Data: 2018-04-13 02:06:24 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Tesla kontratakuje :-) | |
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23261685,tesla-chce-w-listopadzie-przyszlego-roku-rozpoczac-produkcje.html
czyli nowe zapisy i nowi sponsorzy :-) a z drugiej strony nadciagaja chmury: http://www.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/tesla-elon-musk-legt-sich-nach-model-x-unfall-mit-us-behoerde-an-a-1202694.html Auch sollte der verunglückte Apple-Ingenieur seinem Bruder zuvor von wiederholten Problemen mit dem Autopiloten berichtet haben, über die sich der Ingenieur bei seinem Tesla-Händler beschwert haben soll. Später kursierten im Netz Videoaufnahmen von einem Tesla-Fahrer, dessen Autopilot an der besagten Unfallstelle den gefährlichen Betonpolder ebenfalls nicht registriert haben soll - und es dann genauso zu einem gefährlichen Unfall gekommen wäre, wenn der Fahrer nicht eingegriffen hätte. kolejny blad czujnikow ? chetnie bym obejrzal te video, jakby sie komus chcialo poszukac :-) PS caly czas wyglada to na faze beta testow produktu niestety ofiary sa prawdziwe |
|
Data: 2018-04-13 11:43:30 | |
Autor: Myjk | |
Tesla kontratakuje :-) | |
Fri, 13 Apr 2018 02:06:24 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
czyli nowe zapisy i nowi sponsorzy :-) Wczoraj jak się dowiedziałem ile kosztuje elektryk wyjeżdżający z fabryki to mi oko zbielało. Nie wiem jaki jest cel zawyżania cen elektryków, mogę się tylko domyślać kto macza w tym swoje brudne palce. :P Opracowanie konceptu elektryka z pewnością nie niesie ze sobą tak ogromnych kosztów jak mówi o tym przebitka na cenie. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-04-13 02:59:50 | |
Autor: Kris | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 11:44:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
Fri, 13 Apr 2018 02:06:24 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com > czyli nowe zapisy i nowi sponsorzy :-) Wczoraj jak się dowiedziałem ile kosztuje elektryk wyjeżdżający z fabrykiNikt nie musi paluchów maczać Sa jelenie to się ich w rogi wali Na teslę ludziska kase wpłacają jak jeszcze produkcja auta nie ruszyła A skoro mają tylu chętnych ze nie nadążają z produkcja to idiotami byliby zmniejszając marzę. |
|
Data: 2018-04-13 12:18:22 | |
Autor: J.F. | |
Tesla kontratakuje :-) | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a6ubagstj013.dlg@myjk.org...
Fri, 13 Apr 2018 02:06:24 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com czyli nowe zapisy i nowi sponsorzy :-) Wczoraj jak się dowiedziałem ile kosztuje elektryk wyjeżdżający z fabryki Czyli kto zawyza - dealerzy ? Opracowanie Koncept pewnie tani, ale od konceptu do produktu droga daleka. Ogolnie rzecz biorac - koszta sa jednak olbrzymie. Zobacz ile zwyklych firm nie wytrzymalo konkurencji. Takie volvo chocby - tzn calkiem dobrze mu szlo, i sie w tym momencie postanowilo sprzedac strategicznemu partnerowi. Najpierw trzeba zrobic szczegolowy projekt, przejsc te wszystkie badania, potem przygotowac seryjna produkcje tysiecy czesci - to sa setki milionow. W przypadku elektrykow dolicz wiadra spalonych tranzystorow zanim falownik zacznie poprawnie i dlugo dzialac. Ale to koszt jednorazowy ... do czasu zmiany modelu :-( Ktos tam inny musi prowadzic badania nad silnikami czy magnesami - koszt tez jednorazowy, ale potem za darmo tego nie sprzedaje ... J. |
|
Data: 2018-04-13 12:32:05 | |
Autor: Myjk | |
Tesla kontratakuje :-) | |
Fri, 13 Apr 2018 12:18:22 +0200, J.F.
