Tesla

Data: 2016-03-31 18:08:46
Autor: z
Tesla
W dniu 2016-03-31 o 18:01, Pszemol pisze:
Co Wy na to?

Uważam że to przyszłość ale na razie mnie nie stać. A Ciebie? ;-)

Data: 2016-03-31 09:20:45
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla
Jest tak zainteresowany ze na bank bedzie kupowal. Nie pierwszy raz truje dupe z Tesla.

Data: 2016-03-31 11:24:05
Autor: Pszemol
Tesla
z <z@z.pl> wrote:
W dniu 2016-03-31 o 18:01, Pszemol pisze:
Co Wy na to?

Uważam że to przyszłość ale na razie mnie nie stać. A Ciebie? ;-)

Ja się planuję zapisać do kolejki, oczywiście.

Co do stać/niestać - model 3 ma być znacznie tańszy niż model S czy
tymbardziej model X.

Cena o której się mówi jest porównywalna z ceną jaką trzeba wydać w USA za
lepiej wyposażone auta segmentu Toyota Camry, Honda Accord czy VW Passat.

Tymczasem żaden z tych samochodów nie osiąga mniej niż 4 sekundy do setki,
nawet z najlepszymi silnikami.

Data: 2016-03-31 19:54:37
Autor: nadir
Tesla
W dniu 2016-03-31 o 18:24, Pszemol pisze:

[...]

Jaki jest zasięg takiej Tesli jak ze 3-4 razy ruszysz w miej niż 4 sekundy do setki spod świateł? Albo gdy poruszasz się prędkością przelotową 90-100 km/h?
Porównywalny z Accordem czy Passatem?

Data: 2016-03-31 13:06:59
Autor: Pszemol
Tesla
nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

Zapewne nie jest, tak samo jak nie jest zasieg Accorda z 2-litrowa czwórką
nie jest porównywalny z zasięgiem jakiejś Corvette czy wypasionego
Mustanga.
Zawsze masz coś za coś i wybierasz co Ci się podoba.

ps nie sadze aby ktos ciagle probowal jezdzic tym autem 4s do setki, a jak
bedziesz jezdzil spokojniej to i zasieg zwiekszysz - dokladnie tak samo jak
w aucie z napedem spalinowym - fyzyki nie przeskoczysz.

Data: 2016-03-31 21:05:37
Autor: nadir
Tesla
W dniu 2016-03-31 o 20:06, Pszemol pisze:

[...]

Tyle, że takiego Mustanga w ciągu minuty zatankujesz i znowu można mu dać w pełny palnik, a Tesla w takim trybie dłużej się ładuje niż jedzie.

ps nie sadze aby ktos ciagle probowal jezdzic tym autem 4s do setki, a jak
bedziesz jezdzil spokojniej to i zasieg zwiekszysz - dokladnie tak samo jak
w aucie z napedem spalinowym - fyzyki nie przeskoczysz.

No ale to był Twój argument z tymi czterema sekundami do setki. Spokojnie, to i byle Melexem można jeździć.

Data: 2016-03-31 14:21:52
Autor: Pszemol
Tesla
nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

To kup sobie Mustanga :-)

[...]

Nie popadajmy od skrajnosci w skrajnosc.
Te 4 sekundy do setki oznacza ze to jest dynamiczne auto z zapasem mocy,
przydatnym w bezpiecznej jezdzie. Nie znaczy to wcale ze bedziesz chciał
palic gumy przy kazdym ruszaniu spod swiatel ani ze bedziesz sie wlokł jak
Melexem.

Data: 2016-03-31 21:35:55
Autor: nadir
Tesla
W dniu 2016-03-31 o 21:21, Pszemol pisze:

To kup sobie Mustanga :-)

Mnie ani Mustang, ani Tesla nie łaskoczą.

Nie popadajmy od skrajnosci w skrajnosc.
Te 4 sekundy do setki oznacza ze to jest dynamiczne auto z zapasem mocy,
przydatnym w bezpiecznej jezdzie.

No ale to nie ja zacząłem porównywać Teslę z Passatem.

Data: 2016-03-31 14:42:52
Autor: Pszemol
Tesla
nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

Wlaściwie chyba lepiej ja porownywac z Audi A4 niž z Passatem.

Data: 2016-04-01 12:19:57
Autor: radekp@konto.pl
Tesla
Thu, 31 Mar 2016 11:24:05 -0500, w <ndjip3$pmv$1@dont-email.me>, Pszemol
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a):

lepiej wyposażone auta segmentu Toyota Camry, Honda Accord czy VW Passat.

Tymczasem żaden z tych samochodów nie osiąga mniej niż 4 sekundy do setki,
nawet z najlepszymi silnikami.

W jakim czasie dojadę do Madrytu tą Teslą z megaprzyspieszeniem, a w jakim
Accordem?

Data: 2016-04-01 12:29:47
Autor: radekp@konto.pl
Tesla
Data: 2016-04-01 21:14:59
Autor: Pszemol
Tesla
<radekp@konto.pl> wrote in message news:ecjsfb14020gu0g8rtk1p377ktcavsakvt4ax.com...
PS. Słabo to wygląda:
http://autoblog24.pl/wp-content/uploads/2016/04/Tesla-Model-3-wnetrze.jpg

Minimalistyczna elegancja jest dziś w modzie.

Bardzo "dziwnie" wygląda ten łysy przód...

Data: 2016-04-01 14:56:48
Autor: J.F.
Tesla
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8pisfbpcj85klrl69h9cip6v0f0sv4kout@4ax.com...
[...]

Accordem 3 dni, a Tesla tez 3 dni.
Tylko trzeba dlugie przerwy na obiad i zwiedzanie robic, zeby dwa razy na dobe podladowac akumulatory :-)

No dobra Accordem moze sie uda w dwa dni, ale co to a przyjemnosc.
No chyba ze Megrims i uda sie w 26h :-)

A poza tym komu sie spieszy, ten powinien wybrac samolot :-)

Bardziej bym sie obawial, ze z tych 300 mil po pewnym czasie zrobi sie 300km, pojade na narty czy nad jezioro 150km i juz nie wroce.
Chyba, ze na miejscu beda gniazdka na parkingu ...

J.

Data: 2016-04-01 08:32:58
Autor: Pszemol
Tesla
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Dokładnie - mentalność bednego człowieka w sobie należy zwalczać:
Na takie długie trasy własnym samochodem jedzie się na zwiedzanie, na
rozglądanie się, dla przyjemności. A nie na jakieś wyścigi.
Jak masz mało urlopu i Ci się spieszy to do Madrytu lecisz samolotem po
pracy i w ten sam wieczór jestes gdzie chcesz być. A samochód wynajmujesz
już na miejscu, po wylądowaniu, z wypożyczalni których zawsze pełno na
każdym lotnisku.

Bardziej bym sie obawial, ze z tych 300 mil po pewnym czasie zrobi sie 300km, pojade na narty czy nad jezioro 150km i juz nie wroce.
Chyba, ze na miejscu beda gniazdka na parkingu ...

Gdniazdka będą, już są tu i tam...

A poza tym gdzieś czytałem o jakimś badaniu Tesli S w Norwegii chyba, gdzie
po 50 tysiącach km (lub mil?), co srednio oddaje 4-5 lat użytkowania
samochodu akumulatory straciły około 6% pojemności. Nie tak źle w
porównaniu np z moim laptopem Toshiby, ktory trzymał prawie 4 godziny nowy
a po dwu latach nie trzyma na baterii nawet 1/2 godziny :-(

Swoją drogą to mam pytanie - czy ta utrata pojemności akumulatorów oznacza
że również mniej energii trzeba im dostarczyć w czasie ładowania? Innymi
słowy... Czy koszt naładowania starych aku o mniejszej pojemności będzie
mniejszy, większy czy taki sam ?

Data: 2016-04-01 15:42:46
Autor: radekp@konto.pl
Tesla
Fri, 1 Apr 2016 08:32:58 -0500, w <ndlt47$3m9$2@dont-email.me>, Pszemol
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a):

Jak masz mało urlopu i Ci się spieszy to do Madrytu lecisz samolotem po
pracy i w ten sam wieczór jestes gdzie chcesz być.

Widzę primaaprilisowo gadasz głupoty :)

Data: 2016-04-01 10:27:07
Autor: Pszemol
Tesla
radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
[...]

Nie rozumiem... Dlaczego głupoty?

Data: 2016-04-04 10:44:13
Autor: radekp@konto.pl
Tesla
Fri, 1 Apr 2016 10:27:07 -0500, w <ndm3q8$u05$1@dont-email.me>, Pszemol
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a):

radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

Nie rozumiem... Dlaczego głupoty?

Do Madrytu nie dolecisz po pracy, chyba że pracujesz na 1/2 etatu.

Data: 2016-04-04 12:29:52
Autor: Pszemol
Tesla
[...]

A niby czemu nie? Ja bardzo często latam tak na narty w zimie: w piątek po pracy z Chicago
samolot o 19 do Calgary przylatuje 22:30... W niedziele wieczór wracam.
Czasem biorę dzien-dwa urlopu aby jezdzić też w piątek i poniedziałek i
wtedy lecę w czwartek, też po pracy.

Dystans lotniczy z Chicago do Calgary to z tego co widzę online 2227 km,
przelot trwa 3 godziny plus kilka minut.

Z Warszawy do Madrytu masz prawie tyle samo: 2273 km, więc jak złapiesz
bezpośrednie połączenie to jesteś na miejscu w ten sam wieczór.

Patrzę teraz na grafik Ryanair i widzę że masz bezpośredni lot z WAW o
20:20 lądujący 23:55 w MAD.

O co Ty płaczez? :-)

Data: 2016-04-04 17:45:45
Autor: Axel
Tesla
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p9a4gbd0j0f4pgfftvbdqfacv34uj7a274@4ax.com...

> Widzę primaaprilisowo gadasz głupoty :)

Nie rozumiem... Dlaczego głupoty?

Do Madrytu nie dolecisz po pracy, chyba że pracujesz na 1/2 etatu.

Nie wiem, jak Ty, ale ja dolecę (17.10 wylot, 23 na miejscu). Tak, zdążę na lotnisko po pracy.

--
Axel

Data: 2016-04-04 18:29:24
Autor: Pszemol
Tesla
"Axel" <nie.dla@spa.mu> wrote in message news:ndu251$p22$1node2.news.atman.pl...

> [...]

Do Madrytu nie dolecisz po pracy, chyba że pracujesz na 1/2 etatu.

Nie wiem, jak Ty, ale ja dolecę (17.10 wylot, 23 na miejscu).

Skąd lecisz że tak długo Ci to zajmuje? Przesiadki jakieś masz?

Data: 2016-04-05 11:57:45
Autor: Axel
Tesla

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ndut80$gna$1@dont-email.me...

> [...]

Tak, zdążę na lotnisko po pracy.

Skąd lecisz że tak długo Ci to zajmuje? Przesiadki jakieś masz?

Z DC. Z przesiadką w Brukseli - Radek chyba się na tym opierał, że bezpośredni lot jest o 13, dlatego twierdził, że na pełnym etacie się nie da.

--
Axel

Data: 2016-04-05 12:41:34
Autor: radekp@konto.pl
Tesla
Mon, 4 Apr 2016 18:29:24 -0500, w <ndut80$gna$1@dont-email.me>, "Pszemol"

> Nie wiem, jak Ty, ale ja dolecę (17.10 wylot, 23 na miejscu).
> Tak, zdążę na lotnisko po pracy.

Skąd lecisz że tak długo Ci to zajmuje? Przesiadki jakieś masz?

16:45 - 23:30 z przesiadką, więc raczej ciężko się wyrobić po pracy.

Cena 3k :)

Data: 2016-04-05 15:41:57
Autor: Axel
Tesla
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:t857gbdrv52athaglrgce64mg366iio6r7@4ax.com...

> [...]

Skąd lecisz że tak długo Ci to zajmuje? Przesiadki jakieś masz?

16:45 - 23:30 z przesiadką, więc raczej ciężko się wyrobić po pracy.

Ja spokojnie zdanżam (cytując klasyka) ;-P

Cena 3k :)

Skąd i na kiedy? Ten 17.10, o którym pisałem na górze, w ostatni weekend kwietnia 250Euro (w dwie strony, powrót bezpośredni).

--
Axel

Data: 2016-04-05 16:33:31
Autor: radekp@konto.pl
Tesla

https://www.google.pl/flights/#search;f=WRO,5FU;t=MAD,XOC,XTI;d=2016-04-06;r=2016-04-27;sel=WROMUC0LH1633-MUCMAD0LH1806

Data: 2016-04-05 16:34:20
Autor: radekp@konto.pl
Tesla
<nie.dla@spa.mu> napisał(-a):

> Cena 3k :)

Skąd i na kiedy? Ten 17.10, o którym pisałem na górze, w ostatni weekend kwietnia 250Euro (w dwie strony, powrót bezpośredni).

A raczej ten:
https://www.google.pl/flights/#search;f=WRO,5FU;t=MAD,XOC,XTI;d=2016-04-06;r=2016-04-27;tt=o;sel=WROMUC0LH1633-MUCMAD0LH1806

W 2 strony 2600zł, w jedną stronę 2800zł? :D

Data: 2016-04-06 15:22:07
Autor: Axel
Tesla

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6j7gbp865bifbkcpkprn0jas7e6f5rfti@4ax.com...

> [...]

Skąd i na kiedy? Ten 17.10, o którym pisałem na górze, w ostatni weekend
kwietnia 250Euro (w dwie strony, powrót bezpośredni).

Bo szukasz "na już". Ten sam lot w ostatni weekend kwietnia (wylot w piątek, powrót w niedzielę) - prawie o połowę tańszy.

W 2 strony 2600zł, w jedną stronę 2800zł? :D

W taryfach lotniczych nie takie rzeczy się zdarzają ;-P
Nikt Ci nie broni kupić biletu powrotnego i nie zgłosić się na lot powrotny. Gorzej jest, jeśli powiedzmy masz bilet z Madrytu przez Monachium do PL, ale z jakiegoś powodu musiałeś pojechać samochodem do Monachium. Na lot do PL musisz wtedy kupić sobie nowy bilet...

--
Axel

Data: 2016-04-07 02:27:35
Autor: J.F.
Tesla
Dnia Wed, 6 Apr 2016 15:22:07 +0200, Axel napisał(a):
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
W 2 strony 2600zł, w jedną stronę 2800zł? :D

W taryfach lotniczych nie takie rzeczy się zdarzają ;-P

Nie tylko lotniczych. Eurotunel mial nawet dobitniejsze przyklady.

[...]

Pol biedy. Eurotunel grozil karami za niezgloszenie sie na powrot :-)

J.

Data: 2016-04-01 15:23:50
Autor: radekp@konto.pl
Tesla
Fri, 1 Apr 2016 14:56:48 +0200, w
<56fe7012$0$22844$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Accordem 3 dni, a Tesla tez 3 dni.

23 godz. jazdy w 3 dni? To jesteś idealnym klientem Tesli ;D.

Data: 2016-04-01 08:42:09
Autor: Pszemol
Tesla
[...]

Tyle jazdy to w ogóle moim zdaniem jest nurząca i męcząca katorga, nawet
rozłożone na 3 dni bym się nie pisał. Samolot i wynajęcie auta na miejscy
brzmi dla mnie dużo atrakcyjniej.

Data: 2016-04-01 15:50:14
Autor: J.F.
Tesla
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości
Fri, 1 Apr 2016 14:56:48 +0200, w <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):
Accordem 3 dni, a Tesla tez 3 dni.
23 godz. jazdy w 3 dni? To jesteś idealnym klientem Tesli ;D.

Z Warszawy to jednak 26h, z Wroclawia owszem - 23.
I to w/g googla, tak naprawde ~2900 km z Warszawy, trzeba sie postarac, zeby w 28h zrobic.
Wszak tankowac trzeba i jesc cos.

Czyli - dwa dni.
Tesla tez by sie chyba w "dwa dni" wyrobilo, gdyby tak sie zdrzemnac w czasie ladowania.
Ciekawe, czy beda jakies dogodne lawki/lozka/szuflady przy ladowarkach :-)

J.

Data: 2016-04-01 15:24:26
Autor: radekp@konto.pl
Tesla
[...]

A nad Bałtyk Teslą dojadę? :)

Data: 2016-04-01 08:42:08
Autor: Pszemol
Tesla
[...]

To zależy skąd wyruszysz i ile po drodze ładowarek Tesli zaliczysz...

Data: 2016-04-01 15:43:37
Autor: J.F.
Tesla
Użytkownik  radekp napisał w Fri, 1 Apr 2016 14:56:48 +0200,
[...]

Ze Szczecina dojedziesz :-)

A Przemysla do Swinoujscia i tak trudno w jeden dzien dojechac :-)

J.

Data: 2016-04-01 15:48:02
Autor: radekp@konto.pl
Tesla
Fri, 1 Apr 2016 15:43:37 +0200, w
<56fe7b0b$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

>A nad Bałtyk Teslą dojadę? :)

Ze Szczecina dojedziesz :-)

A do Szczecina samolotem? :D

A Przemysla do Swinoujscia i tak trudno w jeden dzien dojechac :-)

A4+S3 = 10-11h?

Data: 2016-04-01 15:54:36
Autor: J.F.
Tesla
Użytkownik  radekp napisał
Fri, 1 Apr 2016 15:43:37 +0200, w <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):
A Przemysla do Swinoujscia i tak trudno w jeden dzien dojechac :-)
A4+S3 = 10-11h?

No fakt, zapomnialem, ze poprzedni rzad troche jednak tych drog zbudowal.

No to do Mielna/Koszalina :-)

J.

Data: 2016-04-01 16:28:30
Autor: radekp@konto.pl
Tesla
Fri, 1 Apr 2016 15:54:36 +0200, w <56fe7d9e$0$682$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

>A4+S3 = 10-11h?

No fakt, zapomnialem, ze poprzedni rzad troche jednak tych drog zbudowal.

No to do Mielna/Koszalina :-)

Też wychodzi 10h :)

Data: 2016-04-01 16:36:01
Autor: J.F.
Tesla
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup
> [...]
>A4+S3 = 10-11h?
No fakt, zapomnialem, ze poprzedni rzad troche jednak tych drog zbudowal.

A nie dluzej ? Chyba ze te pierwsze to z promem.
Do Mielna od Szczecina daleko i kiepska droga, a inne kierunki dojazdu to znow mniej autostrad :-(

J.

Data: 2016-04-04 10:03:42
Autor: robot
Tesla
W dniu 2016-04-01 o 15:54, J.F. pisze:
[...]

Przypominam, że rząd nie zajmuje się budowaniem dróg.

Data: 2016-04-04 10:37:31
Autor: J.F.
Tesla
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ndt752$sln$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Bezposrednio to moze i nie, ale daje pieniadze i wyznacza dyrektora GDDKiA.
No i przez wojewodow wydaje pozwolenia na budowy :-)

J.

Data: 2016-04-01 15:48:44
Autor: radekp@konto.pl
Tesla
Fri, 1 Apr 2016 15:43:37 +0200, w
<56fe7b0b$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

A Przemysla do Swinoujscia i tak trudno w jeden dzien dojechac :-)

Czekaj, a samolotem się da? :D

Tesla