Data: 2015-10-01 13:26:31 | |
Autor: J.F. | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:muj4m0$6b8$1@dont-email.me...
http://www.wired.com/2015/09/tesla-model-x-suv-reveal-specs-price/?mbid=social_fb Dlaczego SUV ? Tylko ta cena... ech. Taniej niz Porsche. A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ? Gdyby sie szybko ladowalo, albo mial maly generatorek na pokladzie, to by bylo ciekawe ... J. |
|
Data: 2015-10-01 06:58:25 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:560d186b$0$8374$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:muj4m0$6b8$1@dont-email.me... Model X to SUV. To nowy model, większy od Model S. http://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2015/09/30/behold-teslas-very-smart-very-fast-and-very-pricey-suv/ Tylko ta cena... ech. Na Porszaka też mnie nie stać :-P A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ? No zapewne nie starczy na 400km jazdy wy¶cigowej. Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego. Gdyby sie szybko ladowalo, W ci±gu pół godziny doładujesz na następne 270km zasięgu w dedykowanej ładowarce "Supercharger". Nie jest Ľle - zwłaszcza że w między czasie co¶ zjesz, kawy się napijesz, ko¶ci rozprostujesz w podróży... Jest tych ładowarek nie tylko w USA ale i na ¶wiecie coraz więcej, i ładowanie w nich jest dla podróżników bezpłatne. Kupujesz to wraz z samochodem. W domu już z typowego kontaktu ładujesz ciut wolniej, oczywi¶cie, bo nie możesz dostarczyć tych 120kW które dostarcza taka dedykowana ładowarka :-)) No ale w domu zwykle masz więcej czasu, np. cał± noc... |
|
Data: 2015-10-01 06:59:22 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:muj71a$el5$1dont-email.me...
Gdyby sie szybko ladowalo, http://www.teslamotors.com/supercharger |
|
Data: 2015-10-01 17:12:39 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-01 13:59, Pszemol wrote:
Jest tych ładowarek nie tylko w USA ale i na ¶wiecie coraz Najbliższy w Berlinie, więc do domu nie dojadę;) Zreszt± skoro potrzeba ze 200kW, żeby naładować "do pełna" w pół godziny, to w 10 godzin trzeba by 10kW. W sumie jak kogo¶ stać na tak± teslę, to pewnie w bloku nie mieszka (choć w USA jest chyba akurat na odwrót biedni mieszkaja w przyczepach, ¶redniacy w domkach, bogaci w blokach na Manhattanie a obrzydliwie bogaci w rezydencjach;) U mnie pod blokiem nawet tych 10kW nie wyci±gnę;) Shrek. |
|
Data: 2015-10-01 11:35:09 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mujih3$i4o$1node1.news.atman.pl...
http://www.teslamotors.com/supercharger No je¶li Teslę parkujesz pod chmurk± w blokowisku to rzeczywi¶cie masz problem :-) Je¶li natomiast masz bogaty apartament to pewnie z garażem w budynku (piwnica?) i tam pewnie jaki¶ kontakt 230VAC jest. A jak nie, to chyba za 200zł miesi±cznie możesz wynaj±ć garaż z gniazdkiem. |
|
Data: 2015-10-01 19:14:48 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-01 18:35, Pszemol wrote:
Najbliższy w Berlinie, więc do domu nie dojadę;) NIe wiem czy wiesz, ale standardowe 16A gniazdo 230V to 3,5kW. A i to z założeniem, że ci±gniesz te 3,5 kW z tego jednego gniazda. A jak nie, to chyba za 200zł miesi±cznie możesz wynaj±ć garaż z gniazdkiem. Raczej nie możesz, bo gniazd do ładowania samochodów po prostu nie ma. Shrek. |
|
Data: 2015-10-01 14:17:56 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mujpm4$pd5$1node1.news.atman.pl...
No je¶li Teslę parkujesz pod chmurk± w blokowisku to rzeczywi¶cie A takich z trójfazówk±? Czy poza 16A nie można zrobić czego¶ z większym amperażem, np. 25A? |
|
Data: 2015-10-01 23:13:39 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-01 21:17, Pszemol wrote:
A jak nie, to chyba za 200zł miesi±cznie możesz wynaj±ć garaż z Też nie ma. A po co miały by być? Czy poza 16A nie można zrobić czego¶ z większym amperażem, np. 25A? Tak naprawdę nie problem w gniazdku końcowym (bo możnaby narobić dużo obwodów, każdy z osobnym bezpiecznikiem) a w tym, że pr±d bierze się nie z bezpiecznika a transformatora, a ten z koleji z większego transformatora a na końcu jest elektrownia. Nikt nie planował, że będziesz miał pół megawata w ładowaniu elektyków w garażach, więc nie ma tej mocy i już. A nawet jakby była, to najpierw trzeba by liczniki zainstalować, bo nie możesz tak sobie kra¶ć pr±du. Shrek. |
|
Data: 2015-10-01 16:19:22 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:muk7m0$bv1$1node2.news.atman.pl...
Raczej nie możesz, bo gniazd do ładowania samochodów po prostu nie ma. Chodzi o to, że tam masz więcej mocy dostępne. Czy poza 16A nie można zrobić czego¶ z większym amperażem, np. 25A? Kra¶ć? A kto mówi o kradzieży? To oczywiste że jak jest pr±d to i licznik. |
|
Data: 2015-10-02 06:36:13 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-01 23:19, Pszemol wrote:
A takich z trójfazówk±? A po co miałoby być więcej mocy dostępnej w garażu? Tak naprawdę nie problem w gniazdku końcowym (bo możnaby narobić dużo Bo licznik jest ogólny na budynek (i płaci wspólnota, czyli wszyscy), a nie na każdę gniazdo. Shrek |
|
Data: 2015-10-02 06:26:43 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mul1jo$1cj$1node1.news.atman.pl...
On 2015-10-01 23:19, Pszemol wrote: Przewidziane do ładowania EV. Tak naprawdę nie problem w gniazdku końcowym (bo możnaby narobić dużo A gdzie to masz liczniki ogólne??? Liczniki pr±du s± zawsze dla każdego klienta. Nie utrudniaj na siłę prostego koncepcyjnie problemu :-) |
|
Data: 2015-10-02 13:36:22 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-02 13:26, Pszemol wrote:
A po co miałoby być więcej mocy dostępnej w garażu? No więc nie było przewidziane. Dlatego, że jak budowali większo¶ć nawet drogich "apartamentowców" to Ev nie było po prostu. Nawet jak teraz się buduje, to jest to zwykle gniazdo 16A 230V, czyli możesz sobie tym podładować akumulator, ale nie ten główny w Tesli. Kra¶ć? A kto mówi o kradzieży? To oczywiste że jak jest pr±d to i Ty na siłę upraszczasz. Garaż jest wspólny i liczni na gniazda jest wspólny. Standardowo w garażu wspólnym nie masz indyuwidualnych gniazdek. Shrek. |
|
Data: 2015-10-02 15:28:14 | |
Autor: Adam | |
Tesla model X - piękny samochód | |
W dniu 2015-10-02 o 13:26, Pszemol pisze:
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mul1jo$1cj$1node1.news.atman.pl... Hi, to ja mógłbym szybciej naładować Teslę ;) Mam w garażu 3x64A. A i to, jak pracowały dwie spawarki, betoniarka i parę maszyn to potrafiło wywalić. (...) -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-10-02 17:16:19 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message news:mum0pf$p1j$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2015-10-02 o 13:26, Pszemol pisze: Jak widać garaż garażowi nierówny. |
|
Data: 2015-10-01 23:23:39 | |
Autor: Tom N | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Shrek w <news:muk7m0$bv1$1node2.news.atman.pl>:
On 2015-10-01 21:17, Pszemol wrote: [...]A jak nie, to chyba za 200zł miesi±cznie możesz wynaj±ć garaż z A nawet jakby była, to najpierw trzeba by liczniki zainstalować, bo nie możesz tak sobie kra¶ć pr±du. To jest piękne, jak najem został do kradzieży sprowadzony. O tym, ze z jednego gniazda, zabezpieczonego 25A do ładowania, wyszło ci 0.5MW nie wspomnę -- 'Tom N' |
|
Data: 2015-10-02 06:39:18 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-01 23:23, (Tom N) wrote:
[...]A jak nie, to chyba za 200zł miesi±cznie możesz wynaj±ć garaż z Przecież napisałem wyrażnie, że będzie 3,5kW. A że z pobieżnych obliczeń wynika, że do naładowania do pełna w 10 godzin potrzebujesz 10kW, to przy powiedzmy 50 robi się wła¶nie pół megawata. A to, że sobie wynbaj±łe¶ miejsce nie znaczy, że możesz ci±gn±ć 10kW energi z gniazdka na korytarzu cczy garażu. Shrek. |
|
Data: 2015-10-02 06:27:38 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mul1pi$3rm$1node2.news.atman.pl...
On 2015-10-01 23:23, (Tom N) wrote: Chyba że garaż taki jest do EV przewidziany... Nietrudno sobie wyobrazić kogo¶ kto buduje takie garaże. |
|
Data: 2015-10-02 13:37:29 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-02 13:27, Pszemol wrote:
Przecież napisałem wyrażnie, że będzie 3,5kW. A że z pobieżnych Za to trudno sobie wyobrazić, że kto¶ je budował zanim Ev powstało. A większo¶ć budynków ma klikana¶cie/dziesi±t lat. Shrek. |
|
Data: 2015-10-02 15:05:58 | |
Autor: SW3 | |
Tesla model X - piękny samochód | |
W dniu 02.10.2015 o 13:37 Shrek <1@wp.pl> pisze:
Za to trudno sobie wyobrazić, że kto¶ je budował zanim Ev powstało. A większo¶ć budynków ma klikana¶cie/dziesi±t lat. Znaczy podci±gnięcie grubszego kabla i wstawienie licznika jest niemożliwe je¶li nie przewidziano tego przy projektowaniu budynku? -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2015-10-02 14:16:01 | |
Autor: masti | |
Tesla model X - piękny samochód | |
SW3 wrote:
W dniu 02.10.2015 o 13:37 Shrek <1@wp.pl> pisze: możliwe jest, je¶li dostaniesz odpowiedni przydiał mocy. bo je¶li to wspołny garaż i nagle będzie potrzeba takich przyłaczy 50 to nie starczy przydziału mocy na budynek. ZE musi pewnie rozbudować linię. a jak s±siedzi też zaczn± to się może trochę zej¶ć zanim przył±cza rozbuduj± :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-10-02 16:03:01 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-02 15:05, SW3 wrote:
Za to trudno sobie wyobrazić, że kto¶ je budował zanim Ev powstało. A Wszystko jest możliwe. Tylko mało realne. Z różnych względów - od technicznych zaczyunaj±c, przez ekonomiczne przechodz±c a na formalnych kończ±c. Jednym słowem obecnie je¶li nie masz własnego domu, to szanse że naładujesz Tesle s± przyzerowe. Nawet tam gdzie s± gniazdka do ładowania (nowe biurowce głownie) to s± to tak naprawde atrapy (16A 230V, ze współczynnikiem równoczesno¶ci na poziomie 0,1 - czyli co 10 gniazdo w użyciu) obliczone jedynie na zdobycie punktów w certyfikacji BREEAM/LEDD. Uwierz mi - na razie nie da rady tak prosto. Shrek. |
|
Data: 2015-10-02 16:38:49 | |
Autor: J.F. | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mum2qg$7b7$1@node2.news.atman.pl...
On 2015-10-02 15:05, SW3 wrote: Znaczy podci±gnięcie grubszego kabla i wstawienie licznika jest Wszystko jest możliwe. Tylko mało realne. Z różnych względów - od technicznych zaczyunaj±c, przez ekonomiczne przechodz±c a na formalnych kończ±c. Jednym słowem obecnie je¶li nie masz własnego domu, to szanse że naładujesz Tesle s± przyzerowe. Nawet tam gdzie s± gniazdka do ładowania (nowe biurowce głownie) to s± to tak naprawde atrapy (16A 230V, ze współczynnikiem równoczesno¶ci na poziomie 0,1 - czyli co 10 gniazdo w użyciu) obliczone jedynie na zdobycie punktów w certyfikacji BREEAM/LEDD. Az tak calkiem przyzerowe nie. Nowe budynki maja coraz wiecej elektryki i stosowne do tego przylacze. Pozostaje wiec juz tylko rozprowadzic po garazu. Z jednej strony - moze byc problem, bo np kanal za maly na stosowny kabel, z drugiej - przeciez mozna po scianie, z trzeciej - trzeba przekonac wspolnote :-) J. |
|
Data: 2015-10-02 18:46:27 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-02 16:38, J.F. wrote:
Az tak calkiem przyzerowe nie. Stosowne. O EV nikt na poważnie nie my¶li na razie, więc jest to 230V 16A ze współczynnikiem jednoczesno¶ci 0.1. Inna sprawa, że rzeczywi¶cie jak to jest 10 stanowisk na spory biurowiec, to nawet jak podł±czysz wszystkie to bilansu nie przewróci (choć zabezpieczenie rozdzielnicy już prawdopodobnie tak. Z tym że dalej masz raptem 3,5 kW do dyspozycji (optymistycznie). Ładowanie go do pełna przy sprawno¶ci powiedzmy 80% (60kWh) to teoretycznie 20h. Manual od Tesli mówi co¶ wogóle o ładowaniu ze zwykłeg gniazda? Pozostaje wiec juz tylko rozprowadzic po garazu. Pozostaje tylko powiększyć transformatory, bo nikt na poważnie zasilania elektryków nie brał pod uwagę. A jak napoisałe¶ przył±cze dobiera się stosowwnie do zapotrzebowania - one nie s± mocno przewymiarowane. Z jednej strony - moze byc problem, bo np kanal za maly na stosowny Pierwsze dwa problemy to piku¶. Trzeci może być poważny - tylko tak na prawdę to ty musisz sobie podpisać umowę z zakładem - i tu pewnie polegniesz - bo musisz mieć tytuł prawny... Shrek. |
|
Data: 2015-10-02 22:15:23 | |
Autor: J.F. | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Dnia Fri, 2 Oct 2015 18:46:27 +0200, Shrek napisał(a):
On 2015-10-02 16:38, J.F. wrote: Na budowlancach sie nie znam, ale gazu nie ma - to trzeba sie liczyc z tym, ze mieszkancy kuchnie elektryczne wlacza, i to mniej wiecej o podobnej porze. Lipiec przyjdzie - klimatyzatory pojda w ruch itp.. Manual od Tesli mówi co¶ wogóle o ładowaniu ze zwykłeg gniazda? Promuja w USA - tam 3 fazy to rzadkosc. J. |
|
Data: 2015-10-02 22:53:44 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-02 22:15, J.F. wrote:
Stosowne. O EV nikt na poważnie nie my¶li na razie, więc jest to 230V No i na to jest przewidziane zasilanie. A nie na dodatkowy stały pobór energii. Dla wyja¶nienia - przeciętne mieszkanie z kuchni± to 12,5kW. Ale 10 mieszkań to nie 120kW. Szczegóły s± w normie , ale ogólnie 5im więcej mieszkań tym przez mniejszy współczynnik mnożysz te 12kW. W przeciętnym bloku to będzie co¶ koło 0,07. Więc jak masz 100 mieszkań to na to przypada jakie¶ 200kW. Po 2 kW na mieszkanie na raz. Manual od Tesli mówi co¶ wogóle o ładowaniu Ile trzeba ładować z takiego 16A. Bo mi wychodzi, że w sumie w dobę powinno się dać zatankować do pełna;) Więc może i by się dało, tylko dalej tej mocy w gniazdach _od_ręki_ nie ma. Choć dałoby się zrobić automatykę, zeby ładować tylko t± moc±, co jest akurat dostępna. Shrek. |
|
Data: 2015-10-04 16:59:20 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On Fri, 02 Oct 2015 15:05:58 +0200, SW3
<sw3.spam.stop@poczta.fm.invalid> wrote: Znaczy podci±gnięcie grubszego kabla i wstawienie licznika jest niemożliwe je¶li nie przewidziano tego przy projektowaniu budynku? Jak będziesz chciał dać wszystkim możliwo¶ć ładowania elektryka w garażu, to się może oazać, że na kazdy budynek będzie potrzebny oddzielny transformator. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-10-04 21:45:36 | |
Autor: J.F. | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Dnia Sun, 04 Oct 2015 16:59:20 +0200, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):
On Fri, 02 Oct 2015 15:05:58 +0200, SW3 Dlaczego ? Ten co jest zastapi sie troche wiekszym. A Amerykanie daja osobny transformator na kazdy domek i jakos daje sie z tym zyc. J. |
|
Data: 2015-10-04 20:05:41 | |
Autor: masti | |
Tesla model X - piękny samochód | |
J.F. wrote:
Dnia Sun, 04 Oct 2015 16:59:20 +0200, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):amerykanie daj± głównie dlatego, że ich linie chodz± na niższych napięciach. Więc w ten sposób ograniczaj± straty. U nas daje się trafo na kilka domów a dalej ci±gnie 400V. Ale samo trafo nie rozwi±zuje problemu. Ilo¶ć energii jak± trzeba dostarczyć się nie zmienia. Jako¶ tę energię trzeba przesłać. W tej chwili w Polsce daje się typowo na domek max 12-14kW. jeżeli każdy będzie potrzebował 40kW i to równocze¶nie to treba będzie rozbudować linie przesyłowe. A to nie takie proste. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-10-04 22:37:19 | |
Autor: J.F. | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Dnia Sun, 4 Oct 2015 20:05:41 +0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote: Jak widac - jakby nawet mialo byc jedno trafo na jeden budynek - da rade :-) Ale samo trafo nie rozwi±zuje problemu. Ilo¶ć energii jak± trzeba Ale my nie mowimy o 40kW. My mowimy raczej o 5kW. Srednio nie powinno byc wiecej. A potem przyjdzie dlugi weekend i wszyscy oproznia bateryjki i beda chcieli naladowac do pelna w jedna noc :-) J. |
|
Data: 2015-10-04 22:17:52 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-04 21:45, J.F. wrote:
Jak będziesz chciał dać wszystkim możliwo¶ć ładowania elektryka w A linie go zasilaj±c± trochę większym kablem na końcu której będzie trochę większa elektrownia:P Shrek. |
|
Data: 2015-10-05 08:14:27 | |
Autor: J.F. | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Dnia Sun, 4 Oct 2015 22:17:52 +0200, Shrek napisał(a):
On 2015-10-04 21:45, J.F. wrote: To przeciez niedawno liczylismy i te elektrownie sa i w nocy sie marnuja. A wiec sa i linie przesylowe od nich. Problemem moze byc tylko przylacze budynku mieszkalnego. J. |
|
Data: 2015-10-05 18:03:33 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-05 08:14, J.F. wrote:
A linie go zasilaj±c± trochę większym kablem na końcu której będzie W sumie racja, pod warunkiem że ładujesz tylko poza szczytem. Z tym, że skoro przył±cze schesz rozbudowywać, to znaczy, że chcesz ci±gn±ć więcej niż dotychczas w szczycie:P Shrek. |
|
Data: 2015-10-02 01:45:24 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Dnia Thu, 1 Oct 2015 14:17:56 -0500, Pszemol napisał(a):
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mujpm4$pd5$1node1.news.atman.pl... Wszystko można co tylko chcesz :-) Ta Tesla ma baterię 90kWh. Maj±c jedn± fazę 25A*230V naładuje się w jakie¶ 16h. Maj±c trzy takie fazy już nieco ponad 5h. To takie dolne oszacowania, bo w praktyce będzie to trwało trochę dłużej. Oczywi¶cie można mieć większe przył±cze, ja mam 3x63A - to nie jest problem. Problem całej technologii aut elektrycznych jest moim zdaniem nieco inny - przy deklarowanych 90kWh/450km, ja bym potrzebował 5MWh rocznie z elektrowni, czym pewnie jakie¶ dwukrotnie zwiększę dotychczasowe zużycie pr±du. Zakładaj±c masowo¶ć tej technologii zaowocuje to dramatycznym wzrostem zużycia pr±du, co już dzi¶ jest sporym problemem bo sieci energetyczne s± przeci±żone, brakuje elektrowni itp. Ja wiem że ładowanie będzie się odbywało raczej noc± w tanich taryfach, ale tak czy siak pr±d się znik±d nie weĽmie. Obecnie cena energii elektrycznej jest stosunowo niska, ale to też za spraw± sporych dotacji państwowych na wszelkich stadiach wytwarzania tego pr±du - od górnictwa po przesył. Jak samochody elektryczne będ± się upowszechniać to jednak pr±d będzie drożał, a z kolei paliwa ropopochodne pewnie taniały. Do tego obecnie w cenie paliwa największa czę¶ć to podatki - z których rz±dy raczej nie zrezygnuj± i raczej również po nie sięgn± od wła¶cicieli aut na pr±d. Wychodzi mi z tego że dobre czasy na kupno takiej Tesli to s± teraz, bo potem już tak fajnie nie będzie... Jeszcze i tak pewnie trzeba policzyć czy to się w ogóle opłaca - czy nie taniej będzie kupić auto o podobnych osi±gach na benzynę wliczaj±c w to koszty paliwa? |
|
Data: 2015-10-01 20:30:12 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:1ws3onqf08ot9.1ca2s4d24mzxh.dlg40tude.net...
A takich z trójfazówk±? WeĽ pod uwagę, że tych aut nie przybędzie z dnia na dzień... Będzie to ci±gły i powolny proces rozci±gnięty na lata całe. Dokładnie tak jak kiedy¶ było w naszych domach z lodówkami... Elektrownie się dostosowały, nie? Obecnie cena energii elektrycznej jest stosunowo niska, ale to też za Przekombinowujesz... Jeszcze i tak pewnie trzeba policzyć czy to się w ogóle opłaca - czy nie Je¶li tak masz liczyć to rzeczywi¶cie nie kupuj Tesli... |
|
Data: 2015-10-02 09:27:39 | |
Autor: J.F. | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Dnia Fri, 2 Oct 2015 01:45:24 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Problem całej technologii aut elektrycznych jest moim zdaniem nieco inny - Ale to juz liczylismy. wychodzi z tego 14kWh/dzien, 2kW przez noc. Tyle co zelazko, a Ty masz ponoc 3*63A. Energetycy sie uciesza, bo zniknie nocna dziura, mieszkancy sie uciesza, bo przyjdzie wylaczac latarnie :-) J. |
|
Data: 2015-10-02 10:12:36 | |
Autor: Myjk | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Fri, 2 Oct 2015 01:45:24 +0200, Tomasz Pyra
ZakĹ‚adajÄ…c masowość tej technologii zaowocuje to dramatycznym wzrostem Sieci sÄ… przeciÄ…ĹĽone w okreĹ›lonych godzinach gdy w innych godzinach jest kosmiczny przeciÄ…g. I my gĹ‚Ăłwnie za utrzymanie tego przeciagu pĹ‚acimy. JeĹ›li postawić na stacje wymiany CAĹYCH akumulatorĂłw (co Tesla takĹĽe opracowaĹ‚a) gdy bÄ™dÄ… mogĹ‚y być Ĺ‚adowane w "przeciÄ…gach" energetycznych to nie bÄ™ddzie to stanowiĹ‚o problemu -- zwĹ‚aszcza nie musi oznaczać wzrostu cen kWh. Wymaina caĹ‚ych akumulatorĂłw ma tÄ™ zaletÄ™, ĹĽe nie trzeba nawet przerwy na obiad robić co 3-4h, a usadowienie takich farm akumulatorowych przy autostradzie i jeszcze ew. zaprzÄ™gniÄ™cie fotowoltaiki i wiatru teĹĽ dobrze zrobi. Obecnie cena energii elektrycznej jest stosunowo niska, ale to teĹĽ za PaĹ„stwowych, czyli my wszyscy za to pĹ‚acimy. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-10-02 10:23:20 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-02 10:12, Myjk wrote:
Sieci są przeciążone w określonych godzinach gdy w innych godzinach jest Tu masz rację. a usadowienie takich farm akumulatorowych przy A tu się chyba rozpędziłeś. Shrek. |
|
Data: 2015-10-02 15:32:46 | |
Autor: Adam | |
Tesla model X - piękny samochód | |
W dniu 2015-10-02 o 10:23, Shrek pisze:
On 2015-10-02 10:12, Myjk wrote: A jakie¶ Discovery już chwilę temu pokazywało bodajże w Niemczech kilka kilometrów fotowoltaiki przy drodze. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-10-02 15:43:37 | |
Autor: J.F. | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mum11u$p1j$2@usenet.news.interia.pl...
W dniu 2015-10-02 o 10:23, Shrek pisze: a usadowienie takich farm akumulatorowych przyA tu się chyba rozpędziłe¶. A jakie¶ Discovery już chwilę temu pokazywało bodajże w Niemczech kilka kilometrów fotowoltaiki przy drodze. Niemcy ogolnie sobie zainstalowali sporo tej fotowoltaiki - cos 40 GW. To jest wiecej niz my mamy we wszystkich elektrowniach. Oczywiscie to moc zainstalowana - aktualna produkcja mniejsza, czasem moze byc bardzo mala, a szczegolnie w nocy :-) I zainstalowali roznie - przy autostradach, z dala od autostrad, na polu, pod lasem, na zboczu. Np tak http://www.astroman.com.pl/?mod=magazine&a=read&id=562 J. -- Pozdrawiam. Ada |
|
Data: 2015-10-02 16:04:27 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Hello Adam,
Friday, October 2, 2015, 3:32:46 PM, you wrote: A jakie¶ Discovery już chwilę temu pokazywało bodajże w Niemczech kilkaa usadowienie takich farm akumulatorowych przyA tu się chyba rozpędziłe¶. W nocy nie działa. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-10-02 16:05:39 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-02 15:32, Adam wrote:
a usadowienie takich farm akumulatorowych przy To że s± nie znaczy, że wystarczy do masowego ładowania baterii;) S± bo się opłaca. A się opłaca, bo UE dopłaca. Jak przy okazji wyprodukuj± więcej energii niż kosztowało ich wyprodukowanie, transfort, montaż i okablowanie do nich to dobrze. Jak nie... w sumie też dobrze - maj± kasę wła¶cicielowi przynosić, a pr±d tylko przy okazji;) Shrek. |
|
Data: 2015-10-03 10:40:45 | |
Autor: Myjk | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Fri, 2 Oct 2015 10:23:20 +0200, Shrek
a usadowienie takich farm akumulatorowych przyA tu się chyba rozpędziłeś. O tyle nie, że w dzień baterie też mogą wymagać ładowania (w zależności od zapotrzebowania), a przecież wtedy nie ma "wiatru" w sieci. Poza tym taka farma z akumulatorami będzie musiała zajmować stosunkowo dużą powierzchnię pod ziemią zatem przestrzeń naziemną wypadałoby jakoś dodatkowo wykorzystać. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-10-03 11:09:41 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-03 10:40, Myjk wrote:
Fri, 2 Oct 2015 10:23:20 +0200, Shrek Sęk w tym, że fotowoltaika to nie ten rząd wielkości jeśli chodzi o produkcję energii. Bez energetyki zawodowej sobie nie poradzisz (a jak już energetykę zawodową, to ładowanie aku poza szczytem i ich wymiana kiedy potrzebujesz jest doskonałym rozwiązaniem), więc skoro fotowoltaika nie rozwiązuje tego problemu, to nie ma sensu ekonomicznego sobie tym głowy zawracać. Dodatkowo jak już masz wymienne akumulatory, to nie ma powodu, żeby je ładować "na miejscu" w stacji "paliw". Zbierasz w dzień, poza szczytem wywozisz do GPZ (tam gdzie się linia wysokiego napięcia kończy a transformatory się nudzą w nocy) i tam ładujesz. Ponadto żeby zrobić "farmę słoneczną" to potrzebujesz dużo miejsca, dużo ogniw, a i tak będzie za mało. Lepiej już rzepak tam uprawiać:P Shrek. |
|
Data: 2015-10-03 11:16:52 | |
Autor: re | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Użytkownik "Shrek" na Sęk w tym, że fotowoltaika to nie ten rząd wielkości jeśli chodzi o produkcję energii. Bez energetyki zawodowej sobie nie poradzisz (a jak już energetykę zawodową, to ładowanie aku poza szczytem i ich wymiana kiedy potrzebujesz jest doskonałym rozwiązaniem), więc skoro fotowoltaika nie rozwiązuje tego problemu, to nie ma sensu ekonomicznego sobie tym głowy zawracać. Dodatkowo jak już masz wymienne akumulatory, to nie ma powodu, żeby je ładować "na miejscu" w stacji "paliw". Zbierasz w dzień, poza szczytem wywozisz do GPZ (tam gdzie się linia wysokiego napięcia kończy a transformatory się nudzą w nocy) i tam ładujesz. Ponadto żeby zrobić "farmę słoneczną" to potrzebujesz dużo miejsca, dużo ogniw, a i tak będzie za mało. Lepiej już rzepak tam uprawiać:P -- - Lepiej czteropak a jeszcze lepiej sześciopak :-) |
|
Data: 2015-10-03 11:29:59 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-03 11:16, re wrote:
Ponadto żeby zrobić "farmę słoneczną" to potrzebujesz dużo O widzisz - masz łeb - zamiast jakiś głupich paneli to ziemię przeznaczyć pod progukcję chmielu, jęczmienia, ziemniaków na spiryt i winogron. Jeszcze na tym państwo na akcyzie zarobi a nie straci;) Wszyscy będą zadowoleni. Shrek. |
|
Data: 2015-10-03 00:05:43 | |
Autor: Marek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On Fri, 2 Oct 2015 10:12:36 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Wymaina całych akumulatorów ma tę zaletę, że nie trzeba nawetprzerwy na obiad robić co 3-4h, a usadowienie takich farm akumulatorowych przydobrze zrobi. Masz na myśli taką wymianę baterii: https://youtu.be/6BbtVORf_WM?t=1g36m58s ? :-) -- Marek |
|
Data: 2015-10-03 10:37:45 | |
Autor: Myjk | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Sat, 03 Oct 2015 00:05:43 +0200, Marek
Wymaina całych akumulatorów ma tę zaletę, że nie trzeba nawet przerwy naMasz na myśli taką wymianę baterii: Tam to piekielnie długo trwało. ;) https://youtu.be/H5V0vL3nnHY?t=55s -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-10-03 11:11:40 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-03 10:37, Myjk wrote:
Sat, 03 Oct 2015 00:05:43 +0200, Marek I tak to zapewne w przyszłości będzie wyglądać. A ładowanie po kątach w domu będzie przestępstwem skarbowym:P Shrek. |
|
Data: 2015-10-07 03:49:21 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
Tesla model X - piękny samochód | |
W dniu czwartek, 1 paĽdziernika 2015 13:59:29 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:muj71a$el5$1dont-email.me... No można sobie doładować... http://www.teslamotors.com/findus#/bounds/52.3679992,21.2710983,52.0978767,20.8512898,d?search=supercharger&name=warszawa :-) pablo |
|
Data: 2015-10-01 14:08:21 | |
Autor: Myjk | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Thu, 1 Oct 2015 06:58:25 -0500, Pszemol
Model X to SUV. To nowy model, większy od Model S. To jest to samo co Tesla S, tylko budę ma zmienioną. Też mi się marzy takie auto, ale niestety nie w PL. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-10-01 07:10:15 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:1cv7qsleatcj7.dlgmyjk.org...
Thu, 1 Oct 2015 06:58:25 -0500, Pszemol NajbliĹĽsze Superchargers sÄ… za naszÄ… zachodniÄ… granicÄ… :-( http://www.teslamotors.com/findus#/bounds/54.835784,24.1458931,49.0020252,14.1228641,d?search=supercharger&name=Poland |
|
Data: 2015-10-01 14:44:26 | |
Autor: Myjk | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Thu, 1 Oct 2015 07:10:15 -0500, Pszemol
Najbliższe Superchargers są za naszą zachodnią granicą :-( To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie ładowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam samolotem). Martwi mnie raczej zima w takim aucie. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-10-01 09:44:25 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:1p4wdrfjzxfto.dlgmyjk.org...
Thu, 1 Oct 2015 07:10:15 -0500, Pszemol Odkąd usłyszałem że elektryczne samochody są bardzo popularne w Norwegii i jest ich juz tam ponad 50 tysięcy, w tym Tesle to jakoś przestałem się o tą sprawę martwić. Zerknij na ich mapkę Superchargers w Europie i zwróć uwagę ile ich jest w Norwegii i jak daleko na północ je zainstalowano. http://www.teslamotors.com/supercharger |
|
Data: 2015-10-01 19:56:12 | |
Autor: RadoslawF | |
Tesla model X - piękny samochód | |
W dniu 2015-10-01 o 16:44, Pszemol pisze:
NajbliĹĽsze Superchargers sÄ… za naszÄ… zachodniÄ… granicÄ… :-( Bo tak na prawdÄ™ to nie sÄ… punkty do szybkiego Ĺ‚adowania wĂłzkĂłw akumulatorowych a tylko do podgrzewania silnika normalnego samochodu na parkingu. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2015-10-01 14:20:01 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:mujs3l$qj6$2node1.news.atman.pl...
W dniu 2015-10-01 o 16:44, Pszemol pisze: E... takie to widziałem w Kanadzie prawie 20 lat temu. Ale grzałka umieszczona w bloku silnika to raptem ile? 100W? Mówimy o Tesla Superchargers... tam 120kW. |
|
Data: 2015-10-01 15:10:49 | |
Autor: J.F. | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1p4wdrfjzxfto.dlg@myjk.org...
Thu, 1 Oct 2015 07:10:15 -0500, Pszemol Najbliższe Superchargers są za naszą zachodnią granicą :-(To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie Falownik w czasie jazdy pewnie sporo cieplego powietrza produkuje. Gorzej z postojami na swiatlach ... J. |
|
Data: 2015-10-03 10:43:20 | |
Autor: Myjk | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Thu, 1 Oct 2015 15:10:49 +0200, J.F.
Falownik w czasie jazdy pewnie sporo cieplego powietrza produkuje. Nie tyle chodziło mi o prąd do grzania (bo w lato prawie tyle samo prądu potrzeba do chłodzenia), tylko o nasze warunki. Jednego dnia chlapa i +3sC a następnego dnia mróz -10sC -- i tak w kółko. Do tego tony soli sypane na drogi. Obawiam się, że obudowy akumulatorów jak i same ogniwa długo by tego nie wytrzymały. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-10-03 11:15:26 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-03 10:43, Myjk wrote:
Falownik w czasie jazdy pewnie sporo cieplego powietrza produkuje. Obudowa przecież nie musi być stalowa. Jakoś sól osłon silnika nie zjada. Niskie temperatury są owszem wrogiem akumulatorów, ale można je ogrzewać ciepłem traconym i wtedy problem chyba tylko przy rozruchu. Zresztą nie wiem jak te akumulatory się psują od temperatury. Ogólnie podejrzewam, że z zimą radzą sobie lepiej od disli:P Shrek. |
|
Data: 2015-10-05 09:09:13 | |
Autor: Myjk | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Sat, 3 Oct 2015 11:15:26 +0200, Shrek
Obudowa przecież nie musi być stalowa. Nie musi, a jaka jest? Jakoś sól osłon silnika nie zjada. Niskie temperatury są owszem wrogiem I właśnie to "tylko" mnie trochę przeraża. Ale i tak bym kupił takie auto gdyby tylko zaczęła się rozwijać jakaś sieć ładowania/wymiany. Uwielbiam niesłyszeć silnika, a żeby zminimalizować problemy zimowe trzymałbym takiego teslona w garażu ogrzewanym. :> Ogólnie podejrzewam, że z zimą radzą sobie lepiej od disli:P Mój sobie radzi świetnie do tego stopnia, że rano wsiadam do kabiny gdzie jest 20 stopni na plusie a samochód jest odśnieżony (o ile stoi pod chmurką). :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-10-05 18:06:20 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-05 09:09, Myjk wrote:
Sat, 3 Oct 2015 11:15:26 +0200, Shrek Nie wiem, ale podejrzewam, że plastik jakiś. Prawdę mówiąc jeszcze nie widziałem stalowego akumulatora (poza paluszkiem;). I właśnie to "tylko" mnie trochę przeraża. Ale i tak bym kupił takie auto Akurat brak dźwięku solidnego silnika przy zajebistym przyspieszeniu od zera traktowałbym jako wadę:P Ogólnie podejrzewam, że z zimą radzą sobie lepiej od disli:P Dobrze wiesz, że nie o tym rozMAWIAMY;) Shrek. |
|
Data: 2015-10-05 19:18:25 | |
Autor: Myjk | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Mon, 5 Oct 2015 18:06:20 +0200, Shrek
Nie musi, a jaka jest?Nie wiem, ale podejrzewam, że plastik jakiś. Prawdę mówiąc jeszcze nie widziałem stalowego akumulatora (poza paluszkiem;). Te akumulatory co widziałeś to jeżdżą 20 cm nad jezdnią i atakują krawężniki? ;) Wg mnie te ogniwa na podłodze muszą być solidnie zabezpieczone nawet przed niewielkimi uderzeniami -- plastik tego nie gwarantuje. I właśnie to "tylko" mnie trochę przeraża. Ale i tak bym kupił takie autoAkurat brak dźwięku solidnego silnika przy zajebistym przyspieszeniu od zera traktowałbym jako wadę:P Właśnie to jest piękne -- może dlatego wolę żeglować zamiast zapinać motorówką. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-10-05 20:29:20 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-05 19:18, Myjk wrote:
Mon, 5 Oct 2015 18:06:20 +0200, Shrek Skoro osłona silnika się nie rozpada a nawet przewody hamulcowe (znacznie ważniejsza sprawa niż jakiś tam akumulator) też wiszą luzem pod samochodem... Podejrzewam, że są co najmniej jakimś tworzywem czy innym laminatem powlekane. Zresztą nie muszą "atakować" krawężników. Wystarczy, że 3 cm niżej będzie jakaś podłużnica. I właśnie to "tylko" mnie trochę przeraża. Ale i tak bym kupił takie autoAkurat brak dźwięku solidnego silnika przy zajebistym Co kto lubi... Ja w sumie też wole szybowce od samolotów, ale samochód... powinien dobrze brzmiec, jak ma sprawiać frajdę. Jak ma służyć do dojazdów z A do B, to niekoniecznie, chociaż jak jest _zbyt_ cichy, to też nie za dobrze. Pytanie kto kupuje Tesle S, ci co chcą z A do B, czy ci co kochają samochody;) Shrek. |
|
Data: 2015-10-05 19:50:03 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:muufhu$oej$1node1.news.atman.pl...
Właśnie to jest piękne -- może dlatego wolę Naprawdę? Bo mi się wydawało, że dźwięk jest tylko pochodną mocy silnika... Robi wrażenie tylko wtedy, gdy wiemy że im głośniej tym mocniej. To niektórych pociąga do zmiany wydechu na głośniejszy, aby właśnie w tani sposób oszukać zmysły. Ale w elektryku??? Skądże znowu - bezgłośność jest częścią frajdy... Niedawno widziałem jak podjeżdza pod hotel Karma Fiskera. Cudo. Bezgłośne cudo. Jak ma służyć do dojazdów z A do B, to niekoniecznie, chociaż jak jest _zbyt_ cichy, to też nie za dobrze. Pytanie kto kupuje Tesle S, ci co chcą z A do B, czy ci co kochają samochody;) Zdecydowanie Ci drudzy. |
|
Data: 2015-10-06 06:38:34 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-06 02:50, Pszemol wrote:
Co kto lubi... Ja w sumie też wole szybowce od samolotów, ale To niektórych pociąga do zmiany wydechu na głośniejszy, aby No właśnie. Oczywiście tak ma zostać, bo dorabianie głośniczka z V6 jest treochę... wiejskim tiuningiem. |
|
Data: 2015-10-06 09:31:07 | |
Autor: J.F. | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Dnia Mon, 5 Oct 2015 19:50:03 -0500, Pszemol napisał(a):
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:muufhu$oej$1node1.news.atman.pl... Kiedy to slabo skorelowane miedzy roznymi typami. To niektórych poci±ga do zmiany wydechu na gło¶niejszy, aby Nie lubie bezglosnych. Lekki pomruk powinien byc, wiem ze pracuje. No ale moze bym sie przyzwyczail. Albo wystarczylby mi ten pisk z przetwornicy :-) Jak ma służyć do dojazdów z A do B, to niekoniecznie, chociaż jak jest _zbyt_ cichy, to też nie za dobrze. Pytanie kto kupuje Tesle S, ci co chc± z A do B, czy ci co kochaj± samochody;) Zdecydowanie ma za duze przyspieszenie jak dla tych pierwszych :-) J. |
|
Data: 2015-10-06 11:25:19 | |
Autor: Myjk | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Tue, 6 Oct 2015 09:31:07 +0200, J.F.
Nie lubie bezglosnych. Lekki pomruk powinien byc, wiem ze pracuje. Pomruk to jest potrzebny, żeby wiedzieć kiedy zapalić silnik tudzież bieg zmieniać i nie żyłować bezsensownie silnika -- a jak jest elektryk tudzież automat, to na szczaw jest potrzebny nawet lekki "pomruk". -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-10-06 14:31:29 | |
Autor: J.F. | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1lzdftmvweryj$.dlg@myjk.org...
Tue, 6 Oct 2015 09:31:07 +0200, J.F. Nie lubie bezglosnych. Lekki pomruk powinien byc, wiem ze pracuje. Pomruk to jest potrzebny, żeby wiedzieć kiedy zapalić silnik tudzież bieg Jechalem kiedys zbyt cichym - nie podobalo mi sie ... J. |
|
Data: 2015-10-06 15:45:04 | |
Autor: Myjk | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Tue, 6 Oct 2015 14:31:29 +0200, J.F.
Jechalem kiedys zbyt cichym - nie podobalo mi sie ... Jechałem cichym Lexem GS 450h i było zajebiście (poza tym, że ogólnie był super wyciszony). :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-10-06 09:52:48 | |
Autor: Myjk | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Mon, 5 Oct 2015 19:50:03 -0500, Pszemol
Skądże znowu - bezgłośność jest częścią frajdy... Tydzień temu prawie mnie Lexus hybrydowy rozjechał. Nie słyszałem dziada i wlazłem pod koła (na parkingu). No, no, będzie argument... ;) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-10-06 09:50:48 | |
Autor: Myjk | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Mon, 5 Oct 2015 20:29:20 +0200, Shrek
Skoro osłona silnika się nie rozpada a nawet przewody hamulcowe (znacznie ważniejsza sprawa niż jakiś tam akumulator) też wiszą luzem pod samochodem... Podejrzewam, że są co najmniej jakimś tworzywem czy innym laminatem powlekane. Zresztą nie muszą "atakować" krawężników. Wystarczy, że 3 cm niżej będzie jakaś podłużnica. Ale osłona silnika jest tylko z nazwy, bo nie chroni silnika, tylko ogranicza ilość brudu dostającego się do komory silnika od strony podwozia. I tak, niejednokrotnie widziałem ludzi z pourywanymi, dyndającymi osłonami -- moja wygląda jakby przeżyła sajgon a jakoś specjalnie źle auta nie traktuję. Właśnie to jest piękne -- może dlatego wolęCo kto lubi... Ja w sumie też wole szybowce od samolotów, ale samochód... powinien dobrze brzmiec, jak ma sprawiać frajdę. Jak ma służyć do dojazdów z A do B, to niekoniecznie, chociaż jak jest _zbyt_ cichy, to też nie za dobrze. Pytanie kto kupuje Tesle S, ci co chcą z A do B, czy ci co kochają samochody;) No tak, i dlatego im segment wyższy, tym lepiej wyciszone auto (głównie od pracy silnia). Każdy _normalny_ kierowca (czyli większość) chciałby mieć jak najcichsze auto, bo od tego zależy *komfort* podróży. Hałas nie jest miłym dodatkiem, tylko nieuniknionym wynikiem obciachowej konstrukcji silnika. Tylko kompletnym odchyłom motoryzacyjnym może zależeć na ryku ze strony silnika. Ba, niektóre zjeby to sobie nawet wydech pogłaśniają, żeby "lepiej brzmiało" i więcej ludzi się za nimi odwracało (że się wtedy pukają z politowaniem w głowę, to już ci "kierowcy" niestety nie widzą). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-10-06 15:55:33 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-06 09:50, Myjk wrote:
Skoro osłona silnika się nie rozpada a nawet przewody hamulcowe Z drugiej strony, skoro przewody hamulcowe i paliwowe nie odpadają, to widać da się to zrobić. Tylko kompletnym odchyłom motoryzacyjnym może zależeć na ryku ze strony Ryk to może niekoniecznie (są stany pośrednie). Ale parafrazując dowcip, jak dzwięk V6 ci się nie podoba to jesteś pedał i tyle:P Shrek. |
|
Data: 2015-10-06 19:11:03 | |
Autor: Myjk | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Tue, 6 Oct 2015 15:55:33 +0200, Shrek
Z drugiej strony, skoro przewody hamulcowe i paliwowe nie odpadają, to widać da się to zrobić. Ponieważ są przy kołach, albo ukryte w warstwie podłogi i przede wszystkim nie na całej jej powierzchni. Tylko kompletnym odchyłom motoryzacyjnym może zależeć na ryku ze strony silnika.Ryk to może niekoniecznie (są stany pośrednie). Tak czy siak, hałas to hałas i jest uciążliwy niezależnie czy jest ryk, wycie, klepanie, czy inny stan pośredni... Ale parafrazując dowcip, jak dzwięk V6 ci się nie podoba to jesteś pedał i tyle:P Mnie się podoba V6 a jeszcze bardziej V12, co nie znaczy, że chcę tego notorycznie słuchać podczas jazdy. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-10-06 19:14:08 | |
Autor: J.F. | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2b2lfopl1nw9.dlg@myjk.org...
Tue, 6 Oct 2015 15:55:33 +0200, Shrek Z drugiej strony, skoro przewody hamulcowe i paliwowePonieważ są przy kołach, albo ukryte w warstwie podłogi Bywaja tez nieschowane. Ale owszem - zdarza sie, ze koroduja na wylot. J. |
|
Data: 2015-10-03 12:57:58 | |
Autor: J.F. | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Dnia Sat, 3 Oct 2015 10:43:20 +0200, Myjk napisał(a):
Thu, 1 Oct 2015 15:10:49 +0200, J.F. A zwyklym akumulatorom szkodzi ? Zrobi sie plastikowa oslone i sol niegrozna. Tesla przy -30 sobie radzi https://www.youtube.com/watch?v=jhxOW0CXNXE ale ... cos mi chodzi po glowie, ze ponizej 0 nie zaleca sie ladowac li-ion ... J. |
|
Data: 2015-10-01 17:13:47 | |
Autor: Shrek | |
Tesla model X - piękny samochód | |
On 2015-10-01 14:44, Myjk wrote:
To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie Myślę, że radzą sobie lepie od disli:P Shrek |
|
Data: 2015-10-03 08:21:50 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mujij7$i4o$2node1.news.atman.pl...
On 2015-10-01 14:44, Myjk wrote: Tutaj przykład video review mieszkańca Norwegii: https://www.youtube.com/watch?v=fsLMlozXjhk |
|
Data: 2015-10-03 08:24:04 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:muoklr$qsb$1dont-email.me...
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mujij7$i4o$2node1.news.atman.pl... Widok tego auta z bagaĹĽnikiem dachowym z parÄ… nart jest fajny: https://www.youtube.com/watch?v=pxR99bGYEAQ |
|
Data: 2015-10-01 14:30:56 | |
Autor: J.F. | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:muj71a$el5$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message http://www.wired.com/2015/09/tesla-model-x-suv-reveal-specs-price/?mbid=social_fbDlaczego SUV ? Model X to SUV. To nowy model, większy od Model S. Ja tam widze jakiegos hatchbacka/compacta, no moze zdjecia klamia i jest troche wieksze, sredni sedan ... ale czemu od razu SUV to nazywac ? A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ?No zapewne nie starczy na 400km jazdy wy¶cigowej. Ale czy dojade 350km do Warszawy ? Autostrada tam juz niemal prowadzi i na 55mph sie nie skonczy :-) Poza tym badzmy realistami - baterie sie zuzyja i z 400km zrobi sie 300 a potem 200 ... Gdyby sie szybko ladowalo,W ci±gu pół godziny doładujesz na następne 270km No, to najgorzej nie jest. Nie jest Ľle - zwłaszcza że w między czasie co¶ zjesz, .... i bedziesz sie nudzil przez kolejne 20 minut ... No ale powiedzmy ze zaryzykuje wyjazd na narty 180km, nie drzac specjalnie, ze nie wroce ... Jest tych ładowarek nie tylko w USA ale i na ¶wiecie coraz No, przy tej cenie, to moze i wliczone w cene. Ale na dluzej tak sie nie utrzyma. To nie zarzut, paliwo kosztuje. W domu już z typowego kontaktu ładujesz ciut wolniej, Moze byc dluzej. Gorzej jak z nart bedzie wracalo kilka takich, i przyjdzie odczekac godzine na wolne gniazdko :-) J. |
|
Data: 2015-10-01 09:52:21 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:560d2784$0$27528$65785112news.neostrada.pl...
Ja tam widze jakiegos hatchbacka/compacta, no moze zdjecia klamia Nie umiem Ci powiedzieć czemu, może zdjęcia przekłamuj±? Mam niedaleko Teslę, może się kiedy¶ przejade zobaczyć to auto na żywo... przymierzę się i opowiem :-) Kupować nie zamierzam, chyba już nie w tym życiu ;-) A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ?No zapewne nie starczy na 400km jazdy wy¶cigowej. Nie wiem sk±d bierzesz te 55mph. Poza tym badzmy realistami - baterie sie zuzyja Zależy jak tych baterii używaj± - te w Priusie też miały nie żyć długo a Priusy jeżdz± i maj± w nosie te przestrogi. Gdyby sie szybko ladowalo,W ci±gu pół godziny doładujesz na następne 270km Nie bardzo - ja my¶lałem o wyj¶ciu do knajpy na lunch, kawę itp. Wygodnie przy stoliku usi±¶ć, odpocz±ć, porozmawiać. Nie pali się. No ale powiedzmy ze zaryzykuje wyjazd na narty 180km, nie drzac specjalnie, ze nie wroce ... Zależy gdzie na te narty pojedziesz... Ładowarki superchargers masz już w Wiedniu, Mediolanie i w okolicach, więc strachu nie ma. Jest tych ładowarek nie tylko w USA ale i na ¶wiecie coraz S± ludzie, którzy nadużywaj± i korzystaj± z takiego superchargera lokalnie, bo akurat mieszkaj± obok. Tesla przewidziała je tylko dla podróżnych a nie jako zastępstwo dla ładowania w domu dla sknyrusów i obiecuje że zawsze będ± za darmo dla podróznych. W domu już z typowego kontaktu ładujesz ciut wolniej, Zgoda - w miarę popularyzacji tych samochodów będzie trzeba robić więcej gniazdek - ale to już kwestia zupełnie inna... Nic nie stoi na przeszkodzie aby dodawać ich więcej w miarę zwiększania zapotrzebowania - na razie ryzyko czekania tych 1/2 godziny na wolne gniazdko jest lepsze od pchania auta :-) |
|
Data: 2015-10-01 18:19:51 | |
Autor: re | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Użytkownik "Pszemol" A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ? No zapewne nie starczy na 400km jazdy wy¶cigowej. Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego. -- - Kto normalny przejeżdża dystans 400 km z prędko¶ci± 90km/h ? |
|
Data: 2015-10-01 11:38:54 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:mujmfj$ioa$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Pszemol" To jest warto¶ć ORIENTACYJNA. Dobra do robienia porównań z innymi samochodami EV. Porównaj sobie z zasięgiem samochodu Nissan Leaf. Albo Chevrolet Volt. Albo Toyota Prius Plug-in. Podobna warto¶ć jak "¶rednia spalania w mie¶cie 8L/100km". Nikomu auto przecież nie spali dokładnie 8L/100km jak producent napisał w ksi±żce ale pewnie spali mniej niż w aucie którego producent napisze że pali 9,5L/100km. Czujesz bluesa? |
|
Data: 2015-10-01 18:49:13 | |
Autor: re | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Użytkownik "Pszemol"
To jest warto¶ć ORIENTACYJNA. -- - Może i orientacyjna, ale jak producent mojego smartwatcha napisał "przeciętnie 2 dni" to tak jest. I mogę se porównywać z innymi ale nadal będę miał 2 dni. |
|
Data: 2015-10-01 14:29:56 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:mujo6p$o77$1mx1.internetia.pl...
Kto normalny przejeżdża dystans 400 km z prędko¶ci± 90km/h ? Skoro jestes przeciętny :-) A jak zaczniesz czę¶ciej go używać to czas się skróci. |
|
Data: 2015-10-01 22:22:16 | |
Autor: re | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Użytkownik "Pszemol" Kto normalny przejeżdża dystans 400 km z prędko¶ci± 90km/h ? Skoro jestes przeciętny :-) A jak zaczniesz czę¶ciej go używać to czas się skróci. -- - Istotne, że jako¶ nie chce się wydłużyć |
|
Data: 2015-10-01 19:58:08 | |
Autor: Cavallino | |
Tesla model X - piękny samochód | |
W dniu 01.10.2015 o 18:38, Pszemol pisze:
"re" <re@re.invalid> wrote in message ¬le pamiętam, że Volt ma silnik spalinowy do ładowania swojego aku? To co tu porównywać? |
|
Data: 2015-10-01 14:31:23 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla model X - piękny samochód | |
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:mujs7e$vnf$1node2.news.atman.pl...
W dniu 01.10.2015 o 18:38, Pszemol pisze: W przypadku Volta dobrze pamiętasz, natomiast już Leaf go nie ma. I jego zasięg jest jakie¶ 1/10 zasięgu Tesli, a cena 1/3-1/2 :-) |
|
Data: 2015-10-01 18:12:22 | |
Autor: re | |
Tesla model X - piękny samochód | |
Użytkownik "J.F." Gdyby sie szybko ladowalo, albo mial maly generatorek na pokladzie, to by bylo ciekawe ... -- - .... a jakby było elektrowozem to by jeszcze wagony mogło ci±gn±ć :-) |