Czyli kto zawyza - dealerzy ? Producent. Koncept pewnie tani, ale od konceptu do produktu droga daleka. Nie są większe niż przy spalinowcach, szczególnie dla firm które już w tym siedzą od wielu lat. Inaczej ma Tesla która musi budować WSZYSTKO od podstaw, to i cenę zawyża, zresztą oferując auta komfortowe i performance. W przypadku elektrykow dolicz wiadra spalonych tranzystorow zanim falownik zacznie poprawnie i dlugo dzialac. Chcesz powiedzieć, że to bardziej skomplikowane od oparcowania silnika spalinowego poprawnie i długo działającego? Szczerze wątpię. Ktos tam inny musi prowadzic badania nad silnikami czy magnesami - koszt tez jednorazowy, ale potem za darmo tego nie sprzedaje ... Ale przecież to są technologie od lat znane i rozwijane. Może za ceną stoi fakt, że te auta się nie psują, producent nie zarobi na częściach, to przycina na cenie produktu? Nie piszę naturalnie o tesli, bo ta się nadal sporo musi nauczyć o samej konstrukcji samochodów (inne koncerny choć to mają opracowane). Pomimo tego nadal uważam, że największy udział w cenie elektryków mają jednak brudne palce. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-04-13 13:11:58 | |
Autor: J.F. | |
Tesla kontratakuje :-) | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ijb32qfp38j0.dlg@myjk.org...
Fri, 13 Apr 2018 12:18:22 +0200, J.F. Czyli kto zawyza - dealerzy ?Producent. A skad wiesz, ze zawyza ? Koncept pewnie tani, ale od konceptu do produktu droga daleka. Nie są większe niż przy spalinowcach, szczególnie dla firm które już w tym Z tego tez wynika spora cena. No ale Tesla juz nie wszytko buduje od podstaw, bo to juz kolejna wersja. W przypadku elektrykow dolicz wiadra spalonych tranzystorow Chcesz powiedzieć, że to bardziej skomplikowane od oparcowania silnika IMO tak. Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy. A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy 50, i trzeba wyjasniac. Do tego niestety doszly normy spalin - jak widac nie tak latwo zrobic spalinowca, ktory sie miesci, i nie wiadomo jak to poprawic. Ktos tam inny musi prowadzic badania nad silnikami czy magnesami -Ale przecież to są technologie od lat znane i rozwijane. Może za ceną stoi znane i rozwijane, a ktos ci tu dal przyklad ile wazy silnik 200kW. fakt, że te auta się nie psują, producent nie zarobi na częściach, to Zaloze sie, ze psuja sie podobnie. Niby czemu mialyby sie nie psuc sworznie wahaczy? Bo na silnikach czy skrzyniach biegow to producent nie zarabia. Nie piszę naturalnie o tesli, bo ta się nadal No coz, interes sie robi, zeby zarobic. Raportow finansowych nie ma ? Tylko sie nie dowiesz, czy te koszty to za silniki, czy np za kolacje prezesa :-) J. |
|
Data: 2018-04-13 15:17:59 | |
Autor: Janusz | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-04-13 o 13:11, J.F. pisze:
Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się robiW przypadku elektrykow dolicz wiadra spalonych tranzystorow od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do megawatów, silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :) Więc żadnych cudów tam nie ma, jedynie kompa musieli poskładać z dużym ekranem, ale to też nie jest rakietowa technologia. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-04-13 06:28:34 | |
Autor: Bolko | |
Tesla kontratakuje :-) | |
Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się robi A to elektryki muszą mieć duże ekrany? Z trochę innej bajki: budowa drogi też nie jest skomlikowana trochę piasku kamieni i na to kilo smoły a ile firm popadało w Polsce. rozmawiałem dzisiaj z gościem który zajmuje się dostawami "cześci metalowych" z automotiv od 2008 roku nie współpracuje bo są nie przewidywalni. Przed 2008 rokiem dwa tygodnie wcześniej wiedział co będzie szło. I mógł sobie to zaplanować W tym momencie automotive rząda just in time a to już się robi droga zabawa. I chyba w tym jest problem |
|
Data: 2018-04-13 15:53:06 | |
Autor: J.F. | |
Tesla kontratakuje :-) | |
Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7c1279dd-9b3d-488b-b540-94126b08f024@googlegroups.com...
