Tesla do Chorwacji

Data: 2020-10-05 17:55:56
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji

https://www.youtube.com/watch?v=r0H6uXLSbSs

Moze i za darmo, moze i sie dosc szybko laduje, ale jednak poltorej doby.

Choc niby da sie w ~15h i raptem ~1.5h dluzej niz benzyniakiem (19:00).

No i nie mozna zostawic na ladowarce i pojsc zwiedzac, ani przespac sie w hotelu, bo oplata za zajetosc ladowarki :)

Ciekawe jak to bedzie za rok - ladowarki tez takie puste ?

J.

Data: 2020-10-05 17:34:35
Autor: K
Tesla do Chorwacji
On 05/10/2020 16:55, J.F. wrote:

[...]

Co za pierdolenie, jechal prawie dwa dni i mowi, ze 2h dluzej niz spalinowym, gdzie sama nawigacja mu wyliczyla postojow na 3h. Za darmo bo spal jak cygan na parkingu wiec sie zaoszczedzilo pare eurasow. Jechal prawie dwa dni bo go meczyly te postoje na ladowanie i przymusowe obiady. Nie wiadomo tez z jaka srednia maksymalna predkoscia jechali. Najlepszy jest belkot o tym, ze mozna sobie pozwiedzac - wiadomo, ze najlepiej sie zwiedza np. o 3 w nocy. No i ten bagaznik zapakowany przybytkiem, powinni ciuchy wypozyczyc na miejscu ;)

Data: 2020-10-06 07:47:18
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 05-10-2020 o 17:55, J.F. pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=r0H6uXLSbSs

Moze i za darmo, moze i sie dosc szybko laduje, ale jednak poltorej doby.

Jak ktoś lubi superchargery zwiedzać.

Choc niby da sie w ~15h i raptem ~1.5h dluzej niz benzyniakiem (19:00).

Wcale nie dłużej, bo benzyniakiem też się musisz zatrzymać, a google tego nie liczy.

No i nie mozna zostawic na ladowarce i pojsc zwiedzac, ani przespac sie w hotelu, bo oplata za zajetosc ladowarki :)

Możesz, wystarczy skorzystać z wolnej/darmowej ładowarki.
Albo z hotelowego gniazdka.
https://www.youtube.com/watch?v=BYhVIkVA1Lg

Data: 2020-10-06 08:35:27
Autor: K
Tesla do Chorwacji
On 06/10/2020 06:47, Cavallino wrote:
W dniu 05-10-2020 o 17:55, J.F. pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=r0H6uXLSbSs

Moze i za darmo, moze i sie dosc szybko laduje, ale jednak poltorej doby.

Jak ktoś lubi superchargery zwiedzać.

Przeciez to jest nieudolna akcja marketingowa pelikanie.

Data: 2020-10-06 11:39:59
Autor: T.
Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-10-06 o 07:47, Cavallino pisze:
[...]

A widzieliście te tysiące filmów - "samochodem spalinowym do Chorwacji"? Nie? No bo może Teslą to jest nie lada wyczyn, który należy uwiecznić. Innym samochodem to normalka... :-)
T.

Data: 2020-10-06 11:27:53
Autor: K
Tesla do Chorwacji
On 06/10/2020 10:39, T. wrote:

A widzieliście te tysiące filmów - "samochodem spalinowym do Chorwacji"? Nie? No bo może Teslą to jest nie lada wyczyn, który należy uwiecznić. Innym samochodem to normalka... :-)
T.

Do listy restauracji wege dla posiadaczy meleksow nalezy dodac liste bezpiecznych parkingow na ktorych mozna spac i liste atrkacji, ktore mozna zwiedzac np. o 3 w nocy gdy sie obudzisz aby odlaczyc kabel od ladowarki ;)

Data: 2020-10-07 12:32:34
Autor: T.
Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-10-06 o 12:27, K pisze:
On 06/10/2020 10:39, T. wrote:

[...]

Kable od ładowarki to potrafi konkurencja odłączyć. Zwykle na początku ładowania... "Bo mi się bardziej spieszy". :-)
T.

Data: 2020-10-07 12:38:33
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
On 06/10/2020 10:39, T. wrote:

[...]

Nie od każdej się da bez karty/zalogowania się w aplikacji.

Data: 2020-10-07 13:21:17
Autor: T.
Tesla do Chorwacji
On 06/10/2020 10:39, T. wrote:

[...]

Tak, masz rację. Od szybkie się nie da, od zwykłej - chyba w każdym momencie. Na YT są filmiki, jak to ktoś przychodzi pod ładowarkę a tam d...
T.

Data: 2020-10-07 13:29:20
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 07-10-2020 o 13:21, T. pisze:

[...]

A co to jest zwykła?
Bo jeśli masz na myśli ładowarkę Type2, to nie, wiele z nich ma również fizyczne zabezpieczenia, niezależnie od ich maksymalnej mocy/prędkości.

Z kolei od zwykłego gniazdka 230V, to rzeczywiście odpiąć może każdy i wszystko.

Data: 2020-10-06 11:46:07
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 06-10-2020 o 11:39, T. pisze:
[...]

Tak.
Taki problem w google wpisać, na grupie jest łatwiej czy jak?

Nie? No bo może Teslą to jest nie lada wyczyn, który należy uwiecznić.

Tak uważają lamerzy (i hejterzy), więc film który pokazuje jakie to łatwe, jest czymś, co taki entuzjasta ev jak Daniel Grzyb, może zrobić, żeby to mylne wrażenie przełamać.

Tak jak pisałem już dawno - wystarczy dobrać auto ev do własnych potrzeb i z jeżdżeniem nim nie ma problemu (dotyczy klientów salonów z nowymi autami, a nie klientów szrotów rzecz jasna).

Data: 2020-10-06 16:20:35
Autor: ToMasz
Tesla do Chorwacji
elektrykiem do chorwacji - nic mnie to nie obchodzi.
Tak jak pisałem już dawno - wystarczy dobrać auto ev do własnych potrzeb
super!!! nie wiedziałem że się tak da.
To ja proszę coś o wielkości xsary picasso, citroena c4, o zasięgu do 50km. wyjmowane tylne fotele bez narzędzi byłyby plusem.
Co polecasz z elektryków?
ToMasz

Data: 2020-10-06 17:43:57
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 06-10-2020 o 16:20, ToMasz pisze:
[...]

Ale potrzeby (realne) to jakie, bo zapomniałeś napisać?
Bo do widzimisie to pewnie nie dobierzesz, to chyba jasne?

50 km zasięgu to ma nawet większość hybryd plug-in.

P.S.
Renault Kangoo ev chyba spełnia wszystkie Twoje wymienione wymagania. ;-)

Data: 2020-10-07 08:03:23
Autor: ToMasz
Tesla do Chorwacji
W dniu 06.10.2020 o 17:43, Cavallino pisze:
[...]

napisałeś że "wystarczy dobrać auto ev do własnych potrzeb" Informuję Cię że większość cywilizowanego świata ma potrzebę dojazdu do pracy. Większość tych którzy zarabiają normalne pieniądze dojeżdża parę, paręnaście kilometrów. więc chcę auto dopasowane do potrzeb, czyli takie które przejedzie maksymalnie 50km na jednym ładowaniu. nie chcę wozić 2 silników napędowych - spalinowego i elektrycznego - nie mam takich potrzeb. nie chcę wozić akumulatora na 100, 200 500km, bo nie mam takich potrzeb.
Obawiam się ze nie ma takich aut. bo te które są, nie są dla przeciętnych ludzi, tyko dla snobów. ostatnio przeczytałem ze utylizacja bateri do tesli kosztuje tyle co wyprodukowanie małego benzyniaka. szkoda ze autor nie podał źródła. nie mniej chciałbym wiedzieć ile realnie to kosztuje

ToMasz

Data: 2020-10-07 07:40:32
Autor: ddddddddddddd
Tesla do Chorwacji
W dniu 07.10.2020 o 07:03, ToMasz pisze:

[...]

takiego to nawet spalinowego nie znajdziesz, będziesz musiał wozić niepotrzebnie wielki zbiornik paliwa. Baaa, nawet akumulator rozruchowy będzie przewymiarowany, bo idioci producenci nie przewidzieli, że większość potrzebuje 5 dni w tygodniu 50km i nic więcej.

Lukasz

Data: 2020-10-07 09:57:04
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 07-10-2020 o 08:40, ddddddddddddd pisze:
[...]

Ano właśnie.
Ale głąbowi nie wytłumaczysz.
Ma być maks 50 km zasięgu, a minimum pewnie 54, albo nie spełnia warunków i już.

Data: 2020-10-07 12:03:25
Autor: ToMasz
Tesla do Chorwacji
W dniu 07.10.2020 o 09:57, Cavallino pisze:
[...]

widzisz.... napisałeś jakie masz zdanie. ja nie odpisałem nic. może mnie przekonałeś, może nie. odpisał "dddddddd", a Ty mnie nazywasz głąbem. Musisz? Lepiej się teraz czujesz?

Ma być maks 50 km zasięgu, a minimum pewnie 54, albo nie spełnia warunków i już.
Zapytałeś i dostałeś odpowiedź? Bo wnioski z odpowiedzi już masz.

Mam bak na 1000km. nie chcę samochodu spalinowego na 50km, bo po "energię"  do spalinowego muszę gdzieś pojechać, zrobić jakieś dodatkowe kilometry. różnica w wadze paliwa na 50 km a na 1000km, jest mniejsza niż 1 pasażer. koszt magazynowania paliwa na 50km a na 1000km jest mniejszy niż koszt pizzy.
teraz elektryk: powinien być ładowany pod domem, więc nigdzie nie będe jeździł po "energię", to plus. różnica w cenie akumulatora umożliwiającego przejechanie 50km a 1000km (wiem takich nie ma, ale to daje obraz sytuacji) jest wartości mojego mieszkania. różnica w wadze? tyle ile waży mini samochód. Koszt magazynowania - do policzenia... w zwykłych akumulatorach, w tesli nie - bo teslowe są idealne.

Szanowni koledzy. robicie z siebie idiotów. pamiętajcie, że jest szansa że Wasze dzieci to przeczytają.
ToMasz

Data: 2020-10-07 11:10:28
Autor: K
Tesla do Chorwacji
On 07/10/2020 11:03, ToMasz wrote:
[...]

Pamietaj, ze dyskutujesz z trollem, ktory nie ma auta elektrycznego tylko prawdopodobnie pracuje jako naganiacz w salonie sprzedazy.

Data: 2020-10-07 12:20:02
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 07-10-2020 o 12:03, ToMasz pisze:

widzisz.... napisałeś jakie masz zdanie. ja nie odpisałem nic. może mnie przekonałeś, może nie. odpisał "dddddddd", a Ty mnie nazywasz głąbem.

Jak każdego, który będzie szukał dziury w całym, nawet jak będzie próbował udawać że jest inaczej i że chodzi mu o coś innego niż hejt.

Szanowni koledzy. robicie z siebie idiotów.

Nie - to Ty udowadniasz że nim jesteś.
Kolejny raz zresztą.

Możesz po prostu zakończyć udział w wątkach o elektrykach, czy koniecznie musisz hejtować w każdym wątku o nich?
PLONK WARNING

Data: 2020-11-06 20:16:43
Autor: kk
Tesla do Chorwacji
On 2020-10-07 12:03, ToMasz wrote:
[...]

Podam Ci koszt akumulatorów. Akummulator Twizy kosztuje ok 25 tysięcy PLN, większego samochodu ok 50. To się nie skaluje tak, jak myślisz.

Data: 2020-10-07 16:31:45
Autor: nadir
Tesla do Chorwacji
W dniu 07.10.2020 o 08:40, ddddddddddddd pisze:

takiego to nawet spalinowego nie znajdziesz, będziesz musiał wozić niepotrzebnie wielki zbiornik paliwa.

Ale zbiornik zatankowany w 10% waży 1/10 pełnego baku. Z akumulatorem to nie przejdzie.

Data: 2020-10-07 18:15:27
Autor: RadoslawF
Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-10-07 o 16:31, nadir pisze:

takiego to nawet spalinowego nie znajdziesz, będziesz musiał wozić niepotrzebnie wielki zbiornik paliwa.

Ale zbiornik zatankowany w 10% waży 1/10 pełnego baku. Z akumulatorem to nie przejdzie.

Zależy od punku widzenia, zbiornik z paliwem płynnym zatankowany
ile będzie ważył procent akumulatora w elektryku? 10% czy 5%.

Pozdrawiam

Data: 2020-10-07 19:26:16
Autor: nadir
Tesla do Chorwacji
W dniu 07.10.2020 o 18:15, RadoslawF pisze:

Zależy od punku widzenia, zbiornik z paliwem płynnym zatankowany
ile będzie ważył procent akumulatora w elektryku? 10% czy 5%.

Nie zależy od żadnego punktu widzenia. Akumulator pełny i rozładowany ważą tyle samo.

Data: 2020-10-08 10:13:48
Autor: T.
Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-10-07 o 19:26, nadir pisze:
[...]

Właśnie zaprzeczyłeś teorii względności :-)
T.

Data: 2020-10-08 11:12:43
Autor: nadir
Tesla do Chorwacji
W dniu 08.10.2020 o 10:13, T. pisze:

Właśnie zaprzeczyłeś teorii względności :-)

Jak sam zauważyłeś to teoria, a różnica mas między naładowanym i rozładowanym akumulatorem jest w tym wypadku pomijalna.

Data: 2020-10-08 15:03:44
Autor: T.
Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-10-08 o 11:12, nadir pisze:
W dniu 08.10.2020 o 10:13, T. pisze:

Właśnie zaprzeczyłeś teorii względności :-)

Jak sam zauważyłeś to teoria, a różnica mas między naładowanym i rozładowanym akumulatorem jest w tym wypadku pomijalna.

W sumie to ciekawe, ile waży prąd.
Podobno dusza waży 6 g.
A cały Internet waży kilka kg: https://glowny-mechanik.pl/2016/01/23/ile-wazy-internet/

T.

Data: 2020-10-07 08:29:45
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 07-10-2020 o 08:03, ToMasz pisze:

P.S.
Renault Kangoo ev chyba spełnia wszystkie Twoje wymienione wymagania. ;-)

więc chcę auto dopasowane do potrzeb,

Ale ja pisałem o potrzebach, a nie o widzimisie.

czyli takie
które przejedzie maksymalnie 50km na jednym ładowaniu.

Kangoo będzie miało już parę lat, więc na pewno spełni również to Twoje wymaganie.

Data: 2020-10-07 09:37:29
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tesla do Chorwacji
Hello ToMasz,

Wednesday, October 7, 2020, 8:03:23 AM, you wrote:

[...]

[...]

Czytaj poważne źródła. Baterii z Tesli - jeśli nie są poważnie
uszkodzone mechanicznie - nie utylizuje się. Otrzymują drugie życie
jako Tesla Powerwall: https://www.tesla.com/pl_pl/powerwall

Te, które nie nadają się do użycia, są poddawane recyklingowi. Trwają
prace nad zamknięciem procesu w 100% odzysku:
https://leonardo-energy.pl/artykuly/tesla-opracowuje-recykling-baterii-w-obiegu-zamknietym/

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-10-07 12:10:26
Autor: ToMasz
Tesla do Chorwacji
[...]

RoMan... daj spokój. Ty jesteś mądry facet
Sam wiesz ze tam jest technologia podobna do tej z 18650. One mają sprawność nie 100% i ta sprawność się pogarsza. co po 10 latach chcesz zrobić z ogniwami? Power-wala? W jakim sensie? To nie jest regeneracja baterii w laptopie! Skoro w aucie nie  dawały rady to sacjonarnie dadzą? To są ściemy dla głupich.
To nad czym pracuje tesla i inni - podobnie. dla czego tak uważam? Bo auta jeżdżą JUŻ a ogniwa w 100% zutylizujemy jak skończymy nad tym pracować. To jest elektryfikacja transportu od dupy strony. pociągi, tramwaje, trolejbusy już jeżdżą  i nikt nie spiewa pieśni że są ekologiczne.

ToMasz

Data: 2020-11-06 20:18:54
Autor: kk
Tesla do Chorwacji
On 2020-10-07 12:10, ToMasz wrote:
Hello ToMasz,

[...]

No dokładnie.

Data: 2020-11-06 20:14:04
Autor: kk
Tesla do Chorwacji
On 2020-10-07 08:03, ToMasz wrote:
[...]

Nonsens. Chce takie, które będzie mogło miesiąc nie tankować a kompromisowo co tydzien. I po co pieprzyć o 50km.

[...]

A Twizy? No i czemu nie kupujesz. Za drogie? No ale wystarcza.

Data: 2020-10-07 17:59:53
Autor: Budzik
Tesla do Chorwacji
Użytkownik ToMasz Nieczytam@orange.pl ...

[...]

nissan ev200?

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2020-11-06 19:57:42
Autor: kk
Tesla do Chorwacji
On 2020-10-06 11:46, Cavallino wrote:
[...]

Chyba życie do auta. Jeść kiedy akurat auto potrzebuje. Spać. I pie...ć głupoty...

Data: 2020-10-06 18:36:57
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f7c3b70$0$17362$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

pelno

Nie? No bo może Teslą to jest nie lada wyczyn, który należy uwiecznić. Innym samochodem to normalka... :-)

Tesla troche trudniej, czy raczej jak widac - dluzej.

A teraz taki styl zycia, ze sie filmuje
https://www.youtube.com/watch?v=Whg0m_Gy8XU

10h do Chorwacji ? Chyba troche przesadzil, cos zreszta z czasem leciutko szachruje.
Ale to z Makowa - tylko 1000 km

J.

Data: 2020-10-07 07:35:28
Autor: ddddddddddddd
Tesla do Chorwacji
W dniu 06.10.2020 o 17:36, J.F. pisze:

Możesz, wystarczy skorzystać z wolnej/darmowej ładowarki.
Albo z hotelowego gniazdka.
https://www.youtube.com/watch?v=BYhVIkVA1Lg

z Warszawy może i tak, ale z Wrocławia Split się wybierało dlatego, że był dostępny 'na jeden strzał', wystarczy się przespać godzinę, gdy żona prowadzi

[...]

teraz nie chcę skłamać, ale wydaje mi się, że podobny czas mi wychodził - tyle, że autostradami leciałem pod 180-200, razem z Niemcami w Porsche

Lukasz

Data: 2020-10-07 14:57:45
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "ddddddddddddd"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rljnjj$b8b$1@dont-email.me...
[...]

A za granica mandaty wysokie :-)

On tam mowi, ze stara sie jechac 20 ponad limit, zeby nie za drogo bylo, ale
-wyjazd - ok 24:00, tzn takie byly plany
-koniec - 12:12 - ale to juz po wizycie na plazy, wiec moze o 11:00, moze 11:30 ..
-komputer podaje srednia 95km/h, 1000 km -> 10.5h,
-ale komputer pewnie nie liczyl czasu w przerwach, a trzeba tych postojow  troche - winiety, paliwo, kawa, posilki.
-Slowacja ... 3:45, cztery godziny chyba nie jechal
-4:10 na filmie - na zegarku miga 1:38, to chyba moment wyjazdu.

Wiec moze faktycznie 10-10.5h razem z postojami.
Tylko ze google podpowiada, ze Makowa do Novigradu jest 908km (przez Zwardon).
No i  74km do granicy - godzine powinien jechac.

Tak czy inaczej - spokojnie jeden dzien, i to w sensie - ok 12h, a nie jedna doba.
Z Poznania jednak dalej.

J.

Data: 2020-10-07 15:09:44
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 07-10-2020 o 14:57, J.F. pisze:

[...]

Nooo - sporo dalej, tak o jeden dzień jazdy (i 1 nocleg).
Ale zazwyczaj pierwszy nocleg i tak robiłem w Polsce (spaliniakiem żeby nie było), bo taniej niż dalej by było...

Data: 2020-10-07 16:28:47
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rlkemn$4b5$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

220km dalej. Tak ze 2h.
Moze dla Ciebie to jeden dzien jazdy wiecej, moze dla twojego Leafa :-)

Ale zazwyczaj pierwszy nocleg i tak robiłem w Polsce (spaliniakiem żeby nie było), bo taniej niż dalej by było...

Nie moze byc - i 800km w jeden dzien ?
Aaaa ... czy na trzy dni planowales trase ?

No, po prawdzie kiedys z Poznania do Klodzka/Miedzylesia to troche tych godzin bylo, teraz troche mniej.
A gdzies przy tych ok 12h to kazda wiecej godzina zaczyna ciazyc.

J.

Data: 2020-10-07 16:45:38
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 07-10-2020 o 16:28, J.F. pisze:
[...]

220km dalej.

W sensie że z Poznania do Zwardonia jest 220 km? ;-)
Nawet do najbliższej południowej granicy mam daleko dalej, 200 to jest do Wrocławia.

Ale zazwyczaj pierwszy nocleg i tak robiłem w Polsce (spaliniakiem żeby nie było), bo taniej niż dalej by było...

Nie moze byc - i 800km w jeden dzien ?

Kiedyś tak mi się chciało.

Aaaa ... czy na trzy dni planowales trase ?

Bingo.
Inaczej nie pisałbym o PIERWSZYM noclegu.

No, po prawdzie kiedys z Poznania do Klodzka/Miedzylesia to troche tych godzin bylo, teraz troche mniej.
A gdzies przy tych ok 12h to kazda wiecej godzina zaczyna ciazyc.

Ano.
Z Chorwacji do Międzylesia dojechałem na raz rok temu, ale wolałbym tego nie powtarzać, bo sensowniejszy jest nocleg gdzieś w Czechach lub na Słowacji (zależnie od wybranej drogi).

Data: 2020-10-07 16:54:53
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 07-10-2020 o 14:57, J.F. pisze:
[...]

W sensie, ze z Makowa do Novigradu jest ~900km, a z Poznania 1120.

Ale zazwyczaj pierwszy nocleg i tak robiłem w Polsce (spaliniakiem żeby nie było), bo taniej niż dalej by było...

Nie moze byc - i 800km w jeden dzien ?

Kiedyś tak mi się chciało.

A przeciez czlowiek nie moze tyle przejechac dziennie :-)

Aaaa ... czy na trzy dni planowales trase ?
Bingo.
Inaczej nie pisałbym o PIERWSZYM noclegu.

Ale kiedys jednak dawales rade :-)

[...]

No chyba, ze do Poznania na raz :-)

J.

Data: 2020-10-07 17:03:19
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 07-10-2020 o 16:54, J.F. pisze:
[...]

Ale bocznymi drogami, po których jedzie się wolno.
Bądźmy konsekwentni i mówmy o drogach po autostradach.

[...]

Może, aczkolwiek sensu w tym niewiele.

Aaaa ... czy na trzy dni planowales trase ?
Bingo.
Inaczej nie pisałbym o PIERWSZYM noclegu.

Ale kiedys jednak dawales rade :-)

Ale potem zazwyczaj jeździłem dalej niż tylko do Chorwacji.
Tam
Z Chorwacji do Międzylesia dojechałem na raz rok temu, ale wolałbym tego nie powtarzać, bo sensowniejszy jest nocleg gdzieś w Czechach lub na Słowacji (zależnie od wybranej drogi).

No chyba, ze do Poznania na raz :-)

Tylko po co?

Data: 2020-10-07 17:55:02
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rlklbn$986$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ale to w jednej czesci te same drogi, w drugiej czesci tez autostrady i ekspresowki, i dopiero w trzeciej jakies "boczne".
Ale  Maków-Zwadon to tez jest "boczna" ... o ile w ogole on przez Zwardon pojechal.

Tak na teraz google mowi z Makowa  908km 9:49, z Poznania 1119km 12:08, wiec to dosc szybkie 200 km :-)

[...]

Ja tam nie widze sensu w nocowaniu co 200km, ale co kto lubi ...

[...]

Zeby nie marnowac czterech dni :-)

J.

Data: 2020-10-07 22:57:09
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 07-10-2020 o 17:55, J.F. pisze:

[...]

Przez polskie autostrady?
Nawet bez sprawdzanie - niemożliwe, na sam Śląsk mam ze 400 km, a dalej droga ta sama.

wiec to dosc szybkie 200 km :-)

No a i mówi, że z Poznania do Zwardonia jest,

A przeciez czlowiek nie moze tyle przejechac dziennie :-)

Może, aczkolwiek sensu w tym niewiele.

Ja tam nie widze sensu w nocowaniu co 200km

Rozumiem, że między 800 a 200 nie ma nic pośrodku?

Tylko po co?

Zeby nie marnowac czterech dni :-)

Tyle że ja nic nie marnuję, tylko zyskuję dodatkowe 4 dni wakacji.
Gnając na złamanie karku zmarnowałbym półtora dnia, bo nic z bym z nich nie miał.

Owszem - tracę kilka dni urlopu, ale nie wakacji.

Data: 2020-10-08 09:00:52
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rlla35$qtn$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Z Poznania jedziesz przez wroclaw i brno.
W Austrii  zaczyna sie ta sama droga ...
ale do Austrii masz kupe autostrad/ekspresowek.

[...]

Zysk to kiepska nazwa, bo jednak trzeba w samochodzie swoje odsiedziec.

Gnając na złamanie karku zmarnowałbym półtora dnia, bo nic z bym z nich nie miał.

No coz, padla tam sugestia, ze okolicach Grazu piekne widoki ... ale ja sie skupiam na drodze niestety ...

Owszem - tracę kilka dni urlopu, ale nie wakacji.

Cieply akwapark po zimnym Baltyku to moze i dobry pomysl, ale nie o Baltyku rozmawiamy :-)

Hm, jakies fajne termy w szerokich okolicach Wiednia poradzisz ?
Pojezdzic ostatnie pol dnia na nartach, przejechac kawalek, przespac sie ... to nie jest takie glupie,

J.

Data: 2020-10-08 09:20:08
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 08-10-2020 o 09:00, J.F. pisze:
[...]

Tam nie ma autostrad, tylko wolna droga do Ołomuńca.
Nie wchodzi w rachubę przy porównaniu czasu do drogi po autostradach ze Zwardonia.

Tyle że ja nic nie marnuję, tylko zyskuję dodatkowe 4 dni wakacji.

Zysk to kiepska nazwa, bo jednak trzeba w samochodzie swoje odsiedziec.

Kilka godzin dziennie, reszta to rozrywka.
Dokładanie tak samo jak jedziesz na wycieczkę już w miejscu docelowym.

Gnając na złamanie karku zmarnowałbym półtora dnia, bo nic z bym z nich nie miał.

No coz, padla tam sugestia, ze okolicach Grazu piekne widoki

Których bym nie widział, bo zapitalałbym autostradą na złamanie karku.
Zresztą, obecnie najsensowniejsza droga do Chorwacji prowadzi przez Słowację i Węgry.

Owszem - tracę kilka dni urlopu, ale nie wakacji.

Cieply akwapark po zimnym Baltyku to moze i dobry pomysl, ale nie o Baltyku rozmawiamy :-)

Ale o aquaparkach już tak.
Zazwyczaj staję w nich po drodze.

Hm, jakies fajne termy w szerokich okolicach Wiednia poradzisz ?

Polecam jazdę przez Węgry.
Termów po drodze zatrzęsienie, po stronie chorwackiej również.

Data: 2020-10-08 00:51:43
Autor: WS
Tesla do Chorwacji
On Thursday, October 8, 2020 at 9:20:11 AM UTC+2, Cavallino wrote:

Polecam jazdę przez Węgry.
Termów po drodze zatrzęsienie, po stronie chorwackiej również.

> Pojezdzic ostatnie pol dnia na nartach, przejechac kawalek, przespac sie > ... to nie jest takie glupie,

ale J.F pytal pod katem wyjazdu na narty, czyli raczej kierunek Tyrol...
Wtedy przerwa w okolicach Wiednia jest OK.
Letnie wyjazdy to mniejszy problem, zawsze cos sie znajdzie po drodze (choc ~mc temu przez covida moj plan postoju na ~tydzien w Slowenii lub Austrii padl i skonczylo sie na drodze do i z Chorwacji jednym ciurem...)
Na narty to zima zazwyczaj, wiec mniejsze mozliwosci, a rozbijanie wyjazdu na jakies 2 osrodki narciarskie oznacza 2 karnety itp..., zwlaszcza, ze jak sie jedzie w cos duzego, to w tydzien trudno przejezdzic...

Data: 2020-10-08 10:32:33
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 08-10-2020 o 09:51, WS pisze:
[...]

Do Chorwacji na narty?
Coś Ci się pozajączkowało.
Zresztą kolejność wpisów też o tym świadczy.

O nartach się nie wypowiadam co do zasady - bo IMO cały taki wyjazd jest bez sensu.

Data: 2020-10-08 02:05:07
Autor: WS
Tesla do Chorwacji
On Thursday, October 8, 2020 at 10:32:35 AM UTC+2, Cavallino wrote:

Do Chorwacji na narty?
Coś Ci się pozajączkowało.

Nawet w moim cytowaniu zostawilem ;)
Pytanie o termy w okolicach Wiednia, zeby po nartach zrobic przerwe...

O nartach się nie wypowiadam co do zasady - bo IMO cały taki wyjazd jest bez sensu.

W zimie tez cos trzeba robic ;)

Data: 2020-10-08 11:19:05
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 08-10-2020 o 11:05, WS pisze:

Pytanie o termy w okolicach Wiednia,

I na to odpowiedziałem.

zeby po nartach zrobic przerwe...

Na to nie odpowiadałem, bo było bez związku z wątkiem.

