Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców

Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców

Data: 2018-09-26 00:08:23
Autor: przemek.jedrzejczak
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
It is time to face the uncomfortable truth that the German automakers do not have a single car, be it a gas/diesel car or an electric car, in production or in development today that can compete with the Model 3.

i to jest prawda

jednak nasuwa sie pytanie jesli niemiecka maszyna ruszy to rentownosc Tesli zacznie ?
a) spadac
b) rosnac

niemiaszki rozebraly juz kilka/kilkanascie Tesli na testy wiec dokladnie wiedza z czego i jak jest zbudowana, teraz trzeba troche czasu na poprawe i kontratak :-) Musk zyje pozyczonym czasem i dobrze o tym wie, ale imho bedzie mial problemy jeszcze w jednym temacie tzn Niemcy moga pojsc (wzorem Toyoty w hybrydy) i tym samym spowolnic inwestycje w infrastrukture tzw ladowarki, bez ktorych elektryk jest martwy

https://www.tabletowo.pl/2018/09/25/porsche-rezygnuje-z-silnikow-wysokopreznych-przyszlosc-to-hybrydy/

Data: 2018-09-26 10:50:59
Autor: JDX
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
On 2018-09-26 09:08, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]
https://www.tabletowo.pl/2018/09/25/porsche-rezygnuje-z-silnikow-wysokopreznych-przyszlosc-to-hybrydy/
A tak w ogóle to kiedy Porsche wpadło na pomysł, aby sprofanować markę
stosowaniem diesli? Gdy zaczęli klepać SUV-y?

Data: 2018-09-26 11:00:42
Autor: Tadeusz
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
W dniu 2018-09-26 o 10:50, JDX pisze:
On 2018-09-26 09:08, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]
https://www.tabletowo.pl/2018/09/25/porsche-rezygnuje-z-silnikow-wysokopreznych-przyszlosc-to-hybrydy/
A tak w ogóle to kiedy Porsche wpadło na pomysł, aby sprofanować markę
stosowaniem diesli? Gdy zaczęli klepać SUV-y?

Diesel był też w Panamerze nie tylko w SUV Cayenne ;-)

Data: 2018-09-27 12:50:11
Autor: Adam
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
W dniu 2018-09-26 o 10:50, JDX pisze:
On 2018-09-26 09:08, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]
https://www.tabletowo.pl/2018/09/25/porsche-rezygnuje-z-silnikow-wysokopreznych-przyszlosc-to-hybrydy/
A tak w ogóle to kiedy Porsche wpadło na pomysł, aby sprofanować markę
stosowaniem diesli? Gdy zaczęli klepać SUV-y?


Dlaczego sprofanować?
Porshe dobre diesle robi przecież już kilkadziesiąt lat. Niektóre do tej pory jeżdżą.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-09-26 11:35:43
Autor: J.F.
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8802a1d1-7bcf-40f1-a190-0dbdd1534c26@googlegroups.com...
It is time to face the uncomfortable truth that the German automakers do not have a single car, be it a gas/diesel car or an electric car, in production or in development today that can compete with the Model 3.

i to jest prawda

Zaraz - w jakim sensie, jesli pomijamy paliwo ?

W kategorii "ambitny elektryk" to nie maja.
Choc e-golfa widuje, i moze jest wystarczajacy.

Idac dalej - a kto ma konkurencyjne auto ? Chyba ciagle nikt. To niemcy nie odstaja od sredniej :-)

Idac jeszcze dalej - Tesla potanieje ?
Bo jesli to ma byc ambitne i drogie auto elektryczne ... to moze bedzie tego na tyle niewiele, ze mozna odpuscic :-)


jednak nasuwa sie pytanie jesli niemiecka maszyna ruszy to rentownosc Tesli zacznie ?
a) spadac
b) rosnac

niemiaszki rozebraly juz kilka/kilkanascie Tesli na testy wiec dokladnie wiedza z czego i jak jest zbudowana, teraz trzeba troche czasu na poprawe i kontratak :-)

Siemens od dawna robi napedy elektryczne, ale fakt - slabe, albo mocne, ale duze i ciezkie.

Musk zyje pozyczonym czasem i dobrze o tym wie, ale imho bedzie mial problemy jeszcze w jednym temacie tzn Niemcy moga pojsc (wzorem Toyoty w hybrydy) i tym samym spowolnic inwestycje w infrastrukture tzw ladowarki, bez ktorych elektryk jest martwy

Ale ... to Tesla nastawia ladowarek i opatentuje wtyczke :-)
Chyba, ze ich VW ubiegnie, i postawi swoje wtyczki. eGolf bedzie sie ladowal szybko, a tesla dlugo :-)

Ale ropa sie kiedys skonczy, wiec czas juz gonic konkurencje ... albo inwestowac w synteze paliw.
Lub np w technologie wodorową.

J.

Data: 2018-09-26 02:56:57
Autor: przemek.jedrzejczak
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
-- Idac dalej - a kto ma konkurencyjne auto ? Chyba ciagle nikt. To niemcy nie odstaja od sredniej :-)

Niemcy juz dawno powinni cos miec ale poszli w szwindel i stracili z 15 lat

-- Idac jeszcze dalej - Tesla potanieje ?

tak, zaraz po tym jak ajfon bedzie w cenie xiaomi :-)

-- Ale ... to Tesla nastawia ladowarek i opatentuje wtyczke :-)

tesla to obcy wiec nikt mu nie pomoze a jak VW i inni zaczna stawiac to bedzie wymagac tego racja stanu i sypna doplaty

-- Chyba, ze ich VW ubiegnie, i postawi swoje wtyczki. eGolf bedzie sie ladowal szybko, a tesla dlugo :-)

idac w hybrydy Niemcy zalatwia i muska i toyote wiec wtyczki sie pojawia ale bez pospiechu

Data: 2018-09-30 11:08:01
Autor:
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców


Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2dec4570-9ae1-453d-a08b-835233ac9fba@googlegroups.com...

idac w hybrydy Niemcy zalatwia i muska i toyote wiec wtyczki sie pojawia ale bez pospiechu

http://www.statista.com/graphic/1/316786/global-market-share-of-the-leading-automakers.jpg

Data: 2018-09-26 23:04:12
Autor: Pszemol
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5bab5318$0$498$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8802a1d1-7bcf-40f1-a190-0dbdd1534c26@googlegroups.com...
It is time to face the uncomfortable truth that the German automakers do not have a single car, be it a gas/diesel car or an electric car, in production or in development today that can compete with the Model 3.

i to jest prawda

Zaraz - w jakim sensie, jesli pomijamy paliwo ?

W kategorii "ambitny elektryk" to nie maja.
Choc e-golfa widuje, i moze jest wystarczajacy.

Idac dalej - a kto ma konkurencyjne auto ? Chyba ciagle nikt. To niemcy nie odstaja od sredniej :-)

Idac jeszcze dalej - Tesla potanieje ?
Bo jesli to ma byc ambitne i drogie auto elektryczne ... to moze bedzie tego na tyle niewiele, ze mozna odpuscic :-)

Niewiele? Chyba w linka nie kliknąłeś...

jednak nasuwa sie pytanie jesli niemiecka maszyna ruszy to rentownosc Tesli zacznie ?
a) spadac
b) rosnac

niemiaszki rozebraly juz kilka/kilkanascie Tesli na testy wiec dokladnie wiedza z czego i jak jest zbudowana, teraz trzeba troche czasu na poprawe i kontratak :-)

Siemens od dawna robi napedy elektryczne, ale fakt - slabe, albo mocne, ale duze i ciezkie.

