Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Tesla jednak zyskowna

Tesla jednak zyskowna

Data: 2018-06-03 00:11:52
Autor: przemek.jedrzejczak
Tesla jednak zyskowna
Niemcy rozpruli kilka egzemplarzy Modelu 3 odkupionych od pracowników Tesli i wyszło im że Musk jednak ma łeb ;-) zysk 7-50 tys USD na modelu przy założonym poziomie produkcji. Kluczem do sukcesu są nowe baterie (Panasonic) o obniżonej zawartości kobaltu.

Die Material- und Zulieferkosten des zwischen 35.000 und 78.000 Dollar teuren Autos liegen nur bei rund 18.000 Dollar; hinzu kämen nach den Berechnungen der Zerleger, die der Wirtschaftswoche vorliegen, etwa 10.000 Dollar an Produktionskosten pro Auto.

https://www.golem.de/news/tesla-ingenieure-zerlegen-das-model-3-und-halten-es-fuer-profitabel-1806-134703.html

Data: 2018-06-03 10:16:34
Autor: Janusz
Tesla jednak zyskowna
W dniu 2018-06-03 o 09:11, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Niemcy rozpruli kilka egzemplarzy Modelu 3 odkupionych od pracowników Tesli i wyszło im że Musk jednak ma łeb ;-) zysk 7-50 tys USD na modelu przy założonym poziomie produkcji.
Noo chyba nikt nie liczył że Musk będzie dopłacał do aut.

Kluczem do sukcesu są nowe baterie (Panasonic) o obniżonej zawartości kobaltu.
Czyli ma tańsze aku niż zakładała konkurencja :)
To dobrze bo jest szansa że się upowszechnią.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-03 10:54:32
Autor: Myjk
Tesla jednak zyskowna
Sun, 3 Jun 2018 10:16:34 +0200, Janusz
Niemcy rozpruli kilka egzemplarzy Modelu 3 odkupionych od pracowników
Tesli i wyszło im że Musk jednak ma łeb ;-) zysk 7-50 tys USD na modelu
przy założonym poziomie produkcji.
Noo chyba nikt nie liczył że Musk będzie dopłacał do aut.

Niektórzy tak myślą, niejeden już wietrzył upadek Tesli. Pisałem jednak
niedawno o fabrycznej cenie I-MiEVa vs cena salonowa, i jest podobnie --
ponad połowę z zarobku łyka producent, i w zasadzie typowe wartości (albo i
mniej, bo cena wyższa przy gorszych osiagach i wykonaniu) jak dla
spaliniaków importer i dealer.

Kluczem do sukcesu są nowe baterie (Panasonic) o obniżonej zawartości kobaltu.
Czyli ma tańsze aku niż zakładała konkurencja :)

Jednocześnie uzyskując lepsze ich parametry?
To dobrze bo jest szansa że się upowszechnią.

Pod warunkiem że udostępnią technologię. Wg mnie, jak koncerny prześpią
moment w którym pozwolą się Tesli nauczyć robić lepsze samochody (w sensie
jakościowym kabiny itd.), to skończą niczym Nokia gdy się "broniła" przed
smartfonami. W stanach, przez rozwiniętą i wciąż rozwijaną sieć ładowarek
już jest IMHO pozamiatane.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-03 12:08:32
Autor: ToMasz
Tesla jednak zyskowna
 W stanach, przez rozwiniętą i wciąż rozwijaną sieć ładowarek
już jest IMHO pozamiatane.

"pozamiata" ten, kto w swoich (i partnerów) samochodach wprowadzi sprzedaż aut BEZ akumulatorów, bo "ładowanie" będzie poza autem a na stacji "benzynowej" automaty będą sciągały puste akumulatory i montowały naładowane.
ToMasz

Data: 2018-06-03 12:25:16
Autor: Myjk
Tesla jednak zyskowna
Sun, 3 Jun 2018 12:08:32 +0200, ToMasz
"pozamiata" ten, kto w swoich (i partnerów) samochodach wprowadzi sprzedaż aut BEZ akumulatorów, bo "ładowanie" będzie poza autem a na stacji "benzynowej" automaty będą sciągały puste akumulatory i montowały naładowane.

