Data: 2013-11-06 15:10:05 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Ave!
Właśnie sobie czytam artykuł o teście Tesli-S. http://arstechnica.com/features/2013/10/review-tesla-model-s/ Przeskoczyłem od razu do ładowania... No tak, obeszli problem długotrwałego ładowania ;) Ładuje się szybko, ale litości... 300A przy 380V? Czyli to daje 3-fazowe gniazdo po 100A na fazę. Auć. 120kW na początkowe szybkie ładowanie jednego samochodu. No, ale czego innego można się spodziewać, jak 120kW to obecnie nic dziwnego jako moc samochodowego silnika spalinowego. Wiem, podczas jazdy cała moc nie jest wykorzystywana, ale chodzi o rząd wielkości. Przy robocie mam spory transformator - przychodzi linia średniego napięcia. Transformator powinien móc wytrzymać około megawata obciążenia - był tu kiedyś dość potężny zakład przemysłowy. Osiem osób przyjedzie elektrycznymi wozidełkami i już nic mocy nie zostanie do wykorzystania ;) Ktoś kiedyś słusznie zauważył, że problem samochodów elektrycznych pojawił się przez to, że współczesne samochody są zbyt szybkie, zbyt "zrywne" i zbyt ciężkie (przez obsesję na punkcie bezpieczeństwa przy dużych prędkościach oraz domaganie się bajerów: radio, klimatyzacja itepe). Gdyby były to małe, lekkie i powolne (do około 50km/h) wozidełka, to bez wielkiego kombinowania prądu w zwykłych akumulatorach trakcyjnych starczałoby na długo. Osobiście wątpię, żeby dało się to kiedykolwiek przeskoczyć - infrastruktura energetyczna zwyczajnie nie wydoli. Pomijając nawet kwestię wyprodukowania dostatecznej ilości elektryczności. Jeśli zabraknie ropy, zapierdalacze będą musieli zwolnić - inaczej prądu a akumulatorkach nie starczy im na dotarcie do domu ;-> -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-11-06 16:06:40 | |
Autor: ToMasz | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
(...)
Osobiście wątpię, żeby dało się to kiedykolwiek przeskoczyć -(...) da sie przeskoczyć. jak firmy, (w zamian za ulgi podatkowe) zaczną swoich pracowników wyposażać w wehikuły które z prędkością 40km/h przejadą bez ładowania z domu do pracy - max 25km i z pracy do domu. Będzie to wygodniejsze i szybsze niż autobus, ale samochodem tego nikt nie nazwie. ToMasz |
|
Data: 2013-11-06 16:11:35 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 06.11.2013 16:06, ToMasz pisze:
(...) No właśnie to miałem na myśli - póki samochód nie wróci do swojej roli czysto utylitarnego wozidła ludzie będą koniecznie domagali się czegoś, co pojedzie co najmniej 150km/h i w 5s dotrze do setki, będzie miało klimatyzację i zestaw HiFi, a najlepiej jeszcze lodówkę i milion poduszek powietrznych ;) A czegoś takiego system energetyczny nie dźwignie. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-11-07 00:44:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Wed, 06 Nov 2013 16:11:35 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
W dniu 06.11.2013 16:06, ToMasz pisze: Elektryczny jest o tyle fajny, że bardzo dobrze się skaluje (w odróżnieniu od spalinowych). Zużycie prądu nie zależy od potencjalnych osiągów, a w zasadzie można dążyć żeby zależało tylko od prędkości z którą się jeździ (bo nawet nie od przyspieszeń). |
|
Data: 2013-11-07 06:48:24 | |
Autor: Shrek | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
On 2013-11-07 00:44, Tomasz Pyra wrote:
Zużycie prądu nie zależy od potencjalnych osiągów, a w zasadzie można dążyć Eee no. Postulat układu napędowego z odzyskiem o sprawności w okolicach 100% to jednak trochę przesada;) Shrek. |
|
Data: 2013-11-07 07:36:09 | |
Autor: ToMasz | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Zużycie prądu nie zależy od potencjalnych osiągów,w pewnym stopniu zależy a w zasadzie można dążyći tak mniej więcej jest. przeciętny akumulator samochodowy ma pi razy oko 1 kilowatogodzinę energii. na 1 kilowacie nigdzie nie pojedziesz. na 5kW można się toczyć na 10kW ścigać się z motorowerem. Aby przejechać 15km potrzeba ciągłego zasilania przez 20 min, czyli 1/3 godziny. czyli około 1/3 z 10 kilowatogodzin, co daje w przybliżeniu energię zgromadzoną w 3, może 4 zwykłych akumulatorach. Widziałeś kiedyś takiego małego elektryka? Ja też nie. chciałem co prawda zbudować, ale dodatkowe opłaty i problem z parkowaniem w centrum przesądziły o wyborze roweru. Niestety 99% ludzi wybierze 4 koła i dach nad głową. ToMasz |
|
Data: 2013-11-07 18:52:56 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Thu, 07 Nov 2013 07:36:09 +0100, ToMasz napisał(a):
Zużycie prądu nie zależy od potencjalnych osiągów,w pewnym stopniu zależy No 126p miał 18kW i ledwo się do 100km/h rozpędzał. 10kW pozwoli pewnie jechać z prędkością 50km/h Aby przejechać 15km potrzeba ciągłego zasilania przez 20 min, czyli 1/3 godziny. czyli około 1/3 z 10 kilowatogodzin, co daje w przybliżeniu energię zgromadzoną w 3, może 4 zwykłych akumulatorach. Widziałeś kiedyś takiego małego elektryka? Ja też nie. No tak, ale nie można przyjąć takich założeń że mając 15km do pracy, to potrzebujesz akumulatora w 100% pełnego, a dojeżdżasz do celu na ostatnich tchnieniach akumulatora. Po przyjęciu nieco bardziej realnych założeń, okazuje się że bateria musi pozwolić dojechać i wrócić, musi uwzględniać z czasem spadek pojemności akumulatora z powodu starzenia i sezonowo z powodu niskich temperatur. Do tego nawet mając 15km do pracy i tak potrzebujesz jeszcze jakiejś rezerwy z względów praktycznych - np. dojeżdżam do pracy, okazuje się że zapomniałem z domu laptopa no i co? wrócę jutro jak naładuję ponownie samochód? :-) Realnie zakładając że chcemy żeby samochód był w stanie bez ładowania przejechać zakładaną trasę tam i z powrotem dwukrotnie, zimą (zakładając połowę pojemności w mrozie), po kilku latach kiedy pojemność akumulatora spadnie o połowę, to okazuje się że pierworne założenia trzeba przemnożyć x16 :-) Ewentualnie zapewnić jakiś awaryjny napęd hybrydowy - czyli np. pokładowy generator prądu, który zamienia paliwo ciekłe na energię elektryczną. Może już nie tak ekonomicznie, ale taka alternatywa pozwoli nieco zejść ze "współczynnikami bezpieczeństwa" w kwestii pojemności akumulatora. Bo zauważ jaka jest motywacja ludzi do kupna własnych samochodów - swoboda i niezawodność użytkowania. To że w auto można wsiąść zawsze i pojechać wszędzie. W przeciwnym wypadku lepiej sprawdzi się po prostu taksówka :) |
|
Data: 2013-11-08 09:52:30 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 07.11.2013 18:52, Tomasz Pyra pisze:
Bo zauważ jaka jest motywacja ludzi do kupna własnych samochodów - swoboda Myślę, że w dalszej perspektywie automatyczne, elektryczne, zasilane gdzie się da z sieci trakcyjnej autonomiczne toczydełka to przyszłość. Przynajmniej do transportu indywidualnego. Rano pod dom przyjeżdża kapsułka, wsiadasz, ona się turla, ty sobie spokojnie drzemiesz, jesz śniadanie czy co tak jeszcze i masz w nosie korki, bo system automatycznie będzie optymalizował trasy. Patrz co się dzieje obecnie w korkach - musisz jeździć idiotyczne (gazu - hamowanie) zamiast prawidłowo (toczenie się z jednostajną prędkością) bo inaczej zaraz jakiś pośpieszny cwaniaczek ci się wepchnie. Zamiast akumulatorów - superkondensatory. Biorąc pod uwagę średnie prędkości w jeździe miejskiej pojazd toczący się max. 50km/h to "świat i ludzie". -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-11-08 11:14:46 | |
Autor: TaDzik | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 08-11-2013 09:52, Andrzej Lawa pisze:
Zamiast akumulatorów - superkondensatory. No właśnie Panowie i Panie, czemu tak w kółko 'baterie-akumulatory-baterie"? Słyszeliście o takim czymś jak grafen? Myślę, że w tym kierunku pójdzie rozwój alternatywnych źródeł napędu pojazdów. Pani Prof. Frąckowiak też pracuje nad superkondensatorami. Oczywiście problem ich naładowanie pozostaje nadal bo potrzeba będzie pewnie duuużego prądu w krótkim czasie. Ale samochody z takimi kondensatorami będą pewnie lżejsze niż z akumulatorami. -- Pozdro tadzik |
|
Data: 2013-11-08 11:35:36 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 08.11.2013 11:14, TaDzik pisze:
W dniu 08-11-2013 09:52, Andrzej Lawa pisze: Nie musi to być pełne ładowanie - skoro i tak trzeba ciągnąć infrastrukturę, to można pomyśleć rozwiązaniu a'la to dla autobusów - co jakiś czas na trasie złącze do podładowania. Dodać do tego automatyzację i przy okazji rozwiąże się problem bezmyślnych zapierdalaczy, jak np. Kupalina. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-11-08 11:41:21 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Hello TaDzik,
Friday, November 8, 2013, 11:14:46 AM, you wrote: Zamiast akumulatorów - superkondensatory.No właśnie Panowie i Panie, czemu tak w kółko Zajmiemy się sprawą, jak tylko dojdą do istotnych w puntu widzenia tego zastosowania pojemności. Bo na razie absolutnie nie ma się czym chwalić. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-11-08 11:48:54 | |
Autor: TaDzik | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 08-11-2013 11:41, RoMan Mandziejewicz pisze:
Zajmiemy się sprawą, jak tylko dojdą do istotnych w puntu widzenia No to tego o pojemności to nie wiedziałem. Ważne, że kierunek obrany, po drodze coś się wymyśli pewnie -- Pozdro tadzik |
|
Data: 2013-11-08 17:50:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Fri, 08 Nov 2013 11:14:46 +0100, TaDzik napisał(a):
W dniu 08-11-2013 09:52, Andrzej Lawa pisze: Obawiam się, że jedyny sposób uzyskania energii z grafenu, to spalenie go :-) Ale samochody z takimi kondensatorami będą pewnie lżejsze niż z akumulatorami. Prawdę mówiąc, to obecne samochody z akumulatorami litowymi są już wystarczająco lekkie. Trochę drogie, ale waga jakaś znowu duża nie jest. |
|
Data: 2013-11-07 09:24:55 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Hello Tomasz,
Thursday, November 7, 2013, 12:44:54 AM, you wrote: [...] co pojedzie co najmniej 150km/h i w 5s dotrze do setki, będzie miałoElektryczny jest o tyle fajny, że bardzo dobrze się skaluje (w odróżnieniu Zapewniam Cię, że prawa fizyki się nie zmieniły i potrzebna moc nadal jest w prosty sposób zależna od przyśpieszeń a jednostkowe zużycie energii nadal zależy od stylu jazdy. I nadal jazda gaz-hamulec-gaz-hamulec będzie zużywała najwięcej energii. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-11-07 18:35:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Thu, 7 Nov 2013 09:24:55 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Tomasz, Głównie chodziło mi o wpływ zużycia prądu (czy paliwa) w zależności od potencjalnych osiągów. W spalinowych silnikach jakieś benzynowe V8 zużywa pewnie 3x tyle paliwa co mały, oszczędny dieselek, pomimo że oba auta jadą tak samo w tym samym korku. W elektycznym nie ma z tym problemu - moc maksymalna silnika w zasadzie nie wpływa na jego sprawność przy niskich obciążeniach. Co do gaz-hamulec-gaz-hamulec, to jednak też elektryczny samochód z odzyskiwaniem energii hamowania będzie tu o rząd wielkości sprawniejszy niż samochodód z ciernymi hamulcami. |
|
Data: 2013-11-06 17:08:34 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-06 15:10, Andrzej Lawa pisze:
Osobiście wątpię, żeby dało się to kiedykolwiek przeskoczyć - 1 litr benzyny ma wartość opałową ok. 12 kWh, teraz podjeżdżam pod dystrybutor i w 3 minuty wlewam sobie do baku 600 kWh. Tego się nigdy nie przeskoczy, nawet jeśli samochodowi elektrycznemu wystarczy zatankowanie 100-200 kWh. Jedyne rozwiązanie to zestandaryzowane, szybko wymienialne moduły akumulatorów, które będą ładowane na stacji w nocy tańszym i stosunkowo niewielkim prądem i będą tam czekać na klienta. Ale jak przyjdzie taki dzień Wszystkich Świętych, to i tak tych naładowanych modułów nie wystarczy dla wszystkich chętnych, trzeba będzie odkurzyć i zatankować benzynowe graty ;-) T. |
|
Data: 2013-11-06 22:16:55 | |
Autor: John Kołalsky | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Użytkownik "Tomasz Finke" <tom@ict.pwr.wroc.pl>
Ruch lokalny bez problemu da się realizować samochodami elektrycznymi. |
|
Data: 2013-11-06 14:23:48 | |
Autor: kogutek444 | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu środa, 6 listopada 2013 22:16:55 UTC+1 użytkownik John Kołalsky napisał:
Użytkownik "Tomasz Finke" <tom@ict.pwr.wroc.pl> Pod warunkiem że spalinowy będzie ciągnął elektryczny. Nawet jak by prądu było dość to nie ma infrastruktury. No chyba żeby prąd do ładowania był na kartki. Małe do jazdy tylko w niedaleko od miejsca parkowania też się nie sprawdzą jak ich będzie bardzo dużo. Rząd dopisze akcyzę w takiej wysokości że jeżdżenie wyjdzie na poziomie gazu. Tankowanie gazu opanowane, parametry samochodów na gaz bez porównania lepsze niż elektrycznych. Koszt przystosowania na gaz to ułamek kosztów w przypadku akumulatorów. No i zimą bez łaski w dupę ciepło. Kto zabrania zrobienia fabrycznego małego, dwu osobowego sympatycznego jeździdełka na gaz? Nikt, a na ulicach widzę coraz więcej osobowych ze skrzynią ładunkową jak w Nysce. |
|
Data: 2013-11-07 07:39:54 | |
Autor: Myjk | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Wed, 6 Nov 2013 14:23:48 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
Nawet jak by prÄ du byĹo doĹÄ to nie ma infrastruktury. 80 lat temu teĹź nie byĹo infrastruktury stacji paliwowych. Wszystko jest kwestiÄ czasu. NajwaĹźniejsze w przyszĹoĹci bÄdzie, aby akumulatory byĹy uniwersalne -- coĹ jak butle gazowe. PodjeĹźdĹźasz, wymieniasz (w znacznie krĂłtszym czasie niĹź zabiera tankowanie, nawet nie trzeba wysiadaÄ z auta i brudziÄ sobie rÄ k -- co pokazuje Tesla) i jedziesz -- a akumulator siÄ Ĺaduje "zwykĹym" prÄ dem. KtoĹ sobie moĹźe nie wyobraĹźaÄ takiej stacji, co nie znaczy Ĺźe ich zbudowanie nie jest moĹźliwe. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-11-07 08:20:35 | |
Autor: RadoslawF | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia 2013-11-07 07:39, Użytkownik Myjk napisał:
Ale pamiętasz że budowa stacji ładowania nie jest tak prosta jakNawet jak by prądu było dość to nie ma infrastruktury. stacji paliw ? Bo nie wystarczy budynek i zbiorniki, do stacji ładowania trzeba jeszcze specjalna linie podciągnąć i to o takiej mocy że nie od najbliższego trafa tylko od najbliższej elektrowni. Jak myślisz ile to będzie kosztowało ? Pozdrawiam |
|
Data: 2013-11-07 09:08:29 | |
Autor: Myjk | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Thu, 07 Nov 2013 08:20:35 +0100, RadoslawF
Ale pamiÄtasz Ĺźe budowa stacji Ĺadowania nie jest tak prosta jak SÄ teĹź inne moĹźliwoĹci, np. instalacja maĹch elektrowni atomowych typu Toshiba (ogniwa). ByĹo o tym rozprawiane przy poprzednim wÄ tku o Tesli. Poza tym dla mnie wiÄkszÄ zagadkÄ jest caĹa maszyneria obĹugujÄ ca takÄ stacjÄ -- aczkolwiek biorÄ c pod uwagÄ, Ĺźe sÄ parkingi zautomatyzowane, nie powinno stanowiÄ wiÄkszego problemu ogarniÄcie dokowania samych akumulatorĂłw. Jak myĹlisz ile to bÄdzie kosztowaĹo ? Pewnie nie maĹo -- pytanie czy duĹźo wiÄcej niĹź zwykĹa stacja. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-11-07 22:17:39 | |
Autor: RadoslawF | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia 2013-11-07 09:08, Użytkownik Myjk napisał:
Ale pamiętasz że budowa stacji ładowania nie jest tak prosta jak W kraju w którym wstrzymano budowę elektrowni atomowej taka opcja odpada. Poza tym dla mnie większą zagadką jest cała maszyneria obługująca taką Wymiana zestawu akumulatorów czyli tylko jedna firma będzie je produkowała. A i tak jak już ktoś zauważył będą takie okresy jak święto zmarłych kiedy wszyscy będą chcieli wymienić i zabraknie. Wielokrotnie więcej.Jak myślisz ile to będzie kosztowało ? Pozdrawiam |
|
Data: 2013-11-07 22:32:32 | |
Autor: sqlwiel | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-07 22:17, RadoslawF pisze:
Wymiana zestawu akumulatorów czyli tylko jedna firma będzie je Na W.Ś. będą jeździć wyciągniętymi z garażu tłustymi lemuzynami (benzynowymi/dieslami oczywiście)
I na pewno Vincent (czy inny jego następca) wetknie tam swoje lepkie paluchy, dowali akcyzę i przestanie być tanio. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-07 23:27:16 | |
Autor: RadoslawF | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia 2013-11-07 22:32, Użytkownik sqlwiel napisał:
Wymiana zestawu akumulatorów czyli tylko jedna firma będzie je Skoro w garażu będą mieli "lemuzyny" to raczej nie będą wydawać na elektryczne dziadostwo. A wszelkich zwolenników elektryków zachęcam do zrobienia jazdy testowej tymi wynalazkami w lecie w czasie upałów i w zimie jak są temperatury ujemne. Wielokrotnie więcej.Jak myślisz ile to będzie kosztowało ? Jak nie będzie można doładować we własnym garażu to dowalą taki podatek i akcyzę że elektryk nie opłaci się. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-11-08 00:32:23 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Thu, 07 Nov 2013 23:27:16 +0100, RadoslawF napisał(a):
Dnia 2013-11-07 22:32, Użytkownik sqlwiel napisał: Doładować to zawsze będzie można, bo tego nie przeskoczą (prądu nie oznakujesz jak opału). Natomiast jak ten rodzaj napędu będzie wystarczająco popularny żeby opłacało się wyciągnąć po to łapę (tu uwaga... LPG póki co jednak jakoś się broni i oakcyzowane jest dużo niżej), to po prostu zmieni się akcyzę od litra na podatek od pojazdu lub myto drogowe. I w tym momencie okaże się że benzyna nie jest wcale taka droga. Bo to tak naprawdę całą fizyka, sprawności itp. przykryte są grubą wartwą podatków. Obecne rozważania czy lepszy spalinowy czy elektryczny zależą wyłącznie od podpisu premiera na takim czy innym dokumencie. W tej chwili prąd jest w praktyce dotowany, a paliwa płynne obciążone ogromnymi podatkami. Na dobrą sprawę w każdej chwili może się to dowolnie zmienić. |
|
Data: 2013-11-07 15:55:21 | |
Autor: kogutek444 | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu piątek, 8 listopada 2013 00:32:23 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Thu, 07 Nov 2013 23:27:16 +0100, RadoslawF napisał(a): Jasne że dotowany, na giełdach kilowatogodzina chodzi po mniej niż 10 groszy. W detalu kosztuje 60 groszy. Można się kłócić czy marża 30% jest duża czy mała. Przy pięcio krotnym podbiciu ceny można tylko mówić o złodziejstwie. A Ty jeszcze o dotowaniu. |
|
Data: 2013-11-08 08:21:17 | |
Autor: RadoslawF | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia 2013-11-08 00:32, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Jak nie będzie można doładować we własnym garażu to dowalą takiI na pewno Vincent (czy inny jego następca) wetknie tam swoje lepkie paluchy, dowali akcyzę i przestanie być tanio.Wielokrotnie więcej.Jak myślisz ile to będzie kosztowało ?Pewnie nie mało -- pytanie czy dużo więcej niż zwykła stacja. Nie sprawność a opłacalność, sprawności silnika spalinowego czy elektrycznego lub akumulatora nie zmieni podatek czy akcyza, opłacalność już owszem. Ale niestety z cała resztą się zgadzam. Zależy ile podatków i akcyz dowalą. Na razie nie mogą bo elektryki są tak drogie że wręcz nieopłacalne dla normalnego użytkownika, ale to się może zmienić jak zwiększy się ich produkcja. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-11-08 09:47:15 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 08.11.2013 00:32, Tomasz Pyra pisze:
Obecne rozważania czy lepszy spalinowy czy elektryczny zależą wyłącznie od Biorąc pod uwagę kończące się zasoby ropy nie jest to taki zły pomysł - lepiej przyzwyczaić ludzi do wysokiej ceny paliw płynnych i zwiększyć ciśnienie do przechodzenia na alternatywy niż ryzykować szok, że nagle cena się urealni. Biorąc pod uwagę ile pracy masz z litra benzyny czy oleju napędowego - są to płyny cholernie tanie. Ile kosztuje filiżanka hipsterskiej, pretensjonalnej "kawy"? ;-> -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-11-08 17:52:06 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Fri, 08 Nov 2013 09:47:15 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
W dniu 08.11.2013 00:32, Tomasz Pyra pisze: To że światowe zasoby ropy skończą się przed 1930 rokiem, to już było wiadome i naukowo udowodnione jeszcze w XIX wieku ;) Od tamtego czasu naukowcy są w miarę zgodni - zawsze twierdzą że wystarczy ich na góra 20-30 lat ;) |
|
Data: 2013-11-08 17:56:20 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Fri, 8 Nov 2013 17:52:06 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Od tamtego czasu naukowcy są w miarę zgodni - zawsze twierdzą że wystarczy Dobry żart tynfa wart. Ale i tak się kiedyś skończy. Lepiej żebyśmy mieli opracowane wyjscie :) -- Jacek |
|
Data: 2013-11-08 18:34:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Fri, 8 Nov 2013 17:56:20 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
Dnia Fri, 8 Nov 2013 17:52:06 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Tyle że z tego co mi wiadomo to absolutnie nie jest żart, a faktycznie ropa "od zawsze" się kończy. Co więcej - ta ropa ani nie skończy się na całym świecie jednocześnie, ani to kończenie nie oznacza jej braku, a po prostu konieczność wydobycia droższymi technologiami z trudniejszych złóż. Czyli tak naprawdę ropy nie zabraknie - najwyżej podrożeje. A jak podrożeje, to zgodnie z prawem popytu i podaży, alternatywne źródła energii będą stawały się stosunkowo bardziej opłacalne. Na podobnej zasadzie można wieszczyć że skończą się różne inne rzeczy wyciągane z ziemii - rudy metali, węgiel itp. No i oczywiście jeszcze wiarygodność tych wyliczeń - równie dobrze może się okazać że przy obecnie wzrastającej dynamice zużycia ropy, jej zasoby nadal wystarczą na setki czy tysiące lat, a na pewno do czasu opracowania innych źródeł enrgii. Osobiście sądzę że szybciej doczekamy się bezpiecznych i tanich rozwiązań w dziedzinie energii termojądrowej, niż braku ropy naftowej. |
|
Data: 2013-11-08 21:58:06 | |
Autor: J.F. | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Fri, 8 Nov 2013 17:52:06 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Biorąc pod uwagę kończące się zasoby ropy nie jest to taki zły pomysł - Z tym ze zawsze mieli na to uzasadnienie. Dawniej zawsze odkrywano nowe, bogatsze zloza, a teraz o to coraz trudniej. Faktem jest ze to co Natura produkowala miliony lat - wyczerpalismy w stulecie. Nawiasem mowiac - stad sie wziela etylina. Powaznie zaniepokojeni widmem konca ropy Amerykanie zaczeli pracowac nad efektywnoscia silnikow. Wyzsza sprawnosc wymaga wyzszego sprezania, a to wysokooktanowego paliwa. No i sie okazalo ze czteroetylek podnosi najlepiej. J. |
|
Data: 2013-11-08 12:45:46 | |
Autor: Myjk | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Thu, 07 Nov 2013 22:32:32 +0100, sqlwiel
I na pewno Vincent (czy inny jego nastÄpca) wetknie tam To jakby jest oczywiste. Jak nie akcyza w "paliwie", to bÄdÄ winiety. W koĹcu za coĹ trzeba budowaÄ nowe drogi i remontowaÄ te ktĂłre uĹźywasz. Wg mnie mimo wszystko najbardziej sprawiedliwy jest podatek od paliwa. Ile jeĹşdzisz i jak duĹźo waĹźysz, tyleĹź pĹacisz. Austria, Szwajcaria czy Czechy majÄ winiety -- moĹźna przez nich przejechaÄ i siÄ nie tankowaÄ -- to by poszli z torbami. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-11-08 12:10:39 | |
Autor: Myjk | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Thu, 07 Nov 2013 22:17:39 +0100, RadoslawF
W kraju w ktĂłrym wstrzymano budowÄ elektrowni atomowej taka opcja Nie ma co zbytnio porĂłwnywaÄ takiego ogniwa do elektrowni. Inne gabaryty, mniejsze moce. Na dzisiaj odpada, za 50 lat to moĹźe byÄ podstawowe rozwiÄ zanie. Wymiana zestawu akumulatorĂłw czyli tylko jedna firma bÄdzie je Czy dzisiaj paluszki AA i AAA produkuje tylko jedna firma? A i tak jak juĹź ktoĹ zauwaĹźyĹ bÄdÄ takie okresy PiszÄ c takie rzeczy warto siÄ zaintereowaÄ dla porĂłwnania histroiÄ stacji paliwowych. Na poczatku nie byĹo ich takie multum, dziaĹaĹy w "normalnych" godzinach -- potrzeba byĹo wiele czasu na zmiany. Wielokrotnie wiÄcej.Jak myĹlisz ile to bÄdzie kosztowaĹo ?Pewnie nie maĹo -- pytanie czy duĹźo wiÄcej niĹź zwykĹa stacja. Podparcie? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-11-08 15:36:18 | |
Autor: RadoslawF | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia 2013-11-08 12:10, Użytkownik Myjk napisał:
W kraju w którym wstrzymano budowę elektrowni atomowej taka opcja Ale wiesz mam nadzieję dlaczego produkują takie a nie inne ? A i tak jak już ktoś zauważył będą takie okresy Poważnie ? jak było mało pojazdów to paliwo sprzedawał np. aptekarz dzisiejszy aptekarz nie ma odpowiedniego łącza do elektrowni. Znajomość cen wykupu ziemi pod inwestycje plus orientacja w cenachWielokrotnie więcej.Jak myślisz ile to będzie kosztowało ?Pewnie nie mało -- pytanie czy dużo więcej niż zwykła stacja. takich inwestycji jak linia energetyczna. Stacje paliw bez kredytów postawi z 5 procent naszych obywateli wielokilometrowej linii energetycznej nie, nawet zakłady energetyczne unikają nowych inwestycji, zgadnij dlaczego. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-11-08 19:08:25 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Fri, 08 Nov 2013 15:36:18 +0100, RadoslawF napisał(a):
Znajomość cen wykupu ziemi pod inwestycje plus orientacja w cenach Takie rzeczy zadziwiająco szybko okazują się być jednak możliwe i całkiem niedrogie jak jednak zachodzi taka potrzeba. Bo w naszych obecnych rozważaniach pewnie jesteśmy równie pocieszni jak autorzy wizji świata roku 2000, sprzed 50 lat ;) |
|
Data: 2013-11-08 19:22:37 | |
Autor: RadoslawF | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia 2013-11-08 19:08, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Znajomość cen wykupu ziemi pod inwestycje plus orientacja w cenach Nikt nie twierdzi że są niemożliwe, większość uważa ze są nieopłacalne ekonomicznie. Ale co sprytniejsi dostrzegają że to można kilkoma podatkami czy akcyzami zmienić. Bo w naszych obecnych rozważaniach pewnie jesteśmy równie pocieszni jak Nie wiem jakie to są "nasze rozważania" ale ja nie zgaduje co będzie za 50 lat, ja piszę co jest nieopłacalne na dzień dzisiejszy. Co do tego co będzie za 50 lat wiem tylko jedno, mnie już nie będzie wśród żywych. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-11-08 17:13:39 | |
Autor: Shrek | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
On 2013-11-07 22:17, RadoslawF wrote:
Wymiana zestawu akumulatorów czyli tylko jedna firma będzie je A teraz jedna firma produkuje akumulatory? Albo butle gazowe? A i tak jak już ktoś zauważył będą takie okresy A czemu ma braknąć? Butli gazowych w mrozy nie braknie... W razie czego można uregulować urzędowo i po prostu zmusić producenta samochodu do wypuszczenia na rynek określonej ilości ogniw. Shrek. |
|
Data: 2013-11-08 08:20:53 | |
Autor: kogutek444 | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu piątek, 8 listopada 2013 17:13:39 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
On 2013-11-07 22:17, RadoslawF wrote: Nie wolno nikogo do niczego zmuszać. Zakaz sprzedaży zwykłych żarówek i prace nad odkurzaczami wkurwiły tutaj niektórych do białości. Bo się ich do czegoś zmusza. Zmuszanie jest zakazane. |
|
Data: 2013-11-08 17:25:45 | |
Autor: Shrek | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
On 2013-11-08 17:20, kogutek444@gmail.com wrote:
Nie wolno nikogo do niczego zmuszać. Zakaz sprzedaży zwykłych żarówek i prace nad odkurzaczami wkurwiły tutaj niektórych do białości. Bo się ich do czegoś zmusza. Zmuszanie jest zakazane. No chyba że tak. Skoro nie wolno, to nic nie da się zrobić;) Shrek. |
|
Data: 2013-11-08 16:32:46 | |
Autor: masti | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia piÄknego Fri, 08 Nov 2013 17:13:39 +0100 osobnik zwany Shrek napisaĹ:
On 2013-11-07 22:17, RadoslawF wrote: koszt trzymania butli gazowej jest znikomy w stosunku do kasy zamroĹźonej w aku. A butli teĹź czasem brakuje -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-11-08 17:50:47 | |
Autor: Shrek | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
On 2013-11-08 17:32, masti wrote:
A czemu ma braknÄ Ä? Butli gazowych w mrozy nie braknie... OgĂłlnie samochody sÄ drogie. JuĹź pisaĹem - wypuszczajÄ c na rynek samochĂłd musisz wprowadziÄ ileĹ tam aku i po sprawie. Tak ogĂłlnie, to przy teraĹşniejszych akumulatorach, to caĹa zabawa nie ma sensu. Najpierw muszÄ byÄ tanie i wydajne akumulatory. Shrek. |
|
Data: 2013-11-08 19:03:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Fri, 08 Nov 2013 17:13:39 +0100, Shrek napisał(a):
A i tak jak już ktoś zauważył będą takie okresy Świetny pomysł, ale o co tak komplikować? Nie lepiej po prostu dekretem nakazać żeby powstała jedna, państwowa firma produkująca jeden, najlepszy model samochodu? :) P.S. Nie martw się - nikt nie kupi samochodu którego nie da się wygodnie używać. Producenci więc już staną na głowie żebyś był zadowolony :-) |
|
Data: 2013-11-08 19:25:00 | |
Autor: RadoslawF | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia 2013-11-08 19:03, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:
P.S. Nie martw się - nikt nie kupi samochodu którego nie da się wygodnie Jak na razie to stają na głowie aby produkowac i sprzedawać samochody niepełnosprawne, przykład disle z filtrem cząsteczek dojazdy po mieście, lub niebezpieczne dla życia i zdrowia, przykład to nowe auta z nowym środkiem w klimatyzacji. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-11-08 20:33:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Fri, 08 Nov 2013 19:25:00 +0100, RadoslawF napisał(a):
Dnia 2013-11-08 19:03, Użytkownik Tomasz Pyra napisał: Zapewniam Cię, że żaden producent samochodu nie montowałby w nim nawet katalizatora, jeśli miałby na to jakikolwiek wpływ. A mało który klient zdecydowałby się _dokupić_ taki katalizator gdyby ten był oferowany jako opcja wyposażenia. To są tylko i wyłącznie decyzje polityczne, zresztą często będące wynikiem mniej lub bardziej wprost - korupcji. |
|
Data: 2013-11-08 20:24:22 | |
Autor: masti | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia piÄknego Fri, 08 Nov 2013 20:33:11 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
napisaĹ: Dnia Fri, 08 Nov 2013 19:25:00 +0100, RadoslawF napisaĹ(a): a kto przekupuje i lobbuje jak nie producenci samochodĂłw? -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-11-09 11:58:49 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Fri, 8 Nov 2013 20:24:22 +0000 (UTC), masti napisał(a):
To są tylko i wyłącznie decyzje polityczne, zresztą często będące Akurat za katalizatorami, to nie sądzę żeby producenci samochodów lobbowali. Raczej producenci katalizatorów :) |
|
Data: 2013-11-09 11:21:04 | |
Autor: masti | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia piÄknego Sat, 09 Nov 2013 11:58:49 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
napisaĹ: Dnia Fri, 8 Nov 2013 20:24:22 +0000 (UTC), masti napisaĹ(a): ktĂłrzy przypadkiem montujÄ je w samochodach? Czemu nie lobbujÄ za katalizatorami w samolotach? -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-11-08 17:24:12 | |
Autor: Shrek | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
On 2013-11-07 08:20, RadoslawF wrote:
Ale pamiętasz że budowa stacji ładowania nie jest tak prosta jak W zasadzie to nie trzeba. Popełniasz błąd polegający na porównaniu stacji benzynowej do stacji ładowania. A tymczasem stacje benzynowe nie muszą być zastąpione przez stacje ładowania, a jedynie przez punkty wymiany ogniw. Czyli wystarczy budynek (albo i sama wiata). A ogniwa sobie zbierasz i zawozisz do ładowania do stacji, którą lokalizujesz przy GPZ lub RPZ - takich punktach gdzie kończą się linie wysokiego napięcia i są duże transformatory i ładujesz poza szczytem. Albo nawet do elektrowni. Przecież teraz stacje nie są podłaczone do rurociągów;) BTW - do ładowania takich ogniw nadawałyby się źródła odnawialne jak wiatr - nie ma tragedii jak przestanie na chwilę wiać. To co stoi na przeszkodzie to brak tanich ogniw. No i aspekty podatkowe. Shrek. |
|
Data: 2013-11-07 08:47:28 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 07.11.2013 07:39, Myjk pisze:
Wed, 6 Nov 2013 14:23:48 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com Punkty nie sÄ problemem. Problemem jest sieÄ przesyĹowa. Nie wydoli. -- Ĺwiadomie psujÄ cy kodowanie i formatowanie wierszy sÄ jak srajÄ cy z lenistwa i gĹupoty na Ĺrodku pokoju. I jeszcze ci durnie tĹumaczÄ to nowoczesnoĹciÄ ... |
|
Data: 2013-11-07 11:10:07 | |
Autor: Myjk | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Thu, 07 Nov 2013 08:47:28 +0100, Andrzej Lawa
Punkty nie sÄ problemem. Problemem jest sieÄ przesyĹowa. Nie wydoli. Jak wszyscy na raz siÄ przesiadÄ , to z caĹÄ pewnoĹciÄ nie wydoli. JeĹli stacje bedÄ budowane proporcjonalnie do iloĹci pojazdĂłw i z odpowiednim zapasem baterii, to da radÄ nawet na "w miarÄ zwykĹej" sieci. ZaletÄ stacji wymiany jest z caĹÄ pewnoĹciÄ szybkoĹÄ "tankowania", bezobsĹugowoĹÄ, maĹa powierzchnia zajmowanego terenu (z pewnoĹciÄ mniejsza niĹź stacji paliwowej oraz brak koniecznoĹÄi ciÄ gĹego dostarczania paliwa do dystrybutorĂłw za pomocÄ innych pojazdĂłw. Pozostaje za to kwestia gwarancji akumulatorĂłw i jak rozliczaÄ stacje z trwaĹoĹci aku ktĂłre siÄ otrzymuje. Mnie od dawna marzy siÄ cichutki jak wiatr pojazd elektryczny. Niestety Tesla przeraĹşliwie straszy cenÄ a i nie widzÄ tego auta w naszych solnych warunkach zimowych. Poza tym zanim to dotrze z US do EU, to zdÄ ĹźÄ siÄ spaliÄ. ;P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-11-07 11:23:23 | |
Autor: masti | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia piÄknego Thu, 07 Nov 2013 11:10:07 +0100 osobnik zwany Myjk napisaĹ:
Thu, 07 Nov 2013 08:47:28 +0100, Andrzej Lawa stancja tankuje dziennie kilkanaĹcie tysiÄcy pojazdĂłw. Gdzie chcesz zmagazynowaÄ te wszystkie akumulatory? I skÄ d weĹşmiesz prÄ d do ich naĹadowania? Do tego trzeba bÄdzie czÄĹÄ z nich wymieniaÄ wiÄc dodatkowo ciÄĹźarĂłwki woĹźÄ ce baterie. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-11-07 14:20:24 | |
Autor: z | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-07 12:23, masti pisze:
stancja tankuje dziennie kilkanaście tysięcy pojazdów. Gdzie chcesz Dalej już nie czytam. W taki sposób to przedszkolaki "dyskutują" :-) z PS. W temacie pojazdu elektrycznego: http://www.ebay.pl/itm/1000W-48V-electric-bicycle-bike-Motor-Kit-lifepo4-20AH-/290443810343?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item439fccd627 http://tiny.pl/qtqf3 Tylko tak do 1000 zł. |
|
Data: 2013-11-07 13:27:56 | |
Autor: masti | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia piÄknego Thu, 07 Nov 2013 14:20:24 +0100 osobnik zwany z napisaĹ:
W dniu 2013-11-07 12:23, masti pisze:nie umiesz odpowiedzieÄ to uciekasz? To siedĹş sobie w swoim przedszkolu. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-11-07 14:33:58 | |
Autor: z | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-07 14:27, masti pisze:
nie umiesz odpowiedzieć to uciekasz? To siedź sobie w swoim przedszkolu. Nadałbyś się na pomocnika Wincentego. Tam też trzeba umieć rzucać bezmyślnie kłodami. Jak się państwo nie będzie wpie... to i miejsce na akumulatory się znajdzie. z |
|
Data: 2013-11-07 13:44:55 | |
Autor: masti | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia piÄknego Thu, 07 Nov 2013 14:33:58 +0100 osobnik zwany z napisaĹ:
W dniu 2013-11-07 14:27, masti pisze:o ROTFLU popoĹudniowy. To powiedz mi gdzie siÄ znajdzie i ile bÄdzie to kosztowaÄ? Jak juz chcesz tak korwinistycznie podchodziÄ do Ĺźycia to benzyna wtedy bedzie tak tania, Ĺźe nikt nawet na akumulatory nie spojrzy. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-11-07 14:55:15 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 07.11.2013 14:33, z pisze:
W dniu 2013-11-07 14:27, masti pisze: Ty się dobrze czujesz? Pytania były dość konkretne - zacznij pisać merytorycznie albo się uczciwie przyznaj, że masz tylko marzenie i żadnej koncepcji. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-11-07 16:18:34 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-07 12:23, masti pisze:
stancja tankuje dziennie kilkanaĹcie tysiÄcy pojazdĂłw. Powiedzmy 15 tysiÄcy. Jeden klient Ĺrednio co 5-6 sekund przez okrÄ gĹÄ dobÄ. A w szczycie, co 2 sekundy. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2013-11-08 10:54:37 | |
Autor: Myjk | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Thu, 7 Nov 2013 11:23:23 +0000 (UTC), masti
stancja tankuje dziennie kilkanaĹcie tysiÄcy pojazdĂłw. LiczÄ c na dzisiejsze warunki, Ĺrednio 10 minut postoju na stanowisku per pojazd i 8 stanowiskach, to wychodzi przez 24h ciÄ gĹego obĹoĹźenia okoĹo 1200 pojazdĂłw. Tylko wiÄkszoĹÄ stacji nie ma takiego ruchu, a w nocy sÄ bardzo mocne przeciÄ gi. Ja bym wziÄ Ĺ poĹowÄ tego wyniku, czyli 600 per stacja, bo w dzieĹ teĹź sÄ czÄsto luzy -- takĹźe ze swoim szacunkiem "trochÄ" jednak przesadziĹeĹ. Bateria do Tesli S ma (gĂłrkÄ ) ~2x1,5x0,3m czyli zajmuje niecaĹy 1m3. Co daje 600m3 dla zaĹoĹźenia iloĹciowego + przeĹwity + wentylacja + miejsce na ruch dla maszynerii, dokowanie, zaĹóşmy gĂłrkÄ dwa razy tyle jest potrzebne czyli 1200m3 magazynu. Analogiczna iloĹÄ paliwa, przy zaĹoĹźeniu Ĺźe do baku przeciÄtnego pojazdu wchodzi 50dm3 i moĹźna na tym przejechaÄ podobny dystans jak Tesla S 85kW (tj. 400-500km, z takimi samymi wysokimi parametrami przyĹpieszenia, dynamiki itp. choÄ porĂłwnywalny HP benzynowy wciÄ ga IMHO wiÄcej), daje zaledwie 30m3. Przy czym mnie chodziĹo raczej o gabaryty "naziemne" samych stacji, albowiem te bÄdÄ (a z pewnoĹciÄ mogÄ byÄ) zupeĹnie bezobsĹugowe -- caĹe tankowanie zrobi maszyna, co wpĹynie na brak "sklepu" z kasami, tankowanie bÄdzie szybsze, a wiÄc mniej stanowisk bÄdzie wymagane. Ile to zajmie miejsca pod ziemiÄ czy w jakiejĹ "wieĹźy", to juĹź mniejszy problem. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-11-08 10:46:04 | |
Autor: masti | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia piÄknego Fri, 08 Nov 2013 10:54:37 +0100 osobnik zwany Myjk napisaĹ:
Thu, 7 Nov 2013 11:23:23 +0000 (UTC), masti racja, przesadziĹem dla wiÄkszoĹci stacji
no wĹasnie czyli jednak duĹźo mniej
na pewno nie bÄdÄ to stacje bez sklepu bo obecne stacje w mieĹcie Ĺźyja gĹĂłwnie ze sklepu a nie paliwa. Czego najlepszym przykĹadem jest Neste, ktĂłre nie zarabiaĹo na tyle by utrzymaÄ stacje oparte tylko na taĹszym paliwie. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-11-08 12:06:37 | |
Autor: Myjk | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Fri, 8 Nov 2013 10:46:04 +0000 (UTC), masti
na pewno nie bÄdÄ to stacje bez sklepu bo obecne stacje w mieĹcie Ĺźyja gĹĂłwnie ze sklepu a nie paliwa. Z tego co widzÄ, wiÄkszoĹÄ ludzi na stacjach kupuje gĹĂłwnie paliwo i gdyby nie byĹo moĹźliwoĹci zakupĂłw innych rzeczy, to _wiÄkszoĹÄ_ by wcale nie pĹakaĹa szczegĂłlnie -- tym bardziej Ĺźe ceny tych rzeczy sÄ jednak wysokie. MyĹlÄ Ĺźe "restauracje" i pĂłĹki sklepowe pojawiĹy siÄ gĹĂłwnie dlatego, Ĺźe trzeba wysiÄ ĹÄ z auta, zĹapaÄ za rurÄ i se wsadziÄ, muszÄ byÄ kasy, bo wiÄkszoĹÄ ludzi nadal woli pĹaciÄ gotĂłwkÄ , komuĹ gaz tankowaÄ. Trzeba w zwiÄ zku z tym utrzymaÄ pracownikĂłw -- a marketing nie ma Ĺaski, oczy widzÄ , rÄka pĹaci. Czego najlepszym przykĹadem jest Neste, ktĂłre nie zarabiaĹo na tyle by utrzymaÄ Oj, ale 20 lat jednak dziaĹaĹo -- Ĺźe w koĹcu nie wytrzymaĹo presji wyjÄ tkowo niskiej marĹźy paliwowej, to juĹź inna kwestia. Co w sumie nie Ĺwiadczy najlepiej o konsumentach, ktĂłrzy z jednej strony psioczÄ na wysokÄ cenÄ paliwa a z drugiej przetracajÄ 6 zĹ na zapiekankÄ wartÄ maks. 3 zĹ i inne droĹźsze niĹź w sklepie czy restauracji, produkty. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-11-07 11:31:21 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 07.11.2013 11:10, Myjk pisze:
Thu, 07 Nov 2013 08:47:28 +0100, Andrzej Lawa SÄk w tym, Ĺźe ich budowanie jest nieopĹacalne zanim wiÄkszoĹÄ siÄ nie przesiÄ dzie. ZaletÄ stacji wymiany jest z caĹÄ pewnoĹciÄ szybkoĹÄ "tankowania", Mniejsza? Akumulatory majÄ ĹźaĹosnÄ pojemnoĹÄ energetycznÄ w porĂłwnaniu z paliwami pĹynnymi. [ciach] Mnie od dawna marzy siÄ cichutki jak wiatr pojazd elektryczny. Niestety Mi teĹź siÄ marzy, ale cóş - starÄ CorsÄ diesla kupiĹem za 3 tysiÄ ce... Ile paliwa kupiÄ za róşnicÄ w cenie pomiÄdzy tÄ cenÄ a najtaĹszym wozideĹkiem elektrycznym? Niech bÄdzie, Ĺźe tylko do dojazdĂłw do pracy (choÄ tÄ CorsÄ wykorzystujÄ i do woĹźenia cementu i innych takich ĹadunkĂłw, czasem siÄ takĹźe trafia dalsza trasa). MoĹźe jak skoĹczÄ ogrĂłd, to siÄ zajmÄ konstrukcjÄ budĹźetowego toczydeĹka elektrycznego ;) -- Ĺwiadomie psujÄ cy kodowanie i formatowanie wierszy sÄ jak srajÄ cy z lenistwa i gĹupoty na Ĺrodku pokoju. I jeszcze ci durnie tĹumaczÄ to nowoczesnoĹciÄ ... |
|
Data: 2013-11-06 23:07:52 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-06 22:16, John Kołalsky pisze:
Ruch lokalny bez problemu da się realizować samochodami elektrycznymi. No to typowa rodzina będzie potrzebowała dwa samochody elektryczne do ruchu lokalnego plus jeden benzynowy na dalsze trasy. Ale szacunki rozpoznanych zasobów litu na świecie wynoszą obecnie 13-28 mln ton, a taki Tesla Roadster ma pakiet akumulatorów Li-Ion o wadze ponad 400 kg. Tak więc litu wystarczy na wyprodukowanie akumulatorów może dla 50-70 mln elektrycznych samochodów, a benzynowych do zastąpienia jest już ponad miliard. T. |
|
Data: 2013-11-06 23:43:10 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Wed, 06 Nov 2013 23:07:52 +0100, Tomasz Finke napisał(a):
Ale szacunki rozpoznanych zasobów litu na świecie wynoszą obecnie Nie uwzględniłeś zasobów oceanicznych i jeszcze nierozpoznanych. -- Jacek |
|
Data: 2013-11-06 15:03:33 | |
Autor: WS | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu środa, 6 listopada 2013 23:43:10 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Wed, 06 Nov 2013 23:07:52 +0100, Tomasz Finke napisał(a): Nie uwzględniłeś zasobów oceanicznych i jeszcze nierozpoznanych. oraz zalozyles, ze aku jest wykonany w 100% z litu ;) WS |
|
Data: 2013-11-06 15:06:14 | |
Autor: kogutek444 | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu środa, 6 listopada 2013 23:43:10 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Wed, 06 Nov 2013 23:07:52 +0100, Tomasz Finke napisał(a): Wyobrażasz sobie taniość, bo masowa produkcja musi byc tania i dawać tani wyrób, w przypadku gdy jeden z surowców na podstawowy składnik akumulatora wydobywa się z głębokości 6 kilometrów i nie jest to ciesz a kamory? Na dodatek trzeba to przetransportować 10 tysięcy kilometrów. |
|
Data: 2013-11-07 00:22:29 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-06 23:43, Jacek Maciejewski pisze:
Nie uwzględniłeś zasobów oceanicznych i jeszcze nierozpoznanych. No pewnie, ale równie dobrze nierozpoznane zasoby ropy naftowej mogą nam wystarczyc jeszcze na 1000 lat. T. |
|
Data: 2013-11-07 04:45:54 | |
Autor: John Kołalsky | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Użytkownik "Tomasz Finke" <tom@ict.pwr.wroc.pl>
Czyli tyle ile dzisiaj potrzebuje benzynowych .. plus jeden benzynowy na dalsze trasy. O ile będą dalsze trasy. Na wakacje z reguły taniej można dotrzeć samolotem, pociągiem albo autobusem niż własnym samochodem. Ale szacunki rozpoznanych zasobów litu na świecie wynoszą obecnie Jak zacznie brakować to przestanie klientów być stać i tyle. Nie wiem czy dzisiaj ich stać, ale samo uproszczenie konstrukcji wynikające z innego napędu wydaje się interesujące. No i są jeszcze sieci trakcyjne :-) |
|
Data: 2013-11-07 08:44:27 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 06.11.2013 22:16, John Kołalsky pisze:
klienta. Ale jak przyjdzie taki dzień Wszystkich Świętych, to i tak Pod warunkiem, że będą to niezbyt zrywne, powolne i lekkie toczydełka jak G-Wiz. Ja w sumie nie miałbym nic przeciwko ;) ale ta cena... -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-11-07 10:45:08 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Thu, 07 Nov 2013 08:44:27 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
Ruch lokalny bez problemu da się realizować samochodami elektrycznymi. W Turcji gdzie paliwko jest ze dwa razy droższe niż u nas, spory procent skuterów czy motorynek jest na baterię. W Holandii spory procent rowerów jest na prąd :) Tędy, panowie, wkrada się napęd elektryczny. -- Jacek |
|
Data: 2013-11-07 18:03:09 | |
Autor: John Kołalsky | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl>
To pewnie wkrada się też przez silniczek w wibratorze w komórce :-) |
|
Data: 2013-11-07 19:52:27 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Dnia Thu, 7 Nov 2013 18:03:09 +0100, John Kołalsky napisał(a):
To pewnie wkrada się też przez silniczek w wibratorze w komórce :-) Zapewne masz zwyczaj jeździć na wibratorze :) -- Jacek |
|
Data: 2013-11-07 20:37:01 | |
Autor: John Kołalsky | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl>
Nie popadajmy w paranoję, że wszystkim można jeździć. Jak samochód nie zapewnia sprawnego ruszenia ze świateł a na każdej prostej wszyscy muszą Cię wyprzedzać to to jest bez sensu. Nic nie pomaga, że to miasto. Właśnie tu trzeba sprawnie jeździć. Za miastem można się rozpędzać kilometrami. |
|
Data: 2013-11-07 13:00:17 | |
Autor: kogutek444 | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu czwartek, 7 listopada 2013 20:37:01 UTC+1 użytkownik John Kołalsky napisał:
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> Akurat silnik elektryczny pozwala na ostre ruszanie. Może najpierw nauczyć ludzi w samochodach osobowych wielkości małej ciężarówki sprawnego ruszania spod świateł. Jak w miastach będzie większość małych i powolnych samochodów to problem o jakim piszesz nie istnieje. |
|
Data: 2013-11-07 13:04:36 | |
Autor: sqlwiel | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-06 22:16, John Kołalsky pisze:
Ruch lokalny bez problemu da się realizować samochodami elektrycznymi. I, w odniesieniu do samochodów osobowych, taki ruch stanowi bardzo znaczący % eksploatacji. Może ktoś rzuci liczbą? A w przeliczeniu na "zużytą benzynę" (wszak lokalnie jeździ się bardzo paliwożernie), to jeszcze większy %. A więc hybrydy górą! Tylko każdy chciałby mieć ten benzynowy, na autostradę, ze zdrowym kopytem i Vmax ~200, a to z kolei i masa i kubatura i wymagania konstrukcyjne. Sądzę więc, że dobrym rozwiązaniem będzie niedrogi elektryk do trzymania pod domem na dojazdy do pracy/sklepu, tanio ładowany pod tym domem, na parkingu pod biurowcem czy sklepem (potrzebna zunifikowana infrastruktura i system rozliczania) o parametrach takich, jak ktoś tu już przytoczył: 2-osobowy + zawartość koszyka z marketu, 50km/h, 100km z jednego ładowania. Wtedy mógłby być lekki i tani. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-07 17:20:59 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
On 2013-11-07 13:04, sqlwiel wrote:
już przytoczył: 2-osobowy + zawartość koszyka z marketu, 50km/h, 100km z Kupuj: http://www.4e.romet.pl/ |
|
Data: 2013-11-07 18:51:32 | |
Autor: John Kołalsky | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> już przytoczył: 2-osobowy + zawartość koszyka z marketu, 50km/h, 100km z Przyspieszenie do 100-ki ? :-) Dobrze, do 50-tki :-) |
|
Data: 2013-11-07 19:01:58 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
On 2013-11-07 18:51, John Kołalsky wrote:
Kupuj: http://www.4e.romet.pl/Przyspieszenie Bez znaczenia. Znaczenie ma za to że zamiast lion ma zwykle ołowiowe. Czyli że da radę wymienić w garażu raz na 3 lata. I jak by kosztował 10kzl to bym wziął. |
|
Data: 2013-11-07 20:25:04 | |
Autor: John Kołalsky | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> Kupuj: http://www.4e.romet.pl/Przyspieszenie To ma podstawowe znaczenie. Jeśli miałbym tamować ruch miejski to ja tego samochodu nie chcę. Znaczenie ma za to że zamiast lion ma zwykle ołowiowe. Czyli że da radę wymienić w garażu raz na 3 lata. I jak by kosztował 10kzl to bym wziął. Jakby babka miała wąsy to by była dziadkiem. Skoro najtańszy samochód kosztuje 20kzł to tyle kosztuje. Jakbyś prosto z Chin kupił to by może po tyle był co chcesz. |
|
Data: 2013-11-08 08:38:25 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 07.11.2013 20:25, John Kołalsky pisze:
Bez znaczenia. Ruch miejski tamujesz w ogóle uczestnicząc w nim. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-11-07 19:43:34 | |
Autor: sqlwiel | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-07 18:51, John Kołalsky pisze:
A po co? Do kulania się po mieście? Inne były założenia. Ja wiem, że najfajniej jest być pięknym, młodym, mądrym, zdrowym i bogatym. BTW - z moich nie-tak-licznych samochodów najfajniej kulało mi się po mieście Audiczką 100 5E (2.3 litra z 1980r, paliła no... do 15). Jedynka, dwójka i nie dotykać pedału gazu :) -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-07 20:29:09 | |
Autor: John Kołalsky | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>
Żeby ze skrzyżowania normalnie ruszyć. Wiesz co to jest 5KM ?! Maluch miał 20. |
|
Data: 2013-11-07 22:28:25 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
On 2013-11-07 20:29, John Kołalsky wrote:
Żeby ze skrzyżowania normalnie ruszyć. Wiesz co to jest 5KM ?! MaluchPrzyspieszenie do 100-ki ? :-)A po co? Do kulania się po mieście? Ale miał inny silnik. Na tyle inny że porównanie wprost nie ma sensu. Jedyna opcja to się przejechać. http://www.youtube.com/watch?v=7iEJ_kHcC0g |
|
Data: 2013-11-07 19:32:16 | |
Autor: sqlwiel | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-07 17:20, Sebastian Biały pisze:
On 2013-11-07 13:04, sqlwiel wrote:Akumulatory kwasowo ołowiowe :D :D :D Poczekam, aż do konstruktorów dotrze który mamy rok. A do marketingowców - że podaje się cenę. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-08 00:30:55 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Hello sqlwiel,
Thursday, November 7, 2013, 7:32:16 PM, you wrote: Akumulatory kwasowo ołowiowe :D :D :Djuż przytoczył: 2-osobowy + zawartość koszyka z marketu, 50km/h, 100km z A kiedy do Ciebie dotrze cena innych akumulatorów o pojemności prawie 11kWh? A do marketingowców - że podaje się cenę. Dość łatwe do znalezienia - 32000. Za drogo. Z innymi akumulatorami byłoby tylko drożej. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-11-07 18:11:45 | |
Autor: John Kołalsky | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> .. Smart Fortwo Electric Drive :-) |
|
Data: 2013-11-06 19:00:39 | |
Autor: z | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-06 15:10, Andrzej Lawa pisze:
Ave! A było coś tam o szybkiej wymianie baterii? :-) z |
|
Data: 2013-11-06 19:22:32 | |
Autor: bartekltg | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-06 19:00, z pisze:
W dniu 2013-11-06 15:10, Andrzej Lawa pisze: No co Ty, to takie dwudziestowieczne! ;) pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-11-07 07:14:55 | |
Autor: z | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-06 19:22, bartekltg pisze:
No co Ty, to takie dwudziestowieczne! http://www.youtube.com/watch?v=FsOJa9jBNRQ Faktycznie takie wyjmowanie i wkładanie jest dość perwersyjne. :-) z |
|
Data: 2013-11-07 08:19:22 | |
Autor: Myjk | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Thu, 07 Nov 2013 07:14:55 +0100, z
Faktycznie takie wyjmowanie i wkĹadanie jest doĹÄ perwersyjne. :-) Ano, jedno wyjÄcie, jedno wĹoĹźenie a ile orgazmĂłw na sali. Eh ci ameryhanie. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-11-07 08:43:08 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 06.11.2013 19:00, z pisze:
W dniu 2013-11-06 15:10, Andrzej Lawa pisze: Być było, ale z dużymi zastrzeżeniami. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-11-06 19:40:22 | |
Autor: R | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:l5diju$ius$1node2.news.atman.pl... Ładuje się szybko, ale litości... 300A przy 380V? Czyli to daje 3-fazowe gniazdo po 100A na fazę. Auć. 120kW na początkowe szybkie ładowanie jednego samochodu. No, ale czego innego można się spodziewać, jak 120kW to obecnie nic dziwnego jako moc samochodowego silnika spalinowego. A gdzie tam piszą o ładowaniu prądem 300A? R. |
|
Data: 2013-11-06 19:41:24 | |
Autor: R | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Użytkownik "R" <r@no.spam> napisał w wiadomości news:527a8d1d$0$2176$65785112news.neostrada.pl... A gdzie tam piszą o ładowaniu prądem 300A? OK. Już znalazłem. R. |
|
Data: 2013-11-06 20:11:11 | |
Autor: Irokez | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-06 15:10, Andrzej Lawa pisze:
Ciekawe jak trwałość akumulatorów przy takim ładowaniu? Pewno nie wytrzymają 100kkm. Mam wkrętarkę AEG BSB 18 STX. Padły akumulatory po jakichś może 20-30 ładowaniach. Niezły wynik dla akumulatorów super wkrętarki AEG za wtedy półtorej tysiąca? Zacząłem szukać ogniw zamiennych i nigdzie nie znalazłem ogniw NiCd rozmiaru 2C o prądzie ładowania 4,1A jaki serwuje ładowarka do nich !!! Wszędzie pisze 1000mA. Więc chcąc skrócić czas ładowania został on 4 krotnie przekroczony? Szkoda że w instrukcji tego nie napisali. Nowy akumulator ponad 400zł Czyli, czy kupisz narzędzie akumulatorowe AEG za 1500zł czy TOYA za 200zł nie ma już praktycznie żadnego znaczenia, to ta sama klasa trwałości jako całość. Mam do dziś akumulatorową TOYA z udarem, z akumulatorem 20,4V i wymienionymi ogniwami na Sanyo po 2 latach, a kupioną jakieś 10 lat temu w Makro za bodajże 120zł w promocji. Tylko ciekawe, ile kosztują akumulatory do Tesli. -- Irokez |
|
Data: 2013-11-07 07:05:14 | |
Autor: uzytkownik | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:l5diju$ius$1node2.news.atman.pl...
Gdyby były to małe, lekkie i powolne (do około 50km/h) wozidełka, to bez wielkiego kombinowania prądu w zwykłych akumulatorach trakcyjnych starczałoby na długo. Jeśli zabraknie ropy, zapierdalacze będą musieli zwolnić - inaczej prądu a akumulatorkach nie starczy im na dotarcie do domu ;-> Ciiiiiiiiiiiiiichooooooooooo............! Bo jeszcze usłyszą euroosłowie. Dopiero co rozprawili się z żarówkami. Teraz się biorą za odkurzacze, a jak usłyszą to co tu napisałeś to koniec samochodów elektrycznych nastanie zanim wejdą one do masowej produkcji :) |
|
Data: 2013-11-07 07:19:51 | |
Autor: z | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-07 07:05, uzytkownik pisze:
Ciiiiiiiiiiiiiichooooooooooo............! Może chociaż hybrydy oszczędzą ale takie: http://www.youtube.com/watch?v=HrtBoM7eJos z |
|
Data: 2013-11-07 16:24:57 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
On Thu, 07 Nov 2013 07:19:51 +0100, z <z@z.pl> wrote:
Może chociaż hybrydy oszczędzą ale takie: Prawdę mówiąc napęd Ampery, w porównaniu do HSD Toyoty, wygląda trochę jak proca przy kuszy... RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2013-11-07 18:13:23 | |
Autor: z | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-07 17:24, Robert Rędziak pisze:
Prawdę mówiąc napęd Ampery, w porównaniu do HSD Toyoty, wygląda Chodzi Ci o moc, technologię, cenę, czy koszty eksploatacji? Czy może o wszystko razem? z |
|
Data: 2013-11-08 22:48:52 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
On Thu, 07 Nov 2013 18:13:23 +0100, z <z@z.pl> wrote:
Chodzi Ci o moc, technologię, cenę, czy koszty eksploatacji? Z tego co gdzieś widziałem, to Amperze mieli wcisnąć sprzęgło, ale teraz jeszcze raz przeglądam sobie materiały dotyczące Volta i z tego co widzę, zasada jest ta sama co w HSD. Zatem pozostaje mi się wycofać. (no chyba że Ampera i Volt nie dzielą tego samego napędu). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2013-11-07 08:48:48 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 07.11.2013 07:05, uzytkownik pisze:
Jeśli zabraknie ropy, zapierdalacze będą musieli zwolnić - inaczej Koniec nie, ale jakoś bardzo by mi nie przeszkadzało, jakby wprowadzono limit mocy silników ;-> -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-11-07 16:37:22 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-07 07:05, uzytkownik pisze:
Bo jeszcze usłyszą euroosłowie. Dopiero co rozprawili się z żarówkami. Teraz się biorą za odkurzacze, ale akurat z odkurzaczami, to mają racjonalne powody. Moc w nich stała się parametrem równie marketingowym, jak megapiksele w aparatach (nawet w komórkach!), nadmuchiwanym kosztem jakości ogólnej. Te docelowo proponowane 900W całkowicie wystarczy, pod warunkiem że da się sprawniejsze silniki, turbinki, lepiej uszczelni konstrukcję, zmniejszy opory przepływu... Niech się na to teraz trochę pościgają ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-11-07 18:13:26 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-07 16:37, Jakub Witkowski pisze:
ale akurat z odkurzaczami, to mają racjonalne powody. Moc w nich stała Ciekawe, co następne czeka w kolejce: może żelazka? czajniki elektryczne i bojlery? Po wprowadzeniu inteligentnych liczników energii będzie można szybciutko wyłapać i pouczyć tych, co notorycznie zagotowują aż litr wody na każdą herbatę, a z analizy ich ruchu internetowego i połączeń telefonicznych wynika, że mieszkają sami... T. |
|
Data: 2013-11-07 18:19:50 | |
Autor: John Kołalsky | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury>
Szkoda, że dopiero teraz jak już silniki odrzutowe dawno zostały odkryte :-) |
|
Data: 2013-11-07 18:21:01 | |
Autor: z | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-07 16:37, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2013-11-07 07:05, uzytkownik pisze: I będzie droższe o nowoczesne technologie, opłaty urzędowe, pensje dla znajomych ... A że po drodze zanieczyści się jeszcze bardziej środowisko _w sumie_ niż przy produkcji i eksploatacji dzisiejszych to kto by się tym przejmował. Fermy wiatrowe, samochody hybrydowe, żarówki energooszczędne ... Odkurzacze nie nie mogą być gorsze. :-) z PS. 100 lat temu to dopiero były energooszczędne żarówki. Tylko że nie chodzi o oszczędność i ekologię a o zarobek. |
|
Data: 2013-11-07 20:32:31 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
z wrote:
W dniu 2013-11-07 16:37, Jakub Witkowski pisze: tak z drugiej strony to popatrzmy na te nowoczesne pompy energooszczędne, w sumie wcale nie są wiele droższe bo zamiast zwykłego topornego silnika indukcyjnego jednofazpwego z kondesatorem rozruchowym, mają sporo mniejszy silnik 3 fazowy(tak na oka ma 1/3 wielkosci starego silnika, mniej miedzi mniej żelaza, w sumie wychodzi podobna cena do starej pompy. |
|
Data: 2013-11-07 12:55:53 | |
Autor: kogutek444 | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu czwartek, 7 listopada 2013 20:32:31 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
z wrote: Masz rację szkoda tylko że w odkurzaczach standardem są silniki komutatorowe. I tak zastanie na bardzo długo ze względu na bardzo pożądaną w odkurzaczach cechę silników komutatorowych. |
|
Data: 2013-11-07 22:29:44 | |
Autor: sqlwiel | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-07 21:55, kogutek444@gmail.com pisze:
tak z drugiej strony to popatrzmy na te nowoczesne pompy energooszczędne, w Ależ to (30krpm) da się z palcem w d. uzyskać na silniku bezszczotkowym (i elektronicznym falowniku)! (Patrz modele helikopterów.) -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-07 13:42:27 | |
Autor: kogutek444 | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu czwartek, 7 listopada 2013 22:29:44 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:
W dniu 2013-11-07 21:55, kogutek444@gmail.com pisze: I co z tego że się da. Niewiele jest rzeczy których nie da się zrobić. Te bez szczotkowe silniki są od bardzo dawna a i tak w odkurzaczach są komutatorowe. czytałem w opisach silników modelarskich ze niektóre nie dość że mają tak wysoką sprawność ze jest to chyba niemożliwe, to jeszcze mają moce 2kW na przykład. Do tego duże takie ze do małego opakowania po maśle roślinnym jak wsadzić to sporo wolnego miejsca będzie. I tak sobie myślę. Po chuj w jakiś obrabiarkach pakują silniki 2kw takie duże że jak by trzeba było by go nieść 2 kilometry to po dwustu metrach każdy miałby ochotę pierdolnąć pakunek do rowu. |
|
Data: 2013-11-07 20:48:01 | |
Autor: z | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-07 20:32, Marek Dyjor pisze:
tak z drugiej strony to popatrzmy na te nowoczesne pompy Może i racja ale jak za tym jeszcze idzie biurokracja (łomatko unijna) to się scyzoryk otwiera. PO CO ana lezie ???? To są przecież koszty. z |
|
Data: 2013-11-07 18:44:46 | |
Autor: Michał Baszyński | |
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;) | |
W dniu 2013-11-06 15:10, Andrzej Lawa pisze:
Ave! to popatrz jeszcze na to: http://www.abb.pl/cawp/seitp202/186c1a8a3e3d4464c1257b7b0033cb38.aspx https://www.youtube.com/watch?v=c-Fg94A2Vko -- Pozdr. Michał |