Tesmat

Data: 2021-01-25 08:43:40
Autor: K
Tesmat
Przypadkiem znalazlem to: https://www.tesmat.com/ czyli zestaw do spania w Tesli. Czy inni producenci, np. Renault do Zoe tez cos takiego maja w ofercie? Szukam ale nie widze informacji czy mozna spac i ladowac.

Data: 2021-01-25 17:01:30
Autor: ii
Tesmat
W dniu 25.01.2021 o 09:43, K pisze:
Przypadkiem znalazlem to: https://www.tesmat.com/ czyli zestaw do spania w Tesli. Czy inni producenci, np. Renault do Zoe tez cos takiego maja w ofercie? Szukam ale nie widze informacji czy mozna spac i ladowac.

Do Twizy jest futerał na nogi kierowcy i pasażera :-)

Data: 2021-01-25 17:24:08
Autor: J.F.
Tesmat
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rum0bq$ctp$1$horizn@news.chmurka.net...
Przypadkiem znalazlem to: https://www.tesmat.com/ czyli zestaw do spania w Tesli. Czy inni producenci, np. Renault do Zoe tez cos takiego maja w ofercie? Szukam ale nie widze informacji czy mozna spac i ladowac.

Pewnie sie nie zaleca, bo jak sie zapali, to trzeba szybko uciekac :-)

A samochod raczej nie wie, ze spisz, wiec mozna.
No chyba ze ... Tesla cwana, moze sprawdza przez kamere co tam wyprawiasz :-)

Wstepnie widze dwie wady:
- pasuje do dolnego bagaznika ... i co - kawalek wyciagac bagaze, aby wyciagnac materac ?
- no wlasnie - co z bagazami - gdzie je umiescic, aby nie przeszkadzaly ?

Tesla w ogole ma takie wymiary, ze mozna sie tam polozyc i na dlugosc starczy ?

Bo troche mi brakuje takiej mozliwosci w spaliniakach ... tzn niby mozna, ale cos przeszkadza :-)

P.S. jest konkurencja
https://www.youtube.com/watch?v=uJiuFCwsQ88

Zaraz ... do innych aut tez jest konkurencja, czy spaliniaki nie wymagaja ? :-)

J.

Data: 2021-01-25 17:20:31
Autor: K
Tesmat
On 25/01/2021 16:24, J.F. wrote:
[...]

Po co bagaze? Wszystko mozna wypozyczyc na miejscu ;)

Tesla w ogole ma takie wymiary, ze mozna sie tam polozyc i na dlugosc starczy ?

Bo troche mi brakuje takiej mozliwosci w spaliniakach ... tzn niby mozna, ale cos przeszkadza :-)

Tez jestem ciekaw czy da sie polozyc we dwie osoby z ktorych jedna ma 190cm wzrostu. W kazdym razie w Europie jak kogos stac na Tesle to stac go i na jakis motel. W USA kazdy moze dostac kredyt na prawie wszystko, wiec Teslami jezdza tez mniej zamozni.

P.S. jest konkurencja
https://www.youtube.com/watch?v=uJiuFCwsQ88

Zaraz ... do innych aut tez jest konkurencja, czy spaliniaki nie wymagaja ? :-)

J.

ci w spalinowych robia te sama trase dwa dni szybciej i spia albo w domu albo w hotelu w miejscu docelowym.

Data: 2021-01-25 19:26:58
Autor: ToMasz
Tesmat
Bo troche mi brakuje takiej mozliwosci w spaliniakach ... tzn niby mozna, ale cos przeszkadza :-)

kiedyś pojechałem w polskę samochodem renault rapid 2 osoby. położyłem na pace materac dwuosobowy, nadmuchałem można było spać.

W partnerze/berlingo 2 osobowym już tego nie powtórzyłem, bo był za krótki. przegroda skracała przestrzeń ładunkową do ok 160cm
Wczoraj sprawdzałem "pakę" peugeota 308. wyszło 180x103cm na podłodze. w zasadzie da  się spać, ale w 2 osoby? Za stary na to jestem.

W wielu autach, nie w niewielu autach da się wymontować bez narzędzi tylne fotele. Wtedy często jest miejsca wiecej niż w bagażówkach/furgonach.

ToMasz

Data: 2021-01-25 20:35:52
Autor: nadir
Tesmat
W dniu 25.01.2021 o 17:24, J.F. pisze:

- no wlasnie - co z bagazami - gdzie je umiescic, aby nie przeszkadzaly ?

Czteroosobowa rodzina z bagażami i tak się nie prześpi, a dwójka dorosłych może się zmieścić w dwie torby, które na czas spania przekładasz na przednie siedzenia.

Bo troche mi brakuje takiej mozliwosci w spaliniakach ... tzn niby mozna, ale cos przeszkadza :-)

Ale to nie jest kwestia napędu, tylko rozmiarów samochodu i konstrukcji w środku. W Octavii I spałem i na długość się zmieściłem, ale tylko po przekątnej, dwie osoby miałby by problem. Myślę, że w Passacie czy Mondeo kombi bez problemu dwie osoby się przekimają.

Zaraz ... do innych aut tez jest konkurencja, czy spaliniaki nie wymagaja ? :-)

Może to są zestawy "ratunkowe" na czas ładowania na tych wolniejszych ładowarkach? Jak masz siedzieć kilka godzin gdzieś na zadupiu, to równie dobrze możesz się przekimać. W spalinówce wystarczy pięciolitrowy kanister za 20PLN-ów, żeby dojechać do jakiejś cywilizacji.

Data: 2021-01-27 12:24:25
Autor: J.F.
Tesmat
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:600f1d96$0$24048$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No,  zasadzie tak, tylko nie po to kupowalem duzy bagaznik :-)

Bo troche mi brakuje takiej mozliwosci w spaliniakach ... tzn niby mozna, ale cos przeszkadza :-)

Ale to nie jest kwestia napędu, tylko rozmiarów samochodu i konstrukcji w środku.

I takich drobiazgow konstrukcyjnych - oparcia przednich foteli rozlozysz, ale nie na plask, tylne oparcie zlozysz, ale zaglowki zawadzaja o przednie, a w ogole bedzie prog na granicy bagaznika. Dlugosc lezanki nie starczy na sredniego czlowieka itp.

W Octavii I spałem i na długość się zmieściłem, ale tylko po przekątnej, dwie osoby miałby by problem. Myślę, że w Passacie czy Mondeo kombi bez problemu dwie osoby się przekimają.

Tak prawde mowiac to sie juz tak przyzwyczailem ze w samochodzie nie da sie spac, ze nawet nie sprawdzalem swoich kombiakow.

A w syrenie i w maluchu spalo sie bez problemow ...

[...]

Ale w spaliniaku nie paliwa brakuje, tylko tych paru godzin snu wlasnie.
A np za pozno, aby hotelu szukac, czy wszystkie zajete ...

Ale sa i do spaliniakow ...
https://www.youtube.com/watch?v=i5pNJkUHlO8

J.

Data: 2021-01-27 14:42:12
Autor: Cavallino
Tesmat
W dniu 27-01-2021 o 12:24, J.F. pisze:

Tak prawde mowiac to sie juz tak przyzwyczailem ze w samochodzie nie da sie spac,

Nie da się leżeć, spać się da bez problemu.
Wystarczy fotel rozłożyć, a w czasie jazdy nawet bez tego (na prawym fotelu zalecam).

Zestawy robiące z osobówki małego kampera są raczej dla tych, którzy tak chcą spędzić dłuższy czas, a nie jedną noc, nie wspominając o 0,5 h na ładowarce (Tesla ładuje się na SC z prędkością 600 km/h, a nie ma tak dużej baterii żeby robić to całą godzinę).

Więc zanim zacznie się gadać o czymś, warto mieć rozeznanie w temacie o którym się gada, a nie gadać dla samego gadania.

Data: 2021-01-28 10:36:46
Autor: J.F.
Tesmat
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rurqjm$gaj$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ogolnie wspominam bardzo niewygodnie, musze zobaczyc jak to w Vectrze.

[...]

Ale nie masz Tesli, wiec bylo obejrzec Daniela - 44h w trasie, w tym wiele godzin na ladowarkach :-P

J.

Data: 2021-01-28 10:44:53
Autor: Cavallino
Tesmat
W dniu 28-01-2021 o 10:36, J.F. pisze:

[...]

Bo tak lubi - sam to przyznaje w niejednym filmie.
Zabronisz mu?

Ja bym nie spał w samochodzie (tylko w hotelu obok) i nie zjeżdżał na ładowarkę bez potrzeby, tylko w celu jej zwiedzenia.
A on tak robi.
Ludzie mają różne hobby.

Data: 2021-01-28 12:01:03
Autor: J.F.
Tesmat
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ruu12m$rbq$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Nie spalbys, jakbys sie w trase 1800 km wybral autem o zasiegu 200km :-P
I to nie jest kwestia lubienia :-)

A on tak robi.
Ludzie mają różne hobby.

Chyba mu przechodzi, bo jak pisze - te wloskie to czesto nie ma co zwiedzac.

J.

Data: 2021-01-28 12:12:09
Autor: Cavallino
Tesmat
W dniu 28-01-2021 o 12:01, J.F. pisze:
[...]

On się wybrał autem z dwa razy większym zasięgiem i spał.

I to nie jest kwestia lubienia :-)

Jak widać jest.

A on tak robi.
Ludzie mają różne hobby.

Chyba mu przechodzi, bo jak pisze - te wloskie to czesto nie ma co zwiedzac.

Ty masz jakieś zakrzywienie czasoprzestrzeni, czy uważasz iż czas biegnie tak jak Ty film obejrzałeś?
Znalazłeś jakiś film sprzed 2 lat i wyciągasz kretyńskie wnioski na jego podstawie.

A to o czym piszę, miało miejsce w zeszłym roku (wycieczka do Chorwacji).
Więc jeśli już, to (po prawidłowym posortowaniu czasu) mu się pogłębia.

Data: 2021-01-28 19:09:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tesmat
Hello J.F.,

[...]

Nie spalbys, jakbys sie w trase 1800 km wybral autem o zasiegu 200km :-P
I to nie jest kwestia lubienia :-)

Ale autem o zasięgu 200 km nie jedzie się w trasę 1000 km.

Najnowsze Tesle osiągnęły zasięg 840 km. Dla osiągnięcia 1000 km
wystarczy jedno krótkie doładowanie. Albo dłuższe, jak lubisz jechać
szybko.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2021-02-01 14:35:59
Autor: J.F.
Tesmat
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6683699883$20210128190940@squadack.com...
Hello J.F.,
[...]
Nie spalbys, jakbys sie w trase 1800 km wybral autem o zasiegu 200km
:-P
I to nie jest kwestia lubienia :-)

Ale autem o zasięgu 200 km nie jedzie się w trasę 1000 km.

Powiedz to Danielowi ... choc on to chyba juz wie, ba - wiedzial od poczatku :-)

Najnowsze Tesle osiągnęły zasięg 840 km. Dla osiągnięcia 1000 km
wystarczy jedno krótkie doładowanie. Albo dłuższe, jak lubisz jechać
szybko.

Raczej dluzsze, no ale jeden obiad moge zjesc ...

J.

Data: 2021-02-01 14:48:42
Autor: Cavallino
Tesmat
W dniu 01-02-2021 o 14:35, J.F. pisze:
[...]

Powiedz to Danielowi ...

On już chyba nawet wtedy miał Teslę....

Najnowsze Tesle osiągnęły zasięg 840 km. Dla osiągnięcia 1000 km
wystarczy jedno krótkie doładowanie. Albo dłuższe, jak lubisz jechać
szybko.

Raczej dluzsze,

Taa, 45 minut zamiast 30.

no ale jeden obiad moge zjesc ...

Zazwyczaj z Teslami jest odwrotnie - "za długo jedliśmy ten obiad, nie potrzebnie tak długo auto się ładowało...".

Data: 2021-02-01 15:47:57
Autor: J.F.
Tesmat
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rv90rp$3ir$2$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Mial, ale z jakis powodow z Rzymu wrocil Hyundaiem.
Zreszta w pielgrzymce bral tez udzial Crafter ... i czy oni tam nie mowia, ze on ma zasieg ok 100km ?

Zreszta robi tam gdzies porownanie i Tesle chwali - zasieg duzy, ladowarki Tesli w miare gesto i dzialaja, kabelki (na ladowarkach Tesli) pasuja ... sama przyjemnosc, szczegolnie, jak sie obiady lubi :-)

[...]

Ja lubie jeszcze szybciej :-)

no ale jeden obiad moge zjesc ...

Zazwyczaj z Teslami jest odwrotnie - "za długo jedliśmy ten obiad, nie potrzebnie tak długo auto się ładowało...".

I ladowarka skasowala nas 20 euro za postojowe, a jakis ch* porysowal nam samochod :-)

J.

Data: 2021-02-01 17:22:05
Autor: Cavallino
Tesmat
W dniu 01-02-2021 o 15:47, J.F. pisze:

Zazwyczaj z Teslami jest odwrotnie - "za długo jedliśmy ten obiad, nie potrzebnie tak długo auto się ładowało...".

I ladowarka skasowala nas 20 euro za postojowe,

Daniel nie płaci za ładowarki.

>a jakis ch* porysowal
> nam samochod :-)

Rozumiem, że ryzyko porysowania lakieru występuje tylko i wyłącznie w ev?

Data: 2021-02-01 17:33:06
Autor: J.F.
Tesmat
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rv99re$91l$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Za przekroczenie czasu postoju tez nie placi ?

a jakis ch* porysowal nam samochod :-)
Rozumiem, że ryzyko porysowania lakieru występuje tylko i wyłącznie w ev?

Podjedzie jakas pielgrzymka, bedzie chciala naladowac szybko swoje pojazdy, a tu ladowarka zajeta przez obiadowiczow i zakupoholikow - i wcale sie juz samochody nie laduja, ale zajmuja  :-)

J.

Data: 2021-02-01 17:44:05
Autor: Cavallino
Tesmat
W dniu 01-02-2021 o 17:33, J.F. pisze:

Daniel nie płaci za ładowarki.

Za przekroczenie czasu postoju tez nie placi ?

A tego nie wiem.

[...]

Ale wiesz że superchargery są z reguły mocno wielostanowiskowe (*) ?
Średnia to ponad 7 stanowisk, ale są takie które mają ich pod 20.

(*) - nie dotyczy Polski.

Tesmat