Tesla

Data: 2015-10-16 02:44:30
Autor: Iguan_007
Tesla
On Wednesday, October 14, 2015 at 11:08:08 PM UTC+10, J.F. wrote:
Tesla sie bierze na powaznie

Zaklada wlasna fabryke baterii
http://www.teslamotors.com/gigafactory

I domowe bateryjki oferuje, jakby ktos chcial w solary zainwestowac
http://www.teslamotors.com/powerwall

J.

To juz nie taka calkiem nowinka, powoli zaczyna to trafiac pod "strzechy". Sam o tym mysle - w ciagu dnia pracuje wiec kolektory sloneczne wysylaja prad do sieci, za co dostaje jakis tam przychod. Ale jak wracam do domu to uzywam pradu 4x drozszego. Fajnie byloby to magazynowac w ciagu dnia i wykorzystac wieczorem.

Pozdrawiam,
Iguan   --
Tu i tam:   https://picasaweb.google.com/iguan007

Data: 2015-10-16 17:52:20
Autor: Cavallino
Tesla
W dniu 16.10.2015 o 11:44, Iguan_007 pisze:
[...]

Nieopłacalne.
Baterie mają za krótką żywotność i skończą się zanim się zwrócą.
Już lepiej zainwestować w automatykę, która włączy różne prądożerne urządzenia wtedy kiedy potrzeba.

Jak tak ich właśnie używam, bojler dostaje tyle prądu ile akurat produkuje się ze słońca, pralka włącza się o optymalnych godzinach i wyłącza czasowo bojler itd

Data: 2015-10-16 14:00:19
Autor: Iguan_007
Tesla
On Saturday, October 17, 2015 at 1:52:20 AM UTC+10, Cavallino wrote:

Nieopłacalne.
Baterie maj± za krótk± żywotno¶ć i skończ± się zanim się zwróc±.

Nie wiem czy jest to jest to az takie oczywiste w kazdym przypadku. Patrze na moja sytuacje  - srednie rachunki za prad w Australii sa stosunkowo wysokie (~4500PLN/rok) i caly czas ida do gory.Slonca do zasilania kolektorow slonecznych nie brakuje i mam je juz na dachu (odpada koszt kolektorow). Energii nie uzywam duzo bo wieczorem kiedy wracam do domu nie trzeba juz ani grzac ani chlodzic. Mysle, ze trzeba poczekac z rok/dwa az ceny baterii spadna ze wzgledu na konkurencje/technologie i moze byc to oplacalne. Pozdrawiam,

Data: 2015-10-16 23:19:59
Autor: Cavallino
Tesla
W dniu 16.10.2015 o 23:00, Iguan_007 pisze:
[...]

W Polsce jest.
Przed montażem solarów zużywałem pr±du za jakie¶ 600 zł/2 m-ce.

W sposób który opisałem zredukowałem zużycie o 2/3 i to mimo że klima chodziła latem prawie cały czas, gdy tylko bojler dostał swoj± porcję energii ze słońca.

A za pozostałe 100 zł/m-c nie kupisz baterii do magazynowania pr±du i nie będzie to miało ekonomicznego sensu.

BTW: ogniwo fotowoltaiczne to nie kolektor - tak gwoli ¶cisło¶ci.

Tesla