Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Tesla model X - piękny samochód

Tesla model X - piękny samochód

Data: 2015-10-01 13:26:31
Autor: J.F.
Tesla model X - piękny samochód
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:muj4m0$6b8$1@dont-email.me...
http://www.wired.com/2015/09/tesla-model-x-suv-reveal-specs-price/?mbid=social_fb
Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora: ponad 400km.
Maksymalne przyspieszenie tego SUV takie jak Porshe 911.

Dlaczego SUV ?

Tylko ta cena... ech.

Taniej niz Porsche.

A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ?

Gdyby sie szybko ladowalo, albo mial maly generatorek na pokladzie, to by bylo ciekawe ...


J.

Data: 2015-10-01 06:58:25
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:560d186b$0$8374$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:muj4m0$6b8$1@dont-email.me...
http://www.wired.com/2015/09/tesla-model-x-suv-reveal-specs-price/?mbid=social_fb
Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora: ponad 400km.
Maksymalne przyspieszenie tego SUV takie jak Porshe 911.

Dlaczego SUV ?

Model X to SUV. To nowy model, większy od Model S.
http://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2015/09/30/behold-teslas-very-smart-very-fast-and-very-pricey-suv/

Tylko ta cena... ech.

Taniej niz Porsche.

Na Porszaka też mnie nie stać :-P

A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ?

No zapewne nie starczy na 400km jazdy wy¶cigowej.
Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego.

Gdyby sie szybko ladowalo,
albo mial maly generatorek na pokladzie, to by bylo ciekawe ...

W ci±gu pół godziny doładujesz na następne 270km
zasięgu w dedykowanej ładowarce "Supercharger".

Nie jest Ľle - zwłaszcza że w między czasie co¶ zjesz,
kawy się napijesz, ko¶ci rozprostujesz w podróży...

Jest tych ładowarek nie tylko w USA ale i na ¶wiecie coraz
więcej, i ładowanie w nich jest dla podróżników bezpłatne.
Kupujesz to wraz z samochodem.

W domu już z typowego kontaktu ładujesz ciut wolniej,
oczywi¶cie, bo nie możesz dostarczyć tych 120kW
które dostarcza taka dedykowana ładowarka :-))
No ale w domu zwykle masz więcej czasu, np. cał± noc...

Data: 2015-10-01 06:59:22
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:muj71a$el5$1dont-email.me...
Gdyby sie szybko ladowalo,
albo mial maly generatorek na pokladzie, to by bylo ciekawe ...

W ci±gu pół godziny doładujesz na następne 270km
zasięgu w dedykowanej ładowarce "Supercharger".

Nie jest Ľle - zwłaszcza że w między czasie co¶ zjesz,
kawy się napijesz, ko¶ci rozprostujesz w podróży...

Jest tych ładowarek nie tylko w USA ale i na ¶wiecie coraz
więcej, i ładowanie w nich jest dla podróżników bezpłatne.
Kupujesz to wraz z samochodem.

http://www.teslamotors.com/supercharger

Data: 2015-10-01 17:12:39
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-01 13:59, Pszemol wrote:

Jest tych ładowarek nie tylko w USA ale i na ¶wiecie coraz
więcej, i ładowanie w nich jest dla podróżników bezpłatne.
Kupujesz to wraz z samochodem.

http://www.teslamotors.com/supercharger

Najbliższy w Berlinie, więc do domu nie dojadę;)

Zreszt± skoro potrzeba ze 200kW, żeby naładować "do pełna" w pół godziny, to w 10 godzin trzeba by 10kW. W sumie jak kogo¶ stać na tak± teslę, to pewnie w bloku nie mieszka (choć w USA jest chyba akurat na odwrót biedni mieszkaja w przyczepach, ¶redniacy w domkach, bogaci w blokach na Manhattanie a obrzydliwie bogaci w rezydencjach;) U mnie pod blokiem nawet tych 10kW nie wyci±gnę;)

Shrek.

Data: 2015-10-01 11:35:09
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mujih3$i4o$1node1.news.atman.pl...
http://www.teslamotors.com/supercharger

Najbliższy w Berlinie, więc do domu nie dojadę;)

Zreszt± skoro potrzeba ze 200kW, żeby naładować "do pełna" w pół godziny, to w 10 godzin trzeba by 10kW. W sumie jak kogo¶ stać na tak± teslę, to pewnie w bloku nie mieszka (choć w USA jest chyba akurat na odwrót biedni mieszkaja w przyczepach, ¶redniacy w domkach, bogaci w blokach na Manhattanie a obrzydliwie bogaci w rezydencjach;) U mnie pod blokiem nawet tych 10kW nie wyci±gnę;)

No je¶li Teslę parkujesz pod chmurk± w blokowisku to rzeczywi¶cie
masz problem :-) Je¶li natomiast masz bogaty apartament to pewnie
z garażem w budynku (piwnica?) i tam pewnie jaki¶ kontakt 230VAC jest.
A jak nie, to chyba za 200zł miesi±cznie możesz wynaj±ć garaż z gniazdkiem.

Data: 2015-10-01 19:14:48
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-01 18:35, Pszemol wrote:

Najbliższy w Berlinie, więc do domu nie dojadę;)

Zreszt± skoro potrzeba ze 200kW, żeby naładować "do pełna" w pół
godziny, to w 10 godzin trzeba by 10kW. W sumie jak kogo¶ stać na tak±
teslę, to pewnie w bloku nie mieszka (choć w USA jest chyba akurat na
odwrót biedni mieszkaja w przyczepach, ¶redniacy w domkach, bogaci w
blokach na Manhattanie a obrzydliwie bogaci w rezydencjach;) U mnie
pod blokiem nawet tych 10kW nie wyci±gnę;)

No je¶li Teslę parkujesz pod chmurk± w blokowisku to rzeczywi¶cie
masz problem :-) Je¶li natomiast masz bogaty apartament to pewnie
z garażem w budynku (piwnica?) i tam pewnie jaki¶ kontakt 230VAC jest.

NIe wiem czy wiesz, ale standardowe 16A gniazdo 230V to 3,5kW. A i to z założeniem, że ci±gniesz te 3,5 kW z tego jednego gniazda.

A jak nie, to chyba za 200zł miesi±cznie możesz wynaj±ć garaż z gniazdkiem.

Raczej nie możesz, bo gniazd do ładowania samochodów po prostu nie ma.

Shrek.

Data: 2015-10-01 14:17:56
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mujpm4$pd5$1node1.news.atman.pl...
No je¶li Teslę parkujesz pod chmurk± w blokowisku to rzeczywi¶cie
masz problem :-) Je¶li natomiast masz bogaty apartament to pewnie
z garażem w budynku (piwnica?) i tam pewnie jaki¶ kontakt 230VAC jest.

NIe wiem czy wiesz, ale standardowe 16A gniazdo 230V to 3,5kW. A i to z założeniem, że ci±gniesz te 3,5 kW z tego jednego gniazda.

A jak nie, to chyba za 200zł miesi±cznie możesz wynaj±ć garaż z gniazdkiem.

Raczej nie możesz, bo gniazd do ładowania samochodów po prostu nie ma.

A takich z trójfazówk±?

Czy poza 16A nie można zrobić czego¶ z większym amperażem, np. 25A?

Data: 2015-10-01 23:13:39
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-01 21:17, Pszemol wrote:

A jak nie, to chyba za 200zł miesi±cznie możesz wynaj±ć garaż z
gniazdkiem.

Raczej nie możesz, bo gniazd do ładowania samochodów po prostu nie ma.

A takich z trójfazówk±?

Też nie ma. A po co miały by być?

Czy poza 16A nie można zrobić czego¶ z większym amperażem, np. 25A?

Tak naprawdę nie problem w gniazdku końcowym (bo możnaby narobić dużo obwodów, każdy z osobnym bezpiecznikiem) a w tym, że pr±d bierze się nie z bezpiecznika a transformatora, a ten z koleji z większego transformatora a na końcu jest elektrownia. Nikt nie planował, że będziesz miał pół megawata w ładowaniu elektyków w garażach, więc nie ma tej mocy i już. A nawet jakby była, to najpierw trzeba by liczniki zainstalować, bo nie możesz tak sobie kra¶ć pr±du.

Shrek.

Data: 2015-10-01 16:19:22
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:muk7m0$bv1$1node2.news.atman.pl...
Raczej nie możesz, bo gniazd do ładowania samochodów po prostu nie ma.

A takich z trójfazówk±?

Też nie ma. A po co miały by być?

Chodzi o to, że tam masz więcej mocy dostępne.

Czy poza 16A nie można zrobić czego¶ z większym amperażem, np. 25A?

Tak naprawdę nie problem w gniazdku końcowym (bo możnaby narobić dużo obwodów, każdy z osobnym bezpiecznikiem) a w tym, że pr±d bierze się nie z bezpiecznika a transformatora, a ten z koleji z większego transformatora a na końcu jest elektrownia. Nikt nie planował, że będziesz miał pół megawata w ładowaniu elektyków w garażach, więc nie ma tej mocy i już. A nawet jakby była, to najpierw trzeba by liczniki zainstalować, bo nie możesz tak sobie kra¶ć pr±du.

Kra¶ć? A kto mówi o kradzieży? To oczywiste że jak jest pr±d to i licznik.

Data: 2015-10-02 06:36:13
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-01 23:19, Pszemol wrote:

A takich z trójfazówk±?

Też nie ma. A po co miały by być?

Chodzi o to, że tam masz więcej mocy dostępne.

A po co miałoby być więcej mocy dostępnej w garażu?

Tak naprawdę nie problem w gniazdku końcowym (bo możnaby narobić dużo
obwodów, każdy z osobnym bezpiecznikiem) a w tym, że pr±d bierze się
nie z bezpiecznika a transformatora, a ten z koleji z większego
transformatora a na końcu jest elektrownia. Nikt nie planował, że
będziesz miał pół megawata w ładowaniu elektyków w garażach, więc nie
ma tej mocy i już. A nawet jakby była, to najpierw trzeba by liczniki
zainstalować, bo nie możesz tak sobie kra¶ć pr±du.

Kra¶ć? A kto mówi o kradzieży? To oczywiste że jak jest pr±d to i licznik.

Bo licznik jest ogólny na budynek (i płaci wspólnota, czyli wszyscy), a nie na każdę gniazdo.

Shrek

Data: 2015-10-02 06:26:43
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mul1jo$1cj$1node1.news.atman.pl...
On 2015-10-01 23:19, Pszemol wrote:

A takich z trójfazówk±?

Też nie ma. A po co miały by być?

Chodzi o to, że tam masz więcej mocy dostępne.

A po co miałoby być więcej mocy dostępnej w garażu?

Przewidziane do ładowania EV.

