Tesla plonie

Data: 2013-11-12 01:53:15
Autor: J.F.
Tesla plonie
http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,127258,14917477,Samochod_Tesli_znow_w_ogniu__Trzeci_raz_w_ciagu_szesciu.html

"znów spadły na firmę kłopoty wizerunkowe z powodu pożaru samochodu.
Już trzeciego w ciągu ostatnich sześciu tygodni. "

J.

Data: 2013-11-12 02:00:27
Autor: Tomasz Wójtowicz
Tesla plonie
W dniu 2013-11-12 01:53, J.F. pisze:
[...]

A ile benzynowozów spłonęło na świecie w ciągu sześciu tygodni?

Data: 2013-11-11 17:03:47
Autor: kogutek444
Tesla plonie
W dniu wtorek, 12 listopada 2013 02:00:27 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
> [...]

> Już trzeciego w ciągu ostatnich sześciu tygodni. "

A ile benzynowozów spłonęło na świecie w ciągu sześciu tygodni?

Ja bym jeszcze spytał ile z nich tak same z siebie się zapaliły a ile w wyniku rozerwania zbiornika z paliwem przez jakiś podbity z jezdni hak albo w wyniku przywalenia w ścianę.

Data: 2013-11-12 02:17:22
Autor: Andrzej Lawa
Tesla plonie
W dniu 12.11.2013 02:00, Tomasz Wójtowicz pisze:
[...]

W stosunku do ich całkowitej liczby? Same z siebie?

Data: 2013-11-12 02:46:29
Autor: Tomasz Wójtowicz
Tesla plonie
W dniu 2013-11-12 02:17, Andrzej Lawa pisze:
[...]

A jeśli pęknie wężyk paliwa, to jest wtedy pożar "sam z siebie"?

Bo mnie kiedyś pękł. Tylko że jechałem dieslem i skończyło się na smrodzie ON parującego z nagrzanego bloku silnika. Gdyby to był benzyniak, to by było po samochodzie.

Data: 2013-11-12 08:07:12
Autor: Myjk
Tesla plonie
Tue, 12 Nov 2013 02:46:29 +0100, Tomasz WĂłjtowicz
Gdyby to był benzyniak, to by było po samochodzie.

Mojej matce się ZAZ zapalił na skrzyżowaniu, siedziałem na tylnym siedzeniu
jak rozbłysło mi za plecami -- i auto przetrwało pożar komory silnika,
pomimo że stosunkowo długo całość płonęła. ;) Wężyk nie pękł, zwyczajnie
wysunął się z króćca gaźnika.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-12 09:40:30
Autor: Jacek
Tesla plonie
Bo mnie kiedyś pękł. Tylko że jechałem dieslem i skończyło się na
smrodzie ON parującego z nagrzanego bloku silnika. Gdyby to był
benzyniak, to by było po samochodzie.
U mnie rozszczelnił się wężyk paliwa (benzyna) w Octavii i dopiero po smrodzie i niespodziewanym zaświeceniu rezerwy poznałem, że uciekło lekko licząc 10 litrów.
Co ciekawe - olej napędowy na temperaturę samozaplonu około 270 stopni, a benzyna 340.
Jacek

Data: 2013-11-12 10:44:32
Autor: sqlwiel
Tesla plonie
W dniu 2013-11-12 09:40, Jacek pisze:

Co ciekawe - olej napędowy na temperaturę samozaplonu około 270 stopni,
a benzyna 340.
Jacek

Miałem taką "ulubioną" zabawę - dowodziłem, że ON się nie pali. Gasiłem zapałkę w niewielkim naczyniu z "ropą" (zakrętka od baniaka po oleju). Owszem - nie w upał.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-12 11:41:56
Autor: Jacek Maciejewski
Tesla plonie
Dnia Tue, 12 Nov 2013 10:44:32 +0100, sqlwiel napisał(a):

[...]

Siedzieliśmy kiedyś przed hangarem pełnym szybowców i kurzyliśmy sporty.
Obok stało wiadro jakiego zwykle się używa do wody kiedy trzeba umyć
szybowiec. Tyle że tym razem było pełne benzyny lotniczej, o czym nikt nie
wiedział :) Zostawił je po robocie jakiś mechanik. Kolega pięknym łukiem
posłał niedopałka do wiadra, zasyczało i zgasło. Ale kogoś tknęło, podszedł
do wiadra i ku konsternacji wszystkich odkrył benzynę :)
To tyle na temat palności benzyny :)
--
Jacek

Data: 2013-11-12 12:10:22
Autor: Czesław Wiśniak
Tesla plonie
Kolega pięknym łukiem
posłał niedopałka do wiadra, zasyczało i zgasło. Ale kogoś tknęło, podszedł
do wiadra i ku konsternacji wszystkich odkrył benzynę :)
To tyle na temat palności benzyny :)

To akurat dziwne nie jest, za mało tlenu było albo nieodpowiednie proporcje.

Data: 2013-11-12 12:53:08
Autor: Marcin N
Tesla plonie
W dniu 2013-11-12 12:10, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Wiaderko musi mieć turbo?

--
MN

Data: 2013-11-12 14:19:38
Autor: sqlwiel
Tesla plonie
[...]

Na odcinku lotu peta między ręką palacza, a powierzchnią benzyny musiało być miejsce, w którym proporcje mieszanki były optymalne do zapłonu. Jedynym wyjaśnieniem wydaje się być zbyt niska temperatura peta. Przy zaciąganiu się jest znacznie wyższa. Pozostaje eksperyment powtórzyć w warunkach kontrolowanych. Założę się o piwo, że "nieciągnięty" pet nie zapali etyliny.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-12 14:51:35
Autor: Czesław Wiśniak
Tesla plonie
Na odcinku lotu peta między ręką palacza, a powierzchnią benzyny musiało być miejsce, w którym proporcje mieszanki były optymalne do zapłonu.

Niekoniecznie.

Jedynym wyjaśnieniem wydaje się być zbyt niska temperatura peta. Przy zaciąganiu się jest znacznie wyższa.

Nie sądzę, żeby była za niska.

Pozostaje eksperyment powtórzyć w warunkach kontrolowanych. Założę się o piwo, że "nieciągnięty" pet nie zapali etyliny.

Proponuje wlać do recznego spryskiwacza i prysnąc mgiełką na tego kiepa :)

Data: 2013-11-12 09:45:38
Autor: kogutek444
Tesla plonie
W dniu wtorek, 12 listopada 2013 14:51:35 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> [...]

Proponuje wlać do recznego spryskiwacza i prysnąc mgiełką na tego kiepa :)

 Tak działają bomby paliwowe. najpierw rozpylane jest cokolwiek co się pali, może być i maka albo cukier puder, chociaż paliwa płynne są lepsze. Czeka chwilę i podpala. Dużym bombom paliwowym niewiele brakuje do małych ładunków nuklearnych.

Data: 2013-11-12 15:03:38
Autor: sqlwiel
Tesla plonie
W dniu 2013-11-12 14:51, Czesław Wiśniak pisze:
Na odcinku lotu peta między ręką palacza, a powierzchnią benzyny
musiało być miejsce, w którym proporcje mieszanki były optymalne do
zapłonu.

Niekoniecznie.

Koniecznie. Twierdzenie Darboux.

Proponuje wlać do recznego spryskiwacza i prysnąc mgiełką na tego kiepa :)

Przeprowadź i zdaj relację.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-12 15:18:33
Autor: Czesław Wiśniak
Tesla plonie
Koniecznie. Twierdzenie Darboux.

Co twierdzenie Darboux ?

Proponuje wlać do recznego spryskiwacza i prysnąc mgiełką na tego kiepa :)

Przeprowadź i zdaj relację.

Ja ? Mnie to wali, chcesz sprawdzic czy rzeczywiscie papieros ma za niska temp to zrob sobie proponowany eksperyment. Byc może ma za niską, można też zrobic z płomieniem. To jest dosyc bezpieczne.

Data: 2013-11-12 09:59:31
Autor: Andrzej Lawa
Tesla plonie
W dniu 12.11.2013 02:46, Tomasz Wójtowicz pisze:

[...]

Owszem. Miałem na myśli wyłączenie pojazdów podpalonych przez np. "narodofcuf".

Data: 2013-11-12 12:31:44
Autor: Myjk
Tesla plonie
Tue, 12 Nov 2013 02:46:29 +0100, Tomasz WĂłjtowicz
A jeśli pęknie wężyk paliwa, to jest wtedy pożar "sam z siebie"?

A propos: http://youtu.be/lu5YaOMKHWE?t=4m51s
To chyba Dełu Szewrolet?

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-12 13:36:59
Autor: J.F
Tesla plonie
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisał w wiadomości
[...]

Nie calkiem - bo mnie kiedys pekl w benzyniaku.
I dalo sie spokojnie zjechac na pobocze, zatrzymac, przewietrzyc, naprawic i pojechac dalej.

Oczywiscie nie gwarantuje - benzyna latwo zapalna jest.
Jedna mala iskra ...
J.

Data: 2013-11-12 14:13:26
Autor: Myjk
Tesla plonie
Tue, 12 Nov 2013 13:36:59 +0100, J.F
Jedna mala iskra ...

.... przy odpowiednio wysokiej temperaturze.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-12 14:25:27
Autor: J.F
Tesla plonie
UĹźytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup
Tue, 12 Nov 2013 13:36:59 +0100, J.F
Jedna mala iskra ...
... przy odpowiednio wysokiej temperaturze.

Arktyczne mrozy u nas rzadko, a iskra sama ma temperature.

Obok zreszta rozgrzany silnik ..

J.

Data: 2013-11-12 14:21:50
Autor: sqlwiel
Tesla plonie
W dniu 2013-11-12 13:36, J.F pisze:

Oczywiscie nie gwarantuje - benzyna latwo zapalna jest.
Jedna mala iskra ...

.... w optymalnej mieszance sprężonej do 9 atmosfer i podgrzanej adiabatycznie ;)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-12 23:36:30
Autor: AZ
Tesla plonie
Dnia 12.11.2013 Tomasz Wójtowicz <sorry@nospam.com> napisał/a:

[...]

Tak Ci sie tylko wydaje, benzyna wyparuje szybciej niz ON.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-12 11:47:54
Autor: PlaMa
Tesla plonie

A ile benzynowozów spłonęło na świecie w ciągu sześciu tygodni?

wliczamy w to solarisy? :D

Data: 2013-11-12 12:57:53
Autor: Andrzej Lawa
Tesla plonie
W dniu 12.11.2013 11:47, PlaMa pisze:

A ile benzynowozów spłonęło na świecie w ciągu sześciu tygodni?

wliczamy w to solarisy? :D

Proszę uprzejmie.

Jaki będzie odsetek spalonych elektrycznych a jaki spalinowych? ;)

Data: 2013-11-12 10:44:21
Autor: Maciek
Tesla plonie
Dnia Tue, 12 Nov 2013 01:53:15 +0100, J.F. napisał(a):

http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,127258,14917477,Samochod_Tesli_znow_w_ogniu__Trzeci_raz_w_ciagu_szesciu.html

Powinnii zatrudnic marketingowca, ktory im na tych zdarzeniach szybko
stworzy kult marki :)

Np. w jak przy Pontiacu Fiero :)

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Tesla plonie