Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Tesla po raz kolejny

Tesla po raz kolejny

Data: 2019-09-03 20:42:40
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 03.09.2019 18:47, RadoslawF wrote:
https://www.tabletowo.pl/wlasciciele-tesli-uwiezieni-w-samochodach-awaria-aplikacji/ W normalnej firmie idiotę odpowiedzialnego za brak mechanicznej
klamki wywalili by na mordę. Ale właściciela się nie da.

Pierdzielisz. Przecież mają klamkę, tylko trzeba czytać choćby skróconą instrukcję przed użyciem - www.google.pl/search?q=tesla+emergency+door+release

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-04 15:36:55
Autor: nadir
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-03 o 20:42, Mateusz Bogusz pisze:

Pierdzielisz. Przecież mają klamkę, tylko trzeba czytać choćby skróconą instrukcję przed użyciem - www.google.pl/search?q=tesla+emergency+door+release

Jeżeli to 'emergency" to mogli chociaż czerwoną tą klamkę zrobić.
Jakbym był przypadkowym pasażerem takiej Tesli, to skąd mam wziąć skróconą instrukcję?

Data: 2019-09-04 16:53:11
Autor: T.
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-04 o 15:36, nadir pisze:
W dniu 2019-09-03 o 20:42, Mateusz Bogusz pisze:

Pierdzielisz. Przecież mają klamkę, tylko trzeba czytać choćby skróconą instrukcję przed użyciem - www.google.pl/search?q=tesla+emergency+door+release

Jeżeli to 'emergency" to mogli chociaż czerwoną tą klamkę zrobić.
Jakbym był przypadkowym pasażerem takiej Tesli, to skąd mam wziąć skróconą instrukcję?

Bo to jest takie auto, którego klamka wymaga instrukcji obsługi :-)
T.
Ps. Powinni dodawać młoteczek do wybijania szyb.

Data: 2019-09-04 20:54:25
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 04.09.2019 16:53, T. wrote:
Bo to jest takie auto, którego klamka wymaga instrukcji obsługi :-)

Tesla posiada cztery sposoby na otwieranie drzwi od wewnątrz (dwa ucwyty fizyczne i dwa inne), a w swoim aucie ile masz? Młoteczek też się znalazł?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-04 21:27:33
Autor: nadir
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-04 o 20:54, Mateusz Bogusz pisze:

Tesla posiada cztery sposoby na otwieranie drzwi od wewnątrz (dwa ucwyty fizyczne i dwa inne), a w swoim aucie ile masz?

W przeważającej liczbie samochodów i większości osób wystarcza jeden sposób. Po co inne? Tym bardziej, że zawodzą.

Data: 2019-09-05 09:49:54
Autor: T.
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-04 o 20:54, Mateusz Bogusz pisze:
On 04.09.2019 16:53, T. wrote:
Bo to jest takie auto, którego klamka wymaga instrukcji obsługi :-)

Tesla posiada cztery sposoby na otwieranie drzwi od wewnątrz (dwa ucwyty fizyczne i dwa inne), a w swoim aucie ile masz? Młoteczek też się znalazł?

A ile od zewnątrz?
Jeśli klamka się nie wysunie to jak to otworzyć z zewnątrz?
T.

Ps. Kiedyś zepsuła mi się centralka od otwierania okien (wszystkie były elektryczne) gdy byłem we Włoszech. W aucie było ze 70 stopni, a nie mogłem otworzyć okien, bo nie było zwykłej korbki chociaż z tyłu... Stopiło mi się dodatkowe światło stopu na tylnej półce... :-) Takie są efekty przedobrzenia w automatyce samochodowej...

Data: 2019-09-05 13:22:53
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 05.09.2019 09:49, T. wrote:
A ile od zewnątrz?
Jeśli klamka się nie wysunie to jak to otworzyć z zewnątrz?

W modelu 3 klamka się już nie wysuwa - jest przyciskiem (drzwi otwierają się jak tip-on w szafkach).

Ale analogicznie ja w "zwykłym" samochodzie kiedyś w zimę za mocno pociągnąłem za klamkę kierowcy (bo przymarzła) - efekt był ten sam. Klamka się ruszała a drzwi już nie otwierały. Także odpowiedź ta sama...trzeba otworzyć jakoś inaczej.

Ps. Kiedyś zepsuła mi się centralka od otwierania okien (wszystkie były elektryczne) gdy byłem we Włoszech. W aucie było ze 70 stopni, a nie mogłem otworzyć okien, bo nie było zwykłej korbki chociaż z tyłu... Stopiło mi się dodatkowe światło stopu na tylnej półce... :-) Takie są efekty przedobrzenia w automatyce samochodowej...

A jednak tą automatykę strzelam w ciemno zaakceptowałeś i jeździsz nadal samochodami z elektrycznymi szybami. A klamki się teraz czepiasz...

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-06 10:59:34
Autor: T.
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-05 o 13:22, Mateusz Bogusz pisze:
On 05.09.2019 09:49, T. wrote:
A ile od zewnątrz?
Jeśli klamka się nie wysunie to jak to otworzyć z zewnątrz?

W modelu 3 klamka się już nie wysuwa - jest przyciskiem (drzwi otwierają się jak tip-on w szafkach).

Ale analogicznie ja w "zwykłym" samochodzie kiedyś w zimę za mocno pociągnąłem za klamkę kierowcy (bo przymarzła) - efekt był ten sam. Klamka się ruszała a drzwi już nie otwierały. Także odpowiedź ta sama...trzeba otworzyć jakoś inaczej.

Ps. Kiedyś zepsuła mi się centralka od otwierania okien (wszystkie były elektryczne) gdy byłem we Włoszech. W aucie było ze 70 stopni, a nie mogłem otworzyć okien, bo nie było zwykłej korbki chociaż z tyłu... Stopiło mi się dodatkowe światło stopu na tylnej półce... :-) Takie są efekty przedobrzenia w automatyce samochodowej...

A jednak tą automatykę strzelam w ciemno zaakceptowałeś i jeździsz nadal samochodami z elektrycznymi szybami. A klamki się teraz czepiasz...

Bo innych nie ma...
W swoim aucie mam tylne szyby na korbkę.
Idealna sytuacja byłaby, gdyby - owszem, było na pokładzie sporo systemów ułatwiających prowadzenie auta, ale żeby była możliwość jazdy bez nich. Tesla niech ma sobie takie klamki, ale jeśli nie można auta otworzyć z zewnątrz to już kicha...
W sumie w większości aut jest sporo takich systemów, ale większość da się wyłączyć. Choć gdzieś widziałem filmik (z Polski zresztą) z Bentlejem, którego jakaś banalna awaria sprowadziła do krawężnika i nie dało się dalej jechać, nawet w trybie awaryjnym.
  Te wszystkie radary i czujniki mają pomagać, a w razie problemów powinno się je deaktywować. A tu czasem się nie da i auto staje.
Ciekaw też jestem co z systemami mieszanymi, np. elektryczną klapą bagażnika. Jak coś nawali to można taki bagażnik ręcznie otworzyć?
T.

Data: 2019-09-06 09:21:25
Autor: Mateusz Viste
Tesla po raz kolejny
On Fri, 06 Sep 2019 10:59:34 +0200, T. wrote:
W dniu 2019-09-05 o 13:22, Mateusz Bogusz pisze:
A jednak tą automatykę strzelam w ciemno zaakceptowałeś i jeździsz
nadal samochodami z elektrycznymi szybami. A klamki się teraz
czepiasz...

Bo innych nie ma...

E? Stoi taki u mnie na podwórku. Rocznik 2019. Wszystkie szyby ręczne, lusterka też, ręczna skrzynia, malutki atmosferyczny silnik benzynowy. Brak centralnego zamka, alarmu, klimatyzacji, radia, ba - nawet zamkniętego obiegu wentylacji nie ma. Da się.

Dacia Logan.

Mateusz

Data: 2019-09-06 11:35:32
Autor: T.
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-06 o 11:21, Mateusz Viste pisze:
On Fri, 06 Sep 2019 10:59:34 +0200, T. wrote:
W dniu 2019-09-05 o 13:22, Mateusz Bogusz pisze:
A jednak tą automatykę strzelam w ciemno zaakceptowałeś i jeździsz
nadal samochodami z elektrycznymi szybami. A klamki się teraz
czepiasz...

Bo innych nie ma...

E? Stoi taki u mnie na podwórku. Rocznik 2019. Wszystkie szyby ręczne,
lusterka też, ręczna skrzynia, malutki atmosferyczny silnik benzynowy.
Brak centralnego zamka, alarmu, klimatyzacji, radia, ba - nawet
zamkniętego obiegu wentylacji nie ma. Da się.

Dacia Logan.

Mateusz

Ale tu nie chodzi o to, żeby był golas, ale żeby działał też bez tych systemów w razie awarii. Cos jak schody ruchome - jedziesz, a jak nawalą - możesz wejść po unieruchomionych.
T.

Data: 2019-09-06 13:05:35
Autor: Robert Wańkowski
Tesla po raz kolejny
W dniu 2019-09-06 o 11:35, T. pisze:
Cos jak schody ruchome - jedziesz, a jak nawalą - możesz wejść po unieruchomionych.
Albo szybko zjechać. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Txn-pqonWcA

Robert

Data: 2019-09-06 16:02:37
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 06.09.2019 11:35, T. wrote:
Ale tu nie chodzi o to, żeby był golas, ale żeby działał też bez tych systemów w razie awarii.

Od ręki można wymienić co najmniej kilka przyczyn tego stanu rzeczy. Choćby to że na terenie UE, auta z obowiązkowymi rocznikowo funkcjami (ABS, ESP, EGR...) mają być postrzegane jako niesprawne bez nich -> czyli nie wolno się takim poruszać -> czyli dlaczego producent miałby umożliwić ich wyłączenie i kontynuowanie jazdy skoro narazi się na kary?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-06 16:31:57
Autor: Uncle Pete
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-06 16:02, Mateusz Bogusz wrote:
On 06.09.2019 11:35, T. wrote:
Ale tu nie chodzi o to, żeby był golas, ale żeby działał też bez tych systemów w razie awarii.

Od ręki można wymienić co najmniej kilka przyczyn tego stanu rzeczy. Choćby to że na terenie UE, auta z obowiązkowymi rocznikowo funkcjami (ABS, ESP, EGR...) mają być postrzegane jako niesprawne bez nich -> czyli nie wolno się takim poruszać -> czyli dlaczego producent miałby umożliwić ich wyłączenie i kontynuowanie jazdy skoro narazi się na kary?


ESP akurat można oficjalnie wyłączyć - mam taki przycisk po lewej stronie od kierownicy. Z niesprawnymi ABS i EGR samochód nadal jedzie, tylko kontrolki się świecą - bo przedpiszca pisał o sytuacji awarii.

Data: 2019-09-06 21:09:04
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 06.09.2019 16:31, Uncle Pete wrote:
ESP akurat można oficjalnie wyłączyć - mam taki przycisk po lewej stronie od kierownicy. Z niesprawnymi ABS i EGR samochód nadal jedzie, tylko kontrolki się świecą - bo przedpiszca pisał o sytuacji awarii.

To był przykład. ASR i kilka innych skrótów też się znajdzie na kokpicie.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-06 16:07:42
Autor: Mateusz Bogusz
Tesla po raz kolejny
On 06.09.2019 10:59, T. wrote:
Ciekaw też jestem co z systemami mieszanymi, np. elektryczną klapą bagażnika. Jak coś nawali to można taki bagażnik ręcznie otworzyć?

W tylnej klapie Octavii padł mi kiedyś silniczek który ją otwierał (mechanicznej wajchy połączonej z zamkiem bezpośrednio brak) więc należało położyć kanapkę, wczołgać się do bagażnika, zdjąć plastik na zatrzask i otworzyć ręcznie pociągając za cały mechanizm.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-09-06 14:13:04
Autor: Mateusz Viste
Tesla po raz kolejny
On Fri, 06 Sep 2019 16:07:42 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
On 06.09.2019 10:59, T. wrote:
Ciekaw też jestem co z systemami mieszanymi, np. elektryczną klapą
bagażnika. Jak coś nawali to można taki bagażnik ręcznie otworzyć?

W tylnej klapie Octavii padł mi kiedyś silniczek który ją otwierał
(mechanicznej wajchy połączonej z zamkiem bezpośrednio brak) więc
należało położyć kanapkę, wczołgać się do bagażnika, zdjąć plastik na
zatrzask i otworzyć ręcznie pociągając za cały mechanizm.

W zeszłym roku miałem ten sam problem. I to samo musiałem wykonać (kanapa i zabawa w czołgistę). Z tą różnicą, że u mnie bagażnik jest całkiem ręczny - ot, linka wajchy otwierającej bagażnik pękła... Wszystko może się zepsuć.

Mateusz

Data: 2019-09-06 23:45:17
Autor: kk
Tesla po raz kolejny
On 2019-09-06 10:59, T. wrote:


A jednak tą automatykę strzelam w ciemno zaakceptowałeś i jeździsz nadal samochodami z elektrycznymi szybami. A klamki się teraz czepiasz...

Bo innych nie ma...
W swoim aucie mam tylne szyby na korbkę.
Idealna sytuacja byłaby, gdyby - owszem, było na pokładzie sporo systemów ułatwiających prowadzenie auta, ale żeby była możliwość jazdy bez nich. Tesla niech ma sobie takie klamki, ale jeśli nie można auta otworzyć z zewnątrz to już kicha...

Wystarczy by były niezawodne

Tesla po raz kolejny

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona