Tesla S EC

Data: 2012-12-06 08:11:18
Autor: Myjk
Tesla S EC
Tak sobie oglądam "test" Tesli S -> http://youtu.be/INaV40Hy66Q i co nie
często sięzdarza, żałuję, że nie mieszkam w US w jakimś ciepłym stanie, bo
już bym to auto zamawiał. Głównie dlatego, że nienawidzę hałasu z silnika
(wiem, dziwny jestem). :P Ale te 400 km za 30 zł (w taryfie nocnej
oczywiście) ;) i 5.6s do setki robi fajne wrażenie.

Niestety w naszych warunkach klimatycznych raczej nie ma szans, aczkolwiek
mnie by spokojnie wystarczył zasięg 200km per dzień. Pytanie tylko jak
siarczyste mrozy (które u nas przecież jednak czasem się zdarzają),
wpłynęłyby na żywotność baterii.

Z drugiej strony możnaby chyba spróbować zamontować webasto... :D

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-12-06 10:26:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tesla S EC
Hello Myjk,

Thursday, December 6, 2012, 8:11:18 AM, you wrote:

[...]

16 godzin ładowania też robi wrażenie? Szukanie hotelu z ładowarką to
sama przyjemność...

Na LPG, oczywiście.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-12-06 10:38:53
Autor: Myjk
Tesla S EC
Thu, 6 Dec 2012 10:26:32 +0100, RoMan Mandziejewicz
16 godzin ładowania też robi wrażenie?

Mnie by wystarczyło na codzień 3-4h ze zwykłego gniazdka, bo przejeżdżam
dziennie nie więcej niż 100km. Dalsze wypady oczywiście odpadają -- ale w
ogóle nie brałem tego auta pod uwagę jako auta długodystansowego.

Szukanie hotelu z ładowarką to sama przyjemność...

Póki co. Ładowanie ze stacji 90kV trwa godzinę.

Na LPG, oczywiście.

W sumie... ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-12-06 10:57:32
Autor: Myjk
Tesla S EC
Thu, 6 Dec 2012 10:38:53 +0100, Myjk
Ładowanie ze stacji 90kV trwa godzinę.

kW :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-12-06 11:34:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tesla S EC
Hello Myjk,

Thursday, December 6, 2012, 10:38:53 AM, you wrote:

[...]

Chyba megawoltów...

Jeśli 90kVA i przez godzinę, to z tego wynika, że jazda ze stałą
predkością jakieś 80km/h, żeby te 400km dojechać.

Na LPG, oczywiście.
W sumie... ;)

:)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-12-06 12:04:42
Autor: Myjk
Tesla S EC
Thu, 6 Dec 2012 11:34:13 +0100, RoMan Mandziejewicz
Szukanie hotelu z ładowarką to sama przyjemność...
Póki co. Ładowanie ze stacji 90kV trwa godzinę.
Chyba megawoltĂłw...

Moja skucha. 90 kW było na skrzyni tego "superczardżera". Czas określili na
45 minut.

Na LPG, oczywiście.
W sumie... ;)
:)

Ale tak serio :P to właśnie najbardziej mnie zastanawia skuteczność aku
przy naszych standardowych temperaturach zimowych na poziomie powiedzmy
-10. Nie doczytałem się także na jakiej zasadzie jest chłodzenie (w lato) i
ogrzewanie (w zimie) kabiny. Czy wszystko na sprężarce czy grzałki są na
zimę...

Tu więcej info, w tym ceny (dosyć kosmiczne jak na PL):
http://www.samochodyelektryczne.org/tesla_model_s.htm

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-12-06 12:43:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tesla S EC
Hello Myjk,

[...]

Znowu megawolty - nie da się pakietu 85kWh naładowac ładowarka 90kW w
45 minut. Raczej w póltorej godziny prawie. Sprawnośc ładowania jest
ponizej 100%

Byle Lanos 1.6 ma bak o pojemności znamionowej 117kWh (w przeliczeniu
na moc silnika 78kW i zużycie paliwa przy mocy maksymalnej na poziomie
32l/h) a przy oszczędnej jeździe zasięg 700+km i czas ładowania jakieś
10 minut łacznie z zaplata i wystawieniem faktury :P

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-12-06 12:59:06
Autor: Andrzej Lawa
Tesla S EC

Znowu megawolty - nie da się pakietu 85kWh naładowac ładowarka 90kW w
45 minut. Raczej w póltorej godziny prawie. Sprawnośc ładowania jest
ponizej 100%

Dodatkowo mało kto ma takie przyłącze plus tak szybkie ładowanie pewnie
też znacznie szybciej zużywa akumulatory.

Jeśli już to do codziennych dojazdów trzeba szukać jakąś pochodną Melexa
- mały, lekki i niezbyt szybki.

Co się przekłada na małe wymagania energetyczne, czyli potrzebę
niewielkiego zapasu energii.

Data: 2012-12-06 23:55:57
Autor: Tomasz Pyra
Tesla S EC
Dnia Thu, 6 Dec 2012 08:11:18 +0100, Myjk napisał(a):

[...]

Kiedyś już liczyłem (pewnie nawet tu wkleiłem co policzyłem, ale nie mogę
teraz znaleźć) i to się kompletnie nie kalkuluje.

Wyszło że zdecydowanie lepiej kupić sobie spalinowy samochód co to też
będzie w 5.6s przyspieszał, bez upierdliwego ładowania. A po zakupie
zostanie Ci tyle pieniędzy, że te oszczędności z tańszego kilometra w życiu
się nie zwrócą.

Póki to jest to nadal ciekawostka dla tych co gotowi są sporo zapłacić za
fakt bycia "eko".

[...]

No tu jest Li-Ion, więc raz że spadek pojemności baterii, a dwa że
eksploatacja takich baterii (głównie chyba chodzi o ładowanie) w mroźnych
warunkach po prostu niszczy tego typu ogniwa.

Danych dotyczących eksploatacji w zimniejszych rejonach nigdzie nie ma
(producent nie podaje), w zimych krajach raczej tego nie sprzedają -
wygląda więc na to że musi być fatalnie...

Z drugiej strony możnaby chyba spróbować zamontować webasto... :D

Najlepiej piec kaflowy :)

Data: 2012-12-07 07:12:00
Autor: J.F.
Tesla S EC
[...]

A jezdziles cichymi autami ? Bo ja na odwrot - lubie jak silnik slysze. Halasowac nie musi, ale tak
kompletnie cichy ... czegos mi brakuje :-)

J.

Data: 2012-12-07 07:42:10
Autor: Myjk
Tesla S EC
Fri, 7 Dec 2012 07:12:00 +0100, J.F.
A jezdziles cichymi autami ?

Jeździłem np. LS 600h. Pomijając otoczkę tego auta, wyciszenie kabiny i
skupiając się na "hałasie" z okolic silnika, doświadczyłem fantastycznego
doznania, ciszy. :P

Bo ja na odwrot - lubie jak silnik slysze. Halasowac nie musi, ale tak kompletnie cichy ... czegos mi brakuje :-)

Mnie od zawsze irytował hałas od silnika. Najbardziej benzynowego jak trzeba było wykrzesać trochę więcej mocy.  :P

--
Pozdor Myjk

Tesla S EC