Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom

Data: 2017-07-28 23:07:58
Autor: Pszemol
Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
Jeśli ktoś już nie śpi: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
https://livestream.tesla.com/

Data: 2017-07-29 10:49:41
Autor: nadir
W dniu 2017-07-29 o 06:07, Pszemol pisze:
Jeśli ktoś już nie śpi: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
https://livestream.tesla.com/

Wychodzi na to złożyłeś się na samochód dla pracowników Tesli.

Data: 2017-07-29 10:56:50
Autor: Shrek
W dniu 29.07.2017 o 10:49, nadir pisze:

Wychodzi na to złożyłeś się na samochód dla pracowników Tesli.

Dajcie już spokój.

Shrek

Data: 2017-07-29 12:39:59
Autor: Pszemol
nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

Niezbyt bystry jesteś :-)

Data: 2017-07-29 15:35:27
Autor: jerzu.xyz
On Sat, 29 Jul 2017 10:49:41 +0200, nadir <none@hell.org> wrote:

[...]

Swój dostanie za trzy lata. Może.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-07-29 09:10:25
Autor: Pszemol
<jerzu.xyz@irc.pl> wrote in message news:go3pnc1svl35j3fbdcu7uqoeeid3sba6cs4ax.com...
[...]

E, no - bez przesady... obiecują tym, którzy się dziś ustawią
w kolejce że dostaną autko pod koniec przyszłego (18) roku.
To jeśli ja się ustawiłem w pierwszy dzień ustanowienia
kolejki to powinienem dostać ofertę wcześniej - inna rzecz
czy będę chciał z niej skorzystać... Pierwsza seria aut ma być
tylko w wersji podstawowej, a mi zależy na podwójnych
silnikach ("D") do jazdy z napędem na wszystkie 4 koła.

Data: 2017-07-29 15:50:48
Autor: Ghost

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:go3pnc1svl35j3fbdcu7uqoeeid3sba6cs@4ax.com...

[...]

No ale oglądając filmik poczuł się jakby już dostał. Myślał, że i innym się udzieli to uczucie.

Data: 2017-07-29 11:08:26
Autor: Ghost

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:olh1f8$5gi$1@dont-email.me...

Jeśli ktoś już nie śpi: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
https://livestream.tesla.com/

Japierdole, w wyznawcach komunizmu nie było takiego zacięcia, jak u pszemololola.

Data: 2017-07-29 11:51:34
Autor: T.
W dniu 2017-07-29 o 11:08, Ghost pisze:

[...]

Też byście byli przejęci, jakbyście swoje wyśnione auto odbierali...
Ma trochę pierdolca, fakt, ale takiego pozytywnego :-)
W Teleexpresie by go nazwali "Człowiek pozytywnie zakręcony".
T.

Data: 2017-07-29 12:48:16
Autor: Pszemol
T. <kuki543@interia.pl> wrote:
[...]

:-) No ale moim zdaniem pierdolca to mają ci, którzy na to "przedstawienie"
lecieli do Kalifornii nawet z Europy. Ja tylko obejrzałem bo chciałem się
więcej dowiedzieć o nowym aucie. Szczerze mówiąc byłem bardzo zawiedziony
treścią przedstawienia.

O aucie właściwie powiedziano tylko tyle:

https://heavyeditorial.files.wordpress.com/2017/07/screen-shot-2017-07-28-at-11-22-54-pm-e1501302835123.jpg?quality=65&strip=all&w=782&strip=all

I pokazano 30 zaparkowanych aut podłączonych do ładowarek...

Gdybym się tam wybrał, jak fanboje Tesli, do Kalifornii, to chyba po drodze
do hotelu podpalałbym ze złości i rozczarowania samochody i wybijał szyby
wystawowe ;-)

Data: 2017-07-29 15:58:53
Autor: Ghost

T. <kuki543@interia.pl> wrote:
[...]

Prawie zgoda, z tym, że nie teleexpresowo "pozytywnie nakręcony", a raczej z rosyjska "pożyteczny idiota". Taki przydatny zwierz dla marketingowców i innych propagandystów. Co innego się jarać, a co innego być wyznawcą i rozsyłać linki z każdym puszczeniem bąka przez korporacyjną szczekaczkę. No ale oczywiście nie można człowiekowi odmawiać prawa do zaspokajania potrzeby posiadania bożka.

Data: 2017-07-29 13:25:27
Autor: Shrek
W dniu 29.07.2017 o 11:51, T. pisze:

W Teleexpresie by go nazwali "Człowiek pozytywnie zakręcony".

Jak o kimś kurwizja mówi pozytywnie, to nie ma się co chwalić - zwykle znaczy to, ze mówimy o mendzie ponadstandardowego formatu:P

Shrek

Data: 2017-07-29 13:36:26
Autor: Shrek
W dniu 29.07.2017 o 13:25, Shrek pisze:

W Teleexpresie by go nazwali "Człowiek pozytywnie zakręcony".

Jak o kimś kurwizja mówi pozytywnie, to nie ma się co chwalić - zwykle znaczy to, ze mówimy o mendzie ponadstandardowego formatu:P

Żeby nie było wątpliwości - nie była to próba obrażenia Przemola.

Shrek

Data: 2017-07-31 12:25:13
Autor: Pszemol
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:olhrvq$46k$3node1.news.atman.pl...
[...]

Nie obraziłem się :-)

A tak w ogóle, to czy ktoś obejrzał tą relację z przekazania samochodów?

Ja szczerze mówiąc jestem rozczarowany: dużo pieprzenia kotka
za pomocą młotka i marketingowego bullshitu a mało o samochodach,
zero fotek ze środka - brakowało mi więcej informacji o samym
samochodzie... Przemówienie Muska z jego czkawką też niewiele dało.

A to co podali też rozczarowało, i to bardzo:
- tania wersja $35000 USD dopiero w jesieni, pod koniec roku 2017.
- czyli zaczęli produkcję, owszem, ale auta za $49000 USD netto:
        = $44000 za wersję z rozszerzonym zasięgiem do 310 mil
        = $5000 za wersję z luksusowym wnętrzem
        = podatki, destination charge i bóg wie co jeszcze doliczą :-)
- wersja z napędem na 4 koła, moim zdaniem niezbędna do jazdy
po Chicago w zimie (napęd tylko na tył nadaje się do jazdy w lecie)
dopiero w kwietniu 2018...

Czyli poczekamy sobie dużo dłużej niż na początku myślałem.
Kto wie czy w takim razie w między czasie nie pojawi się coś na rynku
ciekawszego. Trudno będzie pobić Teslę z tymi jej Superchargers do
jazdy na dłuższe dystanse ale jak ktoś się nowy pojawi to trzeba dać
szansę i obejrzeć...

Data: 2017-07-31 20:42:45
Autor: nadir
W dniu 2017-07-31 o 19:25, Pszemol pisze:

A tak w ogóle, to czy ktoś obejrzał tą relację z przekazania samochodów?

Noooo, ja sobie nawet nagrałem i puszczam codziennie przed snem. ;)

Czyli poczekamy sobie dużo dłużej niż na początku myślałem.

Przecież od początku piszemy, to kiepsko zainwestowane 1000 dolarów.

Data: 2017-07-31 19:47:25
Autor: Pszemol
nadir <none@hell.org> wrote:
W dniu 2017-07-31 o 19:25, Pszemol pisze:

A tak w ogóle, to czy ktoś obejrzał tą relację z przekazania samochodów?

Noooo, ja sobie nawet nagrałem i puszczam codziennie przed snem. ;)

:-)))

Czyli poczekamy sobie dużo dłużej niż na początku myślałem.

Przecież od początku piszemy, to kiepsko zainwestowane 1000 dolarów.

Jasnowidze z Was?

Data: 2017-07-31 23:05:53
Autor: nadir
Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
W dniu 2017-07-31 o 21:47, Pszemol pisze:

Jasnowidze z Was?

Coś w ten deseń.

Data: 2017-08-01 07:20:37
Autor: Pszemol
"nadir" <none@hell.org> wrote in message news:597f9bb3$0$640$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2017-07-31 o 21:47, Pszemol pisze:

Jasnowidze z Was?

Coś w ten deseń.

A'propos "zainwestowanych" $1000:

https://www.wired.com/story/canceling-your-model-3-deposit-dont-count-on-a-timely-refund

Data: 2017-08-07 13:25:30
Autor: Pszemol
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Ktoś z Was tu próbował insynuować, że z tych depozytów Musk finansuje
produkcję...

Okazuje się, że miałem rację twierdząc że te sumy to kropla w morzu
potrzeb.

Dziś rano Tesla ogłosiła wypuszczenie obligacji z wypłatą na 2025 ro na
sumę półtora miliarda dolarów z przeznaczeniem na finansowaniem produkcji
Modelu 3:

http://m.benzinga.com/article/9886553?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Data: 2017-08-07 18:19:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:om9po9$h8q$1@dont-email.me...
[...]

Jakby nie patrzec - 600 mln $. Calkiem spora kropla.
Ostatnio ponoc ubylo 50 tys depozytow (czyli 50 mln$), ale pol miliona zostalo.

Dziś rano Tesla ogłosiła wypuszczenie obligacji z wypłatą na 2025 ro na
sumę półtora miliarda dolarów z przeznaczeniem na finansowaniem produkcji
Modelu 3:

No to 600mln $ stanowi spory udzial, nieoprocentowany.
Wycofaj depozyt, kup obligacje :-)

Albo tylko wycofaj, bo jak Musk przeinwestowal i to wszystko p*, to stracisz :-)

J.

Data: 2017-07-29 12:19:50
Autor: J.F.
Dnia Sat, 29 Jul 2017 11:08:26 +0200, Ghost napisał(a):
[...]

Jaki komunizm, przeciez to drapiezny kapitalizm.

Wyplacic pracownikom we wlasnych produktach ... podwojny zysk J.

Data: 2017-07-29 12:48:16
Autor: Pszemol
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Z tego co oficjalnie mówią, to ci pracownicy zapłacili pełną cenę
detaliczną za te samochody.

Ja w to nie wierzę, byłoby to skończone frajerstwo płacić 100% za produkt w
fazie beta test.

Musk powiedział, że zrobili 50 samochodów dopiero - oprócz tych 30 dla
pracowników jest jeszcze 20 przeznaczonych na "engineering validation".
Jestem prawie pewny, że te auta sprzedali za 1/3 ceny i kupujący podpisali
lojalkę "NDA".

Data: 2017-07-31 23:34:15
Autor: z
[...]

Nie chce mi się czytać :-)

Wyjaśnij mi Pszemol jakim cudem w niedzielę w Lublinie przy giełdzie samochodowej miałem bliskie spotkanie trzeciego stopnia z tąąą ...... TESLĄ????? :-)
Już można kupić z drugiej ręki na giełdach? :-)

Data: 2017-07-31 21:55:37
Autor: Pszemol
z <z@z.pl> wrote:
[...]

Z tą Teslą ? Znaczy się którą? Może to żaden cud?

Odróżniasz Model 3, dopiero powoli wchodzący na rynek, dopiero pracownicy w
Kalifornii kupili pierwsze 30 sztuk w ubiegły piątek i nikt poza fabryką go
jeszcze nie ma... od Tesli Model S, który jest od jakichś 5 lat dostępny? A
może w ogóle się pogubiłeś i widziałeś jakiegoś Tesla Roadster?

Data: 2017-08-01 07:09:09
Autor: z
Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
W dniu 2017-07-31 o 23:55, Pszemol pisze:

A Tesla Model X co to za samochód jest?

Data: 2017-08-01 07:22:37
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:59800d05$0$646$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2017-07-31 o 23:55, Pszemol pisze:
A Tesla Model X co to za samochód jest?

A to jest taki minivan łamane przez crossover SUV
zrobiony na bazie Modelu S. Jest dosyć słynny przez
swoje spektakularne (i również spektakularnie kłopotliwe)
"falcon wing doors" czyli tylne drzwi unoszone do góry.

Data: 2017-07-31 23:44:27
Autor: z
Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
https://www.facebook.com/pg/ECLBN/photos/?ref=page_internal

A już myślałem że mam zwidy :-)

Data: 2017-08-01 20:36:49
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:olh1f8$5gi$1dont-email.me...
Jeśli ktoś już nie śpi: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
https://livestream.tesla.com/

I pierwsze sprawozdania z jazdy i opinie o tym samochodzie:
https://futurism.com/reviewers-of-teslas-newest-vehicle-are-unanimous-the-model-3-has-no-competition/

Data: 2017-08-02 15:49:16
Autor: T.
W dniu 2017-08-02 o 03:36, Pszemol pisze:
[...]

Ja Ci radzę tak - kup wersję nie w pełni wypasioną - oszczędzisz 5 tys. USD. A za 12 USD możesz na aliexpress kupić podgrzewaną matę na siedzenie (bo z tego superpakietu to tylko jest potrzebne).
Tylko czy ta Tesla ma gniazdo zapalniczki? A jeśli już to czy jest w niej 12 V czy może 5 V, jak to w kompach bywa. A może jest tylko wtyczka do iPhone? ;-)
T.

Data: 2017-08-02 14:08:39
Autor: Pszemol
T. <kuki543@interia.pl> wrote:
[...]

Chętnie rozważę opcje i podejmę decyzję odpowiednio jak już będzie ten
samochód do obejrzenia w ich salonie koło Chicago w Oak Brook, IL.
USD. A za 12 USD możesz na aliexpress kupić podgrzewaną matę na siedzenie (bo z tego superpakietu to tylko jest potrzebne).

Mam podgrzewane siedzenia we wszystkich swoich autach i nie używam tej
opcji. Ty używasz?

Tylko czy ta Tesla ma gniazdo zapalniczki? A jeśli już to czy jest w niej 12 V czy może 5 V, jak to w kompach bywa. A może jest tylko wtyczka do iPhone? ;-)

Ha ha - iPhone koniecznie! :-) Gniazdko USB-A powinno być. Wtedy kabelek
sobie wetkniesz jaki chcesz.

Nie wiem jak wygląda sytuacja z wtyczkami...
Bardzo mało informacji na ten temat na razie.

Data: 2017-08-02 16:56:25
Autor: T.
[...]

Ja używam. Praktycznie od końca września do kwietnia. No i każde moje następne auto musi miec ogrzewaną przednią szybę. Ideałem byłoby webasto, choć są już ponoć auta, które można zdalnie włączyć przed wyjazdem.
Ps. Auto mam jedno. I skuter. Ale takie są realia... :-(
T.

Data: 2017-08-02 15:30:04
Autor: Pszemol
T. <kuki543@interia.pl> wrote:

[...]

Ja nie lubię jak coś tyłek grzeje.

Ale są dwie różne grupy ludzi: ci co jeżdzą na krótkich trasach, często
wsiadaja i wysiadaja wiec sa normalnie ubrani w zimowe ciuchy i są tacy co
się rozbieraja do samochodu i podkręcają temperaturę wnętrza do 25C aby
czuć się komfortowo w podkoszulku :-)

Pierwsza grupa do których ja należę nie polegają chyba tak bardzo na
podgrzewaniu auta a zwłaszcza podgrzewaniu siedzeń?

No i każde moje następne auto musi miec ogrzewaną przednią szybę. Ideałem byłoby webasto, choć są już ponoć auta, które można zdalnie włączyć przed wyjazdem.

Akurat w przypadku Tesli masz wbudowany odpowiednik "webasto" bo zdalnie z
telefonu możesz ustawić klimatyzację w aucie aby grzała lub chłodziła
zaparkowane auto i przygotowała na Twoje przyjście :-) Tak przynajmniej
jest w aktualnie sprzedawanych modelach S i X. O Model 3 niewiele wciąż
wiemy, ale pewnie będzie to samo.

Ale wiem o czym mówisz i ogrzewanej szyby do jazdy w czasie wichury
śnieżnej w zimie to nie zastąpi - jechałem kiedyś z Chicago do Wausau w
Wisconsin na narty w czasie wichury i zamieci śnieżnej - piździło tak, że
mimo ogrzanego auta wycieraczki nie nadążały w mojej Hondzie z usuwaniem
narastającego od dołu oblodzenia. Kolega który tam jechał ze mną i ze swoją
rodziną w jakimś Volvo z podgrzewaną elektrycznie dolną partią nie rozumiał
o czym mówię gdy mu opisywałem mój problem z przednią szybą... :-D

Data: 2017-08-02 19:45:31
Autor: T.
W dniu 2017-08-02 o 17:30, Pszemol pisze:
T. <kuki543@interia.pl> wrote:

[...]

Równie dobrze możesz mi polecać prom kosmiczny... :-)
Ps. Tu raczej wielkich zamieci nie ma, za to często zimą przechodzi temperatura przez 0 i robi się warstwa lodu na szybie. Niemal codziennie. Włączam sobie grzaną szybę i zanim odgarnę śnieg z reszty auta lód na przedniej szybie odpuszcza. To jest rewelacyjny wynalazek, ale na razie tylko chyba auta z grupy VW mają, Fordy i nieliczne inne wyższej klasy.
T.

Data: 2017-08-02 18:24:05
Autor: Pszemol
"T." <kuki543@interia.pl> wrote in message news:59820fbc$0$663$65785112news.neostrada.pl...
Równie dobrze możesz mi polecać prom kosmiczny... :-)

Chodzi Ci o Volvo czy o Teslę? ;-)

[...]

Ale mówisz o tych tasiemkach rezystywnych między warstwami szkła?
Takie ogrzewające dół szyby jak w przypadku całej powierzchni tylnej?

Data: 2017-08-03 10:01:52
Autor: T.
W dniu 2017-08-03 o 01:24, Pszemol pisze:
[...]

Zasada jest właśnie taka, ale nie są to tasiemki, ale bardzo cienkie druciki między warstwami szyby na całej jej powierzchni (poza marginesami). Jak się skupi wzrok na samej szybie to je widać, a tak to są na tyle cienkie, że nie są zauważalne. Żeby je zobaczyć trzeba się dobrze przyjrzeć. VW ma jakiś inny patent - folię grzejną między warstwami szyby.
To wygląda mniej więcej tak (to bardzo duże powiększenie - jak wspomniałem te druciki są praktycznie niewidoczne):
http://tinyurl.com/y7lygeem
T.

Data: 2017-08-03 19:01:17
Autor: T.
W dniu 2017-08-03 o 18:02, Pszemol pisze:
T. <kuki543@interia.pl> wrote:
[...]

Wstawiłem zdjęcie na https://zapodaj.net/9ab79651e384b.jpg.html
Dla porównania - ta etykieta ma bok 6 cm. Zdjęcie na tle białej kartki robione od zewnątrz. Zapewne możesz gdzieś podejść do salonu Forda i obejrzeć - jeśli taki tam mają, a pewnie mają, bo zimy też tam są :-)
T.

Data: 2017-08-03 23:24:13
Autor: Pszemol
"T." <kuki543@interia.pl> wrote in message news:598356de$0$5159$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W naszej firmie używamy w naszym produkcie takiego ekranu
dotykowego (pojemnościowego) który ma takie druciki za szybą.
Niestety przy odpowiednim oświetleniu mocnymi promieniami
Słońca jednak te druciki widać i odbijają światło.
Firma produkująca te ekrany dotykowe oferuje dwie wersje:
druciki miedziane (surowe) i druciki miedziane oksydowane
na czarno... W zależności od zastosowania ekranu można wybrać
te jasne, niewidoczne w świetle przechodzącym, na jasnym tle LCD
lub te ciemne, które lepiej tłumią światło odbite (brak odblasków
od matowej, czarnej powierzchni drucików) ale są widoczne
na tle jasno świecącego LCD wypełnionego dużą ilością białego...

Ciekawi mnie jak taka szyba samochodowa będzie się sprawować
w upalne południe, gdy Słońce masz wysoko na niebie, nad autem,
czy nie będzie tych drucików widać...

Zapewne możesz gdzieś podejść do salonu Forda i obejrzeć
- jeśli taki tam mają, a pewnie mają, bo zimy też tam są :-)

Nie wiem czy oferują w ogóle taką opcję w USA.
Zimy mamy niezłe w rejonie Chicago, ale więcej samochodów
z pakietem zimowym oferowane jest oczywiście w Kanadzie.
Co to za Forda masz? Który model/rocznik?

Data: 2017-08-04 08:06:58
Autor: J.F.
Dnia Thu, 3 Aug 2017 23:24:13 -0500, Pszemol napisał(a):
Ciekawi mnie jak taka szyba samochodowa będzie się sprawować
w upalne południe, gdy Słońce masz wysoko na niebie, nad autem,
czy nie będzie tych drucików widać...

Sa drobne odblyski, ale naprawde pomijalnie male.

Ja mondeo 99.

J.

Data: 2017-08-04 10:55:31
Autor: T.
W dniu 2017-08-04 o 06:24, Pszemol pisze:
[...]

U mnie te druciki są ewidentnie stalowe (tzn. koloru szarego).
Nie przeszkadzają w ogóle, bo wzrok się "fokusuje" daleko za szybą. No chyba że spojrzysz bezpośrednio na szybę. Spróbuj zrobić zdjęcie przez zwykłą siatkę ogrodzeniową z ustawioną ostrością dalej. Albo spojrzyj przez firankę z okno - nie będziesz dostrzegał firanki, jedynie obraz będzie nieco zamglony.
Mam Forda Mondeo MKIII rocznik 2005. Produkcja GB (przynajmniej yako rzecze VIN).
A wracając do meritum - to genialny wynalazek. Ani para ani lód nie straszny - żadnej grubosci, po jesli jest gruba warstwa po minucie całość spływa. :-)
T.

Data: 2017-08-02 20:17:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:olsr5s$6pn$1@dont-email.me...
T. <kuki543@interia.pl> wrote:
Mam podgrzewane siedzenia we wszystkich swoich autach i nie używam tej
opcji. Ty używasz?

Ja używam. Praktycznie od końca września do kwietnia.

Ja nie lubię jak coś tyłek grzeje.

Pszemolu, przeciez jezdzisz na nartach ..

[...]

Ale my tu nie o podkoszulku, tylko wejsciu do auta i posadzeniu tylka w zwyklych spodniach na fotelu co ma -20 C.

Bo przypadek posadzenia tylka w przemoczonych narciarskich spodniach chyba nie wymaga przywolywania ..

[...]

A w tylek nie bylo zimno ?

narastającego od dołu oblodzenia. Kolega który tam jechał ze mną i ze swoją
rodziną w jakimś Volvo z podgrzewaną elektrycznie dolną partią nie rozumiał
o czym mówię gdy mu opisywałem mój problem z przednią szybą... :-D

Prawde mowiac tez nie rozumiem.
Po rozgrzaniu auta w trasie nie powinno byc klopotow z ogrzaniem szyby przez nawiew.

Elektryczna sie przydaje przy rozpoczeciu jazdy, oraz jak szyba zaparuje ...

J.

Data: 2017-08-02 18:31:12
Autor: Pszemol
T. <kuki543@interia.pl> wrote:
[...]

No i?
Bo nie kumam czaczy... chodzi Ci o podgrzewane wyciągi krzesełkowe?
Tam gdzie lubię jeździć do "Sunshine Village" mają na razie tylko
jeden taki wyciąg z grzanym siedziskiem i plastikowym bąblem nad
narciarzami: http://www.skibanff.com/sunshine-village/tee-pee-town-lx/
O to Ci chodziło? Reszta wyciągów tradycyjnych: siedzisko Ci pani
miotełką ze śniegu omiata jak do Ciebie dojeżdza: low tech...
Generalnie Kanadyjczycy raczej twardziele są i zimy się nie boją ;-)
Bardzo ich lubię...

Ale my tu nie o podkoszulku, tylko wejsciu do auta i posadzeniu tylka w zwyklych spodniach na fotelu co ma -20 C.

No ale włączasz ogrzewanie siedzeń zdalnie?
Czy jak już usiądziesz w aucie na tych zmrożonych siedzeniach ?

Bo przypadek posadzenia tylka w przemoczonych narciarskich spodniach chyba nie wymaga przywolywania ..

Nie mam przemoczonych spodni... jak Ty jeździsz??? ;-)

[...]

Nie. Ogólnie w aucie było ciepło. Tylko szyba i wycieraczki nienadążały.

[...]

No to teraz wyobraź sobie taką zawieję śnieżną że nawiew na przednią
szybę nie nadąża z ogrzewaniem jej przy autostradowych prędkościach.
Śnieg się zbiera na początku na samym dole a potem idzie coraz wyżej
i wyzej i musisz zjechać do oazy aby zdrapać szyby...
Jeden raz w życiu miałem takie doświadczenie w tym aucie.

Data: 2017-08-02 17:11:18
Autor: z
W dniu 2017-08-02 o 16:56, T. pisze:
Ja używam. Praktycznie od końca września do kwietnia. No i każde moje następne auto musi miec ogrzewaną przednią szybę.

Pieścisz się  :-)
Ogrzewana przednia szyba ma sens. Webasto też można zrozumieć ale samo grzanie dupska?
W mrozy już lepsza jest ogrzewana kierownica. Ogrzewane rękawiczki istnieją takie? :-)
Można wtedy znaleźć jakiś racjonalny powód związany z bezpieczeństwem.

No chyba że mamy do czynienia z długonogą blondynką w miniówce ;-)

Data: 2017-08-02 17:36:11
Autor: T.
W dniu 2017-08-02 o 17:11, z pisze:
[...]

Mam auto, które dobrze nagrzewa się zimą po 10 km (spory diesel). Jadę 8... :-)
T.
Zapomniałem o tej kierownicy... Choć tu ratuję się rękawiczkami. Grzanie dupki jest fajne, o ile się nie przesadzi.

Data: 2017-08-02 15:51:33
Autor: Pszemol
T. <kuki543@interia.pl> wrote:
[...]

Jesteś idealnym kandydatem na elektryczne autko przy takich krótkich
trasach zamęczysz tego diesla bardzo szybko!

Data: 2017-08-02 19:21:50
Autor: T.
W dniu 2017-08-02 o 17:51, Pszemol pisze:
T. <kuki543@interia.pl> wrote:
[...]

Człowiek nie zna dnia ani godziny... Jak go kupowałem, to jeździłem 50 dziennie.
T.
Elektryczne jeździdło mnie zainteresuje, jak będzie za 20 tys. zł, a nie 200 :-) Na razie zastanawiam się nad elektrycznym skuterem - właśnie zatarłem silnik mojego dwusuwa...

Data: 2017-08-02 15:40:05
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
Ty wiesz z jaka pompa ciagneli samolot bamber gold? Sama smietanka polityczna. Premiera tylko brakowalo. Takie rozdanie trzydziestu samochodow to chuja naprzeciw wiecznosci przy bankietach jakie robila firma od zlota. Kup sobie w hameryce polska telewizje. Trzy razy dziennie mowia ze jak sie za cos placi to tak jak w markecie. Jak juz masz spakowane we wlasna torbe.

Data: 2017-08-02 18:22:04
Autor: Pszemol
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:b6fc30da-3753-4675-9ff8-42720be475adgooglegroups.com...
Ty wiesz z jaka pompa ciagneli samolot bamber gold?
Sama smietanka polityczna. Premiera tylko brakowalo.
Takie rozdanie trzydziestu samochodow to chuja naprzeciw
wiecznosci przy bankietach jakie robila firma od zlota.

Nie rozumiem aluzji... czemu porównujesz Teslę do Amber Gold?

Kup sobie w hameryce polska telewizje.
Trzy razy dziennie mowia ze jak sie za cos placi
to tak jak w markecie. Jak juz masz spakowane we wlasna torbe.

No ale ja nie planuję się uczyć życia z polskiej telewizji...
I Tobie też nie radzę taki lekcji z telewizora wyciągać...

p.s. Ta piątkowa prezentacja modelu 3 Tesli spowodowała
ogromny wzrost przyjmowanych rezerwacji: 1800 dziennie!

Data: 2017-08-02 17:42:27
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
Zle mnie odbierasz. Nie zycze Ci zle, wrecz przeciwnie. Uwazam ze jak w powiedzonku nie zawadzi jak glupi madremu doradzi. Wszystkie przekrety maja jeden scenariusz, nie znaczy to wszystko co sie dzieje wedlug tego scenariusza jest przekretem. Scenariusz jest prosty jak wycieczka na MS Batory. Na poczatku szerokie horyzonty. Drugi etap to bujanie gosci. A na koncu rzygac sie chce i wysiasc nie mozna. Wedlug tego prostego i uniwersalnego scenariusza byl stworzony PRL i socjalizm. RP i kapitalizm. Dziala wedlug tego scenariusza Cyganka i wieksi od niej oszusci. Bardzo chcesz miec swoja tesle. I to jest fajne ze bedziesz mogl zrealizowac swoje marzenia. Ale nawet w takiej sytuacji nie wolno wylaczac czujnosci jesli daje sie w ciemno rok albo dwa lata swojego zycia. W tej chwili jestes na etapie szerokich horyzontow i momentami otarles sie o bujanie gosci. Pewno wszysko z amerykanska bedzie ok. Ale gosc dla mnie wiarygodny nie jest. Nie ryzykuje swojej kasy. Ma pomysly w stylu wyprawa w kosmos i poczta pneumatyczna dla ludzi. Albo jest dzieckiem szczescia, albo wariatem albo przekreciarzem. Czwartej opcji nie ma.. Jakis czas temu poznalem kogos kto zajmuje sie naprawianiem firm. Przede wszystkim duzych handlowych. Nie Polak bogaty z domu. Naprawa firmy trwa minimum trzy lata. Wynagrodzenie bajeczne. Warunkiem dostania pracy jest kupienie akcji reperowanej firmy. Trzeba kupic za kwote co ma szesc zer i troche wiecej niz jedynke na poczatku. Oczywiscie mowa o dolarach a nie pesetach..

Data: 2017-08-03 10:04:51
Autor: T.
[...]

Musk i tak splajtuje z Teslą jak w przyszłym roku Morawiecki swoje
elektryczne autko wypuści na rynek. Miliony ludzi będą się ustawiały pod
drzwiami FSO i błagały o wcześniejszy wpis na listę. Pojawią się talony,
przedsprzedaż ekspressowa, a używane 3-letnie auto będzie się
sprzedawało drożej niż nowe... To dopiero będzie! :-)
T.

Data: 2017-08-03 16:02:50
Autor: Pszemol
T. <kuki543@interia.pl> wrote:
Musk i tak splajtuje z Teslą jak w przyszłym roku Morawiecki swoje elektryczne autko wypuści na rynek.

:-))))

[...]

Życzmy im powodzenia!
Jako klienci powinniśmy być zainteresowani konkurencją między producentami
dającą nam więcej ciekawych opcji do wyboru!

Data: 2017-08-03 16:02:49
Autor: Pszemol
[...]

Mam wrażenie że wszędzie doszukujesz się celowych przekrętów i wszędzie
boisz się, że ktoś Cię chce oszukać... Nie wiem czemu taki jesteś, być może
życie Cię bardziej doświadczyło niż mnie, być może zostałeś przez kogoś
mocno skrzywdzony (Amber Gold?) i został Ci uraz - nieważne. Ja mam w sobie
troszkę więcej optymizmu :-)

Bardzo chcesz miec swoja tesle. I to jest fajne ze bedziesz mogl
zrealizowac swoje marzenia. Ale nawet w takiej sytuacji nie wolno
wylaczac czujnosci jesli daje sie w ciemno rok albo dwa lata swojego zycia.

O czym Ty mówisz? Gdzie kto daje w ciemno dwa lata swojego życia??

Przecież ja tylko w zeszłym roku, 31 marca 2016, wyraziłem/zadeklarowałem
zainteresowanie tym produktem i zarezerwowałem sobie miejsce w kolejce
innych chętnych na potencjalnie deficytowy produkt. Tyle... życie się toczy
dalej. Więc jakie "danie w ciemno dwu lat swojego życia"?? Dałem w ciemno
$1000 jako token uwiarygodniający moją ofertę zainteresowania. Kwota ani
nie robi żadnej dziury w moim budżecie ani nie jest dużym procentem
wartości produktu jakiego dotyczy i nawet jest w pełni zwrotna, a więc nie
zobowiązuje do zakupu a tylko potwierdza że zainteresowanie moje nie jest
trywialne, nie na żarty tylko poważnie rozważam zakup aby położyć na to
konkretną sumę dolarów.

[...]

Zapominasz że Elon Musk to nie jest postać nieznana. Tesla to nie jest jego
pierwsza udana firma. O Paypal.com słyszałeś?

Tak samo mówili o nim gdy ogłaszał swoje plany dotyczące elektrycznych
samochodów w czasach, gdy nikomu nie śnił się produkt inny od Melexa czy
wózka do gry w golfa. I potem powstał Tesla Roadster, elektryczna,
dwudrzwiowa wyścigówka wykręcająca głowy nie tylko przypadkowym
przechodniom ale i entuzjastom motoryzacji. Potem zaczął sprzedawać model S
i model X.

Tak samo mówili o nim gdy zaczął snuć plany o zaangażowaniu w program
kosmiczny, wizje o ponownym użyciu rakiet gdy normą był jednorazowy lot i
ogromne marnotrawienie kosztów na budowanie za każdym razem nowych
silników. Nie skończyło się na gadaniu - założył firmę SpaceX i odniósł
sukces z rakietami wielokrotnego użycia Falcon lądującymi pionowo na
platformach morskich. Potem przyszły zamówienia rządowe od NASA i zaciekła
konkurencja z Boeingiem i innymi gigantami przemysłu kosmicznego...

Wracając do samochodów następnym etapem jest popularny samochód Model 3 z
ceną na poziomie BMW seria 3. I jak na razie dotrzymuje obietnicy, ruszył z
masową produkcją zgodnie z planem... Twierdząc, że Musk nie angażuje swoich pieniędzy w swoje zwariowane pomysły
wykazujesz się tu dużą ignorancją. Przecież zainwestował w te firmy
WSZYSTKIE swoje pieniądze jakie dostał ze sprzedaży Paypala.

No i? Twój argument brzmi??

Data: 2017-08-03 18:29:01
Autor: J.F.
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:olvhf8$i0b$1@dont-email.me...
[...]

To po co te watki z tego roku ?
Straciles zainteresowanie, czy jednak za droga i zastanawiasz sie - stac mnie, czy lepiej wycofac poki mozna :-)

J.

Data: 2017-08-03 16:43:25
Autor: Pszemol
[...]

1. Zainteresowania nie straciłem :-) Apetyt wręcz wzrósł gdy dowiedziałem
się o planowanym przejeździe autonomicznym z Zachodu na Wschód USA jaki
jest planowany na początek przyszłego roku.

2. Wątki pojawiły się gdy nowe "milestones" (kamienie milowe?) zostały
osiągnięte i zamknięcie pewnych etapów ogłoszone.

3. Wycofać się mogę aż do momentu gdy skonfiguruję konkretne auto, z
konkretnymi opcjami i złożę do fabryki wiążące zamówienie. Wtedy dopiero
wpłacam zaliczkę i czekam... zaliczkę, której już mi nie zwrócą jak bym się
rozmyślił.

4. Zamówienia nie złożę w ciemno, bez jazdy próbnej, to co na razie jest to
tylko miejsce w kolejce dające mi pierwszeństwo przed innymi chętnymi.

5. Wątki o tym samochodzie tworzę bo jest od tego ta grupa i interesują
mnie samochodowe tematy.

Data: 2017-08-04 17:52:52
Autor: re
Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki sa mochodów pr acownikom

Użytkownik "Pszemol"

-- -
To płacisz zadatek a nie zaliczkę.

Data: 2017-08-04 18:57:23
Autor: Pszemol
Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki sa mochodów pr acownikom
re <re@re.invalid> wrote:

Użytkownik "Pszemol"

[...]

Ok, przypomnij mi różnicę? :-)

Data: 2017-08-03 19:05:41
Autor: Marek
On Thu, 3 Aug 2017 16:02:49 -0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Zobaczymy jak się to skończy. Średni zarobek producentów samochodów śmierdzących z segmentów a-d to między $1000 a $1500 za sztukę. Tesla DOKŁADA do każdego swojego samochodu ok. $13000.
Zeszły rok Tesla zakończyła stratą na poziomie $250mln, ten już ponad $300mln. Pieniądze wydaje się łatwo.
Na mieście się mówi, że Tesla zbankrutuje gdzieś tak za dwa, góra trzy lata. No chyba, że się wcześniej sprzeda.

--
Marek

Data: 2017-08-03 12:24:46
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki sa mochodów pracownikom
A najlatwiej wydaje sie pozyczone pieniadze jesli wiadomo ze nie trzeba bedzie ich oddac. Jesli tyle doplaca do sztuki to dziala jak polskie teatry. Z ekonomicznego punktu widzenia mniejsze straty beda jak je zamknac ale wyplacac pensje za nic nie robienie wszystkim zatrudnionym. Wychodzi ze kazda wyprodukowana Tesla przyspiesza upadek przedsiewziecia z ktorego zarobiona wyjdzie tylko jedna osoba.

Data: 2017-08-03 19:43:33
Autor: Pszemol
[...]

Zenek... to jest publiczna firma na giełdzie.
Finanse są w szczegółach ujawnione.

Czemu nie zerkniesz na raporty, nie zainteresujesz się jak obliczano tą
"stratę" na każdym samochodzie tylko produkujesz jakies farmazony o
teatrach - przecież to przykład ni z gruchy ni z pietruchy. Przecież ta "strata" bierze się stąd, że z tego samego portfela ciągle
budują sieć Superchargers na całym świecie, z tego portfela budują
mega-fabrykę akumulatorów na pustyni w Nevadzie, z tego samego portfela
projektują nowy samochód i uruchamiają zupełnie nowe fabryki obliczane na
produkcję 100x i 1000x większej ilości samochodów w stosunku do obecnej
produkcji. Porównywanie Tesli na obecnym etapie rozwoju do innych amerykańskich firm
samochodowych jak Ford Motors czy General Motors to jakieś niepoważne
rżnięcie głupa obliczone na manipulację niezorientowaną w finansach
publiczności. Ciekawe komu zależy tak bardzo na publicznym dyskredytowaniu
Tesli. Może Niemcy, którzy obudzili się z ręką w nocniku odgrywają w tej
mistyfikacji jakąś rolę?

Taki VAG czy Benz od dziesiątek lat dopieszczają te swoje diesle których
coraz mniej ludzi chce kupować i nawet wpakowali się w nieuczciwe gierki
które będą ich mocno kosztować w formie utraty reputacji tymczasem idzie
nowe.... Nowe, czyste, elektryczne, nieśmierdzące, niedymiące... Kto wie czy przez Teslę te dinozaury jak VAG czy Benz lub BMW nie podzielą
losu Nokii i Blackberry które były totalnie zaskoczone pojawieniem się na
rynku iPhone i nie zdążyły się pozbierać z upadłości. Tak samo przecież
został zaskoczony nową technologią gigantyczny Kodak który nie przygotowany
był zupełnie na erę cyfrowej fotografii. I co? I już go nie ma...

Data: 2017-08-03 19:27:43
Autor: Pszemol
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
[...]

No jasne że tak...

Średni zarobek producentów samochodów śmierdzących z segmentów a-d to między $1000 a $1500 za sztukę. Tesla DOKŁADA do każdego swojego samochodu ok. $13000.

Porównujesz stabilne, słabo dziś rosnące firmy które są od stu lat na rynku
i robiące standardowy produkt w milionowych ilościach prawie niczym
nieróżniący się od poprzedniego modelu z firmą nową, małą i inwestującą
wszystkie zarobki w rozwój i skalowanie produkcji? To chyba duży błąd.

Inwestorzy nie kupują akcji Tesli patrząc na to ile dziś ta firma zarabia
na samochodach, nie patrzą ile wypłaca firma dywidendy - wszyscy wiedzą, że
to młoda firma nastawiona na ogromne inwestycje robione z dużym ryzykiem i
dużym rozmachem. Nie ma sensu wytykać ile centów strat przypada na każdą
akcję bo jak ktoś inwestuje nie wiedząc takich rzeczy to i tak daleko nie
zajedzie.

[...]

Widzę, że masz kontakt z jasnowidzami...

Numery totolotka też umieją podać? :-)

Oczywiście jest to firma dużego ryzyka!
I tak, owszem, może zbankrutować.
Zwłaszcza jak coś się nie uda z produkcją Modelu 3 bo sporo jest na ten
sukces postawione.

Patrząc na sukces innej firmy Muska, Space X, też sukces nie opierał się na
sprawdzonych sposobach robienia kasy przy małym ryzyku i prawie pewnym
sukcesie. Z tego co czytałem pieniędzy mieli na dwie nieudane próby z taką
rakietą... nie udała się trzecia. Nie poddali się jednak. Jakimś cudem
jednak ostatkiem sił wyszli z tarapatów - o mały włos mogło się nie udać.
Bez dużego ryzyka nie ma dużej wygranej.

Data: 2017-08-03 12:55:21
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki sa mochodów pracownikom
Tylko tam gdzie jestes ryzyko ponosza ci co kupili akcje. Cos sie wysypie to powie sory winetu. Nawet w usa samochod elektryczny to daleka przyszlosc bo tak jak wszedzie nie maja wystarczajacej ilosci pradu. I przez kilka, kilkanascie lat go nie nie beda mieli. W miedzyczasie inny musk zbierze kase na produkcje pradu z zuzytego kociego zwirku.

Data: 2017-08-03 20:29:52
Autor: Pszemol
[...]

Skąd bierzesz te swoje rewelacje na temat braku prądu w USA?

Czy możesz podać jakieś świadectwa tego?

Data: 2017-08-03 15:47:16
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
Ty masz blizej bo tam jestes. Sprawdz czy maja z 30% wiecej mocy zainstalowanej niz zuzywanej. Z innej beczki. Musk inwestuje w stacje ladowania, loty w kosmos i poczte pneumatyczna dla ludzi. Amberd gold za pieniadze za ktore mial kupowac zloto kupowal samoloty i kazdy tutaj wie co z tego wyszlo. Jak zbiera kase na samochody to ma z niej robic samochody. Chce robic poczte pneumatyczna i latac w kosmos to niech zbiera kase na te pomysly jako oddzielne. Poza tym nie slyszalem zeby jakis producent samochodow budowal stacje benzynowe pod swoja marka i koszt budowy dopisywal do ceny samochodow. Poczytalem z ciekawosci o gosciu. Tesla kilka lat temu prawie zbankrutowala. Do prasy dostala sie informacja ze zostalo im 9 milionow dolarow. Niby duzo ale w przypadku takiej firmy to kasy na kilka, kilkanascie dni. Mial wyprodukowac w tym roku 40 tysiecy samochodow. Zrobil tyle? Chce produkowac pol miliona samochodow rocznie. Mowil skad wezmie lit. Lit do zbyt czesto wystepujacych pierwiastkow nie nalezy. W skorupie ziemskiej litu raczej malo. Jak zacznie kupowac duzo litu to lit zdrozeje. Bardzo zdrozeja wtedy jego samochody. Portier w pracy na takie okolicznosci ma stwierdzenie ze plany chujem sa podparte.

Data: 2017-08-03 23:27:45
Autor: Pszemol
[...]

Ja mam sprawdzać Twoje tezy o tym że w USA prądu mają za mało? Z byka
spadłeś stary?? :-)
Jak nie wiesz to może nie wypowiadaj się na temat którego ewidentnie nie
znasz...

Z innej beczki. Musk inwestuje w stacje ladowania, loty w kosmos i poczte
pneumatyczna dla ludzi.

Niedokładnie tak... stacje ładowania to inny portfel niż Space X i jeszcze
inny jest Boring company.

Amberd gold za pieniadze za ktore mial kupowac zloto kupowal samoloty i
kazdy tutaj wie co z tego wyszlo.

Coś Ty się tak zaciął na tym Amber Gold? Oszukali Cię i masz uraz - ok,
wszędzie widzisz oszustów - ok. Ale Musk i Tesla to nie jest handlarzyk,
który próbuje kupić tanio i sprzedać drogo...

Jak zbiera kase na samochody to ma z niej robic samochody. Chce robic
poczte pneumatyczna i latac w kosmos to niech zbiera kase na te pomysly jako oddzielne.

I zbiera oddzielnie. Nie masz bladego pojęcia o czym mówisz. Nie bądź
leniwą łajzą tylko poczytaj czym się różni Soace X od Tesla.

Poza tym nie slyszalem zeby jakis producent samochodow budowal stacje
benzynowe pod swoja marka i koszt budowy dopisywal do ceny samochodow.

Właśnie dlatego somachody Tesli ludzie prędzej kupują niż elektrycznego
eGolfa cze Nissanowskiego Leafa.

Poczytalem z ciekawosci o gosciu. Tesla kilka lat temu prawie zbankrutowala. Do prasy dostala sie informacja ze zostalo im 9 milionow dolarow. Niby
duzo ale w przypadku takiej firmy to kasy na kilka, kilkanascie dni.

No tak - nie jest to tajemnicą. Akcje wtedy kosztowały po 23 dolarów
sztuka... Dziś 340 dolarów sztuka. I co chcesz przez to powiedzieć? :-)
Tak, wiemy że ryzyko niepowodzenia i w konsekwencji bankructwa jest
wielkie. Ale co to ma wspólnego z Amber Gold?

Mial wyprodukowac w tym roku 40 tysiecy samochodow. Zrobil tyle?

Nie wiem, twierdzisz że nie wykonał rocznego planu do końca lipca? :-)

[...]

I ile ten portier już milionów zarobił na rynku papierów wartościowych?
Taki kuźwa Maliniak jest zawsze mądrzejszy od innych :-) ps Zapytaj tego portiera od którego masz super informacje o braku prądu aby
Ci podał źródła tej informacji :-)))

Data: 2017-08-06 14:08:50
Autor: Shrek
W dniu 04.08.2017 o 01:27, Pszemol pisze:
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Ty masz blizej bo tam jestes. Sprawdz czy maja z 30% wiecej mocy
zainstalowanej niz zuzywanej.

Ja mam sprawdzać Twoje tezy o tym że w USA prądu mają za mało?

W internetach nie ma? Dla Polski pierwszy link w google daje całkiem wyczerpujący raport:

http://www.pse.pl/index.php?did=2870#t1_1

TLDR - 40GW zainstalowanej, maksymalne zużycie 25GW - Polska uchodzi za kraj, który odczuwa niedobory energii.

Dla Stanów - zainstalowanej było w 2015 1064 GW, 786 peak power. Więc stosunek słabszy niż w Polsce.

Można też policzyć od dupy strony.

Moc zainstalowana 1TW. 1TW*365*24=8760 TWh rocznie - tyle może dać cała moc zainstalowana w Stanach (utopijne założenie), w poraktyce wyjdze jakieś powiedzmy 6000 jak się bardzo zepną.

Średnie zapotrzebowanie roczne Amerykanina na energię to około 13MWh rocznie. Daj to ok 4150 z kawałkiem TWh rocznie na całe stany.

Jak widzisz szału nie ma. Zresztą być nie może, bo przecież nikt nie buduje dwukrotnie za dużo elektrowni - bez sensu i drogo.

Shrek

Data: 2017-08-06 08:03:10
Autor: Pszemol
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:om70si$mtn$2node2.news.atman.pl...
[...]

W internetach nie ma?

Nie o to chodzi że nie ma tylko o to, że to jego argument.
Zapytany o źródła swoich tez nie powinien odburknąć "a weź se poszukaj sam".

[...]

No brawo Ty! :-)

[...]

Właśnie - ale ciągle się obiekty wymienia, rozbudowuje, w ramach potrzeby.
Więc bicie na alarm w tym względzie jest niepotrzebne: zabraknie prądu,
zmniejszy się margines - ok, to się postawi nowe. Elektrownie się cieszą
gdy mogą więcej produktu sprzedać, jak każdy producent.

Data: 2017-08-06 08:10:53
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
Jest cos takiego jak higiena prowadzenka dyskusji. Postawilem teze ze w usa tak jak wszedzie pradu jest na styku. Jesli sie z tym nie zgadzasz to na tobie ciazy udowodnienie ze sie myle. Nie chcialo Ci sie zrobil ktos inny. Wyszlo na moje. To teraz macisz ze przeciez buduje sie caly czas nowe. I sie buduje, sprawdzilem. Rozbudowuja jakas elektrownie atomowa. W jakims rejonie za cztery lata beda mieli troche wiecej pradu. W rejonie a nie w calych stanach bo usa duze a przy przesylaniu pradu na duze odleglosci sporo jej ubywa. I zeby mozna bylo zapewnic prad dla elektrykow w calych stanach trzeba rozbudowac albo zbudowac wiecej niz jedna elektrownie. Uwazam ze amerykanie nie rozbudowuja tak szybko energetyki zeby wystarczylo za 4 lata pradu dla dwoch czy trzech milionow elektrykow. Jesli sie nie zgadzasz to znajdz dane i mi wybij nimi oczy. Dane na ktorych bedzie ze buduja wiecej niz kilka reaktorow w elektrowni juz dzialajacej. I najlepiej zeby to byly oficjalne dane a nie wizje Muska. Dokad nie podasz wiarygodnych danych bede mial racje, wynika to z higieny prowadzenia dyskusji.

Data: 2017-08-06 17:17:38
Autor: Shrek
[...]

Akurat tu miał rację Przemol. Ty stawiasz tezę, jak ktoś mówi "sprawdzam", to ty masz udowadniać.

Shrek

Data: 2017-08-06 10:06:14
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
Zeby sprawdzic trzeba wylozyc kase. W przypadku dyskusji kasa moga byc wiarygodne dane. Dyskusja to nie poker. No chyba ze ktos lubi udowadniac ze nie jest wielbladem. Wvtym przypadku powinno wygladac to tak. Ja usa ma za malo pradu. Pszemol dane ze ma wystarczajaco duzo. Ja zjadam myszke. Drugi wariant. Ja za usa ma za malo pradu. Pszemol ze sie myle ale nie podaje danych.. Ja mam racje.

Data: 2017-08-06 19:29:54
Autor: Shrek
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
Zeby sprawdzic trzeba wylozyc kase. W przypadku dyskusji kasa moga byc wiarygodne dane. Dyskusja to nie poker.

Generalnie wszystkie reguły mówią, że ciężar dowodu spoczywa na stawiającym tezę. Patrz czajniczek Russella i linki pod art w wikipedii.

No chyba ze ktos lubi udowadniac ze nie jest wielbladem.

Jeśli mówimy o udowadnianiu, ze nie jesteś wielbłądem, to pewnie masz na myśli aksjomaty a nie tezy. W tym wypadku operowałeś tezą nie aksjomatem.

Ja za usa ma za malo pradu. Pszemol ze sie myle ale nie podaje danych. Ja mam racje.

Więc ja twierdzę, że na orbicie krąży niewielki czajniczek. Udowodnij, że nie:P

W sytuacji z twojego cytatu, to albo podajesz dane potwierdzające twoją tezę, albo stwierdzasz, że ci się z Przemolem nie chce dyskutować (co nawiasem mówiąc nie jest głupim rozwiązaniem, bo koleś jest niereformowalny, odporny na wiedzę i "cieżki do zajebania" - bez urazy Przemol;)

Shrek

Data: 2017-08-06 11:15:53
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
A jesli ja rowniez wierze w ten czajniczek?

Data: 2017-08-06 21:23:47
Autor: Shrek
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
A jesli ja rowniez wierze w ten czajniczek?

To pozostaje pytanie czy nasza wiara czyni ten czajniczek faktem:P

Shrek

Data: 2017-08-06 23:20:02
Autor: Pszemol
[...]

Zenku drogi :-) miej sobie tą swoją rację... naprawdę nie moje zmartwienie
aby wszystkich przekonać :-)

Data: 2017-08-06 15:37:22
Autor: Shrek
W dniu 06.08.2017 o 15:03, Pszemol pisze:

Nie o to chodzi że nie ma tylko o to, że to jego argument.
Zapytany o źródła swoich tez nie powinien odburknąć "a weź se poszukaj sam".

Tym niemniej miał rację - USA nie cierpią na nadmiar energii elektrycznej i mają jej w zasadzie na styk.

Jak widzisz szału nie ma. Zresztą być nie może, bo przecież nikt nie buduje dwukrotnie za dużo elektrowni - bez sensu i drogo.

Właśnie - ale ciągle się obiekty wymienia, rozbudowuje, w ramach potrzeby.

Akurat USA znane są z tego, że u nich z konserwacją infrastruktury to raczej kiepsko. Więc raczej twój optymizm nie jest na miejscu.

Więc bicie na alarm w tym względzie jest niepotrzebne: zabraknie prądu,
zmniejszy się margines - ok, to się postawi nowe.

Ok, ale nowe nie powstaną jutro. I o tym pisał Zenek. Dziś nikt tych elektroni nie zacznie budować, bo nie wiadomo czy warto. I Zenek miał rację - w ciągu następnych 15 lat masowej motoryzacji elektryczniej nie będzie. Tylko tyle i aż tyle,

Elektrownie się cieszą
gdy mogą więcej produktu sprzedać, jak każdy producent.

Nieprawda. Na przykład jakby Musk miał sprzedać co obiecał tu i teraz to wcale nie byłoby mu do śmiechu.

Shrek

Data: 2017-08-06 09:13:23
Autor: Pszemol
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:om762i$sag$1node1.news.atman.pl...
[...]

Co nie znaczy że za 5lat czy 10 będzie jakiś problem.
Nie wiesz bowiem ile nowych elektrowni powstaje.

[...]

Tu się zgodzę, w planach jest nowa ustawa o inwestycjach w infrastrukturę
bo walą się im mosty i wiadukty, ale Trump ze swoimi Republikanami
wolał zacząć od niszczenia dorobku poprzednika, Obamy, i już zmarnował
8 miesięcy na bezproduktywną, bezowocną walkę z Afordable Care Act.
Nie sądzę jednak aby to miało coś w spólnego z produkcją energii elekt.
Elektrownie w USA to prywatne firmy - będą produkować tyle ile trzeba.

[...]

Myślę, że już się budują nowe.
A co do czasu potrzebnego na postawienie nowej elektrowni to
też nie jest tak źle: często wystarczy umieć zmagazynować nadmiar
enegii w czasie gdy jej nie potrzeba i dostarczyć ją później, poczytaj:
http://www.latimes.com/business/technology/la-fi-tn-tesla-australia-battery-20170707-story.html

Elektrownie się cieszą
gdy mogą więcej produktu sprzedać, jak każdy producent.

Nieprawda. Na przykład jakby Musk miał sprzedać co obiecał tu i teraz to wcale nie byłoby mu do śmiechu.

No ale rzeczy nie dzieją się nigdy w zerowym czasie... każdy to wie.
Nie ma sensu więc demagogia przy założeniu "wszystko tu i teraz".

Data: 2017-08-06 17:14:39
Autor: Shrek
W dniu 06.08.2017 o 16:13, Pszemol pisze:

Tym niemniej miał rację - USA nie cierpią na nadmiar energii elektrycznej i mają jej w zasadzie na styk.

Co nie znaczy że za 5lat czy 10 będzie jakiś problem.

Raczej będzie - elektrownie na pólkach nie leżą.

Nie wiesz bowiem ile nowych elektrowni powstaje.

No to napieraj - ile?

Nie sądzę jednak aby to miało coś w spólnego z produkcją energii elekt.
Elektrownie w USA to prywatne firmy - będą produkować tyle ile trzeba.

Jak już pisałem, turbogeneratory, tranformatory, reaktory i linie przesyłowe nie lezą na pólkach i nie kupuje się ich na metry bieżące. Nadmiernie wierzysz w niewidzialną rękę rynku (która nawiasem mówiąc wcale nie mówi, że nasz klient nasz pan, a że należy mu wcisnać maksymalne gówno, ale tak dobrane i opakowane, żeby jeszcze kupił).

[...]

No to dawaj - gdzie, ile, jakie. Bo na razie to jak ktoś napisze, ze mu się wydaje, to piszesz, żeby dane podlinkował. Jak policzy to piszesz, że się myli i ma małą wyobraźnie. No więc - ile, gdzie, jakie?

[...]

OMG - znowu???  Do czasu jak nie ma elektrowni, to ci żadna cudowna bateria nie pomoże... bo baterie _nie_robią_prądu_. Prąd się nie bierze ani z baterii, ani z gniazdka. Prąd trzeba najpierw zrobić i potocznie przyjęło się, że miejsce gdzie robi się prąd to elektrownia. Nie żadna bateria (a tak naprawdę to akumulator). Akumulator ma ujemny bilans energetyczny, więc z definicji elekrowni nie zastąpi.

[...]

Zenek pisał o dekadzie. Miał rację - w ciągu dekady żadnej masowej rewolucji nie będzie. Póki jest to technologia dla hipsterów nikt pod to pieniędzy na nowe elektrownie bez wiarygodnych prognoz nie wyłoży. A prognozy są takie, że Musk miał produkować 5000 tesli miesięcznie na rynek, a opchnął 30 prototypów pracownikom do testowania. Czyli że nawet nie rozpoczął produkcji.

Shrek

Data: 2017-08-06 18:04:28
Autor: T.
W dniu 2017-08-06 o 17:14, Shrek pisze:
[...]

Generalnie w Ameryce sporo jest małych miejskich elektrowni zasilanych gazem. U nich kogeneracja jest na porządku dzienny, Stawia się silnik zasilany gazem, za nim stoi turbina i już. Sądzę, że taką inwestycję buduje się szybko, jedyny problem może leżeć po stronie dostawców turbin.
Coś takiego powstaje i u nas - we Włocławku, Płocku, KGHM toto zainstalowało: http://glowny-mechanik.pl/2017/04/28/pge-silniki-rolls-royce-ec-rzeszow-objete-3-letnim-serwisem/
T.

Data: 2017-08-06 10:19:25
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
To do czego dales linka to generator napedzany tlokowym silnikiem. A ze to dizel to ma sprawnosc ze 33% i w sumie cala taka mala elektrownia ma sprawnosc dwadziescie kilka procent. Po przetransformowaniu i przeslaniu zostanie kilkanascie procent energii dostarczonej do elektrowni, czyli mniej niz by spalic paliwo we wspolczesnym samochodzie. W przypadku niemoznosci doprowadzenia normalnego pradu z kabla albo jako zasilanie awaryjne ma to sens. Przyznasz ze uzycie generatora pradotworczego do ladowania akumulatorow w ekologicznym samochodzie elektrycznym to marny pomysl. Jesli juz to silnik zasilany paliwem bio. I sa takie male elektrownie. Firma jest w Irlandii. Produkuja i oddaja w dzierzawe silownie od 1 do 20 Mw, czyli nieduze. Paliwem jest pellet. W umowie jest zapis ze jesli dzierzawca pracuje w zakresie od 60% mocy nominalnej to za dzierzawe placi firmie o 15% mniej za kilowatogodzine niz wynosi lokalna cena pradu. I to sa wszystkie ponoszone przez dzierzawce koszty. Nie kupuje pelletu, nie konserwuje. Ma tylko kupic prad.

Data: 2017-08-06 21:23:30
Autor: T.
[...]

Nie neguję pewnej głupoty takiego rozwiązania (mówiąc w uproszczeniu).
Dałem tylko sygnał, że takie ustrojstwo można postawić w kilka miesięcy,
a nie lat (jak prawdziwą elektrownię) i już Pszemol będzie miał prąd do
Tesli. :-)
T.

Data: 2017-08-06 13:30:10
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
Jakie kilka miesiecy? Agregaty pradoyworcze raczej od reki sa dostepne. Moze kilka dni trzeba poczekac jak nie maja o odpowiedniej mocy i musi przyjechac od producenta. Trzeba by miec niezle zryty musk zeby takie cos zamontowac do ladowania akumulatorow elektryka.

Data: 2017-08-07 06:43:08
Autor: Shrek
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
Jakie kilka miesiecy? Agregaty pradoyworcze raczej od reki sa dostepne.

Od ręki to są dostępne jak potrzebujesz 2 w skali kraju. A i to jak potrzebujesz 1 megawatowe i wcale niekoniecznie.

Shrek

Data: 2017-08-07 07:51:07
Autor: J.F.
Dnia Mon, 7 Aug 2017 06:43:08 +0200, Shrek napisał(a):
Jakie kilka miesiecy? Agregaty pradoyworcze raczej od reki sa dostepne.

Od ręki to są dostępne jak potrzebujesz 2 w skali kraju. A i to jak potrzebujesz 1 megawatowe i wcale niekoniecznie.

Nawet masowo produkowane samochody - nieliczne dostepne od reki, a
reszta "prosze wplacic zaliczke i przyjsc za 3 miesiace".

J.

Data: 2017-08-07 11:18:31
Autor: T.
W dniu 2017-08-07 o 07:51, J.F. pisze:
[...]

Jest dużo takich aut - na aliexpress i alibaba. Dziesiątki, a może nawet powyżej setki. W kraju, w którym mieszka ponad 1,7 mld ludzi. Wpłacasz i za miesiąc masz.
Szczególnie te 2 mi się podobają:
http://tinyurl.com/ycerjr3p
http://tinyurl.com/ydx229y4

Zwróć uwagę na loga :-)

Ps. Na razie osiągi są z pewnością gorsze niż Tesli, ale to takie miejskie toczydełka (Morawiecki takie chyba właśnie chce). Koszt - 8 tys. USD, zasięg 100-150 km.
Być może za kilka lat te firmy będą wiodące na rynku. Kto jeszcze 5 lat temu słyszał o firmach takich jak Huawei czy Xiaomi? A dziś robią lepsze telefony od tych markowych.
T.

Data: 2017-08-07 14:29:41
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-08-07 o 11:18, T. pisze:

[...]

Kilka lat temu takie gówna oferował Romet. Totalny brak zainteresowania
i już nie oferuje. A wymienione przez ciebie firmy oferują sprzęt
który świetnie konkuruje ze znanymi markami.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-07 16:30:54
Autor: Pszemol
[...]

Zgadza się. Zwłaszcza że nie ma żadnych problemów z podażą elektryczności
na horyzoncie:

"Charging infrastructure is adequate to meet current demand, and there's no
reason to believe it won't continue to scale in line with future demand, he
argues. ChargePoint makes and sells charging stations to businesses,
individuals and governments, maintains the stations and accepts payments
for the electricity they provide.

ChargePoint was part of an initiative in Los Angeles to put charging
stations in lampposts, says Matt Petersen, until recently LA's chief
sustainability officer. (The city has installed 82 so far.)"

I potem:

"America's often-overtaxed power grids won't be able to handle a large
influx of new demand without careful management. This generally won't be a
problem if cars charge at night, when the power grid is underused. But as
EVs proliferate, drivers who can't charge them at home will want to charge
them at work, during the day."

"Even the regular charger found in homes and businesses could present a
costly problem when cars charge during demand peaks. Anything that
increases peak demand could increase the cost of electricity for everyone.

Whether the electrical grid can handle demand may depend on whether
consumers can be coaxed to play along." :-)

Fajny przedruk z Wall Street Journal udostępniony przez Australijski
serwis- http://www.theaustralian.com.au/business/wall-street-journal/electricity-grid-under-pressure-as-ecars-plug-in/news-story/dea80bae95a1bc2b9848162a874b9c05

Data: 2017-08-07 07:01:10
Autor: J.F.
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
Dnia Sun, 6 Aug 2017 10:19:25 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
To do czego dales linka to generator napedzany tlokowym silnikiem. A
ze to dizel to ma sprawnosc ze 33% i w sumie cala taka mala
elektrownia ma sprawnosc dwadziescie kilka procent.

Jako ze stoi w miescie, to cieplo sie nie marnuje.
No moze latem troche.

Po
przetransformowaniu i przeslaniu zostanie kilkanascie procent

Daleko przesylac nie trzeba, odbiorcy pradu tez sa na miejscu.

energii dostarczonej do elektrowni, czyli mniej niz by spalic
paliwo we wspolczesnym samochodzie.

Samochod sporo paliwa marnuje z powodu nierownomiernej pracy.
gaz, hamulec, czerwone, gaz, hamulec, czerwone ...

W przypadku niemoznosci
doprowadzenia normalnego pradu z kabla albo jako zasilanie awaryjne
ma to sens.

Swiat powoli to instaluje, ale prawde mowiac nie wiem jakie to ma
zalety np w Tokio. Bo japonskie firmy od tego zaczely.
Ponoc miejsca na kable juz im brakuje ... a na rurki z gazem jest ?

[...]

Zakladajac, ze nie emituje to zanieczyszczen zbyt duzo.

[...]

U nas spora czesc ceny pradu stanowi dostawa. Co zmienia spojrzenie na oplacalnosc ... a moze i na sprawnosc.

J.

Data: 2017-08-06 18:47:26
Autor: Shrek
W dniu 06.08.2017 o 18:04, T. pisze:

[...]

Wszystko fajnie - po pierwsze dalej nie leżą na półkach, po drugie to... w takim razie może po prostu lepiej LPG w samochodach montować.

Shrek

Data: 2017-08-07 06:51:34
Autor: J.F.
Dnia Sun, 6 Aug 2017 18:04:28 +0200, T. napisał(a):
Generalnie w Ameryce sporo jest małych miejskich elektrowni zasilanych gazem. U nich kogeneracja jest na porządku dzienny,

U nas tez, bo elektrocieplownie stoja. U nich moze to wynikac z duzych odleglosci i nieoplacalnosci
transportu pradu, a dostepnosci gazu. Bo raczej nie z powodu
centralnego ogrzewania.
Niekoniecznie zreszta gazu - paliwem czesto olej, cysterny dowioza.

Stawia się silnik
zasilany gazem, za nim stoi turbina i już.

O ile wiem to czesto jest turbina gazowa, jej spalinami ogrzewana
turbina parowa, a za turbinami generatory.

Silniki tlokowe maja wyzsza sprawnosc (jak dieslowskie sa) niz
turbiny, ale na tym sie zalety koncza. A uklad gazowo-parowy ma ponoc jeszcze wyzsza sprawnosc (do 60%)

Sądzę, że taką inwestycję buduje się szybko,

Szybko ... kilka lat.

Jak trzeba zaczac od projektow, zezwolen, fundamentow, przylaczy, to
nie pomoze nawet dostawa turbin w dwa miesiace.

[...]

No no - a co w tym KGHM robi? Znalezli sobie nowa dzialke ?

J.

Data: 2017-08-07 11:20:22
Autor: T.
W dniu 2017-08-07 o 06:51, J.F. pisze:
[...]

Nie - potrzebowali elektrociepłowni zasilającej własne urządzenia. A przy okazji mają ogrzewanie. Więc Pszemol też sobie takie wstawić w mniejszej skali - w nocy będzie smrodził i zasilał swoją Teslę (w razie problemów z ogólnodostępnym prądem)... :-)

T.

Data: 2017-08-07 18:32:11
Autor: J.F.
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:598830d8$0$660$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

We Włoclawku/Płocku ? A coz tam KGHM robi ?
A to z artykułu to w Rzeszowie.

KGHM swego czasu argumentowalo, ze zloza miedzi sie skoncza wkrotce i spolka musi szukac nowej dzialalnosci, padlo m.in na telekomunikacje, ale im przeszlo, Plusa sprzedali, Dialog sprzedali ...

J.

Data: 2017-08-07 12:11:06
Autor: Pszemol
[...]

Nie bardzo rozumiem jaki jest sens podwójnej konwersji energii...

A jak miałaby się zwiększać sprawność łańcucha dwu konwerterów energii w
stosunku do sprawności ułamkowej każdego z nich to już brzmi jak jakaś
herezja :-)

Wyjaśnij to proszę...

Data: 2017-08-07 16:40:10
Autor: Hinek

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:om9lcq$3ss$3@dont-email.me...

A jak miałaby się zwiększać sprawność łańcucha dwu konwerterów energii w
stosunku do sprawności ułamkowej każdego z nich to już brzmi jak jakaś
herezja :-)

Zlituj się....
Już Titanic miał turbinę na parę odlotową z tłokowych maszyn parowych.
Turbina ta napędzała trzecią,środkową śrubę.
Turbina gazowa ma niską sprawność i duże straty wylotowe.
Część tej energii da się odzyskać w kotle parowym. Rozwiązanie
to jest oczywiste i dawno temu ludzie na to wpadli.
Każdy większy statek ma kocioł parowy pracujący na spalinach
silnika głównego (tłokowego)
Poczytaj o turbinach gazowo-parowych itd...
Masz duuuuuże braki i wiele nauki przed tobą.
Zacznij od termodynamiki.

--
Hinek

Data: 2017-08-07 14:40:16
Autor: Pszemol
Hinek <hinek@fuck.pl> wrote:

[...]

Fajnie, statkami niezbyt się interesuję - nie miałem o tym pojęcia.

Data: 2017-08-07 17:58:39
Autor: Shrek
W dniu 07.08.2017 o 14:11, Pszemol pisze:

A jak miałaby się zwiększać sprawność łańcucha dwu konwerterów energii w
stosunku do sprawności ułamkowej każdego z nich to już brzmi jak jakaś
herezja :-)

Wyjaśnij to proszę...

No dobra - już wyjaśnili.

A teraz ty wyjaśnij - Gaz -> prąd -> prostownik -> akumulator -> falownik -> silnik vs LPG -> silnik? Czemu?

Shrek

Data: 2017-08-07 16:18:47
Autor: Pszemol
Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Nie jest powiedziane że musisz użyć gazu do generacji prądu - wręcz
przeciwnie: wielu właścicieli Tesli ma panele słoneczne na dachu i generuje
swoją energię.

Problem większy mają mieszkańcy apartamentów bez własnego domu, np ja -
skazany jestem na taką energię jaka będzie dostarczona do gniazdka którego
użyję. W moich okolicach będzie to mieszanina węgla, atomu i wiatru.

Data: 2017-08-07 14:08:30
Autor: Iguan_007
On Tuesday, August 8, 2017 at 2:22:57 AM UTC+10, Pszemol wrote:

Problem większy mają mieszkańcy apartamentów bez własnego domu, np ja -
skazany jestem na taką energię jaka będzie dostarczona do gniazdka którego
użyję. W moich okolicach będzie to mieszanina węgla, atomu i wiatru.

Niezle sie nakreciles na tego elektryka. Przyznam, ze nawet mieszkajac w domu nie chcialoby mi sie co chwile podlaczac kabli do somochodu. A juz w Twojej sytuacji gdzie wynajmujesz mieszkanie w zimnym klimacie (wiec sobie gniazka na podworku nie zrobisz i bedziesz latal w sniegu z kablem),  kupno elektryka jawi mi sie jako koszmar :) Chyba, ze mieszkasz w kompleksie z dedykowana ladowarka?

Pozdrawiam,
Iguan   --
Tu i tam:   https://sites.google.com/site/iguan007/

Data: 2017-08-07 21:21:34
Autor: Pszemol
Iguan_007 <iguan007@gmail.com> wrote:
[...]

Trochę mi przeszło jak zobaczyłem kiedy będzie wersja z AWD.

[...]

Nie, nie ma tak dobrze.

I chyba brakuje mi Twojej wyobraźni bo nie sądzę aby to był "koszmar" - ale
może się mylę, kto wie...

Data: 2017-08-10 19:25:32
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2017-08-07 o 23:21, Pszemol pisze:
Trochę mi przeszło jak zobaczyłem kiedy będzie wersja z AWD.
AWD... czyli ile silników? 2 czy 4?

Robert

Data: 2017-08-10 18:29:48
Autor: Pszemol
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:
W dniu 2017-08-07 o 23:21, Pszemol pisze:
Trochę mi przeszło jak zobaczyłem kiedy będzie wersja z AWD.
AWD... czyli ile silników? 2 czy 4?

Dwa, na każdą oś jest jeden plus coś w rodzaju dyferka z przekładnią
pozwalającą silnikowi kręcić się ciut szybciej niż kręci się ośka.

https://goo.gl/images/NCVtBX

Data: 2017-08-10 21:05:35
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2017-08-10 o 20:29, Pszemol pisze:
[...]

Te dwa srebrne walce są jednym silnikiem? Czy tylko jeden jest silnikiem a drugi...?

Robert

Data: 2017-08-10 19:14:15
Autor: Pszemol
[...]

Robercie, gdzieś tam w sieci znajdziesz rysunek z przekrojem - jeśli Cię to
interesuje.

Data: 2017-08-10 21:25:21
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2017-08-10 o 21:14, Pszemol pisze:
[...]

Interesuje. Czyli to jest prądnica :-)
https://evannex.com/blogs/news/how-does-an-electric-car-work
Myślałem, że silnik do tego wykorzystują.

Robert

Data: 2017-08-10 21:45:28
Autor: Robert Wańkowski
[...]

Po filmie już wiem.
https://youtu.be/3SAxXUIre28
To jest jednak falownik. A silnik działa też jako prądnica.

Robert

Data: 2017-08-10 20:53:19
Autor: Pszemol
[...]

Piękne wideo, Robercie - dzięki, że podzieliłeś się z nami tym znaleziskiem
:-)

Data: 2017-08-07 18:30:23
Autor: Shrek
W dniu 07.08.2017 o 18:18, Pszemol pisze:

No dobra - już wyjaśnili.

A teraz ty wyjaśnij - Gaz -> prąd -> prostownik -> akumulator ->
falownik -> silnik vs LPG -> silnik? Czemu?

Nie jest powiedziane że musisz użyć gazu do generacji prądu

Przeczytaj jeszcze raz na co odpowiadałem.

Shrek

Data: 2017-08-07 18:24:54
Autor: J.F.
[...]

To nie jest podwojna konwersja.
Turbina gazowa czy silnik spalinowy maja spora temperature spalin, wiec mozna nimi podgrzewac kociol parowy i uzyskiwac kolejna energie mechaniczna/elektryczna.
Czyli taki rownolegly uklad.

Tak sie robi, czemu nie mozna w jednej turbinie to nie wiem.

J.

Data: 2017-08-07 16:36:17
Autor: Pszemol
[...]

Tak, tak - już mi ignorancję wytknięto - źle zrozumiałem to jako podwójną
konwersję a to raczej recykling energii traconej w spalinach. Coś jakby wykorzystać temperaturę spalin uciekających w powietrze z piecyka
przepływowego Junkers w łazience :-) do czegoś dodatkowego niż podgrzanie
wody na kąpiel.

Tak sie robi, czemu nie mozna w jednej turbinie to nie wiem.

Interesujące.

Data: 2017-08-07 19:44:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oma4u1$nh2$1@dont-email.me...
[...]

Z tym, ze do piecyka doplywa woda zimna, i w przeciwpradzie mozna schlodzic spaliny to 20C.
I nie bardzo juz jest co odzyskiwac.

Teoretycznie 20C, bo w praktyce bedzie znacznie wiecej ... i sa robione male TEG.

No i ... woda  podgrzana ma miec np 50C, plomien ma 1000C, to trzeba odwrotnie - silnik cieplny miedzy plomieniem a woda.
Taka mala domowa EC, albo jak kto woli CHP :)

J.

Data: 2017-08-07 18:29:00
Autor: Pszemol
[...]

Chyba w Twoim nie ma - bo u mnie w łazience rura wydechowa z Junkersa robi
się wyraźnie gorąca po użyciu pieca. Nie jest to możliwe gdyby spaliny
miałyby mieć 20C.

Teoretycznie 20C, bo w praktyce bedzie znacznie wiecej ... i sa robione male TEG.

Czyli mój pomysł niezbyt oryginalny? :-)

No i ... woda  podgrzana ma miec np 50C, plomien ma 1000C, to trzeba odwrotnie - silnik cieplny miedzy plomieniem a woda.
Taka mala domowa EC, albo jak kto woli CHP :)

Ale duża różnica temperatur jest tu niezbędna do szybkiego grzania i
sprawnego transferu ciepła. Nie chcesz tego gradientu temperatury między
płomieniem i wodą redukować.

Data: 2017-08-07 19:58:23
Autor: re
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom

Użytkownik "Shrek"

Prąd trzeba najpierw zrobić i potocznie
przyjęło się, że miejsce gdzie robi się prąd to elektrownia. Nie żadna
bateria (a tak naprawdę to akumulator).
-- -
Bateria to zestaw ... akumulatorów, ogniw galwanicznych, rakiet pocisków

Data: 2017-08-07 06:37:48
Autor: J.F.
Dnia Sun, 6 Aug 2017 09:13:23 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Akurat im mniej wyprodukuja, tym wiekszej ceny beda mogly zazadac :-)

Czy Enron tego nie zrobil w Kaliforni ?

[...]

A za pare lat sie okaze, ze rezerw nie ma juz zadnych :-)

J.

Data: 2017-08-06 16:17:03
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2017-08-06 o 15:37, Shrek pisze:
Elektrownie się cieszą
gdy mogą więcej produktu sprzedać, jak każdy producent.

Nieprawda. Na przykład jakby Musk miał sprzedać co obiecał tu i teraz to wcale nie byłoby mu do śmiechu.
Może po to wymyślił swoje elektryczne dachówki. :-)

Robert

Data: 2017-08-04 14:40:48
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
[...]

No, stacje benzynowe to dobry i sprawdzony interes, wiec czemu by producent samochodow nie mial w nie zainwestowac ?
Przynajmniej maja jakis zwiazek z samochodami :-)

Poczytalem z ciekawosci o gosciu. Tesla kilka lat temu prawie zbankrutowala. Do prasy dostala sie informacja ze zostalo im 9 milionow dolarow.
Niby duzo ale w przypadku takiej firmy to kasy na kilka, kilkanascie dni.

A duza to firma wtedy byla ?

[...]

A tym czasem ... kolejny glos za elektrykami
http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/elektryczne-auta-rozjad%c4%85-notowania-ropy/ar-BBEjzXl
"Zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 80-95 proc. do 2050 roku jest niewykonalne bez rewolucji w transporcie. Czas życia pojedynczego auta sięga 20 lat. Dlatego najdalej za 15 lat musimy zakazać rejestracji nowych samochodów z silnikami Diesla i benzynowym - oznajmił Rainer Baake, wiceminister gospodarki Niemiec."

I notowania ropy juz spadaja :-)

Notowan litu nie widzialem ... ale kto pierwszy zakontraktuje kopalnie, albo kupi zloza, ten wygra :-)

J.

Data: 2017-08-03 22:10:22
Autor: Marek
On Thu, 3 Aug 2017 19:27:43 -0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Patrząc na sukces innej firmy Muska, Space X,

Przepraszam, o jakim sukcesie mowa bo nie rozumiem? Sukces bedzie jak ich latanie w kosmos będzie tak
powszednie jak pośpieszny 6:03 z Warszawy do Poznania.
Dziś oglądałem "sukces" jakiegos odcinka testowego hyperloop one. Rozpedzili coś a la drezyna na szynach
 do ok 100km/h na odcinku 500m. Na koniec testu oklaski, łzy wzruszenia  w oczach itp. Rotfl.

--
Marek

Data: 2017-08-03 20:29:53
Autor: Pszemol
[...]

Sukces definiowany jako osiągnięcie zakładanych rezultatów.

Zauważ że nieznana wcześniej firma wygrywa przetargi z Boeingiem i
realizuje kontrakty na wyniesienie satelitów na orbitę czy zasilanie w
prowiant stacji kosmicznej za 1/3 dotychczasowych kosztów.
Dziś oglądałem "sukces" jakiegos odcinka testowego hyperloop one. Rozpedzili coś a la drezyna na szynach
do ok 100km/h na odcinku 500m. Na koniec testu oklaski, łzy wzruszenia  w oczach itp. Rotfl.

A co to ma wspólnego ze Space X?

Data: 2017-08-03 15:55:36
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki sa mochodów pracownikom
I jeszcze ciekawostka. Silniki ktorych uzywa zeby byly wydaje sa z magesami neodymowymi. Neodym to niezwykle rzadki pierwiastek. Rocznie na ziemi wydobywa sie ok 7 tysiecy ton rudy neodymu. Moze wpadnie na kolejne dwa pomysy zeby samemu lit i neodym robic zeby nie wydobywac. To by bylo cos. I jak znam zycie amerykanie dali by kase na taki absurdalny i niemozliwy do realizacji projekt.

Data: 2017-08-03 23:27:46
Autor: Pszemol
[...]

Zenek, mam jedno pytanie - gdzie Ty inwestujesz swoje pieniądze i jaką masz
średnią roczną stopę zwrotu za ostatnie - powiedzmy - 10 lat?

Data: 2017-08-03 19:04:08
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
Nie musialem w nic inwestowac. Dostalismy w spadkach roznych szesc mieszkan i sprzedalismy je jak gorka byla. Do tego wtedy miale firme i tez sporo zarabialem i odlozylem no i biedny z domu nie bylem. Za kase jaka mam moglbym w lodzi kupic nieduza kamienice i na tesle za gotowke z dostawa pod dom by wystarczylo. Wedlug statystyk zostalo mi 18 lat zycia. Nie wydam polowy kasy jaka mam zwlaszcza ze z wiekiem spada zapotrzebowanie na atrakcje a rosnie na swiety spokoj. Jestem bogatszy od Muska bo on zeby miec kase chodzi do roboty a ja do roboty chodzic nie musze i tez mam tyle kasy ile potrzebuje. Skonczyl sie fajny film i ide spac. Wstane jak sie obudze a nie jak Musk kiedy budzik dzwoni.

Data: 2017-08-04 07:12:38
Autor: Pszemol
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:1203d2d7-a229-4181-b14d-604e0e671f7egooglegroups.com...
[...]

To mam dwie obserwacje:
- nie masz pojęcia o inwestowaniu (boś w czepku urodzony) ale wypowiadasz się jak ekspert
- bogatszy od Muska nie jesteś a jedynie bardziej szczęśliwy, według własnej definicji szczęśliwości.

Data: 2017-08-04 11:04:03
Autor: T.
[...]

Może być tak, że prawda leży gdzieś po środku. Z jednej strony Musk wygląda na nieco uczciwszego gościa od Marcina P., z drugiej - czy nie jest tak, że finansuje swoje przedsięwzięcie z przedpłat na samochody? To właśnie schemat działania piramidy finansowej, choć efektem nie ma być nie złoto, ale samochody.
No a kwestia akcji - wycena akcji to jedynie poziom równowagi między podażą a popytem, zatem obrazuje poziom zaufania obywateli do przedsięwzięcia. Ale według mnie emitent akcji zarabia tylko raz - w momencie emisji. Więc ceny akcji nie mają żadnego przełożenia na zasoby firmy. Nawet jesli firma jest w posiadaniu części akcji, to wywalając je na sprzedaż powoduje spadek ich ceny (bo podaż), a z drugiej strony - to nieco podejrzane dla potencjalnych nabywców, że właściciel pozbywa się swoich własnych akcji. Zwykle to jest początek końca...

Data: 2017-08-04 07:09:53
Autor: Pszemol
"T." <kuki543@interia.pl> wrote in message news:59843886$0$5158$65785112news.neostrada.pl...
Może być tak, że prawda leży gdzieś po środku. Z jednej strony Musk wygląda na nieco uczciwszego gościa od Marcina P., z drugiej - czy nie jest tak, że finansuje swoje przedsięwzięcie z przedpłat na samochody?

A skąd. Zupełnie inny rząd wielkości.

To właśnie schemat działania piramidy finansowej, choć efektem nie ma być nie złoto, ale samochody.

Absolutnie nie. To się w ogóle nie dodaje ani nie mnoży z żadnym sensem.

Data: 2017-08-04 11:24:55
Autor: J.F.
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59843886$0$5158$65785112@news.neostrada.pl...
Może być tak, że prawda leży gdzieś po środku. Z jednej strony Musk wygląda na nieco uczciwszego gościa od Marcina P., z drugiej - czy nie jest tak, że finansuje swoje przedsięwzięcie z przedpłat na samochody?

To zalezy ile takich Pszemoli udalo mu sie zlapac na 1000 $ :-)

To właśnie schemat działania piramidy finansowej, choć efektem nie ma być nie złoto, ale samochody.

No nie, bo piramida obiecuje zyski pieniezne, i nawet je wyplaca ... tylko z wplat.
A tu normalna produkcja ... chyba, ze faktycznie nieoplacalna.

Pierwsi dostana Tesle po 40k$, drudzy sie napala i dostana zawartosc nocnika, bo pieniedzy na dalsza produkcje nie ma.

[...]

No nie, firma zazwyczaj nie posiada wlasnych akcji.

na sprzedaż powoduje spadek ich ceny (bo podaż), a z drugiej strony - to nieco podejrzane dla potencjalnych nabywców, że właściciel pozbywa się swoich własnych akcji. Zwykle to jest początek końca...

Ale to nie tak - albo firma emituje nowe akcje, i otrzymuje gotowke, w zamian nabywcy dostaja udzial w zyskach, w domysle jeszcze wiekszych, bo nowa gotowka podnosi zyski.
Albo dotychczasowy wlasciciel sprzedaje swoje udzialy.
I nie ma w tym nic zlego, bo to jednak udzialy w dobrze prosperujacym przedsiebiorstwie, a wlaciciel ma 70, 60 czy 30 lat i stwierdzil, ze dosc juz tej roboty, wiecej nie trzeba, czas odpoczac :-)

A jesli nowy zarzad nie sp* czegos, to firma powinna dalej przynosic zyski. Zreszta czesto stary wlasciciel dalej rzadzi, bo sobie troche udzialow zostawil.

J.

Data: 2017-08-04 19:12:14
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
Pszemol napisal ile wplaca po tysiac. 1800 wplaca dziennie po tysiac.

Data: 2017-08-04 22:02:32
Autor: Pszemol
Pszemol napisal ile wplaca po tysiac. 1800 wplaca dziennie po tysiac.

Ale nie od początku... od ogłoszenia w piątek że zaczęli produkcję.
To spowodowało aż taki przyrost rezerwacji że dostają 1800
nowych rezerwacji netto dziennie (po odliczeniu anulowanych).

Generalnie mają jakieś 430 tysięcy rezerwacji czyli 430 milionów
w pieniądzach potencjalnych klientów zebrane od początku
kwietnia zeszłego roku. To bardzo mało w kontekście tej firmy.

W samym drugim kwartale 2017 mieli 2,79 miliarda w "revenue".
Nie znam dokładnie nomenklatury polskiej, ale to jest kwota
będąca sumą sprzedaży (przychód?). Więc te 430 milionów
kapiące na przestrzeni ostatniego roku z hakiem to nie są kokosy.

Data: 2017-08-04 08:11:36
Autor: J.F.
Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki sa mochodów pracownikom
Dnia Thu, 3 Aug 2017 15:55:36 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
[...]

Dlaczego niemozliwy ?
Transmutacje opanowalismy w ubieglym wieku :-)

J.

Data: 2017-08-04 01:05:46
Autor: Marek
On Thu, 3 Aug 2017 20:29:53 -0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Inpost też wygrał przetarg na doręczenia przesyłek sądowych. Bo był tańszy. Na jeden rok.
Pożyjemy zobaczymy.

A co to ma wspólnego ze Space X?

Taki sam "sukces".

--
Marek

Data: 2017-08-03 23:27:43
Autor: masti

wrote:
[...]

od Poczty Polskiej, która po roku dała cenę 3 razy niższą niż wyliczona rentowność :(

--
BMW R1100GS '94

Data: 2017-08-03 23:31:47
Autor: Pszemol
[...]

No toś rzekł... :-)

A co to ma wspólnego ze Space X?

Taki sam "sukces".

Brzmisz jakbyś z tym samym portierem o inwestowaniu rozmawiał co Zenek
:-))))

Data: 2017-08-04 10:35:58
Autor: masti

wrote:
[...]

a potem Poczta państwowa dałą ofertę na poziomie 30% swoich kosztów.
jak myślisz kto doplaca resztę?

--
BMW R1100GS '94

Data: 2017-08-02 18:13:37
Autor: Pszemol
[...]

Kwartalne wyniki finansowe ogłosili... lepsze niż oczekiwania analityków:
https://www.cnbc.com/2017/08/02/tesla-second-quarter-earnings-2017.html

Wartość akcji na rynku wzrosła już prawie 8% po ogłoszeniu tych wyników.
Miałem napisać aktualną cenę akcji $350.. ale właśnie musiałem poprawić
na $351,90. Cena na koniec dnia (przed ogłoszeniem kwartalnych wyników)
była $325,89.

Data: 2017-08-03 10:05:27
Autor: T.
W dniu 2017-08-03 o 01:13, Pszemol pisze:
[...]

Madoff też tak miał. Nie żebym straszył... :-)
T.

Data: 2017-08-03 18:59:43
Autor: T.
T. <kuki543@interia.pl> wrote:
[...]

No że wielki sukces i ludzie się pchali drzwiami i oknami. Mówiąc szczerze to nie wiem, czy jego jakaś firma była na giełdzie...
A generalnie to był żart  -nie podejrzewam Muska o próby jakichkolwiek przekrętów. Jedno co może nim zachwiać to walnięcie u jakiegoś poddostawcy - ludzie stracą zaufanie, akcje polecą, Choć nie sądzę, żeby to przyjęło rozmiary zmuszające do zawieszenia działalności  -raczej w miejsce jakiejś firmy wejdzie inna, choć to wymaga czasu.
T.

Data: 2017-08-04 17:51:57
Autor: Pszemol
"T." <kuki543@interia.pl> wrote in message news:5983567f$0$5159$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zmylił mnie uśmieszek zamiast mrugnięcia okiem :-)

[...]

Też nie sądzę aby Musk chciał robić przekręt - poddostawcy to
jeden z wielu czynników ryzyka. Innym to sam Musk, jego
chaotyczność (podobno typowa dla geniuszy) niedbałość
o szczegóły, formalności - ostatnio na zebraniu kwartalnym
akcjonariuszy palnął kilka stwierdzeń które po prostu bardziej
pasują do jakiejś maluśkiej, startującej firemki z uczącym
się dopiero roboty CEO niż do gigantycznie wycenioną przez
giełdę firmę z waluacją większą od Ford Motors czy GM.
Przy okazji innej wtopy, bodajże jakiejś kraksy z użyciem
autopilota, użył określenia "hubris" w samokrytyce... co się
tłumaczy na wadę charakteru "extreme pride or self-confidence".
Teraz bardzo niedawno pisał, że jest skrajnie przepracowany,
że cierpi na ogromne wzloty i upadki nastrojów, nawet zaczął
samodiagnozować się na dwubiegunowość (bipolar) :-)

Data: 2017-08-04 19:29:39
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
w usa niegrozni wariaci, znaczy sie tacy co nie chca zabijac itp, ida do wiezien czy nie ida tylko spedzaja jakis krotki czas w psychiatryku w celu stwierdzenia czy chory, na co i lecza sie ambulatoryjnie? Bycie niegroznym wariatem bardzo ulatwia zycie, zwalnia na przyklad z odpowiedzialnosci za przekrety zwiazane z kasa.

Data: 2017-08-04 22:02:22
Autor: Pszemol
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:5cf3d0b0-d4fe-44d9-ad7d-436b9f486d5agooglegroups.com...
[...]

Zaraz zaczniesz znów gadać o Amber Gold... ja się wykończę.

Data: 2017-08-05 06:54:32
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:oltm31$4nb$1dont-email.me...
[...]

http://files.shareholder.com/downloads/ABEA-4CW8X0/4921145873x0x952053/F302D22F-FC9B-41A3-9534-60D0032673CC/TSLA_Update_Letter_2017-2Q.pdf

Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom