projektowana przy założeniu że nigdy nie będzie sytuacji gdy wszystcy pobierają maksymalną moc zapotrzebowaną. W przypadku ładowania będzie inaczej. |
|
Data: 2013-07-23 08:20:22 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Mon, 22 Jul 2013 13:10:32 -0500, A.L.
A gdzie sa te stacje?... MoĹźe przeanalizujesz ile czasu zajÄĹo rozprzestrzenienie siÄ stacji paliw czy LPG w stosunku do iloĹci pojazdĂłw aĹź do obecnego stanu? BÄdziesz miaĹ automatycznÄ odpowiedĹş. Firma ktora oferowala wymienne alumulatory, niedawno zbankrutowala. Do czego te akumulatory byĹy? Beriera do nowych technologii jest infrastruktura. Jak nei bedzie Nic z tego nie bÄdzie, jak siÄ nie bÄdzie nic robiÄ, za to bÄdzie siÄ notorycznie pieprzyÄ Ĺźe elektryczne samochody sÄ tylko dla ekooszoĹomĂłw. No i ktos bedzie musial produkowac ten pard i jakos go przesylac. Elektrownie majÄ duĹźÄ nadprodukcje w pewnych godzinach stÄ d powstaĹy dwie strefy aby zmusiÄ ludzi do wykorzystywania prÄ du gdy jest go nadto. Co to za problem podĹÄ czyÄ auto do kontaktu, a elektrownia sama da prÄ d jak bÄdzie go wystarczajÄ co duĹźo i to jeszcze po niĹźszej cenie. I ile czasu potrwa zanim sie te infrastrukture zbuduje? Z pewnoĹciÄ szybciej jak siÄ zacznie teraz niĹź jak siÄ zacznie za lat 20. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-23 10:48:11 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Tesla | |
Myjk wrote:
Elektrownie majÄ duĹźÄ nadprodukcje w pewnych godzinach stÄ d powstaĹy KOSZTY... prÄ du sie nie przewiezie w cysternach... trzeba budowaÄ nowe sieci albo przebudowaÄ istniejÄ ce, docelowo trzeba by sie liczyÄ ze znacznym wzrostem mocy zamĂłwionej wykorzystywanej ze wspĂłĹczynnikiem jednoczesnoĹci bliskim 100% |
|
Data: 2013-07-23 10:49:05 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Tue, 23 Jul 2013 10:48:11 +0200, Marek Dyjor
prÄ du sie nie przewiezie w cysternach... Ale naĹadowane akumulatory juĹź dowieĹşÄ siÄ da. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-23 11:04:48 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tesla | |
Hello Myjk,
Tuesday, July 23, 2013, 10:49:05 AM, you wrote: prądu sie nie przewiezie w cysternach...Ale naładowane akumulatory już dowieźć się da. Koszmarny stosunek masy do energii :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-07-23 10:59:53 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Tue, 23 Jul 2013 11:04:48 +0200, RoMan Mandziejewicz
Koszmarny stosunek masy do energii :(prÄ du sie nie przewiezie w cysternach...Ale naĹadowane akumulatory juĹź dowieĹşÄ siÄ da. Owszem, ale to przecieĹź w sytuacjach awaryjnych, bo taka stacja bÄdzie miaĹa AFAIR 10 baterii a zuĹźyte bÄdÄ Ĺadowane -- to po pierwsze. Po drugie ew. magazyny baterii gdzie rĂłwnoczeĹnie bÄdzie nastÄpowaÄ ich Ĺadowanie (wiÄkszym prÄ dem), nie muszÄ byÄ tak daleko poĹoĹźone jak rafinerie. Docelowo wyjdzie na jedno, choÄ oczywiĹcie podniesie to znowu koszty. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-23 11:01:56 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Tue, 23 Jul 2013 10:59:53 +0200, Myjk
AFAIR 10 baterii a zuĹźyte bÄdÄ Ĺadowane ....a jednak 50 baterii na kaĹźdej stacji. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-23 11:01:23 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tesla | |
Hello Marek,
Tuesday, July 23, 2013, 10:48:11 AM, you wrote: Elektrownie mają dużą nadprodukcje w pewnych godzinach stąd powstałyKOSZTY... I to wielkie. prądu sie nie przewiezie w cysternach... Trzeba produkować na miejscu. docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach bardziej odpowiadających możliwościom dostaw energii. Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-07-23 12:48:58 | |
Autor: RadoslawF | |
Tesla | |
Dnia 2013-07-23 11:01, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
prądu sie nie przewiezie w cysternach... Nie bardzo się da. docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej Wiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie (szybkie) akumulatorów jednego pojazdu to ekwiwalent poboru przez 20 do 30 gospodarstwa. akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach I ekologię szlak trafił bo na część pojazdów potrzeba po kilka zestawów akumulatorów. Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł.Tak, z punktu widzenia ich producenta, ostatnio ktoś się doliczył że w naszych warunkach wyprodukują tyle energii ile włożono w ich produkcję. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-23 13:37:48 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Tue, 23 Jul 2013 12:48:58 +0200, RadoslawF
MoĹźna postawiÄ wiatraki bezpoĹrednio przy stacjach. WymienneWiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naĹadowanie Nie musi byÄ szybkie, a do tego moĹźe byÄ tylko wspomagane tÄ formÄ . akumulatory pozwoliĹyby na Ĺadowanie z mniejszÄ mocÄ i w porachI ekologiÄ szlak trafiĹ bo na czÄĹÄ pojazdĂłw potrzeba po kilka zestawĂłw akumulatorĂłw. Ale ich zuĹźycie bÄdzie rozĹoĹźone w czasie, wiÄc nie bÄdzie do koĹca tak jak sugerujesz. Poza tym, co Wy ludzie z tÄ ekologiÄ ... To pojÄcie szerokie jak RĂłw MariaĹski. KaĹźdy mĂłwi "ekologia" a czÄsto myĹli o skrajnie róşnych rzeczach. Samochody nie byĹy, nie sÄ i nigdy nie bÄdÄ ekologiczne tak jakbyĹmy sobie tego Ĺźyczyli. Ale, mogÄ byÄ cichsze i nie smrodziÄ PROSTO w nos. W koĹcu Ĺatwiej jest zaĹoĹźyÄ filtr (duĹźo bardziej efektywny -- Ĺźe tak odniosÄ siÄ do naszych warunkĂłw kotĹowania wÄglem) na komin elektrowni poĹoĹźonej za miastem i w jednym miejscu utylizowaÄ syfy, niĹź pakowaÄ kosztowne rozwiÄ zania do kaĹźdego pojazdu (typu DPF). To dla mnie wystarczajÄ ca "ekologicznoĹÄ" by promowaÄ samochody elektryczne. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-23 14:40:37 | |
Autor: RadoslawF | |
Tesla | |
Dnia 2013-07-23 13:37, Użytkownik Myjk napisał:
Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. WymienneWiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie Przy stacjach raczej musi być szybkie. W garażu może być wolne bo właściciel wstawia wieczorem na 10 do 12 godzin. akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porachI ekologię szlak trafił bo na część pojazdów potrzeba po kilka zestawów akumulatorów. Z tym rozłożeniem to do końca nie wiadomo. Będzie rozłożone w czasie będzie potrzebne więcej zmagazynowanych zestawów akumulatorów. Poza tym, co Wy ludzie z tą ekologią... To pojęcie szerokie jak Rów A to już zależy czyje życzenia masz na myśli, większość zielonych sikała w majtki przy pierwszej hybrydzie która paliła na setkę więcej niż moje auto. Ale, mogą być cichsze i nie smrodzić PROSTO w nos. W końcu łatwiej jestZ tym smrodzeniem to taka urban legend. Bardziej przydatna będzie redukcja hałasu. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-23 15:00:02 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Tue, 23 Jul 2013 14:40:37 +0200, RadoslawF
Przy stacjach raczej musi byÄ szybkie. W garaĹźu moĹźe byÄ wolne Wszsytko zaleĹźy ile bÄdzie stacji i ile bÄdzie pojazdĂłw. Z tym rozĹoĹźeniem to do koĹca nie wiadomo. BÄdzie rozĹoĹźone ZTCW akumulator najbardziej niszczy siÄ przez cykle, a najbardziej przez niewĹaĹciwe skĹadowanie i Ĺadowanie. StÄ d w stacjach akumulatory bÄdÄ utrzymywaÄ stosunkowo wysokÄ trwaĹoĹÄ. Z tym smrodzeniem to taka urban legend. Ja tam nie lubiÄ wÄ chaÄ spalin, zwĹaszcza np. diesla bez DPFu. Smog w centrach miast to teĹź nie jest coĹ abstrakcyjnego. Bardziej przydatna bÄdzie redukcja haĹasu. JuĹź sobie wyobraĹźam MarszaĹkowskÄ gdzie drogÄ ĹmigajÄ auta a jednak moĹźna normalnie porozmawiaÄ nie podnoszÄ c gĹosu. ;) Oby tylko tego doĹźyÄ. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-23 20:34:39 | |
Autor: RadoslawF | |
Tesla | |
Dnia 2013-07-23 15:00, Użytkownik Myjk napisał:
Z tym smrodzeniem to taka urban legend. A to już twój problem. Smog w centrach miast to też nie jest coś abstrakcyjnego. U nas jeszcze jest. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-23 13:53:55 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla | |
W dniu 23.07.2013 12:48, RadoslawF pisze:
Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne Może na oświetlenie i jeden mały laptop... [ciach] Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł.Tak, z punktu widzenia ich producenta, ostatnio ktoś się Jak dobrze pójdzie. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes! |
|
Data: 2013-07-23 20:54:06 | |
Autor: Marek Włodarz | |
Tesla | |
W artykule <ksln2r$2uf$1@node1.news.atman.pl>
RadoslawF napisał(a): Dnia 2013-07-23 11:01, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: Że się wtrącę... Typowa turbina wiatrowa ma moc od 500 KW do 2 MW. Oczywiście, mówię o prawdziwych turbinach, a nie wiatraczkach do zabawy. Gospodarstwo domowe (typowe) pobiera moc 3-5 KW (oddzielny dom, a nie mieszkanie w bloku). Więc jakby nie w tym problem. Stacje przy autostradach czy innych ekspresówkach stoją zwykle poza zabudowaniami i nie widzę problemu, żeby przy nich postawić nawet 100-metrowy maszt z 50-metrowym śmigłem. Mocy byłoby raczej za dużo, niż za mało. Oczywiście, o ile w ogóle będzie wiatr. :> Pozdrawiam, Marek W. -- Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej. |
|
Data: 2013-07-24 09:43:10 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Tue, 23 Jul 2013 20:54:06 +0000 (UTC), Marek WĹodarz
Stacje przy autostradach czy innych ekspresĂłwkach stojÄ zwykle poza Oj. Nie wziÄ ĹeĹ pod uwagÄ wpĹywu wiatraka na Ĺźycie ptaka. :> BTW http://pl.wikipedia.org/wiki/Toshiba_4S -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-24 08:20:56 | |
Autor: kogutek444 | |
Tesla | |
W dniu środa, 24 lipca 2013 09:43:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
Tue, 23 Jul 2013 20:54:06 +0000 (UTC), Marek Włodarz > Stacje przy autostradach czy innych ekspresówkach stoją zwykle poza Pomysł nie jest nowy i były praktyczne próby zrealizowania go a ZSRR. paliwo nie nadające się do pracy w elektrowni posiada spory potencjał energetyczny. Chciano go użyć do stworzenia jądrowych pieców do centralnego ogrzewania osiedli na zimnych terenach ZSRR. Zbudowali kilka ale potem był Czernobyl i sprawę wyciszono. Nie jest wykluczone że za jakiś czas tego typu systemy bedą instalowane. To proste konstrukcje wymagające moze i drogich materiałów ale w małych ilościach. Typowy reaktor jądrowy napędzający łódź podwodną ma wielkość lodówki. |
|
Data: 2013-07-24 20:54:06 | |
Autor: Marek Włodarz | |
Tesla | |
W artykule <116693b2-2a5b-4dfa-a2c0-25763ad7fb3b@googlegroups.com>
kogutek444@gmail.com napisał(a): [...] Typowy reaktor jądrowy napędzający łódź podwodną ma No, nieco przesadziłeś. Chłodni na trailerze do tira - zgoda, choć nie jestem pewien, czy ta "lodówka" nie jest jeszcze większa... Pozdrawiam, Marek W. -- Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej. |
|
Data: 2013-07-24 14:06:21 | |
Autor: kogutek444 | |
Tesla | |
W dniu środa, 24 lipca 2013 22:54:06 UTC+2 użytkownik Marek Włodarz napisał:
W artykule <116693b2-2a5b-4dfa-a2c0-25763ad7fb3b@googlegroups.com> Na Discovery kiedyś był program o łodziach podwodnych. Sam byłem zdziwiony że taki nieduży. Pokazywali sztukę nówkę przed wmontowaniem. Oczywiście z całą infrastrukturą zajmowało sporo większą przestrzeń, ale bez szaleństw. Amerykanie chcieli zrobić samolot z napędem jądrowym. Zainstalowali reaktor na pokładzie samolotu. I z tym latali. Wózkiem widłowym go wyciągali z samolotu. Nigdy go nie wykorzystali do napędu. Sprawdzali czy się da. Wyszło że się da pod warunkiem że obsługa będzie jednorazowa. Najlepsze jest to że oni puszczali ten reaktor na jakimś jałowym biegu w czasie lotu. Barierą nie byłą wielkość reaktora a grubość osłon pilotów i obsługi. |
|
Data: 2013-07-24 21:19:31 | |
Autor: Marek Włodarz | |
Tesla | |
W artykule <7318d934-efcf-48e9-a309-ff5bfd5a8cbb@googlegroups.com>
kogutek444@gmail.com napisał(a): Na Discovery kiedyś był program o łodziach podwodnych. Sam byłem Ale reaktor (praktycznie) nie istnieje bez owych osłon. Zatem jednak dużo, dużo więcej... Chyba, że faktycznie "obsługa jednorazowa"... :> Pozdrawiam, Marek W. -- Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej. |
|
Data: 2013-07-24 14:29:12 | |
Autor: kogutek444 | |
Tesla | |
W dniu środa, 24 lipca 2013 23:19:31 UTC+2 użytkownik Marek Włodarz napisał:
W artykule <7318d934-efcf-48e9-a309-ff5bfd5a8cbb@googlegroups.com> Reaktor to miał swoje osłony. Te miały być dodatkowe. Oni wtedy jakieś marne pojęcie mieli bo na wózku widłowym przed operatorem była osłona z blachy ołowianej. I wyciągał gorący reaktor z samolotu.. Pomysły mieli odlotowe. Silnik odrzutowy z napędem jądrowym. Z jednej strony do rury wlata powietrze. Chłodzi reaktor i rozgrzane wylata z drugiej a po drodze napędza turbinę która napędza wentylator na wlocie. W sumie niegłupie bo tak napędzany samolot bojowy broni żadnej nie potrzebuje. Wystarczy że przeleci nisko nad okopami przeciwnika. |
|
Data: 2013-07-25 07:32:34 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Wed, 24 Jul 2013 08:20:56 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
Typowy reaktor jÄ drowy napÄdzajÄ cy ĹĂłdĹş podwodnÄ ma wielkoĹÄ lodĂłwki. Natomiast na potrzeby takiej stacji reaktor moĹźe byÄ jeszcze mniejszy. Tylko kto siÄ zgodzi aby w mieĹcie staĹo coĹ takiego? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-25 11:54:16 | |
Autor: MaseĹ | |
Tesla | |
W dniu 2013-07-25 07:32, Myjk pisze:
Wed, 24 Jul 2013 08:20:56 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com A po co ma stac? Jak bedzie mniejszy od lodowki, to mozna go przeciez wozic ze soba... :-) Pozdro MaseĹ |
|
Data: 2013-07-25 03:38:18 | |
Autor: kogutek444 | |
Tesla | |
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 11:54:16 UTC+2 użytkownik Maseł napisał:
W dniu 2013-07-25 07:32, Myjk pisze: Kiedyś pewno coś takiego zrobią. Jeśli brać stosunek energii do masy to na razie nic tego nie przebija. |
|
Data: 2013-07-23 22:57:12 | |
Autor: Michoo | |
Tesla | |
On 23.07.2013 11:01, RoMan Mandziejewicz wrote:
Nie można - stacje benzynowe mają zazwyczaj "trochę" więcej niż 10 klientów/3 godziny a ładowanie 10 akumulatorów prądem 3 godzinnym to nadal duże obciążenie. Chyba w kalifornii. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-07-23 11:03:06 | |
Autor: z | |
Tesla | |
W dniu 2013-07-23 10:48, Marek Dyjor pisze:
trzeba budować nowe sieci albo przebudować istniejące, Nie jestem fachowcem (terminologia) ale zwiększone zapotrzebowanie na energię elektryczną w godzinach nocnych nie musiało by być złe ani drogie. z |
|
Data: 2013-07-22 15:16:32 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Tesla | |
Dnia 2013-07-22 12:40, *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem w Opel Ampera / Chevrolet Volt :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2013-07-22 17:00:24 | |
Autor: kogutek444 | |
Tesla | |
W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 12:40:43 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał Raczej agregatem ciągniętym za samochodem. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że zniknąłeś idee samochodu elektrycznego. |
|
Data: 2013-07-22 21:39:23 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Tesla | |
J.F wrote:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał to sobie kupisz w castoramie i już. :) |
|
Data: 2013-07-22 08:06:19 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Mon, 22 Jul 2013 00:42:52 +0200, J.F.
