Data: 2018-09-26 00:08:23 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
It is time to face the uncomfortable truth that the German automakers do not have a single car, be it a gas/diesel car or an electric car, in production or in development today that can compete with the Model 3.
i to jest prawda jednak nasuwa sie pytanie jesli niemiecka maszyna ruszy to rentownosc Tesli zacznie ? a) spadac b) rosnac niemiaszki rozebraly juz kilka/kilkanascie Tesli na testy wiec dokladnie wiedza z czego i jak jest zbudowana, teraz trzeba troche czasu na poprawe i kontratak :-) Musk zyje pozyczonym czasem i dobrze o tym wie, ale imho bedzie mial problemy jeszcze w jednym temacie tzn Niemcy moga pojsc (wzorem Toyoty w hybrydy) i tym samym spowolnic inwestycje w infrastrukture tzw ladowarki, bez ktorych elektryk jest martwy https://www.tabletowo.pl/2018/09/25/porsche-rezygnuje-z-silnikow-wysokopreznych-przyszlosc-to-hybrydy/ |
|
Data: 2018-09-26 10:50:59 | |
Autor: JDX | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
On 2018-09-26 09:08, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...] https://www.tabletowo.pl/2018/09/25/porsche-rezygnuje-z-silnikow-wysokopreznych-przyszlosc-to-hybrydy/A tak w ogóle to kiedy Porsche wpadło na pomysł, aby sprofanować markę stosowaniem diesli? Gdy zaczęli klepać SUV-y? |
|
Data: 2018-09-26 11:00:42 | |
Autor: Tadeusz | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
W dniu 2018-09-26 o 10:50, JDX pisze:
On 2018-09-26 09:08, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote: Diesel był też w Panamerze nie tylko w SUV Cayenne ;-) |
|
Data: 2018-09-27 12:50:11 | |
Autor: Adam | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
W dniu 2018-09-26 o 10:50, JDX pisze:
On 2018-09-26 09:08, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote: Dlaczego sprofanować? Porshe dobre diesle robi przecież już kilkadziesiąt lat. Niektóre do tej pory jeżdżą. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2018-09-26 11:35:43 | |
Autor: J.F. | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8802a1d1-7bcf-40f1-a190-0dbdd1534c26@googlegroups.com...
It is time to face the uncomfortable truth that the German automakers do not have a single car, be it a gas/diesel car or an electric car, in production or in development today that can compete with the Model 3. i to jest prawda Zaraz - w jakim sensie, jesli pomijamy paliwo ? W kategorii "ambitny elektryk" to nie maja. Choc e-golfa widuje, i moze jest wystarczajacy. Idac dalej - a kto ma konkurencyjne auto ? Chyba ciagle nikt. To niemcy nie odstaja od sredniej :-) Idac jeszcze dalej - Tesla potanieje ? Bo jesli to ma byc ambitne i drogie auto elektryczne ... to moze bedzie tego na tyle niewiele, ze mozna odpuscic :-) jednak nasuwa sie pytanie jesli niemiecka maszyna ruszy to rentownosc Tesli zacznie ? niemiaszki rozebraly juz kilka/kilkanascie Tesli na testy wiec dokladnie wiedza z czego i jak jest zbudowana, teraz trzeba troche czasu na poprawe i kontratak :-) Siemens od dawna robi napedy elektryczne, ale fakt - slabe, albo mocne, ale duze i ciezkie. Musk zyje pozyczonym czasem i dobrze o tym wie, ale imho bedzie mial problemy jeszcze w jednym temacie tzn Niemcy moga pojsc (wzorem Toyoty w hybrydy) i tym samym spowolnic inwestycje w infrastrukture tzw ladowarki, bez ktorych elektryk jest martwy Ale ... to Tesla nastawia ladowarek i opatentuje wtyczke :-) Chyba, ze ich VW ubiegnie, i postawi swoje wtyczki. eGolf bedzie sie ladowal szybko, a tesla dlugo :-) Ale ropa sie kiedys skonczy, wiec czas juz gonic konkurencje ... albo inwestowac w synteze paliw. Lub np w technologie wodorową. J. |
|
Data: 2018-09-26 02:56:57 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
-- Idac dalej - a kto ma konkurencyjne auto ? Chyba ciagle nikt. To niemcy nie odstaja od sredniej :-)
Niemcy juz dawno powinni cos miec ale poszli w szwindel i stracili z 15 lat -- Idac jeszcze dalej - Tesla potanieje ? tak, zaraz po tym jak ajfon bedzie w cenie xiaomi :-) -- Ale ... to Tesla nastawia ladowarek i opatentuje wtyczke :-) tesla to obcy wiec nikt mu nie pomoze a jak VW i inni zaczna stawiac to bedzie wymagac tego racja stanu i sypna doplaty -- Chyba, ze ich VW ubiegnie, i postawi swoje wtyczki. eGolf bedzie sie ladowal szybko, a tesla dlugo :-) idac w hybrydy Niemcy zalatwia i muska i toyote wiec wtyczki sie pojawia ale bez pospiechu |
|
Data: 2018-09-30 11:08:01 | |
Autor: | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2dec4570-9ae1-453d-a08b-835233ac9fba@googlegroups.com... idac w hybrydy Niemcy zalatwia i muska i toyote wiec wtyczki sie pojawia ale bez pospiechu http://www.statista.com/graphic/1/316786/global-market-share-of-the-leading-automakers.jpg |
|
Data: 2018-09-26 23:04:12 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5bab5318$0$498$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8802a1d1-7bcf-40f1-a190-0dbdd1534c26@googlegroups.com... Niewiele? Chyba w linka nie kliknąłeś... jednak nasuwa sie pytanie jesli niemiecka maszyna ruszy to rentownosc Tesli zacznie ? Synteza się zacznie opłacać dopiero gdy baryłka kopalnej sięgnie $300. Ale to się nie zdarzy, bo wcześniej opanują rynek auta elektryczne. |
|
Data: 2018-09-27 15:34:25 | |
Autor: J.F. | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pohkrq$1j0$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Idac jeszcze dalej - Tesla potanieje ? Niewiele? Chyba w linka nie kliknąłeś... No i ile tam pisza - Tesla 100 tys. VW 10 mln. Nawet jak Tesla zacznie dostarczac pol mln, to VW bedzie nadal sprzedawal 9.6mln. Wiec to jeszcze nie jest powod do paniki ... ale czas pracowac nad nowym modelem. Szybko pracowac, ale pare lat jeszcze mamy. Dalej patrzac - Tesla droga. Jesli nie potanieje - to to ciagle bedzie jakas nisza na rynku. Wiec te swoje 10 mln VW gdzies upchnie. Bardziej mu moga zaszkodzic europejskie regulacje, zrobi sie troche zakazow, troche mody, i elektrykow bedzie przybywac szybciej. Ale do tego nie trzeba auta az porownywalnego z Tesla, tylko malego europejskiego econoboxa :-) I tu trudno mi powiedziec - e-golf jest gotowy, czy nawet w tej konkurencji ustepuje. Ale ropa sie kiedys skonczy, wiec czas juz gonic konkurencje ... albo inwestowac w synteze paliw. Synteza się zacznie opłacać dopiero gdy baryłka kopalnej sięgnie $300. A jak opanujesz metode taniej syntezy ? I sie okaze, ze jest e-golf w sredniej cenie, z licznymi ograniczeniami, Tesla z pewnymi ograniczeniami, ale droga, i zwykle auta spalinowe, ktorym juz nie grozi brak paliwa, ani jego wysoka cena .... Niedawno byl taki news https://www.zmescience.com/research/us-navy-synthetic-jet-fuel-seawater-0423432/ 6$ za galon ... troche drogo, ale jak bede mogl wstawic do garazu, to mi Arabowie i podatki nie straszne :-) J. |
|
Data: 2018-09-27 11:52:08 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5bacdc8e$0$482$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pohkrq$1j0$1@dont-email.me... Tam piszą o liczbach sprzedanych aut NA RYNKU USA. Tam, gdzie w chwili obecnej Tesla konkuruje z niemieckimi koncernami samochodów luksusowych/drogich. To jest sektor w którym nie ma Golfa ani Fabii. To jest sektor w którym są Audi, Mercedesy, Porsche. W tym sektorze liczbę sprzedanych aut liczy się w tysiącach, nie milionach. Np. Acura sprzedała w sierpniu tylko 2100 samochodów TLX i RLX. Audi tylko 8724 w sumie A3 + A4 + A5 + A6. Tesla Model 3: 17000. Nawet jak Tesla zacznie dostarczac pol mln, to VW bedzie nadal sprzedawal 9.6mln. Nie chodzi o dolne półki, na których firmy robią mikroskopijne profity. Bardziej mu moga zaszkodzic europejskie regulacje, zrobi sie troche zakazow, troche mody, i elektrykow bedzie przybywac szybciej. W tej konkurencji się nie klasyfikuje wcale. W tej konkurencji masz auta takiej jak Alfa Romeo Giulia i Jaguar XE i XF. Ale ropa sie kiedys skonczy, wiec czas juz gonic konkurencje ... albo inwestowac w synteze paliw. Metoda tej syntezy jest już opanowana. I sie okaze, ze jest e-golf w sredniej cenie, z licznymi ograniczeniami, Tesla z pewnymi ograniczeniami, ale droga, i zwykle auta spalinowe, ktorym juz nie grozi brak paliwa, ani jego wysoka cena ... :-) |
|
Data: 2018-09-28 10:44:34 | |
Autor: J.F. | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:poj1rl$81f$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup Tam piszą o liczbach sprzedanych aut NA RYNKU USA. Ale artykul dotyczy VW, wiec mowimy o passacie :-) W tym sektorze liczbę sprzedanych aut liczy się w tysiącach, nie milionach. P.S. A3 i A4 chyba nie zaliczasz do luksusowych ? No ale ten sam problem maja i inne koncerny, w tym amerykanskie. W kazdym badz razie jeszcze przez pare lat nie widzialbym zagrozenia dla VW. Mercedes, Audi ... kto wie, o ile masz prawdziwe liczby. Ale trzeba juz cos robic, zeby za tych pare lat nie obudzic sie z reka w nocniku. Metoda tej syntezy jest już opanowana.A jak opanujesz metode taniej syntezy ?Ale ropa sie kiedys skonczy, wiec czas juz gonic konkurencje ... albo inwestowac w synteze paliw.Synteza się zacznie opłacać dopiero gdy baryłka kopalnej sięgnie $300. Widac jakas za droga. I choc silnik spalinowy ma mierna sprawnosc, to moze mu zapewnic przyszlosc na dlugie lata. No chyba, ze wreszcie rusza d* i zrobia wymienne akumulatory ... J. |
|
Data: 2018-09-29 08:56:40 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5badea21$0$489$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:poj1rl$81f$1@dont-email.me... Mowa pewnie o koncernie VAG, czyli Audi VW Porsche. W tym sektorze liczbę sprzedanych aut liczy się w tysiącach, nie milionach. W porównaniu do Golfa i Fabii? Jak najbardziej! No ale ten sam problem maja i inne koncerny, w tym amerykanskie. Dokładnie. Były tam na liście Lexusy, Acury, Volvo, Jaguary... W kazdym badz razie jeszcze przez pare lat nie widzialbym zagrozenia dla VW. A mają coś co może konkurować z Tesla Model3? Mercedes, Audi ... kto wie, o ile masz prawdziwe liczby. Skąd wątpliwości że nie są prawdziwe? Ale trzeba juz cos robic, zeby za tych pare lat nie obudzic sie z reka w nocniku. Argument brzmi, że nie mają niczego aby konkurować z obecną wersją aut robionych przez Teslę. Więc jak wypuszczą coś w 2020 czy 2022 konkurencyjnego z obecnymi modelami Tesli to i tak będą do tyłu, bo Tesla nie stoi w miejscu. No i jeszcze jest problem braku sieci szybkich ładowarek- tu też Tesla jest wiele do przodu. Metoda tej syntezy jest już opanowana.A jak opanujesz metode taniej syntezy ?Ale ropa sie kiedys skonczy, wiec czas juz gonic konkurencje ... albo inwestowac w synteze paliw.Synteza się zacznie opłacać dopiero gdy baryłka kopalnej sięgnie $300. Fuzja nuklearna jest tak wyceniona. I byłaby alternatywą gdyby ostatnio nie powstała zupełnie inna opcja w postaci samochodów elektrycznych. No chyba, ze wreszcie rusza d* i zrobia wymienne akumulatory ... Zawsze to będzie problematyczne ze względu na to, że jako właściciel nowego auta nie chcę wymienić aku na 3 letnie. No chyba że auto będę kupował bez aku i za aku płacił tylko dzierżawę. |
|
Data: 2018-09-29 16:24:44 | |
Autor: J.F. | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:56:40 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Przeciez to Golf. Lub Octavia. No dobra - troche lepszy. W kazdym badz razie jeszcze przez pare lat nie widzialbym zagrozenia dla VW.A mają coś co może konkurować z Tesla Model3? Nie musza - to nie sa te ilosci, ktore zagroza egzystencji firmy, wiec maja jeszcze pare lat na opracowanie konkurencyjnego modelu ... albo stwierdzenia, ze Tesla to slepa uliczka. Mercedes, Audi ... kto wie, o ile masz prawdziwe liczby.Skąd wątpliwości że nie są prawdziwe? Bo rzetelne zebranie moze byc trudne. A zobacz https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_EQ Ale trzeba juz cos robic, zeby za tych pare lat nie obudzic sie z reka w nocniku.Argument brzmi, że nie mają niczego aby konkurować z obecną Dadza w lape, to sie okaze, ze Tesla musi swoje upublicznic :-) Choc ciagle mi sie wydaje, ze najlepsza bylaby hybryda - po miescie jedziesz na pradzie, w trasie na paliwie, i ladowanie ci nie straszne. J. |
|
Data: 2018-09-29 12:43:41 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:pewumif2uthm$.ey55l9cpsp9j.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:56:40 -0500, Pszemol napisał(a): Tak samo jak Lexus to "trochę lepsza" Toyota a Acura to "troche lepsza" Honda. W kazdym badz razie jeszcze przez pare lat nie widzialbym zagrozenia dlaA mają coś co może konkurować z Tesla Model3? No to zobaczymy. Mercedes, Audi ... kto wie, o ile masz prawdziwe liczby.Skąd wątpliwości że nie są prawdziwe? Publikują te dane agencje rządowe na podstawie liczby rejestrowanych samochodów w każdym stanie USA. Ja nie mam powodów wątplić w te liczby. A zobacz No i? 2022?? to za CZTERY LATA. To wieki całe. Ale trzeba juz cos robic, zeby za tych pare lat nie obudzic sie z reka wArgument brzmi, że nie mają niczego aby konkurować z obecną Hybryda kosztuje dużo bo masz dwa napędy. Hybryda to ślepa uliczka. |
|
Data: 2018-09-29 22:41:41 | |
Autor: J.F. | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
Dnia Sat, 29 Sep 2018 12:43:41 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:pewumif2uthm$.ey55l9cpsp9j.dlg40tude.net... A tu ta sama plyta. A zobacz Za 4 lata to bedzie 10 modeli. A pierwszy w 2020. A to tak za rok, moze dwa. A od roku juz rezerwacje przyjmuja https://www.greencarreports.com/news/1112772_mercedes-eqc-electric-suv-reservations-open-in-norway-for-2019-delivery I to na 2019 ... J. |
|
Data: 2018-09-30 16:59:42 | |
Autor: T. | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
W dniu 2018-09-29 o 22:41, J.F. pisze:
Dnia Sat, 29 Sep 2018 12:43:41 -0500, Pszemol napisał(a):https://motoryzacja.wnp.pl/mercedes-benz-zaprezentowal-samochod-elektryczny-o-zasiegu-ponad-450-km,329842_1_0_0.html T. |
|
Data: 2018-09-29 22:44:24 | |
Autor: J.F. | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
Dnia Sat, 29 Sep 2018 07:55:54 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a): -- Choc ciagle mi sie wydaje, ze najlepsza bylaby hybryda - po miescie jedziesz na pradzie, w trasie na paliwie, i ladowanie ci nie straszne. 20 lat temu to oni zrobili hybryde bez wtyczki. Gdzie tu sens, gdzie logika ? J. |
|
Data: 2018-09-30 08:12:56 | |
Autor: Cavallino | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
W dniu 29-09-2018 o 22:44, J.F. pisze:
Dnia Sat, 29 Sep 2018 07:55:54 -0700 (PDT), NO jak gdzie? Da się złapać jelenia na nazwę "ekologiczny" i dopłatę kiludziesięciu tysięcy z tego tytułu. A potem w praniu (jeździe próbnej) wychodzi że pali tyle samo co diesel i litr mniej niż benzyniak.... A do tego w pakiecie musisz tolerować kretyńskie japońskie cvt, czego tolerować się nie da, już bym wolał zapłacić za litr więcej.... |
|
Data: 2018-09-30 12:20:16 | |
Autor: laisar | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
W dniu niedziela, 30 września 2018 08:55:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Wręcz przeciwnie, bardzo dobrze - przyśpiesza na maksa, ale... jednostajnie, więc wapniaki nie mogą się przyzwyczaić, bo nie kopie ich w dupohamownie (i w uszy) <: W sumie to kwestia gustu, więc najlepiej sprawdź sam. |
|
Data: 2018-10-01 18:02:48 | |
Autor: Cavallino | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
W dniu 30-09-2018 o 21:20, laisar pisze:
W dniu niedziela, 30 września 2018 08:55:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Na pewno wyje na maksa, mimo braku takiej potrzeby, a o niczym innym słowa nie było. |
|
Data: 2018-10-02 13:34:52 | |
Autor: kakmar | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
On 2018-09-30, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Jeżdżę z CTV, konkretnie HSD, i bardzo to lubię, to najlepszy system transmisji za wyjątkiem elektryka bez biegów. Eliminuje wszystkie upierdliwości wszstkich skrzyń begów jakimi jeździłem. Nawet gdyby palił tyle samo czy więcej, też bym brał dla wygody. A koszt nadal wyższy, z uwagi na amortyzację DUŻO wyższej ceny zakupu.Wygodniejsze z regóły kosztuje... Jedzie bardzo fajnie i tyle i aż tyle.A do tego w pakiecie musisz tolerować kretyńskie japońskie cvt, czego Jedyny sens hybryda ma w przypadku hybrydy Kii - tam jest zwykły dwusrzęgłowy automat zamiast cvt.To jest koncepcyjnie lata za HSD, komfort podobny jak taczek od VAGa. O niebo przyjemniejszy w obsłudze, a spalanie z hybrydą identyczne. Ach to trzeba obsługiwać, pytanie tylko po co. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2018-09-27 08:52:42 | |
Autor: Janusz | |
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców | |
W dniu 2018-09-26 o 09:08, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
It is time to face the uncomfortable truth that the German automakers do not have a single car, be it a gas/diesel car or an electric car, in production or in development today that can compete with the Model 3.Z tego co facet pisze to się na to nie zapowiada bo oni nawet w konceptach nie dorównują istniejącym teslom: "Nawet przyszłe zapowiedziane modele BMW, Daimlera, Porsche, VW i Audi na rok 2020 lub 2025, jeśli możemy zaufać ich oficjalnym oświadczeniom, nie są zaprojektowane tak, aby były lepiej zaprojektowane niż Tesla dzisiaj. Jeśli tak jest, to niezaprzeczalna prawda jest taka, że niemieccy producenci samochodów nie mają technicznego know-how, aby zbudować samochód taki jak Tesla. Dotyczy to przeszłości, teraźniejszości i wszystkich informacji, które mamy dzisiaj, także na przyszłość. Obecnie często cytowani niemieccy konkurenci rywalizują z przeszłością Tesli." Czyli niemcy a raczej ich motoryzacja, są w czarnej du.ie :) -- Pozdr Janusz |