Data: 2012-12-06 08:11:18 | |
Autor: Myjk | |
Tesla S EC | |
Tak sobie oglÄ
dam "test" Tesli S -> http://youtu.be/INaV40Hy66Q i co nie
czÄsto siÄzdarza, ĹźaĹujÄ, Ĺźe nie mieszkam w US w jakimĹ ciepĹym stanie, bo juĹź bym to auto zamawiaĹ. GĹĂłwnie dlatego, Ĺźe nienawidzÄ haĹasu z silnika (wiem, dziwny jestem). :P Ale te 400 km za 30 zĹ (w taryfie nocnej oczywiĹcie) ;) i 5.6s do setki robi fajne wraĹźenie. Niestety w naszych warunkach klimatycznych raczej nie ma szans, aczkolwiek mnie by spokojnie wystarczyĹ zasiÄg 200km per dzieĹ. Pytanie tylko jak siarczyste mrozy (ktĂłre u nas przecieĹź jednak czasem siÄ zdarzajÄ ), wpĹynÄĹyby na ĹźywotnoĹÄ baterii. Z drugiej strony moĹźnaby chyba sprĂłbowaÄ zamontowaÄ webasto... :D -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-12-06 10:26:32 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tesla S EC | |
Hello Myjk,
Thursday, December 6, 2012, 8:11:18 AM, you wrote: Tak sobie oglądam "test" Tesli S -> http://youtu.be/INaV40Hy66Q i co nie 16 godzin ładowania też robi wrażenie? Szukanie hotelu z ładowarką to sama przyjemność... Niestety w naszych warunkach klimatycznych raczej nie ma szans, aczkolwiek Na LPG, oczywiście. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-12-06 10:38:53 | |
Autor: Myjk | |
Tesla S EC | |
Thu, 6 Dec 2012 10:26:32 +0100, RoMan Mandziejewicz
16 godzin Ĺadowania teĹź robi wraĹźenie? Mnie by wystarczyĹo na codzieĹ 3-4h ze zwykĹego gniazdka, bo przejeĹźdĹźam dziennie nie wiÄcej niĹź 100km. Dalsze wypady oczywiĹcie odpadajÄ -- ale w ogĂłle nie braĹem tego auta pod uwagÄ jako auta dĹugodystansowego. Szukanie hotelu z ĹadowarkÄ to sama przyjemnoĹÄ... PĂłki co. Ĺadowanie ze stacji 90kV trwa godzinÄ. Na LPG, oczywiĹcie. W sumie... ;) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-12-06 10:57:32 | |
Autor: Myjk | |
Tesla S EC | |
Thu, 6 Dec 2012 10:38:53 +0100, Myjk
Ĺadowanie ze stacji 90kV trwa godzinÄ. kW :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-12-06 11:34:13 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tesla S EC | |
Hello Myjk,
Thursday, December 6, 2012, 10:38:53 AM, you wrote: 16 godzin ładowania też robi wrażenie?Mnie by wystarczyło na codzień 3-4h ze zwykłego gniazdka, bo przejeżdżam Chyba megawoltów... Jeśli 90kVA i przez godzinę, to z tego wynika, że jazda ze stałą predkością jakieś 80km/h, żeby te 400km dojechać. Na LPG, oczywiście.W sumie... ;) :) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-12-06 12:04:42 | |
Autor: Myjk | |
Tesla S EC | |
Thu, 6 Dec 2012 11:34:13 +0100, RoMan Mandziejewicz
Chyba megawoltĂłw...Szukanie hotelu z ĹadowarkÄ to sama przyjemnoĹÄ...PĂłki co. Ĺadowanie ze stacji 90kV trwa godzinÄ. Moja skucha. 90 kW byĹo na skrzyni tego "superczardĹźera". Czas okreĹlili na 45 minut. :)Na LPG, oczywiĹcie.W sumie... ;) Ale tak serio :P to wĹaĹnie najbardziej mnie zastanawia skutecznoĹÄ aku przy naszych standardowych temperaturach zimowych na poziomie powiedzmy -10. Nie doczytaĹem siÄ takĹźe na jakiej zasadzie jest chĹodzenie (w lato) i ogrzewanie (w zimie) kabiny. Czy wszystko na sprÄĹźarce czy grzaĹki sÄ na zimÄ... Tu wiÄcej info, w tym ceny (dosyÄ kosmiczne jak na PL): http://www.samochodyelektryczne.org/tesla_model_s.htm -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-12-06 12:43:07 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tesla S EC | |
Hello Myjk,
Thursday, December 6, 2012, 12:04:42 PM, you wrote: Thu, 6 Dec 2012 11:34:13 +0100, RoMan Mandziejewicz Moja skucha. 90 kW było na skrzyni tego "superczardżera". Czas określili naChyba megawoltów...Szukanie hotelu z ładowarką to sama przyjemność...Póki co. Ładowanie ze stacji 90kV trwa godzinę. Znowu megawolty - nie da się pakietu 85kWh naładowac ładowarka 90kW w 45 minut. Raczej w póltorej godziny prawie. Sprawnośc ładowania jest ponizej 100% Byle Lanos 1.6 ma bak o pojemności znamionowej 117kWh (w przeliczeniu na moc silnika 78kW i zużycie paliwa przy mocy maksymalnej na poziomie 32l/h) a przy oszczędnej jeździe zasięg 700+km i czas ładowania jakieś 10 minut łacznie z zaplata i wystawieniem faktury :P [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-12-06 12:59:06 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla S EC | |
W dniu 06.12.2012 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze:
Znowu megawolty - nie da się pakietu 85kWh naładowac ładowarka 90kW w Dodatkowo mało kto ma takie przyłącze plus tak szybkie ładowanie pewnie też znacznie szybciej zużywa akumulatory. Jeśli już to do codziennych dojazdów trzeba szukać jakąś pochodną Melexa - mały, lekki i niezbyt szybki. Co się przekłada na małe wymagania energetyczne, czyli potrzebę niewielkiego zapasu energii. |
|
Data: 2012-12-06 23:55:57 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tesla S EC | |
Dnia Thu, 6 Dec 2012 08:11:18 +0100, Myjk napisał(a):
Tak sobie oglądam "test" Tesli S -> http://youtu.be/INaV40Hy66Q i co nie Kiedyś już liczyłem (pewnie nawet tu wkleiłem co policzyłem, ale nie mogę teraz znaleźć) i to się kompletnie nie kalkuluje. Wyszło że zdecydowanie lepiej kupić sobie spalinowy samochód co to też będzie w 5.6s przyspieszał, bez upierdliwego ładowania. A po zakupie zostanie Ci tyle pieniędzy, że te oszczędności z tańszego kilometra w życiu się nie zwrócą. Póki to jest to nadal ciekawostka dla tych co gotowi są sporo zapłacić za fakt bycia "eko". Niestety w naszych warunkach klimatycznych raczej nie ma szans, aczkolwiek No tu jest Li-Ion, więc raz że spadek pojemności baterii, a dwa że eksploatacja takich baterii (głównie chyba chodzi o ładowanie) w mroźnych warunkach po prostu niszczy tego typu ogniwa. Danych dotyczących eksploatacji w zimniejszych rejonach nigdzie nie ma (producent nie podaje), w zimych krajach raczej tego nie sprzedają - wygląda więc na to że musi być fatalnie... Z drugiej strony możnaby chyba spróbować zamontować webasto... :D Najlepiej piec kaflowy :) |
|
Data: 2012-12-07 07:12:00 | |
Autor: J.F. | |
Tesla S EC | |
Dnia Thu, 6 Dec 2012 08:11:18 +0100, Myjk napisał(a):
Tak sobie oglądam "test" Tesli S -> http://youtu.be/INaV40Hy66Q i co nie A jezdziles cichymi autami ? Bo ja na odwrot - lubie jak silnik slysze. Halasowac nie musi, ale tak kompletnie cichy ... czegos mi brakuje :-) J. |
|
Data: 2012-12-07 07:42:10 | |
Autor: Myjk | |
Tesla S EC | |
Fri, 7 Dec 2012 07:12:00 +0100, J.F.
A jezdziles cichymi autami ? JeĹşdziĹem np. LS 600h. PomijajÄ c otoczkÄ tego auta, wyciszenie kabiny i skupiajÄ c siÄ na "haĹasie" z okolic silnika, doĹwiadczyĹem fantastycznego doznania, ciszy. :P Bo ja na odwrot - lubie jak silnik slysze. Halasowac nie musi, ale tak kompletnie cichy ... czegos mi brakuje :-) Mnie od zawsze irytowaĹ haĹas od silnika. Najbardziej benzynowego jak trzeba byĹo wykrzesaÄ trochÄ wiÄcej mocy. :P -- Pozdor Myjk |
|