Pomijając niezdrową podnietę kamerzysty:
https://youtu.be/CH-H3-F4Ztc?t=1m59s

Tesla już w 2013 demonstrowała że jest na to gotowa. Problem w tym, że taki
system będzie musiał zajmować od cholery gruntu (czy to w pionie czy w
poziomie) i będzie kosztować wraz z mechaniką krocie, siłą rzeczy żaden
klient tego systemu nie udźwignie. Dlatego podejrzewam Tesla ładuje kasę w
pracę nad akumulatorami, tj. żeby były bardziej pojemne (względnie
mniejsze) i szybciej się ładowały. Także to może być miły dodatek dla
niecierpliwych malkontentów spalinowych, nikt jednak tym systemem nie
będzie nic zamiatać.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-03 12:52:53
Autor: Janusz
Tesla jednak zyskowna
W dniu 2018-06-03 o 12:25, Myjk pisze:
Sun, 3 Jun 2018 12:08:32 +0200, ToMasz

"pozamiata" ten, kto w swoich (i partnerów) samochodach wprowadzi
sprzedaż aut BEZ akumulatorów, bo "ładowanie" będzie poza autem a na
stacji "benzynowej" automaty będą sciągały puste akumulatory i montowały
naładowane.

Pomijając niezdrową podnietę kamerzysty:
https://youtu.be/CH-H3-F4Ztc?t=1m59s
Faktycznie, przezywa jak mrówka okres :)

Tesla już w 2013 demonstrowała że jest a to gotowa. Problem w tym, że taki
Tego nie widziałem, co prawda  śruby to chyba nienajlepszy pomysł
ale system jest.

system będzie musiał zajmować od cholery gruntu (czy to w pionie czy w
poziomie) i będzie kosztować wraz z mechaniką krocie, siłą rzeczy żaden
klient tego systemu nie udźwignie. Dlatego podejrzewam Tesla ładuje kasę w
pracę nad akumulatorami, tj. żeby były bardziej pojemne (względnie
mniejsze) i szybciej się ładowały. Także to może być miły dodatek dla
niecierpliwych malkontentów spalinowych, nikt jednak tym systemem nie
będzie nic zamiatać.
Ale jak się auta trochę upowszechnią i bariera zasięgu acznie bardziej bolećzwykłych klientów to ten problem wróci i producenci będą musieli
jakoś dogadać, bo ograniczenia aku zablokują im dalszą sprzedaż.


--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-03 13:12:02
Autor: Myjk
Tesla jednak zyskowna
Sun, 3 Jun 2018 12:52:53 +0200, Janusz
Tesla już w 2013 demonstrowała że jest a to gotowa. Problem w tym, że taki
Tego nie widziałem, co prawda  śruby to chyba nienajlepszy pomysł
ale system jest.

To porównanie zrobili trochę głupkowate, bo wzieli do zestawienia Audi A8 z
bakiem chyba 90L i w tym czasie "zatankowali" dwie Tesle udowadniając
oczywiście swoją teorię. Niemniej to jest system bezobsługowy, nie trzeba
nawet wysiadać z auta. :P

system będzie musiał zajmować od cholery gruntu (czy to w pionie czy w
poziomie) i będzie kosztować wraz z mechaniką krocie, siłą rzeczy żaden
klient tego systemu nie udźwignie. Dlatego podejrzewam Tesla ładuje kasę w
pracę nad akumulatorami, tj. żeby były bardziej pojemne (względnie
mniejsze) i szybciej się ładowały. Także to może być miły dodatek dla
niecierpliwych malkontentów spalinowych, nikt jednak tym systemem nie
będzie nic zamiatać.
Ale jak się auta trochę upowszechnią i bariera zasięgu acznie bardziej bolećzwykłych klientów to ten problem wróci i producenci będą musieli
jakoś dogadać, bo ograniczenia aku zablokują im dalszą sprzedaż.

Wystarczy żę zmniejszą czas ładowania o połowę w stosunku do obecnego i
większość malkontentów powinna przełknąć. Zreszta i tak nie wszyscy muszą
mieć elektryki. Na codzienne dłuższe trasy nadal sensowniej mieć
spalinowca. Tak czy inaczej dla mnie, jak i mojej żony, ale też sporo
pośród znajomych, długie trasy, nawet do 100km, to wyjątek.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-03 05:24:47
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla jednak zyskowna
Prad nie jest z gniazdka tylko z elektrowni. Oczywiscie ze mozna zmniejszyc czas ladowania ale co wtedy jak przez noc w okolicy ladowarki bedzie 30 samochodow do naladowania? Wlasciciele beda losowali miejsce w kolejce? Zeby system mial sens to musi byc wiecej stacji ladowania niz samochodow elektrycznych. Do tego musi byc rezerwa mocy w elektrowniach i w liniach przesylowych.

Data: 2018-06-03 22:35:00
Autor: m4rkiz
Tesla jednak zyskowna
On 2018-06-03 13:12, Myjk wrote:
Wystarczy żę zmniejszą czas ładowania o połowę w stosunku do obecnego i
większość malkontentów powinna przełknąć.

niekoniecznie bo zwiekszenie poboru mocy nie moze sie odbywac nagle bez rewolucji w energetyce, nawet pomijajac wzrost krajowego zapotrzebowania to wyobraz sobie jakich mocy potrzebujesz zeby podladowac polowe samochodow w parkingu podziemnym w duzym biurowcu czy jedna czwarta w byle centrum handlowym

bo jak podaz i popyt na ladowanie zacznie byc regulowane cenami to sie okaze ze owszem rewolucja, powietrze czyste, ale jest znacznie drozej

a cos takiego u nas i dalej na wschod poprostu nie przejdzie

Data: 2018-06-04 08:49:35
Autor: Myjk
Tesla jednak zyskowna
Sun, 3 Jun 2018 22:35:00 +0200, m4rkiz
niekoniecznie bo zwiekszenie poboru mocy nie moze sie odbywac nagle bez rewolucji w energetyce,

Tak samo nagle nie pojawi się tysiącpińćsetstodziwińćset samochodów
elektrycznych które będą w stanie zabić energetykę. Sukcesywnie podciągać
grubszego druta raczej żaden problem.

nawet pomijajac wzrost krajowego zapotrzebowania to wyobraz sobie jakich mocy potrzebujesz zeby podladowac polowe samochodow w parkingu podziemnym w duzym biurowcu czy jedna czwarta w byle centrum handlowym

W biurowcu czy centrum handlowym nie trzeba szybko ładować. Szybkie
ładowanie jest potrzebne żeby pokonać 300km+, a więc przy drogach szybkiego
ruchu, autostradach, gdzie jest raczej swobodny dostęp do zwiększania mocy.
Tam też zazwyczaj stoją OZE które łatwiej zbudować i podpiąć, z mniejszymi
stratami dodatkowo.

Zresztą ja nadal czekam aż w końcu eksploduje era SMR. A dojdzie do tego w
momencie gdy dopracują akumulatory i wzrośnie zapotrzebowanie na moc w
danym punkcie.

bo jak podaz i popyt na ladowanie zacznie byc regulowane cenami to sie okaze ze owszem rewolucja, powietrze czyste, ale jest znacznie drozej

Drożej jeździć, taniej leczyć. Wyjdzie na jedno. Znaczy o tyle, że każdy
będzie płacić za siebie, a nie jak teraz. Jeden oszczędza trując drugiego,
drugi się leczy za kasę pierwszego. Pierwszy się cieszy, bo nie świadomy,
drugi się mniej cieszy, bo pewnie by wolał być zdrowy, no ale cieszy się,
że chociaż pierwszy partycypuje.
 
a cos takiego u nas i dalej na wschod poprostu nie przejdzie

O komunie też tak u nas mówili. :P Może już czas by turbany i ruskie
trafili do szeregu.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-04 04:38:41
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla jednak zyskowna
Chyba linia napowietrzna nie problem. Wymiana drutow na grubsze zawsze bedzie wymagala postawienia nowych transformatorow i rozrycia ulic w miastach. O tym ze do nowych wiekszych transformatorow trzeba doprowadzic prad grubszymi drutami z litosci nie wspomne. To ze jest prad w gniazdku nie znaczy ze jest go do nieograniczona ilosc jak sadzi wiekszosc kobiet.

Data: 2018-06-04 21:12:00
Autor: kk
Tesla jednak zyskowna
W dniu 2018-06-04 o 13:38, Zenek Kapelinder pisze:
Chyba linia napowietrzna nie problem. Wymiana drutow na grubsze zawsze bedzie wymagala postawienia nowych transformatorow i rozrycia ulic w miastach. O tym ze do nowych wiekszych transformatorow trzeba doprowadzic prad grubszymi drutami z litosci nie wspomne. To ze jest prad w gniazdku nie znaczy ze jest go do nieograniczona ilosc jak sadzi wiekszosc kobiet.


Normalny prąd. Jak potrzeba więcej to się więcej produkuje i dostarcza. Jak mniej to mniej.

Data: 2018-06-04 12:29:37
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla jednak zyskowna
Masz racje. W gospodarce rynkowej tak to sie odbywa. Jak jest zapotrzebowanie na jakis produkt to sie go produkuje i dostarcza. Chyba ze nie ma jak dostarczyc. Chwiowo problem produkcji pradu nie istnieje. Jest niewielka rezerwa nocna. Dla niewielkiej ilosci samochodow elektrycznych wystarczy. Przeslac liniami wysokiego i sredniego napiecia tez sie niewielka nadwyzke pradu da przeslac. Problemem jest odcinek pomiedzy srednim napieciem a niskim i dostarczenie pradu do ladowarek. Podejrzewam ze 95% lini niskiego napiecia nie ma rezerwy na przeslanie dodatkowych kilowatow. Nikt kto projektowal 20 i wiecej lat temu linie niskiego napiecia nie brtal pod uwage ze beda samochody elektryczne w ilosciach hurtowych. Linie do domow , blokow, kamienic sa zbyt cienkie zeby udzwignely dodatkowe odbiorniki. Potrzebne sa nowe kable. Nowe kable to ogromne koszty i rozryte miasta.

Data: 2018-06-04 09:19:03
Autor: T.
Tesla jednak zyskowna
W dniu 2018-06-03 o 13:12, Myjk pisze:
Sun, 3 Jun 2018 12:52:53 +0200, Janusz

Tesla już w 2013 demonstrowała że jest a to gotowa. Problem w tym, że taki
Tego nie widziałem, co prawda  śruby to chyba nienajlepszy pomysł
ale system jest.

To porównanie zrobili trochę głupkowate, bo wzieli do zestawienia Audi A8 z
bakiem chyba 90L i w tym czasie "zatankowali" dwie Tesle udowadniając
oczywiście swoją teorię. Niemniej to jest system bezobsługowy, nie trzeba
nawet wysiadać z auta. :P

system będzie musiał zajmować od cholery gruntu (czy to w pionie czy w
poziomie) i będzie kosztować wraz z mechaniką krocie, siłą rzeczy żaden
klient tego systemu nie udźwignie. Dlatego podejrzewam Tesla ładuje kasę w
pracę nad akumulatorami, tj. żeby były bardziej pojemne (względnie
mniejsze) i szybciej się ładowały. Także to może być miły dodatek dla
niecierpliwych malkontentów spalinowych, nikt jednak tym systemem nie
będzie nic zamiatać.
Ale jak się auta trochę upowszechnią i bariera zasięgu acznie bardziej
bolećzwykłych klientów to ten problem wróci i producenci będą musieli
jakoś dogadać, bo ograniczenia aku zablokują im dalszą sprzedaż.

Wystarczy żę zmniejszą czas ładowania o połowę w stosunku do obecnego i
większość malkontentów powinna przełknąć. Zreszta i tak nie wszyscy muszą
mieć elektryki. Na codzienne dłuższe trasy nadal sensowniej mieć
spalinowca. Tak czy inaczej dla mnie, jak i mojej żony, ale też sporo
pośród znajomych, długie trasy, nawet do 100km, to wyjątek.

To nie tylko problem czasu - im większy popyt, tym większe ceny minerałów ziem rzadkich - litu i kobaltu. Więc baterie od jakiegoś czasu podobno drożeją i nie zapowiadają się tu zmiany. Ponoć wiele zasobów znajduje się w Korei Płn., stąd Trump może jakąś kolejną wojenkę wywołać.
T.

Data: 2018-06-04 20:28:55
Autor: kk
Iskra jednak dobra
W dniu 2018-06-03 o 13:12, Myjk pisze:
Sun, 3 Jun 2018 12:52:53 +0200, Janusz
...
system będzie musiał zajmować od cholery gruntu (czy to w pionie czy w
poziomie) i będzie kosztować wraz z mechaniką krocie, siłą rzeczy żaden
klient tego systemu nie udźwignie. Dlatego podejrzewam Tesla ładuje kasę w
pracę nad akumulatorami, tj. żeby były bardziej pojemne (względnie
mniejsze) i szybciej się ładowały. Także to może być miły dodatek dla
niecierpliwych malkontentów spalinowych, nikt jednak tym systemem nie
będzie nic zamiatać.
Ale jak się auta trochę upowszechnią i bariera zasięgu acznie bardziej
bolećzwykłych klientów to ten problem wróci i producenci będą musieli
jakoś dogadać, bo ograniczenia aku zablokują im dalszą sprzedaż.

Wystarczy żę zmniejszą czas ładowania o połowę w stosunku do obecnego i
większość malkontentów powinna przełknąć. Zreszta i tak nie wszyscy muszą
mieć elektryki. Na codzienne dłuższe trasy nadal sensowniej mieć
spalinowca. Tak czy inaczej dla mnie, jak i mojej żony, ale też sporo
pośród znajomych, długie trasy, nawet do 100km, to wyjątek.


To by raczej wskazywało, że nie wszyscy muszą mieć elektryki bo po co mieć elektryka jak i tak trzeba mieć jeszcze spalinowca.

Data: 2018-06-03 13:14:04
Autor: Myjk
Tesla jednak zyskowna
Sun, 3 Jun 2018 12:52:53 +0200, Janusz
co prawda  śruby to chyba nienajlepszy pomysł
ale system jest.

Zapomniałem dodać, że te śruby to w "standardzie" są, no bo przecież jakoś
demontować baterie, choćby do ew. naprawy, trzeba -- bez rozbierania
wnętrza samochodu. Inne systemy to jakie, równie trwałe co śruby? Zatrzaski
jakieś?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-04 08:47:52
Autor: Janusz
Tesla jednak zyskowna
W dniu 2018-06-03 o 13:14, Myjk pisze:
Sun, 3 Jun 2018 12:52:53 +0200, Janusz

co prawda  śruby to chyba nienajlepszy pomysł
ale system jest.

Zapomniałem dodać, że te śruby to w "standardzie" są, no bo przecież jakoś
demontować baterie, choćby do ew. naprawy, trzeba -- bez rozbierania
wnętrza samochodu. Inne systemy to jakie, równie trwałe co śruby? Zatrzaski
jakieś?

No np zatrzaski z jakąś wymyślną blokadą , szuflada z wsuwaną baterią, coś w tym stylu. Nie wiem jaką osłonę ma tam bateria ale dodatkowa od dołu by się przydała.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-04 08:56:03
Autor: Myjk
Tesla jednak zyskowna
Mon, 4 Jun 2018 08:47:52 +0200, Janusz
No np zatrzaski z jakąś wymyślną blokadą , szuflada z wsuwaną baterią, coś w tym stylu. Nie wiem jaką osłonę ma tam bateria ale dodatkowa od dołu by się przydała.

Tutaj widać baterię w pełnej okazałości, wyciąganą przez nieautoryzowany
"serwis": https://youtu.be/UVVUVvRXhbk?t=3m51s --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-04 11:48:40
Autor: Janusz
Tesla jednak zyskowna
W dniu 2018-06-04 o 08:56, Myjk pisze:
Mon, 4 Jun 2018 08:47:52 +0200, Janusz

No np zatrzaski z jakąś wymyślną blokadą , szuflada z wsuwaną baterią,
coś w tym stylu. Nie wiem jaką osłonę ma tam bateria ale dodatkowa od
dołu by się przydała.

Tutaj widać baterię w pełnej okazałości, wyciąganą przez nieautoryzowany
"serwis": https://youtu.be/UVVUVvRXhbk?t=3m51s

No ok, ma kawał blachy :) ale montaż wymaga trochę zachodu nawet jak się ma podnośnik.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-05 15:44:39
Autor: Myjk
Tesla jednak zyskowna
Mon, 4 Jun 2018 11:48:40 +0200, Janusz
ale montaż wymaga trochę zachodu nawet jak się ma podnośnik.

Na dedykowanej maszynie było widać ile zachodu potrzeba. Kwestia właściwego
spozycjonowania.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-05 19:53:17
Autor: Adam
Tesla jednak zyskowna
W dniu 2018-06-05 o 15:44, Myjk pisze:
Mon, 4 Jun 2018 11:48:40 +0200, Janusz

ale montaż wymaga trochę zachodu nawet jak się
ma podnośnik.

Na dedykowanej maszynie było widać ile zachodu potrzeba. Kwestia właściwego
spozycjonowania.


Gdyby baterie były wymienne, to można stosować rozwiązania analogiczne do serwerowych hot-swapowych zasilaczy albo dysków.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-03 11:59:07
Autor: Shrek
Tesla jednak zyskowna
W dniu 03.06.2018 o 10:16, Janusz pisze:

Noo chyba nikt nie liczył że Musk będzie dopłacał do aut.

Oj tam. Niekoniecznie Musk. Ekonomia to żadna nauka. Było mnóstwo firm, co centa zysku nie miały, a ich akcje były na absurdalnym poziomie. Więc inwestorzy, może państwo dorzuci na ekologię. W końcu może nawet sam Musk. Kasy już ma więcej niż byłby w stanie przejeść, więc moze mieć takie drogie hobby jak dłubanie elektryków.

Zresztą - większość biznesów upada, więc dopłaca do interesu.

Shrek

Data: 2018-06-06 10:59:37
Autor: Budzik
Tesla jednak zyskowna
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Ekonomia to żadna nauka.

Oczywiście ze nauka. Tyle ze nie scisła a spoleczna :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2018-06-03 13:37:42
Autor: Jacek Maciejewski
Tesla jednak zyskowna
Dnia Sun, 3 Jun 2018 00:11:52 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

Kluczem do sukcesu są nowe baterie (Panasonic) o obniżonej zawartości kobaltu.

Ciekawe co robi kobalt w bateriach litowych i jak to się przekłada na
ich cenę.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-06-03 14:06:56
Autor: Robert Wańkowski
Tesla jednak zyskowna
W dniu 2018-06-03 o 13:37, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sun, 3 Jun 2018 00:11:52 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

Kluczem do sukcesu są nowe baterie (Panasonic) o obniżonej zawartości kobaltu.

Ciekawe co robi kobalt w bateriach litowych i jak to się przekłada na
ich cenę.

Google mówi, że w katodzie.

Robert

Data: 2018-06-05 07:53:41
Autor: J.F.
Tesla jednak zyskowna
Dnia Sun, 3 Jun 2018 13:37:42 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
Dnia Sun, 3 Jun 2018 00:11:52 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
Kluczem do sukcesu są nowe baterie (Panasonic) o obniżonej zawartości kobaltu.

Ciekawe co robi kobalt w bateriach litowych i jak to się przekłada na
ich cenę.

Lit to tam tylko drobny kawalek sukcesu.

Potrzebny jest material, ktory przechowa ten lit, ale latwo odda

https://ep.com.pl/artykuly/10299-Akumulatory_litowe.html

Kobalt, wanad - a to nie sa tanie rzeczy.

http://motoryzacja.wnp.pl/ceny-litu-gwaltownie-rosna-producenci-baterii-sie-martwia,314359_1_0_0.html

Ale jak widac moze byc tanie zelazo.

J.

Tesla jednak zyskowna

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona