Tesla po raz kolejny

Data: 2019-09-03 18:47:22
Autor: RadoslawF
Tesla po raz kolejny
https://www.tabletowo.pl/wlasciciele-tesli-uwiezieni-w-samochodach-awaria-aplikacji/

W normalnej firmie idiotę odpowiedzialnego za brak mechanicznej
klamki wywalili by na mordę. Ale właściciela się nie da.

Wszystkiego najlepszego wierzącym w lepszość nowoczesnych
rozwiązań.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-03 10:36:05
Autor: sczygiel
Tesla po raz kolejny
W dniu wtorek, 3 września 2019 11:49:09 UTC-5 użytkownik RadoslawF napisał:
[...]

O lol...
Szkoda slow...

Data: 2019-09-03 18:58:25
Autor: yabba
Tesla po raz kolejny
W dniu 03-09-2019 o 18:47, RadoslawF pisze:
[...]

Żeby WYJŚĆ z samochodu to trzeba mieć obowiązkowo telefon z aplikacją?

yabba

Data: 2019-09-03 19:15:28
Autor: RadoslawF
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-03 o 18:58, yabba pisze:

[...]

Obowiązkowo trzeba mieć kartę. Telefon nie zawsze wystarczy.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-03 10:50:38
Autor: przemek.jedrzejczak
Tesla po raz kolejny
E bez ściemy. Przecież wszystkie osoby pisały że nie mogły dostać się do auta ?
No i dlaczego zabraniacie lemingom być idiotami ? Jeśli ktoś chce im sprzedać auto które wymaga aby przed nim klęknąć i wyrzec magiczne zaklęcie niech je kupują ;-) są firmy które świetnie prosperują na bogatych matolkach i uwierzcie mi tak jest dla nas wszystkich lepiej ;-)

Data: 2019-09-03 20:42:34
Autor: yabba
Tesla po raz kolejny
W dniu 03-09-2019 o 19:50, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
E bez ściemy. Przecież wszystkie osoby pisały że nie mogły dostać się do auta ?

A artykule jest napisane, że byli tacy, którzy nie mogli wyjść ze środka.

"Niektórzy użytkownicy Tesli w Stanach Zjednoczonych, uwięzieni w swoich samochodach, zaczęli informować o problemie na Twitterze, kiedy okazało się, że kontakt z pomocą techniczną Tesli jest utrudniony."

"Ci właściciele Tesli, którzy nie mieli w zwyczaju nosić przy sobie karty, ,,przyłapani" przez awarię, gdy byli wylogowani z aplikacji, stracili szansę na odblokowanie auta. Jeśli dodatkowo przebywali wtedy w środku, to nie mieli możliwości otworzenia drzwi. Pech."

> No i dlaczego zabraniacie lemingom być idiotami ? Jeśli ktoś chce im sprzedać auto które wymaga aby przed nim klęknąć i wyrzec magiczne zaklęcie niech je kupują ;-) są firmy które świetnie prosperują na bogatych matolkach i uwierzcie mi tak jest dla nas wszystkich lepiej ;-)

Wsiadasz do nowoczesnego samochodu kolegi lub TAXI, a w przypadku "W" okazuje się, że nie możesz uciec ze środka, bo nie masz apki lub zasięgu. I jesteś zamknięty w pułapce. Takie coś nie powinno przejść homologacji.

W każdym technicznym sprzęcie jest jakiś przycisk lub wajcha, który w możliwie najbardziej prymitywny i niezawodny sposób awaryjnie odcina zasilanie, wyłącza działanie lub umożliwia ucieczkę obsługi.

Wiem, że klamka też może się zepsuć, ale samochód ma przeważnie co najmniej 2 drzwi, a system dźwigni od klamki do zamka jest statystycznie bardziej niezawodny od całej infrastruktury IT koniecznej do obsługi apki.

yabba

Data: 2019-09-03 21:38:38
Autor: kk
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-03 20:42, yabba wrote:

Wiem, że klamka też może się zepsuć, ale samochód ma przeważnie co najmniej 2 drzwi, a system dźwigni od klamki do zamka jest statystycznie bardziej niezawodny od całej infrastruktury IT koniecznej do obsługi apki.

Cała infrastruktura tak, ale kto każe całą angażować?

Data: 2019-09-03 22:28:16
Autor: yabba
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-03 20:42, yabba wrote:

[...]

Według opisu, normalna obsługa zamka wymaga do pracy:
- apka na smartfonie
- sieć GSM/LTE
- sieć Internet
- serwery Tesli
- modem i komputer w samochodzie
- silniczek lub elektromagnes w drzwiach.

Awaria każdego elementu wymaga posługiwania się procedurą zapasową.

Sam nadal nie wierzę, że jest to tak przekombinowane.

yabba

Data: 2019-09-19 08:59:53
Autor: Budzik
Tesla po raz kolejny
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

[...]

Czy sugerujesz, ze powinna byc mozliwośc sprzedazy auta w którym podczas awaryjnego hamowania z kierowcy wysuwa sie zaostrzony pret?

Wyjasniajac - ludzie moga byc głupi ale sprzedawane samochody powinny byc tak konstruowane zeby były w miare mozliwości bezpieczne. Brak mozliwości otwarcia drzwi z pewnoscia do takich rozwiazan nie nalezy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

Data: 2019-09-19 02:21:27
Autor: przemek.jedrzejczak
Tesla po raz kolejny
-- Wyjasniajac - ludzie moga byc głupi ale sprzedawane samochody powinny byc tak konstruowane zeby były w miare mozliwości bezpieczne. Brak mozliwości otwarcia drzwi z pewnoscia do takich rozwiazan nie nalezy.

nie ma przymusu kupowania Tesli, jeśli zaś ktoś jest na tyle inteligentny to niestety musi się liczyć z konsekwencjami czyli ewentualnym grillowaniem :-)

Data: 2019-09-19 11:14:08
Autor: Robert Wańkowski
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-19 o 10:59, Budzik pisze:
Czy sugerujesz, ze powinna byc mozliwośc sprzedazy auta w którym podczas
awaryjnego hamowania z kierowcy wysuwa sie zaostrzony pret?

Kiedyś było to standardem, ale odeszli od tego. :-)

https://i2.nicepik.com/files/1003/723/754/oldtimer-cuba-auto-havana.jpg

Robert

Data: 2019-09-03 19:16:20
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-03 o 18:47, RadoslawF pisze:

W normalnej firmie idiotę odpowiedzialnego za brak mechanicznej
klamki wywalili by na mordę. Ale właściciela się nie da.

Nie mają tam jakiś norm bezpieczeństwa? W razie pożaru rozumiem, że trzeba wybrać appkę "Wyp' w podskokach";-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2019-09-04 16:51:08
Autor: T.
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-03 o 19:16, Pawel "O'Pajak" pisze:
[...]

Był w USA przypadek, kiedy kierowca spalił się w Tesli, bo go nie było jak wyciągnąć po wypadku, w którym stracił przytomność. Bo klamka musi być super-hiper nowoczesna.
T.

Data: 2019-09-04 20:56:11
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 04.09.2019 16:51, T. wrote:
Był w USA przypadek, kiedy kierowca spalił się w Tesli, bo go nie było jak wyciągnąć po wypadku, w którym stracił przytomność. Bo klamka musi być super-hiper nowoczesna.

A szyba była kuloodporna że nie dali rady wybić?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-05 09:46:55
Autor: T.
Tesla po raz kolejny
On 04.09.2019 16:51, T. wrote:
[...]

Niestety szybę w aucie nie tak prosto wybić, jak nie masz czym, a kamienie rzadko kiedy leżą pod ręką. Przy pożarze decydują sekundy...
Podejrzewam, że w USA do samochodów nie dodają nawet klucza do zmiany opon w samochodzie.
T.

Data: 2019-09-03 20:37:12
Autor: z
Tesla po raz kolejny
Chwila...
W komentarzach pod artykułem jest zdjęcie mechanicznej klamki.
Może amerykańskie zdegenerowane mózgi ;-) nie potrafiły jej znaleźć.
Może ta klamka jest za dobrze ukryta.
Może ...

Ale... Jaka jest procedura wysiadania z auta? Naciska się przycisk/aplikację i drzwi się otwierają?
Tak użytkują użytkownicy Teslę?

Ja pier...ę

Data: 2019-09-03 20:42:40
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny

Pierdzielisz. Przecież mają klamkę, tylko trzeba czytać choćby skróconą instrukcję przed użyciem - www.google.pl/search?q=tesla+emergency+door+release

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-04 15:36:55
Autor: nadir
Tesla po raz kolejny

Pierdzielisz. Przecież mają klamkę, tylko trzeba czytać choćby skróconą instrukcję przed użyciem - www.google.pl/search?q=tesla+emergency+door+release

Jeżeli to 'emergency" to mogli chociaż czerwoną tą klamkę zrobić.
Jakbym był przypadkowym pasażerem takiej Tesli, to skąd mam wziąć skróconą instrukcję?

Data: 2019-09-04 16:53:11
Autor: T.
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-04 o 15:36, nadir pisze:

[...]

Bo to jest takie auto, którego klamka wymaga instrukcji obsługi :-)
T.
Ps. Powinni dodawać młoteczek do wybijania szyb.

Data: 2019-09-04 20:54:25
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 04.09.2019 16:53, T. wrote:
Bo to jest takie auto, którego klamka wymaga instrukcji obsługi :-)

Tesla posiada cztery sposoby na otwieranie drzwi od wewnątrz (dwa ucwyty fizyczne i dwa inne), a w swoim aucie ile masz? Młoteczek też się znalazł?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-04 21:27:33
Autor: nadir
Tesla po raz kolejny

Tesla posiada cztery sposoby na otwieranie drzwi od wewnątrz (dwa ucwyty fizyczne i dwa inne), a w swoim aucie ile masz?

W przeważającej liczbie samochodów i większości osób wystarcza jeden sposób. Po co inne? Tym bardziej, że zawodzą.

Data: 2019-09-05 09:49:54
Autor: T.
Tesla po raz kolejny
On 04.09.2019 16:53, T. wrote:
Bo to jest takie auto, którego klamka wymaga instrukcji obsługi :-)

Tesla posiada cztery sposoby na otwieranie drzwi od wewnątrz (dwa ucwyty fizyczne i dwa inne), a w swoim aucie ile masz? Młoteczek też się znalazł?

A ile od zewnątrz?
Jeśli klamka się nie wysunie to jak to otworzyć z zewnątrz?
T.

Ps. Kiedyś zepsuła mi się centralka od otwierania okien (wszystkie były elektryczne) gdy byłem we Włoszech. W aucie było ze 70 stopni, a nie mogłem otworzyć okien, bo nie było zwykłej korbki chociaż z tyłu... Stopiło mi się dodatkowe światło stopu na tylnej półce... :-) Takie są efekty przedobrzenia w automatyce samochodowej...

Data: 2019-09-05 13:22:53
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 05.09.2019 09:49, T. wrote:
A ile od zewnątrz?
Jeśli klamka się nie wysunie to jak to otworzyć z zewnątrz?

W modelu 3 klamka się już nie wysuwa - jest przyciskiem (drzwi otwierają się jak tip-on w szafkach).

Ale analogicznie ja w "zwykłym" samochodzie kiedyś w zimę za mocno pociągnąłem za klamkę kierowcy (bo przymarzła) - efekt był ten sam. Klamka się ruszała a drzwi już nie otwierały. Także odpowiedź ta sama...trzeba otworzyć jakoś inaczej.

[...]

A jednak tą automatykę strzelam w ciemno zaakceptowałeś i jeździsz nadal samochodami z elektrycznymi szybami. A klamki się teraz czepiasz...

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-06 10:59:34
Autor: T.
Tesla po raz kolejny
On 05.09.2019 09:49, T. wrote:
[...]

Bo innych nie ma...
W swoim aucie mam tylne szyby na korbkę.
Idealna sytuacja byłaby, gdyby - owszem, było na pokładzie sporo systemów ułatwiających prowadzenie auta, ale żeby była możliwość jazdy bez nich. Tesla niech ma sobie takie klamki, ale jeśli nie można auta otworzyć z zewnątrz to już kicha...
W sumie w większości aut jest sporo takich systemów, ale większość da się wyłączyć. Choć gdzieś widziałem filmik (z Polski zresztą) z Bentlejem, którego jakaś banalna awaria sprowadziła do krawężnika i nie dało się dalej jechać, nawet w trybie awaryjnym.
  Te wszystkie radary i czujniki mają pomagać, a w razie problemów powinno się je deaktywować. A tu czasem się nie da i auto staje.
Ciekaw też jestem co z systemami mieszanymi, np. elektryczną klapą bagażnika. Jak coś nawali to można taki bagażnik ręcznie otworzyć?
T.

Data: 2019-09-06 09:21:25
Autor: Mateusz Viste
Tesla po raz kolejny
On Fri, 06 Sep 2019 10:59:34 +0200, T. wrote:
A jednak tą automatykę strzelam w ciemno zaakceptowałeś i jeździsz
nadal samochodami z elektrycznymi szybami. A klamki się teraz
czepiasz...

Bo innych nie ma...

E? Stoi taki u mnie na podwórku. Rocznik 2019. Wszystkie szyby ręczne, lusterka też, ręczna skrzynia, malutki atmosferyczny silnik benzynowy. Brak centralnego zamka, alarmu, klimatyzacji, radia, ba - nawet zamkniętego obiegu wentylacji nie ma. Da się.

Dacia Logan.

Mateusz

Data: 2019-09-06 11:35:32
Autor: T.
Tesla po raz kolejny
[...]

Ale tu nie chodzi o to, żeby był golas, ale żeby działał też bez tych systemów w razie awarii. Cos jak schody ruchome - jedziesz, a jak nawalą - możesz wejść po unieruchomionych.
T.

Data: 2019-09-06 13:05:35
Autor: Robert Wańkowski
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-06 o 11:35, T. pisze:
Cos jak schody ruchome - jedziesz, a jak nawalą - możesz wejść po unieruchomionych.
Albo szybko zjechać. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Txn-pqonWcA

Robert

Data: 2019-09-06 16:02:37
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 06.09.2019 11:35, T. wrote:
Ale tu nie chodzi o to, żeby był golas, ale żeby działał też bez tych systemów w razie awarii.

Od ręki można wymienić co najmniej kilka przyczyn tego stanu rzeczy. Choćby to że na terenie UE, auta z obowiązkowymi rocznikowo funkcjami (ABS, ESP, EGR...) mają być postrzegane jako niesprawne bez nich -> czyli nie wolno się takim poruszać -> czyli dlaczego producent miałby umożliwić ich wyłączenie i kontynuowanie jazdy skoro narazi się na kary?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-06 16:31:57
Autor: Uncle Pete
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-06 16:02, Mateusz Bogusz wrote:
On 06.09.2019 11:35, T. wrote:
[...]

ESP akurat można oficjalnie wyłączyć - mam taki przycisk po lewej stronie od kierownicy. Z niesprawnymi ABS i EGR samochód nadal jedzie, tylko kontrolki się świecą - bo przedpiszca pisał o sytuacji awarii.

Data: 2019-09-06 21:09:04
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 06.09.2019 16:31, Uncle Pete wrote:
ESP akurat można oficjalnie wyłączyć - mam taki przycisk po lewej stronie od kierownicy. Z niesprawnymi ABS i EGR samochód nadal jedzie, tylko kontrolki się świecą - bo przedpiszca pisał o sytuacji awarii.

To był przykład. ASR i kilka innych skrótów też się znajdzie na kokpicie.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-06 16:07:42
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 06.09.2019 10:59, T. wrote:
Ciekaw też jestem co z systemami mieszanymi, np. elektryczną klapą bagażnika. Jak coś nawali to można taki bagażnik ręcznie otworzyć?

W tylnej klapie Octavii padł mi kiedyś silniczek który ją otwierał (mechanicznej wajchy połączonej z zamkiem bezpośrednio brak) więc należało położyć kanapkę, wczołgać się do bagażnika, zdjąć plastik na zatrzask i otworzyć ręcznie pociągając za cały mechanizm.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-06 14:13:04
Autor: Mateusz Viste
Tesla po raz kolejny
On Fri, 06 Sep 2019 16:07:42 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
On 06.09.2019 10:59, T. wrote:
[...]

W zeszłym roku miałem ten sam problem. I to samo musiałem wykonać (kanapa i zabawa w czołgistę). Z tą różnicą, że u mnie bagażnik jest całkiem ręczny - ot, linka wajchy otwierającej bagażnik pękła... Wszystko może się zepsuć.

Mateusz

Data: 2019-09-06 23:45:17
Autor: kk
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-06 10:59, T. wrote:

[...]

Wystarczy by były niezawodne

Data: 2019-09-03 21:36:23
Autor: kk
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-03 18:47, RadoslawF wrote:
https://www.tabletowo.pl/wlasciciele-tesli-uwiezieni-w-samochodach-awaria-aplikacji/ W normalnej firmie idiotę odpowiedzialnego za brak mechanicznej
klamki wywalili by na mordę. Ale właściciela się nie da.

Po co mechaniczna klamka?

Data: 2019-09-03 22:14:33
Autor: Irek.N.
Tesla po raz kolejny
Po co mechaniczna klamka?

Też się dziwię, dobry kopniak w szybę załatwia sprawę wyjścia z samochodu, a FV za naprawę wysłać importerowi.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2019-09-03 23:39:10
Autor: kk
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-03 22:14, Irek.N. wrote:
Po co mechaniczna klamka?

Też się dziwię, dobry kopniak w szybę załatwia sprawę wyjścia z samochodu, a FV za naprawę wysłać importerowi.

Nie o to chodzi. Mechaniczność klamki nie czyni jej niezawodną.

Data: 2019-09-04 11:50:25
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 03.09.2019 22:14, Irek.N. wrote:
Też się dziwię, dobry kopniak w szybę załatwia sprawę wyjścia z samochodu, a FV za naprawę wysłać importerowi.

Haha, w "zwykłym" samochodzie chyba nigdy jeszcze nie spadła Ci linka z klamki wewnętrznej. Bo byś się w język wtedy ugryzł.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-04 06:53:27
Autor: sczygiel
Tesla po raz kolejny
W dniu środa, 4 września 2019 04:50:28 UTC-5 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]

Haha, w "zwykłym" samochodzie chyba nigdy jeszcze nie spadła Ci linka z klamki wewnętrznej. Bo byś się w język wtedy ugryzł.

Nic by nie gryzl. Otwarl by drugie drzwi.
Albo trzecie, albo czwarte.

No i na tyle aut jakie mam/mialem nawet w malaczu mi nic sie z klamka nie stalo.

Data: 2019-09-04 10:53:21
Autor: sczygiel
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-04 15:53, sczygiel@gmail.com wrote:

> Albo trzecie, albo czwarte.

To jeździj malaczem

No, w nim klamki dzialaja. Nie tak jak w tym mitycznym co w nim linka spadywuje.

Ty nie powinienes byc juz w szkole? Wakacje sie skonczyly. A widze ze poziomu gimnazjum nawet nie ogarniasz.

Data: 2019-09-04 23:28:04
Autor: kk
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-04 15:53, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Przykro mi, ale nie będę Ci towarzyszył

Data: 2019-09-04 22:48:15
Autor: Irek.N.
Tesla po raz kolejny
Haha, w "zwykłym" samochodzie chyba nigdy jeszcze nie spadła Ci linka z klamki wewnętrznej. Bo byś się w język wtedy ugryzł.

Tak jak koledzy piszą. Niezwykle mała jest szansa, że wszystkie klamki mechanicznie zawiodą. Elektroniczne zaś, mogą stadnie się "wypiąć" na kierowcę bez problemu.

Ja bym się nie zastanawiał wiele. Jestem przekonany, że to do obronienia w każdych warunkach. To, to znaczy potrzeba szybkiego wyjścia z samochodu, nawet za cenę jego uszkodzenia.
Wyobraź sobie, że jedziesz przez las i nagle źle się poczułeś, co masz zrobić, na deskę, pod nogi?
A co w przypadku, gdy masz klaustrofobię i silną wolą starasz się jakoś funkcjonować. Przypadek z zablokowanymi klamkami może pokonać człowieka przecież. A gdyby Twoje dziecko zaczęło się dławić i musisz szybko wysiąść, bo nie sięgasz za swoje oparcie? Gorzej, możesz być przed drzwiami szpitala, bo rozwaliłeś nogę, ale byłeś blisko i podjechałeś.
Pierdylion sytuacji może wymagać szybkiego wyjścia z samochodu. Jeżeli samochód potrafi to uniemożliwić, to w moim przekonaniu nie powinien zostać dopuszczony do ruchu, a projektantowi powinno się mocno skopać dupsko za brak myślenia. Przy czym nieważne że to E.M. czy jeszcze inny "wizjoner". Dał dupy i tyle.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2019-09-04 21:02:58
Autor: Mateusz Viste
Tesla po raz kolejny
On Wed, 04 Sep 2019 22:48:15 +0200, Irek.N. wrote:
[...]

Ale tutaj nie ma takiej sytuacji - artykuł ktoś źle przetłumaczył, i zamiast tego że ludzie nie mogli *dostać się* do samochodu, wyszło że niby nie mogli się *wydostać*. A usenet się w międzyczasie podniecił...

Mateusz

Data: 2019-09-05 01:49:49
Autor: RadoslawF
Tesla po raz kolejny

[...]

To sporo tych artykułów ktoś źle przetłumaczył. Tu masz kolejny:

Data: 2019-09-05 07:18:44
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 05.09.2019 01:49, RadoslawF wrote:
To sporo tych artykułów ktoś źle przetłumaczył. Tu masz kolejny:
https://www.tabletowo.pl/wlasciciele-tesli-uwiezieni-w-samochodach-awaria-aplikacji/

Zobacz jakie tweety tych użytkowników są załączone w artykule:

"@Tesla your server is down for maintenance and we're locked out of the car. What's your ETA?"

"@elonmusk @Tesla locked out. Phone app doesn't respond. Signed out and signed back in but it says no cars in the account."

"Hey @Tesla. I love my new Model 3... but now the app won't refresh, won't let me sign in, and says I have no vehicle. I've been on hold for tech support for an hour. Is my new car a red brick already?"

locked out, locked out, won't let me sign in

Autor artykułu albo się dał nabrać, bo przekleja byle szybciej, byle więcej - bo za to ma płacone i/lub robi to intencjonalnie...

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-05 08:15:58
Autor: Mateusz Viste
Tesla po raz kolejny
On Thu, 05 Sep 2019 01:49:49 +0200, RadoslawF wrote:

[...]

Wystarczy jeden - reszta pismaków radośnie przepisze.

Tu masz kolejny:
https://www.tabletowo.pl/wlasciciele-tesli-uwiezieni-w-samochodach-
awaria-aplikacji/

Artykuł opiera się na tweetach od użytkowników... Czytałeś te tweety? (artykuł je wymienia). *Wszystkie* mówią to samo - "nie mogę wejść do samochodu". Przy czym otwarcie za pomocą aplikacji to tylko dodatek, Teslę można (z tego co rozumiem, bo sam nie mam) otworzyć "kluczykiem" (tj. kartą) - ale ci co się skarżą najwyraźniej postanowili zaufać aplikacji w 100%.

Mateusz

Data: 2019-09-05 22:37:41
Autor: Irek.N.
Tesla po raz kolejny
Ale tutaj nie ma takiej sytuacji - artykuł ktoś źle przetłumaczył, i zamiast tego że ludzie nie mogli *dostać się* do samochodu, wyszło że niby nie mogli się *wydostać*. A usenet się w międzyczasie podniecił...

No i wszystko jasne.
Pamiętam czasy, gdy internet był bardzo wiarygodny. Szkoda trochę tych czasów.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2019-09-04 23:29:44
Autor: kk
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-04 22:48, Irek.N. wrote:
[...]

Nie wydaje się by elektronika miała tu cokolwiek do rzeczy.

Data: 2019-09-05 22:34:26
Autor: Irek.N.
Tesla po raz kolejny
Nie wydaje się by elektronika miała tu cokolwiek do rzeczy.

Wiesz, niekoniecznie awaria w samochodzie. Po prostu ktoś może wydać komendę "spocznij" i wszystkie klamki Tesli na świecie "spoczną" :)

Miłego.
Irek.N.

Data: 2019-09-06 00:06:15
Autor: kk
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-05 22:34, Irek.N. wrote:
Nie wydaje się by elektronika miała tu cokolwiek do rzeczy.

Wiesz, niekoniecznie awaria w samochodzie. Po prostu ktoś może wydać komendę "spocznij" i wszystkie klamki Tesli na świecie "spoczną" :)

To nie elektronika tylko informatyka

Data: 2019-09-19 08:59:53
Autor: Budzik
Tesla po raz kolejny
Użytkownik Mateusz Bogusz mabakay@o2.pl ...

[...]

Czesto ci sie to zdarza?

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

Data: 2019-09-21 10:05:06
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 19.09.2019 10:59, Budzik wrote:
Czesto ci sie to zdarza?

Raz na 12 lat i cztery samochody którymi jeździłem.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-05 00:52:58
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-03 o 22:14, Irek.N. pisze:
Też się dziwię, dobry kopniak w szybę załatwia sprawę wyjścia z samochodu, a FV za naprawę wysłać importerowi.

Myślę, że przy Twojej posturze mało kto byłby Cię w stanie wyciągnąć nieprzytomnego przez okno.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2019-09-05 22:32:33
Autor: Irek.N.
Tesla po raz kolejny
Myślę, że przy Twojej posturze mało kto byłby Cię w stanie wyciągnąć nieprzytomnego przez okno.

Zastanowić się należy, czy przez okno da się mnie jakkolwiek przecisnąć :) Pamiętam, że dach nad oczyma miałem w S-e. :( główny powód niepodobania mi się zresztą.

Miłego, Pawle.

Data: 2019-09-04 01:10:20
Autor: Uncle Pete
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-03 18:47, RadoslawF wrote:
[...]

Ten artykuł wprowadza w błąd. Wszyscy użytkownicy piszą "locked out of the car", czyli nie mogą dostać się do samochodu. Gdyby byli uwięzieni, byłoby "locked in the car". Proszę sprawdzić w oryginale artykułu: https://thenextweb.com/cars/2019/09/03/tesla-owners-reportedly-got-locked-out-of-their-cars-because-the-app-was-down/, który nawet nazywa się "Some Tesla owners reportedly got locked out of their cars because the app was down".

Co nie zmniejsza debilizmu tego wszystkiego.

Data: 2019-09-03 22:59:08
Autor: przemek.jedrzejczak
Tesla po raz kolejny
-- Co nie zmniejsza debilizmu tego wszystkiego.

pytanie pomocnicze:
czy mozna opuscic szybe i w trybie awaryjnym opuscic pojazd przez okno ?

ps to pytanie retoryczne :-)

Data: 2019-09-04 08:16:42
Autor: abn140
Tesla po raz kolejny
czy mozna opuscic szybe i w trybie awaryjnym opuscic pojazd przez okno ?
oczywiscie, z tym ze w tesli obok.
nalezy wiec 'awariowac' sie parami....

Data: 2019-09-04 11:08:26
Autor: Uncle Pete
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-04 07:59, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
-- Co nie zmniejsza debilizmu tego wszystkiego.

pytanie pomocnicze:
czy mozna opuscic szybe i w trybie awaryjnym opuscic pojazd przez okno ?

ps to pytanie retoryczne :-)

W zwykłym samochodzie z elektrycznym napędem szyb, obawiam się, po odpięciu się zasilania też może być problem. Ale można otworzyć drzwi. Podobno Tesla ma automatyczne odryglowanie zamków w przypadku kolizji, ale ponoć nie zawsze działa.

Data: 2019-09-04 15:38:15
Autor: nadir
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-04 o 11:08, Uncle Pete pisze:

Podobno Tesla ma automatyczne odryglowanie zamków w przypadku
kolizji, ale ponoć nie zawsze działa.

Może trzeba być w zasięgu LTE i modlić się o priorytetowy dostęp do serwerów Tesli?

Data: 2019-09-04 16:00:23
Autor: Uncle Pete
Tesla po raz kolejny
Może trzeba być w zasięgu LTE i modlić się o priorytetowy dostęp do serwerów Tesli?

Może po prostu zadziałał system ochrony uszczelek? Jak pokazuje poniższe wideo, po otwarciu awaryjnym za pomocą dobrze schowanej klamki wyświetla się komunikat, iż jej częste użycie może doprowadzić do zepsucia uszczelek drzwi:

https://youtu.be/mu-tJc-BgaI

Data: 2019-09-04 16:09:25
Autor: Uncle Pete
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-04 16:00, Uncle Pete wrote:
[...]

Sorki, za bardzo polegałem na opisie wideo. Uszczelka nie drwi, tylko szyby w drzwiach. Podobno przy "normalnym" otwieraniu szyba minimalnie przesuwa się w dół odsuwając się od górnej uszczelki.

Data: 2019-09-05 20:04:10
Autor: kk
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-04 16:09, Uncle Pete wrote:
On 2019-09-04 16:00, Uncle Pete wrote:
[...]

To samo masz w Windzie i pewnie większości samochodów bez ramki u góry dzwi.

Data: 2019-09-05 20:15:22
Autor: Uncle Pete
Tesla po raz kolejny
Sorki, za bardzo polegałem na opisie wideo. Uszczelka nie drwi, tylko szyby w drzwiach. Podobno przy "normalnym" otwieraniu szyba minimalnie przesuwa się w dół odsuwając się od górnej uszczelki.

To samo masz w Windzie

W czym?

Data: 2019-09-06 00:06:34
Autor: kk
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-05 20:15, Uncle Pete wrote:
[...]

Renault Wind

Data: 2019-09-04 20:59:11
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 04.09.2019 15:38, nadir wrote:
Może trzeba być w zasięgu LTE i modlić się o priorytetowy dostęp do serwerów Tesli?

Może czas zostawić za sobą hasło "Nie znam się, ale wypowiem się"? Czy chcesz dołączyć do listy durni jak Szczygiel czy T?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-04 21:35:33
Autor: nadir
Tesla po raz kolejny

Może czas zostawić za sobą hasło "Nie znam się, ale wypowiem się"? Czy chcesz dołączyć do listy durni jak Szczygiel czy T?

Widzę że jesteś oświecony, nie wiem czy tylko w Teslach czy też w opuszczaniu pojazdów w ogóle? Więc zanim zaczniesz komuś ubliżać, to wytłumacz jak mam opuścić awaryjnie Teslę gdy jestem okazjonalnym pasażerem. Awaryjnie, to jest pożar samochodu czy karambol na autostradzie, a nie sraczka po kawie w starbaksie.

Data: 2019-09-04 21:50:22
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny

Poprzez pociągnięcie zwykłej klamki w drzwiach? - https://youtu.be/IXX5-wLPNbs?t=6

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-04 22:51:34
Autor: Irek.N.
Tesla po raz kolejny
Poprzez pociągnięcie zwykłej klamki w drzwiach? - https://youtu.be/IXX5-wLPNbs?t=6

Czyli co, jednak jest klamka? To o co tyle hałasu? Nic już nie rozumiem z tego :(

Miłego.
Irek.N.

Data: 2019-09-04 23:02:56
Autor: nadir
Tesla po raz kolejny

Poprzez pociągnięcie zwykłej klamki w drzwiach? - https://youtu.be/IXX5-wLPNbs?t=6

To też są zwykłe klamki?
https://www.youtube.com/watch?v=mu-tJc-BgaI

Nawet powstał biznes, żeby nie trzeba było zaznajamiać pasażerów z instrukcją obsługi.
https://www.amazon.com/Tesla-Model-Button-Decal-Sticker/dp/B07MXYBPYH
Piękna sprawa.

Data: 2019-09-05 09:53:08
Autor: T.
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-04 o 23:02, nadir pisze:

[...]

https://autokult.pl/33159,klamki-tesli-nie-wysunely-sie-po-wypadku-kierowca-splonal

T.

Data: 2019-09-05 10:22:16
Autor: Uncle Pete
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-04 23:02, nadir wrote:

[...]

Pierwszy z góry komentarz do tych naklejek: "I had at least one occassion where my passenger opened my door from the inside incorrectly, even after explaining how." Nie ma jak intuicyjnie zrozumiały interfejs.

Data: 2019-09-05 11:19:41
Autor: T.
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-04 23:02, nadir wrote:

[...]

Tesla to taki motoryzacyjny Windows.

A to stare, ale jakże aktualne (spójrzcie na punkt 9. - normalnie wizjoner :-) ):

W Internecie krąży następujący dowcip. Swego czasu na wystawie komputerowej COMDEX Bill Gates, dokonując porównania przemysłu komputerowego z samochodowym, powiedział:

- Gdyby GM dokonał takiego postępu, jaki miał miejsce w przemyśle komputerowym, wszyscy jeździlibyśmy samochodami kosztującymi 25 dolarów i zużywającymi galon paliwa na 1000 mil.

W odpowiedzi na tę uwagę rzecznik GM złożył na konferencji prasowej następujące oświadczenie:

- Gdyby GM rozwinął technologię taką, jaką rozwinął Microsoft, wszyscy jeździlibyśmy samochodami o następujących własnościach:

1. auto ulegałoby wypadkowi dwa razy dziennie bez żadnego powodu,
2. po każdym nowym malowaniu znaków na jezdni należałoby kupić nowe auto,
3. od czasu do czasu auto stawałoby bez powodu na drodze - należałoby to uznać za normalne, włączyć ponownie silnik i kontynuować jazdę,
4. wykonywanie jakiegokolwiek manewru, np. skrętu w lewo, powodowałoby czasami wyłączenie silnika, niemożność ponownego uruchomienia i w konsekwencji konieczność ponownego wbudowania silnika do samochodu,
5. tylko jedna osoba byłaby uprawniona do korzystania z auta, chyba że kupiłoby się wersję ,,Auto95" lub ,,AutoNT", ale wówczas należałoby dokupić większą liczbę siedzeń,
6. Macintosh wyprodukowałby wprawdzie pięciokrotnie szybszy, dwukrotnie łatwiejszy w obsłudze i niezawodny samochód napędzany energią słoneczną, ale mogący jeździć tylko po 5 procentach dróg,
7. wskaźniki temperatury oleju, wody i lampka kontrolna alternatora zastąpione byłyby przez pojedynczy wskaźnik ,,general car default",
8. przed zadziałaniem system poduszki powietrznej zapytałby: ,,czy jesteś tego pewny?",
9. od czasu do czasu, bez powodu, samochód zamknąłby się i dałby się otworzyć tylko przez jednoczesne pociągnięcie za klamkę, przekręcenie kluczyka i przytrzymanie anteny radiowej,
10. GM wymagałby od każdego klienta zakupu luksusowej wersji map samochodowych wydawnictwa Rand McNally (będącego wówczas firmą podległą GM), nawet jeśli kupujący ani by ich nie chciał, ani nie potrzebował; rezygnacja z tej opcji powodowałaby natychmiastowe zmniejszenie osiągów samochodu o 50 procent lub więcej, a ponadto spowodowałoby to rozpoczęcie śledztwa przez Departament Sprawiedliwości na wniosek GM,
11. za każdym razem, gdy GM zaprezentowałby nowy model, kupujący samochody musieliby uczyć się wszystkiego od początku, gdyż nic nie działałoby tak jak dotychczas,
12. aby wyłączyć silnik należałoby nacisnąć przycisk ,,Start".

I jeszcze komentarz do punktu 10. - Podobno baterie w Tesli są takie same, ale odblokowanie większej pojemności następuje zdalnie i programowo. Coś jak z tymi mapami... :-)

T.

Data: 2019-09-05 12:09:29
Autor: Uncle Pete
Tesla po raz kolejny
Tesla to taki motoryzacyjny Windows.

A to stare, ale jakże aktualne (spójrzcie na punkt 9. - normalnie wizjoner :-) ):

Trochę za długie - kiedyś żartowano, że gdyby samochód wyprodukowany przez Microsoft nie chciał zapalić, należy z niego wysiąść i ponownie wsiąść.

Później okazało się, że to nie był do końca żart: na własne oczy widziałem na parkingu pod hipermarketem, jak facet wsiadł do jakiejś full wypas terenówki (nie zapamiętałem modelu), posiedział w środku, potem wysiadł i obszedł samochód otwierając i zamykając wszystkie drwi. Potem ponownie wsiadł, odpalił i odjechał.

Data: 2019-09-05 13:27:29
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 05.09.2019 12:09, Uncle Pete wrote:
[...]

Może zanim odjedzie, pomyślał że sprawdzi czy nie przerysował mu ktoś "full wypas terenówki"? ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-05 13:40:20
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 05.09.2019 10:22, Uncle Pete wrote:
Pierwszy z góry komentarz do tych naklejek: "I had at least one occassion where my passenger opened my door from the inside incorrectly, even after explaining how." Nie ma jak intuicyjnie zrozumiały interfejs.

Posadź babcię w aucie z dowolną skrzynią biegów i niech ruszy. Albo wiesz co, daj jej swojego smartfona i niech wyśle do Ciebie emaila.

Intuicja jest procesem doświadczeniowym i skojarzeniowym, więc jest zależna np. od wieku i nabytych doświadczeń. Co pewnie i tak trudno będzie Ci zrozumieć...

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-05 09:53:21
Autor: sczygiel
Tesla po raz kolejny
W dniu czwartek, 5 września 2019 06:40:24 UTC-5 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]

Intuicja jest procesem doświadczeniowym i skojarzeniowym, więc jest zależna np. od wieku i nabytych doświadczeń. Co pewnie i tak trudno będzie Ci zrozumieć...

No, mi trudno zrozumiec ze ktos spierdolil projekt klamki do drzwi.

Znaczy sie ja rozumiem czemu spierdolili. Bo auto ma byc lekkie, odporne na zderzenia i akurat im wyszlo ze lepiej drzwi zrobic bez ramki. Ale zeby sie nie lalo to trza zrobic uszczelke i szybe opuszczac zeby sie usczelka nie popsula.

Nie mieszaj w to babci. Problemem jest przesadne przegiecie w projektowaniu..
Jeden problem rozwiazano wprowadzajac drugi.
Ktos wyliczyl ze lepiej jest miec wiekszy zasieg/mniejsze opory i uszczelke ktora sie moze zuzyc niz niezawodne otwieranie drzwi w sytuacji jednej na 1000 (lub nawet mniej bo esle jezdza juz dosyc dlugo).

Jednak uwazam ze sa pewne pryncypia ktorych lepiej nie ruszac. Nawet kosztem delikatnego postepu.
Jestem z tych co wola grawitacyjne ogrzewanie i klamke z linka. I kamere ktora moge odlaczyc i tak dalej...

Data: 2019-09-06 10:57:26
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 05.09.2019 18:53, sczygiel@gmail.com wrote:
Jednak uwazam ze sa pewne pryncypia ktorych lepiej nie ruszac. Nawet kosztem delikatnego postepu.
Jestem z tych co wola grawitacyjne ogrzewanie i klamke z linka. I kamere ktora moge odlaczyc i tak dalej...

Kiedyś ktoś na pewno mówił to samo o zamianie koni na samochody. Widział oczami wzrost śmiertelnych wypadków spowodowany wzrostem prędkości przemieszczania się. Dla większości jak widać argument za szybszą komunikacją był wart poświęcenia. Można psioczyć tak samo jak tamta osoba, nastawiać się niechętnie i w razie godziny W mieć problem albo zaakceptować że samemu się tego nie zmieni i opanować tą sztukę aby w razie godziny W sytuacja skończyła się szczęśliwie.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-05 18:00:50
Autor: Uncle Pete
Tesla po raz kolejny
[...]

Kuźwa, ale są to tylko drwi, a nie skrzynia begów i nie smartfon! Jak, do jasnej cholery, można _nieprawidłowo_ otworzyć drwi normalnego samochodu? Poza przypadkowym przywaleniem w stojący obok samochód.

Data: 2019-09-06 10:47:53
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 05.09.2019 18:00, Uncle Pete wrote:
Jak, do jasnej cholery, można _nieprawidłowo_ otworzyć drwi normalnego samochodu? Poza przypadkowym przywaleniem w stojący obok samochód.

Patrz, ktoś wrzucił że ludzie nie mogli *wydostać się z samochodu*. Była długa dyskusja i wyszło na to, że nie mogli się *dostać do samochodu*. Teraz ktoś podrzucił że ktoś nie zrozumiał prawidłowej instrukcji otwierania drzwi. Po dłuższej dyskusji się okaże, że instrukcja jednak była nieprawidłowa. Widzisz do czego zmierzam? Witamy w internecie.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-06 10:52:24
Autor: T.
Tesla po raz kolejny
[...]

Mój najstarszy wnuk za 2 lata będzie pełnoletni. Nie mam kompleksów :-)
Ps. Żebyś widział, jak moja 80-letnia teściowa śmiga na kompie, to byś się zdziwił. Do dziś dorabia sobie do emerytury...
T.

Data: 2019-09-06 10:59:32
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 06.09.2019 10:52, T. wrote:
Mój najstarszy wnuk za 2 lata będzie pełnoletni. Nie mam kompleksów :-)
Ps. Żebyś widział, jak moja 80-letnia teściowa śmiga na kompie, to byś się zdziwił. Do dziś dorabia sobie do emerytury...

To tylko pogratulować. Zastanawiam się czy moje wnuki w swoim pierwszym aucie będą mieli jeszcze kierownice... ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-06 11:43:44
Autor: T.
Tesla po raz kolejny
On 06.09.2019 10:52, T. wrote:
[...]

Ja tu widzę inną kwestię - z wiekiem człowiek się rozleniwia i po prostu się już nie chce. Wygodniej jest powiedzieć do dzieciaka - ogarnij mi smartfona, bo coś nie działa, niż samemu trochę się pomęczyć... Zaczynam powoli mieć ten sam syndrom. Z drugiej strony - młodzież jest coraz bardziej niecierpliwa. Pamiętam, jak w domu stawiałem sieć DLNA - dzieciakowi nie chciało się konfigurować routera, musiałem sam się doktoryzować. Trwało to cały dzień, ale sie udało.
Kolejna sprawa - dzieci i młodzież szybko chwytają nowinki technologiczne ale jakoś tak często bez zrozumienia, jak to działa. Więc póki działa - mają przewagę technologiczną, jak coś się psuje - nie potrafią nawet rozebrać obudowy...
Ps. Ja należę do komputerowych dinozaurów. Pierwszy komp miałem kupiony w 1985 r. A wcześniej miałem w liceum - była to pierwsza szkoła w Polsce wyposażona w komputer (Mera 202). System się wciągało z tasiemki papierowej... :-)
Do dziś pełnię rolę serwisanta od kompów - zarówno dla pokolenia moich rodziców, jak i dzieci.
T.

Data: 2019-09-05 00:55:41
Autor: Uncle Pete
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-04 21:50, Mateusz Bogusz wrote:
[...]

Na przykład Tesla 3 nie ma zwykłej mechanicznej klamki w tylnych drzwiach. Zresztą w przednich drzwiach trzeba wiedzieć, że to jest klamka.

Data: 2019-09-05 14:59:26
Autor: Maciek
Tesla po raz kolejny
Dnia Wed, 4 Sep 2019 01:10:20 +0200, Uncle Pete napisał(a):

Co nie zmniejsza debilizmu tego wszystkiego.

W "normalnym" samochodzie masz równie debilnego pilota i immobilizer.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2019-09-05 18:03:56
Autor: Uncle Pete
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-05 14:59, Maciek wrote:
Dnia Wed, 4 Sep 2019 01:10:20 +0200, Uncle Pete napisał(a):

Co nie zmniejsza debilizmu tego wszystkiego.

W "normalnym" samochodzie masz równie debilnego pilota i immobilizer.

Fanboye Tesly, już przestańcie...

Data: 2019-09-06 00:37:01
Autor: Maciek
Tesla po raz kolejny
Dnia Thu, 5 Sep 2019 18:03:56 +0200, Uncle Pete napisał(a):

Fanboye Tesly, już przestańcie...

Teraz to żeś przegiął.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2019-09-04 11:07:55
Autor: Miroo
Tesla po raz kolejny
[...]

Ostatnio we Wrocławiu widziałem teslę na lawecie (tablica D0 TESLA) z lekko pukniętym przodem. Zastanawiałem się, czy to jakieś automaty/autonomy zawiodły ;)
Podejrzewam, że nawet gdy wszystkie pojazdy będą autonomiczne, to i tak praca dla lawet będzie (autonomicznych oczywiście).

Pozdrawiam

Data: 2019-09-04 11:10:29
Autor: Uncle Pete
Tesla po raz kolejny
Ostatnio we Wrocławiu widziałem teslę na lawecie (tablica D0 TESLA)

Widziałem kiedyś ten samochód i doceniłem tablice. Żeby wszyscy na pewno rozpoznali czym gość jeździ.

Data: 2019-09-05 14:58:23
Autor: Maciek
Tesla po raz kolejny
Dnia Tue, 3 Sep 2019 18:47:22 +0200, RadoslawF napisał(a):

W normalnej firmie idiotę odpowiedzialnego za brak mechanicznej
klamki wywalili by na mordę. Ale właściciela się nie da.

To jakaś bzdura, wszystkie Tesle mają dźwignie awaryjnego otwierania. I
nie, nie trzeba karty ani kluczyka, żeby WYJŚĆ z samochodu.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Tesla po raz kolejny