Tesla pozera Daimlera

Data: 2020-09-08 22:42:53
Autor: Przemek Jedrzejczak
Tesla pozera Daimlera
https://efahrer.chip.de/news/wegen-milliarden-verlusten-mitarbeiter-zittern-vor-der-us-uebernahme_102986

miliardowe straty wielkiego kiedys koncernu spowodowane przez bledne decyzje starych ludzi ... https://www.businessinsider.de/wirtschaft/mobility/daimler-dieter-zetsche-luxusrente-in-krise-jobangst/

dostaje 4250 euro dziennie a ten dzban wpedzil Daimlera w Dieselgate i ten sam dzban przespal e-rewolucje w konsekwencji czego 30 000 pojdzie na bruk

niemieckie borowe dziadki nie ogarniaja rzeczywistosci, Musk to przy nich jakis kosmita, pewnie sni im sie po nocach ze przychodzi i zabiera im firmy :-) zmiana pokoleniowa jest nieunkniona no chyba ze dziadki chca zabrac firmy do grobu ...

Data: 2020-09-09 12:46:15
Autor: robot
Tesla pozera Daimlera
W dniu 09.09.2020 o 07:42, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

Ciekawe ciekawe.

Nie wiedziałem, że Mercedes tak cienko przędzie.
Ale już się zaczyna odkuwać. A jak się dogadają z Teslą,
to może być jeszcze lepiej.
O przejęciu Mercedesa przez Teslę nie ma mowy moim zdaniem.
W końcu:
bez gwiazdy nie ma jazdy!

Data: 2020-09-09 09:03:20
Autor: Zenek Kapelinder
Tesla pozera Daimlera
środa, 9 września 2020 o 12:46:20 UTC+2 robot napisał(a):
> [...]
Ciekawe ciekawe. Nie wiedziałem, że Mercedes tak cienko przędzie. Ale już się zaczyna odkuwać. A jak się dogadają z Teslą, to może być jeszcze lepiej. O przejęciu Mercedesa przez Teslę nie ma mowy moim zdaniem. W końcu: bez gwiazdy nie ma jazdy!
Przed chwilą czytałem w necie że Tesla na giełdzie dzisiaj straciła 20%.

Data: 2020-09-09 18:48:03
Autor: robot
Tesla pozera Daimlera
[...]

https://biznes.wprost.pl/finanse-i-inwestycje/gielda/10361368/elon-musk-stracil-ponad-16-mld-dolarow-w-jeden-dzien-akcje-tesli-nurkuja.html

Nie tylko tesla jak widać.

Data: 2020-09-13 23:41:22
Autor: Przemek Jedrzejczak
Tesla pozera Daimlera
https://newsabc.net/aiways-dozens-of-e-cars-from-china-have-appeared-in-corsica/

chinski desant na Korsyce :-)

to bedzie krotka pilka: albo niemieckie (i inne ) dziadki borowe sie ogarna i zaczna powaznie gonic Tesle albo chinczycy puszcza ich z torbami, zarty sie skonczyly

Data: 2020-09-14 08:52:11
Autor: Cavallino
Tesla pozera Daimlera
W dniu 14-09-2020 o 08:41, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

Ale kilka dni temu jeszcze pisałeś, że elektryki są dla lemingów, to o co teraz chodzi?

Data: 2020-09-14 09:12:06
Autor: K
Tesla pozera Daimlera
On 14/09/2020 07:52, Cavallino wrote:
[...]

No bo sa w obecnej formie. Tacy platni w nie ta co trzeba strone testerzy.

Data: 2020-09-14 10:06:00
Autor: robot
Tesla pozera Daimlera
[...]

Ale że co? Tuziny?
To tyle co nic.

Data: 2020-09-14 01:53:57
Autor: Przemek Jedrzejczak
Tesla pozera Daimlera
-- Ale że co? Tuziny? To tyle co nic.

500 i nie zamawia jas fasola tylko

local branch of the *Hertz* car rental company

a to jest firma z gornej polki wiec jesli u nich sie sprawdzi to bedzie juz jakis wyznacznik

They are there now in Corsica. Reason enough for the French news channel France 2 to make a report about the new exotic. And to speak to the man who immediately grabbed it: Gilles Filippi, who runs the local branch of the Hertz car rental company and has ordered 500 U5s.

Data: 2020-09-14 15:31:41
Autor: robot
Tesla pozera Daimlera
W dniu 14.09.2020 o 10:53, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

Aha. 500.
No to rzeczywiście zalali rynek.
Dziadki borowe, cokolwiek by to nie znaczyło, już się pakują.

Data: 2020-09-14 15:57:14
Autor: J.F.
Tesla pozera Daimlera
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f5f70be$0$552$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale to Korsyka. cos 300 tys mieszkancow, wiec to moze byc juz znaczaca liczba. Np cala flota Hertza na wyspie.

A ze to niezbyt duza wyspa - problem dlugich tras nie istnieje :-)

Ale tez gorzysta - ciekawe jak sobie Tesla w gorach poradzi - swietnie, bo odzyska energie przy zjezdzie, czy zdechnie w polowie podjazdu :-)

J.

Data: 2020-09-14 15:08:14
Autor: K
Tesla pozera Daimlera
On 14/09/2020 14:57, J.F. wrote:
[...]

W polowie wszystkich podjazdow maja teraz byc restauracje ;)

Data: 2020-09-14 16:23:23
Autor: robot
Tesla pozera Daimlera
W dniu 14.09.2020 o 15:57, J.F. pisze:
[...]

Ale to Korsyka. cos 300 tys

Czyli Korsyka pokona niemieckie i inne "borowe dziadki"?
Nie za bardzo rozumiem tą logikę.

ps.
Co to są borowe dziadki?

Data: 2020-09-14 19:35:56
Autor: J.F.
Tesla pozera Daimlera
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup W dniu 14.09.2020 o 10:53, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

Potem przyjda kolejne ... wyspy.
A tym razem to nie Tesla, tylko jakis "tani" chinczyk.
Co prawda podana tam cena ~40keur ... drozej niz Nissan Leaf ?
Ale moze lepiej :-)

ps.
Co to są borowe dziadki?

Nie wiem, ale pewnie leśne :-)

J.

Data: 2020-09-15 06:53:21
Autor: robot
Tesla pozera Daimlera
W dniu 14.09.2020 o 19:35, J.F. pisze:

Potem przyjda kolejne ... wyspy.

Przyjdą albo nie przyjdą. Tego nie wiemy, więc nie ma co spekulować
na podstawie jakiejś nic nie znaczącej Korsyki.

Data: 2020-09-15 18:20:58
Autor: J.F.
Tesla pozera Daimlera
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f6048c3$0$518$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 14.09.2020 o 19:35, J.F. pisze:
Potem przyjda kolejne ... wyspy.

Przyjdą albo nie przyjdą. Tego nie wiemy, więc nie ma co spekulować
na podstawie jakiejś nic nie znaczącej Korsyki.

Jak sie sprawdzą, to przyjdą.

W dodatku moze nie tylko wyspy, bo klient Hertza niekoniecznie chce przejechac 500 km - moze mu 200 wystarczyc.

Tylko ze to nadal nic nie znaczace ilosci ...

J.

Data: 2020-09-15 19:06:39
Autor: Pete
Tesla pozera Daimlera
Hello, J.F..
On 15.09.2020 18:20 you wrote:

> Jak sie sprawdzą, to przyjdą. W dodatku moze nie tylko wyspy, bo > klient Hertza niekoniecznie chce przejechac 500 km - moze mu 200 > wystarczyc.

Dwa lata temu pożyczyłem na sąsiedniej podobnej wielkości wyspie czyli Sardynii półroczną Fiestę.
Miała 2 tys przebiegu. Więc faktycznie pełna bateria może spokojnie wystarczyć na 2 tygodnie wynajmu.

Więc to może mieć głębszy sens.

--
Pete

Data: 2020-09-15 21:48:39
Autor: J.F.
Tesla pozera Daimlera
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f60f4a5$0$17361$65785112@news.neostrada.pl...
14.09.2020 o 19:35, J.F. pisze:
> [...]

Sardynii półroczną Fiestę.
Miała 2 tys przebiegu. Więc faktycznie pełna bateria może spokojnie

No, to raczej jakis ewenement. Nie zarobi na siebie.
Tym niemniej na takiej wyspie co ma 200km dlugosci zasieg 250km moze byc calkowicie wystarczajacy :-)

Podobnie na lotniskowym Hertzu - jak ktos bedzie mial 1000km do przejechania, to sobie wybierze blizsze lotnisko.

P.S. Znajomy na Krecie pozyczyl auto i 1000 km przejechal. Jak on to zrobil ...

J.

Data: 2020-09-15 22:32:44
Autor: Przemek Jedrzejczak
Tesla pozera Daimlera
-- No, to raczej jakis ewenement. Nie zarobi na siebie. Tym niemniej na takiej wyspie co ma 200km dlugosci zasieg 250km moze byc calkowicie wystarczajacy :-)

widze ze jestes w rozterce :-) jesli wypozyczalnia zamowila to raczej wiedza co robia no chyba ze chcesz im udzielic paru darmowych porad w zakresie prowadzenia biznesu :-)

Data: 2020-09-16 10:12:39
Autor: T.
Tesla pozera Daimlera
14.09.2020 o 19:35, J.F. pisze:
> [...]

P.S. Znajomy na Krecie pozyczyl auto i 1000 km przejechal. Jak on to zrobil ...

Jeździł w kółko...
T.

Data: 2020-09-16 11:07:22
Autor: J.F.
Tesla pozera Daimlera
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f61c8fb$0$551$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W kółko, ale czemu dwa razy ? :-)

J.

Data: 2020-09-16 10:26:07
Autor: Cavallino
Tesla pozera Daimlera
W dniu 15-09-2020 o 21:48, J.F. pisze:

P.S. Znajomy na Krecie pozyczyl auto i 1000 km przejechal. Jak on to zrobil ...

np. poleciał do Chanii, pojechał ze dwa razy na plażę Elafonisi przez Falasandrę i raz na plażę Vai.
Do zrobienia przez trzy dni.

Na Vai się co prawda z Chanii nie wybrałem, ale na środkową Kretę już tak - przebiegi miałem podobne.

Data: 2020-09-16 12:30:57
Autor: robot
Tesla pozera Daimlera
W dniu 15.09.2020 o 18:20, J.F. pisze:
[...]

Nie.
Jak coś się sprawdza w jednym miejscu, to nie znaczy się się sprawdzi w zupełnie innym miejscu.

Data: 2020-09-14 22:43:19
Autor: Przemek Jedrzejczak
Tesla pozera Daimlera
-- Co to są borowe dziadki?

kolo w wieku emerytalnym ktory nie ogarnia rzeczywistosci i swoimi blednymi posunieciami pakuje kocern w bagno

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dieter_Zetsche

Laut Zetsche zahlten die Schwaben für einen Anteil von knapp zehn Prozent 50 Millionen Euro - und verkauften ihn einige Jahre später für 800 Millionen Euro. Auch wenn Tesla heute rund 50 Milliarden Dollar wert ist und damit fast so viel wie Daimler, den Ausstieg bereut Zetsche nicht.

kupili 10% akcji Tesli za 50 mln euro po czym stwierdzili ze elektryki nie maja przyszlosci i wysiedli ale kurs akcji poszybowal, produkcja ruszyla pelna para a oni zostali bez akcji, bez technologii ale z reka w nocniku :-)

to samo jest w innych niemieckich koncernach, starzy ludzie na najwyzszych stanowiskach dle ktorych Musk, jego Tesla czy Space X to S-F a nie realny prokukt na ktorym mozna robic kase :-)

Data: 2020-09-15 07:49:42
Autor: Cavallino
Tesla pozera Daimlera
W dniu 15-09-2020 o 07:43, Przemek Jedrzejczak pisze:

to samo jest w innych niemieckich koncernach, starzy ludzie na najwyzszych stanowiskach dle ktorych Musk, jego Tesla czy Space X to S-F a nie realny prokukt na ktorym mozna robic kase :-)

https://elektrowoz.pl/auta/volkswagen-chce-dogonic-tesle-w-produkcji-elektrykow-do-roku-2023-zaraz-zaraz-oni-mowia-o-tym-startupie/

Jeśli VW za 3 lata chce sprzedawać 40% elektryków, Tesla kolejne miliony, to jednak chyba musisz się zdecydować, czy jest to jakiś trend na rynku czy niekoniecznie.....

Data: 2020-09-15 18:12:45
Autor: J.F.
Tesla pozera Daimlera
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rjpklm$2e6$6$Cav@news.chmurka.net...
[...]

"Chce" to niekoniecznie jest wyznacznik trendu ...

J.

Data: 2020-09-16 07:12:10
Autor: Cavallino
Tesla pozera Daimlera
W dniu 15-09-2020 o 18:12, J.F. pisze:
[...]

Masz wątpliwości, że jak wyprodukują, to sprzedadzą?

Data: 2020-09-15 08:15:58
Autor: robot
Tesla pozera Daimlera
[...]

Wiesz co?
Chciałbym mieć takiego borowego dziadka jak Ola Källenius.

Data: 2020-09-16 10:11:01
Autor: T.
Tesla pozera Daimlera
W dniu 2020-09-09 o 18:48, robot pisze:
[...]

To taka teoretyczna strata, bo Musk nie sprzedaje akcji. Ba - on nawet nie jest ich właścicielem, bo poszły w ludzi. Nie wiem, ile Musk ma akcji swojej firmy - ktoś wie? No i wyobraźmy sobie, że Musk sprzedaje wszystkie swoje akcje - jak zachowałby się rynek? Podejrzewam że cena spadłaby o jakieś 90%, bo ludzie by się bardzo wystraszyli, co się dzieje...
Giełda to łańcuszek św. Antoniego albo piramida finansowa. Firma zarabia praktycznie tylko raz - kiedy akcje emituje (zwykle najwięcej podczas pierwszej sprzedaży). A potem na standing finansowy firmy nie ma wpływu cena akcji - to tylko zabawa posiadaczy tych akcji, która się w praktycznie żaden sposób nie przekłada na firmę (no chyba że chce wyemitować kolejną transzę, to wtedy ma).
T.

Data: 2020-09-16 11:12:45
Autor: J.F.
Tesla pozera Daimlera
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f61c899$0$551$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-09-09 o 18:48, robot pisze:
[...]
Przed chwilą czytałem w necie że Tesla na giełdzie dzisiaj straciła 20%.

Tylko czy wczesniej nie zyskala 30.

[...]

Dokladnie.

[...]

Prawie dokladnie. Bo czasem, jak ludzie widza, ze akcje spadaja, to traca zaufanie i do firmy, co juz wplywa na jej prace.

(no chyba że chce wyemitować kolejną transzę, to wtedy ma).

Owszem, tylko po co dobrze prosperujacej firmie kolejna transza ... no dobra - Tesla moze potrzebuje na kolejna fabryke.

J.

Tesla pozera Daimlera