Tesla zapotrzebowanie na energie - dobra wiadomo ść

Data: 2017-11-21 22:38:26
Autor: T.
Tesla zapotrzebowanie na energie - dobra wiadomo ść
W dniu 2017-11-21 o 21:39, Bolko pisze:
Chce kupić elektryka.
Jak bedzie tańszy :)

Ale :
W polsce jest 6000 stacji benzynowych.
Tak myśle że 8 dystrybutorów na stacje to średnio można przyjąć.
Supercharger tesli potrzebuje 145 kW.
Liczymy 6000x8x145= 6 960 000 kW

Elektrownie produkują 44 000 000 kW mocy.

"
W ramach największych inwestycji powstają obecnie bloki energetyczne o łącznej mocy ponad 6100 MW i wartości ok. 29 mld zł. Znacznie więcej mogłyby pochłonąć kolejne przedsięwzięcia w energetyce konwencjonalnej - zarówno te, których realizacja wydaje się być przesądzona, jak i te, których projekty znajdują na półkach.
"

Czyli akurat tyle ile zamierzamy oddać w najbliższym czasie do użytku.

Jedna stacja to jakieś 1200 kW.
To o jakich napięciach i przekrojach przewodów elektrycznych mówimy
jeśli chcemy żeby światła w okolicy nie przygasały jak wszystkie
dystrybutory będą zajęte?
Wie ktoś?

To jest rozważanie w stylu, jak mój pradziadek kombinował 100 lat temu, czy samochód kupić, bo paliwo można było tylko w niektórych aptekach dostać (autentyczne!).
Jak będzie potrzeba, to systematycznie będzie się sieć budować. Tak jak to było z telefonią komórkową czy jak to się dzieje z wprowadzaniem światłowodów do Internetu. Ja na razie nie mam, ale będzie taka możliwość - kupię. Jeśli teraz kupisz elektryka, w domu możesz spokojnie ładować nie zastanawiając się, czy u sąsiadów padnie światło. Ale ładowarek w Polsce jest mało, w podróż gdzieś dalej nie pojedziesz. A za 10 lat sytuacja będzie inna - będą ładowarki, ale np. nie będzie 8 dystrybutorów na stacjach, ale po 2.
T.

Data: 2017-11-21 22:58:13
Autor: ToMasz
Tesla zapotrzebowanie na energie - dobra wiadomo ść
Jak będzie potrzeba, to systematycznie będzie się sieć budować.

nie całkiem. to znaczy nie zebyś nie miał racji, ale kombinujem w dużej mierze dlatego, że cena paliwa jest sztucznie zawyżana. gdyby nie to.... Nie wiem jak uzasadniają chęć kupna elektryka w stanach. Nie umiem się dokpać do porównania spalania

ToMasz

Data: 2017-11-22 04:29:55
Autor: Bolko
Tesla zapotrzebowanie na energie - dobra wiadomość
Nie umiem się dokpać do porównania spalania

Tutaj możesz sobie policzyć https://www.gasbuddy.com/TripCostCalculator

Mi wyszło że z Chicago do Nowego jorku jest 1300 km Paliwo 115 litrów koszt 77 $ = 270zł
W Polsce za to paliwo zapłaciłbyś 530 zł
Auto Chevroletem Malibu 3,6 litra FWD

Ale moje auto pali 8l/100km
13x8x4,6=480 zł ps chevroleta malibu wybrałem bo akurat nazwę kojarze

Data: 2017-11-22 05:17:08
Autor: Bolko
W dniu środa, 22 listopada 2017 13:29:56 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]

Auto Chevroletem Malibu 3,6 litra FWD

Ale moje auto pali 8l/100km
13x8x4,6=480 zł ps chevroleta malibu wybrałem bo akurat nazwę kojarze

No i jeszcze jedno u nas jest ograniczenie na autostradach do 140km/h
A w USA coś koło 110 km/h

Data: 2017-11-22 23:40:56
Autor: Poldek
W dniu 2017-11-21 o 22:58, ToMasz pisze:
Jak będzie potrzeba, to systematycznie będzie się sieć budować.

nie całkiem. to znaczy nie zebyś nie miał racji, ale kombinujem w dużej mierze dlatego, że cena paliwa jest sztucznie zawyżana. gdyby nie to....

Albo cena paliwa jest sztucznie zaniżana, bo nie zawiera kosztów usunięcia zatrucia środowiska. Przyjdą takie czasy, że trzeba będzie zapłacić za powietrze - które silnik spalinowy konsumuje w dużych ilościach i zamienia je na szkodliwe spaliny.

Tesla zapotrzebowanie na energie - dobra wiadomo ść