Tesla i jej autopilot

Data: 2018-12-13 16:52:18
Autor: Janusz
Tesla i jej autopilot
Sama tesla mnie nie kręci, ale z tego co pokazane na filmiku dobry jest,
na dodatek przewiduje wypadki, kilka razy zapikał przed zdarzeniem.
https://youtu.be/RjGe0GiiFzw

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-13 17:14:24
Autor: Robert Wańkowski
Tesla i jej autopilot
W dniu 2018-12-13 o 16:52, Janusz pisze:
Sama tesla mnie nie kręci, ale z tego co pokazane na filmiku dobry jest,
na dodatek przewiduje wypadki, kilka razy zapikał przed zdarzeniem.
https://youtu.be/RjGe0GiiFzw

On widzi przez szyby poprzedzającego auta, że zareagował?
https://youtu.be/RjGe0GiiFzw?t=33

Robert

Data: 2018-12-13 08:21:33
Autor: sczygiel
Tesla i jej autopilot
W dniu czwartek, 13 grudnia 2018 10:14:40 UTC-6 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
> https://youtu.be/RjGe0GiiFzw
> On widzi przez szyby poprzedzającego auta, że zareagował?

Zapipal od razu jak poprzedzajacy lekko zjechal.
Mysle ze te radarowe czujniki sa dosyc mocno kierunkowe a oporgramowanie odroznia przegrode obok drogi od stojacego auta na pasie.

Mysle ze jakby z jakiegos arduino zrobic sobie 3 takie laserowe sensory patrzace na wprost i zamontowane po bokach plus jeden na srodku auta to zadzialaly by podobnie sprawnie.

Troche szkoda ze tak proste mechanizmy nie sa dostepne powszechnie.

Data: 2018-12-13 17:26:05
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Tesla i jej autopilot
W dniu .12.2018 o 17:14 Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> pisze:

[...]

Musi liczyć na bieżąco trajektorie wszytskiego w zasiegu czujników/kamer.
Ciekawe jak by się ten system sprawował na naszej A4 z blotem pośniegowym  po kolana - jedyne wyjście jakie widzę to procedura czyszczenia wszelkiej  maści czujników co 1km trasy...

TG

Data: 2018-12-13 20:28:42
Autor: J.F.
Tesla i jej autopilot
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.ztyylrueg01fvf@l-259.harvard.local...
[...]

ESP tez pogratulowac

On widzi przez szyby poprzedzającego auta, że zareagował?
https://youtu.be/RjGe0GiiFzw?t=33

Musi liczyć na bieżąco trajektorie wszytskiego w zasiegu czujników/kamer.

ale tu prawie nie bylo widac, chyba, ze ma kamery gdzie indziej umieszczone.

Pogratulowac .

Zobaczcie jeszcze na 1:10 ... dobre ma te kamery.

J.

Data: 2018-12-14 16:40:57
Autor: Janusz
Tesla i jej autopilot
W dniu 2018-12-13 o 20:28, J.F. pisze:
[...]

Widać że znacznie dalej obserwuje przestrzeń niż myślimy.
Refleks i decyzyjność też ma świetną, sytuacja z 1,41 to normalnie wjechanie do dupy
a tu sprytrnie ominął i wyhamował na trójkącie.
Co ciekawe uciekać też potrafi :) sytuacja z 0,26 czy 1,20.
No i świetnie widzi w nocy :) co oznacza że ma radar nie tylko kamery, 2,53 normalnie to z tego dzika nic by nie zostało :)

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-15 12:50:38
Autor: Robert Wańkowski
Tesla i jej autopilot
[...]

Jednak widzi!
" A forward-facing radar with enhanced processing provides additional data about the world on a redundant wavelength that is able to see through heavy rain, fog, dust and even the car ahead."

No i ma radar. A nawet ultrasonograf. :-)

https://www.tesla.com/en_GB/autopilot?redirect=no

Robert

Data: 2018-12-13 23:09:25
Autor: Marcin Debowski
Tesla i jej autopilot
On 2018-12-13, Janusz <janusz_kk@o2.pl> wrote:
Sama tesla mnie nie kręci, ale z tego co pokazane na filmiku dobry jest,
na dodatek przewiduje wypadki, kilka razy zapikał przed zdarzeniem.
https://youtu.be/RjGe0GiiFzw

To jest kompilacja, więc w sumie nie wiadomo jak bardzo jest to skuteczne i ile jest np. fałszywych pikań i niepikań w sytuacjach przedzdarzeniowych.

--
Marcin

Data: 2018-12-14 00:43:51
Autor: przemek.jedrzejczak
Tesla i jej autopilot
-- To jest kompilacja, więc w sumie nie wiadomo jak bardzo jest to skuteczne i ile jest np. fałszywych pikań i niepikań w sytuacjach przedzdarzeniowych.

mniej niz przed paroma laty bo wczesniej tesla jezdzila jak neptek przyhamowujac przy kazdym podejrzanym zakretem :-)

Data: 2018-12-14 10:36:53
Autor: T.
Tesla i jej autopilot
On 2018-12-13, Janusz <janusz_kk@o2.pl> wrote:
[...]

Poszperałem trochę za filmikami z Teslą na YT - obecnie jest to chyba wersja 8.0 systemu. Wciąż więc go dopracowują i unowocześniają. Ale powiem - robi wrażenie prędkość reakcji...
T.

Data: 2018-12-14 13:04:40
Autor: Robert Wańkowski
Tesla i jej autopilot
W dniu 2018-12-14 o 10:36, T. pisze:
On 2018-12-13, Janusz <janusz_kk@o2.pl> wrote:
[...]

Tesla ma kamery, nie ma Lidar-u, a ma radar?

Robert

Data: 2018-12-15 00:30:46
Autor: Marcin Debowski
Tesla i jej autopilot
On 2018-12-13, Janusz <janusz_kk@o2.pl> wrote:
[...]

Nb. to chyba powinno też współpracowac z gps'em bo zdarzają się sytuację na skrzyżowaniach bezkolizyjnych, gdzie z tych kilkudziesięciu/set metrów coś może wyglądać jak jadące kursem na zderzenie.

--
Marcin

Data: 2018-12-23 22:22:12
Autor: Marek
Tesla i jej autopilot
On Thu, 13 Dec 2018 16:52:18 +0100, Janusz <janusz_kk@o2.pl> wrote:
Sama tesla mnie nie kręci, ale z tego co pokazane na filmiku dobry jest,
na dodatek przewiduje wypadki, kilka razy zapikał przed zdarzeniem.
https://youtu.be/RjGe0GiiFzw

Ale to są stare nagrania z 2015, skąd wiadomo że to autopilot zjeżdża a nie kierowca reaguje?

--
Marek

Data: 2018-12-29 18:53:00
Autor: Janusz
Tesla i jej autopilot
W dniu 2018-12-23 o 22:22, Marek pisze:
[...]

Posłuchaj reakcje kierowców, poza tym momentami tak zareagowała
że człowiek nie dałby rady ze względu na czas reakcji.

--
Pozdr
Janusz

Tesla i jej autopilot