Tesli S sprzedalo sie 4750, wiecej niz topowych modeli mercedesa, bmw Nic dziwnego. To auto jest (IMHO) piÄkne, ma dobre osiÄ gi i wcale nie tak wysokÄ cenÄ (w USA). Niestety jak przyjeĹźdĹźa do nas to wartoĹÄ skacze o 20 tys. a dodatkowo waluta zmienia siÄ z dolara na euro, co dyskwalifikuje to auto na europejskim rynku. Tymbardziej jest przekreĹlone w naszym piÄknym klimacie, nie wspominajÄ c o braku infrastruktury do Ĺadowania akumulatorĂłw. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-22 12:54:42 | |
Autor: Maciek | |
Tesla | |
Dnia Mon, 22 Jul 2013 08:06:19 +0200, Myjk napisał(a):
Tymbardziej jest przekreślone w naszym pięknym He he, wlasnie sobie wyobrazilem odpalanie go na kable :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-22 12:34:18 | |
Autor: A.L. | |
Tesla | |
On Mon, 22 Jul 2013 00:42:52 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Biorac pod uwage wielkosc rynku amerykanskiego, to jest minej wiecej rowne zeru. Kupuja oszolomy ekologiczne, ci ktorzy zawsze musa miec najnowsze nowinki i ci ktorzy nei wiedza co zrobic z pieniedzmi. Cena w okolicy 100 tysiecy dolcow jest jak na Ameryke totalnym nonsensem. A.L. |
|
Data: 2013-07-22 21:25:58 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Mon, 22 Jul 2013 12:34:18 -0500, A.L.
Kupuja oszolomy ekologiczne, ci ktorzy zawsze musa miec najnowsze nowinki i ci ktorzy nei wiedza co zrobic z pieniedzmi. Nie staÄ ciÄ i dorabiasz ideologiÄ. :P Ja bym chciaĹ takie auto nie dlatego Ĺźe jestem oszoĹomem ekologicznym, ale ze wzglÄdu na osiÄ gi i ciszÄ w aucie. Od zawsze ciÄrpiÄ w samochodzie, bo muszÄ sĹuchaÄ pierdzenia silnika. Cena w okolicy 100 tysiecy dolcow jest jak na Ameryke totalnym nonsensem. Performance ksoztuje 87 tys. Inna sprawa, Ĺźe jeszcze rok temu najwyĹźszy model cenili na 49 tys. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-22 20:40:34 | |
Autor: Ghost | |
Tesla | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:10nqdftwtt9u2.1f58t94nul80r$.dlg40tude.net...
Oby coraz blizej fiaska. |
|
Data: 2013-07-22 20:49:14 | |
Autor: J.F | |
Tesla | |
UĹźytkownik "Ghost" napisaĹ w wiadomoĹci
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci Elektryki coraz blizej ?Oby coraz blizej fiaska. Czemu ? Ta Tesla calkiem przyzwoicie wyglada. Az za bardzo, spoko mozna by ja odchudzic. J. |
|
Data: 2013-07-22 22:57:24 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
Tesla | |
Powitanko,
Czemu ? Ta Tesla calkiem przyzwoicie wyglada. To juz by nie byla Tesla, to taki Bentley wsrod "elektrykow" full wypas w wyposazeniu i osiagach: http://www.youtube.com/watch?v=HFhTD7LGUdk#at=31 ze sie tak pochwale filmem kolegi. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaÄ maĹÄ szkodliwoĹÄ spoĹecznÄ ? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. MroĹźek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2013-07-23 00:32:36 | |
Autor: _MichaĹ | |
Tesla | |
On 7/22/2013 12:42 AM, J.F. wrote:
w krakowie widziaĹem kilka tych dupianych roadsterĂłw ale S jest bardzo ok autem i ma w koĹcu zawieszenie pompowane ;) fajny filmik z fabryki: http://www.youtube.com/watch?v=FHzhJjPRnf0 |
|
Data: 2013-07-23 08:05:42 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Tue, 23 Jul 2013 00:32:36 +0200, _MichaĹ
ale S jest bardzo ok autem i ma w koĹcu zawieszenie pompowane ;) Przy zaznaczeniu, Ĺźe pompowane jest tylko w wersji Performance. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-23 10:24:15 | |
Autor: Maciek | |
Tesla | |
Dnia Tue, 23 Jul 2013 08:05:42 +0200, Myjk napisał(a):
Tue, 23 Jul 2013 00:32:36 +0200, _Michał Ekologiczne (noga)? Czy na prad, znaczy na wegiel brunatny? :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|