Test przy okazji wyrzucania starych p³yt CD-R

Data: 2010-04-17 17:35:02
Autor: qwerty
Test przy okazji wyrzucania starych p³yt CD-R
U¿ytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hqcjka$rnn$1@inews.gazeta.pl...
Wyrzucam stos starych p³yt CDR. Przy okazji przeprowadzi³em test odczytu i wszystkie 8-13-letnie p³yty s± odczytywalne. Tylko jedna p³yta czyta³a siê s³abiej (nikomu nie znana marka Speer). Ale da³a siê odczytaæ w ca³o¶ci bez u¿ycia specjalnych ¶rodków.
Co mnie zaskakuje, czytaj± siê nawet p³yty Hawk, które z definicji s± odrzutami niskiej jako¶ci.

Testowa³em nastêpuj±ce marki:

Philips 6x - 13 lat - OK
Speer - 11 lat - powoli, ale dzia³a
BTC 24x - 8 lat - OK
Platinum 800MB 32x - 8 lat - OK
Verbatim - 11 lat - OK
Esperanza - oko³o 9 lat - OK
LG 16x - 9 lat - OK
Hawk - 9 lat - OK

Kilkadziesi±t egzemplarzy ³±cznie.

Stare p³yty by³y dobrze robione. Mam jeszcze CD-RW 650MB BASF EMTEC z 1999r (4x) i bardzo dobrze dzia³a. Nowe cd-rw 24x pad³y po nieca³ych dwóch latach, a dvd+/- rw po ponad roku pad³y.

Test przy okazji wyrzucania starych p³yt CD-R