Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)

Data: 2013-11-06 17:08:34
Autor: Tomasz Finke
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
W dniu 2013-11-06 15:10, Andrzej Lawa pisze:

Osobi¶cie w±tpię, żeby dało się to kiedykolwiek przeskoczyć -
infrastruktura energetyczna zwyczajnie nie wydoli. Pomijaj±c nawet
kwestię wyprodukowania dostatecznej ilo¶ci elektryczno¶ci.

1 litr benzyny ma warto¶ć opałow± ok. 12 kWh, teraz podjeżdżam pod
dystrybutor i w 3 minuty wlewam sobie do baku 600 kWh.  Tego się
nigdy nie przeskoczy, nawet je¶li samochodowi elektrycznemu wystarczy
zatankowanie 100-200 kWh.  Jedyne rozwi±zanie to zestandaryzowane,
szybko wymienialne moduły akumulatorów, które będ± ładowane na stacji
w nocy tańszym i stosunkowo niewielkim pr±dem i będ± tam czekać na
klienta.  Ale jak przyjdzie taki dzień Wszystkich ¦więtych, to i tak
tych naładowanych modułów nie wystarczy dla wszystkich chętnych,
trzeba będzie odkurzyć i zatankować benzynowe graty ;-)

T.

Data: 2013-11-06 22:16:55
Autor: John Kołalsky
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)

Użytkownik "Tomasz Finke" <tom@ict.pwr.wroc.pl>

[...]

Ruch lokalny bez problemu da się realizować samochodami elektrycznymi.

Data: 2013-11-06 14:23:48
Autor: kogutek444
W dniu ¶roda, 6 listopada 2013 22:16:55 UTC+1 użytkownik John Kołalsky napisał:
> [...]

> trzeba będzie odkurzyć i zatankować benzynowe graty ;-)

Ruch lokalny bez problemu da się realizować samochodami elektrycznymi..

Pod warunkiem że spalinowy będzie ci±gn±ł elektryczny. Nawet jak by pr±du było do¶ć to nie ma infrastruktury. No chyba żeby pr±d do ładowania był na kartki. Małe do jazdy tylko w niedaleko od miejsca parkowania też się nie sprawdz± jak ich będzie bardzo dużo. Rz±d dopisze akcyzę w takiej wysoko¶ci że jeżdżenie wyjdzie na poziomie gazu. Tankowanie gazu opanowane, parametry samochodów na gaz bez porównania lepsze niż elektrycznych. Koszt przystosowania na gaz to ułamek kosztów w przypadku akumulatorów. No i zim± bez łaski w dupę ciepło. Kto zabrania zrobienia fabrycznego małego, dwu osobowego sympatycznego jeĽdzidełka na gaz? Nikt, a na ulicach widzę coraz więcej osobowych ze skrzyni± ładunkow± jak w Nysce.

Data: 2013-11-07 07:39:54
Autor: Myjk
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Wed, 6 Nov 2013 14:23:48 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
Nawet jak by prądu było dość to nie ma infrastruktury.

80 lat temu też nie było infrastruktury stacji paliwowych. Wszystko jest
kwestią czasu. Najważniejsze w przyszłości będzie, aby akumulatory były
uniwersalne -- coĹ› jak butle gazowe. PodjeĹĽdĹĽasz, wymieniasz (w znacznie
krótszym czasie niż zabiera tankowanie, nawet nie trzeba wysiadać z auta i
brudzić sobie rąk -- co pokazuje Tesla) i jedziesz -- a akumulator się
ładuje "zwykłym" prądem. Ktoś sobie może nie wyobrażać takiej stacji, co
nie znaczy ĹĽe ich zbudowanie nie jest moĹĽliwe.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-07 08:20:35
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-11-07 07:39, Użytkownik Myjk napisał:

Nawet jak by pr±du było do¶ć to nie ma infrastruktury.

80 lat temu też nie było infrastruktury stacji paliwowych. Wszystko jest
kwesti± czasu. Najważniejsze w przyszło¶ci będzie, aby akumulatory były
uniwersalne -- co¶ jak butle gazowe. Podjeżdżasz, wymieniasz (w znacznie
krótszym czasie niż zabiera tankowanie, nawet nie trzeba wysiadać z auta i
brudzić sobie r±k -- co pokazuje Tesla) i jedziesz -- a akumulator się
ładuje "zwykłym" pr±dem. Kto¶ sobie może nie wyobrażać takiej stacji, co
nie znaczy że ich zbudowanie nie jest możliwe.

Ale pamiętasz że budowa stacji ładowania nie jest tak prosta jak
stacji paliw ? Bo nie wystarczy budynek i zbiorniki, do stacji
ładowania trzeba jeszcze specjalna linie podci±gn±ć i to o takiej
mocy że nie od najbliższego trafa tylko od najbliższej elektrowni.
Jak my¶lisz ile to będzie kosztowało ?

Pozdrawiam

Data: 2013-11-07 09:08:29
Autor: Myjk
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Thu, 07 Nov 2013 08:20:35 +0100, RadoslawF
Ale pamiętasz że budowa stacji ładowania nie jest tak prosta jak
stacji paliw ? Bo nie wystarczy budynek i zbiorniki, do stacji
ładowania trzeba jeszcze specjalna linie podciągnąć i to o takiej
mocy ĹĽe nie od najbliĹĽszego trafa tylko od najbliĹĽszej elektrowni.

Są też inne możliwości, np. instalacja małch elektrowni atomowych typu
Toshiba (ogniwa). Było o tym rozprawiane przy poprzednim wątku o Tesli.

Poza tym dla mnie większą zagadką jest cała maszyneria obługująca taką
stacjÄ™ -- aczkolwiek biorÄ…c pod uwagÄ™, ĹĽe sÄ… parkingi zautomatyzowane, nie
powinno stanowić większego problemu ogarnięcie dokowania samych
akumulatorĂłw.

Jak myślisz ile to będzie kosztowało ?

Pewnie nie mało -- pytanie czy dużo więcej niż zwykła stacja. --
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-07 22:17:39
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-11-07 09:08, Użytkownik Myjk napisał:

[...]

S± też inne możliwo¶ci, np. instalacja małch elektrowni atomowych typu
Toshiba (ogniwa). Było o tym rozprawiane przy poprzednim w±tku o Tesli.

W kraju w którym wstrzymano budowę elektrowni atomowej taka opcja
odpada.

Poza tym dla mnie większ± zagadk± jest cała maszyneria obługuj±ca tak±
stację -- aczkolwiek bior±c pod uwagę, że s± parkingi zautomatyzowane, nie
powinno stanowić większego problemu ogarnięcie dokowania samych
akumulatorów.

Wymiana zestawu akumulatorów czyli tylko jedna firma będzie je
produkowała. A i tak jak już kto¶ zauważył będ± takie okresy
jak ¶więto zmarłych kiedy wszyscy będ± chcieli wymienić i zabraknie.

Jak my¶lisz ile to będzie kosztowało ?

Pewnie nie mało -- pytanie czy dużo więcej niż zwykła stacja.
Wielokrotnie więcej.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-07 22:32:32
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-07 22:17, RadoslawF pisze:

Wymiana zestawu akumulatorów czyli tylko jedna firma będzie je
produkowała. A i tak jak już kto¶ zauważył będ± takie okresy
jak ¶więto zmarłych kiedy wszyscy będ± chcieli wymienić i zabraknie.

Na W.¦. będ± jeĽdzić wyci±gniętymi z garażu tłustymi lemuzynami (benzynowymi/dieslami oczywi¶cie)

Jak my¶lisz ile to będzie kosztowało ?

Pewnie nie mało -- pytanie czy dużo więcej niż zwykła stacja.
Wielokrotnie więcej.

I na pewno Vincent (czy inny jego następca) wetknie tam swoje lepkie paluchy, dowali akcyzę i przestanie być tanio.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-07 23:27:16
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-11-07 22:32, Użytkownik sqlwiel napisał:

[...]

Skoro w garażu będ± mieli "lemuzyny" to raczej nie będ± wydawać
na elektryczne dziadostwo. A wszelkich zwolenników elektryków
zachęcam do zrobienia jazdy testowej tymi wynalazkami w lecie
w czasie upałów i w zimie jak s± temperatury ujemne.

[...]

Jak nie będzie można doładować we własnym garażu to dowal± taki
podatek i akcyzę że elektryk nie opłaci się.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-08 00:32:23
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Thu, 07 Nov 2013 23:27:16 +0100, RadoslawF napisał(a):

[...]

Doładować to zawsze będzie można, bo tego nie przeskocz± (pr±du nie
oznakujesz jak opału).

Natomiast jak ten rodzaj napędu będzie wystarczaj±co popularny żeby
opłacało się wyci±gn±ć po to łapę (tu uwaga... LPG póki co jednak jako¶ się
broni i oakcyzowane jest dużo niżej), to po prostu zmieni się akcyzę od
litra na podatek od pojazdu lub myto drogowe.

I w tym momencie okaże się że benzyna nie jest wcale taka droga.

Bo to tak naprawdę cał± fizyka, sprawno¶ci itp. przykryte s± grub± wartw±
podatków.
Obecne rozważania czy lepszy spalinowy czy elektryczny zależ± wył±cznie od
podpisu premiera na takim czy innym dokumencie.
W tej chwili pr±d jest w praktyce dotowany, a paliwa płynne obci±żone
ogromnymi podatkami.
Na dobr± sprawę w każdej chwili może się to dowolnie zmienić.

Data: 2013-11-07 15:55:21
Autor: kogutek444
W dniu pi±tek, 8 listopada 2013 00:32:23 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]

ogromnymi podatkami.

Na dobr± sprawę w każdej chwili może się to dowolnie zmienić.

Jasne że dotowany, na giełdach kilowatogodzina chodzi po mniej niż 10 groszy. W detalu kosztuje 60 groszy. Można się kłócić czy marża 30% jest duża czy mała. Przy pięcio krotnym podbiciu ceny można tylko mówić o złodziejstwie. A Ty jeszcze o dotowaniu.

Data: 2013-11-08 08:21:17
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-11-08 00:32, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

[...]

Nie sprawno¶ć a opłacalno¶ć, sprawno¶ci silnika spalinowego czy
elektrycznego lub akumulatora nie zmieni podatek czy akcyza,
opłacalno¶ć już owszem. Ale niestety z cała reszt± się zgadzam.
Zależy ile podatków i akcyz dowal±. Na razie nie mog± bo elektryki
s± tak drogie że wręcz nieopłacalne dla normalnego użytkownika, ale
to się może zmienić jak zwiększy się ich produkcja.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-08 09:47:15
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.11.2013 00:32, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Bior±c pod uwagę kończ±ce się zasoby ropy nie jest to taki zły pomysł - lepiej przyzwyczaić ludzi do wysokiej ceny paliw płynnych i zwiększyć ci¶nienie do przechodzenia na alternatywy niż ryzykować szok, że nagle cena się urealni.

Bior±c pod uwagę ile pracy masz z litra benzyny czy oleju napędowego - s± to płyny cholernie tanie.

Ile kosztuje filiżanka hipsterskiej, pretensjonalnej "kawy"? ;->

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i głupoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2013-11-08 17:52:06
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 08 Nov 2013 09:47:15 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

To że ¶wiatowe zasoby ropy skończ± się przed 1930 rokiem, to już było
wiadome i naukowo udowodnione jeszcze w XIX wieku ;)
Od tamtego czasu naukowcy s± w miarę zgodni - zawsze twierdz± że wystarczy
ich na góra 20-30 lat ;)

Data: 2013-11-08 17:56:20
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 8 Nov 2013 17:52:06 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Od tamtego czasu naukowcy s± w miarę zgodni - zawsze twierdz± że wystarczy
ich na góra 20-30 lat ;)

Dobry żart tynfa wart. Ale i tak się kiedy¶ skończy. Lepiej żeby¶my mieli
opracowane wyjscie :)
--
Jacek

Data: 2013-11-08 18:34:28
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 8 Nov 2013 17:56:20 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

Tyle że z tego co mi wiadomo to absolutnie nie jest żart, a faktycznie ropa
"od zawsze" się kończy.

Co więcej - ta ropa ani nie skończy się na całym ¶wiecie jednocze¶nie, ani
to kończenie nie oznacza jej braku, a po prostu konieczno¶ć wydobycia
droższymi technologiami z trudniejszych złóż.
Czyli tak naprawdę ropy nie zabraknie - najwyżej podrożeje.

A jak podrożeje, to zgodnie z prawem popytu i podaży, alternatywne Ľródła
energii będ± stawały się stosunkowo bardziej opłacalne.

Na podobnej zasadzie można wieszczyć że skończ± się różne inne rzeczy
wyci±gane z ziemii - rudy metali, węgiel itp.

No i oczywi¶cie jeszcze wiarygodno¶ć tych wyliczeń - równie dobrze może się
okazać że przy obecnie wzrastaj±cej dynamice zużycia ropy, jej zasoby nadal
wystarcz± na setki czy tysi±ce lat, a na pewno do czasu opracowania innych
Ľródeł enrgii.

Osobi¶cie s±dzę że szybciej doczekamy się bezpiecznych i tanich rozwi±zań w
dziedzinie energii termoj±drowej, niż braku ropy naftowej.

Data: 2013-11-08 21:58:06
Autor: J.F.
[...]

Z tym ze zawsze mieli na to uzasadnienie.
Dawniej zawsze odkrywano nowe, bogatsze zloza, a teraz o to coraz
trudniej. Faktem jest ze to co Natura produkowala miliony lat -
wyczerpalismy w stulecie.

Nawiasem mowiac - stad sie wziela etylina. Powaznie zaniepokojeni
widmem konca ropy Amerykanie zaczeli pracowac nad efektywnoscia
silnikow. Wyzsza sprawnosc wymaga wyzszego sprezania, a to
wysokooktanowego paliwa. No i sie okazalo ze czteroetylek podnosi
najlepiej.

J.

Data: 2013-11-08 12:45:46
Autor: Myjk
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Thu, 07 Nov 2013 22:32:32 +0100, sqlwiel
I na pewno Vincent (czy inny jego następca) wetknie tam
swoje lepkie paluchy, dowali akcyzę i przestanie być tanio.

To jakby jest oczywiste. Jak nie akcyza w "paliwie", to będą winiety. W
końcu za coś trzeba budować nowe drogi i remontować te które używasz. Wg
mnie mimo wszystko najbardziej sprawiedliwy jest podatek od paliwa. Ile
jeździsz i jak dużo ważysz, tyleż płacisz. Austria, Szwajcaria czy Czechy
mają winiety -- można przez nich przejechać i się nie tankować -- to by
poszli z torbami. --
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-08 12:10:39
Autor: Myjk
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Thu, 07 Nov 2013 22:17:39 +0100, RadoslawF
W kraju w ktĂłrym wstrzymano budowÄ™ elektrowni atomowej taka opcja
odpada.

Nie ma co zbytnio porównywać takiego ogniwa do elektrowni. Inne gabaryty,
mniejsze moce. Na dzisiaj odpada, za 50 lat to może być podstawowe
rozwiÄ…zanie.

Wymiana zestawu akumulatorów czyli tylko jedna firma będzie je
produkowała.

Czy dzisiaj paluszki AA i AAA produkuje tylko jedna firma?
A i tak jak już ktoś zauważył będą takie okresy
jak święto zmarłych kiedy wszyscy będą chcieli wymienić i zabraknie.

Pisząc takie rzeczy warto się zaintereować dla porównania histroią stacji
paliwowych. Na poczatku nie było ich takie multum, działały w "normalnych"
godzinach -- potrzeba było wiele czasu na zmiany.

Jak myślisz ile to będzie kosztowało ?
Pewnie nie mało -- pytanie czy dużo więcej niż zwykła stacja.
Wielokrotnie więcej.

Podparcie?

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-08 15:36:18
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-11-08 12:10, Użytkownik Myjk napisał:

[...]

rozwi±zanie.

Wymiana zestawu akumulatorów czyli tylko jedna firma będzie je
produkowała.

Czy dzisiaj paluszki AA i AAA produkuje tylko jedna firma?

Ale wiesz mam nadzieję dlaczego produkuj± takie a nie inne ?

A i tak jak już kto¶ zauważył będ± takie okresy
jak ¶więto zmarłych kiedy wszyscy będ± chcieli wymienić i zabraknie.

Pisz±c takie rzeczy warto się zaintereować dla porównania histroi± stacji
paliwowych. Na poczatku nie było ich takie multum, działały w "normalnych"
godzinach -- potrzeba było wiele czasu na zmiany.

Poważnie ? jak było mało pojazdów to paliwo sprzedawał np. aptekarz
dzisiejszy aptekarz nie ma odpowiedniego ł±cza do elektrowni.

Jak my¶lisz ile to będzie kosztowało ?
Pewnie nie mało -- pytanie czy dużo więcej niż zwykła stacja.
Wielokrotnie więcej.

Podparcie?

Znajomo¶ć cen wykupu ziemi pod inwestycje plus orientacja w cenach
takich inwestycji jak linia energetyczna.
Stacje paliw bez kredytów postawi z 5 procent naszych obywateli
wielokilometrowej linii energetycznej nie, nawet zakłady energetyczne
unikaj± nowych inwestycji, zgadnij dlaczego.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-08 19:08:25
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 08 Nov 2013 15:36:18 +0100, RadoslawF napisał(a):

Znajomo¶ć cen wykupu ziemi pod inwestycje plus orientacja w cenach
takich inwestycji jak linia energetyczna.

Takie rzeczy zadziwiaj±co szybko okazuj± się być jednak możliwe i całkiem
niedrogie jak jednak zachodzi taka potrzeba.

Bo w naszych obecnych rozważaniach pewnie jeste¶my równie pocieszni jak
autorzy wizji ¶wiata roku 2000, sprzed 50 lat ;)

Data: 2013-11-08 19:22:37
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-11-08 19:08, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

[...]

Nikt nie twierdzi że s± niemożliwe, większo¶ć uważa ze s± nieopłacalne
ekonomicznie. Ale co sprytniejsi dostrzegaj± że to można kilkoma
podatkami czy akcyzami zmienić.

Bo w naszych obecnych rozważaniach pewnie jeste¶my równie pocieszni jak
autorzy wizji ¶wiata roku 2000, sprzed 50 lat ;)

Nie wiem jakie to s± "nasze rozważania" ale ja nie zgaduje co będzie
za 50 lat, ja piszę co jest nieopłacalne na dzień dzisiejszy.
Co do tego co będzie za 50 lat wiem tylko jedno, mnie już nie będzie
w¶ród żywych.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-08 17:13:39
Autor: Shrek
On 2013-11-07 22:17, RadoslawF wrote:

Wymiana zestawu akumulatorów czyli tylko jedna firma będzie je
produkowała.

A teraz jedna firma produkuje akumulatory? Albo butle gazowe?

A i tak jak już kto¶ zauważył będ± takie okresy
jak ¶więto zmarłych kiedy wszyscy będ± chcieli wymienić i zabraknie.

A czemu ma brakn±ć? Butli gazowych w mrozy nie braknie... W razie czego można uregulować urzędowo i po prostu zmusić producenta samochodu do wypuszczenia na rynek okre¶lonej ilo¶ci ogniw.

Shrek.

Data: 2013-11-08 08:20:53
Autor: kogutek444
On 2013-11-07 22:17, RadoslawF wrote:

> [...]

A czemu ma brakn±ć? Butli gazowych w mrozy nie braknie... W razie czego można uregulować urzędowo i po prostu zmusić producenta samochodu do wypuszczenia na rynek okre¶lonej ilo¶ci ogniw.

Nie wolno nikogo do niczego zmuszać. Zakaz sprzedaży zwykłych żarówek i prace nad odkurzaczami wkurwiły tutaj niektórych do biało¶ci. Bo się ich do czego¶ zmusza. Zmuszanie jest zakazane.

Data: 2013-11-08 17:25:45
Autor: Shrek
On 2013-11-08 17:20, kogutek444@gmail.com wrote:

Nie wolno nikogo do niczego zmuszać. Zakaz sprzedaży zwykłych żarówek i prace nad odkurzaczami wkurwiły tutaj niektórych do biało¶ci. Bo się ich do czego¶ zmusza. Zmuszanie jest zakazane.

No chyba że tak. Skoro nie wolno, to nic nie da się zrobić;)

Shrek.

Data: 2013-11-08 16:32:46
Autor: masti

On 2013-11-07 22:17, RadoslawF wrote:

[...]

A czemu ma braknąć? Butli gazowych w mrozy nie braknie...

koszt trzymania butli gazowej jest znikomy w stosunku do kasy zamroĹĽonej w aku. A butli teĹĽ czasem brakuje

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-08 17:50:47
Autor: Shrek
On 2013-11-08 17:32, masti wrote:

A czemu ma braknąć? Butli gazowych w mrozy nie braknie...

koszt trzymania butli gazowej jest znikomy w stosunku do kasy zamroĹĽonej
w aku. A butli teĹĽ czasem brakuje

Ogólnie samochody są drogie. Już pisałem - wypuszczając na rynek samochód musisz wprowadzić ileś tam aku i po sprawie.

Tak ogólnie, to przy teraźniejszych akumulatorach, to cała zabawa nie ma sensu. Najpierw muszą być tanie i wydajne akumulatory.

Shrek.

Data: 2013-11-08 19:03:52
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 08 Nov 2013 17:13:39 +0100, Shrek napisał(a):

[...]

¦wietny pomysł, ale o co tak komplikować? Nie lepiej po prostu dekretem
nakazać żeby powstała jedna, państwowa firma produkuj±ca jeden, najlepszy
model samochodu? :)

P.S. Nie martw się - nikt nie kupi samochodu którego nie da się wygodnie
używać. Producenci więc już stan± na głowie żeby¶ był zadowolony :-)

Data: 2013-11-08 19:25:00
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-11-08 19:03, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

P.S. Nie martw się - nikt nie kupi samochodu którego nie da się wygodnie
używać. Producenci więc już stan± na głowie żeby¶ był zadowolony :-)

Jak na razie to staj± na głowie aby produkowac i sprzedawać samochody
niepełnosprawne, przykład disle z filtrem cz±steczek dojazdy po mie¶cie,
lub niebezpieczne dla życia i zdrowia, przykład to nowe auta z nowym
¶rodkiem w klimatyzacji.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-08 20:33:11
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 08 Nov 2013 19:25:00 +0100, RadoslawF napisał(a):

[...]

Zapewniam Cię, że żaden producent samochodu nie montowałby w nim nawet
katalizatora, je¶li miałby na to jakikolwiek wpływ.
A mało który klient zdecydowałby się _dokupić_ taki katalizator gdyby ten
był oferowany jako opcja wyposażenia.

To s± tylko i wył±cznie decyzje polityczne, zreszt± często będ±ce wynikiem
mniej lub bardziej wprost - korupcji.

Data: 2013-11-08 20:24:22
Autor: masti
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Dnia pięknego Fri, 08 Nov 2013 20:33:11 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
napisał:

Dnia Fri, 08 Nov 2013 19:25:00 +0100, RadoslawF napisał(a):

Dnia 2013-11-08 19:03, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

P.S. Nie martw siÄ™ - nikt nie kupi samochodu ktĂłrego nie da siÄ™
wygodnie używać. Producenci więc już staną na głowie żebyś był
zadowolony :-)

Jak na razie to stają na głowie aby produkowac i sprzedawać samochody
niepełnosprawne, przykład disle z filtrem cząsteczek dojazdy po
mieście, lub niebezpieczne dla życia i zdrowia, przykład to nowe auta z
nowym środkiem w klimatyzacji.

Zapewniam Cię, że żaden producent samochodu nie montowałby w nim nawet
katalizatora, jeśli miałby na to jakikolwiek wpływ. A mało który klient
zdecydowałby się _dokupić_ taki katalizator gdyby ten był oferowany jako
opcja wyposaĹĽenia.

To są tylko i wyłącznie decyzje polityczne, zresztą często będące
wynikiem mniej lub bardziej wprost - korupcji.

a kto przekupuje i lobbuje jak nie producenci samochodĂłw?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 11:58:49
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 8 Nov 2013 20:24:22 +0000 (UTC), masti napisał(a):

To s± tylko i wył±cznie decyzje polityczne, zreszt± często będ±ce
wynikiem mniej lub bardziej wprost - korupcji.

a kto przekupuje i lobbuje jak nie producenci samochodów?

Akurat za katalizatorami, to nie s±dzę żeby producenci samochodów
lobbowali.
Raczej producenci katalizatorów :)

Data: 2013-11-09 11:21:04
Autor: masti
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 11:58:49 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
napisał:

[...]

Akurat za katalizatorami, to nie sÄ…dzÄ™ ĹĽeby producenci samochodĂłw
lobbowali.
Raczej producenci katalizatorĂłw :)

ktĂłrzy przypadkiem montujÄ… je w samochodach? Czemu nie lobbujÄ… za katalizatorami w samolotach?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-08 17:24:12
Autor: Shrek
On 2013-11-07 08:20, RadoslawF wrote:

[...]

W zasadzie to nie trzeba. Popełniasz bł±d polegaj±cy na porównaniu stacji benzynowej do stacji ładowania. A tymczasem stacje benzynowe nie musz± być zast±pione przez stacje ładowania, a jedynie przez punkty wymiany ogniw. Czyli wystarczy budynek (albo i sama wiata).

A ogniwa sobie zbierasz i zawozisz do ładowania do stacji, któr± lokalizujesz przy GPZ lub RPZ - takich punktach gdzie kończ± się linie wysokiego napięcia i s± duże transformatory i ładujesz poza szczytem. Albo nawet do elektrowni. Przecież teraz stacje nie s± podłaczone do ruroci±gów;)

BTW - do ładowania takich ogniw nadawałyby się Ľródła odnawialne jak wiatr - nie ma tragedii jak przestanie na chwilę wiać.

To co stoi na przeszkodzie to brak tanich ogniw. No i aspekty podatkowe.

Shrek.

Data: 2013-11-07 08:47:28
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 07.11.2013 07:39, Myjk pisze:
[...]

Punkty nie są problemem. Problemem jest sieć przesyłowa. Nie wydoli.

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2013-11-07 11:10:07
Autor: Myjk
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Thu, 07 Nov 2013 08:47:28 +0100, Andrzej Lawa
Punkty nie są problemem. Problemem jest sieć przesyłowa. Nie wydoli.

Jak wszyscy na raz się przesiadą, to z całą pewnością nie wydoli. Jeśli
stacje bedą budowane proporcjonalnie do ilości pojazdów i z odpowiednim
zapasem baterii, to da radę nawet na "w miarę zwykłej" sieci.

Zaletą stacji wymiany jest z całą pewnością szybkość "tankowania",
bezobsługowość, mała powierzchnia zajmowanego terenu (z pewnością mniejsza
niż stacji paliwowej oraz brak koniecznośći ciągłego dostarczania paliwa do
dystrybutorĂłw za pomocÄ… innych pojazdĂłw. Pozostaje za to kwestia gwarancji
akumulatorów i jak rozliczać stacje z trwałości aku które się otrzymuje.

Mnie od dawna marzy siÄ™ cichutki jak wiatr pojazd elektryczny. Niestety
Tesla przeraĹşliwie straszy cenÄ… a i nie widzÄ™ tego auta w naszych solnych
warunkach zimowych. Poza tym zanim to dotrze z US do EU, to zdÄ…ĹĽÄ™ siÄ™
spalić. ;P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-07 11:23:23
Autor: masti
Dnia pięknego Thu, 07 Nov 2013 11:10:07 +0100 osobnik zwany Myjk napisał:

[...]

stancja tankuje dziennie kilkanaĹ›cie tysiÄ™cy pojazdĂłw. Gdzie chcesz zmagazynować te wszystkie akumulatory? I skÄ…d weĹşmiesz prÄ…d do ich naĹ‚adowania?  Do tego trzeba bÄ™dzie część z nich wymieniać wiÄ™c dodatkowo ciężarĂłwki woĹĽÄ…ce baterie.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-07 14:20:24
Autor: z
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
W dniu 2013-11-07 12:23, masti pisze:

stancja tankuje dziennie kilkana¶cie tysięcy pojazdów. Gdzie chcesz
zmagazynować te wszystkie akumulatory? I sk±d weĽmiesz pr±d do ich
naładowania?  Do tego trzeba będzie czę¶ć z nich wymieniać więc dodatkowo
ciężarówki woż±ce baterie.

Dalej już nie czytam. W taki sposób to przedszkolaki "dyskutuj±" :-)

PS. W temacie pojazdu elektrycznego:
http://www.ebay.pl/itm/1000W-48V-electric-bicycle-bike-Motor-Kit-lifepo4-20AH-/290443810343?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item439fccd627

http://tiny.pl/qtqf3
Tylko tak do 1000 zł.

Data: 2013-11-07 13:27:56
Autor: masti
Dnia pięknego Thu, 07 Nov 2013 14:20:24 +0100 osobnik zwany z napisał:

W dniu 2013-11-07 12:23, masti pisze:

stancja tankuje dziennie kilkanaście tysięcy pojazdów. Gdzie chcesz
zmagazynować te wszystkie akumulatory? I skąd weźmiesz prąd do ich
naĹ‚adowania?  Do tego trzeba bÄ™dzie część z nich wymieniać wiÄ™c
dodatkowo ciężarówki wożące baterie.

Dalej juĹĽ nie czytam. W taki sposĂłb to przedszkolaki "dyskutujÄ…" :-)

nie umiesz odpowiedzieć to uciekasz? To siedź sobie w swoim przedszkolu.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-07 14:33:58
Autor: z
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
W dniu 2013-11-07 14:27, masti pisze:
nie umiesz odpowiedzieć to uciekasz? To siedĽ sobie w swoim przedszkolu.

Nadałby¶ się na pomocnika Wincentego. Tam też trzeba umieć rzucać bezmy¶lnie kłodami.
Jak się państwo nie będzie wpie... to i miejsce na akumulatory się znajdzie.

Data: 2013-11-07 13:44:55
Autor: masti
Dnia pięknego Thu, 07 Nov 2013 14:33:58 +0100 osobnik zwany z napisał:

W dniu 2013-11-07 14:27, masti pisze:
nie umiesz odpowiedzieć to uciekasz? To siedź sobie w swoim
przedszkolu.

Nadałbyś się na pomocnika Wincentego. Tam też trzeba umieć rzucać
bezmyślnie kłodami.
Jak się państwo nie będzie wpie... to i miejsce na akumulatory się
znajdzie.

o ROTFLU popołudniowy. To powiedz mi gdzie się znajdzie i ile będzie to kosztować?

Jak juz chcesz tak korwinistycznie podchodzić do życia to benzyna wtedy bedzie tak tania, że nikt nawet na akumulatory nie spojrzy. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-07 14:55:15
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 07.11.2013 14:33, z pisze:
[...]

Ty się dobrze czujesz?

Pytania były do¶ć konkretne - zacznij pisać merytorycznie albo się uczciwie przyznaj, że masz tylko marzenie i żadnej koncepcji.

Data: 2013-11-07 16:18:34
Autor: Jakub Witkowski
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
W dniu 2013-11-07 12:23, masti pisze:

stancja tankuje dziennie kilkanaście tysięcy pojazdów.

Powiedzmy 15 tysięcy. Jeden klient średnio co 5-6 sekund przez okrągłą dobę. A w szczycie, co 2 sekundy.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2013-11-08 10:54:37
Autor: Myjk
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Thu, 7 Nov 2013 11:23:23 +0000 (UTC), masti
stancja tankuje dziennie kilkanaście tysięcy pojazdów.

Licząc na dzisiejsze warunki, średnio 10 minut postoju na stanowisku per
pojazd i 8 stanowiskach, to wychodzi przez 24h ciągłego obłożenia około
1200 pojazdów. Tylko większość stacji nie ma takiego ruchu, a w nocy są
bardzo mocne przeciągi. Ja bym wziął połowę tego wyniku, czyli 600 per
stacja, bo w dzień też są często luzy -- także ze swoim szacunkiem "trochę"
jednak przesadziłeś. Bateria do Tesli S ma (górką) ~2x1,5x0,3m czyli zajmuje niecały 1m3. Co
daje 600m3 dla założenia ilościowego + prześwity + wentylacja + miejsce na
ruch dla maszynerii, dokowanie, załóżmy górką dwa razy tyle jest potrzebne
czyli 1200m3 magazynu. Analogiczna ilość paliwa, przy założeniu że do baku przeciętnego pojazdu
wchodzi 50dm3 i można na tym przejechać podobny dystans jak Tesla S 85kW
(tj. 400-500km, z takimi samymi wysokimi parametrami przyśpieszenia,
dynamiki itp. choć porównywalny HP benzynowy wciąga IMHO więcej), daje
zaledwie 30m3.

Przy czym mnie chodziło raczej o gabaryty "naziemne" samych stacji,
albowiem te będą (a z pewnością mogą być) zupełnie bezobsługowe -- całe
tankowanie zrobi maszyna, co wpłynie na brak "sklepu" z kasami, tankowanie
będzie szybsze, a więc mniej stanowisk będzie wymagane. Ile to zajmie
miejsca pod ziemiÄ… czy w jakiejĹ› "wieĹĽy", to juĹĽ mniejszy problem.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-08 10:46:04
Autor: masti
Dnia pięknego Fri, 08 Nov 2013 10:54:37 +0100 osobnik zwany Myjk napisał:

[...]

racja, przesadziłem dla większości stacji

[...]

no własnie czyli jednak dużo mniej

[...]

na pewno nie będą to stacje bez sklepu bo obecne stacje w mieście żyja głównie ze sklepu a nie paliwa. Czego najlepszym przykładem jest Neste, które nie zarabiało na tyle by utrzymać stacje oparte tylko na tańszym paliwie.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-08 12:06:37
Autor: Myjk
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Fri, 8 Nov 2013 10:46:04 +0000 (UTC), masti
na pewno nie będą to stacje bez sklepu bo obecne stacje w mieście żyja głównie ze sklepu a nie paliwa.

Z tego co widzę, większość ludzi na stacjach kupuje głównie paliwo i gdyby
nie było możliwości zakupów innych rzeczy, to _większość_ by wcale nie
płakała szczególnie -- tym bardziej że ceny tych rzeczy są jednak wysokie.

Myślę że "restauracje" i półki sklepowe pojawiły się głównie dlatego, że
trzeba wysiąść z auta, złapać za rurę i se wsadzić, muszą być kasy, bo
większość ludzi nadal woli płacić gotówką, komuś gaz tankować. Trzeba w
związku z tym utrzymać pracowników -- a marketing nie ma łaski, oczy widzą,
ręka płaci.

Czego najlepszym przykładem jest Neste, które nie zarabiało na tyle by utrzymać
stacje oparte tylko na tańszym paliwie.

Oj, ale 20 lat jednak działało -- że w końcu nie wytrzymało presji
wyjÄ…tkowo niskiej marĹĽy paliwowej, to juĹĽ inna kwestia. Co w sumie nie
świadczy najlepiej o konsumentach, którzy z jednej strony psioczą na wysoką
cenę paliwa a z drugiej przetracają 6 zł na zapiekankę wartą maks. 3 zł i
inne droĹĽsze niĹĽ w sklepie czy restauracji, produkty.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-07 11:31:21
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 07.11.2013 11:10, Myjk pisze:
[...]

Sęk w tym, że ich budowanie jest nieopłacalne zanim większość się nie przesiądzie.

Zaletą stacji wymiany jest z całą pewnością szybkość "tankowania",
bezobsługowość, mała powierzchnia zajmowanego terenu (z pewnością mniejsza

Mniejsza? Akumulatory mają żałosną pojemność energetyczną w porównaniu z paliwami płynnymi.

[ciach]

[...]

Mi też się marzy, ale cóż - starą Corsę diesla kupiłem za 3 tysiące... Ile paliwa kupię za różnicę w cenie pomiędzy tą ceną a najtańszym wozidełkiem elektrycznym? Niech będzie, że tylko do dojazdów do pracy (choć tę Corsę wykorzystuję i do wożenia cementu i innych takich ładunków, czasem się także trafia dalsza trasa).

Może jak skończę ogród, to się zajmę konstrukcją budżetowego toczydełka elektrycznego ;)

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2013-11-06 23:07:52
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2013-11-06 22:16, John Kołalsky pisze:

Ruch lokalny bez problemu da się realizować samochodami elektrycznymi.

No to typowa rodzina będzie potrzebowała dwa samochody elektryczne
do ruchu lokalnego plus jeden benzynowy na dalsze trasy.
Ale szacunki rozpoznanych zasobów litu na ¶wiecie wynosz± obecnie
13-28 mln ton, a taki Tesla Roadster ma pakiet akumulatorów Li-Ion
o wadze ponad 400 kg.  Tak więc litu wystarczy na wyprodukowanie
akumulatorów może dla 50-70 mln elektrycznych samochodów, a benzynowych
do zast±pienia jest już ponad miliard.

T.

Data: 2013-11-06 23:43:10
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 06 Nov 2013 23:07:52 +0100, Tomasz Finke napisał(a):

[...]

Nie uwzględniłe¶ zasobów oceanicznych i jeszcze nierozpoznanych.
--
Jacek

Data: 2013-11-06 15:03:33
Autor: WS
W dniu ¶roda, 6 listopada 2013 23:43:10 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]
> akumulatorów może dla 50-70 mln elektrycznych samochodów

Nie uwzględniłe¶ zasobów oceanicznych i jeszcze nierozpoznanych.

oraz zalozyles, ze aku jest wykonany w 100% z litu ;)

WS

Data: 2013-11-06 15:06:14
Autor: kogutek444
> [...]

> akumulatorów może dla 50-70 mln elektrycznych samochodów

Nie uwzględniłe¶ zasobów oceanicznych i jeszcze nierozpoznanych.

Wyobrażasz sobie tanio¶ć, bo masowa produkcja musi byc tania i dawać tani wyrób, w przypadku gdy jeden z surowców na podstawowy składnik akumulatora wydobywa się z głęboko¶ci 6 kilometrów i nie jest to ciesz a kamory? Na dodatek trzeba to przetransportować 10 tysięcy kilometrów.

Data: 2013-11-07 00:22:29
Autor: Tomasz Finke
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)

Nie uwzględniłe¶ zasobów oceanicznych i jeszcze nierozpoznanych.

No pewnie, ale równie dobrze nierozpoznane zasoby ropy naftowej mog±
nam wystarczyc jeszcze na 1000 lat.

T.

Data: 2013-11-07 04:45:54
Autor: John Kołalsky
[...]

Czyli tyle ile dzisiaj potrzebuje benzynowych

.. plus jeden benzynowy na dalsze trasy.

O ile będ± dalsze trasy. Na wakacje z reguły taniej można dotrzeć samolotem, poci±giem albo autobusem niż własnym samochodem.

[...]

Jak zacznie brakować to przestanie klientów być stać i tyle. Nie wiem czy dzisiaj ich stać, ale samo uproszczenie konstrukcji wynikaj±ce z innego napędu wydaje się interesuj±ce. No i s± jeszcze sieci trakcyjne :-)

Data: 2013-11-07 08:44:27
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.11.2013 22:16, John Kołalsky pisze:

[...]

Pod warunkiem, że będ± to niezbyt zrywne, powolne i lekkie toczydełka jak G-Wiz. Ja w sumie nie miałbym nic przeciwko ;) ale ta cena...

Data: 2013-11-07 10:45:08
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 07 Nov 2013 08:44:27 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Ruch lokalny bez problemu da się realizować samochodami elektrycznymi.

Pod warunkiem, że będ± to niezbyt zrywne, powolne i lekkie toczydełka jak G-Wiz. Ja w sumie nie miałbym nic przeciwko ;) ale ta cena...

W Turcji gdzie paliwko jest ze dwa razy droższe niż u nas, spory procent
skuterów czy motorynek jest na baterię. W Holandii spory procent rowerów
jest na pr±d :) Tędy, panowie, wkrada się napęd elektryczny.
--
Jacek

Data: 2013-11-07 18:03:09
Autor: John Kołalsky
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl>

[...]

To pewnie wkrada się też przez silniczek w wibratorze w komórce :-)

Data: 2013-11-07 19:52:27
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 7 Nov 2013 18:03:09 +0100, John Kołalsky napisał(a):

To pewnie wkrada się też przez silniczek w wibratorze w komórce :-)

Zapewne masz zwyczaj jeĽdzić na wibratorze :)
--
Jacek

Data: 2013-11-07 20:37:01
Autor: John Kołalsky
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl>

To pewnie wkrada się też przez silniczek w wibratorze w komórce :-)

Zapewne masz zwyczaj jeĽdzić na wibratorze :)

Nie popadajmy w paranoję, że wszystkim można jeĽdzić. Jak samochód nie zapewnia sprawnego ruszenia ze ¶wiateł a na każdej prostej wszyscy musz± Cię wyprzedzać to to jest bez sensu. Nic nie pomaga, że to miasto. Wła¶nie tu trzeba sprawnie jeĽdzić. Za miastem można się rozpędzać kilometrami.

Data: 2013-11-07 13:00:17
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 7 listopada 2013 20:37:01 UTC+1 użytkownik John Kołalsky napisał:
> [...]

Nie popadajmy w paranoję, że wszystkim można jeĽdzić. Jak samochód nie zapewnia sprawnego ruszenia ze ¶wiateł a na każdej prostej wszyscy musz± Cię wyprzedzać to to jest bez sensu. Nic nie pomaga, że to miasto. Wła¶nie tu trzeba sprawnie jeĽdzić. Za miastem można się rozpędzać kilometrami.

Akurat silnik elektryczny pozwala na ostre ruszanie. Może najpierw nauczyć ludzi w samochodach osobowych wielko¶ci małej ciężarówki sprawnego ruszania spod ¶wiateł. Jak w miastach będzie większo¶ć małych i powolnych samochodów to problem o jakim piszesz nie istnieje.

Data: 2013-11-07 13:04:36
Autor: sqlwiel
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
W dniu 2013-11-06 22:16, John Kołalsky pisze:

Ruch lokalny bez problemu da się realizować samochodami elektrycznymi.

I, w odniesieniu do samochodów osobowych, taki ruch stanowi bardzo znacz±cy % eksploatacji. Może kto¶ rzuci liczb±?
A w przeliczeniu na "zużyt± benzynę" (wszak lokalnie jeĽdzi się bardzo paliwożernie), to jeszcze większy %.
A więc hybrydy gór±! Tylko każdy chciałby mieć ten benzynowy, na autostradę, ze zdrowym kopytem i Vmax ~200, a to z kolei i masa i kubatura i wymagania konstrukcyjne.
S±dzę więc, że dobrym rozwi±zaniem będzie niedrogi elektryk do trzymania pod domem na dojazdy do pracy/sklepu, tanio ładowany pod tym domem, na parkingu pod biurowcem czy sklepem (potrzebna zunifikowana infrastruktura i system rozliczania) o parametrach takich, jak kto¶ tu już przytoczył: 2-osobowy + zawarto¶ć koszyka z marketu, 50km/h, 100km z jednego ładowania. Wtedy mógłby być lekki i tani.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-07 17:20:59
Autor: Sebastian Biały

Kupuj: http://www.4e.romet.pl/

Data: 2013-11-07 18:51:32
Autor: John Kołalsky
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl>

już przytoczył: 2-osobowy + zawarto¶ć koszyka z marketu, 50km/h, 100km z
jednego ładowania. Wtedy mógłby być lekki i tani.

Kupuj: http://www.4e.romet.pl/

Przyspieszenie do 100-ki ? :-)

Dobrze, do 50-tki :-)

Data: 2013-11-07 19:01:58
Autor: Sebastian Biały
On 2013-11-07 18:51, John Kołalsky wrote:
Kupuj: http://www.4e.romet.pl/
Przyspieszenie

Bez znaczenia. Znaczenie ma za to że zamiast lion ma zwykle ołowiowe. Czyli że da radę wymienić w garażu raz na 3 lata. I jak by kosztował 10kzl to bym wzi±ł.

Data: 2013-11-07 20:25:04
Autor: John Kołalsky
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl>

Kupuj: http://www.4e.romet.pl/
Przyspieszenie

Bez znaczenia.

To ma podstawowe znaczenie. Je¶li miałbym tamować ruch miejski to ja tego samochodu nie chcę.

Znaczenie ma za to że zamiast lion ma zwykle ołowiowe. Czyli że da radę wymienić w garażu raz na 3 lata. I jak by kosztował 10kzl to bym wzi±ł.

Jakby babka miała w±sy to by była dziadkiem.

Skoro najtańszy samochód kosztuje 20kzł to tyle kosztuje. Jakby¶ prosto z Chin kupił to by może po tyle był co chcesz.

Data: 2013-11-08 08:38:25
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 07.11.2013 20:25, John Kołalsky pisze:

Bez znaczenia.

To ma podstawowe znaczenie. Je¶li miałbym tamować ruch miejski to ja
tego samochodu nie chcę.

Ruch miejski tamujesz w ogóle uczestnicz±c w nim.

Data: 2013-11-07 19:43:34
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-07 18:51, John Kołalsky pisze:

[...]

A po co? Do kulania się po mie¶cie? Inne były założenia. Ja wiem, że najfajniej jest być pięknym, młodym, m±drym, zdrowym i bogatym.

BTW - z moich nie-tak-licznych samochodów najfajniej kulało mi się po mie¶cie Audiczk± 100 5E (2.3 litra z 1980r, paliła no... do 15). Jedynka, dwójka i nie dotykać pedału gazu :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-07 20:29:09
Autor: John Kołalsky
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)

Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>

[...]

Żeby ze skrzyżowania normalnie ruszyć. Wiesz co to jest 5KM ?! Maluch miał 20.

Data: 2013-11-07 22:28:25
Autor: Sebastian Biały
On 2013-11-07 20:29, John Kołalsky wrote:
Przyspieszenie do 100-ki ? :-)
A po co? Do kulania się po mie¶cie?
Żeby ze skrzyżowania normalnie ruszyć. Wiesz co to jest 5KM ?! Maluch
miał 20.

Ale miał inny silnik. Na tyle inny że porównanie wprost nie ma sensu. Jedyna opcja to się przejechać.

http://www.youtube.com/watch?v=7iEJ_kHcC0g

Data: 2013-11-07 19:32:16
Autor: sqlwiel
On 2013-11-07 13:04, sqlwiel wrote:
już przytoczył: 2-osobowy + zawarto¶ć koszyka z marketu, 50km/h, 100km z
jednego ładowania. Wtedy mógłby być lekki i tani.

Kupuj: http://www.4e.romet.pl/

Akumulatory kwasowo ołowiowe :D :D :D
Poczekam, aż do konstruktorów dotrze który mamy rok. A do marketingowców - że podaje się cenę.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-08 00:30:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Hello sqlwiel,

Thursday, November 7, 2013, 7:32:16 PM, you wrote:

[...]

A kiedy do Ciebie dotrze cena innych akumulatorów o pojemno¶ci prawie
11kWh?

A do marketingowców - że podaje się cenę.

Do¶ć łatwe do znalezienia - 32000. Za drogo. Z innymi akumulatorami
byłoby tylko drożej.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-07 18:11:45
Autor: John Kołalsky
Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)

Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>

..
[...]

Smart Fortwo Electric Drive :-)

Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)