O nartach się nie wypowiadam co do zasady - bo IMO cały taki wyjazd jest
bez sensu.

W zimie tez cos trzeba robic ;)

Nadal można nad ciepłym morzem.

Data: 2020-10-08 02:30:50
Autor: WS
Tesla do Chorwacji

> Pytanie o termy w okolicach Wiednia,

I na to odpowiedziałem.

> zeby po nartach zrobic przerwe...

Na to nie odpowiadałem, bo było bez związku z wątkiem..

:) niby tak, ale ja rozumiem, ze pytanie o termy w ok. Wiednia bylo w kontekscie nart, czyli odpowiedz, ze lepiej u Wegrow jest troche nie na temat w tym wypadku, bo nie bardzo jest skad tamtedy wracac...
choc w sumie skitury w Rumunii sa calkiem ciekawe ;)

dobra, z mojej strony EOT odnosnie tych term ;) i nart w watku o Chorwacji

Data: 2020-10-08 11:56:44
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 08-10-2020 o 11:30, WS pisze:

[...]

A ja to zrozumiałem inaczej.
Wysokość Wiednia to akurat dobre miejsce na nocleg między Poznaniem a Chorwacją, a tego dotyczył wątek.

Data: 2020-10-08 16:34:19
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rlmnos$rkj$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

A ja juz o nartach mysle :-)

Jak wracajac wyjezdzam rano do domu, to dzien (narciarski) stracony.
Jak pojezdze "caly dzien" na stoku, to zmeczony zasne za kierownica i cale zycie stracone :-(

J.

Data: 2020-10-08 18:23:21
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 08-10-2020 o 16:34, J.F. pisze:

Wysokość Wiednia to akurat dobre miejsce na nocleg między Poznaniem a Chorwacją, a tego dotyczył wątek.

Jak wracajac wyjezdzam rano do domu, to dzien (narciarski) stracony.

W ogóle narciarski i stracony to synonimy.
Już lepiej w domu zostać i urlop oszczędzić - sam piszesz że szkoda czasu.

Data: 2020-10-08 18:51:09
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rlnedo$c0d$2$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Dla ciebie, ja lubie :-)

Już lepiej w domu zostać i urlop oszczędzić - sam piszesz że szkoda czasu.

A latem tez zostac w domu i oszczedzic urlop i pieniadze - coz ty takiego cennego widzisz w tych wakacjach ? :-)

J.

Data: 2020-10-09 07:32:05
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 08-10-2020 o 18:51, J.F. pisze:
[...]

Dla ciebie,

Przecież piszę we własnym imieniu,

Już lepiej w domu zostać i urlop oszczędzić - sam piszesz że szkoda czasu.

A latem tez zostac w domu i oszczedzic urlop i pieniadze

Można, tylko po co wtedy żyć?
Już z powodu covida na codzień zostaję w domu....

- coz ty takiego cennego widzisz w tych wakacjach ? :-)

Lubię ciepłą wodę i piasek?
Fakt - Chorwacja nie do końca spełnia założenia, trzeba jechać dalej.

Data: 2020-10-09 09:44:12
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rloskl$d3o$2$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Dla piwa :-P

Już z powodu covida na codzień zostaję w domu....

- coz ty takiego cennego widzisz w tych wakacjach ? :-)

Lubię ciepłą wodę i piasek?

Cieplą wode mam w wannie, mozna tez zaoszczedzone pieniadze zainwestowac w basenik w ogrodku lub piwnicy :-)
Piasek ... a co fajnego jest w piasku ? :-P
Ale wywrotka piasku to tez nie problem :-)

Data: 2020-10-09 09:51:48
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 09-10-2020 o 09:44, J.F. pisze:

- coz ty takiego cennego widzisz w tych wakacjach ? :-)

Lubię ciepłą wodę i piasek?

Cieplą wode mam w wannie, mozna tez zaoszczedzone pieniadze zainwestowac w basenik w ogrodku lub piwnicy :-)

Mam.
Ale nie ma turkusowego koloru i palm.

Piasek ... a co fajnego jest w piasku ? :-P

Moje stopy mówią że wszystko, o ile jest w połączeniu z ciepłą wodą.

Data: 2020-10-08 16:18:25
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rlmej8$la6$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ile masz tej drogi do Ołomunca - 80 km ?
Tzn od granicy, bo do granicy z Wrocka tez wolna :-)

Nie wchodzi w rachubę przy porównaniu czasu do drogi po autostradach ze Zwardonia.

Tym niemniej widac - 211km dluzsza trasa, 2:19 dluzsza w czasie.
Widac nie takie powolne te kilometry :-)

Gdzie sie wyjezdza na autostrade obecnie - w Zywcu, czy kawal dalej ?
Bo jak pamietam okolice Makowa - tamte drogi to powolne są.

Tyle że ja nic nie marnuję, tylko zyskuję dodatkowe 4 dni wakacji.
Zysk to kiepska nazwa, bo jednak trzeba w samochodzie swoje odsiedziec.

Kilka godzin dziennie, reszta to rozrywka.

No, a ja mam rozrywke na miejscu, a potem te 12h i tak trzeba odsiedziec :-)

Dokładanie tak samo jak jedziesz na wycieczkę już w miejscu docelowym.

No i tam tez patrze czy mi sie oplaca pare godzin jechac aby godzine popatrzec :-)

Gnając na złamanie karku zmarnowałbym półtora dnia, bo nic z bym z nich nie miał.

No coz, padla tam sugestia, ze okolicach Grazu piekne widoki

Których bym nie widział, bo zapitalałbym autostradą na złamanie karku.

No wlasnie, przy 90 tez raczej nie zobacze :-)

Zresztą, obecnie najsensowniejsza droga do Chorwacji prowadzi przez Słowację i Węgry.

Ale ja pechowo z Wroclawia :-)

Owszem - tracę kilka dni urlopu, ale nie wakacji.

Cieply akwapark po zimnym Baltyku to moze i dobry pomysl, ale nie o Baltyku rozmawiamy :-)

Ale o aquaparkach już tak.
Zazwyczaj staję w nich po drodze.

Po tygodniu nad cieplym morzem to jakby zadna atrakcja :-)

Hm, jakies fajne termy w szerokich okolicach Wiednia poradzisz ?

Polecam jazdę przez Węgry.
Termów po drodze zatrzęsienie, po stronie chorwackiej również.

Ale z Alp to jakos wyjatkowo nie po drodze :-)

Data: 2020-10-08 18:22:03
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 08-10-2020 o 16:18, J.F. pisze:
[...]

O tym mówię.
W sumie ile, ze 200 km?
A dalej pseudoautostrady w permanentnym remoncie i kolejne wolne drogi do Austrii.
Opada ta trasa.

Nie wchodzi w rachubę przy porównaniu czasu do drogi po autostradach ze Zwardonia.

Tym niemniej widac - 211km dluzsza trasa, 2:19 dluzsza w czasie.
Widac nie takie powolne te kilometry :-)

Ale liczyłeś przez Cieszyn?
Bo ja tak właśnie najczęściej jadę.

Zysk to kiepska nazwa, bo jednak trzeba w samochodzie swoje odsiedziec.

Kilka godzin dziennie, reszta to rozrywka.

No, a ja mam rozrywke na miejscu,

W sensie leżenia na plaży w Chorwacji?
Nie ubędzie jej.

Dokładanie tak samo jak jedziesz na wycieczkę już w miejscu docelowym.

No i tam tez patrze czy mi sie oplaca pare godzin jechac aby godzine popatrzec :-)

A co w zamian proponujesz?
Bo tak kombinując to w ogóle się nie opłaca wyjeżdżać na wakacje.

Zresztą, obecnie najsensowniejsza droga do Chorwacji prowadzi przez Słowację i Węgry.

Ale ja pechowo z Wroclawia :-)

Nie szkodzi, też przez Wrocław bym jechał.
Oszczędzasz na dwóch winietkach i nerwów na trasie przez Kłodzko i Czechy.

Ale o aquaparkach już tak.
Zazwyczaj staję w nich po drodze.

Po tygodniu nad cieplym morzem to jakby zadna atrakcja :-)

Po pół dnia w samochodzie jak najbardziej jest.

Polecam jazdę przez Węgry.
Termów po drodze zatrzęsienie, po stronie chorwackiej również.

Ale z Alp to jakos wyjatkowo nie po drodze :-)

Góry to zło, które należy omijać.

Data: 2020-10-08 09:58:27
Autor: WS
Tesla do Chorwacji
On Thursday, October 8, 2020 at 6:22:05 PM UTC+2, Cavallino wrote:

Ale liczyłeś przez Cieszyn?
Z Wroclawia przez Cieszyn? Toz to chyba bez sensu ;) Nie lepiej z A4 na A1 i na Ostrawe? (tak mi sie wydaje, bo ja z Krakowa jezdze na Ostrawe, przez Slowacje nie lubie, chociaz mam chalupe kolo Zywca i w sumie moge stamtad zaczynac, jadac na Zwardon, ale jeszcze troche ekspresowki brakuje...)

> Ale ja pechowo z Wroclawia :-)

Nie szkodzi, też przez Wrocław bym jechał.
Oszczędzasz na dwóch winietkach i nerwów na trasie przez Kłodzko i Czechy.

Hm, jakie dwie winiety? Slowenska tylko (mozna ominac jak covida nie ma... bo droga  Slowenska 66PLN/7 dni za ~60km jazdy tak na prawde)
Czeska 50PLN / 10 dni, Au 42 PLN = 92 PLN przez Slowacje
Slowacka 44 PLN / 10dni, Wegierska 61PLN/mc (7 dni troche malo) + A4 Wroclaw-Gliwice 2x16PLN  = 137 PLN

> Po tygodniu nad cieplym morzem to jakby zadna atrakcja :-)
tez tak uwazam ;)

Góry to zło, które należy omijać.

e tam, jak dla mnie tak samo atrakcyjne jak cieple morze, dlatego lubie riwiere Makarska, 2 w jednym ;)

Data: 2020-10-09 07:29:56
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 08-10-2020 o 18:58, WS pisze:
On Thursday, October 8, 2020 at 6:22:05 PM UTC+2, Cavallino wrote:

Ale liczyłeś przez Cieszyn?
Z Wroclawia przez Cieszyn? Toz to chyba bez sensu ;) Nie lepiej z A4 na A1 i na Ostrawe?

Nie, bo dalej masz ten sam syf w Czechach.
Pamiętaj, że trzeba też ominąć Słowenię.

Hm, jakie dwie winiety? Slowenska tylko (mozna ominac jak covida nie ma... bo droga  Slowenska 66PLN/7 dni za ~60km jazdy tak na prawde)

I ze dwie h w plecy.

Czeska 50PLN / 10 dni, Au 42 PLN = 92 PLN

Przecież właśnie piszę żeby nie jechać przez Czechy i Austrię, tylko przez Węgry.

Data: 2020-10-09 07:36:55
Autor: Mirek Ptak
Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-10-08 o 18:22, Cavallino pisze:
Ale liczyłeś przez Cieszyn?
Bo ja tak właśnie najczęściej jadę.

Powinienem baczniej śledzić wątek, ale czy przypadkiem piszesz to w kontekście dojazdu do słowackiej D1 w Zilinie?
Od co najmniej 2 lat jest to najgorsza możliwa trasa (może poza przejazdem w okolicach 2-3 nad ranem) z powodu permamentnych korków w Cadcy i Kysuckim Novym Meste.
Dużo szybsza (a przetestowałem ją kilkadziesiąt razy) jest trasa przez nasze A1 do Ostravy, Frydek-Mystek Bila, Makov i wlot na D1 w Bytcy.
Odcinek górski jest dodatkowo całkiem fajny z punktu samej jazdy a ciężarówki daje się tam wyprzedzać bo jest sporo odcinków z linią przerywaną.

Zdecydowanie odradzam trasę przez Cieszyn, Cadce :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2020-10-09 08:03:41
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 09-10-2020 o 07:36, Mirek Ptak pisze:

Od co najmniej 2 lat jest to najgorsza możliwa trasa (może poza przejazdem w okolicach 2-3 nad ranem) z powodu permamentnych korków w Cadcy i Kysuckim Novym Meste.

W dni robocze czy w weekendy też?

Dużo szybsza (a przetestowałem ją kilkadziesiąt razy) jest trasa przez nasze A1 do Ostravy, Frydek-Mystek Bila, Makov i wlot na D1 w Bytcy.

Bez winietki?

Data: 2020-10-09 00:36:25
Autor: WS
Tesla do Chorwacji
On Friday, October 9, 2020 at 8:03:42 AM UTC+2, Cavallino wrote:

> Dużo szybsza (a przetestowałem ją kilkadziesiąt razy) jest trasa przez > nasze A1 do Ostravy, Frydek-Mystek Bila, Makov i wlot na D1 w Bytcy.

Bez winietki?

doo Ostrawy autostrada bezplatna
chyba dalej droga 56 jest platna, ale ominiecie rownolegla to ~10 minut wg googla
https://goo.gl/maps/sR26iEMP6CKBjdBD6

Data: 2020-10-09 09:46:58
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 09-10-2020 o 09:36, WS pisze:
[...]

Obecnie googiel pokazuje 15 minut dłużej przez Cadcę.
Ale drogi chyba jednak lepsze...

Data: 2020-10-09 11:43:09
Autor: Mirek Ptak
Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-10-09 o 09:46, Cavallino pisze:
Dużo szybsza (a przetestowałem ją kilkadziesiąt razy) jest trasa przez
nasze A1 do Ostravy, Frydek-Mystek Bila, Makov i wlot na D1 w Bytcy.

Bez winietki?

Z, objechać się da, ale nie wiem, czy warto.

doo Ostrawy autostrada bezplatna
chyba dalej droga 56 jest platna, ale ominiecie rownolegla to ~10 minut wg googla

Obecnie googiel pokazuje 15 minut dłużej przez Cadcę.
Ale drogi chyba jednak lepsze...

Chyba na pewno nie. Cała Cadca rozkopana, z powodu budowy D3. Jak skończą to będzie pięknie, ale na razie cienko.
A od Ostravicy można w zasadzie do samej Bytcy cisnąc na maksa z krótkimi wyjątkami na słownie 3 wsie po drodze - Bila, Makov i Kolarovice. Przez Cieszyn poza krótkim odcinkiem dwupasmowej 11 (ograniczenie do 90) masz wieś za wsią :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2020-10-09 11:55:35
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 09-10-2020 o 11:43, Mirek Ptak pisze:
[...]

Z winietką to już bez sensu, to już lepiej jechać do Brna/Breclav.

Chyba na pewno nie. Cała Cadca rozkopana, z powodu budowy D3. Jak skończą to będzie pięknie, ale na razie cienko.

A kiedy mają skończyć/jak im idzie?
Teraz mam elektryka z zasięgiem 250 km, więc i tak nie pojadę w tamte strony
Ale na przyszłość planuję coś z dużo większym zasięgiem, może już zdążą skończyć?

BTW: ta ich D3 to droga do Zwardonia czy na Cieszyn?

Data: 2020-10-09 14:15:36
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rlpc2n$nt3$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

No jak, tyle przekonywania, ze ladowanie to prawie wcale nie zajmuje czasu ...

Za to Mielno masz w zasiegu :-P

Ale na przyszłość planuję coś z dużo większym zasięgiem, może już zdążą skończyć?

Tesle czy spalinowca ? :-P

J.

Data: 2020-10-09 14:51:06
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 09-10-2020 o 14:15, J.F. pisze:
[...]

Mowa była o współczesnych elektrykach.
Mój jest za to tańszy w eksploatacji.

Dostosowałem więc auto do potrzeb, bo i tak nie wybierałem się nigdzie samochodem nad południowe morza.

Za to Mielno masz w zasiegu :-P

Całe nasze wybrzeże, a i góry (w większości) mam w swoim zasięgu (podróż na jeden dzień).
Na swoją daczę nad morzem dojadę z jednym ładowaniem po drodze - i to wystarczy.

Ale na przyszłość planuję coś z dużo większym zasięgiem, może już zdążą skończyć?

Tesle czy spalinowca ? :-P

Teslę to w następnej kolejności, jak już będą robić kompakty.

Ale na rynku jest coraz więcej aut z podobnym zasięgiem i niższą ceną, więc za rok czy dwa będą do sprzedaży jako używane.

Data: 2020-10-09 17:26:45
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rlpmbq$vos$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Leaf 2 o ile pamietam ... a to nie jest "wspolczesny" ?

[...]

No to teraz wystarczy powtarzac "Baltyk jest cieply, Baltyk jest cieply" :-)

No ale zaraz - a nie lepiej poprzec slowa czynem i kupic sobie auto spalinowe ?
A prawda, przeciez masz spalinowe, na wegiel :-)
No to jeszcze solary musisz zdemontowac, aby Baltyk byl cieply  :-)

J.

Data: 2020-10-10 08:58:47
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 09-10-2020 o 17:26, J.F. pisze:
[...]

Źle pamiętasz.
Leafa nie kupiłem, bo państwo przez 3 miesiące rozpatrywało wniosek o dopłatę.

Mam Zoe ze40.
Poprzedni model, bez ładowania DC.
Ale to niewiele zmienia, bo prędkość ładowania podobna jak w Leafie 40kW.
Dużo szybciej ładują się nowoczesne auta mające złącze CCS i duże baterie, oraz Tesla.

Na swoją daczę nad morzem dojadę z jednym ładowaniem po drodze - i to wystarczy.

No to teraz wystarczy powtarzac "Baltyk jest cieply, Baltyk jest cieply" :-)

Nie - to na spacery nad morzem.
Na wakacje latam na południe samolotem.
Wychodzi taniej niż Ciebie dojazd nad Bałtyk smrodowozem.

No ale zaraz - a nie lepiej poprzec slowa czynem i kupic sobie auto spalinowe ?

Ale jakie słowa miałbym popierać?

Data: 2020-10-09 16:08:25
Autor: Mirek Ptak
Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-10-09 o 11:55, Cavallino pisze:
[...]

Chyba, że na Austrię - Na Bratysławę i Węgry to najszybszy wariant od Katowic na zachód :)

Chyba na pewno nie. Cała Cadca rozkopana, z powodu budowy D3. Jak skończą to będzie pięknie, ale na razie cienko.

A kiedy mają skończyć/jak im idzie?

Ostatnio jechałem w końcówce czerwca (jak Słowacy otworzyli granice, a Czesi mieli jeszcze Śląsk na czerwonej liście) i było to całkiem zaawansowane (to znaczy wiadukty, ale to tylko do tuneli za Cadca - dalej nie widziałem, żeby robili :( - jednak jak skończą to przynajmniej będzie obwodnica Cadcy :)

Teraz mam elektryka z zasięgiem 250 km, więc i tak nie pojadę w tamte strony
Ale na przyszłość planuję coś z dużo większym zasięgiem, może już zdążą skończyć?

BTW: ta ich D3 to droga do Zwardonia czy na Cieszyn?

Od Zwardonia, ale jak jeszcze Czesi dokończą 11 to od Cieszyna też się będzie dobrze jechało.
Niestety terminów nie znam :(

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2020-10-10 08:55:14
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 09-10-2020 o 16:08, Mirek Ptak pisze:

Z winietką to już bez sensu, to już lepiej jechać do Brna/Breclav.

Chyba, że na Austrię - Na Bratysławę i Węgry to najszybszy wariant od Katowic na zachód :)

Ale nie najtańszy, bo wymaga dwóch winietek.
Od granicy czeskiej do Bratysławy jest niedaleko, więc można przecierpieć i przejechać zwykłą drogą.

Data: 2020-10-12 12:10:32
Autor: Mirek Ptak
Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-10-10 o 08:55, Cavallino pisze:
[...]

51 zł przy wyjeździe do HR to nie tak wiele za wygodniejszą jazdę

Od granicy czeskiej do Bratysławy jest niedaleko, więc można przecierpieć i przejechać zwykłą drogą.

?? (dodał bym jeszcze parę :) )
1:42 od zjazdu z czeskiej autostrady do Węgier drogami bez opłat (czyli też kawałkiem autostrady pod Bratysławą), ta sama trasa autostradą 56 min - spora różnica.
Trasa od Ostrawy do Bytcy to 1:38, a z ominięciem autostrady płatnej 1:47 :)
Z doświadczenia jednak wiem, że się ją da zrobić szybciej 10-15 minut spokojnie właśnie dzięki temu, że mało terenu zabudowanego jest od Ostravicy.

Teraz cały odcinek:
2:55 przez Brno i 3:31 przez Ostrawa-Bytca.
Tu muszę przyznać, ze moja trasa cotygodniowa wiedzie do Nitry, więc trasy przez Brno nie brałem pod uwagę, ale rzeczywiście jest jeszcze lepsza - oczywiście autostradą a nie bokami :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2020-10-12 12:27:05
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 12-10-2020 o 12:10, Mirek Ptak pisze:
[...]

Bo ja wiem czy wygodniejszą?
Ile tam masz tego płatnego odcinka?

Już chyba sensowniej byłoby kupić winietę słoweńską, bo zysk czasowy byłby większy.

[...]

No to też mówię, że bez winietki to ma sens, ale tylko wtedy.
A jak byś już ją miał, to wtedy autostradą przez Brno.

[...]

Tyle że remontów po drodze sporo.

A jak bokami to już lepiej przez Austrię, bo winietka tańsza od węgierskiej.

Data: 2020-10-12 12:44:00
Autor: Mirek Ptak
Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-10-12 o 12:27, Cavallino pisze:
Trasa od Ostrawy do Bytcy to 1:38, a z ominięciem autostrady płatnej 1:47 :)

No to też mówię, że bez winietki to ma sens, ale tylko wtedy.
A jak byś już ją miał, to wtedy autostradą przez Brno.

True.
W każdym razie dla trasy przez Cieszyn - Cadcę mówimy nie :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2020-10-12 12:45:48
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 12-10-2020 o 12:44, Mirek Ptak pisze:
[...]

Na tą chwilę przynajmniej.

Data: 2020-10-06 13:04:58
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rlh0d6$opo$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 05-10-2020 o 17:55, J.F. pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=r0H6uXLSbSs
Moze i za darmo, moze i sie dosc szybko laduje, ale jednak poltorej doby.

Jak ktoś lubi superchargery zwiedzać.

Ile tam bylo tych ladowan ? ze 6 ? Jakby tak godzina dluzej na kazdym, bo moc mala.
Zaraz ... godzina ? Ta bateria ma cos 90kWh, nawet zakladajac ze tylko 60kWh ladujemy, to 3h przy 20kW ..

Choc niby da sie w ~15h i raptem ~1.5h dluzej niz benzyniakiem (19:00).
Wcale nie dłużej, bo benzyniakiem też się musisz zatrzymać, a google tego nie liczy.

Google mowil 13:05, doliczylem mu godzine. Tesla mowi 15:33.
Poltorej godzinki roznicy ... nieduzo, choc moze sie zamienic w wiecej, jak np pensjonat zamkniety po polnocy.

[...]

A dlaczego on placi za ladowanie na stacji Tesli w Czechach ?

Ladowanie w hotelu swietna sprawa ... o ile jest ladowarka i nie jest zajeta :-)
No coz - z czasem na pewno ich przybedzie ... tylko ze juz chyba nie beda darmowe ...

J.

Data: 2020-10-06 13:19:37
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 06-10-2020 o 13:04, J.F. pisze:

Moze i za darmo, moze i sie dosc szybko laduje, ale jednak poltorej doby.

Jak ktoś lubi superchargery zwiedzać.

Ile tam bylo tych ladowan ?

Bardziej chodzi o to, że Daniel sam powiedział, że jeździ się ładować nawet na 5 minut, żeby zwiedzać superchargery w różnych lokalizacjach, a nie dlatego że ma taką potrzebę.

Zaraz ... godzina ? Ta bateria ma cos 90kWh, nawet zakladajac ze tylko 60kWh ladujemy, to 3h przy 20kW ..

Tesla może się ładować nawet z mocą 250 kW.
Zazwyczaj na superchargerze łąduje się do 80%  około 100 kW.

Choc niby da sie w ~15h i raptem ~1.5h dluzej niz benzyniakiem (19:00).
Wcale nie dłużej, bo benzyniakiem też się musisz zatrzymać, a google tego nie liczy.

Google mowil 13:05, doliczylem mu godzine.

Godzinę przewy na cały dzień podróży?
Jeden obiad z reguły zabiera więcej.

Możesz, wystarczy skorzystać z wolnej/darmowej ładowarki.
Albo z hotelowego gniazdka.
https://www.youtube.com/watch?v=BYhVIkVA1Lg

A dlaczego on placi za ladowanie na stacji Tesli w Czechach ?

Bo superchargery Tesli nie są darmowe.
Były na początku, więc jak masz stare auto to się łapiesz, ale tylko wtedy.

Ladowanie w hotelu swietna sprawa ... o ile jest ladowarka i nie jest zajeta :-)
No coz - z czasem na pewno ich przybedzie ... tylko ze juz chyba nie beda darmowe ...

W hotelach mogą być, bo to grosze, a powód do wyboru duży.
Internety też kiedyś były drogie w hotelach, teraz są za friko i mało kto sobie wyobraża że ich nie ma.

Data: 2020-10-06 18:08:26
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rlhjs9$5or$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ale i tak trzeba tych ladowan kilka, a jak nie bedziesz czesto, to bedziesz dlugo ładował :-)

A sam pewnie bym  wolal miec rezerwe, na korki, na objazdy ... na kolejki.

Ok, na poczatku filmu Tesla planuje 4 ladowania.
30+30+40+45 min ladowania = 2:25

Zaraz ... godzina ? Ta bateria ma cos 90kWh, nawet zakladajac ze tylko 60kWh ladujemy, to 3h przy 20kW ..

Tesla może się ładować nawet z mocą 250 kW.
Zazwyczaj na superchargerze łąduje się do 80%  około 100 kW.

Ale to jednak tego super trzeba, a nie jakąś "dogodną darmową ladowarke".

[...]

A to zalezy co, gdzie i jak sie je.
40 minut na obiad, dwa tankowania po 10 minut ... starczy.

[...]

A Daniel sie chwalil ze darmowe ?

[...]

Owszem, ale takie 90kWh to juz nie takie grosze :-)
Choc w nocnej taryfie znacznie taniej.

J.

Data: 2020-10-07 07:54:13
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 06-10-2020 o 18:08, J.F. pisze:

Ok, na poczatku filmu Tesla planuje 4 ladowania.
30+30+40+45 min ladowania = 2:25

Dokładnie.
Akurat idealnie pasuje na standardowe przerwy w podróży, więc de facto czasu nie tracisz.

Jedyna niedogododność, że to na superchargerach, wiec może się nie zgrać z dostępnością wc czy restauracji w okolicy.
Trzeba by wcześniej popatrzeć w internetach na otoczenie.

Tesla może się ładować nawet z mocą 250 kW.
Zazwyczaj na superchargerze łąduje się do 80%  około 100 kW.

Ale to jednak tego super trzeba, a nie jakąś "dogodną darmową ladowarke".

Tesla planuje tylko superchargery.

Google mowil 13:05, doliczylem mu godzine.

Godzinę przewy na cały dzień podróży?
Jeden obiad z reguły zabiera więcej.

A to zalezy co, gdzie i jak sie je.
40 minut na obiad, dwa tankowania po 10 minut ... starczy.

Komu?
Robotowi?
Normalny człowiek na rozprostowanie gnatów potrzebuje więcej.

Bo superchargery Tesli nie są darmowe.

A Daniel sie chwalil ze darmowe ?

Nie wyciąłbyś następnego zdania, to byś wiedział dlaczego.

[...]

Zresztą to nadal kilkanaście złotych max, więc można wrzucić w cenę.

Data: 2020-10-07 14:25:48
Autor: Mirek Ptak
Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-10-07 o 07:54, Cavallino pisze:
Bo superchargery Tesli nie są darmowe.

A Daniel sie chwalil ze darmowe ?

Nie wyciąłbyś następnego zdania, to byś wiedział dlaczego.

To następne oidp brzmiało że jak ma się starszą teslę to są darmowe - to jest jasne.
Przed wyjazdem jednak powiedział, ze prąd w podróży będzie miał za darmo - skąd więc to płacenie?
(fragmentu z płaceniem nie widziałem - opieram się na tym co Jarek napisał).

Pozdrawiam _ mirek

Data: 2020-10-07 14:51:50
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 07-10-2020 o 14:25, Mirek Ptak pisze:
[...]

Jarek odnosił się oidp, do wklejonego przeze mnie linka do innej podróży innego usera, z nową Teslą.

Daniel ma starą, więc może płacić co najwyżej za zbyt długi postój po naładowaniu.

Data: 2020-10-07 12:34:11
Autor: T.
Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-10-06 o 13:19, Cavallino pisze:
[...]

Najprościej do jednego z bagażników Tesli zładować mały spalinowy agregat prądotwórczy. Przez noc trochę podładuje i jest się niezależnym od infrastruktury.
T.

Data: 2020-10-07 11:39:04
Autor: K
Tesla do Chorwacji
On 07/10/2020 11:34, T. wrote:
[...]

I zatrudnic uzbrojonego lokalsa do pilnowania, bo jak postawisz przy aucie to sie zaczadzisz. Chyba, ze ten agregat to bedzie na kolach w formie przyczepki :D

Data: 2020-10-07 13:27:41
Autor: T.
Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-10-07 o 12:39, K pisze:
On 07/10/2020 11:34, T. wrote:
[...]

Ładowarkę przypinasz łańcuchem do czegokolwiek idziesz spać do hotelu. Można nawet spać w aucie, byle odpowiednio ustawić sprzęt (żeby nie wiało do środka spalinami). Swego czasu zdaje się do i3 dodawali mały generatorek i to się nazywał Range extender.
Co ciekawe - jest zakaz stania autem z włączonym silnikiem, a nie ma zakazu posługiwania się generatorem (widać to zwłaszcza na imprezach plenerowych).
T.

Data: 2020-10-07 12:40:53
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 07-10-2020 o 12:34, T. pisze:

[...]

Sens podobny jak ładowanie małej rafinerii do bagażnika benzyniaka.
Przy aucie o zasięgu i szybkosci ładowania  Tesli, infrastruktura przestaje byc dawno problemem.

Tak, wiem, ze do łba hejtera to i tak nie trafi.

Data: 2020-10-07 13:50:34
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f7d99a5$0$552$65785112@news.neostrada.pl...
Najprościej do jednego z bagażników Tesli zładować mały spalinowy agregat prądotwórczy. Przez noc trochę podładuje i jest się niezależnym od infrastruktury.

Taki 20-30kW i nie trzeba nocy czekac.

J.

Data: 2020-11-06 19:56:24
Autor: kk
Tesla do Chorwacji
On 2020-10-06 07:47, Cavallino wrote:
[...]

Co ma google do wiatraka. Sumujesz czasy wszystkich postojów i wychodzi ile zajęły tankowania. 5x 40 min to 3h 20min. Jadąc spalinowym miałby np 1-no (słownie JEDNO) tankowanie przez 15 minut (słownie PIĘTNAŚCIE MINUT). Oczywiście można sobie zjeść obiad i nawet przespać się, ale nie jest to uwarunkowane koniecznością zatankowania auta.

Jest akceptowalne jednorazowo jadąc na urlop spędzenie nieco dłuższego czas w podróży, ale marnowanie takiego czasu przy kadym tankowaniu jest jak codzienne 2h dojazdy do 8h pracy. Szkoda życia. Mnie się nie chce nawet zajechać 300m do garażu ładować bo Twizy obok drzwi wejściwoych staje. Jakbym musiał jeździć na stacje ładowania to przestałbym nim jeździć. Całe to gadanie o elektrykach kupy się nie trzyma. Bo żeby one były użytkowo konkurencyjne to ładowarki musiałyby być na każdym kroku a nie tylko gdzieniegdzie tak, by właśnie dało się ładować przy okazji a nie ekstra zmieniając trasę, zatrzymując się piąty raz czy idąc na zakupoy do sklepu, do którego normalnie nie chodzimy. Nie ma szans by taka infrastruktura powstała w najbliższym czasie.

Można sobie wygodnie zorganizować życie, ale samochód elektryczny jest raczej przeszkodą niż rozwiązaniem.

Data: 2020-11-12 22:46:05
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ro4699$775$1@news.icm.edu.pl...
On 2020-10-06 07:47, Cavallino wrote:
[...]

Raczej wiecej, nie lubie do konca wypalac, szczegolnie jak grozi korek w upale ..

MINUT). Oczywiście można sobie zjeść obiad i nawet przespać się, ale nie jest to uwarunkowane koniecznością zatankowania auta.

Ale akurat na takiej trasie obiad jest potrzebny, a co najmniej uzasadniony.
Wiec jedno ladowanie masz "gratis". Zakladajac, ze jest szybka ladowarka z jadlodajnia :-)

Jak masz wiecej bab na pokladzie, to i toalety trzeba odwiedzac, wiec znow troche czasu w spalinowym marnujesz.
Ja bym jakiejs spokojnej kawki nie odmowil, wiec kolejne 10 minut ...

Jest akceptowalne jednorazowo jadąc na urlop spędzenie nieco dłuższego czas w podróży,

To nie jest "nieco dluzszy czas", tylko zahacza o nocleg w trasie.
Co akurat niektorym moze sie podobac.

ale marnowanie takiego czasu przy kadym tankowaniu jest jak codzienne 2h dojazdy do 8h pracy. Szkoda życia.

Ale tak to nie marnujesz, bo ladujesz noca w garazu, czy na zakupach ....

Mnie się nie chce nawet zajechać 300m do garażu ładować bo Twizy obok drzwi wejściwoych staje.

A niektorzy maja 10m do garazu :-)

Jakbym musiał jeździć na stacje ładowania to przestałbym nim jeździć.

Ja tam lubie swiezy chlebek, wiec jakbym mial ladowarke pod sklepem ....

Całe to gadanie o elektrykach kupy się nie trzyma. Bo żeby one były użytkowo konkurencyjne to ładowarki musiałyby być na każdym kroku a nie tylko gdzieniegdzie tak, by właśnie dało się ładować przy okazji

Beda. Tylko ... za ile :-)

a nie ekstra zmieniając trasę, zatrzymując się piąty raz czy idąc na zakupoy do sklepu, do którego normalnie nie chodzimy.

W codziennej trasie mam kilka sklepow do wyboru. Moge wybrac ten z ladowarka.
Na razie zaden nie ma ...

Nie ma szans by taka infrastruktura powstała w najbliższym czasie.

Ladowarka pod supermarketem ? Szybko moze powstac.

Można sobie wygodnie zorganizować życie, ale samochód elektryczny jest raczej przeszkodą niż rozwiązaniem.

To ci miasto da bodziec i wygodnie zakaze wjazdu spalinowych do centrum :-P

J.

Data: 2020-11-12 23:01:43
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 12-11-2020 o 22:46, J.F. pisze:

W codziennej trasie mam kilka sklepow do wyboru. Moge wybrac ten z ladowarka.
Na razie zaden nie ma ...

Jak często sprawdzasz?
Bo w Poznaniu co kilka miesięcy przybywa jedna darmowa ładowarka....

Nie ma szans by taka infrastruktura powstała w najbliższym czasie.

Ladowarka pod supermarketem ? Szybko moze powstac.

Ostatnio po prostu do innych nie jeżdżę.
W Poznaniu mam do wyboru Kaufland, Carrefour, kilka Lidli, Biedronkę i Selgros (te dwa ostatnie w odległości 200 m spaceru) - czego mi więcej potrzeba?

A na trasie Orlen i Energa.
Cały czas mowa o ładowarkach darmowych.

Nie zdarzyło mi się stanąć w polu - obecnym autem przejechałem 8 kkm w 3,5 miesiąca.
Koszt jakieś 50 zł - głównie dlatego, że jak je kupowałem, to sprzedawca nie naładował auta i musiałem po drodze do domu korzystać z płatnych ładowarek.....

Data: 2020-11-12 23:46:33
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rokbc8$gq6$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

No to tak zanim przybedzie na polowie :-)

[...]

C i S mi nie po drodze, Kaufland ma ch* chleb, Biedronka nie ma parkingu, zostaje Lidl :-)

[...]

Ale ile wydales na obiady i ile kg przytyles w 3.5 miesiaca ? :-)

J.

Data: 2020-11-13 07:33:01
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 12-11-2020 o 23:46, J.F. pisze:

[...]

Tyle samo co wydałbym przy jeżdżeniu benzyniakiem.
Albo i mniej, bo miałem więcej spacerków.

Data: 2020-11-20 06:50:35
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
[...]

Coś znajdziesz koło sklepu, ponoć macie we Wrocławiu 39 ładowarek....

https://moto.pl/MotoPL/7,170318,26520770,gdzie-w-polsce-oplaca-sie-miec-samochod-elektryczny-sprawdzamy.html#do_w=57&do_v=67&do_a=330&s=BoxOpLink

Data: 2020-11-20 14:35:06
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rp7lfc$h7a$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

I co - mam dralowac 500m z ladowarki do sklepu, a potem jeszcze ze sklepu do samochodu z zakupami ?
Moze jakby nie padalo ... i mialbym e-hulajnoge w bagazniku :-)

https://moto.pl/MotoPL/7,170318,26520770,gdzie-w-polsce-oplaca-sie-miec-samochod-elektryczny-sprawdzamy.html#do_w=57&do_v=67&do_a=330&s=BoxOpLink

To juz lepszy ten plugshare, bo pokazuje gdzie.

Wyglada na to, ze pod kauflandem ... bedzie, bo coming soon. Za rok, moze dwa :-P

Ale jest jedna pod Magnolia ... musze sie przyjrzec, bo jakos nie rzucila mi sie w oczy.
Na trzy wtyczki ... hm, tam potrafi byc "dziki tlum".
A - i trzy rozne kable - to wieksza szansa, ze bedzie akurat zajety :-(

No i greenway, a nie za darmo. A wrecz bardzo drogo  :)

J.

Data: 2020-11-20 19:26:11
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 20-11-2020 o 14:35, J.F. pisze:
[...]

Eee, sądzę że znajdziesz coś bliżej.
To naprawdę jest wszystko takie straszne, tylko jak nie jesteś z tym obeznany, a jak zaczniesz używać to powszednieje i robi się łatwe.

Ja już nie pamiętam kiedy stałem pod ładowarką specjalnie, a nie przy okazji jakiejś innej czynności w pobliżu.

Data: 2020-11-20 20:00:37
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rp91o4$gp7$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ale po cholere mam sie dostosowywac ?
Diesel mnie wozi bardzo dobrze, ale jak ci smrodzi, to zrob ulgi na hybrydy LPG :-)

Ja już nie pamiętam kiedy stałem pod ładowarką specjalnie, a nie przy okazji jakiejś innej czynności w pobliżu.

Jak jest jedna koncowka potrzebnego typu, to kiedys bedzie zajeta.
I nie wystarczy poczekac 5 minut az ten samochod zamowi hotdoga, zaplaci i pojedzie :-)

J.

Data: 2020-11-21 03:25:26
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
W dniu 20-11-2020 o 20:00, J.F. pisze:
[...]

Dawno mi się nie zdarzyło...
Ale jestem w trochę uprzywilejowanej sytuacji, bo mam możliwość szybkiego ładowania na nietypowym gnieździe (AC), które ludzie zazwyczaj omijają w ładowarkach.
Za to inni mają dwa gniazda do wyboru, tyle że z AC ładują się wolno.

Niemniej najczęściej i tak jestem sam na ładowarce.

I nie wystarczy poczekac 5 minut az ten samochod zamowi hotdoga, zaplaci i pojedzie :-)

Czasem tak, czasem nie, czasem ładowarek jest kilka....

Data: 2020-11-13 00:49:44
Autor: kk
Tesla do Chorwacji
On 2020-11-12 23:01, Cavallino wrote:
[...]

Fiu fiu, to w ciągu roku ile powstaje? 3 ?

[...]

I pod Biedronką jest ładowarka???

[...]

Sknerus?

Data: 2020-11-13 00:55:35
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rokhng$l9q$2@news.icm.edu.pl...
On 2020-11-12 23:01, Cavallino wrote:
[...]

Biznesmen/inteligent. On sobie jezdzi, a my placimy :-(

J.

Data: 2020-11-13 22:28:40
Autor: kk
Tesla do Chorwacji
On 2020-11-12 23:01, Cavallino wrote:
[...]

Ale żeby nawet w święta tak za darmochę jeździć?!

Data: 2020-11-14 07:46:48
Autor: ąćęłńóśźż
Tesla do Chorwacji
Rewolucyjne podejście Lidla: wprowadzili płatne parkingi i bezpłatne ładowarki?
Klient z Twizy mniej awanturujący się?

-- -- -

Data: 2020-11-16 00:28:40
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5faf7d58$0$6331$65785112@news.neostrada.pl...
Rewolucyjne podejście Lidla: wprowadzili płatne parkingi i bezpłatne ładowarki?
Klient z Twizy mniej awanturujący się?

parkingi przy lidlach sa imo bezplatne ... przez godzine czy dwie, tyle co na zakupy ...

J.

-- -- -

Data: 2020-11-16 13:49:29
Autor: ąćęłńóśźż
Tesla do Chorwacji
Po co ten wynalazek dla sklepów w szczerym polu (są takie nawet w miastach)?

-- -- -
przez godzine czy dwie

Data: 2020-11-13 00:47:06
Autor: kk
Tesla do Chorwacji
On 2020-10-06 07:47, Cavallino wrote:
[...]

Ale to bryka za 300 tysięcy a nie 20, tyle co twoja! Chyba od bryki za tyle kasy można oczekiwać dużego baku i dobrych osiągów.

[...]

No nie :-) Chcę zjeść normalny obiad a tam nie ma ładowarki. Przy jednym zajeździe w Polsce dopiero widziałem, ale zamknięty był, więc bym nie zjadł.

Jak masz wiecej bab na pokladzie, to i toalety trzeba odwiedzac, wiec znow troche czasu w spalinowym marnujesz.
Ja bym jakiejs spokojnej kawki nie odmowil, wiec kolejne 10 minut ...

No tak, no tak, ale nie 3h. Zaraz te rozważania co to po drodze można zaliczyć będą przypominały podróże kamperem.

Jest akceptowalne jednorazowo jadąc na urlop spędzenie nieco dłuższego czas w podróży,

To nie jest "nieco dluzszy czas", tylko zahacza o nocleg w trasie.
Co akurat niektorym moze sie podobac.

Więc mówię, że to jest akceptowalne, ale nie jest rozwiązaniem typowego przejazdu, tj nie wszyscy chcemy rozkładać trasę nad morze na 2 dni tylko raczej mniejszość.

ale marnowanie takiego czasu przy kadym tankowaniu jest jak codzienne 2h dojazdy do 8h pracy. Szkoda życia.

Ale tak to nie marnujesz, bo ladujesz noca w garazu,

Ale nie mam garażu bo w garażu stoi normalny samochód :-)

czy na zakupach ...

Ile Biedronek ma ładowarki? Kiedy będą miały? Dine będzie miał?

Mnie się nie chce nawet zajechać 300m do garażu ładować bo Twizy obok drzwi wejściwoych staje.

A niektorzy maja 10m do garazu :-)

No i właśnie, wtedy nie ma problemu, ale .. jeszcze raz, jak mi się nie chce iść 300m to jak miałoby mi się chcieć jechać do stacji ładowania? Najbliższa jest jakieś 2..3km i nic wokół nie ma poza blokami. Przeprowadzić się mam?

Jakbym musiał jeździć na stacje ładowania to przestałbym nim jeździć.

Ja tam lubie swiezy chlebek, wiec jakbym mial ladowarke pod sklepem ...

Jakby babka miała wąsy to by była dziadkiem. Policz z ilu sklepów korzystasz i pomyśl ile z nich będzie kiedykolwiek miało ładowarki.

[...]

W warzywniaku będą? Jesteś pewien?

[...]

Czyli nie możesz. Kiedyś jakiś mały procent będzie miał, ale to nadal nie wypełni twoich potrzeb. Są jakieś koncepcje by w każdym nowobudowanym budynku była ładowarka, ale ... tak samo jest przepis mówiący o tym by w bloku był AZART. No i jest, ale analogowy.

Nie ma szans by taka infrastruktura powstała w najbliższym czasie.

Ladowarka pod supermarketem ? Szybko moze powstac.

Biedronka to hipermarket i nawet tam nie ma. Podobnie jak toalety. Co powstanie wcześniej?

Można sobie wygodnie zorganizować życie, ale samochód elektryczny jest raczej przeszkodą niż rozwiązaniem.

To ci miasto da bodziec i wygodnie zakaze wjazdu spalinowych do centrum :-P

No i po co Ci wjeżdżać do centrum? Na razie jest tak, że jak taki zakaz wprowadzili w Krakowie to się biznes zatrzymał. A na rynku i u Ciebie jest całkowity zakaz a nie oprócz spalinowych.

Data: 2020-11-13 01:13:26
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rokhii$l9q$1@news.icm.edu.pl...
On 2020-11-12 22:46, J.F. wrote:
[...]

Ale jak to ma byc wypasiona bryka za 300 tys, to przeciez nie cysterna.
A dobre osiagi ... szybko zuzywaja paliwo.

[...]

A znasz dobra knajpe przy tej trasie ?
Jak nie znasz, to sie mozesz zatrzymac przy takiej z ladowarka :-)

Jak masz wiecej bab na pokladzie, to i toalety trzeba odwiedzac, wiec znow troche czasu w spalinowym marnujesz.
Ja bym jakiejs spokojnej kawki nie odmowil, wiec kolejne 10 minut ...

No tak, no tak, ale nie 3h.

Dlatego do czasu googla doliczylem godzine. Szczegolnie gdy i tak trzeba jeszcze winietek szukac.

ale marnowanie takiego czasu przy kadym tankowaniu jest jak codzienne 2h dojazdy do 8h pracy. Szkoda życia.

Ale tak to nie marnujesz, bo ladujesz noca w garazu,

Ale nie mam garażu bo w garażu stoi normalny samochód :-)

To sobie zamienisz :-)

czy na zakupach ...
Ile Biedronek ma ładowarki? Kiedy będą miały? Dine będzie miał?

To polubisz zakupy w tych, co beda mialy :-)

[...]

Jechac to inna rozmowa. Ile masz do Biedronki ... a ile trwa dojazd odbyty "przy okazji" ?

Najbliższa jest jakieś 2..3km i nic wokół nie ma poza blokami. Przeprowadzić się mam?

Czemu nie ... bo na razie, to wychodzi, ze powinienes jezdzic tramwajem :-)

Poza tym potrzebujesz nie ladowarke, tylko miejsce parkingowe i gniazdko.
Sasiedzi sie pewnie na staly przydzial miejsca nie zgodza ... ale sa takie, gdzie tak jest.

[...]

Sygnal antenowy jest analogowy.

Nie ma szans by taka infrastruktura powstała w najbliższym czasie.
Ladowarka pod supermarketem ? Szybko moze powstac.

Biedronka to hipermarket i nawet tam nie ma. Podobnie jak toalety. Co powstanie wcześniej?

Jak kierownictwo zobaczy potrzebe, to myslisz ze ile mu zajmie ustawienie ?

Juz pewnie maja wlasny parking, transformator ...

[...]

I miasto sie wycofalo ?

J.

Data: 2020-11-14 17:04:19
Autor: kk
Tesla do Chorwacji
On 2020-11-12 22:46, J.F. wrote:
[...]

On tą Teslą jedzie pewnie 110km/h. Przy takiej prędkości spalinową bryką za 300 tys. przejedzie cały dystans :-)

[...]

Ale zrozum, na tyle knajp w Polsce tylko jedna miała ładowarkę. Ja nie chcę być skazany na Maca albo coś podobnego.

[...]

Przy winietkach wybudowali stacje ładowania?

[...]

Nie chce mi się. Miejski ma być pod ręką, czyli przy wejściu do domu. Niestety zwykle nie ma tam ładowarki.

czy na zakupach ...
Ile Biedronek ma ładowarki? Kiedy będą miały? Dine będzie miał?

To polubisz zakupy w tych, co beda mialy :-)

To się aktualnie sprowadza do tego by jechać w drugą stronę a nie po drodze.

[...]

Biedronek jest dużo. Na mojej kilkukilometrowej (!!!) trasie do pracy jest ich 5. Ale nie zanosi się na ładowarki przy nich bo to dla "plebsu" jest. Do ładowarki przy sklepie mam z 7km. Upadające Tesco. Zdarza się, że jadę tam po kawę. Ostatnio bardzo rzadko bo nie ma gdzie tej kawy pić.

Najbliższa jest jakieś 2..3km i nic wokół nie ma poza blokami. Przeprowadzić się mam?

Czemu nie ... bo na razie, to wychodzi, ze powinienes jezdzic tramwajem :-)

Po czym?! :-)

Poza tym potrzebujesz nie ladowarke, tylko miejsce parkingowe i gniazdko.
Sasiedzi sie pewnie na staly przydzial miejsca nie zgodza ... ale sa takie, gdzie tak jest.

Ale ja mam dwa miejsca parkingowe bo Twizy mieści się między samochodami i przed kioskiem. Kto mi to zajmie? Właściele dwóch kolejnych Twizy? :-) Tylko na gniazdko musiałbym mieć zgodę i sfinansować je sam.

[...]

Ale zakres jest dla cyfrowej a rozprowadzanie w zakresie kablowej. Więc nie ma.

[...]

No i po co Biedronkom ładowarka?

Juz pewnie maja wlasny parking, transformator ...

Te Biedronki to zło jest. Monopolizują rynek.

No chyba. Nie śledzę tego.

Data: 2020-10-06 09:33:11
Autor: przemek.j...@gmail.com
Tesla do Chorwacji
To jest młody pistolet może przekimac w aucie no i tylko w 2ke jechali jedna osoba więcej i muka z noclegiem.
Mnie nie przekonał ale fanboje będą zachwyceni :-)

Data: 2020-11-06 17:36:30
Autor: kk
Tesla do Chorwacji
On 2020-10-05 17:55, J.F. wrote:

[...]

Ale bzdury. Gość porównuje swój przejazd na dystansie nieco poniżej 1200km z 5-ma (!!!) zatrzymaniami po 40 minut z tym co mu Google podaje i wywodzi z tego, że tyle samo jechał co spalinowym. Jednocześnie opowiada, że wcześniej wstał by móc jechać i na którymś tankowaniu to odsypiał. No i że zatrzymuje się częściej niż potrzeba bo lubi zwiedzać ładowarki.

:-)

Poza tym to żadne wyzwanie. Przejechać Polskę Twizy by dojechać nad morze to jest coś. :-)

Data: 2020-11-12 22:51:32
Autor: J.F.
Tesla do Chorwacji
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ro3u2l$igg$1@news.icm.edu.pl...
On 2020-10-05 17:55, J.F. wrote:
[...]

Doliczam troche czasu na postoje benzyniakiem, i jesli google i tesla nie klamie ... to faktycznie niewiele dluzej.

Jednocześnie opowiada, że wcześniej wstał by móc jechać i na którymś tankowaniu to odsypiał.

Ale to w zasadzie nie jest takie glupie - owszem, wstac ciemna noca, wyjechac ... ale potem odespac na ladowarkach.
Jesli fotele wygodne ...

Poza tym to żadne wyzwanie. Przejechać Polskę Twizy by dojechać nad morze to jest coś. :-)

Zalezy. Z Ustrzyk do Swinoujscia tez ladny kawalek :-)

J.

Data: 2020-11-12 23:03:56
Autor: Cavallino
Tesla do Chorwacji
On 2020-10-05 17:55, J.F. wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=r0H6uXLSbSs

BYŁO !!!!

Ale to w zasadzie nie jest takie glupie - owszem, wstac ciemna noca, wyjechac ... ale potem odespac na ladowarkach.
Jesli fotele wygodne ...

Oni w ogóle często spali w samochodzie w tej Chorwacji - mieli ze sobą materac i rozkładali siedzenia.
Czasem spali przy okazji nocnego ładowania.

Data: 2020-11-13 00:59:40
Autor: kk
Tesla do Chorwacji
On 2020-10-05 17:55, J.F. wrote:
[...]

Masz 3h postoju akurat przy ładowarkach ???

[...]

A jakby kupić kampera elektrycznego to w ogóle.

Poza tym to żadne wyzwanie. Przejechać Polskę Twizy by dojechać nad morze to jest coś. :-)

Zalezy. Z Ustrzyk do Swinoujscia tez ladny kawalek :-)

1000km. To by było jakieś 20 ładowań czyli tydzień :-)

Data: 2020-11-12 23:29:20
Autor: heby
[OT] Tesla do Chorwacji
On 05/10/2020 17:55, J.F. wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=r0H6uXLSbSs

A mnie tam zabiło coś innego. Matko, jaki ten ekran mapy nieresponsywny. Odrysowuje te kwadraty jak poganiany 8 bitami. Nie da się tego używać...

Data: 2020-11-13 01:07:10
Autor: kk
[OT] Tesla do Chorwacji
On 2020-11-12 23:29, heby wrote:
On 05/10/2020 17:55, J.F. wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=r0H6uXLSbSs

A mnie tam zabiło coś innego. Matko, jaki ten ekran mapy nieresponsywny. Odrysowuje te kwadraty jak poganiany 8 bitami. Nie da się tego używać...

Mapki składają się z kwadratowego podkładu na którym wyrysowuje się trasy czy co tam chcesz. I ten podkład w necie jest. Możesz sobie wziąć Google albo UMP albo OSM albo coś innego.

Data: 2020-11-13 08:00:22
Autor: heby
[OT] Tesla do Chorwacji
On 13/11/2020 01:07, kk wrote:
[...]

Nie chodzi o podkład tylko szybkośc odrysowania ekranu, wygląda jak by procesor w Tesli zajmujący się tym był kilka razy słabszy niż w najtańszej komórce Medion.

Data: 2020-11-13 14:46:23
Autor: Pete
[OT] Tesla do Chorwacji
Hello, heby.
On 13.11.2020 08:00 you wrote:

> Nie chodzi o podkład tylko szybkośc odrysowania ekranu, wygląda jak > by procesor w Tesli zajmujący się tym był kilka razy słabszy niż w > najtańszej komórce Medion.

To zdecydowanie nie problem procesora ale łączą internetowego.

--
Pete

Data: 2020-11-13 20:24:24
Autor: heby
[OT] Tesla do Chorwacji
On 13/11/2020 14:46, Pete wrote:
To zdecydowanie nie problem procesora ale łączą internetowego.

Oczywiśćie, przeciez to lagowanie ekranu vs dotyk musi iść przez internet ;)

Data: 2020-11-14 11:15:44
Autor: Pete
[OT] Tesla do Chorwacji
Hello, heby.
On 13.11.2020 20:24 you wrote:

> Oczywiśćie, przeciez to lagowanie ekranu vs dotyk musi iść przez > internet ;)

Wyciąłeś celowo wcześniejszą wypowiedź?

Żeby wyrysować mapę, komputer musi skądś ja mieć. Ciekawe skąd?

--
Pete

Data: 2020-11-14 19:31:53
Autor: RadoslawF
[OT] Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-11-14 o 11:15, Pete pisze:

> [...]
  > internet ;)

Wyciąłeś celowo wcześniejszą wypowiedź?

Żeby wyrysować mapę, komputer musi skądś ja mieć.

Od producenta czy wydawcy mapy i/lub programu.
Tyle że dzisiejsze urządzenia mieszczą mapę całej unii
i wybrane inne kraje. Ten komputer w tesli nie jest dzisiejszy?

Pozdrawiam

Data: 2020-11-14 20:49:47
Autor: Pete
[OT] Tesla do Chorwacji
Hello, RadoslawF.
On 14.11.2020 19:31 you wrote:

> Od producenta czy wydawcy mapy i/lub programu.

Wygląda jak mapy Google, ale to musiałby ktoś bardziej w temacie potwierdzić.
 > Tyle że dzisiejsze urządzenia mieszczą mapę całej unii i wybrane > inne kraje.

Urządzenia z mapami offline wgranymi do komputera podkładowego to jest przeżytek.
Po pierwsze szybko się dezaktualizują o ile po wyjeździe z salonu nie są już nieaktualne.

Mam bardzo dobry przykład na moim osiedlu. Od 8 lat droga przy której mieszkam jest drogą ślepą (wcześniej była przelotowa u wielu producentów map, chociaż była drogą polną). Osobiście zmieniłem jej przebieg u google, Nokii i openstreetmap. Po tygodniu zmiany były widoczne online.

Do dzisiaj przynajmniej raz w miesiącu trafi się zbłąkany kierowca podążający za swoją nawigacją. Offline. I to wcale nie jakieś stare rzęchy
 > Ten komputer w tesli nie jest dzisiejszy?

Jest dzisiejszy w przeciwieństwie do przykładów muzealnych, które ty podałeś.
 --
Pete

Data: 2020-11-14 23:10:06
Autor: RadoslawF
[OT] Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-11-14 o 20:49, Pete pisze:

> [...]

przeżytek.
Po pierwsze szybko się dezaktualizują o ile po wyjeździe z salonu nie są

Żaden problem dokonać aktualizacji.

[...]

Jak widać nie każdy używa nawigacji online.

Do dzisiaj przynajmniej raz w miesiącu trafi się zbłąkany kierowca
podążający za swoją nawigacją. Offline. I to wcale nie jakieś stare
rzęchy

Jak producent nawigacji olewa temat to kilku pasjonatów poprawiających
ewidentne błędy tego nie zmieni. Te poprawki powinny trafić do aktualizacji a nie tylko do działu online.

  > Ten komputer w tesli nie jest dzisiejszy?

Jest dzisiejszy w przeciwieństwie do przykładów muzealnych, które ty
podałeś.

Ja nie podawałem przykładów.
Jesteś kolejnym który nie dyskutuje z tym co napisałem tylko
z tym co mu się zdaje że napisałem?

Pozdrawiam

Data: 2020-11-14 23:41:54
Autor: Pete
[OT] Tesla do Chorwacji
Hello, RadoslawF.
On 14.11.2020 23:10 you wrote:

> Żaden problem dokonać aktualizacji.

Za 500 netto bez gwarancji że aktualizacja obejmuje Polskę. LOL.
> Jak widać nie każdy używa nawigacji online.

I dlatego jest to rozwiązanie przestarzałe.
Pomijam już że nie pokazuje korków ani remontów.
> Jak producent nawigacji olewa temat to kilku pasjonatów > poprawiających ewidentne błędy tego nie zmieni. Te poprawki powinny > trafić do aktualizacji a nie tylko do działu online.

Dlatego auta z mapami offline mają stan map na kilka lat wstecz.
Bez połowy nowych dróg ekspresowych w Polsce.
> Ja nie podawałem przykładów. Jesteś kolejnym który nie dyskutuje z > tym co napisałem tylko z tym co mu się zdaje że napisałem?

Słabo u ciebie z pamięcią. Czy to nie ty podawałeś przykład map offline jako rozwiązanie lepsze od map online???

--
Pete

Data: 2020-11-15 01:34:27
Autor: RadoslawF
[OT] Tesla do Chorwacji
W dniu 2020-11-14 o 23:41, Pete pisze:

  > Żaden problem dokonać aktualizacji.

Za 500 netto bez gwarancji że aktualizacja obejmuje Polskę. LOL.

To nie kupuj takich bez gwarancji.

  > Jak widać nie każdy używa nawigacji online.

I dlatego jest to rozwiązanie przestarzałe.
Pomijam już że nie pokazuje korków ani remontów.

Większość stosuje rozwiązania przestarzałe.
Bo są tańsze.

> [...]

Dlatego auta z mapami offline mają stan map na kilka lat wstecz.
Bez połowy nowych dróg ekspresowych w Polsce.

Nawigacje firmowe producentów samochodów owszem.
Ale nikogo nie namawiam do takich rozwiązań.
Sam preferuje nawigacje firm specjalizujących się w takich
rozwiązaniach nie powiązanych z producentami aut.

> [...]

Słabo u ciebie z pamięcią. Czy to nie ty podawałeś przykład map offline
jako rozwiązanie lepsze od map online???

Słabo u ciebie z rozumowaniem, zakładasz że każda nawigacja
nie używająca w danym momencie trybu online jest muzealna.

Pozdrawiam

Data: 2020-11-15 14:37:50
Autor: Pete
[OT] Tesla do Chorwacji
Hello, RadoslawF.
On 15.11.2020 01:34 you wrote:

> [...]
> Nawigacje firmowe producentów samochodów owszem. Ale nikogo nie > namawiam do takich rozwiązań. Sam preferuje nawigacje firm > specjalizujących się w takich rozwiązaniach nie powiązanych z > producentami aut.

Dawaj przykład takiej preferowanej nawigacji, zobaczymy jak wygląda aktualność map.

> Słabo u ciebie z rozumowaniem, zakładasz że każda nawigacja nie > używająca w danym momencie trybu online jest muzealna.

Bo jest.
Reagowanie live na sytuację na drogach to jest podstawowa funkcja.
A tego żadna offline mają nie umożliwi.
 --
Pete

Data: 2020-11-15 09:01:58
Autor: Cavallino
[OT] Tesla do Chorwacji
W dniu 14-11-2020 o 23:41, Pete pisze:

Słabo u ciebie z pamięcią. Czy to nie ty podawałeś przykład map offline
jako rozwiązanie lepsze od map online???

Tak właśnie jest.
A kwestia aktualizacji, to zupełnie inna bajka.
Tak, są nawigacje samochodem, które mają funkcję live, o korkach wiedzą równie szybko jak google i same się aktualizują.

Wystarczy nie kupować samochodów z innymi.

Data: 2020-11-15 08:59:59
Autor: Budzik
[OT] Tesla do Chorwacji
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@gmail.com ...

[...]

Trudno zrozumiec dlaczego ktos wolałby navi offline niz online.
Przeciez info o korkach to połowa skutecznosci nawigacji...?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

Data: 2020-11-15 10:46:12
Autor: Cavallino
[OT] Tesla do Chorwacji
W dniu 15-11-2020 o 09:59, Budzik pisze:
[...]

No i w oflinowej navi ono również jest i działa.
Czasem lepiej niż w onlinowej (rozumianej jako brak map fizycznie na urządzeniu).

Data: 2020-11-15 11:59:59
Autor: Budzik
[OT] Tesla do Chorwacji
Użytkownik Cavallino CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

Do takiego pol offlineowego navi nic nie mam. :)

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2020-11-15 15:55:52
Autor: Cavallino
[OT] Tesla do Chorwacji
W dniu 15-11-2020 o 12:59, Budzik pisze:

[...]

Ktoś w ogóle instaluje jeszcze inne?
Chyba że Mazda, albo Mitubishi.....

Data: 2020-11-15 19:54:43
Autor: Pete
[OT] Tesla do Chorwacji
Hello, Cavallino.
On 15.11.2020 15:55 you wrote:

> Ktoś w ogóle instaluje jeszcze inne? Chyba że Mazda, albo > Mitubishi.....

Coś kojarzę że z Toyotą był jakiś problem, ale nie jestem na bieżąco.

--
Pete

Data: 2020-11-16 14:28:59
Autor: ąćęłńóśźż
[OT] Tesla do Chorwacji
A jak jest z VW?
Podpowiedź, jak zaktualizować navi w VW?
"Umowa leasingowa nie przewiduje aktualizacji nawigacji" ;-)

Data: 2020-11-16 20:50:20
Autor: Pete
[OT] Tesla do Chorwacji
Hello, ąćęłńóśźż.
On 16.11.2020 14:28 you wrote:

> A jak jest z VW? Podpowiedź, jak zaktualizować navi w VW? "Umowa > leasingowa nie przewiduje aktualizacji nawigacji" ;-)
Chyba chodzi o to kto ma za to płacić.
Bo najmujący jak chce to chyba może sobie te aktualizację opłacić?

--
Pete

Data: 2020-11-15 09:00:08
Autor: Cavallino
[OT] Tesla do Chorwacji
W dniu 14-11-2020 o 20:49, Pete pisze:
Hello, RadoslawF.
On 14.11.2020 19:31 you wrote:

> [...]

  > inne kraje.

Urządzenia z mapami offline wgranymi do komputera podkładowego to jest

Nieprawda.
Tak jest po prostu lepiej, szybciej i bardziej odpornie na braki neta.
Tak są jeszcze miejsca, w których nie ma zasięgu.

Za to powinny występować z funkcjami Live i OTA - i aktualizować się np. co tydzień, a korki i radary co kilka minut.

Data: 2020-11-17 17:26:04
Autor: heby
[OT] Tesla do Chorwacji
On 14/11/2020 11:15, Pete wrote:
  > Oczywiśćie, przeciez to lagowanie ekranu vs dotyk musi iść przez
  > internet ;)
Wyciąłeś celowo wcześniejszą wypowiedź?
Żeby wyrysować mapę, komputer musi skądś ja mieć.

Nie chodzi o rysowanie mapy w sensie detali. Może Ci wyjaśnie:

Komputer rysuje niebieską kreskę drogi bo tyle wie.

User przesuwa ją palcem.

I ona się odrysowuje po 0.5 - 1sek później.

W międzyczasie nic nie pojawiło się dodatkowo na ekranie. Nie wiadomo czy nie zauwazył dotyku, czy się zamyślił, ch.. wie.

Cały ten proces "narysuj niebieską kreskę przesunietą o 1cm" nie przechodzi przez internet. Opóźnienie tego efektu o choćby 100ms uważa się w programowaniu za silne lagowanie, a tu jest grubo więcej. Jest to najzwyczajniej żałosne w 2020. Kiedyś mi tak lagowała Era MDA, w 2002 roku. Te czasy słusznie mineły.

Po prostu programiści Tesli są kiepscy. Nie oni pierwszi rozkładają się na responsywaności aplikacji GUI, to nie jest łatwy temat, choć ogarniamy go od dziesięcioleci.

Sporo osób nie dostrzega takich detali, ale ja widzę. Z racji zawodu. Widze te wszystkie niedoróbki, bugi zamienione na ficzery i ludzi uważających że nie da się inaczej. Co zrobić, w końcu Tesla nie dla programistów jest, tylko suwerenów. Nie jest to powód aby tego nie kupić, ale jest to powód aby roześmiać się w twarz każdemu kto widzi tam "nie da się inaczej", bo moja komórka z Medionu robi to obecnie reponsywniej niż to badziewie w Tesli.

Nie myśl sobie że jestem jedyny który to widzi.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/how-laggy-is-your-touchscreen.76601/

Data: 2020-11-17 18:16:36
Autor: Pete
[OT] Tesla do Chorwacji
Hello, heby.
On 17.11.2020 17:26 you wrote:

> [...]
> com/tmc/threads/how-laggy-is-your-touchscreen.76601/

Noo, wątek z 2016 i na dodatek model S sprzed lat ośmiu.
Spróbuj teraz odpalić GM na komórce z 2013.

A na marginesie jest poprawka ;)
https://www.tesla.com/pl_PL/support/infotainment?redirect=no

--
Pete

Data: 2020-11-17 18:31:01
Autor: heby
[OT] Tesla do Chorwacji
On 17/11/2020 18:16, Pete wrote:
Noo, wątek z 2016 i na dodatek model S sprzed lat ośmiu.

Czyli w 2016 roku takie lagi były OK. :D

Spróbuj teraz odpalić GM na komórce z 2013.

Khmmm.... na HTC Diamond, automapa pracowała już bez takich lagów. Ty chyba było coś koło 7 lat temu, może dawniej. Ot, programiści nie z łapanki, jak w Tesli.

Wiesz, najgorsze jest że nie ważne ile zapłacisz pieniędzy za urządzenie: obecnie dziadowstwo, w postaci software, jest powszechne. "Weźmie się szybszy procesor" jest chyba najprostszym sposobem ukrywania wad oprogramowania od dziesięcioleci i trend przyśpiesza tylko.

Ja wiem że suweren ma to w dupie. Ale jako programistę, szlag mnie trafia, że takie buble są sprzedawane za duże pieniądze. Wydawało by się w źródle innowacyjności...

Data: 2020-11-17 22:52:37
Autor: Pete
[OT] Tesla do Chorwacji
Hello, heby.
On 17.11.2020 18:31 you wrote:

> Czyli w 2016 roku takie lagi były OK. :D

Jak na model w wersji beta myślę że przyjęcia ;)
> Khmmm.... na HTC Diamond, automapa pracowała już bez takich lagów. > Ty chyba było coś koło 7 lat temu, może dawniej. Ot, programiści nie > z łapanki, jak w Tesli.

Wygraj tam teraz aktualna wersję GM albo innego Yanosika. Obawiam się, że może w ogóle nie wystartować.
 > Wiesz, najgorsze jest że nie ważne ile zapłacisz pieniędzy za > urządzenie: obecnie dziadowstwo, w postaci software, jest > powszechne. "Weźmie się szybszy procesor" jest chyba najprostszym > sposobem ukrywania wad oprogramowania od dziesięcioleci i trend > przyśpiesza tylko.

Pisze się software na aktualnie używany sprzęt. Nikt sobie d... Nie zwraca wydajnością na archeologicznych sprzętach (sprawdzić czy nie Tesla)
 > Ja wiem że suweren ma to w dupie. Ale jako programistę, szlag mnie > trafia, że takie buble są sprzedawane za duże pieniądze. Wydawało by > się w źródle innowacyjności...

Błądzić jest rzeczą ludzką, tak samo nie ma bezbłędnego oprogramowania.
Czasem źródłem błędy są specyficzne warunki które trudno wybrać w trakcie testowania.
Jak we wspomnianym wcześniej wątku o lagach w responsywności spowodowanych duża ilością pozycji w historii wyszukiwania.
Takie rzeczy się zdarzają, nie ma co kruszyć kopii,  byle były szybko poprawiane.

--
Pete

Data: 2020-11-18 10:35:17
Autor: heby
[OT] Tesla do Chorwacji
On 17/11/2020 22:52, Pete wrote:
  > Czyli w 2016 roku takie lagi były OK. :D
Jak na model w wersji beta myślę że przyjęcia ;)

Tesla ma stado frajerów do testowania? Jake to Applowskie :P

> [...]
  > z łapanki, jak w Tesli.
Wygraj tam teraz aktualna wersję GM albo innego Yanosika. Obawiam się,

Współczesne mu oprogramowanie potrafiło przesunąc kreskę na ekranie bez lagowania.

Pisze się software na aktualnie używany sprzęt.

I on nie działa. Mimo że programista wiedział jakie są warunki pracy tego softu, znał moc obliczeniową i mógł temu zapobiegać używając technik czysto softwareowych. Może mapa narysowała by się wolniej, ale GUI pracowało by RESPONSYWNIE mimo tego. Responsywność a szybkość to dwie rozdzielne rzeczy i 99% ludzi je myli.

Jak we wspomnianym wcześniej wątku o lagach w responsywności
spowodowanych duża ilością pozycji w historii wyszukiwania.

- Steve, to co, sprawdziliście czy się nadaje na release?
- Tak, wczoraj troche poklikałem wieczorkiem po meczu, puszczaj na produkcję

Takie rzeczy się zdarzają, nie ma co kruszyć kopii,  byle były szybko
poprawiane.

Nie, takie by nie przeszły kontroli jakości. O ile jakakolwiek istnieje.

Data: 2020-11-18 10:47:18
Autor: Cavallino
[OT] Tesla do Chorwacji
W dniu 18-11-2020 o 10:35, heby pisze:
On 17/11/2020 22:52, Pete wrote:
  > Czyli w 2016 roku takie lagi były OK. :D
Jak na model w wersji beta myślę że przyjęcia ;)

Tesla ma stado frajerów do testowania? Jake to Applowskie :P

I to tak wyglądało 4 lata po wypuszczeniu tego softu w modelu S (rok 2012) ....

Data: 2020-11-18 13:02:44
Autor: Pete
[OT] Tesla do Chorwacji
Hello, heby.
On 18.11.2020 10:35 you wrote:

> Tesla ma stado frajerów do testowania? Jake to Applowskie :P

Tu już wchodzi pewnie polityka i ekonomia.
Nie wyrobiliśmy się z oprogramowaniem, ale przecież nie wstrzymany sprzedaży aut bo splajtujemy.
Później się to zaktualizuje OTA.
> Współczesne mu oprogramowanie potrafiło przesunąc kreskę na ekranie > bez lagowania.

Kurde, daj dokładny punkt w timeline tego filmiku żebym wiedział o czym piszesz.
> [...]
 > Mimo że programista wiedział jakie są warunki pracy tego softu, znał > moc obliczeniową i mógł temu zapobiegać używając technik czysto > softwareowych. Może mapa narysowała by się wolniej, ale GUI > pracowało by RESPONSYWNIE mimo tego. Responsywność a szybkość to > dwie rozdzielne rzeczy i 99% ludzi je myli.

W testach działało.
Nikt nie sprawdził co się dzieje jak w pamięci czy tam na penie USB jest masa punktów z historii.
> - Steve, to co, sprawdziliście czy się nadaje na release? - Tak, > wczoraj troche poklikałem wieczorkiem po meczu, puszczaj na > produkcję

Taaaa, może u ciebie :^)
> Nie, takie by nie przeszły kontroli jakości. O ile jakakolwiek > istnieje.

Dawaj przykład twojej produkcji, zweryfikujemy te kontrolę jakości :-P

--
Pete

Data: 2020-11-18 13:40:02
Autor: heby
[OT] Tesla do Chorwacji
On 18/11/2020 13:02, Pete wrote:
Tu już wchodzi pewnie polityka i ekonomia.
Nie wyrobiliśmy się z oprogramowaniem, ale przecież nie wstrzymany
sprzedaży aut bo splajtujemy.

To nie jest kwestia "nie wyrobienia się". Skoro mieli czas na zokrąglone rogi ramek które psu na budę to czemu nie mieli czasu na prawidłwe zaprojektowanie responsywności? Bo to tego trzeba kogoś kto kasuje 500k$ rocznie, ale wie co robi w przeciwieństwie do stada tępych, ale tanich, studentów?

Kurde, daj dokładny punkt w timeline tego filmiku żebym wiedział o czym
piszesz.

6.09. Widać jak przemiesza palce, ale aktualnie trzeba odświerzyć menu u góry ekranu i nie stykło czasu przez co ma laga około 0.5 na przesuniecie niebieskich kresek. Typowy fail niedzielnych programistów którzy nie ogarniają multitaskingu w GUI Tesli choć ogarniała to Amiga w '85.

W trakcie poruszania palcami widać też że odrysowanie ekranu jest wolniejsze niz 50ms, czyli granica za którą ludzie maja poczucie żałosnej prędkości.

Nie tylko mapa. Cały ten interfejs jest pisany przez dyletantów, naoglądałem się masę filmików na necie i to wygląda jak "animacje na Win3.11". To nie jest kwestia prędkosci CPU, to jest kwestia bardzo kiepskiego programowania.

Nie mam Tesli, ale to co widać daje mi wystarczające pojęcie dlaczego bym tego UI znienawidził.

Widzisz, mi przeszkadza nawet lag 0.5sek w przycisku do uruchamiania zmywarki. Wcześniejszy model działał natychmiastowo, a teraz mam nowocześniejszą i szlag mnie trafia że można nawet taki detal najzwyczajniej spieprzyć koncertowo.

> [...]
W testach działało.
Nikt nie sprawdził co się dzieje jak w pamięci czy tam na penie USB jest

I teraz lecą głowy w SQA. Bo trzeba być wyjątkowym idiotą jako SQA aby nie sprawdzić czegoś tak oczywistego jak wiecej danych. Nie wiem, piszą o tym na 2 stronie każdej ksiązki o testowaniu oprogramowania?

I w każdej książce o pisaniu GUI wyjaśniają jak się przetwrza dane w tle bez naruszania responsywaności.

  > Nie, takie by nie przeszły kontroli jakości. O ile jakakolwiek
  > istnieje.
Dawaj przykład twojej produkcji, zweryfikujemy te kontrolę jakości :-P

Moja produkcja nie jest całkiem moja, ale obawiam się że nie stać Cie na produkt, mówię serio i niezaczepnie.

Data: 2020-11-18 17:47:06
Autor: Pete
[OT] Tesla do Chorwacji
Hello, heby.
On 18.11.2020 13:40 you wrote:

> Moja produkcja nie jest całkiem moja, ale obawiam się że nie stać > Cie na produkt, mówię serio i niezaczepnie.

Alex ma nie chcę kupić. Chcę poszukać, co mówią/piszą użyszkodnicy

--
Pete

Data: 2020-11-18 18:33:08
Autor: heby
[OT] Tesla do Chorwacji
On 18/11/2020 17:47, Pete wrote:
  > Moja produkcja nie jest całkiem moja, ale obawiam się że nie stać
  > Cie na produkt, mówię serio i niezaczepnie.
Alex ma nie chcę kupić. Chcę poszukać, co mówią/piszą użyszkodnicy

Na tym rynku wymiana doświdczenie nie odbywa się przez (publiczne) fora w internecie. Sorry ;)

Data: 2020-11-22 15:01:20
Autor: ii
[OT] Tesla do Chorwacji
W dniu 18.11.2020 o 18:33, heby pisze:
On 18/11/2020 17:47, Pete wrote:
> [...]

Na tym rynku wymiana doświdczenie nie odbywa się przez (publiczne) fora w internecie. Sorry ;)

A jest w ogóle jakaś wymiana doświadczeń? Ktoś ośmiela się kwestionować jedynie słuszne atrybuty oprogramowania?

Data: 2020-11-22 14:46:08
Autor: ii
[OT] Tesla do Chorwacji
W dniu 18.11.2020 o 13:40, heby pisze:
On 18/11/2020 13:02, Pete wrote:
[...]

Czyli co, potwierdzasz, że bardziej opłaca się robić zaokrąglone ramki? To całkiem możliwe.

[...]

Nic nie ma.

W trakcie poruszania palcami widać też że odrysowanie ekranu jest wolniejsze niz 50ms, czyli granica za którą ludzie maja poczucie żałosnej prędkości.

Widać odrysowywanie podkładu. Opisałem jak to realizuje się w przeróżnych mapach. I tak dokładnie tu jest. Podkład jest czytany z neta a wyznaczona trasa wyrysowywana jest rysowana z danych wektorowych i jest widoczna nim podkład załadował się. Ładowanie podkładu w ogóle nie wpływa na wykonywane operacje.

[...]

Tu nie ma co psioczyć. Oprogramowanie może być lepsze tylko jeśli odpowiednio długo się nad nim pracuje. Napisanie prostego komunikatora to banał, ale na zrobienie takiego, który będzie wygodny i dobrze przyjęty przez użytkowników może życia nie starczyć. No i trzeba mieć na to pieniądze.

> [...]

I teraz lecą głowy w SQA. Bo trzeba być wyjątkowym idiotą jako SQA aby nie sprawdzić czegoś tak oczywistego jak wiecej danych. Nie wiem, piszą o tym na 2 stronie każdej ksiązki o testowaniu oprogramowania?

Więcej danych ... w historii. Jedna z wielu ewentualności. Możesz nie wpaść na każde ze sposobów użycia, nie przetestować tego i nie znaleźć problemu. Wszystkiego na pewno nie przetestujesz. Szczególnie, że funkcjonalność o której mowa nie jest w ogóle krytyczna. Możesz to przepuścić nawet jak Ci test nie przejdzie.

I w każdej książce o pisaniu GUI wyjaśniają jak się przetwrza dane w tle bez naruszania responsywaności.

To ktoś jeszcze czyta książki? :-)

> [...]

Moja produkcja nie jest całkiem moja, ale obawiam się że nie stać Cie na produkt, mówię serio i niezaczepnie.

A może używa go na codzień tylko nie chwali się.

Data: 2020-11-22 12:51:49
Autor: kk
[OT] Tesla do Chorwacji
On 2020-11-17 18:31, heby wrote:
On 17/11/2020 18:16, Pete wrote:
[...]

Automapa ... na małych urządzeniach działa. Nie trzeba tyle szczegółów wyświetlać.

Ot, programiści nie z łapanki, jak w Tesli.

A z czego?

[...]

Kto przed kim ukrywa? Moim zdaniem to tylko jakieś rozwiązanie problemu. Dla dostawcy urządzenia z oprogramowaniem jest prosty wybór między jednym a drugim. Coś wygrywa kosztowo.

Ja wiem że suweren ma to w dupie. Ale jako programistę, szlag mnie trafia, że takie buble są sprzedawane za duże pieniądze. Wydawało by się w źródle innowacyjności...

A w jakich projektach Ty bierzesz udział? Bo jedną procedurkę można łatwo zoptymalizować, ale jak masz duży system z wieloma składnikami i na każdym kroku jest jakiś problem wydajnościowy to trzeba mieć na to pieniądze i czas. Tworzenie oprogramowania to nie tylko napisanie kawałka kodu. Trzeba wiele ustalić, zaprogramować, przetestować. Łatwo można doprowadzić do sytuacji, że zyski ze sprzedaży produktu nie są stanie sfinansować tego.

Data: 2020-11-18 15:05:01
Autor: J.F.
[OT] Tesla do Chorwacji
Użytkownik "heby"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rp0tj1$q4r$1@dont-email.me...
On 14/11/2020 11:15, Pete wrote:
[...]

Hm, komputer rzadko rysuje jedna kreske, a user palcem przesuwa cala mape.
Zazwyczaj sie to wiazac z narysowaniem calej mapy okolicy na nowo, niby mozna przesunac cala zawartosc ekranu...

Cały ten proces "narysuj niebieską kreskę przesunietą o 1cm" nie przechodzi przez internet. Opóźnienie tego efektu o choćby 100ms uważa się w programowaniu za silne lagowanie, a tu jest grubo więcej.

Hm, na mnie sprawia wrazenie znosnego. Widac sie przyzwyczailem do lagowania :-)

Sporo osób nie dostrzega takich detali, ale ja widzę. Z racji zawodu.

Zboczony zawodowo :-)

J.

Data: 2020-11-18 15:42:24
Autor: heby
[OT] Tesla do Chorwacji
On 18/11/2020 15:05, J.F. wrote:
[...]

Chwile potem przemiszcza ją płynnie z mapą, bez kłopotu. W momencie tego przycięcia pojawiało się menu na górze ekranu.

Zazwyczaj sie to wiazac z narysowaniem calej mapy okolicy na nowo, niby mozna przesunac cala zawartosc ekranu...

I to robimy z 50fps od 20+ lat w głupich grach komputerowych gdzie, w porównaniu, Teslowe wyświetlenie tylko kilku kresek i tekstur jest żałośnie proste. Ale Tesla nie dała rady jak setki przed nimi i setki za nimi.

Mam dekoder nc+. Responsywność >1s. Myślałem że ludzie rzucają pilotami w okno, ale okazuje się że nie "świetnie działa" w/g znajomych, no i "musi program znaleźć" więc dlatego takie dziury. Wiec nie stosuje swojej miary do suwerena, tak tylko narzekam, siedząc w kącie i płaczać nad upadkiem zawodu programisty.

Data: 2020-11-18 15:54:00
Autor: J.F.
[OT] Tesla do Chorwacji
Użytkownik "heby"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rp3bsl$a5l$1@dont-email.me...
On 18/11/2020 15:05, J.F. wrote:
[...]

Ale sprzet do tego coraz wiekszy i wymaga 500W :-)

Mam dekoder nc+. Responsywność >1s. Myślałem że ludzie rzucają pilotami w okno, ale okazuje się że nie "świetnie działa" w/g znajomych, no i "musi program znaleźć" więc dlatego takie dziury.

Ale co dokladnie masz na mysli ?
Bo istotnie musi "program znalezc", wiec przelaczenie kanalu trwa dlugo, zupelnie nie tak jak starej, dobrej TV analogowej :-(

Wiec nie stosuje swojej miary do suwerena, tak tylko narzekam, siedząc w kącie i płaczać nad upadkiem zawodu programisty.

Raczej nowymi wyzwaniami :-)
Kiedys bylo prosto, szybko, a dzis musisz asynchroniczny watek startować :-)

J.

Data: 2020-11-18 16:26:34
Autor: heby
[OT] Tesla do Chorwacji

Nie, taki sprzet jest potrzebny do kilku milionów kresek @ 50fps. Do kilku wystarczy moja komórka od Mediona z bardzo dużym zapasem. Pewnie setki jak nie tysiące razy za szybka do tego zagadnienia jak wyświetlenie kilku kresek na mapie i teksturowanych protokątów.

[...]

Naciskasz "program w górę". Do momentu aż złapie synchronizację, nie pozwoli na nastepny "program w górę".

Innymi słowy jesli chcesz przejść 2 programyw górę, musisz nacisnąć raz, poczekać na obraz, animacje paska, wysłanie telemetrii do chińczyków i dopiero wtedy możesz kliknąć drugi raz. To powoduje odruch zdzielenia ciężkim taboretem programisty w pusty, tępy łeb.

Kasujesz nagranie. Klikasz kasuj i chcesz przesunąc na nastepne. Nie możesz. Musi "dokończyć kasowanie". I jeszcze miniaturkę pokazać nastepnego. I menu zaanimować. I dopiero.

Bo istotnie musi "program znalezc", wiec przelaczenie kanalu trwa dlugo, zupelnie nie tak jak starej, dobrej TV analogowej :-(

Bo pisali to kiepsy programiści. Przetwarzają zagadnienia >O(1) w wątku GUI. Bo są kiepscy, tak samo jak Ci w Tesli. Posadzili programistów ukradzonych z baz danych, sieci i kazali pisać GUI. A przecież to każdy głupi potrafi, to tylko jakieś kreski i obrazki, to trywialne. I efekt mamy.

Nawet windows do pokazania prostokąta z kilkoma napisami i obrazkami (menu start) wymaga >2GHz. Na Atomie (~1.7GHz) zacina się poza możliwość używania. Kilka kwadratów i napisów. Nic wiecej.

[...]

Co robimy gdzieś tak od '85 roku w domu (AmgiaOS) a jak ktoś chce głebiej poszukać to komputer Apollo to potrafił. Ogarniamy. Nie, wróć, ogarnialiśmy. Obecnie jest kupa, a szczególnie odmiana "kup pan szybszy procesor albo szybsza Teslę".

Data: 2020-11-18 18:03:02
Autor: Mateusz Viste
[OT] Tesla do Chorwacji
2020-11-18 o 16:26 +0100, heby napisał:
[...]

Nie ma nad czym się użalać, to zwyczajna ewolucja którą steruje rynek.
Gdyby hardware był drogi, a programiści tani to dalej skubalibyśmy
optymalizacje cykli w asm. Ale jest odwrotnie. I z pewnością sam nie
chciałbyś, aby było inaczej.

Mateusz

Data: 2020-11-22 12:40:08
Autor: kk
[OT] Tesla do Chorwacji
On 2020-11-17 17:26, heby wrote:
On 14/11/2020 11:15, Pete wrote:
> [...]

Komputer rysuje niebieską kreskę drogi bo tyle wie.

User przesuwa ją palcem.

I ona się odrysowuje po 0.5 - 1sek później.

Nie pisałeś o kresce tylko o kwadratach. No i jak można było zobaczyć na filmiku ta nawigacja faktycznie oparta jest o wyświetlanie kwadratów. Wszystkie netowe mapy tak działają. Gotowe prostokąty są pobierane z neta. To jest właśnie kwestia wydajnościowa, że wyrenderowanie mapy jest dość czasochłonne i lepiej to zrobić na zapas. Mogą być ładne drzewka itp itd. Tyle, że taki render jest duży szczególnie dla dużych powiększeń. Więc się go dzieli na kwadraty i wczytuje według potrzeb. Wczytuje z neta. Wolniej lub szybciej, zależnie od łącza i wydajności serwerów podkładu. Jak się obraz przesuwa to trzeba doczytywać.

W międzyczasie nic nie pojawiło się dodatkowo na ekranie. Nie wiadomo czy nie zauwazył dotyku, czy się zamyślił, ch.. wie.

Ja wiziałem to, co powyżej. Na takim podkładzie można jeszcze coś wyrysować, np trasę przejazdu. Trasa prostsza jest do renderowania od renderowania wszystkich szczegółów.

[...]

Przecież oni to wszystko kupują.

Tesla do Chorwacji