Tak naprawdę nie problem w gniazdku końcowym (bo możnaby narobić dużo
obwodów, każdy z osobnym bezpiecznikiem) a w tym, że pr±d bierze się
nie z bezpiecznika a transformatora, a ten z koleji z większego
transformatora a na końcu jest elektrownia. Nikt nie planował, że
będziesz miał pół megawata w ładowaniu elektyków w garażach, więc nie
ma tej mocy i już. A nawet jakby była, to najpierw trzeba by liczniki
zainstalować, bo nie możesz tak sobie kra¶ć pr±du.

Kra¶ć? A kto mówi o kradzieży? To oczywiste że jak jest pr±d to i licznik.

Bo licznik jest ogólny na budynek (i płaci wspólnota, czyli wszyscy), a nie na każdę gniazdo.

A gdzie to masz liczniki ogólne???
Liczniki pr±du s± zawsze dla każdego klienta.
Nie utrudniaj na siłę prostego koncepcyjnie problemu :-)

Data: 2015-10-02 13:36:22
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-02 13:26, Pszemol wrote:

A po co miałoby być więcej mocy dostępnej w garażu?

Przewidziane do ładowania EV.

No więc nie było przewidziane. Dlatego, że jak budowali większo¶ć nawet drogich "apartamentowców" to Ev nie było po prostu. Nawet jak teraz się buduje, to jest to zwykle gniazdo 16A 230V, czyli możesz sobie tym podładować akumulator, ale nie ten główny w Tesli.

Kra¶ć? A kto mówi o kradzieży? To oczywiste że jak jest pr±d to i
licznik.

Bo licznik jest ogólny na budynek (i płaci wspólnota, czyli wszyscy),
a nie na każdę gniazdo.

A gdzie to masz liczniki ogólne???
Liczniki pr±du s± zawsze dla każdego klienta.
Nie utrudniaj na siłę prostego koncepcyjnie problemu :-)

Ty na siłę upraszczasz. Garaż jest wspólny i liczni na gniazda jest wspólny. Standardowo w garażu wspólnym nie masz indyuwidualnych gniazdek.

Shrek.

Data: 2015-10-02 15:28:14
Autor: Adam
Tesla model X - piękny samochód
W dniu 2015-10-02 o 13:26, Pszemol pisze:
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mul1jo$1cj$1node1.news.atman.pl...
On 2015-10-01 23:19, Pszemol wrote:

A takich z trójfazówk±?

Też nie ma. A po co miały by być?

Chodzi o to, że tam masz więcej mocy dostępne.

A po co miałoby być więcej mocy dostępnej w garażu?

Przewidziane do ładowania EV.

Hi, to ja mógłbym szybciej naładować Teslę ;)

Mam w garażu 3x64A. A i to, jak pracowały dwie spawarki, betoniarka i parę maszyn to potrafiło wywalić.

(...)



--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-10-02 17:16:19
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message news:mum0pf$p1j$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2015-10-02 o 13:26, Pszemol pisze:
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mul1jo$1cj$1node1.news.atman.pl...
On 2015-10-01 23:19, Pszemol wrote:

A takich z trójfazówk±?

Też nie ma. A po co miały by być?

Chodzi o to, że tam masz więcej mocy dostępne.

A po co miałoby być więcej mocy dostępnej w garażu?

Przewidziane do ładowania EV.

Hi, to ja mógłbym szybciej naładować Teslę ;)

Mam w garażu 3x64A. A i to, jak pracowały dwie spawarki,
betoniarka i parę maszyn to potrafiło wywalić.

Jak widać garaż garażowi nierówny.

Data: 2015-10-01 23:23:39
Autor: Tom N
Tesla model X - piękny samochód
Shrek w <news:muk7m0$bv1$1node2.news.atman.pl>:

On 2015-10-01 21:17, Pszemol wrote:

A jak nie, to chyba za 200zł miesi±cznie możesz wynaj±ć garaż z
gniazdkiem.
[...]
A nawet jakby była, to najpierw trzeba by liczniki zainstalować, bo nie możesz tak sobie kra¶ć pr±du.

To jest piękne, jak najem został do kradzieży sprowadzony.

O tym, ze z jednego gniazda, zabezpieczonego 25A do ładowania, wyszło ci
0.5MW nie wspomnę

--
'Tom N'

Data: 2015-10-02 06:39:18
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-01 23:23, (Tom N) wrote:

A jak nie, to chyba za 200zł miesi±cznie możesz wynaj±ć garaż z
gniazdkiem.
[...]
A nawet jakby była, to najpierw trzeba by liczniki
zainstalować, bo nie możesz tak sobie kra¶ć pr±du.

To jest piękne, jak najem został do kradzieży sprowadzony.

O tym, ze z jednego gniazda, zabezpieczonego 25A do ładowania, wyszło ci
0.5MW nie wspomnę

Przecież napisałem wyrażnie, że będzie 3,5kW. A że z pobieżnych obliczeń wynika, że do naładowania do pełna w 10 godzin potrzebujesz 10kW, to przy powiedzmy 50 robi się wła¶nie pół megawata. A to, że sobie wynbaj±łe¶ miejsce nie znaczy, że możesz ci±gn±ć 10kW energi z gniazdka na korytarzu cczy garażu.

Shrek.

Data: 2015-10-02 06:27:38
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mul1pi$3rm$1node2.news.atman.pl...
On 2015-10-01 23:23, (Tom N) wrote:

A jak nie, to chyba za 200zł miesi±cznie możesz wynaj±ć garaż z
gniazdkiem.
[...]
A nawet jakby była, to najpierw trzeba by liczniki
zainstalować, bo nie możesz tak sobie kra¶ć pr±du.

To jest piękne, jak najem został do kradzieży sprowadzony.

O tym, ze z jednego gniazda, zabezpieczonego 25A do ładowania, wyszło ci
0.5MW nie wspomnę

Przecież napisałem wyrażnie, że będzie 3,5kW. A że z pobieżnych obliczeń wynika, że do naładowania do pełna w 10 godzin potrzebujesz 10kW, to przy powiedzmy 50 robi się wła¶nie pół megawata. A to, że sobie wynbaj±łe¶ miejsce nie znaczy, że możesz ci±gn±ć 10kW energi z gniazdka na korytarzu cczy garażu.

Chyba że garaż taki jest do EV przewidziany...
Nietrudno sobie wyobrazić kogo¶ kto buduje takie garaże.

Data: 2015-10-02 13:37:29
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-02 13:27, Pszemol wrote:

Przecież napisałem wyrażnie, że będzie 3,5kW. A że z pobieżnych
obliczeń wynika, że do naładowania do pełna w 10 godzin potrzebujesz
10kW, to przy powiedzmy 50 robi się wła¶nie pół megawata. A to, że
sobie wynbaj±łe¶ miejsce nie znaczy, że możesz ci±gn±ć 10kW energi z
gniazdka na korytarzu cczy garażu.

Chyba że garaż taki jest do EV przewidziany...
Nietrudno sobie wyobrazić kogo¶ kto buduje takie garaże.

Za to trudno sobie wyobrazić, że kto¶ je budował zanim Ev powstało. A większo¶ć budynków ma klikana¶cie/dziesi±t lat.

Shrek.

Data: 2015-10-02 15:05:58
Autor: SW3
Tesla model X - piękny samochód
W dniu 02.10.2015 o 13:37 Shrek <1@wp.pl> pisze:

Za to trudno sobie wyobrazić, że kto¶ je budował zanim Ev powstało. A  większo¶ć budynków ma klikana¶cie/dziesi±t lat.

Znaczy podci±gnięcie grubszego kabla i wstawienie licznika jest niemożliwe  je¶li nie przewidziano tego przy projektowaniu budynku?

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

Data: 2015-10-02 14:16:01
Autor: masti
Tesla model X - piękny samochód
SW3 wrote:

W dniu 02.10.2015 o 13:37 Shrek <1@wp.pl> pisze:

Za to trudno sobie wyobrazić, że kto¶ je budował zanim Ev powstało. A  większo¶ć budynków ma klikana¶cie/dziesi±t lat.

Znaczy podci±gnięcie grubszego kabla i wstawienie licznika jest niemożliwe  je¶li nie przewidziano tego przy projektowaniu budynku?

możliwe jest, je¶li dostaniesz odpowiedni przydiał mocy. bo je¶li to
wspołny garaż i nagle będzie potrzeba takich przyłaczy 50 to nie starczy
przydziału mocy na budynek.
ZE musi pewnie rozbudować linię. a jak s±siedzi też zaczn± to się może
trochę zej¶ć zanim przył±cza rozbuduj± :)


--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-10-02 16:03:01
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-02 15:05, SW3 wrote:

Za to trudno sobie wyobrazić, że kto¶ je budował zanim Ev powstało. A
większo¶ć budynków ma klikana¶cie/dziesi±t lat.

Znaczy podci±gnięcie grubszego kabla i wstawienie licznika jest
niemożliwe je¶li nie przewidziano tego przy projektowaniu budynku?

Wszystko jest możliwe. Tylko mało realne. Z różnych względów - od technicznych zaczyunaj±c, przez ekonomiczne przechodz±c a na formalnych kończ±c.

Jednym słowem obecnie je¶li nie masz własnego domu, to szanse że naładujesz Tesle s± przyzerowe. Nawet tam gdzie s± gniazdka do ładowania (nowe biurowce głownie) to s± to tak naprawde atrapy (16A 230V, ze współczynnikiem równoczesno¶ci na poziomie 0,1 - czyli co 10 gniazdo w użyciu) obliczone jedynie na zdobycie punktów w certyfikacji BREEAM/LEDD.

Uwierz mi - na razie nie da rady tak prosto.

Shrek.

Data: 2015-10-02 16:38:49
Autor: J.F.
Tesla model X - piękny samochód
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mum2qg$7b7$1@node2.news.atman.pl...
On 2015-10-02 15:05, SW3 wrote:
Znaczy podci±gnięcie grubszego kabla i wstawienie licznika jest
niemożliwe je¶li nie przewidziano tego przy projektowaniu budynku?

Wszystko jest możliwe. Tylko mało realne. Z różnych względów - od technicznych zaczyunaj±c, przez ekonomiczne przechodz±c a na formalnych kończ±c.

Jednym słowem obecnie je¶li nie masz własnego domu, to szanse że naładujesz Tesle s± przyzerowe. Nawet tam gdzie s± gniazdka do ładowania (nowe biurowce głownie) to s± to tak naprawde atrapy (16A 230V, ze współczynnikiem równoczesno¶ci na poziomie 0,1 - czyli co 10 gniazdo w użyciu) obliczone jedynie na zdobycie punktów w certyfikacji BREEAM/LEDD.

Az tak calkiem przyzerowe nie.
Nowe budynki maja coraz wiecej elektryki i stosowne do tego przylacze.

Pozostaje wiec juz tylko rozprowadzic po garazu.
Z jednej strony - moze byc problem, bo np kanal za maly na stosowny kabel, z drugiej - przeciez mozna po scianie, z trzeciej - trzeba przekonac wspolnote :-)

J.

Data: 2015-10-02 18:46:27
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-02 16:38, J.F. wrote:

Az tak calkiem przyzerowe nie.
Nowe budynki maja coraz wiecej elektryki i stosowne do tego przylacze.

Stosowne. O EV nikt na poważnie nie my¶li na razie, więc jest to 230V 16A ze współczynnikiem jednoczesno¶ci 0.1. Inna sprawa, że rzeczywi¶cie jak to jest 10 stanowisk na spory biurowiec, to nawet jak podł±czysz wszystkie to bilansu nie przewróci (choć zabezpieczenie rozdzielnicy już prawdopodobnie tak. Z tym że dalej masz raptem 3,5 kW do dyspozycji (optymistycznie). Ładowanie go do pełna przy sprawno¶ci powiedzmy 80% (60kWh) to teoretycznie 20h. Manual od Tesli mówi co¶ wogóle o ładowaniu ze zwykłeg gniazda?

Pozostaje wiec juz tylko rozprowadzic po garazu.

Pozostaje tylko powiększyć transformatory, bo nikt na poważnie zasilania elektryków nie brał pod uwagę. A jak napoisałe¶ przył±cze dobiera się stosowwnie do zapotrzebowania - one nie s± mocno przewymiarowane.

Z jednej strony - moze byc problem, bo np kanal za maly na stosowny
kabel, z drugiej - przeciez mozna po scianie, z trzeciej - trzeba
przekonac wspolnote :-)

Pierwsze dwa problemy to piku¶. Trzeci może być poważny - tylko tak na prawdę to ty musisz sobie podpisać umowę z zakładem - i tu pewnie polegniesz - bo musisz mieć tytuł prawny...

Shrek.

Data: 2015-10-02 22:15:23
Autor: J.F.
Tesla model X - piękny samochód
Dnia Fri, 2 Oct 2015 18:46:27 +0200, Shrek napisał(a):
On 2015-10-02 16:38, J.F. wrote:
Az tak calkiem przyzerowe nie.
Nowe budynki maja coraz wiecej elektryki i stosowne do tego przylacze.

Stosowne. O EV nikt na poważnie nie my¶li na razie, więc jest to 230V 16A ze współczynnikiem jednoczesno¶ci 0.1.

Na budowlancach sie nie znam, ale gazu nie ma - to trzeba sie liczyc z
tym, ze mieszkancy kuchnie elektryczne wlacza, i to mniej wiecej o
podobnej porze. Lipiec przyjdzie - klimatyzatory pojda w ruch itp..

Manual od Tesli mówi co¶ wogóle o ładowaniu ze zwykłeg gniazda?

Promuja w USA - tam 3 fazy to rzadkosc.

J.

Data: 2015-10-02 22:53:44
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-02 22:15, J.F. wrote:

Stosowne. O EV nikt na poważnie nie my¶li na razie, więc jest to 230V
16A ze współczynnikiem jednoczesno¶ci 0.1.

Na budowlancach sie nie znam, ale gazu nie ma - to trzeba sie liczyc z
tym, ze mieszkancy kuchnie elektryczne wlacza, i to mniej wiecej o
podobnej porze. Lipiec przyjdzie - klimatyzatory pojda w ruch itp..

No i na to jest przewidziane zasilanie. A nie na dodatkowy stały pobór energii.

Dla wyja¶nienia - przeciętne mieszkanie z kuchni± to 12,5kW. Ale 10 mieszkań to nie 120kW. Szczegóły s± w normie , ale ogólnie 5im więcej mieszkań tym przez mniejszy współczynnik mnożysz te 12kW. W przeciętnym bloku to będzie co¶ koło 0,07. Więc jak masz 100 mieszkań to na to przypada jakie¶ 200kW. Po 2 kW na mieszkanie na raz.

Manual od Tesli mówi co¶ wogóle o ładowaniu
ze zwykłeg gniazda?

Promuja w USA - tam 3 fazy to rzadkosc.

Ile trzeba ładować z takiego 16A. Bo mi wychodzi, że w sumie w dobę powinno się dać zatankować do pełna;) Więc może i by się dało, tylko dalej tej mocy w gniazdach _od_ręki_ nie ma. Choć dałoby się zrobić automatykę, zeby ładować tylko t± moc±, co jest akurat dostępna.

Shrek.

Data: 2015-10-04 16:59:20
Autor: jerzu.xyz
Tesla model X - piękny samochód
On Fri, 02 Oct 2015 15:05:58 +0200, SW3
<sw3.spam.stop@poczta.fm.invalid> wrote:

Znaczy podci±gnięcie grubszego kabla i wstawienie licznika jest niemożliwe  je¶li nie przewidziano tego przy projektowaniu budynku?

Jak będziesz chciał dać wszystkim możliwo¶ć ładowania elektryka w
garażu, to się może oazać, że na kazdy budynek będzie potrzebny
oddzielny transformator.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2015-10-04 21:45:36
Autor: J.F.
Tesla model X - piękny samochód
Dnia Sun, 04 Oct 2015 16:59:20 +0200, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):
On Fri, 02 Oct 2015 15:05:58 +0200, SW3
Znaczy podci±gnięcie grubszego kabla i wstawienie licznika jest niemożliwe  je¶li nie przewidziano tego przy projektowaniu budynku?

Jak będziesz chciał dać wszystkim możliwo¶ć ładowania elektryka w
garażu, to się może oazać, że na kazdy budynek będzie potrzebny
oddzielny transformator.

Dlaczego ? Ten co jest zastapi sie troche wiekszym.

A Amerykanie daja osobny transformator na kazdy domek i jakos daje sie
z tym zyc.

J.

Data: 2015-10-04 20:05:41
Autor: masti
Tesla model X - piękny samochód
J.F. wrote:

Dnia Sun, 04 Oct 2015 16:59:20 +0200, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):
On Fri, 02 Oct 2015 15:05:58 +0200, SW3
Znaczy podci±gnięcie grubszego kabla i wstawienie licznika jest niemożliwe  je¶li nie przewidziano tego przy projektowaniu budynku?

Jak będziesz chciał dać wszystkim możliwo¶ć ładowania elektryka w
garażu, to się może oazać, że na kazdy budynek będzie potrzebny
oddzielny transformator.

Dlaczego ? Ten co jest zastapi sie troche wiekszym.

A Amerykanie daja osobny transformator na kazdy domek i jakos daje sie
z tym zyc.

amerykanie daj± głównie dlatego, że ich linie chodz± na niższych
napięciach. Więc w ten sposób ograniczaj± straty. U nas daje się trafo
na kilka domów a dalej ci±gnie 400V.
Ale samo trafo  nie rozwi±zuje problemu. Ilo¶ć energii jak± trzeba
dostarczyć się nie zmienia. Jako¶ tę energię trzeba przesłać.
W tej chwili w Polsce daje się typowo na domek max 12-14kW.
jeżeli każdy będzie potrzebował 40kW i to równocze¶nie to treba będzie
rozbudować linie przesyłowe. A to nie takie proste.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-10-04 22:37:19
Autor: J.F.
Tesla model X - piękny samochód
Dnia Sun, 4 Oct 2015 20:05:41 +0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
Jak będziesz chciał dać wszystkim możliwo¶ć ładowania elektryka w
garażu, to się może oazać, że na kazdy budynek będzie potrzebny
oddzielny transformator.

Dlaczego ? Ten co jest zastapi sie troche wiekszym.
A Amerykanie daja osobny transformator na kazdy domek i jakos daje sie
z tym zyc.

amerykanie daj± głównie dlatego, że ich linie chodz± na niższych
napięciach. Więc w ten sposób ograniczaj± straty. U nas daje się trafo
na kilka domów a dalej ci±gnie 400V.

Jak widac - jakby nawet mialo byc jedno trafo na jeden budynek - da
rade :-)

Ale samo trafo  nie rozwi±zuje problemu. Ilo¶ć energii jak± trzeba
dostarczyć się nie zmienia. Jako¶ tę energię trzeba przesłać.
W tej chwili w Polsce daje się typowo na domek max 12-14kW.
jeżeli każdy będzie potrzebował 40kW i to równocze¶nie to treba będzie
rozbudować linie przesyłowe. A to nie takie proste.

Ale my nie mowimy o 40kW. My mowimy raczej o 5kW. Srednio nie powinno
byc wiecej.

A potem przyjdzie dlugi weekend i wszyscy oproznia bateryjki i beda
chcieli naladowac do pelna w jedna noc :-)

J.

Data: 2015-10-04 22:17:52
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-04 21:45, J.F. wrote:

Jak będziesz chciał dać wszystkim możliwo¶ć ładowania elektryka w
garażu, to się może oazać, że na kazdy budynek będzie potrzebny
oddzielny transformator.

Dlaczego ? Ten co jest zastapi sie troche wiekszym.

A linie go zasilaj±c± trochę większym kablem na końcu której będzie trochę większa elektrownia:P

Shrek.

Data: 2015-10-05 08:14:27
Autor: J.F.
Tesla model X - piękny samochód
Dnia Sun, 4 Oct 2015 22:17:52 +0200, Shrek napisał(a):
On 2015-10-04 21:45, J.F. wrote:
Jak będziesz chciał dać wszystkim możliwo¶ć ładowania elektryka w
garażu, to się może oazać, że na kazdy budynek będzie potrzebny
oddzielny transformator.

Dlaczego ? Ten co jest zastapi sie troche wiekszym.

A linie go zasilaj±c± trochę większym kablem na końcu której będzie trochę większa elektrownia:P

To przeciez niedawno liczylismy i te elektrownie sa i w nocy sie
marnuja. A wiec sa i linie przesylowe od nich.
Problemem moze byc tylko przylacze budynku mieszkalnego.

J.

Data: 2015-10-05 18:03:33
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-05 08:14, J.F. wrote:

A linie go zasilaj±c± trochę większym kablem na końcu której będzie
trochę większa elektrownia:P

To przeciez niedawno liczylismy i te elektrownie sa i w nocy sie
marnuja. A wiec sa i linie przesylowe od nich.
Problemem moze byc tylko przylacze budynku mieszkalnego.

W sumie racja, pod warunkiem że ładujesz tylko poza szczytem. Z tym, że skoro przył±cze schesz rozbudowywać, to znaczy, że chcesz ci±gn±ć więcej niż dotychczas w szczycie:P

Shrek.

Data: 2015-10-02 01:45:24
Autor: Tomasz Pyra
Tesla model X - piękny samochód
Dnia Thu, 1 Oct 2015 14:17:56 -0500, Pszemol napisał(a):

"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mujpm4$pd5$1node1.news.atman.pl...
No je¶li Teslę parkujesz pod chmurk± w blokowisku to rzeczywi¶cie
masz problem :-) Je¶li natomiast masz bogaty apartament to pewnie
z garażem w budynku (piwnica?) i tam pewnie jaki¶ kontakt 230VAC jest.

NIe wiem czy wiesz, ale standardowe 16A gniazdo 230V to 3,5kW. A i to z założeniem, że ci±gniesz te 3,5 kW z tego jednego gniazda.

A jak nie, to chyba za 200zł miesi±cznie możesz wynaj±ć garaż z gniazdkiem.

Raczej nie możesz, bo gniazd do ładowania samochodów po prostu nie ma.

A takich z trójfazówk±?

Czy poza 16A nie można zrobić czego¶ z większym amperażem, np. 25A?

Wszystko można co tylko chcesz :-)

Ta Tesla ma baterię 90kWh.
Maj±c jedn± fazę 25A*230V naładuje się w jakie¶ 16h.
Maj±c trzy takie fazy już nieco ponad 5h.

To takie dolne oszacowania, bo w praktyce będzie to trwało trochę dłużej.

Oczywi¶cie można mieć większe przył±cze, ja mam 3x63A - to nie jest
problem.

Problem całej technologii aut elektrycznych jest moim zdaniem nieco inny -
przy deklarowanych 90kWh/450km, ja bym potrzebował 5MWh rocznie z
elektrowni, czym pewnie jakie¶ dwukrotnie zwiększę dotychczasowe zużycie
pr±du.

Zakładaj±c masowo¶ć tej technologii zaowocuje to dramatycznym wzrostem
zużycia pr±du, co już dzi¶ jest sporym problemem bo sieci energetyczne s±
przeci±żone, brakuje elektrowni itp.

Ja wiem że ładowanie będzie się odbywało raczej noc± w tanich taryfach, ale
tak czy siak pr±d się znik±d nie weĽmie.

Obecnie cena energii elektrycznej jest stosunowo niska, ale to też za
spraw± sporych dotacji państwowych na wszelkich stadiach wytwarzania tego
pr±du - od górnictwa po przesył.
Jak samochody elektryczne będ± się upowszechniać to jednak pr±d będzie
drożał, a z kolei paliwa ropopochodne pewnie taniały.
Do tego obecnie w cenie paliwa największa czę¶ć to podatki - z których
rz±dy raczej nie zrezygnuj± i raczej również po nie sięgn± od wła¶cicieli
aut na pr±d.

Wychodzi mi z tego że dobre czasy na kupno takiej Tesli to s± teraz, bo
potem już tak fajnie nie będzie...
Jeszcze i tak pewnie trzeba policzyć czy to się w ogóle opłaca - czy nie
taniej będzie kupić auto o podobnych osi±gach na benzynę wliczaj±c w to
koszty paliwa?

Data: 2015-10-01 20:30:12
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:1ws3onqf08ot9.1ca2s4d24mzxh.dlg40tude.net...
A takich z trójfazówk±?

Czy poza 16A nie można zrobić czego¶ z większym amperażem, np. 25A?

Wszystko można co tylko chcesz :-)

Ta Tesla ma baterię 90kWh.
Maj±c jedn± fazę 25A*230V naładuje się w jakie¶ 16h.
Maj±c trzy takie fazy już nieco ponad 5h.

To takie dolne oszacowania, bo w praktyce będzie to trwało trochę dłużej.

Oczywi¶cie można mieć większe przył±cze, ja mam 3x63A - to nie jest
problem.

Problem całej technologii aut elektrycznych jest moim zdaniem nieco inny -
przy deklarowanych 90kWh/450km, ja bym potrzebował 5MWh rocznie z
elektrowni, czym pewnie jakie¶ dwukrotnie zwiększę dotychczasowe zużycie
pr±du.

Zakładaj±c masowo¶ć tej technologii zaowocuje to dramatycznym wzrostem
zużycia pr±du, co już dzi¶ jest sporym problemem bo sieci energetyczne s±
przeci±żone, brakuje elektrowni itp.

Ja wiem że ładowanie będzie się odbywało raczej noc± w tanich taryfach, ale
tak czy siak pr±d się znik±d nie weĽmie.

WeĽ pod uwagę, że tych aut nie przybędzie z dnia na dzień...
Będzie to ci±gły i powolny proces rozci±gnięty na lata całe.

Dokładnie tak jak kiedy¶ było w naszych domach z lodówkami...
Elektrownie się dostosowały, nie?

Obecnie cena energii elektrycznej jest stosunowo niska, ale to też za
spraw± sporych dotacji państwowych na wszelkich stadiach
wytwarzania tego pr±du - od górnictwa po przesył.
Jak samochody elektryczne będ± się upowszechniać to jednak pr±d będzie
drożał, a z kolei paliwa ropopochodne pewnie taniały.
Do tego obecnie w cenie paliwa największa czę¶ć to podatki - z których
rz±dy raczej nie zrezygnuj± i raczej również po nie sięgn± od wła¶cicieli
aut na pr±d.

Wychodzi mi z tego że dobre czasy na kupno takiej Tesli to s± teraz, bo
potem już tak fajnie nie będzie...

Przekombinowujesz...

Jeszcze i tak pewnie trzeba policzyć czy to się w ogóle opłaca - czy nie
taniej będzie kupić auto o podobnych osi±gach na benzynę wliczaj±c
w to koszty paliwa?

Je¶li tak masz liczyć to rzeczywi¶cie nie kupuj Tesli...

Data: 2015-10-02 09:27:39
Autor: J.F.
Tesla model X - piękny samochód
Dnia Fri, 2 Oct 2015 01:45:24 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Problem całej technologii aut elektrycznych jest moim zdaniem nieco inny -
przy deklarowanych 90kWh/450km, ja bym potrzebował 5MWh rocznie z
elektrowni, czym pewnie jakie¶ dwukrotnie zwiększę dotychczasowe zużycie
pr±du.
Zakładaj±c masowo¶ć tej technologii zaowocuje to dramatycznym wzrostem
zużycia pr±du, co już dzi¶ jest sporym problemem bo sieci energetyczne s±
przeci±żone, brakuje elektrowni itp.

Ale to juz liczylismy. wychodzi z tego 14kWh/dzien,
2kW przez noc. Tyle co zelazko, a Ty masz ponoc 3*63A.

Energetycy sie uciesza, bo zniknie nocna dziura, mieszkancy sie
uciesza, bo przyjdzie wylaczac latarnie :-)

J.

Data: 2015-10-02 10:12:36
Autor: Myjk
Tesla model X - piękny samochód
Fri, 2 Oct 2015 01:45:24 +0200, Tomasz Pyra
Zakładając masowość tej technologii zaowocuje to dramatycznym wzrostem
zuĹĽycia prÄ…du, co juĹĽ dziĹ› jest sporym problemem bo sieci energetyczne sÄ…
przeciÄ…ĹĽone, brakuje elektrowni itp.

Sieci są przeciążone w określonych godzinach gdy w innych godzinach jest
kosmiczny przeciąg. I my głównie za utrzymanie tego przeciagu płacimy.
JeĹ›li postawić na stacje wymiany CAĹYCH akumulatorĂłw (co Tesla takĹĽe
opracowała) gdy będą mogły być ładowane w "przeciągach" energetycznych to
nie będdzie to stanowiło problemu -- zwłaszcza nie musi oznaczać wzrostu
cen kWh.

Wymaina całych akumulatorów ma tę zaletę, że nie trzeba nawet przerwy na
obiad robić co 3-4h, a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też dobrze
zrobi.

Obecnie cena energii elektrycznej jest stosunowo niska, ale to teĹĽ za
sprawą sporych dotacji państwowych na wszelkich stadiach wytwarzania tego
prądu - od górnictwa po przesył.

Państwowych, czyli my wszyscy za to płacimy.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-10-02 10:23:20
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-02 10:12, Myjk wrote:

Sieci są przeciążone w określonych godzinach gdy w innych godzinach jest
kosmiczny przeciąg. I my głównie za utrzymanie tego przeciagu płacimy.
JeĹ›li postawić na stacje wymiany CAĹYCH akumulatorĂłw (co Tesla takĹĽe
opracowała) gdy będą mogły być ładowane w "przeciągach" energetycznych to
nie będdzie to stanowiło problemu -- zwłaszcza nie musi oznaczać wzrostu
cen kWh.

Wymaina całych akumulatorów ma tę zaletę, że nie trzeba nawet przerwy na
obiad robić co 3-4h,

Tu masz racjÄ™.

a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też dobrze
zrobi.

A tu się chyba rozpędziłeś.

Shrek.

Data: 2015-10-02 15:32:46
Autor: Adam
Tesla model X - piękny samochód
W dniu 2015-10-02 o 10:23, Shrek pisze:
On 2015-10-02 10:12, Myjk wrote:
(...)
a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też dobrze
zrobi.

A tu się chyba rozpędziłe¶.


A jakie¶ Discovery już chwilę temu pokazywało bodajże w Niemczech kilka kilometrów fotowoltaiki przy drodze.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-10-02 15:43:37
Autor: J.F.
Tesla model X - piękny samochód
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mum11u$p1j$2@usenet.news.interia.pl...
W dniu 2015-10-02 o 10:23, Shrek pisze:
a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też dobrze
zrobi.
A tu się chyba rozpędziłe¶.

A jakie¶ Discovery już chwilę temu pokazywało bodajże w Niemczech kilka kilometrów fotowoltaiki przy drodze.

Niemcy ogolnie sobie zainstalowali sporo tej fotowoltaiki - cos 40 GW.
To jest wiecej niz my mamy we wszystkich elektrowniach.
Oczywiscie to moc zainstalowana - aktualna produkcja mniejsza, czasem moze byc bardzo mala, a szczegolnie w nocy :-)

I zainstalowali roznie - przy autostradach, z dala od autostrad, na polu, pod lasem, na zboczu.

Np tak
http://www.astroman.com.pl/?mod=magazine&a=read&id=562

J.



--
Pozdrawiam.

Ada

Data: 2015-10-02 16:04:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tesla model X - piękny samochód
Hello Adam,

Friday, October 2, 2015, 3:32:46 PM, you wrote:

a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też dobrze
zrobi.
A tu się chyba rozpędziłe¶.
A jakie¶ Discovery już chwilę temu pokazywało bodajże w Niemczech kilka
kilometrów fotowoltaiki przy drodze.

W nocy nie działa.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-10-02 16:05:39
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-02 15:32, Adam wrote:

a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też
dobrze
zrobi.

A tu się chyba rozpędziłe¶.


A jakie¶ Discovery już chwilę temu pokazywało bodajże w Niemczech kilka
kilometrów fotowoltaiki przy drodze.

To że s± nie znaczy, że wystarczy do masowego ładowania baterii;) S± bo się opłaca. A się opłaca, bo UE dopłaca. Jak przy okazji wyprodukuj± więcej energii niż kosztowało ich wyprodukowanie, transfort, montaż i okablowanie do nich to dobrze. Jak nie... w sumie też dobrze - maj± kasę wła¶cicielowi przynosić, a pr±d tylko przy okazji;)

Shrek.

Data: 2015-10-03 10:40:45
Autor: Myjk
Tesla model X - piękny samochód
Fri, 2 Oct 2015 10:23:20 +0200, Shrek
a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też dobrze
zrobi.
A tu się chyba rozpędziłeś.

O tyle nie, że w dzień baterie też mogą wymagać ładowania (w zależności od
zapotrzebowania), a przecieĹĽ wtedy nie ma "wiatru" w sieci. Poza tym taka
farma z akumulatorami będzie musiała zajmować stosunkowo dużą powierzchnię
pod ziemią zatem przestrzeń naziemną wypadałoby jakoś dodatkowo
wykorzystać.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-10-03 11:09:41
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-03 10:40, Myjk wrote:
Fri, 2 Oct 2015 10:23:20 +0200, Shrek

a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też dobrze
zrobi.
A tu się chyba rozpędziłeś.

O tyle nie, że w dzień baterie też mogą wymagać ładowania (w zależności od
zapotrzebowania), a przecieĹĽ wtedy nie ma "wiatru" w sieci. Poza tym taka
farma z akumulatorami będzie musiała zajmować stosunkowo dużą powierzchnię
pod ziemią zatem przestrzeń naziemną wypadałoby jakoś dodatkowo
wykorzystać.

Sęk w tym, że fotowoltaika to nie ten rząd wielkości jeśli chodzi o produkcję energii. Bez energetyki zawodowej sobie nie poradzisz (a jak już energetykę zawodową, to ładowanie aku poza szczytem i ich wymiana kiedy potrzebujesz jest doskonałym rozwiązaniem), więc skoro fotowoltaika nie rozwiązuje tego problemu, to nie ma sensu ekonomicznego sobie tym głowy zawracać. Dodatkowo jak już masz wymienne akumulatory, to nie ma powodu, żeby je ładować "na miejscu" w stacji "paliw". Zbierasz w dzień, poza szczytem wywozisz do GPZ (tam gdzie się linia wysokiego napięcia kończy a transformatory się nudzą w nocy) i tam ładujesz. Ponadto żeby zrobić "farmę słoneczną" to potrzebujesz dużo miejsca, dużo ogniw, a i tak będzie za mało. Lepiej już rzepak tam uprawiać:P

Shrek.

Data: 2015-10-03 11:16:52
Autor: re
Tesla model X - piękny samochód


UĹĽytkownik "Shrek"  na


Sęk w tym, że fotowoltaika to nie ten rząd wielkości jeśli chodzi o
produkcjÄ™ energii. Bez energetyki zawodowej sobie nie poradzisz (a jak
juĹĽ energetykÄ™ zawodowÄ…, to Ĺ‚adowanie aku poza szczytem i ich wymiana
kiedy potrzebujesz jest doskonałym rozwiązaniem), więc skoro
fotowoltaika nie rozwiÄ…zuje tego problemu, to nie ma sensu ekonomicznego
sobie tym głowy zawracać. Dodatkowo jak już masz wymienne akumulatory,
to nie ma powodu, żeby je ładować "na miejscu" w stacji "paliw".
Zbierasz w dzień, poza szczytem wywozisz do GPZ (tam gdzie się linia
wysokiego napięcia kończy a transformatory się nudzą w nocy) i tam
ładujesz. Ponadto żeby zrobić "farmę słoneczną" to potrzebujesz dużo
miejsca, dużo ogniw, a i tak będzie za mało. Lepiej już rzepak tam
uprawiać:P
-- -
Lepiej czteropak a jeszcze lepiej sześciopak :-)

Data: 2015-10-03 11:29:59
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-03 11:16, re wrote:

 Ponadto ĹĽeby zrobić "farmÄ™ sĹ‚onecznÄ…" to potrzebujesz duĹĽo
miejsca, dużo ogniw, a i tak będzie za mało. Lepiej już rzepak tam
uprawiać:P
-- -
Lepiej czteropak a jeszcze lepiej sześciopak :-)

O widzisz - masz łeb - zamiast jakiś głupich paneli to ziemię przeznaczyć pod progukcję chmielu, jęczmienia, ziemniaków na spiryt i winogron. Jeszcze na tym państwo na akcyzie zarobi a nie straci;) Wszyscy będą zadowoleni.

Shrek.

Data: 2015-10-03 00:05:43
Autor: Marek
Tesla model X - piękny samochód
On Fri, 2 Oct 2015 10:12:36 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Wymaina całych akumulatorów ma tę zaletę, że nie trzeba nawet
przerwy na
obiad robić co 3-4h, a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też
dobrze
zrobi.

Masz na myśli taką wymianę baterii:

 https://youtu.be/6BbtVORf_WM?t=1g36m58s

? :-)

--
Marek

Data: 2015-10-03 10:37:45
Autor: Myjk
Tesla model X - piękny samochód
Sat, 03 Oct 2015 00:05:43 +0200, Marek
Wymaina całych akumulatorów ma tę zaletę, że nie trzeba nawet przerwy na
obiad robić co 3-4h, a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też
dobrze zrobi.
Masz na myśli taką wymianę baterii:
 https://youtu.be/6BbtVORf_WM?t=1g36m58s
? :-)

Tam to piekielnie długo trwało. ;)

https://youtu.be/H5V0vL3nnHY?t=55s

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-10-03 11:11:40
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-03 10:37, Myjk wrote:
Sat, 03 Oct 2015 00:05:43 +0200, Marek

Wymaina całych akumulatorów ma tę zaletę, że nie trzeba nawet przerwy na
obiad robić co 3-4h, a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też
dobrze zrobi.
Masz na myśli taką wymianę baterii:
  https://youtu.be/6BbtVORf_WM?t=1g36m58s
? :-)

Tam to piekielnie długo trwało. ;)

https://youtu.be/H5V0vL3nnHY?t=55s

I tak to zapewne w przyszłości będzie wyglądać. A ładowanie po kątach w domu będzie przestępstwem skarbowym:P

Shrek.

Data: 2015-10-07 03:49:21
Autor: Pablo Eldiablo
Tesla model X - piękny samochód
W dniu czwartek, 1 paĽdziernika 2015 13:59:29 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:muj71a$el5$1dont-email.me...
>> Gdyby sie szybko ladowalo,
>> albo mial maly generatorek na pokladzie, to by bylo ciekawe ...
>
> W ci±gu pół godziny doładujesz na następne 270km
> zasięgu w dedykowanej ładowarce "Supercharger".
>
> Nie jest Ľle - zwłaszcza że w między czasie co¶ zjesz,
> kawy się napijesz, ko¶ci rozprostujesz w podróży...
>
> Jest tych ładowarek nie tylko w USA ale i na ¶wiecie coraz
> więcej, i ładowanie w nich jest dla podróżników bezpłatne.
> Kupujesz to wraz z samochodem.

http://www.teslamotors.com/supercharger

No można sobie doładować... http://www.teslamotors.com/findus#/bounds/52.3679992,21.2710983,52.0978767,20.8512898,d?search=supercharger&name=warszawa
:-)
pablo

Data: 2015-10-01 14:08:21
Autor: Myjk
Tesla model X - piękny samochód
Thu, 1 Oct 2015 06:58:25 -0500, Pszemol
Model X to SUV. To nowy model, większy od Model S.

To jest to samo co Tesla S, tylko budÄ™ ma zmienionÄ….
TeĹĽ mi siÄ™ marzy takie auto, ale niestety nie w PL. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-10-01 07:10:15
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:1cv7qsleatcj7.dlgmyjk.org...
Thu, 1 Oct 2015 06:58:25 -0500, Pszemol

Model X to SUV. To nowy model, większy od Model S.

To jest to samo co Tesla S, tylko budÄ™ ma zmienionÄ….
TeĹĽ mi siÄ™ marzy takie auto, ale niestety nie w PL. :P

NajbliĹĽsze Superchargers sÄ… za naszÄ… zachodniÄ… granicÄ… :-(
http://www.teslamotors.com/findus#/bounds/54.835784,24.1458931,49.0020252,14.1228641,d?search=supercharger&name=Poland

Data: 2015-10-01 14:44:26
Autor: Myjk
Tesla model X - piękny samochód
Thu, 1 Oct 2015 07:10:15 -0500, Pszemol
NajbliĹĽsze Superchargers sÄ… za naszÄ… zachodniÄ… granicÄ… :-(

To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie
Ĺ‚adowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam samolotem).
Martwi mnie raczej zima w takim aucie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-10-01 09:44:25
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:1p4wdrfjzxfto.dlgmyjk.org...
Thu, 1 Oct 2015 07:10:15 -0500, Pszemol

NajbliĹĽsze Superchargers sÄ… za naszÄ… zachodniÄ… granicÄ… :-(

To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie
Ĺ‚adowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam samolotem).
Martwi mnie raczej zima w takim aucie.

Odkąd usłyszałem że elektryczne samochody są bardzo
popularne w Norwegii i jest ich juz tam ponad 50 tysięcy,
w tym Tesle to jakoś przestałem się o tą sprawę martwić.

Zerknij na ich mapkę Superchargers w Europie i zwróć uwagę
ile ich jest w Norwegii i jak daleko na północ je zainstalowano.
http://www.teslamotors.com/supercharger

Data: 2015-10-01 19:56:12
Autor: RadoslawF
Tesla model X - piękny samochód
W dniu 2015-10-01 o 16:44, Pszemol pisze:

NajbliĹĽsze Superchargers sÄ… za naszÄ… zachodniÄ… granicÄ… :-(

To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie
Ĺ‚adowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam
samolotem).
Martwi mnie raczej zima w takim aucie.

Odkąd usłyszałem że elektryczne samochody są bardzo
popularne w Norwegii i jest ich juz tam ponad 50 tysięcy,
w tym Tesle to jakoś przestałem się o tą sprawę martwić.

Zerknij na ich mapkę Superchargers w Europie i zwróć uwagę
ile ich jest w Norwegii i jak daleko na północ je zainstalowano.
http://www.teslamotors.com/supercharger

Bo tak na prawdÄ™ to nie sÄ… punkty do szybkiego Ĺ‚adowania
wĂłzkĂłw akumulatorowych a tylko do podgrzewania silnika
normalnego samochodu na parkingu. :-)


Pozdrawiam

Data: 2015-10-01 14:20:01
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:mujs3l$qj6$2node1.news.atman.pl...
W dniu 2015-10-01 o 16:44, Pszemol pisze:

NajbliĹĽsze Superchargers sÄ… za naszÄ… zachodniÄ… granicÄ… :-(

To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie
Ĺ‚adowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam
samolotem).
Martwi mnie raczej zima w takim aucie.

Odkąd usłyszałem że elektryczne samochody są bardzo
popularne w Norwegii i jest ich juz tam ponad 50 tysięcy,
w tym Tesle to jakoś przestałem się o tą sprawę martwić.

Zerknij na ich mapkę Superchargers w Europie i zwróć uwagę
ile ich jest w Norwegii i jak daleko na północ je zainstalowano.
http://www.teslamotors.com/supercharger

Bo tak na prawdÄ™ to nie sÄ… punkty do szybkiego Ĺ‚adowania
wĂłzkĂłw akumulatorowych a tylko do podgrzewania silnika
normalnego samochodu na parkingu. :-)

E... takie to widziałem w Kanadzie prawie 20 lat temu.
Ale grzałka umieszczona w bloku silnika to raptem
ile? 100W? MĂłwimy o Tesla Superchargers... tam 120kW.

Data: 2015-10-01 15:10:49
Autor: J.F.
Tesla model X - piękny samochód
UĹĽytkownik "Myjk"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:1p4wdrfjzxfto.dlg@myjk.org...
Thu, 1 Oct 2015 07:10:15 -0500, Pszemol
NajbliĹĽsze Superchargers sÄ… za naszÄ… zachodniÄ… granicÄ… :-(
To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie
Ĺ‚adowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam samolotem).
Martwi mnie raczej zima w takim aucie.

Falownik w czasie jazdy pewnie sporo cieplego powietrza produkuje.
Gorzej z postojami na swiatlach ...

J.

Data: 2015-10-03 10:43:20
Autor: Myjk
Tesla model X - piękny samochód
Thu, 1 Oct 2015 15:10:49 +0200, J.F.
Falownik w czasie jazdy pewnie sporo cieplego powietrza produkuje.
Gorzej z postojami na swiatlach ...

Nie tyle chodziło mi o prąd do grzania (bo w lato prawie tyle samo prądu
potrzeba do chłodzenia), tylko o nasze warunki. Jednego dnia chlapa i +3sC
a następnego dnia mróz -10sC -- i tak w kółko. Do tego tony soli sypane na
drogi. Obawiam się, że obudowy akumulatorów jak i same ogniwa długo by tego
nie wytrzymały.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-10-03 11:15:26
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-03 10:43, Myjk wrote:

Falownik w czasie jazdy pewnie sporo cieplego powietrza produkuje.
Gorzej z postojami na swiatlach ...

Nie tyle chodziło mi o prąd do grzania (bo w lato prawie tyle samo prądu
potrzeba do chłodzenia), tylko o nasze warunki. Jednego dnia chlapa i +3sC
a następnego dnia mróz -10sC -- i tak w kółko. Do tego tony soli sypane na
drogi. Obawiam się, że obudowy akumulatorów jak i same ogniwa długo by tego
nie wytrzymały.

Obudowa przecież nie musi być stalowa. Jakoś sól osłon silnika nie zjada. Niskie temperatury są owszem wrogiem akumulatorów, ale można je ogrzewać ciepłem traconym i wtedy problem chyba tylko przy rozruchu. Zresztą nie wiem jak te akumulatory się psują od temperatury. Ogólnie podejrzewam, że z zimą radzą sobie lepiej od disli:P

Shrek.

Data: 2015-10-05 09:09:13
Autor: Myjk
Tesla model X - piękny samochód
Sat, 3 Oct 2015 11:15:26 +0200, Shrek
Obudowa przecież nie musi być stalowa.

Nie musi, a jaka jest?

Jakoś sól osłon silnika nie zjada. Niskie temperatury są owszem wrogiem
akumulatorów, ale można je ogrzewać ciepłem traconym i wtedy problem
chyba tylko przy rozruchu. ZresztÄ… nie wiem jak te akumulatory siÄ™ psujÄ…
od temperatury.

I właśnie to "tylko" mnie trochę przeraża. Ale i tak bym kupił takie auto
gdyby tylko zaczęła się rozwijać jakaś sieć ładowania/wymiany. Uwielbiam
niesłyszeć silnika, a żeby zminimalizować problemy zimowe trzymałbym
takiego teslona w garaĹĽu ogrzewanym. :>

OgĂłlnie podejrzewam, ĹĽe z zimÄ… radzÄ… sobie lepiej od disli:P

Mój sobie radzi świetnie do tego stopnia, że rano wsiadam do kabiny gdzie
jest 20 stopni na plusie a samochód jest odśnieżony (o ile stoi pod
chmurkÄ…). :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-10-05 18:06:20
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-05 09:09, Myjk wrote:
Sat, 3 Oct 2015 11:15:26 +0200, Shrek

Obudowa przecież nie musi być stalowa.

Nie musi, a jaka jest?

Nie wiem, ale podejrzewam, że plastik jakiś. Prawdę mówiąc jeszcze nie widziałem stalowego akumulatora (poza paluszkiem;).

I właśnie to "tylko" mnie trochę przeraża. Ale i tak bym kupił takie auto
gdyby tylko zaczęła się rozwijać jakaś sieć ładowania/wymiany. Uwielbiam
niesłyszeć silnika, a żeby zminimalizować problemy zimowe trzymałbym
takiego teslona w garaĹĽu ogrzewanym. :>

Akurat brak dźwięku solidnego silnika przy zajebistym przyspieszeniu od zera traktowałbym jako wadę:P

OgĂłlnie podejrzewam, ĹĽe z zimÄ… radzÄ… sobie lepiej od disli:P

Mój sobie radzi świetnie do tego stopnia, że rano wsiadam do kabiny gdzie
jest 20 stopni na plusie a samochód jest odśnieżony (o ile stoi pod
chmurkÄ…). :P

Dobrze wiesz, ĹĽe nie o tym rozMAWIAMY;)

Shrek.

Data: 2015-10-05 19:18:25
Autor: Myjk
Tesla model X - piękny samochód
Mon, 5 Oct 2015 18:06:20 +0200, Shrek
Nie musi, a jaka jest?
Nie wiem, ale podejrzewam, że plastik jakiś. Prawdę mówiąc jeszcze nie widziałem stalowego akumulatora (poza paluszkiem;).

Te akumulatory co widziałeś to jeżdżą 20 cm nad jezdnią i atakują
krawężniki? ;) Wg mnie te ogniwa na podłodze muszą być solidnie
zabezpieczone nawet przed niewielkimi uderzeniami -- plastik tego nie
gwarantuje.
 
I właśnie to "tylko" mnie trochę przeraża. Ale i tak bym kupił takie auto
gdyby tylko zaczęła się rozwijać jakaś sieć ładowania/wymiany. Uwielbiam
niesłyszeć silnika, a żeby zminimalizować problemy zimowe trzymałbym
takiego teslona w garaĹĽu ogrzewanym. :>
Akurat brak dźwięku solidnego silnika przy zajebistym przyspieszeniu od zera traktowałbym jako wadę:P

Właśnie to jest piękne -- może dlatego wolę żeglować zamiast zapinać motorówką. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-10-05 20:29:20
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-05 19:18, Myjk wrote:
Mon, 5 Oct 2015 18:06:20 +0200, Shrek

Nie musi, a jaka jest?
Nie wiem, ale podejrzewam, ĹĽe plastik jakiĹ›. PrawdÄ™ mĂłwiÄ…c jeszcze nie
widziałem stalowego akumulatora (poza paluszkiem;).

Te akumulatory co widziałeś to jeżdżą 20 cm nad jezdnią i atakują
krawężniki? ;) Wg mnie te ogniwa na podłodze muszą być solidnie
zabezpieczone nawet przed niewielkimi uderzeniami -- plastik tego nie
gwarantuje.

Skoro osłona silnika się nie rozpada a nawet przewody hamulcowe (znacznie ważniejsza sprawa niż jakiś tam akumulator) też wiszą luzem pod samochodem... Podejrzewam, że są co najmniej jakimś tworzywem czy innym laminatem powlekane. Zresztą nie muszą "atakować" krawężników. Wystarczy, że 3 cm niżej będzie jakaś podłużnica.

I właśnie to "tylko" mnie trochę przeraża. Ale i tak bym kupił takie auto
gdyby tylko zaczęła się rozwijać jakaś sieć ładowania/wymiany. Uwielbiam
niesłyszeć silnika, a żeby zminimalizować problemy zimowe trzymałbym
takiego teslona w garaĹĽu ogrzewanym. :>
Akurat brak dźwięku solidnego silnika przy zajebistym
przyspieszeniu od zera traktowałbym jako wadę:P

Właśnie to jest piękne -- może dlatego wolę
żeglować zamiast zapinać motorówką. :P

Co kto lubi... Ja w sumie też wole szybowce od samolotów, ale samochód... powinien dobrze brzmiec, jak ma sprawiać frajdę. Jak ma służyć do dojazdów z A do B, to niekoniecznie, chociaż jak jest _zbyt_ cichy, to też nie za dobrze. Pytanie kto kupuje Tesle S, ci co chcą z A do B, czy ci co kochają samochody;)

Shrek.

Data: 2015-10-05 19:50:03
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:muufhu$oej$1node1.news.atman.pl...
Właśnie to jest piękne -- może dlatego wolę
żeglować zamiast zapinać motorówką. :P

Co kto lubi... Ja w sumie też wole szybowce od samolotów, ale samochód... powinien dobrze brzmiec, jak ma sprawiać frajdę.

NaprawdÄ™?
Bo mi się wydawało, że dźwięk jest tylko pochodną mocy silnika...
Robi wrażenie tylko wtedy, gdy wiemy że im głośniej tym mocniej.
To niektórych pociąga do zmiany wydechu na głośniejszy, aby
właśnie w tani sposób oszukać zmysły. Ale w elektryku???
Skądże znowu - bezgłośność jest częścią frajdy...
Niedawno widziałem jak podjeżdza pod hotel Karma Fiskera.
Cudo. Bezgłośne cudo.

Jak ma służyć do dojazdów z A do B, to niekoniecznie, chociaż jak jest _zbyt_ cichy, to też nie za dobrze. Pytanie kto kupuje Tesle S, ci co chcą z A do B, czy ci co kochają samochody;)

Zdecydowanie Ci drudzy.

Data: 2015-10-06 06:38:34
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-06 02:50, Pszemol wrote:

Co kto lubi... Ja w sumie teĹĽ wole szybowce od samolotĂłw, ale
samochód... powinien dobrze brzmiec, jak ma sprawiać frajdę.

To niektórych pociąga do zmiany wydechu na głośniejszy, aby
właśnie w tani sposób oszukać zmysły. Ale w elektryku???

No właśnie. Oczywiście tak ma zostać, bo dorabianie głośniczka z V6 jest treochę... wiejskim tiuningiem.

Data: 2015-10-06 09:31:07
Autor: J.F.
Tesla model X - piękny samochód
Dnia Mon, 5 Oct 2015 19:50:03 -0500, Pszemol napisał(a):
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:muufhu$oej$1node1.news.atman.pl...
Co kto lubi... Ja w sumie też wole szybowce od samolotów, ale samochód... powinien dobrze brzmiec, jak ma sprawiać frajdę.
Naprawdę?
Bo mi się wydawało, że dĽwięk jest tylko pochodn± mocy silnika...
Robi wrażenie tylko wtedy, gdy wiemy że im gło¶niej tym mocniej.

Kiedy to slabo skorelowane miedzy roznymi typami.

To niektórych poci±ga do zmiany wydechu na gło¶niejszy, aby
wła¶nie w tani sposób oszukać zmysły. Ale w elektryku???
Sk±dże znowu - bezgło¶no¶ć jest czę¶ci± frajdy...
Niedawno widziałem jak podjeżdza pod hotel Karma Fiskera.
Cudo. Bezgło¶ne cudo.

Nie lubie bezglosnych. Lekki pomruk powinien byc, wiem ze pracuje.

No ale moze bym sie przyzwyczail. Albo wystarczylby mi ten pisk z
przetwornicy  :-)

Jak ma służyć do dojazdów z A do B, to niekoniecznie, chociaż jak jest _zbyt_ cichy, to też nie za dobrze. Pytanie kto kupuje Tesle S, ci co chc± z A do B, czy ci co kochaj± samochody;)

Zdecydowanie Ci drudzy.

Zdecydowanie ma za duze przyspieszenie jak dla tych pierwszych :-)

J.

Data: 2015-10-06 11:25:19
Autor: Myjk
Tesla model X - piękny samochód
Tue, 6 Oct 2015 09:31:07 +0200, J.F.
Nie lubie bezglosnych. Lekki pomruk powinien byc, wiem ze pracuje.

Pomruk to jest potrzebny, żeby wiedzieć kiedy zapalić silnik tudzież bieg
zmieniać i nie żyłować bezsensownie silnika -- a jak jest elektryk tudzież
automat, to na szczaw jest potrzebny nawet lekki "pomruk".

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-10-06 14:31:29
Autor: J.F.
Tesla model X - piękny samochód
UĹĽytkownik "Myjk"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:1lzdftmvweryj$.dlg@myjk.org...
Tue, 6 Oct 2015 09:31:07 +0200, J.F.
Nie lubie bezglosnych. Lekki pomruk powinien byc, wiem ze pracuje.

Pomruk to jest potrzebny, żeby wiedzieć kiedy zapalić silnik tudzież bieg
zmieniać i nie żyłować bezsensownie silnika -- a jak jest elektryk tudzież
automat, to na szczaw jest potrzebny nawet lekki "pomruk".

Jechalem kiedys zbyt cichym - nie podobalo mi sie ...

J.

Data: 2015-10-06 15:45:04
Autor: Myjk
Tesla model X - piękny samochód
Tue, 6 Oct 2015 14:31:29 +0200, J.F.
Jechalem kiedys zbyt cichym - nie podobalo mi sie ...

Jechałem cichym Lexem GS 450h i było zajebiście (poza tym, że ogólnie był super wyciszony). :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-10-06 09:52:48
Autor: Myjk
Tesla model X - piękny samochód
Mon, 5 Oct 2015 19:50:03 -0500, Pszemol
Skądże znowu - bezgłośność jest częścią frajdy...
Niedawno widziałem jak podjeżdza pod hotel Karma Fiskera.
Cudo. Bezgłośne cudo.

Tydzień temu prawie mnie Lexus hybrydowy rozjechał. Nie słyszałem dziada i wlazłem pod koła (na parkingu). No, no, będzie argument... ;)

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-10-06 09:50:48
Autor: Myjk
Tesla model X - piękny samochód
Mon, 5 Oct 2015 20:29:20 +0200, Shrek
Skoro osłona silnika się nie rozpada a nawet przewody hamulcowe (znacznie ważniejsza sprawa niż jakiś tam akumulator) też wiszą luzem pod samochodem... Podejrzewam, że są co najmniej jakimś tworzywem czy innym laminatem powlekane. Zresztą nie muszą "atakować" krawężników. Wystarczy, że 3 cm niżej będzie jakaś podłużnica.

Ale osłona silnika jest tylko z nazwy, bo nie chroni silnika, tylko
ogranicza ilość brudu dostającego się do komory silnika od strony podwozia.
I tak, niejednokrotnie widziałem ludzi z pourywanymi, dyndającymi osłonami
-- moja wygląda jakby przeżyła sajgon a jakoś specjalnie źle auta nie
traktujÄ™.
 
Właśnie to jest piękne -- może dlatego wolę
żeglować zamiast zapinać motorówką. :P
Co kto lubi... Ja w sumie też wole szybowce od samolotów, ale samochód... powinien dobrze brzmiec, jak ma sprawiać frajdę. Jak ma służyć do dojazdów z A do B, to niekoniecznie, chociaż jak jest _zbyt_ cichy, to też nie za dobrze. Pytanie kto kupuje Tesle S, ci co chcą z A do B, czy ci co kochają samochody;)

No tak, i dlatego im segment wyższy, tym lepiej wyciszone auto (głównie od
pracy silnia). Każdy _normalny_ kierowca (czyli większość) chciałby mieć
jak najcichsze auto, bo od tego zależy *komfort* podróży. Hałas nie jest
miłym dodatkiem, tylko nieuniknionym wynikiem obciachowej konstrukcji
silnika.

Tylko kompletnym odchyłom motoryzacyjnym może zależeć na ryku ze strony
silnika. Ba, niektóre zjeby to sobie nawet wydech pogłaśniają, żeby "lepiej
brzmiało" i więcej ludzi się za nimi odwracało (że się wtedy pukają z
politowaniem w głowę, to już ci "kierowcy" niestety nie widzą).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-10-06 15:55:33
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-06 09:50, Myjk wrote:

Skoro osłona silnika się nie rozpada a nawet przewody hamulcowe
(znacznie waĹĽniejsza sprawa niĹĽ jakiĹ› tam akumulator) teĹĽ wiszÄ… luzem
pod samochodem... Podejrzewam, ĹĽe sÄ… co najmniej jakimĹ› tworzywem czy
innym laminatem powlekane. Zresztą nie muszą "atakować" krawężników.
Wystarczy, że 3 cm niżej będzie jakaś podłużnica.

Ale osłona silnika jest tylko z nazwy, bo nie chroni silnika, tylko
ogranicza ilość brudu dostającego się do komory silnika od strony podwozia.
I tak, niejednokrotnie widziałem ludzi z pourywanymi, dyndającymi osłonami
-- moja wygląda jakby przeżyła sajgon a jakoś specjalnie źle auta nie
traktujÄ™.

Z drugiej strony, skoro przewody hamulcowe i paliwowe nie odpadają, to widać da się to zrobić.

Tylko kompletnym odchyłom motoryzacyjnym może zależeć na ryku ze strony
silnika.

Ryk to może niekoniecznie (są stany pośrednie). Ale parafrazując dowcip, jak dzwięk V6 ci się nie podoba to jesteś pedał i tyle:P


Shrek.

Data: 2015-10-06 19:11:03
Autor: Myjk
Tesla model X - piękny samochód
Tue, 6 Oct 2015 15:55:33 +0200, Shrek
Z drugiej strony, skoro przewody hamulcowe i paliwowe nie odpadają, to widać da się to zrobić.

Ponieważ są przy kołach, albo ukryte w warstwie podłogi i przede wszystkim nie na całej jej powierzchni.
Tylko kompletnym odchyłom motoryzacyjnym może zależeć na ryku ze strony silnika.
Ryk to może niekoniecznie (są stany pośrednie).

Tak czy siak, hałas to hałas i jest uciążliwy niezależnie czy jest ryk, wycie, klepanie, czy inny stan pośredni...

Ale parafrazując dowcip, jak dzwięk V6 ci się nie podoba to jesteś pedał i tyle:P

Mnie się podoba V6 a jeszcze bardziej V12, co nie znaczy, że chcę tego notorycznie słuchać podczas jazdy. :P --
Pozdor
Myjk

Data: 2015-10-06 19:14:08
Autor: J.F.
Tesla model X - piękny samochód
UĹĽytkownik "Myjk"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:2b2lfopl1nw9.dlg@myjk.org...
Tue, 6 Oct 2015 15:55:33 +0200, Shrek
Z drugiej strony, skoro przewody hamulcowe i paliwowe
nie odpadają, to widać da się to zrobić.
Ponieważ są przy kołach, albo ukryte w warstwie podłogi
i przede wszystkim nie na całej jej powierzchni.

Bywaja tez nieschowane.

Ale owszem - zdarza sie, ze koroduja na wylot.

J.

Data: 2015-10-03 12:57:58
Autor: J.F.
Tesla model X - piękny samochód
Dnia Sat, 3 Oct 2015 10:43:20 +0200, Myjk napisał(a):
Thu, 1 Oct 2015 15:10:49 +0200, J.F.
Falownik w czasie jazdy pewnie sporo cieplego powietrza produkuje.
Gorzej z postojami na swiatlach ...
Nie tyle chodziło mi o pr±d do grzania (bo w lato prawie tyle samo pr±du
potrzeba do chłodzenia), tylko o nasze warunki. Jednego dnia chlapa i +3sC
a następnego dnia mróz -10sC -- i tak w kółko. Do tego tony soli sypane na
drogi. Obawiam się, że obudowy akumulatorów jak i same ogniwa długo by tego
nie wytrzymały.

A zwyklym akumulatorom szkodzi ?
Zrobi sie plastikowa oslone i sol niegrozna.

Tesla przy -30 sobie radzi
https://www.youtube.com/watch?v=jhxOW0CXNXE

ale ... cos mi chodzi po glowie, ze ponizej 0 nie zaleca sie ladowac
li-ion ...

J.

Data: 2015-10-01 17:13:47
Autor: Shrek
Tesla model X - piękny samochód
On 2015-10-01 14:44, Myjk wrote:

To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie
Ĺ‚adowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam samolotem).
Martwi mnie raczej zima w takim aucie.

Myślę, że radzą sobie lepie od disli:P

Shrek

Data: 2015-10-03 08:21:50
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mujij7$i4o$2node1.news.atman.pl...
On 2015-10-01 14:44, Myjk wrote:

To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie
Ĺ‚adowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam samolotem).
Martwi mnie raczej zima w takim aucie.

Myślę, że radzą sobie lepie od disli:P

Tutaj przykład video review mieszkańca Norwegii:
https://www.youtube.com/watch?v=fsLMlozXjhk

Data: 2015-10-03 08:24:04
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:muoklr$qsb$1dont-email.me...
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mujij7$i4o$2node1.news.atman.pl...
On 2015-10-01 14:44, Myjk wrote:

To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie
Ĺ‚adowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam samolotem).
Martwi mnie raczej zima w takim aucie.

Myślę, że radzą sobie lepie od disli:P

Tutaj przykład video review mieszkańca Norwegii:
https://www.youtube.com/watch?v=fsLMlozXjhk

Widok tego auta z bagaĹĽnikiem dachowym z parÄ… nart jest fajny:
https://www.youtube.com/watch?v=pxR99bGYEAQ

Data: 2015-10-01 14:30:56
Autor: J.F.
Tesla model X - piękny samochód
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:muj71a$el5$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
http://www.wired.com/2015/09/tesla-model-x-suv-reveal-specs-price/?mbid=social_fb
Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora: ponad 400km.
Maksymalne przyspieszenie tego SUV takie jak Porshe 911.
Dlaczego SUV ?

Model X to SUV. To nowy model, większy od Model S.
http://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2015/09/30/behold-teslas-very-smart-very-fast-and-very-pricey-suv/

Ja tam widze jakiegos hatchbacka/compacta, no moze zdjecia klamia i jest troche wieksze, sredni sedan ... ale czemu od razu SUV to nazywac ?

A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ?
No zapewne nie starczy na 400km jazdy wy¶cigowej.
Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego.

Ale czy dojade 350km do Warszawy ? Autostrada tam juz niemal prowadzi i na 55mph sie nie skonczy :-)

Poza tym badzmy realistami - baterie sie zuzyja i z 400km zrobi sie 300 a potem 200 ...

Gdyby sie szybko ladowalo,
albo mial maly generatorek na pokladzie, to by bylo ciekawe ...
W ci±gu pół godziny doładujesz na następne 270km
zasięgu w dedykowanej ładowarce "Supercharger".

No, to najgorzej nie jest.

Nie jest Ľle - zwłaszcza że w między czasie co¶ zjesz,
kawy się napijesz, ko¶ci rozprostujesz w podróży...

.... i bedziesz sie nudzil przez kolejne 20 minut ...
No ale powiedzmy ze zaryzykuje wyjazd na narty 180km, nie drzac specjalnie, ze nie wroce ...

Jest tych ładowarek nie tylko w USA ale i na ¶wiecie coraz
więcej, i ładowanie w nich jest dla podróżników bezpłatne.
Kupujesz to wraz z samochodem.

No, przy tej cenie, to moze i wliczone w cene. Ale na dluzej tak sie nie utrzyma.
To nie zarzut, paliwo kosztuje.

W domu już z typowego kontaktu ładujesz ciut wolniej,
oczywi¶cie, bo nie możesz dostarczyć tych 120kW
które dostarcza taka dedykowana ładowarka :-))
No ale w domu zwykle masz więcej czasu, np. cał± noc...

Moze byc dluzej.
Gorzej jak z nart bedzie wracalo kilka takich, i przyjdzie odczekac godzine na wolne gniazdko :-)

J.

Data: 2015-10-01 09:52:21
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:560d2784$0$27528$65785112news.neostrada.pl...
Ja tam widze jakiegos hatchbacka/compacta, no moze zdjecia klamia
i jest troche wieksze, sredni sedan ... ale czemu od razu SUV
to nazywac ?

Nie umiem Ci powiedzieć czemu, może zdjęcia przekłamuj±?
Mam niedaleko Teslę, może się kiedy¶ przejade zobaczyć
to auto na żywo... przymierzę się i opowiem :-)
Kupować nie zamierzam, chyba już nie w tym życiu ;-)

A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ?
No zapewne nie starczy na 400km jazdy wy¶cigowej.
Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego.

Ale czy dojade 350km do Warszawy ?
Autostrada tam juz niemal prowadzi i na 55mph sie nie skonczy :-)

Nie wiem sk±d bierzesz te 55mph.

Poza tym badzmy realistami - baterie sie zuzyja
i z 400km zrobi sie 300 a potem 200 ...

Zależy jak tych baterii używaj± - te w Priusie też miały
nie żyć długo a Priusy jeżdz± i maj± w nosie te przestrogi.

Gdyby sie szybko ladowalo,
albo mial maly generatorek na pokladzie, to by bylo ciekawe ...
W ci±gu pół godziny doładujesz na następne 270km
zasięgu w dedykowanej ładowarce "Supercharger".

No, to najgorzej nie jest.

Nie jest Ľle - zwłaszcza że w między czasie co¶ zjesz,
kawy się napijesz, ko¶ci rozprostujesz w podróży...

... i bedziesz sie nudzil przez kolejne 20 minut ...

Nie bardzo - ja my¶lałem o wyj¶ciu do knajpy na lunch, kawę itp. Wygodnie przy stoliku usi±¶ć, odpocz±ć, porozmawiać. Nie pali się.

No ale powiedzmy ze zaryzykuje wyjazd na narty 180km, nie drzac specjalnie, ze nie wroce ...

Zależy gdzie na te narty pojedziesz... Ładowarki superchargers
masz już w Wiedniu, Mediolanie i w okolicach, więc strachu nie ma.

Jest tych ładowarek nie tylko w USA ale i na ¶wiecie coraz
więcej, i ładowanie w nich jest dla podróżników bezpłatne.
Kupujesz to wraz z samochodem.

No, przy tej cenie, to moze i wliczone w cene.
Ale na dluzej tak sie nie utrzyma.
To nie zarzut, paliwo kosztuje.

S± ludzie, którzy nadużywaj± i korzystaj± z takiego superchargera lokalnie, bo akurat mieszkaj± obok. Tesla przewidziała je tylko dla podróżnych a nie jako zastępstwo dla ładowania w domu dla sknyrusów i obiecuje że zawsze będ± za darmo dla podróznych.

W domu już z typowego kontaktu ładujesz ciut wolniej,
oczywi¶cie, bo nie możesz dostarczyć tych 120kW
które dostarcza taka dedykowana ładowarka :-))
No ale w domu zwykle masz więcej czasu, np. cał± noc...

Moze byc dluzej.
Gorzej jak z nart bedzie wracalo kilka takich, i przyjdzie odczekac godzine na wolne gniazdko :-)

Zgoda - w miarę popularyzacji tych samochodów będzie trzeba
robić więcej gniazdek - ale to już kwestia zupełnie inna...
Nic nie stoi na przeszkodzie aby dodawać ich więcej w miarę
zwiększania zapotrzebowania - na razie ryzyko czekania tych
1/2 godziny na wolne gniazdko jest lepsze od pchania auta :-)

Data: 2015-10-01 18:19:51
Autor: re
Tesla model X - piękny samochód


Użytkownik "Pszemol"

A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ?

No zapewne nie starczy na 400km jazdy wy¶cigowej.
Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego.
-- -
Kto normalny przejeżdża dystans 400 km z prędko¶ci± 90km/h ?

Data: 2015-10-01 11:38:54
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:mujmfj$ioa$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Pszemol"

A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ?

No zapewne nie starczy na 400km jazdy wy¶cigowej.
Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego.
-- -
Kto normalny przejeżdża dystans 400 km z prędko¶ci± 90km/h ?

To jest warto¶ć ORIENTACYJNA.

Dobra do robienia porównań z innymi samochodami EV.
Porównaj sobie z zasięgiem samochodu Nissan Leaf.
Albo Chevrolet Volt. Albo Toyota Prius Plug-in.

Podobna warto¶ć jak "¶rednia spalania w mie¶cie 8L/100km".
Nikomu auto przecież nie spali dokładnie 8L/100km jak
producent napisał w ksi±żce ale pewnie spali mniej niż
w aucie którego producent napisze że pali 9,5L/100km.

Czujesz bluesa?

Data: 2015-10-01 18:49:13
Autor: re
Tesla model X - piękny samochód


Użytkownik "Pszemol"


A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ?

No zapewne nie starczy na 400km jazdy wy¶cigowej.
Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego.
-- -
Kto normalny przejeżdża dystans 400 km z prędko¶ci± 90km/h ?

To jest warto¶ć ORIENTACYJNA.
-- -
Może i orientacyjna, ale jak producent mojego smartwatcha napisał "przeciętnie 2 dni" to tak jest. I mogę se porównywać z innymi ale nadal będę miał 2 dni.

Data: 2015-10-01 14:29:56
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:mujo6p$o77$1mx1.internetia.pl...
Kto normalny przejeżdża dystans 400 km z prędko¶ci± 90km/h ?

To jest warto¶ć ORIENTACYJNA.
-- -
Może i orientacyjna, ale jak producent mojego smartwatcha napisał "przeciętnie 2 dni" to tak jest. I mogę se porównywać z innymi ale nadal będę miał 2 dni.

Skoro jestes przeciętny :-)
A jak zaczniesz czę¶ciej go używać to czas się skróci.

Data: 2015-10-01 22:22:16
Autor: re
Tesla model X - piękny samochód


Użytkownik "Pszemol"

Kto normalny przejeżdża dystans 400 km z prędko¶ci± 90km/h ?

To jest warto¶ć ORIENTACYJNA.
-- -
Może i orientacyjna, ale jak producent mojego smartwatcha napisał "przeciętnie 2 dni" to tak jest. I mogę se porównywać z innymi ale nadal będę miał 2 dni.

Skoro jestes przeciętny :-)
A jak zaczniesz czę¶ciej go używać to czas się skróci.
-- -
Istotne, że jako¶ nie chce się wydłużyć

Data: 2015-10-01 19:58:08
Autor: Cavallino
Tesla model X - piękny samochód
W dniu 01.10.2015 o 18:38, Pszemol pisze:
"re" <re@re.invalid> wrote in message
news:mujmfj$ioa$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Pszemol"

A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ?

No zapewne nie starczy na 400km jazdy wy¶cigowej.
Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego.
-- -
Kto normalny przejeżdża dystans 400 km z prędko¶ci± 90km/h ?

To jest warto¶ć ORIENTACYJNA.

Dobra do robienia porównań z innymi samochodami EV.
Porównaj sobie z zasięgiem samochodu Nissan Leaf.
Albo Chevrolet Volt.

¬le pamiętam, że Volt ma silnik spalinowy do ładowania swojego aku?
To co tu porównywać?

Data: 2015-10-01 14:31:23
Autor: Pszemol
Tesla model X - piękny samochód
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:mujs7e$vnf$1node2.news.atman.pl...
W dniu 01.10.2015 o 18:38, Pszemol pisze:
"re" <re@re.invalid> wrote in message
news:mujmfj$ioa$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Pszemol"

A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ?

No zapewne nie starczy na 400km jazdy wy¶cigowej.
Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego.
-- -
Kto normalny przejeżdża dystans 400 km z prędko¶ci± 90km/h ?

To jest warto¶ć ORIENTACYJNA.

Dobra do robienia porównań z innymi samochodami EV.
Porównaj sobie z zasięgiem samochodu Nissan Leaf.
Albo Chevrolet Volt.

¬le pamiętam, że Volt ma silnik spalinowy do ładowania swojego aku?
To co tu porównywać?

W przypadku Volta dobrze pamiętasz, natomiast już Leaf go nie ma.
I jego zasięg jest jakie¶ 1/10 zasięgu Tesli, a cena 1/3-1/2 :-)

Data: 2015-10-01 18:12:22
Autor: re
Tesla model X - piękny samochód


Użytkownik "J.F."


Gdyby sie szybko ladowalo, albo mial maly generatorek na pokladzie, to
by bylo ciekawe ...
-- -
.... a jakby było elektrowozem to by jeszcze wagony mogło ci±gn±ć :-)

Tesla model X - piękny samochód

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona