Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Tesla kolejny wypadek

Tesla kolejny wypadek

Data: 2018-05-16 09:20:49
Autor: przemek.jedrzejczak
Tesla kolejny wypadek
http://www.energetyka24.com/tragiczny-wypadek-tesli-w-szwajcarii-strazacy-mogly-zapalic-sie-akumulatory

https://m.bild.de/video/clip/tesla/mann-stirbt-bei-unfall-in-tesla-fahrzeug-im-tessin-55703464.bildMobile.html###wt_ref=https%3A%2F%2Fwww.google.de%2F&wt_t=1526487498978

Data: 2018-05-20 12:58:17
Autor: Pszemol
Tesla kolejny wypadek
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
http://www.energetyka24.com/tragiczny-wypadek-tesli-w-szwajcarii-strazacy-mogly-zapalic-sie-akumulatory

https://m.bild.de/video/clip/tesla/mann-stirbt-bei-unfall-in-tesla-fahrzeug-im-tessin-55703464.bildMobile.html###wt_ref=https%3A%2F%2Fwww.google.de%2F&wt_t=1526487498978

Wiesz ile wypadkow codziennie na drogach?
Tysiące!

Dlaczego wypadki Tesli wzbudzają tyle emocji w mediach?

Data: 2018-05-20 16:02:34
Autor: T.
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-20 o 14:58, Pszemol pisze:
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
http://www.energetyka24.com/tragiczny-wypadek-tesli-w-szwajcarii-strazacy-mogly-zapalic-sie-akumulatory

https://m.bild.de/video/clip/tesla/mann-stirbt-bei-unfall-in-tesla-fahrzeug-im-tessin-55703464.bildMobile.html###wt_ref=https%3A%2F%2Fwww.google.de%2F&wt_t=1526487498978

Wiesz ile wypadkow codziennie na drogach?
Tysiące!

Dlaczego wypadki Tesli wzbudzają tyle emocji w mediach?


Mam w rodzinie strażaka. Odpytałem go z tematu gaszenia samochodów elektrycznych. No więc ich się nie gasi - zabezpiecza się tylko miejsce pożaru, żeby się nie rozprzestrzeniał i czeka, aż się sam wypali.
Wodą nie można, pianą nie można, a proszek nie jest na wyposażeniu samochodów gaśniczych - zresztą trzeba by go podobno tak dużo, że warstwa musiałaby być bardzo gruba, co i tak zniszczyłoby samochód. Więc się nie opłaci gasić, skoro idzie na szmelc.
Pożary elektryków sprawią, że prawdopodobnie świat od nich odejdzie na rzecz ogniw wodorowych.
Tu drobny przykład, jak to się pali: https://www.youtube.com/watch?v=UYigjBqLbvg
T.

Data: 2018-05-20 21:25:43
Autor: Janusz
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-20 o 16:02, T. pisze:

Pożary elektryków sprawią, że prawdopodobnie świat od nich odejdzie na rzecz ogniw wodorowych.
Dopóki nie wymyśla ogniw albo procesu żeby z LNG albo CNG ogniwa działały
to g.. z tego będzie, a o przechodzeniu na wodór to juz słyszę ponad 20 lat i poza paroma
pokazowymi autami nic więcej się nie dzieje w tej dziedzinie, nie ma seryjnych aut na wodór.


--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-05-20 22:08:35
Autor: T.
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-20 o 21:25, Janusz pisze:
W dniu 2018-05-20 o 16:02, T. pisze:

Pożary elektryków sprawią, że prawdopodobnie świat od nich odejdzie na rzecz ogniw wodorowych.
Dopóki nie wymyśla ogniw albo procesu żeby z LNG albo CNG ogniwa działały
to g.. z tego będzie, a o przechodzeniu na wodór to juz słyszę ponad 20 lat i poza paroma
pokazowymi autami nic więcej się nie dzieje w tej dziedzinie, nie ma seryjnych aut na wodór.


Uuuu, chyba nie czytasz gazet :-)
Seryjne samochody wodorowe są - Toyota Mirai, Hyundai i35 FuelCell, do tego Honda Clarity, Lexus, BMW, Ford, Audi i Mercedes - część z nich już jest, część kończy homologacje (np. Golf Variant HyMotion i Passat też). A właśnie dziś w wykazie prac legislacyjnych rządu ukazał się projekt zmian w Krajowych Ramach Polityki Rozwoju Infrastruktury Paliw Alternatywnych. Zakłada on wprowadzenie do nich specyfikacji technicznych dla punktów ładowania wodoru.
Po prostu do Polski tego na razie nikt nie sprowadził, bo chyba nie ma jeszcze stacji, ale to tylko kwestia czasu.
T.

Ps. To jest bardzo obrazowe: wysoko sprężony wodór może magazynować dużą ilość energii, znacznie więcej niż konwencjonalne baterie. Dla porównania: samochód jest w stanie przejechać 100 km zużywając 1 kg sprężonego wodoru, podczas gdy na energii przechowywanej w 1 kg baterii jedzie zaledwie 1 km.
Ps. Londyńska wypożyczalnia samochodów właśnie kupuje 50 Toyot Mirai.

Data: 2018-05-20 22:21:19
Autor: cef
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-20 o 22:08, T. pisze:

Ps. To jest bardzo obrazowe: wysoko sprężony wodór może magazynować dużą ilość energii, znacznie więcej niż konwencjonalne baterie.

Może jakiś link jak to się pali :-)

Data: 2018-05-21 06:21:27
Autor: Shrek
Tesla kolejny wypadek
W dniu 20.05.2018 o 22:21, cef pisze:
W dniu 2018-05-20 o 22:08, T. pisze:

Ps. To jest bardzo obrazowe: wysoko sprężony wodór może magazynować dużą ilość energii, znacznie więcej niż konwencjonalne baterie.

Może jakiś link jak to się pali :-)

https://www.cbsnews.com/pictures/challenger-shuttle-disaster/

Data: 2018-05-21 09:31:18
Autor: T.
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-20 o 22:21, cef pisze:
W dniu 2018-05-20 o 22:08, T. pisze:

Ps. To jest bardzo obrazowe: wysoko sprężony wodór może magazynować dużą ilość energii, znacznie więcej niż konwencjonalne baterie.

Może jakiś link jak to się pali :-)

Nie było jeszcze wypadku, w którym zbiornik by się rozszczelnił.
Tu jest trochę na ten temat:
http://glowny-mechanik.pl/2015/08/20/jak-rozwiazano-problemy-z-bezpieczenstwem-w-wodorowej-toyocie-mirai/

T.

Data: 2018-05-21 09:10:49
Autor: kakmar
Tesla kolejny wypadek
On 2018-05-20, T. <kuki543@interia.pl> wrote:

Ps. To jest bardzo obrazowe: wysoko sprężony wodór może magazynować dużą ilość energii, znacznie więcej niż konwencjonalne baterie. Dla porównania: samochód jest w stanie przejechać 100 km zużywając 1 kg sprężonego wodoru, podczas gdy na energii przechowywanej w 1 kg baterii jedzie zaledwie 1 km.
Ps. Londyńska wypożyczalnia samochodów właśnie kupuje 50 Toyot Mirai.

Teraz 3 pytania:
- Ile miejsca zajmuje 1kg wodoru.
- jak długo można go przechować w aucie
- co to jest wysoko sprężony wodór

I jeszcze uwaga, bez cyferek takie dyskusje nie mają sensu.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2018-05-21 12:01:46
Autor: T.
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-21 o 11:10, kakmar pisze:
On 2018-05-20, T. <kuki543@interia.pl> wrote:

Ps. To jest bardzo obrazowe: wysoko sprężony wodór może magazynować dużą
ilość energii, znacznie więcej niż konwencjonalne baterie. Dla
porównania: samochód jest w stanie przejechać 100 km zużywając 1 kg
sprężonego wodoru, podczas gdy na energii przechowywanej w 1 kg baterii
jedzie zaledwie 1 km.
Ps. Londyńska wypożyczalnia samochodów właśnie kupuje 50 Toyot Mirai.

Teraz 3 pytania:
- Ile miejsca zajmuje 1kg wodoru.

Nieco ponad 24 l przy ciśnieniu 700 MPa. Zbiorniki w Mirai mają 122 l, mieści się ponad 5 kg wodoru. Samochód spala 1,1 l/100 km (to już z praktyki). nie wiem, jak jest w innych autach, ale zbiorniki zdaje się to produkują na razie tylko ze 2 czy 3 firmy, więc pewnie jest podobnie.



- jak długo można go przechować w aucie

Podejrzewam, że nie zachodzą żadne reakcje, nic się nie wytrąca, więc pewnie bardzo długo. Sądzę, że jego jakość po miesiącu od zatankowania będzie lepsza niż benzyny.

- co to jest wysoko sprężony wodór


Piszą, że od 350 to 800 MPa. W Toyocie jest 700 MPa.

Ps. Google Ci nie działają?

T.

Data: 2018-05-21 13:30:22
Autor: J.F.
Tesla kolejny wypadek
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b02990e$0$692$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-05-21 o 11:10, kakmar pisze:
On 2018-05-20, T. <kuki543@interia.pl> wrote:
Ps. To jest bardzo obrazowe: wysoko sprężony wodór może magazynować dużą
ilość energii, znacznie więcej niż konwencjonalne baterie. Dla
porównania: samochód jest w stanie przejechać 100 km zużywając 1 kg
sprężonego wodoru, podczas gdy na energii przechowywanej w 1 kg baterii
jedzie zaledwie 1 km.

Teraz 3 pytania:
- Ile miejsca zajmuje 1kg wodoru.

Nieco ponad 24 l przy ciśnieniu 700 MPa. Zbiorniki w Mirai mają 122 l, mieści się ponad 5 kg wodoru. Samochód spala 1,1 l/100 km (to już z praktyki).

Czyli przejezdza ok 450km ?

Ciekawe jaka objetosc akumulatorow ma tesla. Pewnie podobna.
Masy jeszcze mozna porownac ... ale razem z ogniwem paliwowym.

Tylko ... ten zbiornik mozna zatankowac w 10 minut.

- jak długo można go przechować w aucie
Podejrzewam, że nie zachodzą żadne reakcje, nic się nie wytrąca, więc pewnie bardzo długo.

Kraza legendy o przenikalnosci wodoru przez materialy.
Ale to beda co najmniej tygodnie.

Sądzę, że jego jakość po miesiącu od zatankowania będzie lepsza niż benzyny.

Przez miesiac to sie benzyna chyba tak nie degraduje ?

- co to jest wysoko sprężony wodór
Piszą, że od 350 to 800 MPa. W Toyocie jest 700 MPa.

A nie 70MPa = 700 bar/at ?

J.

Data: 2018-05-21 14:55:06
Autor: T.
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-21 o 13:30, J.F. pisze:
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b02990e$0$692$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-05-21 o 11:10, kakmar pisze:
On 2018-05-20, T. <kuki543@interia.pl> wrote:
Ps. To jest bardzo obrazowe: wysoko sprężony wodór może magazynować dużą
ilość energii, znacznie więcej niż konwencjonalne baterie. Dla
porównania: samochód jest w stanie przejechać 100 km zużywając 1 kg
sprężonego wodoru, podczas gdy na energii przechowywanej w 1 kg baterii
jedzie zaledwie 1 km.

Teraz 3 pytania:
- Ile miejsca zajmuje 1kg wodoru.

Nieco ponad 24 l przy ciśnieniu 700 MPa. Zbiorniki w Mirai mają 122 l, mieści się ponad 5 kg wodoru. Samochód spala 1,1 l/100 km (to już z praktyki).

Czyli przejezdza ok 450km ?

Ciekawe jaka objetosc akumulatorow ma tesla. Pewnie podobna.
Masy jeszcze mozna porownac ... ale razem z ogniwem paliwowym.

Tylko ... ten zbiornik mozna zatankowac w 10 minut.

- jak długo można go przechować w aucie
Podejrzewam, że nie zachodzą żadne reakcje, nic się nie wytrąca, więc pewnie bardzo długo.

Kraza legendy o przenikalnosci wodoru przez materialy.
Ale to beda co najmniej tygodnie.

Sądzę, że jego jakość po miesiącu od zatankowania będzie lepsza niż benzyny.

Przez miesiac to sie benzyna chyba tak nie degraduje ?

- co to jest wysoko sprężony wodór
Piszą, że od 350 to 800 MPa. W Toyocie jest 700 MPa.

A nie 70MPa = 700 bar/at ?

J.


Zasięg Tesli to ponad 500 km. Podejrzewam, że to jak z LPG - różnie wyregulowane pistolety mogą różnie odbijać i dawać więcej lub mniej gazu. Doczytałem, że waga wodoru to 12% masy zbiornika. Zatem wagowo wychodzi podobnie jak benzyna (mniejsza waga zbiornika, ale większa - paliwa).
Wodór jest podobno przenikliwy, ale jak czytam z ilu i jakich warstw są zbudowane, to nie wiem. Nie spotkałem się z opisem takiego przypadku.
Benzyna się nie degraduje, ale wytrąca woda i inne syfy. Teoria głosi, że po roku nie powinno się paliwa użyć w samochodzie. W kosiarkach i innych sprzętach radzą zlewać paliwo na zimę.
Masz rację - czeski błąd. Jednostki odwrotnie.
Za to wodór jest chyba bezpieczniejszy od baterii litowo-jonowych, z tego co piszą jak się pali taki zbiornik. Pewnie za chwilę coś nowego wymyślą (w sensie baterii), za to do zbiorników wodorowych wsadzą grafen i tu też będzie jakiś postęp.
Problemem mogą być metale ziem rzadkich potrzebne do baterii - ponoć w ciągu ostatnich kilku lat zdrożały 100%. Duże zasoby są w Korei Płn. i w Chinach (u nich jest zakaz eksportu tych surowców, można tylko sprzedawać gotowy produkt). Wodoru jest bez ograniczeń - trzeba tylko go wyprodukować (raczej nie stosuje się elektrolizy).
T.

Data: 2018-05-21 15:35:37
Autor: J.F.
Tesla kolejny wypadek
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b02c1ae$0$682$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-05-21 o 13:30, J.F. pisze:
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
[...]
- jak długo można go przechować w aucie
Podejrzewam, że nie zachodzą żadne reakcje, nic się nie wytrąca, więc pewnie bardzo długo.

Kraza legendy o przenikalnosci wodoru przez materialy.
Ale to beda co najmniej tygodnie.


Zasięg Tesli to ponad 500 km. Podejrzewam, że to jak z LPG - różnie wyregulowane pistolety mogą różnie odbijać i dawać więcej lub mniej gazu. Doczytałem, że waga wodoru to 12% masy zbiornika. Zatem wagowo wychodzi podobnie jak benzyna (mniejsza waga zbiornika, ale większa - paliwa).

Wodór jest podobno przenikliwy, ale jak czytam z ilu i jakich warstw są zbudowane, to nie wiem.

Tez nie jestem pesymista - w koncu zbiorniki wodoru sa, wiec widac jakos nie znika po tygodniu.

Benzyna się nie degraduje, ale wytrąca woda i inne syfy.

Benzyna sie ponoc degraduje, co czesciowo potwierdzam.

Za to wodór jest chyba bezpieczniejszy od baterii litowo-jonowych, z tego co piszą jak się pali taki zbiornik.

700 bar ? Toz to wybuchnac moze przy uszkodzeniu, a potem wodor wyleci, jak sie zapali, to bedzie drugi wybuch :-(

Wodoru jest bez ograniczeń - trzeba tylko go wyprodukować (raczej nie stosuje się elektrolizy).

Wodor bez ograniczen to jest z elektrolizy wody.
Produkuja z metanu czy innych paliw kopalnych - to sie kiedys skonczy.

A skoro tak produkuja, to zysk tylko w tym, ze ogniwo paliwowe ma wieksza sprawnosc niz silnik spalinowy - inaczej mozna by CNG do zbiornika, bez wiekszych trudnosci.

Ech, zrobiliby w koncu to ogniwo na alkohol.

J.

Data: 2018-05-22 06:21:03
Autor: Marcin Debowski
Tesla kolejny wypadek
On 2018-05-21, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
700 bar ? Toz to wybuchnac moze przy uszkodzeniu, a potem wodor

Jakby to się tak łatwo miało dac uszkodzić to nikt by tego w pojazdach nie stosował. To już prędzej bałbym sie pożaru, bo to są zdaje sie obecnie zbiorniki kompozytowe.

wyleci, jak sie zapali, to bedzie drugi wybuch :-(

Bedzie nie będzie. Musiałby się zmieszać odpowiednio z tlenem. Hindenburg jakoś nie wybuchł.

--
Marcin

Data: 2018-05-22 09:32:05
Autor: kakmar
Tesla kolejny wypadek
On 2018-05-21, T. <kuki543@interia.pl> wrote:

Zasięg Tesli to ponad 500 km. Podejrzewam, że to jak z LPG - różnie wyregulowane pistolety mogą różnie odbijać i dawać więcej lub mniej gazu. Doczytałem, że waga wodoru to 12% masy zbiornika. Zatem wagowo wychodzi podobnie jak benzyna (mniejsza waga zbiornika, ale większa - paliwa).
Wodór jest podobno przenikliwy, ale jak czytam z ilu i jakich warstw są zbudowane, to nie wiem. Nie spotkałem się z opisem takiego przypadku.

Wodór ma maleńką b.lekką cząsteczkę i dyfunduje w strukturę metali (i nie tylko) i jest to problem wszędzie gdzie się z wodorem pracuje. Zwłaszcza pod wysokim cisnieniem.
Nie spotkałeś się z problemem bo zbiorniki na wodór nie są zbyt popularne.
Z tego co znalazłem dla Miraj deklarowali 5lat i 5000 cykli, czyli niby jest dopracowany, Toyota twierdzi że zrobili jakiś magiczny kompozyt z plastiku, ale nadal jest problem z przechowywaniem na stacjach, transportem, pompowaniem / sprężaniam (kosztuje ~15% energi) bo nie da się jednym stopniem zrobić 70MPa.
Nadal szuka się efektywnej metody przechowywania wodoru, tak samo jak prądu.
Zbiorniki (bo są 2) Mirai ważą 87.5 kg i mieszczą 5kg wodoru. Jest spory problem żeby zrobić większa w rozsądnej cenie.

I na koniec nikt chyba nie chaciałby ogłądać z blska pękającego zbiornika 70MPa.

Osobiście nie sądzę żeby bez jakiegoś przełomu w przechowywaniu wodoru dało się go używać jako paliwa, to prawie tak samo jak z bateriami.
Oba rozwiązania są świetne dopuki nie zacznie sie planować prawdziwego produktu. Z bateriami jest nawet łatwiej obecnie, zresztą potwierdza to ilośc aut na drogach.

--
karmaratgmaildotcom

Data: 2018-05-22 18:04:54
Autor: Cavallino
Tesla kolejny wypadek
W dniu 22-05-2018 o 11:32, kakmar pisze:

Osobiście nie sądzę żeby bez jakiegoś przełomu w przechowywaniu wodoru dało
się go używać jako paliwa, to prawie tak samo jak z bateriami.
Oba rozwiązania są świetne dopuki nie zacznie sie planować prawdziwego
produktu.
Z bateriami jest nawet łatwiej obecnie, zresztą potwierdza to ilośc
aut na drogach.

Ale auta na wodór nie mają podstawowego problemu elektryków, czyli czasu tankowania.
Wolność pozostaje niezmieniona.

Data: 2018-05-21 18:33:38
Autor: Czarek
Tesla kolejny wypadek

W dniu 21.05.2018 o 12:01, T. pisze:
W dniu 2018-05-21 o 11:10, kakmar pisze:
On 2018-05-20, T. <kuki543@interia.pl> wrote:

Ps. To jest bardzo obrazowe: wysoko sprężony wodór może magazynować dużą
ilość energii, znacznie więcej niż konwencjonalne baterie. Dla
porównania: samochód jest w stanie przejechać 100 km zużywając 1 kg
sprężonego wodoru, podczas gdy na energii przechowywanej w 1 kg baterii
jedzie zaledwie 1 km.
Ps. Londyńska wypożyczalnia samochodów właśnie kupuje 50 Toyot Mirai.

Teraz 3 pytania:
- Ile miejsca zajmuje 1kg wodoru.

Nieco ponad 24 l przy ciśnieniu 700 MPa. Zbiorniki w Mirai mają 122 l, mieści się ponad 5 kg wodoru. Samochód spala 1,1 l/100 km (to już z praktyki). nie wiem, jak jest w innych autach, ale zbiorniki zdaje się to produkują na razie tylko ze 2 czy 3 firmy, więc pewnie jest podobnie.



- jak długo można go przechować w aucie

Podejrzewam, że nie zachodzą żadne reakcje, nic się nie wytrąca, więc pewnie bardzo długo. Sądzę, że jego jakość po miesiącu od zatankowania będzie lepsza niż benzyny.

- co to jest wysoko sprężony wodór


Piszą, że od 350 to 800 MPa. W Toyocie jest 700 MPa.

http://glowny-mechanik.pl/2015/08/20/jak-rozwiazano-problemy-z-bezpieczenstwem-w-wodorowej-toyocie-mirai/

Cytat:
"Wodór będący paliwem Toyoty Mirai jest tankowany do dwóch zbiorników o łącznej pojemności 122,4 l pod ciśnieniem 70 MPa"

Ps. Google Ci nie działają?

A ty czytasz co jest pod linkiem, który tu podajesz?

--
Czarek

Data: 2018-05-20 22:13:40
Autor: RadoslawF
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-20 o 21:25, Janusz pisze:

Pożary elektryków sprawią, że prawdopodobnie świat od nich odejdzie na rzecz ogniw wodorowych.
Dopóki nie wymyśla ogniw albo procesu żeby z LNG albo CNG ogniwa działały
to g.. z tego będzie, a o przechodzeniu na wodór to juz słyszę ponad 20 lat i poza paroma
pokazowymi autami nic więcej się nie dzieje w tej dziedzinie, nie ma seryjnych aut na wodór.

W Japonii miała powstać sieć tankowania wodorem i sprzedają odpowiednie auta. Ale coś ostatnio ścichło.
Jak poszukałem to wyszło że zbudują 160 stacji tankowania w 10 lat.
Co oznacza że nawet jak odniesie to sukces to u nas ich nie doczekam.


Pozdrawiam

Data: 2018-05-20 22:37:02
Autor: Cavallino
Tesla kolejny wypadek
W dniu 20-05-2018 o 21:25, Janusz pisze:

nie ma seryjnych aut na wodór.

Miral nie był seryjny?
Hyundai też ma taki model w planie.

Data: 2018-05-20 23:08:05
Autor: Janusz
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-20 o 22:37, Cavallino pisze:
W dniu 20-05-2018 o 21:25, Janusz pisze:

nie ma seryjnych aut na wodór.

Miral nie był seryjny?
Może, a ile ich sprzedali? więcej niż 100sztuk?
Bo wiesz producent może zadeklarować i nawet katalog zrobić
z taki autem. Tylko klientów jakoś brak.

Hyundai też ma taki model w planie.
Acha w planie :)

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-05-21 09:48:57
Autor: T.
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-20 o 23:08, Janusz pisze:
W dniu 2018-05-20 o 22:37, Cavallino pisze:
W dniu 20-05-2018 o 21:25, Janusz pisze:

nie ma seryjnych aut na wodór.

Miral nie był seryjny?
Może, a ile ich sprzedali? więcej niż 100sztuk?
Bo wiesz producent może zadeklarować i nawet katalog zrobić
z taki autem. Tylko klientów jakoś brak.

Hyundai też ma taki model w planie.
Acha w planie :)


Nie - Hyundai Tucson jest dostępny w USA za cenę od 50 875 USD. Czy w innych krajach - nie wiem, ale zwykle od USA się zaczyna.
i35 Fuel Cell jest dostępny w UK za 67 985 GBP.
Nexo kosztuje w Niemczech 55 990 euro.
Toyota Mirai stoi u nich 79 599 euro.
Poszukaj sobie więcej ofert, jeśli chcesz kupić :-)
Tylko stacji ładowania na razie mało... :-)
T.

Data: 2018-05-21 18:35:46
Autor: Cavallino
Tesla kolejny wypadek
W dniu 20-05-2018 o 23:08, Janusz pisze:
W dniu 2018-05-20 o 22:37, Cavallino pisze:
W dniu 20-05-2018 o 21:25, Janusz pisze:

nie ma seryjnych aut na wodór.

Miral nie był seryjny?
Może, a ile ich sprzedali? więcej niż 100sztuk?

Poszukaj jak jesteś ciekaw.

Bo wiesz producent może zadeklarować i nawet katalog zrobić
z taki autem. Tylko klientów jakoś brak.

Byłyby stacje, byliby klienci.

Data: 2018-05-21 18:49:01
Autor: T.
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-21 o 18:35, Cavallino pisze:
W dniu 20-05-2018 o 23:08, Janusz pisze:
W dniu 2018-05-20 o 22:37, Cavallino pisze:
W dniu 20-05-2018 o 21:25, Janusz pisze:

nie ma seryjnych aut na wodór.

Miral nie był seryjny?
Może, a ile ich sprzedali? więcej niż 100sztuk?

Poszukaj jak jesteś ciekaw.

Bo wiesz producent może zadeklarować i nawet katalog zrobić
z taki autem. Tylko klientów jakoś brak.

Byłyby stacje, byliby klienci.

W 2017 roku na całym świecie sprzedano łącznie 3382 auta napędzane wodorem:

     Toyota Mirai - 2 689 egzemplarzy,
     Honda Clarity FCEV - 524 egzemplarze,
     Hyundai ix35/Tucson FCEV - 169 egzemplarzy.

To za sam rok 2017. Toyota produkuje oe 2015 r.
T.

Data: 2018-05-22 12:30:24
Autor: Janusz
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-21 o 18:49, T. pisze:
W dniu 2018-05-21 o 18:35, Cavallino pisze:
W dniu 20-05-2018 o 23:08, Janusz pisze:
W dniu 2018-05-20 o 22:37, Cavallino pisze:
W dniu 20-05-2018 o 21:25, Janusz pisze:

nie ma seryjnych aut na wodór.

Miral nie był seryjny?
Może, a ile ich sprzedali? więcej niż 100sztuk?

Poszukaj jak jesteś ciekaw.

Bo wiesz producent może zadeklarować i nawet katalog zrobić
z taki autem. Tylko klientów jakoś brak.

Byłyby stacje, byliby klienci.

W 2017 roku na całym świecie sprzedano łącznie 3382 auta napędzane wodorem:
Czyli ilości śladowe, a co do 20 lat to się nie pomyliłem
"1996: Model EVS13, FCV ze zbiornikiem wodoru z wodorku metalu, wziął udział w paradzie w Osace "
Czyli walczą już prawie 20 lat aby to jezdziło.

     Toyota Mirai - 2 689 egzemplarzy,
Z potężna bazą aku NiMh do pomocy ogniwu. Więc to taki "mieszany" wodorniak.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-05-22 13:20:41
Autor: T.
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-22 o 12:30, Janusz pisze:
W dniu 2018-05-21 o 18:49, T. pisze:
W dniu 2018-05-21 o 18:35, Cavallino pisze:
W dniu 20-05-2018 o 23:08, Janusz pisze:
W dniu 2018-05-20 o 22:37, Cavallino pisze:
W dniu 20-05-2018 o 21:25, Janusz pisze:

nie ma seryjnych aut na wodór.

Miral nie był seryjny?
Może, a ile ich sprzedali? więcej niż 100sztuk?

Poszukaj jak jesteś ciekaw.

Bo wiesz producent może zadeklarować i nawet katalog zrobić
z taki autem. Tylko klientów jakoś brak.

Byłyby stacje, byliby klienci.

W 2017 roku na całym świecie sprzedano łącznie 3382 auta napędzane wodorem:
Czyli ilości śladowe, a co do 20 lat to się nie pomyliłem
"1996: Model EVS13, FCV ze zbiornikiem wodoru z wodorku metalu, wziął udział w paradzie w Osace "
Czyli walczą już prawie 20 lat aby to jezdziło.

     Toyota Mirai - 2 689 egzemplarzy,
Z potężna bazą aku NiMh do pomocy ogniwu. Więc to taki "mieszany" wodorniak.


Wydaje mi się, że to nie jest do pomocy, ale normalny tryb pracy: ogniwo - bateria - silnik. Chyba nie da się zasilać bezpośrednio silnika z ogniw paliwowych. I chyba tam są baterie litowe, a nie wodorkowe.
T.

Data: 2018-05-22 13:25:44
Autor: J.F.
Tesla kolejny wypadek
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b03fd0b$0$606$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-05-22 o 12:30, Janusz pisze:
W 2017 roku na całym świecie sprzedano łącznie 3382 auta napędzane wodorem:
Czyli ilości śladowe, a co do 20 lat to się nie pomyliłem
"1996: Model EVS13, FCV ze zbiornikiem wodoru z wodorku metalu, wziął udział w paradzie w Osace "
Czyli walczą już prawie 20 lat aby to jezdziło.

A czy on nie byl spalinowy ?

     Toyota Mirai - 2 689 egzemplarzy,
Z potężna bazą aku NiMh do pomocy ogniwu. Więc to taki "mieszany" wodorniak.

Wydaje mi się, że to nie jest do pomocy, ale normalny tryb pracy: ogniwo - bateria - silnik. Chyba nie da się zasilać bezpośrednio silnika z ogniw paliwowych.

Czemu nie ? Prąd jest prąd.
Natomiast:
-taka bateria moze pomoc przy wyprzedzaniu, przy jednoczesnie malej mocy ogniwa paliwowego.
-przydaloby sie gdzies gromadzic energie z hamowania. Co prawda ... czy samo ogniwo paliwowe nie potrafi ?

J.

Data: 2018-05-22 18:03:03
Autor: Cavallino
Tesla kolejny wypadek
W dniu 22-05-2018 o 12:30, Janusz pisze:
W dniu 2018-05-21 o 18:49, T. pisze:
W dniu 2018-05-21 o 18:35, Cavallino pisze:
W dniu 20-05-2018 o 23:08, Janusz pisze:
W dniu 2018-05-20 o 22:37, Cavallino pisze:
W dniu 20-05-2018 o 21:25, Janusz pisze:

nie ma seryjnych aut na wodór.

Miral nie był seryjny?
Może, a ile ich sprzedali? więcej niż 100sztuk?

Poszukaj jak jesteś ciekaw.

Bo wiesz producent może zadeklarować i nawet katalog zrobić
z taki autem. Tylko klientów jakoś brak.

Byłyby stacje, byliby klienci.

W 2017 roku na całym świecie sprzedano łącznie 3382 auta napędzane wodorem:

A stacji ile jest?
Bo może wyjść, że stosunek sprzedanych samochodów/ilości stacji był lepszy niż w spalinowych silnikach.

Data: 2018-05-21 10:07:55
Autor: Maciek
Tesla kolejny wypadek
Mam w rodzinie strażaka. Odpytałem go z tematu gaszenia samochodów elektrycznych. No więc ich się nie gasi - zabezpiecza się tylko miejsce pożaru, żeby się nie rozprzestrzeniał i czeka, aż się sam wypali.

Gdzieś w sieci był artykuł o Tesli do której strażacy nawet nie podchodzili gdyż ogniwa fruwały w powietrzu.

Pożary elektryków sprawią, że prawdopodobnie świat od nich odejdzie na rzecz ogniw wodorowych.

Osobiście uważam, że ludzie mogą nie czuć "mięty" do wodoru.

Pojawiają się też nowe technologie.

http://tnij.at/273287

Tylko z tym ładowaniem w kilkanaście sekund to chyba, żadne państwo by nie wydoliło energetycznie.
Optymalnie byłoby zachować podobny model tankowania jak teraz.
Podjazd elektrykiem, wymiana elektrolitu i wio dalej.

Data: 2018-05-21 14:00:37
Autor: Miroo
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-20 o 16:02, T. pisze:
Mam w rodzinie strażaka. Odpytałem go z tematu gaszenia samochodów
elektrycznych. No więc ich się nie gasi - zabezpiecza się tylko miejsce
pożaru, żeby się nie rozprzestrzeniał i czeka, aż się sam wypali.
Wodą nie można, pianą nie można, a proszek nie jest na wyposażeniu
samochodów gaśniczych - zresztą trzeba by go podobno tak dużo, że
warstwa musiałaby być bardzo gruba, co i tak zniszczyłoby samochód. Więc
się nie opłaci gasić, skoro idzie na szmelc.
Pożary elektryków sprawią, że prawdopodobnie świat od nich odejdzie na
rzecz ogniw wodorowych.
Tu drobny przykład, jak to się pali:
https://www.youtube.com/watch?v=UYigjBqLbvg

I jeszcze trzeba czekać TYDZIEŃ aż się toto wypali. Gdyby jeździły same elektryki, to wszystkie ważniejsze drogi byłyby ciągle zamknięte, bo baterie muszą się wypalić :)

No ale nie ma się co martwić - jak będzie potrzeba to wymyślą sposób gaszenia lub zabierania z dróg wciąż palących się pojazdów.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-21 14:57:21
Autor: T.
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-21 o 14:00, Miroo pisze:
W dniu 2018-05-20 o 16:02, T. pisze:
Mam w rodzinie strażaka. Odpytałem go z tematu gaszenia samochodów
elektrycznych. No więc ich się nie gasi - zabezpiecza się tylko miejsce
pożaru, żeby się nie rozprzestrzeniał i czeka, aż się sam wypali.
Wodą nie można, pianą nie można, a proszek nie jest na wyposażeniu
samochodów gaśniczych - zresztą trzeba by go podobno tak dużo, że
warstwa musiałaby być bardzo gruba, co i tak zniszczyłoby samochód. Więc
się nie opłaci gasić, skoro idzie na szmelc.
Pożary elektryków sprawią, że prawdopodobnie świat od nich odejdzie na
rzecz ogniw wodorowych.
Tu drobny przykład, jak to się pali:
https://www.youtube.com/watch?v=UYigjBqLbvg

I jeszcze trzeba czekać TYDZIEŃ aż się toto wypali. Gdyby jeździły same elektryki, to wszystkie ważniejsze drogi byłyby ciągle zamknięte, bo baterie muszą się wypalić :)

No ale nie ma się co martwić - jak będzie potrzeba to wymyślą sposób gaszenia lub zabierania z dróg wciąż palących się pojazdów.

Pozdrawiam

Gdzieś na YT widziałem palącego się elektryka, ale nie mogę znaleźć. To się mocno rozpryskuje, więc szybko się wypala (wszystkie te rozbryzgi się palą). Tu chodzi nie tylko o sam fakt palenia - jeśli się przytłumi to bardzo wzrasta temperatura, co grozi detonacją. Dlatego się tego nie robi.
T.

Data: 2018-05-22 09:55:57
Autor: Miroo
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-21 o 14:57, T. pisze:
I jeszcze trzeba czekać TYDZIEŃ aż się toto wypali. Gdyby jeździły
same elektryki, to wszystkie ważniejsze drogi byłyby ciągle zamknięte,
bo baterie muszą się wypalić :)

No ale nie ma się co martwić - jak będzie potrzeba to wymyślą sposób
gaszenia lub zabierania z dróg wciąż palących się pojazdów.

Pozdrawiam

Gdzieś na YT widziałem palącego się elektryka, ale nie mogę znaleźć. To
się mocno rozpryskuje, więc szybko się wypala (wszystkie te rozbryzgi
się palą). Tu chodzi nie tylko o sam fakt palenia - jeśli się przytłumi
to bardzo wzrasta temperatura, co grozi detonacją. Dlatego się tego nie
robi.

O czasie palenia przeczytałem tutaj:
https://wolnemedia.net/samochody-elektryczne-ekologia-czy-smiertelna-pulapka/

"Sytuacja była tak trudna do opanowania, że strażacy poprosili o pomoc producenta, czyli koncern Tesla. Wieść niesie, że ogniwa paliły się jeszcze przez 6 dni!"

Ma ktoś bardziej wiarygodne info niż "wieść niesie"?

Pozdrawiam

Data: 2018-05-21 00:52:08
Autor: kk
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-20 o 14:58, Pszemol pisze:
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
http://www.energetyka24.com/tragiczny-wypadek-tesli-w-szwajcarii-strazacy-mogly-zapalic-sie-akumulatory

https://m.bild.de/video/clip/tesla/mann-stirbt-bei-unfall-in-tesla-fahrzeug-im-tessin-55703464.bildMobile.html###wt_ref=https%3A%2F%2Fwww.google.de%2F&wt_t=1526487498978

Wiesz ile wypadkow codziennie na drogach?
Tysiące!

Dlaczego wypadki Tesli wzbudzają tyle emocji w mediach?


Wiesz ile elektryków na rynku?
Tysiące!

Dlaczego pokazywanie Tesli wzbudza tyle emocji w mediach?

:-)

Data: 2018-05-21 02:20:31
Autor: RadoslawF
Tesla kolejny wypadek
W dniu 2018-05-21 o 00:52, kk pisze:

http://www.energetyka24.com/tragiczny-wypadek-tesli-w-szwajcarii-strazacy-mogly-zapalic-sie-akumulatory https://m.bild.de/video/clip/tesla/mann-stirbt-bei-unfall-in-tesla-fahrzeug-im-tessin-55703464.bildMobile.html###wt_ref=https%3A%2F%2Fwww.google.de%2F&wt_t=1526487498978

Wiesz ile wypadkow codziennie na drogach?
Tysiące!

Dlaczego wypadki Tesli wzbudzają tyle emocji w mediach?


Wiesz ile elektryków na rynku?
Tysiące!

Dlaczego pokazywanie Tesli wzbudza tyle emocji w mediach?

A jakiś inny elektryk zabił właściciela?


Pozdrawiam

Tesla kolejny wypadek

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona