Data: 2016-04-01 15:43:41 | |
Autor: nadir | |
Tesla | |
Jak w takiej Tesli czy innym elektryku wygląda sprawa ogrzewania zimą i klimatyzowania/chłodzenia latem? Jak mocno to wpływa na zasięg?
|
|
Data: 2016-04-01 10:32:33 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
nadir <none@hell.org> wrote:
Jak w takiej Tesli czy innym elektryku wygląda sprawa ogrzewania zimą i klimatyzowania/chłodzenia latem? Jak mocno to wpływa na zasięg? Ci co jeżdzą w Norwegii relacjonują że jakies 20% krótszy zasięg w zimie. Wbrew pozorom aby ogrzać kabinę trzeba mniej energii niż przyspieszać taką dużą masę i pokonywać przy tym spore opory ruchu. |
|
Data: 2016-04-01 22:06:26 | |
Autor: nadir | |
Tesla | |
W dniu 2016-04-01 o 17:32, Pszemol pisze:
nadir <none@hell.org> wrote: W zimie 20% krótszy ale jakie są realne, średnie przebiegi między ładowaniami? Masz jakieś linki? Wbrew pozorom aby ogrzać kabinę trzeba mniej energii niż przyspieszać taką Nie ma znaczenia mniej czy więcej, w przypadku silnika spalinowego ogrzewanie wnętrza to skutek uboczny zasady działania silnika, więc masz gratis w pakiecie. W elektryku zmniejsza się zasięg, a 20% to już sporo. No ale latem trzeba na chłodzenie też konkretną energię zużyć, w jednym jak i w drugim wypadku. |
|
Data: 2016-04-01 15:54:04 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
nadir <none@hell.org> wrote:
W dniu 2016-04-01 o 17:32, Pszemol pisze: Linkow nie mam pod reka, tzrebaby wogooglac... Zapisalem sie na fb do grupy poswieconej tematyce Tesli i dla wlascicieli tych samochodow i przewijają się tam raczej pochlebne opinie. Niedawno byl link doo relacji z podróży jednego z właścicieli modelu S z południowej Kaliforni, bodajże z San Diego na północ, zachodnim wybrzeżem do Calgary w Kanadzie przez Seattle i Vacouver. Długa trasa z rodziną, videorelacja którą pewnie znajdziesz w sieci, powinna Ci dać dobre rozeznanie o zasięgu tego samochodu również w rejonie górskim, nie tylko w czasie zimy i śniegu... Wbrew pozorom aby ogrzać kabinę trzeba mniej energii niż przyspieszać taką To czy w przypadku benzyniaka ogrzewanie masz gratis to musiałbyś zapytać tych co otwierają swoj portfel na stacjach benzynowych :-) Ale zgoda, że w przypadku elektrycznej Tesli kasa na paliwo ma mniejsze znaczenie niz skrócenie zasięgu. Ale to też wlaściwie zależy dla kogo... To tak jak z baterią w telefonie - jednym ładowanie raz na dobe w czasie snu wystarczy, inni musza ladowac pare razy dziennie i ci juz będą narzekać... |
|
Data: 2016-04-02 10:07:16 | |
Autor: z | |
Tesla | |
W dniu 2016-04-01 o 22:54, Pszemol pisze:
To tak jak z baterią w telefonie - jednym ładowanie raz na dobe w czasie I tu się rozumiemy. Pora traktować pojazd jak smartfona i tak samo się nim opiekować ;-) Takie czasy. Pomijając cenę. To gdyby zasięg nie spadał poniżej 300 km spokojnie by mi wystarczył. A może coś od GM jednak Chyba taniej wyjdzie http://www.spidersweb.pl/2016/02/opel-ampera-e-zapowiedz-w-europie.html Albo używanego Volta czy Priusa jednak kierując się biedą ;-) Podobno te baterie wcale aż tak się nie zużywają jak lamentują sceptycy :-) Tak z ciekawości. Co Ciebie gna ku samochodom elektrycznym? Ekonomia czy fascynacja? z |
|
Data: 2016-04-02 10:30:40 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 02.04.2016 10:07, z wrote:
Podobno te baterie wcale aż tak się nie zużywają jak lamentują sceptycy :-) Mnie zwijanie asfaltu przy starcie;) Choć nie jestem pewny czy na dłuższą metę by mi się podobało - nie ma skrzyni biegów, nie bulgocze jak V6, wychodzi na to, że taki ajfon motoryzacyjny. Niby fajne, ale bez polotu i dla udawanych hipsterów;) Shrek. |
|
Data: 2016-04-02 10:45:41 | |
Autor: z | |
Tesla | |
W dniu 2016-04-02 o 10:30, Shrek pisze:
Mnie zwijanie asfaltu przy starcie;) Choć nie jestem pewny czy na Uważaj, wkraczasz na grząski grunt ;-) Jak Pszemol już wstanie... z |
|
Data: 2016-04-02 11:52:11 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
"z" <z@z.pl> wrote in message news:56ff86b5$0$22821$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-04-02 o 10:30, Shrek pisze: Zdaję sobie sprawę, że będą tacy konserwatyści co będą Cię przekonywać że jak nie można zmieniać w aucie samemu biegów albo samemu nie można pompować hamulców przy poślizgu to takie auto jest bez polotu - "pieprzyć ABS", "pieprzyć automat", pieprzyć traction control"... prawda? Mnie specjalnie takie postawy nie ruszają - jestem tolerancyjny :-) A swojego auta nie kupuję dla siebie aby zadowolić kogoś innego :-) |
|
Data: 2016-04-02 19:10:39 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 02.04.2016 18:52, Pszemol wrote:
Zdaję sobie sprawę, że będą tacy konserwatyści co będą Cię To się da, tylko nie ma frajdy (dla mnie). albo samemu nie można pompować hamulców A tu nie wiem o co biega. przy poślizgu to takie auto jest bez polotu - "pieprzyć ABS", Nie, ESP jest dobre. Choć fajnie było by mieć możliwość wyłączyć;) Mnie specjalnie takie postawy nie ruszają - jestem tolerancyjny :-) Ja też jestem tolerancyjny. Twoje auto - kupuj co chcesz. Co więcej wielokrotnie podkreslałem, że dla wiekszości lepszy będzie automat. Dla wielu lepsza będzie Tesla (kwestia zasięgu i uniwersalności). Dla mnie - no cóż Tesla będzie fajna, bo wgniata w fotel, aczkolwiek coś o pojemnosci 4,5 byłoby fajniejsze. Nie znaczy lepsze. Shrek. |
|
Data: 2016-04-02 12:45:48 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:ndouee$qv2$1node1.news.atman.pl...
On 02.04.2016 18:52, Pszemol wrote: W latach 90-tych, gdy zaczynały się pojawiać u nas auta z ABSem to znajdowali się tacy eksperci co to uważali ABS za niepotrzebną fanaberię "dla hipsterów-ajfoniarzy" bo prawdziwi mężczyźni nie potrzebują ani automatycznej skrzyni ani ABSu, sami biegi zmieniają i sami hamulce pompują w czasie poślizgu 300 razy na sekundę. Mnie specjalnie takie postawy nie ruszają - jestem tolerancyjny :-) Mustang na f? :-) |
|
Data: 2016-04-02 23:41:44 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 02.04.2016 19:45, Pszemol wrote:
A tu nie wiem o co biega. Abs jest dobry. Tu nie ma dyskusji. Nawet nie mam pomysłu, żeby dało się go odciąć. Mnie specjalnie takie postawy nie ruszają - jestem tolerancyjny :-) Przeżyję;) Shrek. |
|
Data: 2016-04-03 09:33:21 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:ndpean$c58$1node2.news.atman.pl...
On 02.04.2016 19:45, Pszemol wrote: Teraz już prawie wszyscy tak uważają. Ale 20-30 lat temu uważano go za fanaberię. Tak jak dziś automatyczną skrzynię czy brak hałasu silnika :-) Nawet nie mam pomysłu, żeby dało się go odciąć. A co się stanie jak odetniesz czujnik przy kołach? Próbowałeś? ;-) Mnie specjalnie takie postawy nie ruszają - jestem tolerancyjny :-) Pocierpisz, przemęczysz się i jakoś to będzie... ;-) |
|
Data: 2016-04-03 17:31:19 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Dnia Sun, 3 Apr 2016 09:33:21 -0500, Pszemol napisał(a):
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:ndpean$c58$1node2.news.atman.pl... Nadal uwazam za fanaberie. Hamowanie nigdy nie sprawialo mi klopotu :-) Tak jak dziś automatyczną skrzynię czy brak hałasu silnika :-) Ani zmiana biegow :-) Tzn machanie lewarkiem to nie jest moje ulubione zajecie, ale jesli automat robi to duzo gorzej ... te skrzynie DSG ponoc dobre ... J. |
|
Data: 2016-04-03 14:18:44 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1tgjl472e0w37$.a5vzg1wo3wuy$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 3 Apr 2016 09:33:21 -0500, Pszemol napisał(a): Mało jeździsz skoro jeszcze z ABS nie skorzystaleś... Tak jak dziś automatyczną skrzynię czy brak hałasu silnika :-) Otóż to. |
|
Data: 2016-04-04 08:08:33 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Dnia Sun, 3 Apr 2016 14:18:44 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message A moze wystarczajaco duzo jezdzilem bez, zeby mi teraz byl potrzebny? :-) Niewiele daje (doswiadczonemu kierowcy), a koszta rosna i zepsuc sie moze :-) J. |
|
Data: 2016-04-04 18:32:20 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:vxdew0gg22r.wc0p5qic6xuv$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 3 Apr 2016 14:18:44 -0500, Pszemol napisał(a): Daje sterowność auta w czasie hamowania na śliskiej nawierzchni. Nie, nie skraca drogi hamowania, wręcz ją wydłuża, ale daje samochodem w miarę kierować w lewo-prawo aby uniknąć kraksy. |
|
Data: 2016-04-05 06:36:54 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 05.04.2016 01:32, Pszemol wrote:
Niewiele daje (doswiadczonemu kierowcy), a koszta rosna Nie prawda - na _ogół_ skraca. Shrek |
|
Data: 2016-04-05 12:02:09 | |
Autor: Axel | |
Tesla | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ndvfd3$aip$3@node1.news.atman.pl... Niewiele daje (doswiadczonemu kierowcy), a koszta rosna Nie prawda - na _ogół_ skraca. Nieprawda. Bardzo rzadko skraca, tylko i wyłącznie na śliskim, jeśli nie potrafisz hamować pulsacyjnie. Na tarce przed skrzyżowaniem potrafi wydłużyć _bardzo_ (zwłaszcza w połączeniu ze słabymi amorkami). Shrek |
|
Data: 2016-04-05 12:21:54 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości grup
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup Niewiele daje (doswiadczonemu kierowcy), a koszta rosna Nie prawda - na _ogół_ skraca. Nieprawda. Bardzo rzadko skraca, tylko i wyłącznie na śliskim, jeśli nie potrafisz hamować pulsacyjnie. Na tarce przed skrzyżowaniem potrafi wydłużyć _bardzo_ (zwłaszcza w połączeniu ze słabymi amorkami). Ejze - auta z ABS to standard obecnie i jakos wypadkow nie przybylo. Moje ABS sie wlaczaja mniej wiecej wtedy gdy trzeba. Natomiast potrafia wrednie zawiesc przy uszkodzeniu czujnika/kabla. No i to jest powod, ze niechetnie przeplacam .. J. |
|
Data: 2016-04-05 14:06:07 | |
Autor: masti | |
Tesla | |
J.F. wrote:
Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości grupwystarczy tarka przed skryżowaniem i głupieje ale faktem jest, że ABS jest już mocno dopracowanym urządzeniem czego nie mozna było powiedzieć o pierwszych wersjach -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-04-05 16:20:52 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ne0gof$bv9$1@dont-email.me...
J.F. wrote: Nieprawda. Bardzo rzadko skraca, tylko i wyłącznie na śliskim, jeśli Imo - nie glupieje ani Mondeo 1, ani 2, ani vectra C. Gdzie taka tarka, zebym sprawdzil ? J. |
|
Data: 2016-04-05 14:23:49 | |
Autor: masti | |
Tesla | |
J.F. wrote:
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ne0gof$bv9$1@dont-email.me... teraz to już ciężko znaleźć w DC -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-04-05 16:49:25 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 05.04.2016 16:23, masti wrote:
Imo - nie glupieje ani Mondeo 1, ani 2, ani vectra C. Aczkolwiek się zdarzało jeszcze niedawno - mi chyba na Bitwy Warszawskiej przed Al Krakowska w stronę Banacha. Z tym, że to nie do końca tak, że głupieje kompletnie. Głupieje jak ty również zgłupiejesz i odpuścisz. Jak trzymasz to po chwili zaczyna hamować sprawnie. Choć nie wiem, czy bez ABS nie byłoby też tak samo słabo. Shrek |
|
Data: 2016-04-05 18:41:48 | |
Autor: re | |
Tesla | |
Użytkownik "Shrek" Imo - nie glupieje ani Mondeo 1, ani 2, ani vectra C. Aczkolwiek się zdarzało jeszcze niedawno - mi chyba na Bitwy Warszawskiej przed Al Krakowska w stronę Banacha. Z tym, że to nie do końca tak, że głupieje kompletnie. Głupieje jak ty również zgłupiejesz i odpuścisz. Jak trzymasz to po chwili zaczyna hamować sprawnie. Choć nie wiem, czy bez ABS nie byłoby też tak samo słabo. -- - Hehe, to BAS trzeba mieć |
|
Data: 2016-04-05 21:43:40 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 05.04.2016 18:41, re wrote:
Akurat _wydaje_ mi się, że _aktualnie_ tego nie potrzebuję. Choć cholera wie, bo wcześniej miałem zakodowane we łbie, że w razie "W" wciskać w podłogę i nie przeszkadzać w robocie ABS, ale teraz mam moto bez ABS, więc mi się na nim już nie mogę cisnąć do oporu:( Ale chyba akurat ta część przyzwyczajeń mi się nie miesza;) Shrek |
|
Data: 2016-04-06 15:27:04 | |
Autor: Axel | |
Tesla | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ne0j9g$fpr$2@node1.news.atman.pl... Imo - nie glupieje ani Mondeo 1, ani 2, ani vectra C. Aczkolwiek się zdarzało jeszcze niedawno - mi chyba na Bitwy Warszawskiej przed Al Krakowska w stronę Banacha. Z tym, że to nie do końca tak, że głupieje kompletnie. Głupieje jak ty również zgłupiejesz i odpuścisz. Jak trzymasz to po chwili zaczyna hamować sprawnie. Choć nie wiem, czy bez ABS nie byłoby też tak samo słabo. U mnie było odwrotnie - miałem taką paskudną tarkę (na Waryńskiego przed pl. Konstytucji w DC), na której musiałem mocno zwolnić (łuk drogi) i jak trzymałem hamulec, to ABS głupiał. Jak odpuściłem i naciskałem hamulec ponownie - hamował bez problemu. Pacjent - Vectra B. W Vectrze C problemu potem nie stwierdzono :-) -- Axel |
|
Data: 2016-04-06 18:07:05 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ne0hpl$g26$1@dont-email.me...
J.F. wrote: teraz to już ciężko znaleźć w DCwystarczy tarka przed skryżowaniem i głupiejeImo - nie glupieje ani Mondeo 1, ani 2, ani vectra C. Wolalbym we wroclawiu :-) J. |
|
Data: 2016-04-06 18:39:32 | |
Autor: masti | |
Tesla | |
J.F. wrote:
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ne0hpl$g26$1@dont-email.me... a we Wrocławiu to tylko taras widokowy :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-04-05 16:47:07 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 05.04.2016 12:02, Axel wrote:
No ciężko żeby skracał jak nie przekraczasz granicy przyczepności. Wtedy nie poprawia ani nie pogarsza. jeśli nie Nawet jak umiesz, to ABS zrobi to znacznie lepiej. Na tarce przed skrzyżowaniem potrafi Na tarce i na szutrze. Oraz często na lodzie pokrytym wodą (choć chyba wszystkie ABS po prostu się poddają i jednak blokują koła w przypadku zerowej przyczepności). W pozostałych przypadkach ABSu nie pokonasz. Shrek |
|
Data: 2016-04-05 18:40:33 | |
Autor: re | |
Tesla | |
Użytkownik "Axel" Niewiele daje (doswiadczonemu kierowcy), a koszta rosna Nie prawda - na _ogół_ skraca. Nieprawda. Bardzo rzadko skraca, tylko i wyłącznie na śliskim, jeśli nie potrafisz hamować pulsacyjnie. -- - Musiałbyś umieć tak szybko odblokowywać koła jak ABS i jeszcze każdym kółkiem inaczej. Na tarce przed skrzyżowaniem potrafi wydłużyć _bardzo_ (zwłaszcza w połączeniu ze słabymi amorkami). -- - Wątpię. Te układy na pewno są tak testowane. Shrek |
|
Data: 2016-04-05 21:45:29 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 05.04.2016 18:40, re wrote:
Na tarce przed skrzyżowaniem potrafi wydłużyć Potrafi słabo hamować na tarce z ABS. Pytanie czy potrafi dobrze bez;) Shrek. |
|
Data: 2016-04-06 21:39:59 | |
Autor: Axel | |
Tesla | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ne14kl$35q$2@node1.news.atman.pl... Na tarce przed skrzyżowaniem potrafi wydłużyć Potrafi słabo hamować na tarce z ABS. Pytanie czy potrafi dobrze bez;) Zdecydowanie tak. -- Axel |
|
Data: 2016-04-05 08:54:51 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Dnia Mon, 4 Apr 2016 18:32:20 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Przeciez pisalem, ze hamowac to ja potrafie. I system ktory wydluza droge hamowania to mi zupelnie nie jest potrzebny :-) Zalete ma, ze on dziala w ulamku sekundy, a ja jednak w ~1s. Wiec jak w gestej miejskiej jezdzie zlapie poslizg, to on skroci droge hamowania, a ja niekoniecznie. Przy wiekszy predkosciach czas na reakcje jest... Natomiast docenie ESP i ASR/TCS J. |
|
Data: 2016-04-05 16:50:26 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 05.04.2016 08:54, J.F. wrote:
Zalete ma, ze on dziala w ulamku sekundy, a ja jednak w ~1s. Akurat przy większych prędkościach jest znacznie gorzej, bo twój czas reakcji przekłada się na większą ilość nawiniętych w tym czasie metrów:P Shrek |
|
Data: 2016-04-06 17:59:40 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości
On 05.04.2016 08:54, J.F. wrote: Zalete ma, ze on dziala w ulamku sekundy, a ja jednak w ~1s. Akurat przy większych prędkościach jest znacznie gorzej, bo twój czas reakcji przekłada się na większą ilość nawiniętych w tym czasie metrów:P IMO odwrotnie - jak juz bede hamowal, to bede reagowal szybko. Problemem sa male predkosci i male odleglosci - gdy trzeba sie zatrzymac w sekunde. J. |
|
Data: 2016-04-06 18:19:51 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 06.04.2016 17:59, J.F. wrote:
Akurat przy większych prędkościach jest znacznie gorzej, bo twój czas No to w czym problem - skoro ci wyszło, że im szybciej tym bezpieczniej to zapierdalaj. Jak się tłumaczyć już wiesz:) Shrek |
|
Data: 2016-04-07 10:54:17 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ne3cv2$417$1@node2.news.atman.pl...
On 06.04.2016 17:59, J.F. wrote: Akurat przy większych prędkościach jest znacznie gorzej, bo twój czas No to w czym problem - skoro ci wyszło, że im szybciej tym bezpieczniej to zapierdalaj. Jak się tłumaczyć już wiesz:) No i zap*, i twierdze, ze ABS mi niepotrzebny :-) J. |
|
Data: 2016-04-07 18:18:08 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 07.04.2016 10:54, J.F. wrote:
IMO odwrotnie - jak juz bede hamowal, to bede reagowal szybko. No to spoko. Shrek |
|
Data: 2016-04-06 07:13:24 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Tesla | |
W dniu 2016-04-05 o 08:54, J.F. pisze:
Przeciez pisalem, ze hamowac to ja potrafie. I system ktory wydluza Muszę kiedyś zobaczyć jak hamujesz tylko prawymi kołami :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Teddy on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2016-04-06 13:32:42 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tesla | |
Hello Mirek,
Wednesday, April 6, 2016, 7:13:24 AM, you wrote: Przeciez pisalem, ze hamowac to ja potrafie. I system ktory wydluzaMuszę kiedyś zobaczyć jak hamujesz tylko prawymi kołami :) Traktorem :P -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-04-06 17:28:25 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57049af5$0$22828$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-04-05 o 08:54, J.F. pisze: Przeciez pisalem, ze hamowac to ja potrafie. I system ktory wydluzaMuszę kiedyś zobaczyć jak hamujesz tylko prawymi kołami :) O ile pamietam, to to kiedys testowalem - jedne na lodzie, drugie na asfalcie. I pewnie pare razy nieswiadomie tez sie zdarzylo - na naszych drogach pasy lodu nie dziwne. Kola na lodzie sie oczywiscie blokuja, ale bocznego trzymania i tak by nie daly, nawet z ABS. Dopoki drugiej pary nie zablokujesz, to auto jedzie prosto, jak zablokujesz, to trzeba szybko odpuscic :-) Jakies tam pogorszenie w stosunku do ABS moze wystapic, chocby z powodu nieregulowania rozkladu sil przod-tyl na przyczepnej stronie. W kazdym badz razie mimo wielu wyjazdow na narty nigdy na hamowanie nie narzekalem. J. |
|
Data: 2016-04-02 11:48:20 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:ndnvvg$uei$1node2.news.atman.pl...
On 02.04.2016 10:07, z wrote: Ten "polot" niby na czym ma polegać w silniku spalinowym w porównaniu do jego braku w e-samochodzie? Bo spalinowe już od dawna mają skrzynki automatyczne, ostatnio mają nawet skrzynki CVT, gdzie w ogóle "biegów" nie ma, więc wrażenie przy rozpędzaniu się masz podobne. A co do bulgotania to mój prawie 300 konny V6 wolnossący nie bulgocze. Jesteś pewny że z Twoim silnikiem wszystko w porząsiu? ;) |
|
Data: 2016-04-02 19:16:32 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 02.04.2016 18:48, Pszemol wrote:
Mnie zwijanie asfaltu przy starcie;) Choć nie jestem pewny czy na Na tym samym co powiedzmy fajny cruiser czy chopper do maxiskutera. I co z tego, że maxiskuter wygodniejszy i lepszy do miasta? ;) A co do bulgotania to mój prawie 300 konny V6 wolnossący Mój też nie bulgocze, bo nie mam V6:( Ale jakbym miał mieć, to wcale nie byłoby dla mnie oczywiste czy wybrać Teslę czy V6. Tesla ekonomiczniejsza (choć jak policzyć zakup), jakiś Viper czy Mustang z pewnością fajniejszy;) I co ciekawe - wcale nie jest pewne, że ekologiczniejsza - chyba że w USA macie większość prądu z energii odnawialnej. Shrek. |
|
Data: 2016-04-02 11:45:40 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
"z" <z@z.pl> wrote in message news:56ff7db4$0$703$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-04-01 o 22:54, Pszemol pisze: Nie wiem czemu się wszyscy tak spieszą na tych długich dystansach, że przezywają te 30-50 minut jakie trzeba spędzić aby auto naładować... Naprawdę jeździcie z Polski do Hiszpanii ciurkiem, z e 5-minutowymi przerwami na sikanie? Ludzie, przecież to zwyczajnie niebezpieczne jest. A może coś od GM jednak Chyba taniej wyjdzie Dokładnie tak - Chevy Bolt w USA lub Opel Ampere w Euro to właśnie są (mają być) odpowiedniki Tesli model 3. Z ogłoszeń wynika że Tesla ma być w podstawowej cenie tańsza o 2500 dolców (Bolt startuje $37500 Tesla 3 od $35000). Do tego trzeba będzie porównać co się dostanie w tym standardzie, w jednym i drugim... Bo opcje to oczywiście będą bardzo drogie i niekoniecznie dostępne takie same w obu. Telsa ma mieć np. pneumatyczne zawieszenie z modelu S jako jedną z opcji. Mają mieć też jako opcję napęd na 4 koła (standard tylko 2). No i hardware do autopilota ma być w standardzie ale za soft będzie trzeba płacić - Chevy natomiast nic o autopilocie niestety nie napisał, ani o innych opcjach jakie planuje oferować w tym roku, więc nie dość że startuje ze swą podstawową wersją od ciut wyższego pułapu cenowego to jeszcze może mieć w ofercie dużo mniej niż Tesla 3. Pożyjemy zobaczymy. Standard u Mercedesa, BMW czy Audi wygląda nieco innaczej niż standard wyposażenia w Fordzie, Fiacie czy Hyundaiu. Jeśli Tesla chce utrzymać swój prestiż z górnej półki jaki wylansował modelem S to musi w standardzie dać więcej niż da Chevy czy Ford lub Nissan. Albo używanego Volta czy Priusa jednak kierując się biedą ;-) Tak z ciekawości. Co Ciebie gna ku samochodom elektrycznym? Mnie, inżyniera elektronika z wykształcenia i zawodu, pociąga do EV oczywiście "elektroniczność" tego rozwiązania: głównie jego prostota w porównaniu do skomplikowania silnika spalinowego połączona ze skomplikowaniem skrzyni biegów (automat to około 800 części!). Dodatkowo chcę mieć auto które da mi coś więcej z automatyki niż znany od długiego czasu tempomat - chcę po prostu w pewnych okolicznościach zająć się czymś ciekawszym i ambitniejszym intelektualnie w czasie jaki spędzam na drodze niż trzymaniem auta między dwoma białymi pasami wymalowanymi na asfalcie i pilnowaniem koloru światełek na skrzyżowaniach... Podoba mi się też opcja zdalnego przywołania auta z odległego parkingu pod drzwi, obsługiwana już w modelu S Tesli. A więc będę celował w wersję auta który będzie oferował autopilota, a jak będzie to za droga opcja to przynajmniej będę chciał auto do którego takiego pilota będę mógł dokupić później... Nie zrozum mnie źle - jeżdzę teraz fajnym autem z prawie-300 konnym silnikiem i rajcuje mnie jazda ale nie znaczy to że CIĄGLE mi ona sprawia przyjemność - zwłaszcza codzienne dojazdy do pracy na tej samej trasie są nurzącą stratą czasu w korkach - czasu który można wykorzystać na coś bardziej interesującego. Nie bez znaczenia oprócz powyższego jest też brak spalin w EV, brak wycieków olejów, większa bezobsługowość i mniejsza awaryjność. Oczywiście brak spalin, jakkolwiek faktem jest, to trzeba zdawać sobie sprawę że nawet jak ładujesz auto prądem to jakoś ten prąd wytworzono - często jeszcze wytwarza się go przez spalanie węgla. Ale nawet w takim przypadku lepiej ten węgiel spalać w dużej wydajnej elektrowni i kopcić gdzieś z dala od miasta niż spalać benzynę w małym, nieefektywnym silniczku i zatruwać powietrze którym się w mieście oddycha - lubię przyrodę, doceniam ją gdy jest czysta i pachnąca więc jej ochrona jest dla mnie bardzo ważna. |
|
Data: 2016-04-02 20:36:52 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Dnia Sat, 2 Apr 2016 11:45:40 -0500, Pszemol napisał(a):
Pomijając cenę. To gdyby zasięg nie spadał poniżej 300 km spokojnie by mi wystarczył. Jak sie czlowiek ociaga, to to sie robi jeszcze bardziej niebezpieczne :-) Poza tym co to za spanie - po godzinie na stacji, a tych stacji duzo. A mniej zartobliwie - nie trzeba Hiszpanii, 300km to jest malo i po kraju. Albo używanego Volta czy Priusa jednak kierując się biedą ;-)Mnie, inżyniera elektronika z wykształcenia i zawodu, pociąga Ale te czesci dzialaja. A ile wytrzymuje falownik ? No, widac tez juz dobre robia. Dodatkowo chcę mieć auto które da mi coś więcej Ale to nie musi byc elektryczne auto. i ambitniejszym intelektualnie w czasie jaki spędzam na drodze No coz, w USA moze zadziala, w kraju ... ciekawe ile by dluzej jechal. Choc nie - ruch u nas wzrosl i wiele szybciej by nie pojechal. Podoba mi się też opcja zdalnego przywołania auta z odległego Ile jezdzisz obecnym autem ? Moze nie ma sie co przejmowac, w nastepnym sobie kupisz ... Nie bez znaczenia oprócz powyższego jest też brak spalin w EV, Przeciez one sa, tylko z innej rury. brak wycieków olejów, olej tam chyba nadal jest w paru miejscach. większa bezobsługowość i mniejsza awaryjność. Oby. A wspolczesne spaliniaki tez malo obslugowe. Ale nawet w takim przypadku lepiej ten węgiel spalać w dużej Sprawdzic, czy aby na pewno mniej efektywny od elektrowni. A potem jeszcze dodac linie transmisyjne i akumulatory ... Samochod elekryczny bedzie ciekawy wkrotce - jak ropa znow pojdzie w gore, a panele sloneczne i wiatraki w dol. J. |
|
Data: 2016-04-02 12:18:33 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Tesla | |
Jak panele i wiatraki w dol to ropa nie pojdzie w gore.
|
|
Data: 2016-04-03 12:52:55 | |
Autor: rzymo | |
Tesla | |
W dniu sobota, 2 kwietnia 2016 18:46:15 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
Nie wiem czemu się wszyscy tak spieszą na tych długich dystansach, Po co Hiszpania? Wystarczy autostrada i już nie wrócę do domu na jednym ładowaniu, albo stanę gdzieś na pasie awaryjnym ;) Wykres na pewno znany i wiele razy wklejany: https://www.teslamotors.com/sites/default/files/graph1.jpg - kończy się na 80mph, a chyba nie tylko ja po drogach A jeżdżę szybciej niż ~130km/h ;) Zasięg jest słabiutki... przecież nawet dojazd np. z Trójmiasta do Warszawy byłby dużym problemem na jednym ładowaniu (i to z najmocniejszym dostępnym pakietem aku). |
|
Data: 2016-04-03 20:16:17 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
"rzymo" <rzymo0@gmail.com> wrote in message news:4c7de867-0283-4bce-9234-700a06e25320googlegroups.com...
W dniu sobota, 2 kwietnia 2016 18:46:15 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał: Czyli 200 mil z prędkoscią 80mph to prawie 3 godziny bardzo szybkiej jazdy. Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h na przerwę? |
|
Data: 2016-04-04 10:02:29 | |
Autor: rzymo | |
Tesla | |
W dniu poniedziałek, 4 kwietnia 2016 03:17:07 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
"rzymo" <rzymo0@gmail.com> wrote in message news:4c7de867-0283-4bce-9234-700a06e25320googlegroups.com... Powtórzę się: z prędkością autostradową (czyli w pełni legalne ~140km/h) nie dojadę z Gdańska do Warszawy na jednym ładowaniu - i to jest problem Tesli jako auta premium. No bo przecież nie kupię dużego sedana tylko i wyłącznie do podróżowania po mieście, albo do przemierzania autostrad z prędkością 90km/h... Dieslem przejadę w tę i z powrotem, jeszcze zostanie paliwa na podjechanie do marketu i zrobienie zakuów. I dopiero potem tankowanie w drodze do domu (a jak mi się nie będzie chciało, to dnia następnego przed pracą). Superładowarek na trasie nie ma i szybko nie będzie. A jak już będą, to i elektryki będą coraz powszedniejsze. Powstanie problem dostarczenia mocy do takich stacji. Niech będzie jedna w połowie autostrady, podjedzie kilka aut, chcących się szybko naładować i nagle powstaje lokalne zapotrzebowanie na moc, na poziomie jednego megawata! Przecież to są ogromne ilości energii, jak chcesz je dostarczyć? Mam takie przekonanie, że wszyscy zapaleni zwolennicy 'elektryków' powinni przejść obowiązkowy kurs z elektroenergetyki - jak działa system elektroenergetyczny w danym kraju, jakie są zasady, ograniczenia, jak i czym da się przenieść wielkie moce... |
|
Data: 2016-04-04 12:42:16 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Tesla | |
I co z tego ze powtorzysz jak powtarzasz bzdury. Tesla to nie jest samochod dla akwizytora. To samochod przeznaczony na dojazdy do pracy. A ze w USA ludzie czesto maja do pracy dalej niz za rogiem to potrzebuja samochod o wieszym zasiegu niz w Europie. W Polsce wiekszosc ludzi ma do pracy od kilometra do kilkunastu kilometrow i tutaj samochod o zasiegu 50 kilometrow by sie sprawdzil.
|
|
Data: 2016-04-04 16:04:49 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
I co z tego ze powtorzysz jak powtarzasz bzdury. Tesla to nie jest Akwizytor niech sobie zatem kupi coś innego :-) W czym problem? |
|
Data: 2016-04-04 14:41:58 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Tesla | |
I o to chodzi. Elektryki ze wzgledu na niemozliwosc szybkiego uzupelniania energii beda segmentem samochodow miejskich. Do jazdy na odleglosci wieksze niz osiagaja elektryki maja byc samochody z innym napedem. W tej chwili tym innym napedem jest silnik spalinowy. Elektryki sa potrzebne przede wszyskim w duzych aglomeracjach. Nie da sie bez konca robic coraz ostrzejszych norm czystosci spalin. Elektrownie atomowe produkuja prad bez zanieczyszczania atmosfery, podobnie wiatraki i elektrownie wodne. Brudny prad z wiatrakow idealnie nadaje sie do ladowania akumulatorow. Jest jeszcze kwestia infrastruktury. Przecietny mieszkaniec miasta przy istniejacej infrastrukturze ma w nocy do dyspozycji z 3kW. To nieduzo. Ale przy masowym wykorzystywaniu samochodow elektrycznych wzrosla by efektywnosc tradycyjnych elektrowni cieplnych. Teraz w godzinach poza szczytami marnuja paliwo na bezuzyteczne obracanie turbin. W tej chwili wrogami masowego wykorzystywania samochodow elektrycznych sa rzady i producenci samochodow spalinowych. Rzady bo nie maja pomyslu na podatki typu akcyza od pradu do ladowania akumulatorow. Drugi czynnik to gwaltowny wzrost bezrobocia w przemysle samochodowym. Koncernom samochodowym elektryk nie pasuje bo bylby tani. Nie bylo by w nim najdrozszych podzespolow silnika i skrzyni biegow.
|
|
Data: 2016-04-05 06:51:55 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 04.04.2016 23:41, Zenek Kapelinder wrote:
Jest jeszcze kwestia infrastruktury. Przecietny mieszkaniec miasta przy istniejacej infrastrukturze ma w nocy do dyspozycji z 3kW. To nieduzo. Znacznie mniej. poniżej 1kW. Cały system energetyczny Polski w szczycie to 26 GW na 37 milionów ludzi - wraz z przemysłem, koleją i oświetleniem miast. Shrek |
|
Data: 2016-04-05 05:38:06 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Tesla | |
Od razu nie wszyscy beda mieli elektryki. Z czasem dobuduja elektrowni i lini przesylowych. Na razie masowa produkcja samochodow elektrycznych nie grozi. Inne niz prad ograniczenie sa nie do przeskoczenia.
|
|
Data: 2016-04-05 01:12:18 | |
Autor: Marek | |
Tesla | |
On Mon, 4 Apr 2016 10:02:29 -0700 (PDT), rzymo <rzymo0@gmail.com> wrote:
Niech będzie jedna w połowie autostrady, podjedzie kilka aut, chcących się szybko naładować i nagle powstajePrzecież t Nie przesadzaj, taki charger na pewno ma własną podstację 15kV/400. Z 15stki spokojnie można megawat pociągnąć, nawet na wsi. -- Marek |
|
Data: 2016-04-04 17:03:38 | |
Autor: Cavallino | |
Tesla | |
W dniu 04.04.2016 o 03:16, Pszemol pisze:
"rzymo" <rzymo0@gmail.com> wrote in message Jakiej? Tu nie Hameryka, tutaj nikt 130 nie uznaje za "bardzo szybko". Na autostradzie, to się nawet nie łapie do "przeciętnie". Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h na W sensie, że jadąc z Poznania do Warszawy (całość między 2,5-3h) mam sobie zrobić 3 h przerwę w trakcie i podwoić czas przejazdu? W imię czego przepraszam? |
|
Data: 2016-04-04 12:41:07 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
W dniu 04.04.2016 o 03:16, Pszemol pisze: No to masz problem :-) |
|
Data: 2016-04-04 17:17:18 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ndtvo8$r2v$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 04.04.2016 o 03:16, Pszemol pisze: Zasięg jest słabiutki... przecież nawet dojazd np. z Trójmiasta do Jakiej? Na "przecietnie" to sie jak najbardziej lapie, przynajmniej na A4 i S8. Nie wiem co mysla wyprzedzani - nic, "ale zap*" czy "wariat" :-) Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h naW sensie, że jadąc z Poznania do Warszawy (całość między 2,5-3h) mam sobie zrobić 3 h przerwę w trakcie i podwoić czas przejazdu? O to to to. Z tym, ze ponoc przerwa tylko godzine. Ale w imie czego mam godzine wczesniej wstac i godzine pozniej wrocic ? A ile tych fast ladowarek bedzie i ile przyjdzie poczekac w kolejce ? Tam powinien jednak byc silnik spalinowy na pokladzie ... J. |
|
Data: 2016-04-04 18:40:47 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5702857f$0$646$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ndtvo8$r2v$1@node1.news.atman.pl... Ludzie powinni częściej oglądać te kompilacje z kamer w autach ruskich na youtube - tam też mają dużo takich kowbojów szos... Parę weekendów temu jechałem właśnie samemu autem do Wausau, Wisconsin na narty... 4 i 1/2 godziny jazdy... Praktycznie całość autostradą międzystanową. 70-80mph. Ciężko taką trasę zrobić jednym ciurkiem samemu - no chyba że z przymusu jakiegoś czasowego/finansowego. Ale jak ktoś na urlop jedzie to gdzie się k&**wa spieszyć??? Na cmentarz? Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h naW sensie, że jadąc z Poznania do Warszawy (całość między 2,5-3h) Godzinę zajmuje zatankowanie całego banku aku w Tesli Model S. Czyli od zera do pełna. O ile Twoja trasa nie wymaga dwu pełnych zasięgów to wystarczy że podładujesz baterię 10-15 minut do tych 30-40% i jedziesz dalej, do następnego przystanku, i następnego relaksu z rozprostowaniem nóg. Bez pośpiechu, bez popyrtania... Przecież nie jedziesz na jakieś kuźwa taksówce na akord tylko na urlop :-) A ile tych fast ladowarek bedzie i ile przyjdzie poczekac w kolejce ? Myślę że z czasem ich będzie coraz więcej... Oby powstał jakiś standard wtyczek aby nie było jaj jak z ładowarkami Samsunga nie pasującym od tych Motoroli. Tam powinien jednak byc silnik spalinowy na pokladzie ... E tam... są auta z silnikiem, są tez takie bez - nie zadowolisz wszystkich i dlatego masz wybór różnych aut w różnych wersjach. Akwizytor kupi sobie civica benzynowego czy diesla a Ty Teslę :-) |
|
Data: 2016-04-05 08:49:46 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Dnia Mon, 4 Apr 2016 18:40:47 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Tam maja jakies dziwne wypadki, choc kiedys pokazywalem polskie - podobne :-) Chcialem tylko zwrocic uwage, ze o ile na naszych autostradach wolno 140 a nawet 149, to sporo ludzi jedzie ~120. Co nie znaczy, ze uwazamy to za "szybko" :-) Parę weekendów temu jechałem właśnie samemu autem Na cmentarz to mozesz trafic jadac na urlop powoli 600 km w 10h, z ladowaniami 12 i zasniesz na koniec :-) A na narty to ja jade 2h, i im szybciej tym lepiej :-) Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h naW sensie, że jadąc z Poznania do Warszawy (całość między 2,5-3h) Nie - jade sluzbowo do Warszawy, na wyznaczona godzine, i bardzo niechetnie bede jezdzil na ostatnim %, zeby mi auto stanelo w srodku miasta. Wiec powiedzmy pol godziny ladowania po drodze - i pol godziny mniej snu. A potem trzeba parking z gniazdkiem - powiedzmy ze beda powszechne, ale obecnie nie ma ich wcale. I pol godziny w drodze powrotnej. A na urlop jade powiedzmy 1200 km. To sa 4h dodatkowe - zakladajac, ze kolejek nie bedzie. Plus koniecznosc wyjazdu gdzies w nocy, zeby dotrzec o przyzwoitej porze na kwatere. A na dobra sprawe, to znaczy dodatkowy dzien w podrozy. No dobra - mozna sobie Wieden zwiedzic ... Tam powinien jednak byc silnik spalinowy na pokladzie ...E tam... są auta z silnikiem, są tez takie bez - nie zadowolisz Niestety - Tesla obecnie mnie nie zadowoli. Wymagam zasiegu 300/400/600/1200 km. Moze z czasem jak ladowarek przybedzie, albo jako drugie auto. Ale jako drugie auto tramwaj tanszy :-) Jakby miala choc te 20kW generatora na pokladzie, to by zadowolila. J. |
|
Data: 2016-04-05 18:57:11 | |
Autor: re | |
Tesla | |
Użytkownik "Pszemol" Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h naW sensie, że jadąc z Poznania do Warszawy (całość między 2,5-3h) Godzinę zajmuje zatankowanie całego banku aku w Tesli Model S. Czyli od zera do pełna. O ile Twoja trasa nie wymaga dwu pełnych zasięgów to wystarczy że podładujesz baterię 10-15 minut do tych 30-40% i jedziesz dalej, do następnego przystanku, i następnego relaksu z rozprostowaniem nóg. Bez pośpiechu, bez popyrtania... Przecież nie jedziesz na jakieś kuźwa taksówce na akord tylko na urlop :-) -- - I po ...ja mam tankować do 30% a nie do 100% ? Zatankuję oczywiście do 100. I teraz ... masz stację tankowania na tej autostradzie, podjeżdżasz a tam .... kolejka na 6 samochodów. No nie wmawiaj mi, że nie ma kolejki bo wiem jak ostatnio na autostradzie tankowałem. 6 Tesli to ... 6h czekania. No ... 6 nie będzie nigdy bo chętnych na taką przygodę raczej w ogóle nie znajdziesz. Kupią normalne samochody. A ile tych fast ladowarek bedzie i ile przyjdzie poczekac w kolejce ? Myślę że z czasem ich będzie coraz więcej... -- - Ehe, może być tylko gorzej. Dzisiaj jeszcze nie ma kto tankować, ale ileś tych Tesli jednak sprzeda się i będzie jak wyżej. Oby powstał jakiś standard wtyczek aby nie było jaj jak z ładowarkami Samsunga nie pasującym od tych Motoroli. -- - A najlepiej jakby trakcję pociągnęli po całym kraju :-) |
|
Data: 2016-04-05 21:20:43 | |
Autor: p0li | |
Tesla | |
T->Dnia 2016-04-05 18:57:11 niejaki re napisał:
I teraz ... masz stację tankowania na tej autostradzie, podjeżdżasz a tam ... kolejka na 6 samochodów. No nie wmawiaj mi, że nie ma kolejki bo wiem jak ostatnio na autostradzie tankowałem. ostatnio jak przy autostradzie zatrzymałem się na chesburgera to naliczyłem 20 słupków szybkiego ładowania tesli - sądzisz że przyjedzie w jednym czasie (20x5) 100 samochodów żebyś był tym 6-tym w kolejce? -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2016-04-05 21:46:16 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 05.04.2016 21:20, p0li wrote:
T->Dnia 2016-04-05 18:57:11 niejaki re napisał: Supercharger na 20 słupków? Gdzie? Shrek. |
|
Data: 2016-04-05 23:09:23 | |
Autor: p0li | |
Tesla | |
T->Dnia 2016-04-05 21:46:16 niejaki Shrek napisał:
Supercharger na 20 słupków? Gdzie? a nie pamiętam bo to było z półtora roku temu - ale fotkę mam jakbyś mi nie wierzył oczywiście w niemczech nie w polsce -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2016-04-05 23:25:54 | |
Autor: Shrek | |
Tesla | |
On 05.04.2016 23:09, p0li wrote:
T->Dnia 2016-04-05 21:46:16 niejaki Shrek napisał: Po prostu mnie to trochę dziwi, bo na mapie z superchargerami to dominuje konfiguracja 4, 6 lub 8 . Shrek |
|
Data: 2016-04-06 19:36:17 | |
Autor: Cavallino | |
Tesla | |
W dniu 05.04.2016 o 23:09, p0li pisze:
T->Dnia 2016-04-05 21:46:16 niejaki Shrek napisał: I z rzeczonego Poznania do Warszawy mam przez Niemcy jechać? |
|
Data: 2016-04-06 19:48:35 | |
Autor: p0li | |
Tesla | |
T->Dnia 2016-04-06 19:36:17 niejaki Cavallino napisał:
I z rzeczonego Poznania do Warszawy mam przez Niemcy jechać? jakby ci tu odpowiedziec i nie obrazic ... hmmm no nie da sie - wiec nic nie odpowiem -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2016-04-06 01:35:37 | |
Autor: re | |
Tesla | |
Użytkownik "p0li" I teraz ... masz stację tankowania na tej autostradzie, podjeżdżasz a tam ostatnio jak przy autostradzie zatrzymałem się na chesburgera to naliczyłem 20 słupków szybkiego ładowania tesli - sądzisz że przyjedzie w jednym czasie (20x5) 100 samochodów żebyś był tym 6-tym w kolejce? -- - Aż sprawdziłem http://niusy.pl/9pg. 20 punktowych nie znalazłem, ale 8-mio tak. |
|
Data: 2016-04-06 08:47:04 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Tue, 5 Apr 2016 21:20:43 +0200, p0li
ostatnio jak przy autostradzie zatrzymałem się na chesburgera to naliczyłem http://insideevs.com/tesla-working-on-20-stall-supercharger/ Ale to w US. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2016-04-06 17:56:49 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Użytkownik "p0li" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1rn9bkb0s5ram$.dlg@p0li.z.dialoga...
Dnia 2016-04-05 18:57:11 niejaki re napisał: ostatnio jak przy autostradzie zatrzymałem się na chesburgera to naliczyłem Jak ja sie ostatnio zatrzymalem na burgera, to nie naliczylem ani jednego slupka, i w tym problem :-) O co chodzi z tym 20x5 - slupek umozliwia tankowanie 5 aut naraz ? A teraz ... ile miejsc siedzacych bylo w tej burgerowni i ile osob ? Bo jak setka, to w przyszlosci trzeba miec obawe, ze cala setka bedzie ladowala :-) No dobra, przy setce to za chwile zwolni sie jakis stolik ... i ladowarka :-) J. |
|
Data: 2016-04-06 19:49:44 | |
Autor: p0li | |
Tesla | |
T->Dnia 2016-04-06 17:56:49 niejaki J.F. napisał:
O co chodzi z tym 20x5 - slupek umozliwia tankowanie 5 aut naraz ? odnioslem sie do twojego argumentu ze chcesz byc 6 w kolejce.. mam dalej tlumaczyc czy juz zalapales? -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2016-04-06 21:57:12 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Dnia Wed, 6 Apr 2016 19:49:44 +0200, p0li napisał(a):
T->Dnia 2016-04-06 17:56:49 niejaki J.F. napisał: No to nie trzeba setki, tylko wystarczy 26. Plus jakies spietrzenie, bo inaczej jest szansa, ze sie ladowarki beda zwalniac w miare regularnie. No dobra - to nie bedzie 6h czekania, ale 2h wystarcza (1 czekania i 1 ladowania), zeby mi glupie pomysly przeszly. No chyba, ze faktycznie tych ladowarek bedzie pelno ... ale i tak godzina to za dlugo. J. |
|
Data: 2016-04-06 18:04:09 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Użytkownik "re" napisał w wiadomości
Użytkownik "Pszemol" Godzinę zajmuje zatankowanie całego banku aku w Tesli Model S. I po ...ja mam tankować do 30% a nie do 100% ? Zatankuję oczywiście do 100. Jak bede jechal 350 km, to nie bedzie mi sie chcialo kwitnac godziny pod ladowarka - doladuje troche, dojade, u celu naladuje do pelna. I teraz ... masz stację tankowania na tej autostradzie, podjeżdżasz a tam ... kolejka na 6 samochodów. No nie wmawiaj mi, że nie ma kolejki bo wiem jak ostatnio na autostradzie tankowałem. 6 Tesli to ... 6h czekania. No ... 6 nie będzie nigdy bo chętnych na taką przygodę raczej w ogóle nie znajdziesz. Kupią normalne samochody. Otoz to. J. |
|
Data: 2016-04-07 00:03:32 | |
Autor: re | |
Tesla | |
Użytkownik "J.F." Godzinę zajmuje zatankowanie całego banku aku w Tesli Model S. I po ...ja mam tankować do 30% a nie do 100% ? Zatankuję oczywiście do 100. Jak bede jechal 350 km, to nie bedzie mi sie chcialo kwitnac godziny pod ladowarka - doladuje troche, dojade, u celu naladuje do pelna. -- - Chcesz stać w dwóch kolejkach po 3h ? :-) |
|
Data: 2016-04-07 10:52:29 | |
Autor: J.F. | |
Tesla | |
Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ne411n$vb4$1@mx1.internetia.pl...
Użytkownik "J.F." Godzinę zajmuje zatankowanie całego banku aku w Tesli Model S. I po ...ja mam tankować do 30% a nie do 100% ? Zatankuję oczywiście do 100.Jak bede jechal 350 km, to nie bedzie mi sie chcialo kwitnac godziny No nie, zakladam ze pierwsze tankowanie bedzie bez kolejki, a drugie na docelowym parkingu - tez bez kolejki. I przy powrocie podobnie. Oczywiscie kolejki moga to zmienic. J. |
|
Data: 2016-04-04 21:01:57 | |
Autor: Slavekk | |
Tesla | |
W dniu 2016-04-04 o 17:17, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup Nie zapominajmy o różnicy miedzy prędkością maksymalną a średnią Jeśli zap...amy po A2 do Wawy to i tak osiągniecie ŚREDNIEJ 120kmh jest sukcesem. A przy takiej średniej zasięg przekracza odległość Poznań - Wawa Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h naW sensie, że jadąc z Poznania do Warszawy (całość między 2,5-3h) mam Po 1. Nie 3 godziny przerwy tylko przerwa po 3 godzinach jazdy - czytanie ze zrozumieniem się kłania. Po 2. Przerwa nie 3h tylko 20-25 minut, czyli tyle ile potrzeba na wypicie kawy. Sławek |
|
Data: 2016-04-04 18:42:13 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
"Slavekk" <slavekk@gazeta.pl> wrote in message news:5702ba2f$0$657$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-04-04 o 17:17, J.F. pisze: Wiesz - jak ktoś bardzo nie chce tego auta to znajdzie pretekst aby go nie lubić :-) Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h naW sensie, że jadąc z Poznania do Warszawy (całość między 2,5-3h) mam I myślę że jak więcej takich przerw zrobisz na trasie to będzie wszystkim bezpieczniej włącznie z Tobą... |
|
Data: 2016-04-04 07:40:27 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Sat, 2 Apr 2016 10:07:16 +0200, z
Albo używanego Volta czy Priusa jednak kierując się biedą ;-) Daj spokój, musieliby do tych samochodów dopłacać żeby nimi wyjechać na miasto. :P Podobno te baterie wcale aż tak się nie zużywają jak lamentują sceptycy :-) "Moja Tesla" raportuje, że po przejechanych 50 000 km zasięg spadł o 2-3%. Ale to auto jeździ po NORWEGII, po za tym koleś ma tendencję do "butowania" -- np. dwa razy już zajechał baterię do zera. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2016-04-04 08:57:22 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla | |
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Sat, 2 Apr 2016 10:07:16 +0200, z A że jezdzi po Norwegii to jak Twoim zdaniem wpływa na żywotność aku, w porownaniu do Polski?? |
|
Data: 2016-04-05 12:14:51 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Mon, 4 Apr 2016 08:57:22 -0500, Pszemol
A że jezdzi po Norwegii to jak Twoim zdaniem wpływa na żywotność aku, w Wg mnie to bardzo niekorzystne warunki, dlatego akurat ten skrajny przykład wykazuję. W bardziej sprzyjającym klimacie żywotność aku może być wyższa. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2016-04-05 07:59:55 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Tesla | |
W dniu 2016-04-04 o 07:40, Myjk pisze:
Naprawdę? - Volt, czyli tez Ampera są całkiem ładne (ładniejsze od Priusa :) ) - ja bym wyjechał.>Albo używanego Volta czy Priusa jednak kierując się biedą;-)Daj spokój, musieliby do tych samochodów dopłacać żeby nimi wyjechać na https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/Bilbao_05_2012_Opel_Ampera_2472.JPG Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Teddy on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2016-04-05 12:13:46 | |
Autor: Myjk | |
Tesla | |
Tue, 5 Apr 2016 07:59:55 +0200, Mirek Ptak
Naprawdę? - Volt, czyli tez Ampera są całkiem ładne (ładniejsze od Priusa :) ) - ja bym wyjechał. Racja, pokićkał mi się Volt/Ampera z T-Mirai -- Prius przy tym to perełka. ;) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2016-04-04 10:42:03 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Tesla | |
Fri, 1 Apr 2016 22:06:26 +0200, w
<56fed4c2$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>, nadir <none@hell.org> napisał(-a): W zimie 20% krótszy ale jakie są realne, średnie przebiegi między ładowaniami? Masz jakieś linki? Może coś będzie na spritmonitor.de ? |
|
Data: 2016-04-05 00:50:52 | |
Autor: ppodsia | |
Tesla | |
W dniu piątek, 1 kwietnia 2016 15:43:43 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
Jak w takiej Tesli czy innym elektryku wygląda sprawa ogrzewania zimą i klimatyzowania/chłodzenia latem? Jak mocno to wpływa na zasięg? To co prawda o nissanie leaf ale jakieś wnioski można wyciągnąć: http://www.anandtech.com/show/6759/tesla-model-s-effects-of-temperature-on-ev-efficiency-and-range/2 PJP |