Musk zyje pozyczonym czasem i dobrze o tym wie, ale imho bedzie mial problemy jeszcze w jednym temacie tzn Niemcy moga pojsc (wzorem Toyoty w hybrydy) i tym samym spowolnic inwestycje w infrastrukture tzw ladowarki, bez ktorych elektryk jest martwy

Ale ... to Tesla nastawia ladowarek i opatentuje wtyczke :-)
Chyba, ze ich VW ubiegnie, i postawi swoje wtyczki. eGolf bedzie sie ladowal szybko, a tesla dlugo :-)

Ale ropa sie kiedys skonczy, wiec czas juz gonic konkurencje ... albo inwestowac w synteze paliw.
Lub np w technologie wodorową.

Synteza się zacznie opłacać dopiero gdy baryłka kopalnej sięgnie $300.
Ale to się nie zdarzy, bo wcześniej opanują rynek auta elektryczne.

Data: 2018-09-27 15:34:25
Autor: J.F.
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pohkrq$1j0$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Idac jeszcze dalej - Tesla potanieje ?
Bo jesli to ma byc ambitne i drogie auto elektryczne ... to moze bedzie tego na tyle niewiele, ze mozna odpuscic :-)

Niewiele? Chyba w linka nie kliknąłeś...

No i ile tam pisza - Tesla 100 tys. VW 10 mln.

Nawet jak Tesla zacznie dostarczac pol mln, to VW bedzie nadal sprzedawal 9.6mln.

Wiec to jeszcze nie jest powod do paniki ... ale czas pracowac nad nowym modelem.
Szybko pracowac, ale pare lat jeszcze mamy.

Dalej patrzac - Tesla droga. Jesli nie potanieje - to to ciagle bedzie jakas nisza na rynku.
Wiec te swoje 10 mln VW gdzies upchnie.

Bardziej mu moga zaszkodzic europejskie regulacje, zrobi sie troche zakazow, troche mody, i elektrykow bedzie przybywac szybciej.

Ale do tego nie trzeba auta az porownywalnego z Tesla, tylko malego europejskiego econoboxa :-)

I tu trudno mi powiedziec - e-golf jest gotowy, czy nawet w tej konkurencji ustepuje.

Ale ropa sie kiedys skonczy, wiec czas juz gonic konkurencje ... albo inwestowac w synteze paliw.
Lub np w technologie wodorową.

Synteza się zacznie opłacać dopiero gdy baryłka kopalnej sięgnie $300.
Ale to się nie zdarzy, bo wcześniej opanują rynek auta elektryczne.

A jak opanujesz metode taniej syntezy ?
I sie okaze, ze jest e-golf w sredniej cenie, z licznymi ograniczeniami, Tesla z pewnymi ograniczeniami, ale droga, i zwykle auta spalinowe, ktorym juz nie grozi brak paliwa, ani jego wysoka cena ....

Niedawno byl taki news
https://www.zmescience.com/research/us-navy-synthetic-jet-fuel-seawater-0423432/

6$ za galon ... troche drogo, ale jak bede mogl wstawic do garazu, to mi Arabowie i podatki nie straszne :-)

J.

Data: 2018-09-27 11:52:08
Autor: Pszemol
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5bacdc8e$0$482$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pohkrq$1j0$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Idac jeszcze dalej - Tesla potanieje ?
Bo jesli to ma byc ambitne i drogie auto elektryczne ... to moze bedzie tego na tyle niewiele, ze mozna odpuscic :-)

Niewiele? Chyba w linka nie kliknąłeś...

No i ile tam pisza - Tesla 100 tys. VW 10 mln.

Tam piszą o liczbach sprzedanych aut NA RYNKU USA.
Tam, gdzie w chwili obecnej Tesla konkuruje z niemieckimi koncernami
samochodów luksusowych/drogich. To jest sektor w którym nie ma
Golfa ani Fabii. To jest sektor w którym są Audi, Mercedesy, Porsche.
W tym sektorze liczbę sprzedanych aut liczy się w tysiącach, nie milionach.
Np. Acura sprzedała w sierpniu tylko 2100 samochodów TLX i RLX.
Audi tylko 8724 w sumie A3 + A4 + A5 + A6. Tesla Model 3: 17000.

Nawet jak Tesla zacznie dostarczac pol mln, to VW bedzie nadal sprzedawal 9.6mln.

Wiec to jeszcze nie jest powod do paniki ... ale czas pracowac nad nowym modelem.
Szybko pracowac, ale pare lat jeszcze mamy.

Dalej patrzac - Tesla droga. Jesli nie potanieje - to to ciagle bedzie jakas nisza na rynku.
Wiec te swoje 10 mln VW gdzies upchnie.

Nie chodzi o dolne półki, na których firmy robią mikroskopijne profity.

Bardziej mu moga zaszkodzic europejskie regulacje, zrobi sie troche zakazow, troche mody, i elektrykow bedzie przybywac szybciej.

Ale do tego nie trzeba auta az porownywalnego z Tesla, tylko malego europejskiego econoboxa :-)

I tu trudno mi powiedziec - e-golf jest gotowy, czy nawet w tej konkurencji ustepuje.

W tej konkurencji się nie klasyfikuje wcale.
W tej konkurencji masz auta takiej jak Alfa Romeo Giulia i Jaguar XE i XF.

Ale ropa sie kiedys skonczy, wiec czas juz gonic konkurencje ... albo inwestowac w synteze paliw.
Lub np w technologie wodorową.

Synteza się zacznie opłacać dopiero gdy baryłka kopalnej sięgnie $300.
Ale to się nie zdarzy, bo wcześniej opanują rynek auta elektryczne.

A jak opanujesz metode taniej syntezy ?

Metoda tej syntezy jest już opanowana.

I sie okaze, ze jest e-golf w sredniej cenie, z licznymi ograniczeniami, Tesla z pewnymi ograniczeniami, ale droga, i zwykle auta spalinowe, ktorym juz nie grozi brak paliwa, ani jego wysoka cena ...

Niedawno byl taki news
https://www.zmescience.com/research/us-navy-synthetic-jet-fuel-seawater-0423432/

6$ za galon ... troche drogo, ale jak bede mogl wstawic do garazu, to mi Arabowie i podatki nie straszne :-)

:-)

Data: 2018-09-28 10:44:34
Autor: J.F.
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:poj1rl$81f$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
Idac jeszcze dalej - Tesla potanieje ?
Bo jesli to ma byc ambitne i drogie auto elektryczne ... to moze bedzie tego na tyle niewiele, ze mozna odpuscic :-)

Niewiele? Chyba w linka nie kliknąłeś...
No i ile tam pisza - Tesla 100 tys. VW 10 mln.

Tam piszą o liczbach sprzedanych aut NA RYNKU USA.
Tam, gdzie w chwili obecnej Tesla konkuruje z niemieckimi koncernami
samochodów luksusowych/drogich. To jest sektor w którym nie ma
Golfa ani Fabii. To jest sektor w którym są Audi, Mercedesy, Porsche.

Ale artykul dotyczy VW, wiec mowimy o passacie :-)

W tym sektorze liczbę sprzedanych aut liczy się w tysiącach, nie milionach.
Np. Acura sprzedała w sierpniu tylko 2100 samochodów TLX i RLX.
Audi tylko 8724 w sumie A3 + A4 + A5 + A6. Tesla Model 3: 17000.

P.S. A3 i A4 chyba nie zaliczasz do luksusowych ?

No ale ten sam problem maja i inne koncerny, w tym amerykanskie.

W kazdym badz razie jeszcze przez pare lat nie widzialbym zagrozenia dla VW.
Mercedes, Audi ... kto wie, o ile masz prawdziwe liczby.

Ale trzeba juz cos robic, zeby za tych pare lat nie obudzic sie z reka w nocniku.

Ale ropa sie kiedys skonczy, wiec czas juz gonic konkurencje ... albo inwestowac w synteze paliw.
Lub np w technologie wodorową.
Synteza się zacznie opłacać dopiero gdy baryłka kopalnej sięgnie $300.
Ale to się nie zdarzy, bo wcześniej opanują rynek auta elektryczne.
A jak opanujesz metode taniej syntezy ?
Metoda tej syntezy jest już opanowana.

Widac jakas za droga.
I choc silnik spalinowy ma mierna sprawnosc, to moze mu zapewnic przyszlosc na dlugie lata.

No chyba, ze wreszcie rusza d* i zrobia wymienne akumulatory ...

J.

Data: 2018-09-29 08:56:40
Autor: Pszemol
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5badea21$0$489$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:poj1rl$81f$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
Idac jeszcze dalej - Tesla potanieje ?
Bo jesli to ma byc ambitne i drogie auto elektryczne ... to moze bedzie tego na tyle niewiele, ze mozna odpuscic :-)

Niewiele? Chyba w linka nie kliknąłeś...
No i ile tam pisza - Tesla 100 tys. VW 10 mln.

Tam piszą o liczbach sprzedanych aut NA RYNKU USA.
Tam, gdzie w chwili obecnej Tesla konkuruje z niemieckimi koncernami
samochodów luksusowych/drogich. To jest sektor w którym nie ma
Golfa ani Fabii. To jest sektor w którym są Audi, Mercedesy, Porsche.

Ale artykul dotyczy VW, wiec mowimy o passacie :-)

Mowa pewnie o koncernie VAG, czyli Audi VW Porsche.

W tym sektorze liczbę sprzedanych aut liczy się w tysiącach, nie milionach.
Np. Acura sprzedała w sierpniu tylko 2100 samochodów TLX i RLX.
Audi tylko 8724 w sumie A3 + A4 + A5 + A6. Tesla Model 3: 17000.

P.S. A3 i A4 chyba nie zaliczasz do luksusowych ?

W porównaniu do Golfa i Fabii? Jak najbardziej!

No ale ten sam problem maja i inne koncerny, w tym amerykanskie.

Dokładnie. Były tam na liście Lexusy, Acury, Volvo, Jaguary...

W kazdym badz razie jeszcze przez pare lat nie widzialbym zagrozenia dla VW.

A mają coś co może konkurować z Tesla Model3?

Mercedes, Audi ... kto wie, o ile masz prawdziwe liczby.

Skąd wątpliwości że nie są prawdziwe?

Ale trzeba juz cos robic, zeby za tych pare lat nie obudzic sie z reka w nocniku.

Argument brzmi, że nie mają niczego aby konkurować z obecną
wersją aut robionych przez Teslę. Więc jak wypuszczą coś w 2020
czy 2022 konkurencyjnego z obecnymi modelami Tesli to i tak
będą do tyłu, bo Tesla nie stoi w miejscu. No i jeszcze jest problem
braku sieci szybkich ładowarek- tu też Tesla jest wiele do przodu.

Ale ropa sie kiedys skonczy, wiec czas juz gonic konkurencje ... albo inwestowac w synteze paliw.
Lub np w technologie wodorową.
Synteza się zacznie opłacać dopiero gdy baryłka kopalnej sięgnie $300.
Ale to się nie zdarzy, bo wcześniej opanują rynek auta elektryczne.
A jak opanujesz metode taniej syntezy ?
Metoda tej syntezy jest już opanowana.

Widac jakas za droga.
I choc silnik spalinowy ma mierna sprawnosc, to moze mu zapewnic przyszlosc na dlugie lata.

Fuzja nuklearna jest tak wyceniona. I byłaby alternatywą gdyby ostatnio
nie powstała zupełnie inna opcja w postaci samochodów elektrycznych.

No chyba, ze wreszcie rusza d* i zrobia wymienne akumulatory ...

Zawsze to będzie problematyczne ze względu na to, że jako
właściciel nowego auta nie chcę wymienić aku na 3 letnie.
No chyba że auto będę kupował bez aku i za aku płacił tylko dzierżawę.

Data: 2018-09-29 16:24:44
Autor: J.F.
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:56:40 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
P.S. A3 i A4 chyba nie zaliczasz do luksusowych ?

W porównaniu do Golfa i Fabii? Jak najbardziej!

Przeciez to Golf. Lub Octavia.

No dobra - troche lepszy.

W kazdym badz razie jeszcze przez pare lat nie widzialbym zagrozenia dla VW.
A mają coś co może konkurować z Tesla Model3?

Nie musza - to nie sa te ilosci, ktore zagroza egzystencji firmy, wiec
maja jeszcze pare lat na opracowanie konkurencyjnego modelu ... albo
stwierdzenia, ze Tesla to slepa uliczka.

Mercedes, Audi ... kto wie, o ile masz prawdziwe liczby.
Skąd wątpliwości że nie są prawdziwe?

Bo rzetelne zebranie moze byc trudne.

A zobacz
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_EQ

Ale trzeba juz cos robic, zeby za tych pare lat nie obudzic sie z reka w nocniku.
Argument brzmi, że nie mają niczego aby konkurować z obecną
wersją aut robionych przez Teslę. Więc jak wypuszczą coś w 2020
czy 2022 konkurencyjnego z obecnymi modelami Tesli to i tak
będą do tyłu, bo Tesla nie stoi w miejscu. No i jeszcze jest problem
braku sieci szybkich ładowarek- tu też Tesla jest wiele do przodu.

Dadza w lape, to sie okaze, ze Tesla musi swoje upublicznic :-)

Choc ciagle mi sie wydaje, ze najlepsza bylaby hybryda - po miescie
jedziesz na pradzie, w trasie na paliwie, i ladowanie ci nie straszne.

J.

Data: 2018-09-29 12:43:41
Autor: Pszemol
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:pewumif2uthm$.ey55l9cpsp9j.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:56:40 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
P.S. A3 i A4 chyba nie zaliczasz do luksusowych ?

W porównaniu do Golfa i Fabii? Jak najbardziej!

Przeciez to Golf. Lub Octavia.

No dobra - troche lepszy.

Tak samo jak Lexus to "trochę lepsza" Toyota a Acura to "troche lepsza" Honda.

W kazdym badz razie jeszcze przez pare lat nie widzialbym zagrozenia dla
VW.
A mają coś co może konkurować z Tesla Model3?

Nie musza - to nie sa te ilosci, ktore zagroza egzystencji firmy, wiec
maja jeszcze pare lat na opracowanie konkurencyjnego modelu ... albo
stwierdzenia, ze Tesla to slepa uliczka.

No to zobaczymy.

Mercedes, Audi ... kto wie, o ile masz prawdziwe liczby.
Skąd wątpliwości że nie są prawdziwe?

Bo rzetelne zebranie moze byc trudne.

Publikują te dane agencje rządowe na podstawie liczby
rejestrowanych samochodów w każdym stanie USA.
Ja nie mam powodów wątplić w te liczby.

A zobacz
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_EQ

No i? 2022?? to za CZTERY LATA. To wieki całe.

Ale trzeba juz cos robic, zeby za tych pare lat nie obudzic sie z reka w
nocniku.
Argument brzmi, że nie mają niczego aby konkurować z obecną
wersją aut robionych przez Teslę. Więc jak wypuszczą coś w 2020
czy 2022 konkurencyjnego z obecnymi modelami Tesli to i tak
będą do tyłu, bo Tesla nie stoi w miejscu. No i jeszcze jest problem
braku sieci szybkich ładowarek- tu też Tesla jest wiele do przodu.

Dadza w lape, to sie okaze, ze Tesla musi swoje upublicznic :-)

Choc ciagle mi sie wydaje, ze najlepsza bylaby hybryda - po miescie
jedziesz na pradzie, w trasie na paliwie, i ladowanie ci nie straszne.

Hybryda kosztuje dużo bo masz dwa napędy. Hybryda to ślepa uliczka.

Data: 2018-09-29 22:41:41
Autor: J.F.
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
Dnia Sat, 29 Sep 2018 12:43:41 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:pewumif2uthm$.ey55l9cpsp9j.dlg40tude.net...
P.S. A3 i A4 chyba nie zaliczasz do luksusowych ?
W porównaniu do Golfa i Fabii? Jak najbardziej!

Przeciez to Golf. Lub Octavia.
No dobra - troche lepszy.
Tak samo jak Lexus to "trochę lepsza" Toyota a Acura to "troche lepsza" Honda.

A tu ta sama plyta.

A zobacz
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_EQ

No i? 2022?? to za CZTERY LATA. To wieki całe.

Za 4 lata to bedzie 10 modeli. A pierwszy w 2020.
A to tak za rok, moze dwa.

A od roku juz rezerwacje przyjmuja
https://www.greencarreports.com/news/1112772_mercedes-eqc-electric-suv-reservations-open-in-norway-for-2019-delivery


I to na 2019 ...


J.

Data: 2018-09-30 16:59:42
Autor: T.
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
W dniu 2018-09-29 o 22:41, J.F. pisze:
Dnia Sat, 29 Sep 2018 12:43:41 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:pewumif2uthm$.ey55l9cpsp9j.dlg40tude.net...
P.S. A3 i A4 chyba nie zaliczasz do luksusowych ?
W porównaniu do Golfa i Fabii? Jak najbardziej!

Przeciez to Golf. Lub Octavia.
No dobra - troche lepszy.
Tak samo jak Lexus to "trochę lepsza" Toyota a Acura to "troche lepsza"
Honda.

A tu ta sama plyta.

A zobacz
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_EQ

No i? 2022?? to za CZTERY LATA. To wieki całe.

Za 4 lata to bedzie 10 modeli. A pierwszy w 2020.
A to tak za rok, moze dwa.

A od roku juz rezerwacje przyjmuja
https://www.greencarreports.com/news/1112772_mercedes-eqc-electric-suv-reservations-open-in-norway-for-2019-delivery


I to na 2019 ...


J.

https://motoryzacja.wnp.pl/mercedes-benz-zaprezentowal-samochod-elektryczny-o-zasiegu-ponad-450-km,329842_1_0_0.html
T.

Data: 2018-09-29 22:44:24
Autor: J.F.
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
Dnia Sat, 29 Sep 2018 07:55:54 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a):
-- Choc ciagle mi sie wydaje, ze najlepsza bylaby hybryda - po miescie jedziesz na pradzie, w trasie na paliwie, i ladowanie ci nie straszne.

Wow wpadłeś na to co Japończycy wiedzą od 20 lat, respekt ;-)

20 lat temu to oni zrobili hybryde bez wtyczki.
Gdzie tu sens, gdzie logika ?

J.

Data: 2018-09-30 08:12:56
Autor: Cavallino
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
W dniu 29-09-2018 o 22:44, J.F. pisze:
Dnia Sat, 29 Sep 2018 07:55:54 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a):
-- Choc ciagle mi sie wydaje, ze najlepsza bylaby hybryda - po miescie
jedziesz na pradzie, w trasie na paliwie, i ladowanie ci nie straszne.

Wow wpadłeś na to co Japończycy wiedzą od 20 lat, respekt ;-)

20 lat temu to oni zrobili hybryde bez wtyczki.
Gdzie tu sens, gdzie logika ?

NO jak gdzie?
Da się złapać jelenia na nazwę "ekologiczny" i dopłatę kiludziesięciu tysięcy z tego tytułu.
A potem w praniu (jeździe próbnej) wychodzi że pali tyle samo co diesel i litr mniej niż benzyniak....

A do tego w pakiecie musisz tolerować kretyńskie japońskie cvt, czego tolerować się nie da, już bym wolał zapłacić za litr więcej....

Data: 2018-09-30 12:20:16
Autor: laisar
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
W dniu niedziela, 30 września 2018 08:55:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> A do tego w pakiecie musisz tolerować kretyńskie japońskie cvt, czego > tolerować się nie da, już bym wolał zapłacić za litr więcej....

Nie wiem, nie jechalem ... naprawde tak zle ?

Wręcz przeciwnie, bardzo dobrze - przyśpiesza na maksa, ale... jednostajnie, więc wapniaki nie mogą się przyzwyczaić, bo nie kopie ich w dupohamownie (i w uszy) <:

W sumie to kwestia gustu, więc najlepiej sprawdź sam.

Data: 2018-10-01 18:02:48
Autor: Cavallino
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
W dniu 30-09-2018 o 21:20, laisar pisze:
W dniu niedziela, 30 września 2018 08:55:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

A do tego w pakiecie musisz tolerować kretyńskie japońskie cvt, czego
tolerować się nie da, już bym wolał zapłacić za litr więcej....

Nie wiem, nie jechalem ... naprawde tak zle ?

Wręcz przeciwnie, bardzo dobrze - przyśpiesza na maksa


Na pewno wyje na maksa, mimo braku takiej potrzeby, a o niczym innym słowa nie było.

Data: 2018-10-02 13:34:52
Autor: kakmar
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
On 2018-09-30, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Na czym polegający?
Na wyciu układu z cvt?

Jeżdżę z CTV, konkretnie HSD, i bardzo to lubię, to najlepszy system transmisji za wyjątkiem elektryka bez biegów. Eliminuje wszystkie upierdliwości wszstkich skrzyń begów jakimi jeździłem.
Nawet gdyby palił tyle samo czy więcej, też bym brał dla wygody.

A koszt nadal wyższy, z uwagi na amortyzację DUŻO wyższej ceny zakupu.

Wygodniejsze z regóły kosztuje...

A do tego w pakiecie musisz tolerować kretyńskie japońskie cvt, czego
tolerować się nie da, już bym wolał zapłacić za litr więcej....

Nie wiem, nie jechalem ... naprawde tak zle ?

Gorzej niż źle, jeździ to gorzej niż skuter.

Jedzie bardzo fajnie i tyle i aż tyle.
Jedyny sens hybryda ma w przypadku hybrydy Kii - tam jest zwykły dwusrzęgłowy automat zamiast cvt.

To jest koncepcyjnie lata za HSD, komfort podobny jak taczek od VAGa.

O niebo przyjemniejszy w obsłudze, a spalanie z hybrydą identyczne.
Ale to już nie japończyk o którym pisałeś.

Ach to trzeba obsługiwać, pytanie tylko po co. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2018-09-27 08:52:42
Autor: Janusz
Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
W dniu 2018-09-26 o 09:08, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
It is time to face the uncomfortable truth that the German automakers do not have a single car, be it a gas/diesel car or an electric car, in production or in development today that can compete with the Model 3.

i to jest prawda

jednak nasuwa sie pytanie jesli niemiecka maszyna ruszy to rentownosc Tesli zacznie ?
a) spadac
b) rosnac

niemiaszki rozebraly juz kilka/kilkanascie Tesli na testy wiec dokladnie wiedza z czego i jak jest zbudowana, teraz trzeba troche czasu na poprawe i kontratak :-)
Z tego co facet pisze to się na to nie zapowiada bo oni nawet w konceptach nie dorównują istniejącym teslom:
"Nawet przyszłe zapowiedziane modele BMW, Daimlera, Porsche, VW i Audi na rok 2020 lub 2025, jeśli możemy zaufać ich oficjalnym oświadczeniom, nie są zaprojektowane tak, aby były lepiej zaprojektowane niż Tesla dzisiaj. Jeśli tak jest, to niezaprzeczalna prawda jest taka, że niemieccy producenci samochodów nie mają technicznego know-how, aby zbudować samochód taki jak Tesla. Dotyczy to przeszłości, teraźniejszości i wszystkich informacji, które mamy dzisiaj, także na przyszłość. Obecnie często cytowani niemieccy konkurenci rywalizują z przeszłością Tesli."

Czyli niemcy a raczej ich motoryzacja, są w czarnej du.ie :)

--
Pozdr
Janusz

Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona