Tesla c.d

Data: 2018-06-07 03:17:14
Autor: przemek.jedrzejczak
Tesla c.d
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-klienci-maja-dosc-blisko-1-4-zamowien-na-tesle-model-3-anulo,nId,2590755

ten dlugi jezor kiedys go wykonczy :-) to logiczne ze tak postepuje ale zeby publicznie sie tym chwalic to juz przesada

Data: 2018-06-07 18:29:45
Autor: Myjk
Tesla c.d
Thu, 7 Jun 2018 03:17:14 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-klienci-maja-dosc-blisko-1-4-zamowien-na-tesle-model-3-anulo,nId,2590755

"Sytuacje dodatkowo skomplikowała niefortunna wypowiedź Elona *Maska* (...)"

Tia.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-07 19:49:09
Autor: Pszemol
Tesla c.d
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:7191f66c-5300-4177-812c-c45e9f6094bdgooglegroups.com...
[...]

W między czasie ludzie trzepią ładną kasę na akcjach Tesli :-)

Data: 2018-06-20 07:27:31
Autor: Pszemol
Tesla c.d
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:pfd2le$ucb$4node1.news.atman.pl...
W dniu 08.06.2018 o 02:49, Pszemol pisze:

ten dlugi jezor kiedys go wykonczy :-) to logiczne ze tak postepuje ale zeby publicznie sie tym chwalic to juz przesada

W między czasie ludzie trzepią ładną kasę na akcjach Tesli :-)

Będzie jak z dotcomami?

Nie wiem jak będzie... kryształowa kula mi się zgubiła :-)

Ale ja kupiłem raz za 216, potem sprzedałem za 347 zgarniając ładny profit.
Teraz, pod koniec maja, kupiłem jeszcze raz za 280 i mimo wczorajszego
spadku 5% mam około 25% profitów do wzięcia, jeśli się zdecyduję sprzedać.

Oczywiście szansa jest też duża że jutro będą warte 200 lub 100 i dużo stracę,
ale kto nie gra to nie wygrywa :-))))

Data: 2018-06-13 12:43:12
Autor: J.F.
Tesla c.d
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7191f66c-5300-4177-812c-c45e9f6094bd@googlegroups.com...
[...]

Nie chwalenie sie grozi odsiadką.

A moze chciał sie pochwalic, ze 3/4 nie anulowalo.

Ale skoro jest tak dobrze, to czemu jest tak zle

https://www.msn.com/pl-pl/finanse/firmy/elon-musk-podjął-trudną-decyzję-tesla-zwolni-kilka-tysięcy-pracowników/ar-AAyzt6A

J.

Data: 2018-06-14 11:17:01
Autor: Janusz
Tesla c.d
W dniu 2018-06-13 o 12:43, J.F. pisze:
[...]

Z tego co czytałem raczej zmniejsza koszty, zastąpi ich robotami.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-14 02:59:20
Autor: przemek.jedrzejczak
Tesla c.d
-- Z tego co czytałem raczej zmniejsza koszty, zastąpi ich robotami.

ale to juz bylo:

https://www.pulshr.pl/zarzadzanie/zwolnili-pracownikow-i-zastapili-ich-robotami-sa-juz-pierwsze-problemy,53024.html

Data: 2018-06-14 14:03:33
Autor: RadoslawF
Tesla c.d
W dniu 2018-06-14 o 11:59, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

[...]

Tym razem podobno nie chodzi o fizycznych tylko czyści biura.

Pozdrawiam

Data: 2018-06-14 20:13:56
Autor: Janusz
Tesla c.d
W dniu 2018-06-14 o 14:03, RadoslawF pisze:
[...]

Ale gdzieś niedawno czytałem że i fizycznych też, podobno się nie wyrabiają, tylko nie wiadomo dlaczego,
płacą za mało, robić się nie chce, normy zbyt wyśrubowane czy zła organizacja.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-14 23:23:01
Autor: RadoslawF
Tesla c.d
W dniu 2018-06-14 o 20:13, Janusz pisze:

[...]

Niedawno to fizycznych zastępowali maszynami.

Pozdrawiam

Data: 2018-06-20 07:28:29
Autor: Pszemol
Tesla c.d
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:d319a9b0-3911-48d1-a7b4-80334ae27162googlegroups.com...
[...]

Nawet już Musk skomentował to fiasko słowami, że ludzie są niedoceniani...

Data: 2018-06-20 06:10:50
Autor: przemek.jedrzejczak
Tesla c.d
http://www.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/tesla-elon-musk-kann-model-3-produktionsziel-wohl-nicht-erreichen-a-1213936.html

sklada fury w namiocie ale akcje caly czas w gore :-) parafrazujac klasyka:
Chciwosc ludzka nie ma granic :-)

Data: 2018-06-20 15:55:43
Autor: J.F.
Tesla c.d
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f61229df-aa55-4184-8183-ebf63f73f983@googlegroups.com...
[...]

Ale o co chodzi - ze inwestorzy doceniaja tego, kto potrafi zarabiac w namiocie i nie inwestuje w marmury,
czy ze nie pomysla co z tego zostanie jak huragan przyjdzie ? :-)

J.

Data: 2018-06-21 03:36:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Tesla c.d
Data: 2018-06-21 07:09:16
Autor: Pszemol
Tesla c.d
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:7eaab1b6-8f73-4a86-99e3-e175eddf3150googlegroups.com...
czyli jednak spisek :-)

http://naprad.eu/spisek-przeciwko-tesli-tresc-elona-muska/

Wczoraj pojawiło się więcej info w tej sprawie - między innymi
została wytoczona sprawa w sądzie federalnym przeciwko
byłemu pracownikowi Tesli o sabotaż i szpiegowstwo komercyjne.
Szczegóły do wygooglania zostawiam.

Data: 2018-06-21 14:46:19
Autor: kk
Tesla c.d
W dniu 2018-06-21 o 14:09, Pszemol pisze:
[...]

Kiedy ukamieniowanie ?

Data: 2018-06-23 08:36:40
Autor: Pszemol
Tesla c.d
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:9c275428-f708-4081-98a0-29a7ac060c5egooglegroups.com...
brudow nie pierze sie publicznie,
jesli popelnil przestepstwo to Musk zawiadamia FBI
i facet laduje w lochu no chyba ze Elon zaczyna gonic
w pietke i szuka wrogow we wlasnych szeregach, zenada

Takie miałem podejrzenia właśnie że goni w piętkę
i zwala winę za problemy w produkcji Modelu 3
na sabotaż - oskarżony były pracownik ma pewnie
więcej do powiedzenia...

Data: 2018-06-23 08:41:13
Autor: Pszemol
Tesla c.d
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:165d5bbe-8e20-4845-b5c4-512aed2b9aaegooglegroups.com...
Unter anderem habe er herausgefunden, dass 1100 beschädigte Batteriemodule beim neuem Model 3 verbaut wurden.

czyli moglo byc tak ze chlopaki od Muska wpakowali do Modelu 3 bateryjki ktore nie przeszly kontroli jakosci bo terminy gonia :-) no faktycznie zaczyna sie robic ciekawie ...

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/diginomics/angeblicher-tesla-saboteur-sagt-er-sei-ein-whistleblower-15652255.html

a moze wlasnie dlatego dochodzi do niewyjasnionych zaplonow Tesli ? no coz pozyjemy zobaczymy ale chodza sluchy ze solarny interes tez Muskowi nie wypalil i tam tez zaczyna redukowac zatrudnienie

Solarny interes od dawna jechał na dotacjach stanowych lub federalnych.
Taki był ich biznes model: panele produkowały prąd i właściciel go
pompował w sieć elektryczną gdy elektrownia była zmuszona prawem
stanowym odkupować go po cenach *detalicznych* -jak pewnie
wszyscy się domyślają, cenach wielokrotnie większych niż ceny hurtowe
prądu, gdzie elektrownie albo go kupują lub od cen za jakie produkują.

Co do zapłonów, to dotyczą raczej modeli X i S a tam pośpiechu nie było
takiego jak Model 3. Ale być może się mylę - kto to wie gdzie jaki pośpiech
mają i na jakie skróty idą. Ja już dawno zaproszenie do konfiguracji swego
Modelu 3 dostałem ale na razie ignoruję i czekam :-) Nie lubię być
królikiem doświadczalnym, za drogie to auto na moją kieszeń aby im go
testować za właśne pieniądze :-))

Data: 2018-06-23 19:47:10
Autor: Iguan_007
Tesla c.d
On Saturday, June 23, 2018 at 11:41:18 PM UTC+10, Pszemol wrote:

[...]

Jakis czas temu napisales to samo o Polsce i musialem Ci pokazac taryfe zebys zrozumial, ze tak nie jest. Teraz piszesz to samo o US.

Wiec "sprawdzam" - pokaz mi konkretna taryfe w US gdzie:
a) _elektrownia_ odkupuje prad. Nie podpisujesz umowy bezposrednio z elektrowania tylko z dostawca (ktory moze, ale nie musi miec elektrownie). Ktorej elektrowni przypisza ten prad ktory kupiles od dostawcy?

b) odkupuje ten prad po cenie detalicznej

Data: 2018-06-24 14:58:30
Autor: Iguan_007
Tesla c.d
Pszemol, pokaz mi prosze taryfe gdzie import i eksport sa w tej samej cenie. Nie musi byc aktualna.

Data: 2018-06-25 01:44:20
Autor: J.F.
Tesla c.d
Dnia Sun, 24 Jun 2018 14:58:30 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
Pszemol, pokaz mi prosze taryfe gdzie import i eksport sa w tej samej cenie. Nie musi byc aktualna.

Aktualnie to jest akcja taka
https://www.nytimes.com/2018/05/09/business/energy-environment/california-solar-power.html

Oni zawsze byli "do przodu", samochody elektryczne tez chcieli pierwsi
na swiecie, w podobny sposob.

J.

Data: 2018-06-24 16:51:51
Autor: Iguan_007
Tesla c.d
Tak, widzialem to. Ciekawa alternatywa dla rozbudowy elektrowni konwencjonalnych.

Data: 2018-06-25 02:33:44
Autor: J.F.
Tesla c.d
Dnia Sun, 24 Jun 2018 16:51:51 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
Tak, widzialem to. Ciekawa alternatywa dla rozbudowy elektrowni konwencjonalnych.

Alternatywa? Zwykly przymus.

Akurat teraz wydaje sie dosc uzasadniony, dawniej musieli stosowac
rozne zachety. Doplaty, ulgi podatkowe - w Niemczech byly i solarow
tam pelno, we Francji czy Hiszpani nie bylo, to i solarow nie bylo :-)

A nie tylko zachety istotne, ale i brak barier - wiele lat temu np
nasze sieci energetyczne (nie)chetnie prad kupia, o ile dostarczysz im
plan produkcji trzy doby wczesniej.

Potem byl w EU % obowiazkowego udzialu w produkcji i zielone
certyfikaty, potem afery z tym zwiazane.

I dopiero teraz potanialo na tyle, ze doplacac nie trzeba.

J.

Data: 2018-06-24 17:49:14
Autor: Iguan_007
Tesla c.d
JF,
Ale powaznie, dlaczego widzisz to negatywnie? To bardzo skomplikowany problem, nie sadze zby ktokolwiek z nas mial dostep do informacji pozwalajacych wycenic te dwa rozwiazania.
 Z jednej strony masz produkcje energii bez emisji zanieczyszczen, praktycznie bez strat przesylowych, bez dodatkowych kosztow paliwa, bez kosztow obslugi bez kupna ziemi itd, mniejsza podatnosc na przerwy w dostawie (rozproszona generacja).
 Z drugiej strony masz tez minusy  - wplyw pogody na dostepnosc energii, moze trzeba produkcje bardziej stabilizowac np. bateria/hydro, spadek zatrudnienia, wieksze koszty bezposrednie dla wlasciciela domu itd.
 Zdecydowanie nie jest to czarno-biala sytuacja ktora mozna ocenic w 5min po przeczytaniu wiadomosci.

Data: 2018-06-25 11:24:18
Autor: J.F.
Tesla c.d
Użytkownik "Iguan_007"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ad4d886f-e076-457e-9473-39e258a9b32f@googlegroups.com...
JF,
Ale powaznie, dlaczego widzisz to negatywnie? To bardzo skomplikowany problem, nie sadze zby ktokolwiek z nas mial dostep do informacji pozwalajacych wycenic te dwa rozwiazania.

Ja tego nie widze jakos bardzo negatywnie, tylko potem nie wiadomo - oplaca sie PV, czy stawiaja bo musza ... a moze im doplacamy.

No i jeszcze pamietam  jak to z GM EV1 bylo.

[...]

Co by nie mowic, to w Kalifoni dobre warunki - cieplo, sporo pradu zżeraja kilmatyzatory - jak sie pogoda popsuje, tzn niebo zachmurzy - to i pradu trzeba mniej.

Zdecydowanie nie jest to czarno-biala sytuacja ktora mozna ocenic w 5min po przeczytaniu wiadomosci.

Musze kiedys poszukac, jak to sie w Czechach skonczylo.

http://www.rp.pl/artykul/456346-Czeskie-porazenie-sloneczne.html
Na razie nie slychac o jakiejs katastrofie.

Do Czech prad eksportujemy, ale od lat eksportowalismy ... jednoczesnie importujac z Niemiec.

J.

Data: 2018-06-28 12:19:04
Autor: Pszemol
Tesla c.d
"Iguan_007" <iguan007@gmail.com> wrote in message news:fd7db221-819e-47f8-b1ff-3bfebf61fc44googlegroups.com...
Pszemol, pokaz mi prosze taryfe gdzie import i eksport sa w tej samej cenie. Nie musi byc aktualna.

Jaki import? Jaki eksport?

Mówimy o kupowaniu prądu w detalu (1 odbiorca w domu).
Elektrownia nie kupuje prądu na rynku detalicznym...
A została przymuszana do tego przez lokalne prawo i ta
anomalia dawała szansę na biznes model dostawców
paneli EV do domów bo inaczej rachunki wyszłyby inne.

Data: 2018-06-28 14:32:18
Autor: Iguan_007
Tesla c.d
Pszemol,

Czego nie rozumiesz w slowie "eksport"?
Masz: http://www.fitariffs.co.uk/fits/principles/export/

Wracajac do tematu. Pisales, ze mogles sprzedac prad z PV po cenie detalicznej - czyli takiej po ktorej pobierasz energie. Nazwij sobie jak chcesz - produkcja, eksport, "feed in". Doczekam sie na przyklad takiej taryfy czy zmysliles tak samo jak w przypadku Polski?

Data: 2018-06-24 16:10:17
Autor: Pszemol
Tesla c.d
"Iguan_007" <iguan007@gmail.com> wrote in message news:4ba6221c-d2fa-47a3-b22f-deb29fcbee92googlegroups.com...
[...]

No wiadomo że chodzi o elektrownię w sensie: dostawca elektryczności.
Dopiero od bardzo niedawna w mojej okolicy możesz sobie wybrać
dostawcę bo wcześciej kupowałeś prąd od tego czyje były kable...

b) odkupuje ten prad po cenie detalicznej

Cały myk właśnie na tym polegał że aby zachęcić do instalacji paneli
obiecywali właśnie odkup energii po cenach detalicznych...
Ludzie instalowali, planowali 30-letnią amortyzację, a po 2-5 latach
zmienili prawo pod naciskiem tych, co paneli nie mieli i dokładali
się chcąc-nie chcąc do interesu tych z panelami i dostawca przestał
być zobowiązany do płacenia po detalu i biznes przestał się kręcić.

Tesla c.d