Z trochę innej bajki: A co najciekawsze - przetargi wygrywali w szczycie hossy, ceny wysokie .... a potem ceny spadly. Tzn ceny na materialy, robocizne, podwykonawcow - bo klient to placi ile bylo umowione ... rozmawiałem dzisiaj z gościem który zajmuje się dostawami "cześci metalowych" Niekoniecznie .... w zaleznosci od tego co to za czesci - mozna miec na magazynie srednia miesieczna produkcje. Znam paru dostawcow, i jesli na cos narzekaja, to na pracowników, płace ... J. |
|
Data: 2018-04-13 08:06:11 | |
Autor: Bolko | |
Tesla kontratakuje :-) | |
Niekoniecznie .... w zaleznosci od tego co to za czesci - mozna miec na magazynie srednia miesieczna produkcje. miesieczną produkcję czego? jeśli zatrudniasz 2000 ludzi i produkujesz podłokietniki do mercedesa bmw audi ferrari mclarena mazdy vw skody forda itd a w superbie jest inny podłokietnik niż w octavi czy rapidzie a jak klient zażyczy sobie z czerwonym obszyciem a jak jeszcze dział zakupów w wielkiej brytanii stwierdzi że nici do podłokietników trzeba kupować w Turcji bo tam jest dwa centy taniej na rolce. Tylko że tir jedzie dwa dni. I możesz poddostawcy przypieprzyć kary tylko że ty też płacisz |
|
Data: 2018-04-13 15:55:49 | |
Autor: J.F. | |
Tesla kontratakuje :-) | |
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:paqama$1l6$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-13 o 13:11, J.F. pisze: IMO tak. Sie robi, ale przeciez potem nie rozdaje za darmo. Ile kosztuje falownik na 200kW i jakie ma wymiary ? silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :) Miala. Teraz lepsze te z magnesami :-) Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za ktore ktos musi zaplacic. J. |
|
Data: 2018-04-13 21:36:58 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
Tesla kontratakuje :-) | |
Powitanko,
Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za ktore ktos musi zaplacic. Ale umówmy się, złożoność konstrukcji elektryka ma się nijak do spalinowego. W elektryku większość części możesz kupić "w każdym warzywniaku", opracowanie zaś nowego silnika spalinowego to już robota nie w kij dmuchał. Napęd elektryka pewnie byłbyś w stanie zaprojektowac sam i pewnie prototyp wykonac też. Ale wątpię, by 1 osoba była w stanie opracować silnik spalinowy trwały i sprawny, oraz spełniajacy normy jakie są standardem współcześnie. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2018-04-13 22:06:46 | |
Autor: Janusz | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-04-13 o 21:36, Pawel "O'Pajak" pisze:
Powitanko,Właśnie o tym piszę, wszystko jest tylko trzeba te klocki poskładać do kupy, więc bez przesady z tymi cenami, producenci koniecznie chcą zarobić na modzie. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-04-14 10:16:16 | |
Autor: Myjk | |
Tesla kontratakuje :-) | |
Fri, 13 Apr 2018 22:06:46 +0200, Janusz
Właśnie o tym piszę, wszystko jest tylko trzeba te klocki poskładać do kupy, Właśnie się zastanawiam czy zarabiają na "modzie", czy nie ma więcej przyczyn. Wg mnie po pierwsze szejki w tym maczają palce smarując producentom pod stołem. Druga przyczyna to właśnie brak usług serwisowych typu wymiana oleju i innych przeglądów okresowych. Trzecia to przewidywanie szybkiego wykończenia zapasów minerałów szlachetnych do produkcji baterii. Więc tworzą sobie już cenowy bufor. Inne? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-04-13 22:24:53 | |
Autor: Janusz | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-04-13 o 15:55, J.F. pisze:
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:paqama$1l6$1@node2.news.atman.pl...Kosztuje, ale są, nikt nie musi robić go od zera i palić wiadra igbt, wystarczy go tylko wrzucić w mniejszą obudowę dodać wentylatory. Podobnie z silnikami, obojętne czy AC czy bldc są, nawet amator jest w stanie z tych klocków poskładać auto za 1/3 -1/2 ceny fabrycznej, zależy do czego porównujemy. Zresztą jakiś gościu w Gdańsku czy okolicach od dawna przerabia auta na elektryki i robi to jeszcze taniej. Przy całej produkcji to są pewnie groszowe sprawy, zresztą koncerny nie robią wszystkiego, mają podwykonawców i także tam są laboratoria, obsługują one kilka koncernów. Żeby nie być gołosłowny kilka przykładów: http://evertiq.pl/news/18344 "ZF TRW jest producentem i dystrybutorem aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa, obsługującym wszystkich największych producentów pojazdów na całym świecie, posiadającym oddziały w 20 krajach. ZF TRW finansuje 22 centra techniczne i 13 torów testowych na kluczowych rynkach na całym świecie." Następny https://www.aplikuj.pl/pracodawca/bielsko-biala/1283/nemak-poland-sp-z-o-o- " Nemak jest liderem w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań zmniejszających masę pojazdu, przeznaczonych dla globalnego przemysłu motoryzacyjnego. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji podzespołów aluminiowych układu przeniesienia napędu oraz konstrukcji nadwozia. Jest jednym z największych na świecie producentów aluminiowych bloków silnika i głowic cylindrów do samochodów. 22 000 PRACOWNIKÓW 36 ZAKŁADÓW 16 KRAJÓW NA CAŁYM ŚWIECIE" następny https://www.pracuj.pl/poznaj-pracodawce/shiloh-industries-sp.-z-o.o.,20002528/co-nas-wyr%C3%B3%C5%BCnia,11002 "SHILOH jest wiodącym dostawcą rozwiązań ukierunkowanych na obniżanie wagi samochodu. Każdego dnia skupiamy się na skutecznym równoważeniu aspektów redukcji kosztów, masy i stopnia złożoności części z wymogami zwiększania wydajności, bezpieczeństwa i niskiego zużycia paliwa. " i to nie tylko duże firmy, np elementy zawieszenia robi mniejsza firma https://polmotors.com.pl/o-nas/ "Firma mocno związana jest poprzez długoletnią współpracę z liderami światowej branży motoryzacyjnej m.in. koncernami VW, GM, BMW, FIAT dostarczając swoje produkty bezpośrednio do ponad 100 fabryk oraz innych wiodących koncernów w Europie i na świecie. Polmotors zapewnia kompleksową obsługę zleceń dla branży motoryzacyjnej, obejmującą wszystkie kluczowe etapy tworzenia wartości produktu, do których należą: R&D: definiowanie charakterystyk nowych produktów, analizy FEM, modelowanie, szybkie prototypowanie i walidacja, projektowanie i optymalizacja procesów, konstruowanie narzędzi i oprzyrządowań, wykonawstwo zaawansowanych narzędzi do obróbki plastycznej, wysokowydajne i zaawansowane procesy produkcji wielkoseryjnej oparte o technologie obróbki plastycznej oraz spajania i montażu podzespołów." -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-04-13 23:15:57 | |
Autor: J.F. | |
Tesla kontratakuje :-) | |
Dnia Fri, 13 Apr 2018 22:24:53 +0200, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-04-13 o 15:55, J.F. pisze: Dajac komutatore silniki ? Przy całej produkcji to są pewnie groszowe sprawy, zresztą koncerny nie robią wszystkiego, mają podwykonawców i także tam są laboratoria, obsługują one kilkasilniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :) Ale wiesz co to znaczy ? Ze tych kilka koncernow utrzymuje owe 22 centra i 13 torow tylko w jednym TRW :-) Takie BMW ma 100 mld przychodu, i 10 mld zysku. Czyli 90 mld euro kosztow. No ale takie reguly prowadzenia biznesu - zysk musi byc przyzwoity, jak jest za duzy, to trzeba zwiekszyc koszta :-) J. |
|
Data: 2018-04-14 11:35:10 | |
Autor: Janusz | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-04-13 o 23:15, J.F. pisze:
Dnia Fri, 13 Apr 2018 22:24:53 +0200, Janusz napisał(a):No wiesz, te gościu to starszy pan i pewnie elektryk a nie elektronik. Ależ wiem doskonale, to Ty twierdziłeś że każdy koncern ma do wszystkiegoPrzy całej produkcji to są pewnie groszowe sprawy, zresztą koncerny niesilniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :) laboratoria. Takie BMW ma 100 mld przychodu, i 10 mld zysku. Np sponsorować klub piłkarski z chorymi zarobkami piłkarzy. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-04-14 11:17:17 | |
Autor: Shrek | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 13.04.2018 o 13:11, J.F. pisze:
IMO tak. Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na 100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego. Silnik elektryczny to też nic skomplikowanego. Cała technologi samochodu elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu, tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji. Shrek |
|
Data: 2018-04-14 12:12:27 | |
Autor: kk | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-04-14 o 11:17, Shrek pisze:
W dniu 13.04.2018 o 13:11, J.F. pisze: K.. zróbcie mi ten tani samochód elektryczny Cała technologi samochodu elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu, tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji. Gdzie to niby jest w tym samochodzie elektrycznym ? Wkłada się gotowe pakiety baterii, można je kupić na wolnym rynku. Dopiero szybkie ładowania wymagają czegoś więcej, czyli nasz mały samochodzik miejski raczej niczego oprócz włożenie ogniw nie potrzebuje. |
|
Data: 2018-04-14 12:58:51 | |
Autor: Shrek | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 14.04.2018 o 12:12, kk pisze:
Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na 100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego. A po co ma być tani, skoro drogie się sprzedają? Cała technologi samochodu elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu, tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji. A co napisałem powyżej? czyli nasz mały samochodzik miejski raczej niczego oprócz włożenie ogniw nie potrzebuje. Tylko nikt nie chce małego wózka golfowego. Shrek |
|
Data: 2018-04-14 13:26:36 | |
Autor: kk | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-04-14 o 12:58, Shrek pisze:
W dniu 14.04.2018 o 12:12, kk pisze: Które niby ?
Sam nie umiesz sobie przeczytać ?
Przemawia przez Ciebie kompleks małego fiutka i tyle. |
|
Data: 2018-04-14 14:29:01 | |
Autor: Myjk | |
Tesla kontratakuje :-) | |
Sat, 14 Apr 2018 13:26:36 +0200, kk
Też mnie zastanawia taka teza. Podejrzewam że gdyby spuścili ceny do tychA po co ma być tani, skoro drogie się sprzedają?Które niby ? normalnych (np. miev do 60 tys. zł), to dopiero by się zaczęło w końcu sprzedawać, nawet w PL. Ekstrapolując taki Leaf może spokojnie kosztować 70-80 tys., zarobiłby swoje producent i diler -- a tak kosztuje 140 i sprzedaż mizerna aż się płakać chce. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-04-14 14:41:47 | |
Autor: Shrek | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 14.04.2018 o 14:29, Myjk pisze:
Sat, 14 Apr 2018 13:26:36 +0200, kk Tesle trójki. Ludzie wpłacają kasę za miejsce w kolejce. To po co sprzedawać taniej, skoro nawet nie jesteśmy w stanie zapewnić podaży? Podejrzewam że gdyby spuścili ceny do tych Niespecjalnie. Żeby się sprzedawał, to musiałby być znacząco tańszy od alternetynej spalinki. Inaczej nie ma to żadnej zalety. Może służyć jako drugi samochód, co nie jest masowym rynkiem w Polsce. Shrel |
|
Data: 2018-04-14 16:39:04 | |
Autor: kk | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-04-14 o 14:41, Shrek pisze:
W dniu 14.04.2018 o 14:29, Myjk pisze: Skąd wiesz czy Renault wyrabia się z Twizy ? Jak robią dym to go widzisz, jak nie to nie.
Nie musi być masowym, ale bez konkurencyjności faktycznie nie ma ekonomicznego powodu by sprzedawać się. |
|
Data: 2018-04-14 20:32:00 | |
Autor: Shrek | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 14.04.2018 o 16:39, kk pisze:
Skąd wiesz czy Renault wyrabia się z Twizy ? Jak robią dym to go widzisz, jak nie to nie. Nie ma się z czym wyrabiać - nikt tego gówna nie chce. Niespecjalnie. Żeby się sprzedawał, to musiałby być znacząco tańszy od alternetynej spalinki. Inaczej nie ma to żadnej zalety. Może służyć jako drugi samochód, co nie jest masowym rynkiem w Polsce. Dopóki nie będzie masowy, to będzie drogi. Dopóki będzie gorszy i droższy od spalinki nie będzie masowy. Dopóki nie będzie masowy będzie drogi. Dopóki... Chyba że politycy coś zamieszają. Shrek |
|
Data: 2018-04-14 21:19:26 | |
Autor: kk | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-04-14 o 20:32, Shrek pisze:
W dniu 14.04.2018 o 16:39, kk pisze: Że Ty nie chcesz to wiemy, ale co poza tym. |
|
Data: 2018-04-14 21:40:57 | |
Autor: Shrek | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 14.04.2018 o 21:19, kk pisze:
Nie ma się z czym wyrabiać - nikt tego gówna nie chce. Nic. Nikt tego nie chce. Shrek |
|
Data: 2018-04-14 22:34:11 | |
Autor: kk | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-04-14 o 21:40, Shrek pisze:
W dniu 14.04.2018 o 21:19, kk pisze: Ja chcę, ludzie zloty organizują. Tylko Ty nie chcesz. |
|
Data: 2018-04-14 14:25:29 | |
Autor: Kris | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu sobota, 14 kwietnia 2018 22:34:18 UTC+2 użytkownik kk napisał:
W dniu 2018-04-14 o 21:40, Shrek pisze: Chciałbys to bys kupił Tez bym chciał, ale pod warunkiem ze za tą samą kase co diesel, benzyniak, elektryk przejedzie tyle samo albo taniej A na dzisiaj to pomijając nawet koszt zakupu(przyjmijmy że prezent ktos zrobił) to jazda elektrykiem jest tańsza od diesla/benzyny tyklko jak w domu ładujesz. A wtedy tylko jazda wokół komina Jak ładujesz w ładowarkach "na mieście" to jazda wychodzi drożej niz diselkiem. A inne zalety to wykreowane przez marketing. A sa jelenie co to łykaja- nawet ne tej grupie to widać |
|
Data: 2018-04-15 00:45:30 | |
Autor: kk | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-04-14 o 23:25, Kris pisze:
W dniu sobota, 14 kwietnia 2018 22:34:18 UTC+2 użytkownik kk napisał: A co ja bym robił z kolejnym samochodem ? Tez bym chciał, ale pod warunkiem ze za tą samą kase co diesel, benzyniak, elektryk przejedzie tyle samo albo taniej Hobby nie musi być tanie. |
|
Data: 2018-04-15 07:02:51 | |
Autor: Shrek | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 15.04.2018 o 00:45, kk pisze:
Ja chcę, ludzie zloty organizują. Tylko Ty nie chcesz. Sprzedaj i jak mężczyzna ponoś konsekwencje, że kupiłeś elektryka:P O tym właśnie piszę - nawet ty nie chcesz, bo i po co ci to gówno. Shrek |
|
Data: 2018-04-15 23:30:22 | |
Autor: kk | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-04-15 o 07:02, Shrek pisze:
W dniu 15.04.2018 o 00:45, kk pisze: Nie mam zamiaru niczego sprzedawać. Czekam aż te zabawki przestaną mnie bawić.
Do zabawy ? |
|
Data: 2018-05-14 18:59:45 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Tesla kontratakuje :-) | |
On Sun, 15 Apr 2018 00:45:30 +0200, kk <kk@op.pl> wrote:
Hobby nie musi być tanie. Dziwne masz hobby. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2018-04-14 14:26:52 | |
Autor: Kris | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu sobota, 14 kwietnia 2018 22:34:18 UTC+2 użytkownik kk napisał:
Ja chcę, ludzie zloty organizują. Te zloty to zeby kupić elektryka czy domagają się tam żeby był dostępny dla mas? |
|
Data: 2018-04-15 00:47:01 | |
Autor: kk | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-04-14 o 23:26, Kris pisze:
W dniu sobota, 14 kwietnia 2018 22:34:18 UTC+2 użytkownik kk napisał: Zloty użytkowników Twizy, integracyjne nie dla plebsu co nie ma :-) |
|
Data: 2018-04-14 13:36:19 | |
Autor: J.F. | |
Tesla kontratakuje :-) | |
Dnia Sat, 14 Apr 2018 11:17:17 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 13.04.2018 o 13:11, J.F. pisze: Silnik spalinowy to tez nic skomplikowanego. Otto zrobil, Diesel zrobil, zrobie i ja :-) Cała technologi samochodu elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu, tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji. tranzystory tez lubia wybuchac :-) J. |
|
Data: 2018-04-14 22:56:04 | |
Autor: Janusz | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-04-14 o 13:36, J.F. pisze:
Dnia Sat, 14 Apr 2018 11:17:17 +0200, Shrek napisał(a):Nieprawda, są coraz bardziej skomplikowane i zawodne, dzisiaj w raporcie technologicznym mówili że producenci aut w usa się zbuntowali i nie będą robić aut spełniających normy emisji 6 bo silniki robia sią za drogie w stosunku do efektów i nikt ich nie kupi, europa została z ręką w nocniku. Nie widzę żeby masowo padały falowniki w fabrykach, a jest ich tam mnóstwo.Cała technologi samochodu -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-05-15 09:52:15 | |
Autor: Miroo | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-04-14 o 22:56, Janusz pisze:
tranzystory tez lubia wybuchac :-)Nie widzę żeby masowo padały falowniki w fabrykach, a jest ich tam mnóstwo. Za to w solarisach hybrydowych padają masowo, w ciągu miesiąca 10 na 25, w tym 10 na 10 zakupionych przegubowców. http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/kielce-nowe-hybrydy-solarisa-niesprawne-57908.html "Jak przyznaje firma z 25 dostarczonych do Kielc autobusów hybrydowych 15 autobusów dwunastometrowych z systemem hybrydowym spisuje się bez zarzutu. Niestety, w 10 autobusach hybrydowych przegubowych, wyposażonych w system hybrydowy amerykańskiej firmy, wystąpiły awarie.[..] Komponentem, który uległ awarii w 8 autobusach jest inwerter" Pozdrawiam |
|
Data: 2018-05-16 08:39:25 | |
Autor: Janusz | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 2018-05-15 o 09:52, Miroo pisze:
W dniu 2018-04-14 o 22:56, Janusz pisze: Wszystko mozna zepsuć i tu widać że się im udało, inne elektryki nie mają tych problemów. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-04-15 15:30:53 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla kontratakuje :-) | |
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Fri, 13 Apr 2018 02:06:24 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com Wyprodukuj swojego, pokaż wszystkim że da się taniej :-) |
|
Data: 2018-04-15 18:04:33 | |
Autor: Shrek | |
Tesla kontratakuje :-) | |
W dniu 15.04.2018 o 17:30, Pszemol pisze:
Wyprodukuj swojego, pokaż wszystkim że da się taniej :-) Jak twoja trójeczka? Shrek |
|